| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 17:50
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Net paar uurtjes geshopt in Kleve, ondanks dat het niet warm is, was het in het zonnetje toch best lekker! |
Was idd niet koud in het centrum om te shoppen. Maar dat zweten was niet omdat ik het warm had zoals later bleek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 17:50
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | goed plan, willemijn! maar eh..........dan wil ik wel eigengemaakte appeltaart van zeeuwse appeltjes!
(hem een beetje kennende denk ik dat het vis-taart zal worden? ) |
Appeltaart kan, maar dan moet je wel zelf je oven meenemen
Maar wel een leuk binnenkomertje na een hele dag aan de waterkant te zijn geweest.
Visser, die gisteren voor een rotprikkie een paar kilo sliptongetjes op de kop heeft weten te tikken. Interesse?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 17:53
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Verzamelen nu dus om 18.30!! Dus tijd genoeg..... |
Huh waar staat dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 17:56
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Zoals...meestal...frietjes met een mexicano...enne...zullen we stroopwafelijs toe doen...??? |
Vandaag geen friet. Visser gelooft het wel , al die friet , iedere keer weer . Helemaal niet gezond Zeeuwtje
Vandaag ......Sliptongetjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 18:03
|
|
|
|
Vandaag krijg ik vast niemand op het eten: ik ga spruitjes eten! MMmmmmm heerlijk! Met uitgebakken blokjes spek en een verrukkelijk aardappelpureetje met gesmolten kaas..... (eh...vandaar dat kilootje teveel misschien?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 18:12
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Waarom niet op de zondag en eventueel wel op de zaterdag? |
Momo, dat is eh....voor een anders denkende zo moeilijk uit te leggen.... Vroeger bij mijn ouders, mocht ik 's zondags alleen maar wandelen (uiteraard tussen beide kerkdiensten door), niet fietsen, niet breien zelfs, de rolschaatsen bleven in de kast,de tv bleef uit, kortom: ik haatte die zondagen..... En nu....zo'n dikke 40 jaar later.....ga ik ook niet reizen op zondag (tenzij het een ernstig zieke betreft, of een dergelijke situatie) Eén dag voor de Heere, één van al die 7 dagen in de week...ik heb het met liefde voor Hem over. (Overigens: ik hou nie meer van breien, maar wel van fietsen en dat doe ik wel op zondag) Let wel Momo, ik veroordeel niemand, maar we moeten iedereen maar in zijn of haar waarde laten he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 18:39
|
|
|
|
| KLAPROOS940 schreef: | | Alleen hoe weet je dat er van beide kanten onvoorwaardelijke liefde is? En bijvoorbeeld niet het verlangen naar een relatie. |
Wel. het is een gevoel dat je niet eerder hebt ervaren..bij mij tenminste..of alles op zijn plaats valt..én het moet bij beiden zo zijn..jij én de ander.. En je moett het durven..lef hebben..om ervoor te gaan.. garanties wat dit betret zijn er geloof ik niet..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 18:54
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Appeltaart kan, maar dan moet je wel zelf je oven meenemen
Maar wel een leuk binnenkomertje na een hele dag aan de waterkant te zijn geweest.
Visser, die gisteren voor een rotprikkie een paar kilo sliptongetjes op de kop heeft weten te tikken. Interesse? |
Is goed Visser, Maryan, Hannah en ik blijven ook eten.......... slibtongetjes behoren wel tot mijn favo eten....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 18:58
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Los van alles, en toch een reaktie op. Ik mag even iets goed zetten. Mijn relatie met mijn aardse vader was heel goed, mijn vader in ieder geval. Mijn leven in die tijd liet nogal te wensen over, en ook mijn aardse vader vermaande mij keer op keer. Zo deed en doet onze Hemelse Vader dat ook, wat niet wil zeggen dat ik met, zeker de zonden van die tijd er nu mee kan leven als of er niets gebeurd is. Ben ik bevrijd van die zonden, ja gelukkig wel. Waarom dan angstig, angstig hoeft niet altijd benauwend te werken, zeker niet, het kan ook waarschuwend werken, althans bij mij wel. Zo ben ik op gevoed in het geloof, en daar is niets mis mee, daar hou ik mij aan vast. en is angstig, beslist niet benauwend, en toch bevrijdend. |
Als jij dat prima vind is er toch ook niets mis mee? We hebben het er alleen over dat het voor een ieder weer heel persoonlijk is......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:10
|
|
|
|
deal, maryan en willemijn; dan vraag ik thirza ook gelijk mee; wel zo knus, he? en die appeltaart is goed te eten met zijn vieren.............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:12
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Nu er hier toch even een link was met de Bethelkerk, wat vinden jullie hiervan? Arie Boomsma mag die kerk niet in, door gedoe met de EO.
Je moet wel een beetje Fries kunnen verstaan, maar zelfs als je dat niet kan, is zeker de helft wel te volgen, ook door voorkennis van het onderwerp.
Trouwens, die zogenaamde 'prikkelende foto's', ik word er niet koud of warm van...Vind ze 'best wel mooi', verder niet. | Ik vind het terecht wat de Bethelkerk doet. Alsof een kerk geeneens meer principes mag uitdragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:14
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | deal, maryan en willemijn; dan vraag ik thirza ook gelijk mee; wel zo knus, he? en die appeltaart is goed te eten met zijn vieren.............  |
Ook leuk voor Visser als Thirza meegaat he? We maken er een gezellig dagje van.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Is het niet meer dat je je bewust moet zijn van de zonde? Je hoeft er geen angst voor te hebben maar je moet het je wel bewust zijn en er niet te lichthartig mee omgaan.....zoals, als ik wat doe wordt het me wel vergeven..God vraagt van ons dat we in ieder geval een poging doen om zondenvrij te leven...... | Het gaat nog verder Wmijn, want de term: "ik zondig altijd" is een lege term. Als je aan de mensen vraagt, waarin zondig je dan, krijg je eigenlijk geen antwoord. Als je stelt, je kunt bevrijd worden van zonde, kijkt men je ongelovig aan. Het zondebesef wordt eigenlijk nooit geconcretiseerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:25
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: |
Visser, die gisteren voor een rotprikkie een paar kilo slip[size=24]tongetjes op de kop heeft weten te tikken. Interesse?[/size] |
Dan mogen ze alle appeltaart van me opeten, Visser! Ik maak gelijk Smulsmurf van mijn plaatje.
Recept Tong op klassiek Franse wijze
Wat mij betreft de lekkerste manier om tong klaar te maken. Simpel, puur en subtiel. Heerlijk om op zaterdag vij Visser te halen en ‘s avonds met vrienden te eten. Een goed fles droge verdicchio of pinot grigio dr bij en zie daar: … Geluk!
Hoewel de vis op Franse wijze bereid is heb ik wel het gevoel dat die Fransen het eigenlijk van ons geleerd hebben. Zij doen het alleen met geklaarde boter. Dat is Frans. Die tong komt gewoon uit de Noord-Zee. Of van de Albert Cuijp. En als ik hem maak, maak ik hem echt wel lekkerder dan die Fransen. Tong op Amsterdamse wijze zou het dus eigenlijk moeten zijn. Maar dat krijg ik er bij Johannes van Dam weer niet door denk ik. Jacque Brel past er overigens goed bij. Maar dan wel met “Port d’ Amsterdam”.
Hoe dan ook … een recept waar ik gelukkig van word.
Personen: 4 Tijd: 15 min
Tong sole
Ingrediënten:
4 x tong (ander platvis kan eventueel ook) waarvan je de ingewanden hebt laten verwijderen door de visboer 100 gram geklaarde boter 100 gram bloem gemengd met zout en peper 100 gram ongezouten boter 1 el citroensap 1 citroen 2 tl fijngehakte peterselie ter garnering
Bereiding:
Geklaarde boter maak je door de boter heel au bain marie te smelten zonder te roeren tot het vet zich van het melkwit scheidt. Schep het melkwit er voorzichtig van af tot je een gele olieachtige vloeistof overhoud. Door het melkwit uit de boter te halen kan de boter heter worden dan normaal. Het gedraagt zich feitelijk als olie. Gebruik ongeveer 180 gram boter voor 100 gram geklaarde boter.
Vervolgens maak de tong even pan klaar. Spoel de filets af en dep ze droog met een keukendoek. De bovenkant van de vis (de bruine kant zoals op de foto) moet ontvelt worden. Dat doe je door bij de staart een kleine snee te maken en daar het vel los te trekken. Dit is even gepruts. Als je een stukje los hebt pak je een theedoek. Je pakt met je ene hand de staart van het beestje en met de andere pak je het vel vast tussen de theedoek. Nu trek je voorzichtig (maar met met kracht!) het vel richting de kop. Als het goed is ontvel je hem in een keer. Mocht het niet helemaal lukken; geen zorgen, je hebt nog drie vissen om mee te oefenen. De visman kan het eventueel ook voor je doen maar ik vind het zelf altijd zo leuk. Het voelt lekker authentiek en zo. En mijn gasten denken meteen dat ik verstand van koken heb. lol.
Verhit de geklaarde boter in een koekenpan en wentel de visjes door de bloem met zout en peper en schud de overtollige bloem af. Leg de tong met het vel omlaag in de pan en bak ze twee minuten. Draai ze om en bak de andere kant ook twee minuten. Leg ze – op de vel kant – op voorverwarmde borden. Gooi de geklaarde boter weg, maak de pan schoon en doe de koude! normale boter in de pan. Wacht tot deze bruin kleurt en schuimig is. Haal de pan van het vuur en voeg meteen het citroensap toe. Schep dit al borrelend en wel over de vissen. Garneer met de peterselie en schijfjes citroen.
Tong, er is niets lekkerders!
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 19:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ook leuk voor Visser als Thirza meegaat he? We maken er een gezellig dagje van.....  |
"paar kilo" sliptong is wel een beetje karig denk ik, hoor!! wij dames zijn wel gewend voldoende te eten toch?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:28
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | | Dat ben ik echt niet met je eens! Het gaat hier om 'hoe eerlijk is je profiel?' Een uitleg op het forum wordt lang niet door iedereen gelezen. Een profiel geeft een beeld weer van jezelf. Als je de keus hebt tussen iets vervelend vinden en oneerlijk zijn, dan lijkt mij dat niet zo moeilijk. Eerlijk duurt het langst! Waarom zou je je anders voor doen? Dat is toch nergens voor nodig. |
Ze is eerlijk, omdat ze open op het forum uitlegt van waarom niet.
Nou, als je dat doet, denk ik zo, dan zit je niet te wachten op een 'dat is niet eerlijk' reactie. Want dát snap je dan zelf ook wel.
Het was een uitleg waarom iemand dat moeilijk vind, en dus niet doet op haar profiel, maar dus wel op het forum schrijft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:30
|
|
|
|
En het kan ook nog zo zijn, dat iemand dat zo niet voélt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:34
|
|
|
|
Sela fans opgelet! De Grote Kerk in Oudewater heeft slechts 1200 zitplaatsen....aangezien we grote opkomst verwachten is het misschien verstandig te reserveren. Helaas is er een fout mail adres doorgegeven...ik ga zoeken...
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op maandag 24 oktober 2011, 20:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:34
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ze is eerlijk, omdat ze open op het forum uitlegt van waarom niet.
Nou, als je dat doet, denk ik zo, dan zit je niet te wachten op een 'dat is niet eerlijk' reactie. Want dát snap je dan zelf ook wel.
Het was een uitleg waarom iemand dat moeilijk vind, en dus niet doet op haar profiel, maar dus wel op het forum schrijft.
 |
Tjonge zeg, mag ik mijn mening niet zeggen. Ik begrijp deze overdreven reactie niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JACO624
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:36
|
|
|
|
het kan eenvoudiger ook
men neme een fles zonnebloem olie die men verhit tot 180 graden men neme een gezouten slibje en bakt deze goudbruin/krokant in een paar minuten men wake ervoor dat men zijn vingers niet op eet
Laatst aangepast door
|
JACO624
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 19:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik vind het terecht wat de Bethelkerk doet. Alsof een kerk geeneens meer principes mag uitdragen. |
Ja...maar Arie, he wanned to break free, en daar heb ik dan wel weer respect voor
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 19:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hannah, wanneer is Visser jarig? In juli toch? Gaan we taart eten bij Visser....  |
Nou , nou .... voel me wel zeer vereerd . Half CM op verjaardagsvisite ? En ze nodigen zeichzelf maar vast uit? Doen ook al de wens wat ze bij de koffie willen en wat ze willen eten? Volgen er nog meer ? Want dan weet ik alvast of ik een zaaltje moet reserveren of dat het gewoon in de achtertuin kan. 
Maar juli duurt nog wel lang hoor . Zullen we het dan maar op mn 44,5e jaar vieren?
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 19:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:44
|
|
|
|
Het is wel echt Fries dat er gesproken wordt en het Fries wijkt nogal sterk af van het Nederlands als het gaat om de wijze van uitdrukken. Denk nieit meteen dat je het begrijpt, Friezen hebben de rare gewoonte met dezelfde woorden andere dingen te zeggen. Vader Boomsma is een genuanceerde Friese predikant en voelt zich duidelijk tekort gedaan. Je kunt een gesprek aangaan en dan besluiten het niet met elkaar eens te zijn. Dat had ik correcter gevonden, zeker ook als het om iemand van het niveau van Knevel gaat. Botweg weigeren en je dan verschuilen achter een besluit van de EO vind ik persoonlijk wat zwak. Wel bot, en ik word niet blij van deze oplossing van Bot en blij.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:46
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Sela fans opgelet! De Grote Kerk in Oudewater heeft slechts 1200 zitplaatsen....aangezien we grote opkomst verwachten is het misschien verstandig te reserveren. Dat kan bij : wimslot@kpn.nl Dan ben je zeker van een plekkie he  |
Tja, aangezien het voor mij niet zeker is dat ik kan komen, zal het wel gokken worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:46
|
|
|
|
| JACO624 schreef: | het kan eenvoudiger ook
men neme een fles zonnebloem olie die men verhit tot 180 graden men neme een gezouten slibje en bakt deze goudbruin/krokant in een paar minuten men wake ervoor dat men zijn vingers niet op eet  |
ik heb een lumineus idee; stel dat thomas, visser en jaco hun kookkunsten eens op de vis botvieren, en "wij dames" gaan proberen onze vingers niet op te eten wanneer we bij visser aan tafel schuiven? 
visser; een zaaltje wordt wellicht te krap; de grote zaal is misschien een beter idee............
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 19:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:48
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | deal, maryan en willemijn; dan vraag ik thirza ook gelijk mee; wel zo knus, he? en die appeltaart is goed te eten met zijn vieren.............  |
Aaaaah, Thirza.......LEUUUUUUUK
weet je hoe het is met Thirza?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:49
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Aaaaah, Thirza.......LEUUUUUUUK
weet je hoe het is met Thirza? |
ja, ik weet.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIAANTJE026
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:49
|
|
|
|
Ooh wat jammer dat ik die dag al wat heb....het Noord-Oosten is hier ...het noorden van het oosten en eens iets lekker in de buurt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:52
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ze is eerlijk, omdat ze open op het forum uitlegt van waarom niet.
 |
Het forum staat toch wel erg los van je profiel Shanita....... Een profiel gaat over wie je bent, het forum is een discussie plaats waarin mensen hun meningen presenteren......Ik heb geen idee wat jij in je profiel hebt staan omdat ik je alleen van het forum ken.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:55
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | "paar kilo" sliptong is wel een beetje karig denk ik, hoor!! wij dames zijn wel gewend voldoende te eten toch?????  |
of we gaan via Visser bij Thomas slibtong eten.........ik lees net nl dat lekkere recept.......
|
|
| Naar boven |
|
|