| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:44
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Helemaal mee eens Willemijn, sommigen melken hun lichamelijke problemen zo verschrikkelijk uit dat ik van het lezen al bijna hoofdpijn krijgt.
Met alle respect voor lichamelijke ongemakken en ziekten, ik krijg de indruk dat enkelen dat misbruiken om maar optimaal aandacht te kunnen krijgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:47
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Beppe vertelde mij het verhaal dat toen ik in de kerk werd binnengedragen nogal veel eeh lawaai maakte. Dat duurde tot de dominee me doopte en met water besprenkelde waarop ik vertederende babygeluidjes maakte. De kerkgangers moesten er in ieder geval mild om glimlachen. Dominee moet nog gegrapt hebben dat het toch wel een verandering bracht als je gedoopt werd. 't Verbond met Abraham zijn vrind, bevestigt hij van kind tot kind was nog maar koud voorbij of Beppe oordeelde toch dat ik de kerk maar uit moest. Waarop dominee over me zei : Hij lijkt op zijn vader en we zullen nog wel van hem horen later.. De kerkgangers konden het wel waarderen, mijn vader lachte ietwat verlegen mee.
Thomas, toen al een grote mond. |
psalm 105; 5.. het bekende dooplied werd niet bij mijn doop gezongen. ik geloof dat het paslm 65 : 5 was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:48
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Moeten we hier onze dagvulling noteren? Of wil je alleen weten wanneer we online zijn? Nou , komt ie dan, voor één keer want ik denk dat het een beetje afgezaagd word als ik het morgen en dan en dan en dan en dan moet noteren. 6.15uur mn wekker uitgeknald, 7.00- 12 00 werken 1200-13.00 uur pauze 13.00- 17.00uur werken eten, nog wat eten en nog wat eten. 18.00 online op cm en de rest van de avond ga ik lekker niet vertellen  |
Visser, ik krijg weleens de indruk dat jij en ik tot het op cm zeldzame ras behoren van mensen die gewoon werken...
owja, van de rest van deze avond ga ik een poosje in het bubbelbad doorbrengen met mn meissie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:48
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Martin.... alvast hele fijne vakantie toegewenst |
ook vanuit het mooiste land ter wereld een leuke vacantie gewenst!!
Laatst aangepast door
|
PIETER649
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 19:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:50
|
|
|
|
Vrijdag 28 oktober, Psalm 119: 129-136; Wonderbaar.
Een wonder – dat is in elk geval iets waar je van opkijkt. Is het woord van God een wonder? Menigeen kijkt er niet meer van op. Menigeen kijkt er op néér. De Bijbel? Hopeloos ouderwets! Geen boek van deze tijd! Weg met al die oude oude geschriften! Vroeger konden ze misschien dienst doen als heilige boeken – nu niet meer. Leuk voor het archief, aardig voor het museum, maar beslist niet meer bruikbaar in onze huidige samenleving. Opruimen, weg met die handel! De dichter van de psalm denkt daar anders over. ‘Uw richtlijnen zijn voor mij een wonder.’ En dat vind ik nu weer een wonder: dat er nog mensen zijn voor wie het woord van God een wonder is! Goedbeschouwd is die Thora ook werkelijk een wonder. Kijk om je heen: goedheid is allang niet meer normaal. Moord en doodslag zijn aan de orde van de dag. Een puber die een bejaarde naar de overkant van een drukke weg loodst? Ze staan nauwelijks meer voor je op in bus of trein! De samenleving verloedert, de maffia is aan de winnende hand – voor je het weet wijkt heel onze samenleving voor de terreur van extremisten, van welke tongval dan ook. Het kwaad wordt normaal! Of moet ik relativeren en benadrukken dat er niets nieuws onder de zon is? Als ik de psalm goed lees, was het in de tijd van de dichter niet totaal anders. En juist daarom is het woord van God in zijn ogen een wonder. Stel je voor: wegwijzers naar een samenleving waarin recht en liefde ministers zijn. Een wonder! Daar kun je niet zuinig genoeg zijn.
Hoe wonderbaar is uw getuigenis. Ik zal het altijd in mijn hart bewaren. Wanneer uw heilig woord geopend is zal ’t als een licht het duister op doen klaren. Gij maakt verdwaalden van hun doel gewis, uw kennis maakt onkundigen ervaren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:52
|
|
|
|
Nu komt meteen mijn oma's stokpaardje in me op "niet klagen maar dragen kind!" Het is een uitlaatklep voor sommigen hier,lijkt me niets mis mee,ze doen er niemand kwaad mee. Oke,het kan téveel worden(voor hun zelf)maar zolang ik die mensen hier ook nog positieve dingen zie melden .........och........als ik er geen zin in heb lees ik er overheen(en ben dan dankbaar dat ik zelden iets mankeer)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
|
|
|
|
Nog even onder de aandacht brengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
|
|
|
|
[quote=PIETER649
Jezus geeft als antwoord op de vraag wie in de hemel komen, het antwoord: die in MIJ gelooft EN gedoopt zal zijn. [/quote]
Jezus zei het wel in DIE volgorde. Dus eerst geloof en als gevolg daarvan de doop. Zo ook bekering en doop. Eerst bekering en als gevolg daarvan de doop.
Kijk, je mag van mij aan sommige traditie een inhoud geven die je wilt hoor maar de oorsprong van die traditie verandert daar niet door. Net als kerst, pasen, doop enzovoort enzovoort.
En verder doet een ieder zoals ie goeddunkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:55
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Nou doe je net of je zo consequent bent chat, dat ben je niet en dat weet je zelf ook!
Jezus geeft als antwoord op de vraag wie in de hemel komen, het antwoord: die in MIJ gelooft EN gedoopt zal zijn.
In jouw optiek is iedereen die als kind gedoopt is, helemaal niet gedoopt. Uit deze redenatie volgt dat mensen die deze doop (die geen doop is volgens jou) gehad hebben en dat niet hebben laten volgen door de geloofsdoop na hun dood naar de hel gaan omdat ze niet aan de vereiste criteria hebben voldaan. Ze hebben dan misschien wel geloofd, maar zijn niet gedoopt.
Doe mij nou es 1 lol en reageer op deze post met een duidelijk JA of NEE.
Mocht jouw antwoord NEE zijn, hetgeen ik verwacht, schei er dan es n keer over uit, deal? | Het is opvallend dat je alleen maar één keer het absolute verband tussen geloof/doop en behoudenis wordt gegeven. En dat in een gedeelte van Marcus, waarvan de geleerden het niet eens zijn dat het in de bijbel hoort te staan. Mijn antwoord op je vraag blijft dus hetzelfde: de Heer kan het beste beoordelen wie behouden is. Behoudenis gaat verder dan gedoopt zijn of niet.
Ik denk dat de krampachtigheid tussen doop en behoudenis de belangrijkste rol gespeeld heeft in het invoeren van de kinderdoop. En ik ben niet van plan om in dezelfde val te trappen.
Er zijn voldoende redenen om je te laten dopen. Ten eerste wil je je keuze voor God bevestigen. Ten tweede wil je getuigenis afleggen van je keuze aan de mensen. Ten derde stap je in het watergraf om op te staan in een nieuw leven (wedergeboorte) Ten vierde wil je aangeven dat Jezus de Heer van je leven is. Ten vijfde wil je gehoorzaam zijn aan de opdracht die Jezus in de bijbel heeft gegeven Ten zesde wil je dezelfde weg gaan, die Jezus ook deed. Je wilt Hem volgen in het watergraf...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:55
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Jezus zei het wel in DIE volgorde. Dus eerst geloof en als gevolg daarvan de doop. Zo ook bekering en doop. Eerst bekering en als gevolg daarvan de doop.
Kijk, je mag van mij aan sommige traditie een inhoud geven die je wilt hoor maar de oorsprong van die traditie verandert daar niet door. Net als kerst, pasen, doop enzovoort enzovoort.
En verder doet een ieder zoals ie goeddunkt.  |
Waar staat dat de volgorde ertoe doet??? Maar ook jij durft mijn vraag, jeweetwel in dat gedeelte dat je NIET gequote hebt, niet te beantwoorden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:57
|
|
|
|
|
Eerst een paar uur bij mijn baas lopen klagen, daarna van hem koffie gekregen en weer braaf aan het werk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is opvallend dat je alleen maar één keer het absolute verband tussen geloof/doop en behoudenis wordt gegeven. En dat in een gedeelte van Marcus, waarvan de geleerden het niet eens zijn dat het in de bijbel hoort te staan. Mijn antwoord op je vraag blijft dus hetzelfde: de Heer kan het beste beoordelen wie behouden is. Behoudenis gaat verder dan gedoopt zijn of niet.
Ik denk dat de krampachtigheid tussen doop en behoudenis de belangrijkste rol gespeeld heeft in het invoeren van de kinderdoop. En ik ben niet van plan om in dezelfde val te trappen.
Er zijn voldoende redenen om je te laten dopen. Ten eerste wil je je keuze voor God bevestigen. Ten tweede wil je getuigenis afleggen van je keuze aan de mensen. Ten derde stap je in het watergraf om op te staan in een nieuw leven (wedergeboorte) Ten vierde wil je aangeven dat Jezus de Heer van je leven is. Ten vijfde wil je gehoorzaam zijn aan de opdracht die Jezus in de bijbel heeft gegeven Ten zesde wil je dezelfde weg gaan, die Jezus ook deed. Je wilt Hem volgen in het watergraf... |
duidelijk antwoord Chat... 
enne... afgezien van het natte gedeelte zie ik weinig verschil met belijdenis doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:01
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Nog even onder de aandacht brengen. |
Ik denk niet dat ik erbij kan zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:02
|
|
|
|
|
Tijd geleden dat hier is wat gezegd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:05
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | Dank jullie wel allemaal. Het is echt een mooie afsluiting van het moeilijkste jaar van mijn leven. Deze week valt alles op zijn plek en sluit ik dat jaar voorgoed. Nu de toekomst, kan alleen maar steeds beter worden. Amen.
Majaro |
Gefeliciteerd !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:05
|
|
|
|
Mag je ook een lekker grote sauna handdoek omhouden in de sauna??? Ben dr nog nooit geweest maar voel me vast wel veilig daar ...
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 20:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:06
|
|
|
|
Ja, leuk zo'n gouwe ouwe.....en fijn dat je er iedere dag weer een leuk nummer opzet..... Mario, bedankt.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:08
|
|
|
|
Quote Chatuliem
Er zijn voldoende redenen om je te laten dopen. Ten eerste wil je je keuze voor God bevestigen. Ten tweede wil je getuigenis afleggen van je keuze aan de mensen. Ten derde stap je in het watergraf om op te staan in een nieuw leven (wedergeboorte) Ten vierde wil je aangeven dat Jezus de Heer van je leven is. Ten vijfde wil je gehoorzaam zijn aan de opdracht die Jezus in de bijbel heeft gegeven Ten zesde wil je dezelfde weg gaan, die Jezus ook deed. Je wilt Hem volgen in het watergraf...
En wat zeggen wij?? Ten eerste wil je je keuze voor God bevestigen. Ten tweede wil je getuigenis afleggen van je keuze aan de mensen. dus de eerste twee zijn al hetzelfde!! Ten derde geef je aan een kind van God te willen zijn. Ten vierde erken je dat God jou Heer en zaligmaker is en dat je hem wilt volgen. Ten vijfde wil je gehoorzaam zijn aan de opdracht die Jezus in de bijbel heeft gegeven Ten zesde krijg je handoplegging en de zegen mee.
De kinderdoop is geen geloofsdoop. je ontvangt een teken dat je een kind van God mag zijn. Je ouders beloven je op te voeden tot eer van God.
Maar we gaan lekker in de herhaling vallen zo. dacht dat we de kinderdoop en volwassendoop niet zouden behandelen.
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 20:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:08
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Nu komt meteen mijn oma's stokpaardje in me op "niet klagen maar dragen kind!" Het is een uitlaatklep voor sommigen hier,lijkt me niets mis mee,ze doen er niemand kwaad mee. Oke,het kan téveel worden(voor hun zelf)maar zolang ik die mensen hier ook nog positieve dingen zie melden .........och........als ik er geen zin in heb lees ik er overheen(en ben dan dankbaar dat ik zelden iets mankeer) |
Ik erger mij er mateloos aan Leanne, en ik vraag me werkelijk af waar om je ieder ding hier op het forum moet zetten.....aandacht? Net wat Pieter zegt? Natuurlijk heeft iedereen die vrijheid, gelukkig heb je ook de vrijheid om er wat van te zeggen......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 20:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:09
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Waar staat dat de volgorde ertoe doet??? Maar ook jij durft mijn vraag, jeweetwel in dat gedeelte dat je NIET gequote hebt, niet te beantwoorden? |
Jij durft nogal wat te beweren... dat ik jouw vraag niet durf te beantwoorden. Ook al stel je het in vragende vorm.
Ik durf dat best. Wil je dat graag? Vraag het dan gewoon netjes...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:11
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | hallo luu van het dooptopic....
is het nog een beetje spannend hier?  |
ja superspannend bertje
de vlammen slaan al bijna uit de pan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:13
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik ertger mij er mateloos aan Leanne, en ik vraag me werkelijk af waar om je ieder ding hier op het forum moet zetten.....aandacht? Net wat Pieter zegt? Natuurlijk heeft iedereen die vrijheid, gelukkig heb je ook de vrijheid om er wat van te zeggen...... |
Even voor de duidelijkheid ik vraag niet om aandacht dan open ik wel een topic over mezelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:13
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Jij durft nogal wat te beweren... dat ik jouw vraag niet durf te beantwoorden. Ook al stel je het in vragende vorm.
Ik durf dat best. Wil je dat graag? Vraag het dan gewoon netjes...  |
k zie geeneens een vraag staan help es ff pieter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:14
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Mag je ook een lekker grote sauna handdoek omhouden in de sauna??? Ben dr nog nooit geweest maar voel me vast wel veilig daar ... |
Ben van de zomer in de Bonte Wever geweest alleen niet in de sauna dus geen idee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:15
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Whaaaaaaa gefeliciteerd!!!Helemaal geweldig,op naar de toekomst!  |
Gaan jullie samen een feessie geven??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:16
|
|
|
|
|
Blijkbaar mag men niet klagen over ziektes en aandoeningen, maar men mag wel klagen dat er geklaagd word over ziektes en aandoeningen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:17
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Blijkbaar mag men niet klagen over ziektes en aandoeningen, maar men mag wel klagen dat er geklaagd word over ziektes en aandoeningen? |
Precies, jij snapt het.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:17
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Visser, ik krijg weleens de indruk dat jij en ik tot het op cm zeldzame ras behoren van mensen die gewoon werken...
owja, van de rest van deze avond ga ik een poosje in het bubbelbad doorbrengen met mn meissie  |
das niet eerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|