| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Doperwten of te wel rolsodemieters met piepers en een zelf gebakken vissie  |
Kijk eens aan toch nog verstandig geworden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:00
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nouuuu.......Er kan nog meer bij . En .....voor vis zijn er altijd wel gegadigden. En het is ook wel leuk om af en toe eens wat weg te geven.
Visser die wél voorkeur heeft voor bepaalde vissoorten |
Ik hou mij aanbevolen
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op donderdag 27 oktober 2011, 00:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:04
|
|
|
|
enne, hoe kom ik daar in Scheveningen? is een end fietsen hoor vanuit drenthe/groningen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:08
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Ten eerste: Kerst is geen christelijk feest. Jezus heeft ons ook geen opdracht gegeven om deze dag te gedenken.
Ten tweede: Elke dag zouden we moeten leven in de wetenschap / geloof dat God dichtbij ons is
Kerst is voor mij opgeklopte pudding; t ziet er mooi uit maar t is allemaal lucht.
Gelukkig leven we in een vrij land en mogen we kerst beleven zoals we willen. En bovendien is God ook niet afhankelijk van ons beleven. Hij doet wat Hij wil. En das maar goed ook. | Het principe van feest vieren is wel degelijk een bijbels principe. De belangrijke gebeurtenissen herdenken is essentieel. Dat Kerst zoals wij dat nu kennen ook heidense kenmerken heeft, is iets wat ik jammer vind. Aan de andere kant, grijp ik elke feestdag aan om te herdenken wat we dan vieren. Dus bij Kerst gaat het voor mij om de komst van Jezus, en Pasen gaat voor mij over de opstanding, de rest is voor mij slechts invulling...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:09
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Juist door mijn 'achtergrond'(kindertijd en hersenspoeling groepen), dat ik de waarheid daarvan onder ogen heb gezien, en niets verdrongen heb en goedgepraat, maakt dat ik nu alleen de waarheid kan zien.
Ik kan zelfs niet anders. | Het blijft echter jouw waarheid, gebaseerd op jouw ervaringen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:10
|
|
|
|
Derek Prince Leer bidden / sleutels tot gebedsverhoring
Ben de cursus gaan doen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het principe van feest vieren is wel degelijk een bijbels principe. De belangrijke gebeurtenissen herdenken is essentieel. Met feest vieren is ook niks mis. Dat is zekers een bijbels principe. En denken aan wat God voor grote dingen doet en heeft gedaan is ook belangrijk. Dat Kerst zoals wij dat nu kennen ook heidense kenmerken heeft, is iets wat ik jammer vind. Oorsprong van kerst = heidens, je draait het een beetje om
Aan de andere kant, grijp ik elke feestdag aan om te herdenken wat we dan vieren. Dus bij Kerst gaat het voor mij om de komst van Jezus, en Pasen gaat voor mij over de opstanding, de rest is voor mij slechts invulling... |
Ik sta wel stil bij de gebeurtenissen rond die dagen hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 04:22
|
|
|
|
Daar zijn geen middenwegen tussen, Marian.
Angst, óf vertrouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 04:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik denk dat je de relatie met God heel goed kunt vergelijken met je vader. En uit mijn ervaring weet ik, dat ik nooit bang geweest ben voor mijn vader, had wel respect voor hem en wist dat hij in staat was mij te straffen als ik dingen fout deed. Maar het is nooit het belangrijkste motief geweest voor mijn liefde voor hem. Zo ook met mijn hemelse Vader. Wie zijn relatie met God definieert met angst, weet niet wat bekering en wedergeboorte is.... |
| Quote: | | had wel respect voor hem en wist dat hij in staat was mij te straffen als ik dingen fout deed. |
En dan steeds beginnen over wat ík heb meegemaakt, en hoe mij dat heeft gevormd, volgens jou.
Alice Miller, auteur over wat de kindertijd met je kan doen, zeker als je 'blij' bent of 'respect' hebt, dat je vroeger 'gestraft' bent door ouder(s). O.a: Het drama van het begaafde kind. Zie google.
Klik hier
Eigenlijk, omdat je steeds mijn verleden, en wat ik heb meegemaakt, als reden aanvoert voor mijn postings. Komt niet in je op dat ik, zelfstandig een mening heb, die allang niet meer is gevormd door verleden. Vandaar.
De term projectie komt nu in me op.
Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.
Dat ik dit schrijf is omdat ik merk dat je míj elke keer toeschrijft, dat dingen van nu, meningen van mij bijvoorbeeld, zijn gevormd door mijn verleden. En dat stoort me best wel! Eigenlijk stoort mij dat behoorlijk. Vandaar deze reactie.
Ómdat ik heb geleerd, om mijn meningen los van mijn verleden, te geven. Mijn leven te leven zonder invloeden van kindertijd en verleden. Omdat ik de gehele waarheid van mijn kindertijd en verleden onder ogen heb leren zien en het niet meer zat te verdringen, is dat mogelijk geworden.
Hier de laatste twee keer dat je dat deed: "Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt." Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 15:05 door jou.
Én: Het blijft echter jouw waarheid, gebaseerd op jouw ervaringen.. Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:09 ook door jou.
In het onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin bij het forum Christelijk leven.
Door jou toespelingen, dat ik de speelbal ben van mijn verleden, zou het misschien projectie kunnen zijn. Met andere woorden, wat je over mij zegt, geldt eigenlijk voor jezelf.
Je hoort vaak, dat iemand zegt, dat ie 'blij' is dat ie veel geslagen is in zijn kindertijd, anders was ie niet zo gedisciplineerd, had ie nooit iets geleerd of had ie nu niet zo'n sterke persoonlijkheid gehad, enzovoort. Eigenlijk, om 'het' goed te praten.
En je hebt het over respect hebben, je wist dat hij in staat was je te straffen als je dingen fout deed...En dat was nooit je belangrijkste motief geweest voor jou liefde voor hem. Eigenlijk zeg je hier, dat het feit dat je wist dat hij in staat was je te straffen als je dingen fout deed, dat dát nooit je bélangrijkste motief was geweest voor jou liefde voor hem..... En dat je respect voor hem had. Omdat je wist dat hij in staat was je te straffen als je dingen fout deed? En dit trek je door naar een vergelijking over hoe God is? Respect voor God, omdat ik weet dat Hij in staat is mij te straffen als ik iets verkeerd doe? Ja, zomaar wat vragen hoor...
Hoe kan sowieso het feit, dat je weet dat iemand in staat was je te straffen als je dingen fout deed een motief voor liefde zijn? En dan was dat nooit je belangrijkste motief.. Dan denk ik: wat was dan je belangrijkste motief? en belangrijkere motieven? Dingen die nog wreder waren dan 'straffen als je dingen fout deed?'
NB: wreed Heel onvriendelijk, gemeen, harteloos. Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/wreed
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 27 oktober 2011, 07:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 07:17
|
|
|
|
Ff een vraagje...zijn er genoeg thermoskannen die mee kunnen? Ik heb er nl niet een, maar als het nodig is dan ga ik er voor die tijd een kopen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 08:09
|
|
|
|
na een drukke dag om 1 uur s nachts eindelijk in je bed kunnen vallen, en de volgende morgen om 8 uur een monteur voor de kachel op de stoep hebben Twee bekers koffie op inmiddels, maar t helpt niet om wakker te worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 09:26
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | vin 'k écht niet kunnen.....'t moest niet mogen.....  |
't Zou verboden moeten worden!!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 10:19
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | De term projectie komt nu in me op.
Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.
Dat ik dit schrijf is omdat ik merk dat je míj elke keer toeschrijft, dat dingen van nu, meningen van mij bijvoorbeeld, zijn gevormd door mijn verleden. En dat stoort me best wel! Eigenlijk stoort mij dat behoorlijk. Vandaar deze reactie.
Ómdat ik heb geleerd, om mijn meningen los van mijn verleden, te geven. Mijn leven te leven zonder invloeden van kindertijd en verleden. Omdat ik de gehele waarheid van mijn kindertijd en verleden onder ogen heb leren zien en het niet meer zat te verdringen, is dat mogelijk geworden.
Hier de laatste twee keer dat je dat deed: "Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt." Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 15:05 door jou.
Én: Het blijft echter jouw waarheid, gebaseerd op jouw ervaringen.. Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:09 ook door jou.
In het onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin bij het forum Christelijk leven.
Door jou toespelingen, dat ik de speelbal ben van mijn verleden, zou het misschien projectie kunnen zijn. Met andere woorden, wat je over mij zegt, geldt eigenlijk voor jezelf.
Je hoort vaak, dat iemand zegt, dat ie 'blij' is dat ie veel geslagen is in zijn kindertijd, anders was ie niet zo gedisciplineerd, had ie nooit iets geleerd of had ie nu niet zo'n sterke persoonlijkheid gehad, enzovoort. Eigenlijk, om 'het' goed te praten.
En je hebt het over respect hebben, je wist dat hij in staat was je te straffen als je dingen fout deed...En dat was nooit je belangrijkste motief geweest voor jou liefde voor hem. Eigenlijk zeg je hier, dat het feit dat je wist dat hij in staat was je te straffen als je dingen fout deed, dat dát nooit je bélangrijkste motief was geweest voor jou liefde voor hem..... En dat je respect voor hem had. Omdat je wist dat hij in staat was je te straffen als je dingen fout deed? En dit trek je door naar een vergelijking over hoe God is? Respect voor God, omdat ik weet dat Hij in staat is mij te straffen als ik iets verkeerd doe? Ja, zomaar wat vragen hoor...
Hoe kan sowieso het feit, dat je weet dat iemand in staat was je te straffen als je dingen fout deed een motief voor liefde zijn? En dan was dat nooit je belangrijkste motief.. Dan denk ik: wat was dan je belangrijkste motief? en belangrijkere motieven? Dingen die nog wreder waren dan 'straffen als je dingen fout deed?'
NB: wreed Heel onvriendelijk, gemeen, harteloos. Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/wreed | Er is nog een ander topic over dit onderwerp: welke rol je opvoeding speelt voor de rest van je leven. En iedereen wordt op een bepaalde manier gevormd. Je stelt me een persoonlike vraag, ben jij mishandeld door je vader? En dan kan ik zeggen, de korte tijd dat ik hem gekend heb, heeft hij mij nooit mishandeld. Ik heb altijd een hele goede band gehad met hem. Wat ik probeer duidelijk te maken, is, dat je doelbewust bezig bent de evangelische beweging in een kwaad daglicht te stellen en daar ga ik tegen in. De video's die je hier toont, zijn bewust geplaatst om anderen te laten zien hoe extreem "wij" zijn. Ik probeer je er voortdurend op te wijzen, dat dit zeer extreme voorbeelden zijn, en dan ga je mij persoonlijk aanvallen. En niet mij alleen, iedereen die het niet met je eens is, krijgt een sneer. Je hebt geinsinueerd dat ik seksverslaafd was en nu insinueer je weer, dat ik door mijn vader mishandeld ben. Je hebt een vreemde vorm van discussiëren Shanita.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 10:42
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | na een drukke dag om 1 uur s nachts eindelijk in je bed kunnen vallen, en de volgende morgen om 8 uur een monteur voor de kachel op de stoep hebben Twee bekers koffie op inmiddels, maar t helpt niet om wakker te worden  |
Vanmiddag even lekker een tukkie gaan doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 11:16
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Gaat jouw huisarts dan dáár off-topic
Kom je met een verstuikte enkel en ga je weg met een ingepakte zeurzak ...  |
Míjn vorige huisarts is nog nooit on-topic geweest......
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 27 oktober 2011, 11:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 11:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vanmiddag even lekker een tukkie gaan doen  |
Geen tijd voor, en vanavond weer laat thuis. Dus morgen ga ik zoooo vroeg mn bed in!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 11:58
|
|
|
|
Ik knal vanavond wel effe een saucijzenbroodje in de oven....heb het effe gehad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:08
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Waarom worden we toch ziek? Het blijft maar herhalen, als je genezen bent komt de ziekte toch terug op latere tijdstip. |
Tja, als dat je geloof is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:13
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ik knal vanavond wel effe een saucijzenbroodje in de oven....heb het effe gehad  |
Marry.. ...da's te VET....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 27 oktober 2011, 12:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:13
|
|
|
|
Ik heb de was buiten opgehangen, de zon en de wind doen hun werk voor de was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:17
|
|
|
|
En nu had ik het weer: Momo zegt met goede bedoelingen op: dinsdag 25 oktober 2011, 06:47 :
Ze is blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in mijn leven, maar.....ze gelooft dat er nóg veel meer mogelijk is, als ik daar geloof voor zou hebben....Hiermee impliceerd ze voor mij, dat er nog vanalles beter kan. Terwijl ik juist zoiets heb van blijdschap elke dag, dat ondanks wat ik heb meegemaakt, ik nu toch een normaal, gelukkig en bevredigend leven leid, al enkele jaren. Ik ben gelukkig, tevreden, er is humor, geluk en blijdschap in mijn leven.
En dan vind ik het erg vervelend, iemand die zegt dat het nog beter kan, als ik daar geloof voor zou hebben....wordt er weer geïmpliceerd dat ik niet genoeg geloof heb, zelfs dat er het een en ander beter kan in mijn leven. deze dingen drukken me naar beneden, zit ik niet op te wachten.
Is helemaal niet bedoeld om je naar beneden te halen of om te zeggen dat je onvoldoende geloof hebt. Je kan idd leven in de zekerheid van het geloof en gelukkig zijn met wat je al hebt. Dat is prima, niks mis mee. Maar ik wil leven in de verwachting dat God nog meer gaat doen in mijn leven. Ik heb grote verwachting van Hem. En nee, ik word daarin niet teleurgesteld. Soms word ik teleurgesteld als ik op mijn eigen inzichten mijn leven invul. Soms ??? Eigenlijk altijd !!! Ik wil mij uitstrekken naar wat Hij gaat doen want Hij is een groot God. En ondertussen geniet ik van alles wat Hij al gedaan heeft.
Enne, ik heb niet via via van genezingen gehoord. Ik ken de mensen persoonlijk.
Geniet van je leven samen met Hem, thats all.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:20
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Juist door mijn 'achtergrond'(kindertijd en hersenspoeling groepen), dat ik de waarheid daarvan onder ogen heb gezien, en niets verdrongen heb en goedgepraat, maakt dat ik nu alleen de waarheid kan zien.
Ik kan zelfs niet anders. |
Mijn Waarheid baseer ik op Gods Waarheid en dat is Jezus. Mijn eigen achtergrond doet er niet toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:20
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ff een vraagje...zijn er genoeg thermoskannen die mee kunnen? Ik heb er nl niet een, maar als het nodig is dan ga ik er voor die tijd een kopen. |
Dat is niet verplicht Josina, We wachten wel af wat ze van plan zijn. Ik neem van mezelf niet mee. Misschien gaan ze zelf koffie kopen ergens bij het strand. Bij vorige strandwandeling in Noordwijk 2009 hebben we op het strandboulevard koffie / thee gedronken.
Rugzakje met eigen etentje voor tussendoor is voldoende. Wat zwaar om alles te sjouwen op het strand
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op donderdag 27 oktober 2011, 12:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:26
|
|
|
|
enne, hoe kom ik daar in Scheveningen? is een end fietsen hoor vanuit drenthe/groningen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:28
|
|
|
|
|
aan de foon gehangen ivm de ziekte van mijn vader.....en de rest...rustig aan gedaan.....maar de dag is nog niet om...wie weet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:29
|
|
|
|
|
de tweede dag op rij verschrikkelijke spierpijn in mijn schouder...autorijden is zo een stuk lastiger geworden hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:29
|
|
|
|
|
Lekker was dat, die zelfgemaakte chilli con carne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:30
|
|
|
|
|
door het foon gesprek begrepen dat de ziekte van mijn vader( schildklierkanker) misschien toch mee gaat vallen....het gezwel moet eruit, maar is misschien niet kwaadaardig.....ik blijf bidden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:33
|
|
|
|
Waarom zijn er mannen die je profiel hebben gezien en dan voor de eerste keer met je privé-chatten, gelijk naar je toe willen komen en met je het bed in willen? ( Plat gezegd) Volgens mij ben je toch een Christen en op een Christelijke datingsite, dan weet je toch dat het bed niet op de eerste plaats moet komen. Het bed is toch niet het belangrijkste. Volgens mij kun je het woord Christelijk dan ook beter tussen aanhalingstekens zetten.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |