| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:15
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Ja dagje uit had gekund, maar je moet verplicht thuisblijven van die lui. Maar elektrisch kacheltje, subliem idee Thnxxx!!!!  |
Het zou me niets verbazen als "die lui" dat kacheltje al bij zich zouden hebben ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:17
|
|
|
|
Er is een levendige handel in organen. Het is bij wet verboden om geld te vragen voor een orgaan die men afstaat. Toch gebeurt dit wereldwijd.
Vaak staat men een orgaan af door financiele nood. Hoeveel mensen reizen wel niet af naar die landen, waar illegale organen worden gedoneerd. En bovendien degene die een orgaan afstaat, krijgt later last van gezondheidsproblemen.
Orgaandonatie bij leven is in Nederland mogelijk, als de ontvanger echtgenoot, geregistreerd partner of bloedverwant is.
Ik heb ooit een reportage gezien dat er kinderen in zuidamerika zgn iets aan hun ogen hadden, en ze werden naar een kliniek gebracht, waarbij 1 oog of beide ogen werden weggehaald, voor hoornvlies transplantaties. Het hoornvlies werd vervolgens getransplanteerd bij de rijken die het konden betalen, waardoor ze beter konden zien.
En toen de kinderen weer terugkeerden naar huis werd er gezegd dat de ogen weggehaald waren door dat er complicaties waren opgetreden bij de zgn oogherstellende operatie.
In hoeverre wordt dat in Nederland gecontroleerd van wie de donor is en onder welke omstandigheden die persoon zijn organen heeft afgestaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:19
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Omdat het bij jullie heel de dag zonnig geweest is en hier maar een uur of 10. Dat scheelt 14 uur. |
Yelnin zal wel 24 uur per dag het zonnetje in huis zijn ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:24
|
|
|
|
|
spruitjesweer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:25
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Met die datum gaat het vast goedkomen! W-tje, we horen het nog hè.
Maar....vind jij 1 week herfstvakantie op 18 weken werken veel  |
Jaja juf ... en hoeveel weken vakantie gaan er aan die 18 weken vooraf of volgen er ....
6 weken zomervakantie -- 1 week herfstvakantie -- 2 weken kerstvakantie ...
hoe was het ook al weer niet klagen maar ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:26
|
|
|
|
|
Dan nog dit, mocht er binnen de familie ooit iemand een orgaan nodig hebben, waar ik er twee gezonde van heb, mogen zij/hij wat mij betreft er een van hebben. Als iedereen er zo over dacht, zou ook de helft schelen. Waarom dan pas er voor kiezen, als je komt te overlijden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:29
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Moest even lezen wat je schreef, Stond deze er ok al bij, Huur-of koop huis, helemaal afbetaald of net eentje gekocht. |
Of Z.Z.V.P er
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:35
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Er is een levendige handel in organen. Het is bij wet verboden om geld te vragen voor een orgaan die men afstaat. Toch gebeurt dit wereldwijd.
Vaak staat men een orgaan af door financiele nood. Hoeveel mensen reizen wel niet af naar die landen, waar illegale organen worden gedoneerd. En bovendien degene die een orgaan afstaat, krijgt later last van gezondheidsproblemen.
Orgaandonatie bij leven is in Nederland mogelijk, als de ontvanger echtgenoot, geregistreerd partner of bloedverwant is.
Ik heb ooit een reportage gezien dat er kinderen in zuidamerika zgn iets aan hun ogen hadden, en ze werden naar een kliniek gebracht, waarbij 1 oog of beide ogen werden weggehaald, voor hoornvlies transplantaties. Het hoornvlies werd vervolgens getransplanteerd bij de rijken die het konden betalen, waardoor ze beter konden zien.
En toen de kinderen weer terugkeerden naar huis werd er gezegd dat de ogen weggehaald waren door dat er complicaties waren opgetreden bij de zgn oogherstellende operatie.
In hoeverre wordt dat in Nederland gecontroleerd van wie de donor is en onder welke omstandigheden die persoon zijn organen heeft afgestaan? |
In Nederland is die controle heel groot en zijn er een strenge eisen waaraan een donor moet voldoen. En een orgaan doneren, als bv een nier, kan tegenwoordig ook anoniem.
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op dinsdag 25 oktober 2011, 11:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:38
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dan nog dit, mocht er binnen de familie ooit iemand een orgaan nodig hebben, waar ik er twee gezonde van heb, mogen zij/hij wat mij betreft er een van hebben. Als iedereen er zo over dacht, zou ook de helft schelen. Waarom dan pas er voor kiezen, als je komt te overlijden? |
Dat ben ik met je eens.
Met mijn laatste ingreep heb ik met mijn uroloog besproken om niet mijn urineleider te maken, maar om een nier te doneren, aangezien mijn beide nieren er heel goed aan toe zijn en ik sowieso een grote operatie moest ondergaan. Helaas vond mijn uroloog het niet goed, omdat mijn algehele conditie een nog grotere ingreep niet toeliet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:39
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | spruitjesweer. |
jammie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:40
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | In Nederland is die controle heel groot en zijn er een strenge eisen waaraan een donor moet voldoen. |
Hoezo, controle is heel groot in Nederland, verzwijgen dat het wel gebeurd, is veel groter.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 25 oktober 2011, 11:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:42
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Of Z.Z.V.P er  |
zonder uitleg erbij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:44
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Jaja juf ... en hoeveel weken vakantie gaan er aan die 18 weken vooraf of volgen er ....
6 weken zomervakantie -- 1 week herfstvakantie -- 2 weken kerstvakantie ...
hoe was het ook al weer niet klagen maar ...  |
klein beetje medeleven vragen toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:46
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Yelnin zal wel 24 uur per dag het zonnetje in huis zijn ....  |
arme ik gun je mij niet eens een paar uur slaap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:49
|
|
|
|
|
Het barst in dit land van de corupte instellingen, en de sociale controle is hier gewoon een lachertje. Neem alleen maar het hele adoptie gebeuren in plaatsen als Wassenaar en in het Gooi, zijn al tal van arrestaties geweest op grond van adoptie. Om goedkopere huishoudelijke arbeiskrachten te krijgen uit armlastige landen, waar helemaal geen controle is. En vergeet vooral niet het aantal lijken dat hier onder dubieuse omstandigheden gevonden wordt. Laatst is er nog iemand gearesteerd, voor mogelijke handel in organen van zwervers.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:50
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Het zou me niets verbazen als "die lui" dat kacheltje al bij zich zouden hebben ...  |
nou kan je meedelen dat ze die niet bij zich hadden, maar gelukkig zijn ze bijna, bijna klaar. zijn de boel druk weer aan het aansluiten. ruikt alleen een beetje of je vergast wordt
Maar we kunnen bellen voordat de boel "boem" zegt!! geruststellend idee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:52
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | zonder uitleg erbij  |
Mijn kleine lettertjes doen het niet.
zie het maar in het klein
Zelfstandige Zonder Vrouwlijk Personeel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:54
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai,
Ik zal deze link wel even zetten onder 'gebedsgenezing'.
Waanzin vind ik het niet.
Ik geloof niet wat ik op die film zie.
Door ervaringen. toen ik pas gelovig was, en ik erachter kwam, ben ik alles erover gaan lezen. Onder andere, 'Sekten: Bedreiging of bevrijding? Novapress Laren'. Dat boek is alleen nog tweede hands verkrijgbaar.
Ik wil best wel geloven dat er nu en dan weleens iemand geneest, dat gebeurd trouwens ook in de 'wereld'. Maar, dat je daar gewoon naar toe kan gaan, en dat iedereen die iets heeft, wordt genezen daar, nee, dat geloof ik niet.
Normaal, in de wereld, en niet op een forum, zal ik dat niet zo zeggen. Kans dat ik iemand beledig. Toen ik pas gelovig was, geloofde ik het wel, en toen zal ik ook heftig reageren als iemand er 'kritiek' op had.
Mijn ex, met wie ik nog steeds goed bevriend ben en ik, gingen daar vaak heen, naar diensten met die genezingsdiensten erin. We hebben wat voor ons laten bidden, en dan voor paniek en depressie. Mijn ex had ook het nodige in zijn jeugd meegemaakt. Als we daar weg gingen nadat voor ons gebeden was, werd paniek en depressie alleen nog groter. Spreuken 3:5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht. 6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg. 7 Wees niet eigenzinnig, maar heb ontzag voor de HEER en ga het kwaad uit de weg. 8 Het zal je sterken als een medicijn, het verkwikt je lichaam.
Trouwens wel mooi, dat liedje van Keith Green. |
Geloof is een kwestie van Vertrouwen ... niet in de spreker of in jezelf maar in de Almacht van God de Vader ...
1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie Hem liefheeft.’
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:56
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Mijn kleine lettertjes doen het niet.
zie het maar in het klein
Zelfstandige Zonder Vrouwlijk Personeel  |
O, dan heb je ook nog Z.Z.M.P om de boel dan nog maar moeilijker op te maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:02
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | één vandaag, uitleg van een psychiater hoe het kan dat mensen met een lichamelijke ziekte, veroorzaakt door iets psychisch, kunnen genezen. In en buiten een genezingsdienst.
Ik vond het zelf erg interessant: ik heb jaren last gehad van een slikstoornis, iets lichamelijks. Veroorzaakt door een psychisch trauma.
Nadat ik, na jaren weer een hele veilige en overzichtelijke situatie had, door meerdere oorzaken, verdween de slikstoornis.
Bij mij kwam die slikstoornis, van het ene op het andere moment, doordat ik me iets realiseede, wat zóveel stress veroorzaakte. Vergelijkbaar met je eigen verslikken als je iets ergs hoort. Dan werken die spieren even niet meer hoe ze moeten werken. Alleen bij mij was het langdurig.
Het kan ook zijn, dat als er voor iemand gebeden wordt, dat daar een rustgevende werking van kán uitgaan, zodat de persoon tijdelijk geen pijn voelt, en het derhalve lijkt alsof die genezen is. Dan is de oorzaak, dat ie even geen pijn voelt, psychisch. Waarom de Almacht van God in twijfel trekken??
Ik wil dat wel opzoeken, maar ja, ik heb daar voorlopig helemaal geen tijd voor. |
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 25 oktober 2011, 12:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | O, dan heb je ook nog Z.Z.M.P om de boel dan nog maar moeilijker op te maken |
Hoe kom je daar nu bij Die jij nu benoemt moeten nog eerst studeren wat zelfstandigheid is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
|
|
|
Ik kan me zoooooo boos maken om reacties met "van horen zeggen","het klopt vast weer niet" of "ooit eens op tv gezien". Vraag informatie over orgaandonatie op bij Eurotransplant dan zul je zien hoe zorgvuldig er mee omgesprongen wordt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:06
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik kan me zoooooo boos maken om reacties met "van horen zeggen","het klopt vast weer niet" of "ooit eens op tv gezien". Vraag informatie over orgaandonatie op bij Eurotransplant dan zul je zien hoe zorgvuldig er mee omgesprongen wordt! |
Alleen de naam al. Euro transplant, hoe betrouwbaar moeten wij dat zien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:11
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | Wakker worden met het besef dat ik vandaag even helemaal niks "moet". Niet meer studeren, niet werken vandaag, geen gejakker gewoon even helemaal niks. Tsssss, wat kan een mens te vreden zijn met niks
Gr Majaro |
Heb je examen gedaan ?? geslaagd ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:15
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Hoe kom je daar nu bij Die jij nu benoemt moeten nog eerst studeren wat zelfstandigheid is.  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:15
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Het kan ook zijn, dat als er voor iemand gebeden wordt, dat daar een rustgevende werking van kán uitgaan, zodat de persoon tijdelijk geen pijn voelt, en het derhalve lijkt alsof die genezen is. . |
Ik zou dan niet meteen willen roepen dat de persoon niet genezen is, enkel dat de aandoening een andere was dan waar men van uit ging.
Persoonlijk hou ik absoluut niet van genezingdiensten. Ja, ik geloof absoluut dat God geneest, maar op Zijn tijd, niet op de tijd dat wij dat af willen dwingen. Ook geloof ik niet dat je wel geneest als er een bepaald persoon voor je bid, dat zou betekenen dat de een beter kan bidden dan de andere, of dat God er lievelingetjes op na houd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:18
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Het barst in dit land van de corupte instellingen, en de sociale controle is hier gewoon een lachertje. Neem alleen maar het hele adoptie gebeuren in plaatsen als Wassenaar en in het Gooi, zijn al tal van arrestaties geweest op grond van adoptie. Om goedkopere huishoudelijke arbeiskrachten te krijgen uit armlastige landen, waar helemaal geen controle is. En vergeet vooral niet het aantal lijken dat hier onder dubieuse omstandigheden gevonden wordt. Laatst is er nog iemand gearesteerd, voor mogelijke handel in organen van zwervers. |
Niet zo negatief, Gerrit. Natuurlijk zijn er uitwassen, maar als je het via de officiele weg wilt doen moet je toch echt door een hele molen van onderzoeken, gesprekken etc!
De eisen om een orgaan te doneren zijn echt heel streng. Vraag idd maar 's informatie aan bij Eurotransplant, zoals Leanne aangeeft!
Ik ben ooit gevraagd om beenmerg te doneren en voordat dat evt kon gaan gebeuren heb ik verschillende gesprekken gehad met maatschappelijk werk en met een psycholoog en de nodige lichamelijke onderzoeken. Ze gaan echt niet zomaar akkoord hoor! Iets meer vertrouwen zou wel mogen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:19
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Heb je examen gedaan ?? geslaagd ?? |
nou, ik ben de eeuwige optimist en ondanks dat het een lastig examen was ga ik er vanuit van wel. zal een domper zijn als het niet zo is , maar heey, ik kan nu in elk geval een paar dagen van het gevoel genieten dat dat klaar is hihihi.
gr majaro
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|