ChristianMatch

Forum

De jarige van vandaag...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3016 3017 3018 3019 3020 3021 3022 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:56

VISSER278 schreef:
Aaaaah, Thirza.......LEUUUUUUUK Verlegen lachende smiley

weet je hoe het is met Thirza?

Fijn Visser, dat je het ook leuk vind dat Hannah, Maryan en ik komen..... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:59

WILLEMIJN232 schreef:
Fijn Visser, dat je het ook leuk vind dat Hannah, Maryan en ik komen..... Boze smiley

Nou inderdaad, hij is errug eh....ik bedoel minder enthousiast over onze komst. Twijfelende smiley Misschien kunnen we toch beter rechtstreeks naar Friesland gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:59

Het is wel echt Fries dat er gesproken wordt en het Fries wijkt nogal sterk af van het Nederlands als het gaat om de wijze van uitdrukken. Denk nieit meteen dat je het begrijpt,

Dit heeft wel even enige uitleg nodig Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:00

WILLEMIJN232 schreef:
of we gaan via Visser bij Thomas slibtong eten.........ik lees net nl dat lekkere recept....... Knipoog smiley

ehhh thomas;
hoe groot is je "zaal"? Engeltje smiley

we want fish.........
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:01

MOMO697 schreef:
Waarom niet op de zondag en eventueel wel op de zaterdag?

Marry schreefMomo, dat is eh....voor een anders denkende zo moeilijk uit te leggen....
Vroeger bij mijn ouders, mocht ik 's zondags alleen maar wandelen (uiteraard tussen beide kerkdiensten door), niet fietsen, niet breien zelfs, de rolschaatsen bleven in de kast,de tv bleef uit, kortom: ik haatte die zondagen.....
En nu....zo'n dikke 40 jaar later.....ga ik ook niet reizen op zondag (tenzij het een ernstig zieke betreft, of een dergelijke situatie)
Eén dag voor de Heere, één van al die 7 dagen in de week...ik heb het met liefde voor Hem over. (Overigens: ik hou nie meer van breien, maar wel van fietsen en dat doe ik wel op zondag)
Let wel Momo, ik veroordeel niemand, maar we moeten iedereen maar in zijn of haar waarde laten he?

Volgens mij vroeg ze aan mij waarom ik niet kon Smiley die vol vragen zit
Bij mijn weten heet jij geen Erika en hoef je dus niet voor mij te antwoorden.
Mijn reden is dat ik niet kan en als ik daar een toevoeging aan wil geven dan kan ik dat zelf dank u wel
!

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zaterdag 22 oktober 2011, 20:02
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:01

MARYAN401 schreef:
Nou inderdaad, hij is errug eh....ik bedoel minder enthousiast over onze komst. Twijfelende smiley Misschien kunnen we toch beter rechtstreeks naar Friesland gaan.

We weten in ieder geval onze plaats weer...... Knipoog smiley Maar ik lees net dat we het fries ook niet begrijpen....... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:04

MARYAN401 schreef:
Tjonge zeg, mag ik mijn mening niet zeggen. Ik begrijp deze overdreven reactie niet.

Sorry Maryan, Was niet naar jou persoonlijk toe, die 'smileys..... Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley

Ben zelf een beetje gefrustreerd.

Ik heb de rommel in mijn Huis een beetje (veel...) op laten lopen. En nu móet ik vanavond op gaan lopen ruimen enzo, in plaatst van dingen voor mezelf doen.
En ik heb er eigenlijk een grondige hekel aan. Dat is niet altijd zo geweest hoor, heb het zelfs leuk gevonden....

Maar ja, nu zit ik eventjes in een korte periode dat ik het helemaal niet leuk vind....dat gevoel moet weer even terugkomen....

Mijn excuses nogmaals!!!

(ja, ik dacht er ff niet bij na, dat al die smileys weleens verkeerd over konden komen.....

Nu dus wel...
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:04

MARYAN401 schreef:

HO HO HO HO Zo bedoel ik het niet . Van jullie hoor en lees ik regelmatig wat , maar Thirza.......dat is al zoooo lang geleden.

Kijk, ik snap het ook wel, voor jullie maakt het qua afstand niet veel uit naar Zeeland of naar Friesland. Maar weet je hoe ver het is van Zeeland naar Friesland? Bijna net zo ver als van Friesland naar Zeeland hoor.

Laatst aangepast door
VISSER278
op zaterdag 22 oktober 2011, 20:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:08

ERIKA129 schreef:
MOMO697 schreef:
Waarom niet op de zondag en eventueel wel op de zaterdag?

Marry schreefMomo, dat is eh....voor een anders denkende zo moeilijk uit te leggen....
Vroeger bij mijn ouders, mocht ik 's zondags alleen maar wandelen (uiteraard tussen beide kerkdiensten door), niet fietsen, niet breien zelfs, de rolschaatsen bleven in de kast,de tv bleef uit, kortom: ik haatte die zondagen.....
En nu....zo'n dikke 40 jaar later.....ga ik ook niet reizen op zondag (tenzij het een ernstig zieke betreft, of een dergelijke situatie)
Eén dag voor de Heere, één van al die 7 dagen in de week...ik heb het met liefde voor Hem over. (Overigens: ik hou nie meer van breien, maar wel van fietsen en dat doe ik wel op zondag)
Let wel Momo, ik veroordeel niemand, maar we moeten iedereen maar in zijn of haar waarde laten he?

Volgens mij vroeg ze aan mij waarom ik niet kon Smiley die vol vragen zit
Bij mijn weten heet jij geen Erika en hoef je dus niet voor mij te antwoorden.
Mijn reden is dat ik niet kan en als ik daar een toevoeging aan wil geven dan kan ik dat zelf dank u wel
!

Steek in je zak Marry! Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:09

JOSINA022 schreef:
Tja, aangezien het voor mij niet zeker is dat ik kan komen, zal het wel gokken worden.

Balen meis! ik blijf voor je bidden hoor! Heel veel sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:14

MARRY942 schreef:
Vandaag krijg ik vast niemand op het eten: ik ga spruitjes eten! MMmmmmm heerlijk! Met uitgebakken blokjes spek en een verrukkelijk aardappelpureetje met gesmolten kaas.....
(eh...vandaar dat kilootje teveel misschien?) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Klinkt wel een beetje grieks Clown smiley

Visser die wel van grieks eten houdt
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:15

VISSER278 schreef:

wat er grieks is aan spek, kaas, puree en spruitjes is mij een raadsel...... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:15

VISSER278 schreef:

wat er grieks is aan spek, kaas, puree en spruitjes is mij een raadsel...... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:17

VISSER278 schreef:
HO HO HO HO Zo bedoel ik het niet . Van jullie hoor en lees ik regelmatig wat , maar Thirza.......dat is al zoooo lang geleden.

Kijk, ik snap het ook wel, voor jullie maakt het qua afstand niet veel uit naar Zeeland of naar Friesland. Maar weet je hoe ver het is van Zeeland naar Friesland? Bijna net zo ver als van Friesland naar Zeeland hoor.

Een beetje stoere vrouw zeurt daar niet over Visser...... Knipoog smiley Mannen doen dat...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:24

VISSER278 schreef:

VIssertje toch....t is een oudhollands recept van mijn Mamma...dr zit nix grieks bij ...maar je hebt gelijk...Grieks is waanzinnig lekker! (word niet voor nix een eh....griek-o-fiel genoemd...is mijn tweede plekkie waar ik ooit zou willen wonen als ik hier in Gouda weggeschopt word.....
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:29

WILLEMIJN232 schreef:
Een beetje stoere vrouw zeurt daar niet over Visser...... Knipoog smiley Mannen doen dat...... Engeltje smiley

ik doe dat niet als man zijnde maar als zeeuw zijnde. En dat is wel een verschil hoor.
Vandaag moest ik in Rozenburg zijn, mwah , een eindje maar he...120 km. En terug ook , hoppa 240 km. Maar degenen die uit de buurt van Rotterdam kwamen... dat was maar een piep klein eindje . Snappie wat ik bedoel?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:33

JACO624 schreef:
het kan eenvoudiger ook

men neme een fles zonnebloem olie die men verhit tot 180 graden
men neme een gezouten slibje en bakt deze goudbruin/krokant in een paar minuten
men wake ervoor dat men zijn vingers niet op eet Knipoog smiley

Er is een verschil tussen gewoon erg lekker en culinair, Jaco! Engeltje smiley
En een beetje kok houdt er toch rekening mee dat hij eeeeh moet voorproeven? Het lostrekken van het velletje kan mislukken tenslotte en als echte man laat je dat uiteraard geheel per ongeluk wel eens mislukken, zo slecht zijn we wel.

Thomas, neem in jouw geval vier delen zout en één deel viskruiden, beetje peper en iets bieslook, niet te veel en alles even goed door elkaar roeren. Eeeh, geen bloem?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 oktober 2011, 22:07
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:39

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat nog verder Wmijn, want de term: "ik zondig altijd" is een lege term. Als je aan de mensen vraagt, waarin zondig je dan, krijg je eigenlijk geen antwoord. Als je stelt, je kunt bevrijd worden van zonde, kijkt men je ongelovig aan. Het zondebesef wordt eigenlijk nooit geconcretiseerd.

Neem me niet kwalijk chat, maar als je al zo,n vraag stelt aan mensen, wie denk jij dan dat je bent? Dat een ander jou tekst en verantwoording af gaat leggen, over wat hij zo al verkeerd heeft gedaan (zondes)in zijn leven. Als iemand al tegen jou zegt, ik ben een zondaar, is dat genoeg. Ook jij staat niet tussen God en een mens, je mag hem raad geven zonder te weten wat zijn/haar zonde is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 21:14

GERRIT084 schreef:
Neem me niet kwalijk chat, maar als je al zo,n vraag stelt aan mensen, wie denk jij dan dat je bent? Dat een ander jou tekst en verantwoording af gaat leggen, over wat hij zo al verkeerd heeft gedaan (zondes)in zijn leven. Als iemand al tegen jou zegt, ik ben een zondaar, is dat genoeg. Ook jij staat niet tussen God en een mens, je mag hem raad geven zonder te weten wat zijn/haar zonde is.
Gelukkig ben ik in een positie dat ik het ze mag vragen Gerrit. Maar het gaat er niet om wie het vraagt, het gaat meer om de vraag of je het zelf wel weet. En nog belangrijker, doe je er wat aan?
Naar boven

Auteur Bericht
JACO624

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 21:33

Als oud-zeeman waren we destijds al blij met een blik erwtensoep van unox, gewoon heel erg lekker is dan al gauw goed genoeg Knipoog smiley

Ik moet toegeven dat ik de laatste tijd best wel culinaire hoogstandjes heb gegeten die aardig in de smaak vielen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 21:34

het leven is te kort om je kont af te vegen met schuurpapier
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 21:38

CHATULIEM619 schreef:
Gelukkig ben ik in een positie dat ik het ze mag vragen Gerrit. Maar het gaat er niet om wie het vraagt, het gaat meer om de vraag of je het zelf wel weet. En nog belangrijker, doe je er wat aan?

Chat, maar wie heeft u die positie gegeven dan? Voorals nog geef u zelf te kennen, als je vraagt, waarin zondig je dan? Krijg je eigenlijk geen antwoord. Dus vind ik niet dat u die positie heeft gekregen. Als ik mijn zonden beleid, doe ik dat ook niet tegenover, bv dominee, of kerkenraad of tegen iets wat hier op aarde is, dan alleen tegenover God. In mijn optiek verdiend geen mens die positie. De Roomse kerk kent die biegtvaders wel, maar ik nog gij zijt Rooms.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 21:45

GERRIT084 schreef:

Chat, maar wie heeft u die positie gegeven dan? Voorals nog geef u zelf te kennen, als je vraagt, waarin zondig je dan? Krijg je eigenlijk geen antwoord. Dus vind ik niet dat u die positie heeft gekregen. Als ik mijn zonden beleid, doe ik dat ook niet tegenover, bv dominee, of kerkenraad of tegen iets wat hier op aarde is, dan alleen tegenover God. In mijn optiek verdiend geen mens die positie. De Roomse kerk kent die biegtvaders wel, maar ik nog gij zijt Rooms.
Je schijnt nog steeds niet te snappen wat ik wil zeggen. Lees mijn andere bijdrage eens verder dan alleen het eerste zinnetje.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 21:47

JOSINA022 schreef:
Jahoor, je hebt Cootje heeeeeeeel goed geholpen, mag zij nu de rest doen Knipoog smiley

Ben echt heel ontroerd over jullie hulp Huilende smiley, smiley in tranen Clown smiley
Scheelt mij weer veel denkwerk....

Cootje die er smakelijk om gelachen heeft Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 21:56

Zo hier het complete lijstje met kleine aanpassingen. 30 st. leek me wel toepasselijk in deze tijd Knipoog smiley

1. gescheiden met kinderen (0-12jr)
2. gescheiden met kinderen (niet thuiswonend)
3. gescheiden maar het voelt niet zo
4. ongehuwd allrisk
5. gehuwd maar voelt het niet zo
6. alleenstaand
7. alleenstaand maar 1-10 jaar samen gewoond
8. gescheiden (schuldloos)
9. ongehuwd maar wel kinderen
10. ongehuwd zonder problemen, ex-en, alimentaties etc etc
11. alleenstaand met kinderen
12. Gehuwd en goed naar m'n zin
13. Gehuwd maar sta open voor meerdere vrienden
14. Ongehuwd maar wel relaties gehad
15. samengewoond zonder kinderen
16. samengewoond met kinderen
17. ongehuwd (casco)
18. relatie zonder huisdieren
19. allergisch voor dieren
20. allergisch voor mensen
21. Happy single
22. Happy single maar sta open voor vrienden
23. Happy single maar voel me alleen
24. Unhappy single
25. Happy single b.b.h.h.
26. Happy single b.b.h.h.
27. Happy single maar het voelt niet zo
28. vrijgezellig
29. In een relatie
30. weduwe/ weduwnaar
Naar boven

Auteur Bericht
CLAUWTJE606

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 22:07

CLAUWTJE606 schreef:
Heb niet alle reacties gelezen maar ik vind het zelf altijd heel vervelend om het woord gescheiden in te vullen. Ik ben een alleenstaande moeder met kinderen en ja, ik ben getrouwd geweest. Ik wil niet teveel herinnerd worden aan mn ex.
Bovendien heb ik een achteraankomertje gekregen via een kortstondige relatie. Er zijn dus ook mensen die zoiets overkomen. En dan kan ik in mijn profiel zetten dat ik alleenstaand ben/ nooit gehuwd.

Ik zou het erger vinden als er zou staan: geen kinderen terwijl hij ze wel heeft

Grappig al de reacties die er gekomen zijn. Ook grappig dat ik bekend sta als iemand die heel eerlijk is dan voor leugenaar wordt uitgemaakt.
Ik vind het alleen niet prettig om steeds de stempel gescheiden te krijgen. Als ik in mijn profiel ZOU zetten (ik zet heel netjes dat ik gescheiden ben hoor) dat ik alleenstaand ben.............ik ben toch ook alleenstaand. Of dat nu komt omdat ik via een anonieme donor kinderen heb gekregen, met mn ex of ze via een latrelatie heb of ik heb 1x gejeweetwelt.......
Ik vind dat juist een aanknopingspunt om te vragen als je geintresseerd bent in mijn profiel.
Voor mij maakt het geen drol uit waarom iemand alleenstaand is geworden. ALs ik intresse in het profiel van iemand heb en ik lees alleenstaand met kinderen kan ik er toch gewoon naar vragen?
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 22:15

Een talent dat niet dagelijks groeit,
gaat dagelijks een stukje achteruit.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 22:15

CHATULIEM619 schreef:
Je schijnt nog steeds niet te snappen wat ik wil zeggen. Lees mijn andere bijdrage eens verder dan alleen het eerste zinnetje.

Ik lees altijd alles wat je schrijft, en wij zijn het dus niet eens in deze. Ik ga er dus verders niet op in, dan alleen wat ik tot nu toe gezegt heb. Prettige afsuiting van het weekend morgen, en een goede zondag.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 22:19

GERRIT084 schreef:
Ik lees altijd alles wat je schrijft, en wij zijn het dus niet eens in deze. Ik ga er dus verders niet op in, dan alleen wat ik tot nu toe gezegt heb. Prettige afsuiting van het weekend morgen, en een goede zondag.

Ik heb meer het idee dat je het anders opvat dan dat Chatuliem het bedoelt........... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 22:29

Heb ik wat gemist? van wie is het adres?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3016 3017 3018 3019 3020 3021 3022 ... 6194 Volgende
Pagina 3019 van 6194