| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:24
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Er is niets romantischer dan samen in de keuken.  |
hij afwassen, zij toekijken!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:42
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Ik heb het over angstig (bang) voor je zonden, daar waar je de drie eenheid verdriet mee doet. Voor die zonden ben ik angstig, die wil je niet doen, en die doen we elke dag, en soms worden die je bewust. Daar heb ik wel degelijk angst om, het is maar makkelijk om dan te stellen, we gaan niet naar de hel, omdat onze zonden zijn vergeven door het bloed van Christus. En om het te vergelijken met je aardse vader, dat vind ik persoonlijk onverantwoord, die ziet niet wat jij in het verborgene uitspookt. God wel. Dus eigenlijk, nog het meest angstig voor mezelf. | Wat een vreemd godsbeeld heb je toch. Ik lees nergens in de bijbel dat je bang voor zonde moet zijn. Als je bang voor zonde bent, heeft het toch al macht over je? Wat betekent dan liefde van God voor je? Denk je echt dat wij voortdurend God verdriet doen? Het is juist heel bijbels om onze Vader te vergelijken met onze aardse vader. En daar kunnen we precies zien, dat Gods liefde sterker is dan onze zonde. Wat voor vreugde ervaar je dan in je geloof, als je je voortdurend schuldig voelt, omdat je in jouw ogen tekort schiet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:50
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Yep het Wilde Noord-Oosten ipv het Wilde Westen |
HOGE NOORDEN he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:56
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | | HOGE NOORDEN he | Ja overdrijf nog maar meer zeg. Gasselte ligt niet in het Noord Oosten en zeker niet in het Hoge Noorden. In het Noord Oosten ligt Winschoten, Nieuweschans, Froombosch. Het Hoge Noorden is de Noordpool... Die term, daar ril ik van. Voor Amsterdammers is alles buiten A'dam ver....en Groningen ligt voor ze veel te ver. Laten we die idiote voorstelling van zaken niet in stand houden aub.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 00:57
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | | HOGE NOORDEN he |
Bijna Scandinaviƫ
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 01:00
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | hij afwassen, zij toekijken!!!!  |
Een man is pas in zijn element als hij kan afwassen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 01:12
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Het ziekenhuis ligt op onze route, weet niet wanneer het bezoekuur is daar?  |
Leanne:
aanstaande maandagmiddag om half drie
Annet..
albert schweitser ziekenhuis lokatie dordweijk. afdeling C3 kamer 17 of 18
voor de liefhebbers het adres
Albert Schweitzerplaats 25 3318 AT Dordrecht
Bezoektijden zijn dagelijks van 15.00-16.00 uur en 18.30-20.00 uur.
Het is niet mijn gewoonte om zulke info op een site als deze te zetten, maar aangezien er de laatste keer zoveel naar gevraagd werd, bij deze. Dus, niet door vertellen hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 03:48
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wat een vreemd godsbeeld heb je toch. Ik lees nergens in de bijbel dat je bang voor zonde moet zijn. Als je bang voor zonde bent, heeft het toch al macht over je? Wat betekent dan liefde van God voor je? Denk je echt dat wij voortdurend God verdriet doen? Het is juist heel bijbels om onze Vader te vergelijken met onze aardse vader. En daar kunnen we precies zien, dat Gods liefde sterker is dan onze zonde. Wat voor vreugde ervaar je dan in je geloof, als je je voortdurend schuldig voelt, omdat je in jouw ogen tekort schiet? |
Ik denk dat Paulus wel zou begrijpen welke strijd hier bedoeld wordt door Gerrit, hij worstelde er zelf ook mee, lees Romeninen 7 maar eens. De strijd moet wel uitkomen, zoals Gerrit zelf al aangaf in de ontspannen houding van Romeinen 8, de openbaring van verlossing en genade. En God de Vader vergelijken met je aardse vader.....ik kan het wel, maar als je niet zo een goede vader hebt gehad....?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 08:38
|
|
|
|
Ik heb het KOUD!!!!!!!!!!!!! Tis hier rond het vriespunt en heb net een half uur buiten in de kou gestaan. Het voelt aan alsof ik het de hele dag niet meer warm ga krijgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 08:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wat een vreemd godsbeeld heb je toch. Ik lees nergens in de bijbel dat je bang voor zonde moet zijn. Als je bang voor zonde bent, heeft het toch al macht over je? Wat betekent dan liefde van God voor je? Denk je echt dat wij voortdurend God verdriet doen? Het is juist heel bijbels om onze Vader te vergelijken met onze aardse vader. En daar kunnen we precies zien, dat Gods liefde sterker is dan onze zonde. Wat voor vreugde ervaar je dan in je geloof, als je je voortdurend schuldig voelt, omdat je in jouw ogen tekort schiet? |
Is het niet meer dat je je bewust moet zijn van de zonde? Je hoeft er geen angst voor te hebben maar je moet het je wel bewust zijn en er niet te lichthartig mee omgaan.....zoals, als ik wat doe wordt het me wel vergeven..God vraagt van ons dat we in ieder geval een poging doen om zondenvrij te leven......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 09:03
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Ja, dat schoot ook even door mij heen...of dat een 'nee' op deze vraag wordt geinterpreteerd in die zin dat er geen behoefte is aan kinderen, ook niet van een ander. Als je geen kinderen meer kunt krijgen is de wens er nog wel. |
Inderdaad! Als je invult 'Hangt ervan af..', hou je het breder en meer open. Het zou voor mij namelijk wel uitmaken of het me lukt een (positieve) band met de kinderen van de ander te krijgen. Natuurlijk moet je er niet naar streven om hun moeder te worden, die hebben ze meestal al en dat word je niet. Ook kunnen er belemmeringen zijn, om een band te krijgen. Toch denk ik, dat het - als je er energie/liefde insteekt en je partner je steunt - meestal wel lukt. De leeftijd van de kinderen kan ook meespelen. Dus ik hou het bij 'Hangt ervan af..'.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 09:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 09:10
|
|
|
|
Het zonnetje schijnt. 'k Mag terugzien op een hele gezellige vakantieweek met familie, al mis ik ze nu wel een beetje. 'k Ben goed uitgerust , al moet ik nog even niet denken aan maandag.
'k Kreeg een positieve mail van een collega, die - na een ingrijpende operatie - een goede uitslag heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 09:21
|
|
|
|
Gisteren/vandaag, toen ik de heftige beelden van Gadaffi (al begrijp ik de vreugde van het volk heel erg goed) zag.
Ik hoop/bid dat de christenen daar in vrijheid kunnen blijven leven, dat de moslim-fundamentalisten niet al teveel ruimte krijgen. Veel (buitenlandse, Afrikaanse) christenen daar zijn het land al uit. Ik woonde daar een aantal jaren geleden een kerkdienst bij, heb geleerd van hun enthousiasme en uitbundigheid. Wat is het bij ons dan saai in de diensten.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 09:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 09:29
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | | Inderdaad! Als je invult 'Hangt ervan af..', hou je het breder en meer open. Het zou voor mij namelijk wel uitmaken of het me lukt een (positieve) band met de kinderen van de ander te krijgen. Natuurlijk moet je er niet naar streven om hun moeder te worden, die hebben ze meestal al en dat word je niet. Ook kunnen er belemmeringen zijn, om een band te krijgen. Toch denk ik, dat het - als je er energie/liefde insteekt en je partner je steunt - meestal wel lukt. De leeftijd van de kinderen kan ook meespelen. Dus ik hou het bij 'Hangt ervan af..'. |
Het is mij intussen een stuk duidelijker geworden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 10:15
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | | Inderdaad! Als je invult 'Hangt ervan af..', hou je het breder en meer open. Het zou voor mij namelijk wel uitmaken of het me lukt een (positieve) band met de kinderen van de ander te krijgen. Natuurlijk moet je er niet naar streven om hun moeder te worden, die hebben ze meestal al en dat word je niet. Ook kunnen er belemmeringen zijn, om een band te krijgen. Toch denk ik, dat het - als je er energie/liefde insteekt en je partner je steunt - meestal wel lukt. De leeftijd van de kinderen kan ook meespelen. Dus ik hou het bij 'Hangt ervan af..'. |
Niet bang zijn voor die band.Langzaamaan leer je de kinderen kennen, dan krijgen de gesprekken meer vorm en ga je om ze geven,dat gevoel is anders dan bij je eigen kinderen maar gaat wel heel diep.Kinderen voelen het feilloos aan als ze je kunnen vertrouwen en op je kunnen steunen en ik denk dat dat het ultieme is dat je kunt bereiken in een nieuwe relatie(maar dat is slechts mijn ervaring )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 10:16
|
|
|
|
Als Josina invult 'hangt' er vanaf dan zegt ze eigenlijk dat het wel zou kunnen maar dat het van dingen afhangt die nu niet te overzien zijn. Verder ben ik het wel met je argumentatie eens. Er moeten meer opties bij de antwoorden komen, veel mensen kunnen er sowieso niet meer mee uit de voeten. Kom op CM, verbeter eens - of is deze site alleen maar een geldmachine?
En Leanne, hoewel ik het niet met je oneens ben, loop je soms wel tegen een harde werkelijkheid aan als je als man binnenkomt in een gezin met pubers. Niet alles is met goede wil en inlevingsvermogen op te lossen. En nu kan ik nog goed met pubers omgaan.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 10:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 10:24
|
|
|
|
Fijn marjan, goede berichten te horen. Bij ons begint de vakantie net. De zon schijn dus we hebben er zin in(ook al blijven thuis,maar gewoon even geen klok is al heerlijk)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 10:32
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | En Leanne, hoewel ik het niet met je oneens ben, loop je soms wel tegen een harde werkelijkheid aan als man als je binnenkomt in een gezin met pubers. Niet alles is met goede wil en inlevingsvermogen op te lossen. En nu kan ik nog goed met pubers omgaan.
Thomas |
Ben ik met je eens,pubers zoeken hun grenzen op en doen(soms onbedoeld)een ander veel pijn,dan moet je relatie erg sterk zijn om het te overleven want je trekt toch altijd partij voor je eigen kinderen.Ruzies zijn mij dan ook niet vreemd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 10:37
|
|
|
|
| PEET760 schreef: | Fijn marjan, goede berichten te horen. Bij ons begint de vakantie net. De zon schijn dus we hebben er zin in(ook al blijven thuis,maar gewoon even geen klok is al heerlijk) |
morgen doen jullie hopelijk wel aan klokkijken, anders sta ik voor een dichte deur!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 11:03
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Gisteren/vandaag, toen ik de heftige beelden van Gadaffi (al begrijp ik de vreugde van het volk heel erg goed) zag.
Ik hoop/bid dat de christenen daar in vrijheid kunnen blijven leven, dat de moslim-fundamentalisten niet al teveel ruimte krijgen. Veel (buitenlandse, Afrikaanse) christenen daar zijn het land al uit. Ik woonde daar een aantal jaren geleden een kerkdienst bij, heb geleerd van hun enthousiasme en uitbundigheid. Wat is het bij ons dan saai in de diensten.  |
Ja...bij de nieuwsomroepen was er ook een discussie of je zulke beelden wel moet uitzenden c.q. wilt zien, al begrijp ik het ook wel. Mogelijk is trouwens ook nog dat het een look-a-like/dubbelganger was.
Probleem in dit alles is dat je niet meer weet of wat er over Khadaffi naar buiten is gebracht, de waarheid is. Hij heeft ook erg goede dingen gedaan in zijn land. Maar ja....soms scheen de 'dolle hond'in hem naar buiten te komen.
k Hoop met je mee dat de christenen daar in vrijheid kunnen blijven genieten van hun diensten....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 11:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 11:23
|
|
|
|
.....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 11:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 11:42
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Leanne:
aanstaande maandagmiddag om half drie
Annet..
albert schweitser ziekenhuis lokatie dordweijk. afdeling C3 kamer 17 of 18
voor de liefhebbers het adres
Albert Schweitzerplaats 25 3318 AT Dordrecht
Bezoektijden zijn dagelijks van 15.00-16.00 uur en 18.30-20.00 uur.
Het is niet mijn gewoonte om zulke info op een site als deze te zetten, maar aangezien er de laatste keer zoveel naar gevraagd werd, bij deze. Dus, niet door vertellen hoor  |
Heel handig gaat mij mailverkeer schelen Maar dat had me niet uitgemaakt hoor Weet je ook wat de verwachting is hoelang je moet blijven?? MMmmmm bedenk net dit bericht van jou hoort eigenlijk in het ziekenhoekje thuis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 11:46
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik heb het KOUD!!!!!!!!!!!!! Tis hier rond het vriespunt en heb net een half uur buiten in de kou gestaan. Het voelt aan alsof ik het de hele dag niet meer warm ga krijgen.  |
Dat geloof ik dat het om half acht koud was. Hier schijnt heerlijk het zonnetje maar tevens erg koud. De nacht was ook erg koud het gras was wit dus idd rond vriespunt. Gezond weer vriezen alle virussen tenminste dood
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 11:53
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heel handig gaat mij mailverkeer schelen Maar dat had me niet uitgemaakt hoor Weet je ook wat de verwachting is hoelang je moet blijven?? MMmmmm bedenk net dit bericht van jou hoort eigenlijk in het ziekenhoekje thuis  |
Erica...kan jij het ook niet even in het ziekenhoekje plaatsen dan???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 11:56
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Erica...kan jij het ook niet even in het ziekenhoekje plaatsen dan??? |
waarom? wat maakt het uit waar zoiets staat....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 11:59
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | waarom? wat maakt het uit waar zoiets staat.... | Sorry hoor, maar Erika maakte Jolan er opmerkzaam op!!! Het is geen bemoeizucht...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:06
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Als Josina invult 'hangt' er vanaf dan zegt ze eigenlijk dat het wel zou kunnen maar dat het van dingen afhangt die nu niet te overzien zijn. Verder ben ik het wel met je argumentatie eens. Er moeten meer opties bij de antwoorden komen, veel mensen kunnen er sowieso niet meer mee uit de voeten. Kom op CM, verbeter eens - of is deze site alleen maar een geldmachine?
En Leanne, hoewel ik het niet met je oneens ben, loop je soms wel tegen een harde werkelijkheid aan als je als man binnenkomt in een gezin met pubers. Niet alles is met goede wil en inlevingsvermogen op te lossen. En nu kan ik nog goed met pubers omgaan.
Thomas | Helemaal mee eens...dat was in mijn gezin van toepassing.. Gezien en een dochter is met PDD-NOS...was dit niet makkelijk... Het was niet de reden van het stopzetten van de relatie, maar had er wel degelijk mee te maken..We hebben er veel over gesproken maar ik kan me wel degelijk indenken dat het ook voor de ""inkomende"partij niet makkelijk is.. Nu ging de nieuwe relatie daar nog niet eens verkeerd mee om, maar het is en blijft je dochter en toch leidde het vaak tot verschil van mening!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:10
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Sorry hoor, maar Erika maakte Jolan er opmerkzaam op!!! Het is geen bemoeizucht... |
Sorry, 't was ook niet persoonlijk naar jou bedoeld...maar k heb gewoon zo met Josina te doen...wat maakt het in zo een situatie dan uit wat waar staat....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 12:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:14
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Was ook niet persoonlijk bedoeld...maar k heb gewoon zo met Josina te doen. |
Annette...heel lief van je en misschien draai ik idd weer het ziekenhuis in...maar niet komende week hoor. In dit geval is Jolan aan de beurt!
Sterkte Jolan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:17
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Een man is pas in zijn element als hij kan afwassen  |
Okeeeeeeeee Leonard....zal het voor je opsparen....wanneer kom je?
|
|
| Naar boven |
|
|