| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 21:53
|
|
|
|
Of één blik op de Düsseldorfer Tabelle...
(gewijzigd ivm verkeerde smiley)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 13:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 21:54
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Jullie hebben nou toch je zin een groot Duitsland, okee het heet nog europa, en we hebbe de eu nog, maar nog effe en we betale met marken. |
Toen Duisenberg de gulden aan de mark koppelde en de economieen meer en meer samensmolten, was dat al zo. Met de Euro al helemaal. Wat mij betreft is daar niks mis mee. Economisch zijn we al lang een Bundesland.
Thomas, heeft dit ook nooit aan zijn grootvader verteld.
Heb jij zijn fiets nog gezien, Pieter?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 21:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:17
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Toen Duisenberg de gulden aan de mark koppelde en de economieen meer en meer samensmolten, was dat al zo. Met de Euro al helemaal. Wat mij betreft is daar niks mis mee. Economisch zijn we al lang een Bundesland.
Thomas, heeft dit ook nooit aan zijn grootvader verteld.
Heb jij zijn fiets nog gezien, Pieter? |
Op 3 letters na, zit dat land al in mijn achternaam verwerkt, en werd ik er vroeger mee geasosieerd (toen werd ik er van) nu
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:18
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Thomas, heeft dit ook nooit aan zijn grootvader verteld.
Heb jij zijn fiets nog gezien, Pieter? |
jahoor terugkopen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:18
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Een prachtig land Martin! Fijne tijd gewenst!
Maarre... sjekels kun je daar toch gewoon pinnen? veel goedkoper? |
Hallo Cootje Klopt helemaal wat je zegt alleen kan ik daar niet meer dan 500 sjekels pinnen en dan praten we over 100 euro en daar doe je niet veel mee want ik ga nu weer voor de derde keer het blijft trekken . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:19
|
|
|
|
Hallo Cross
Als dat zou kunnen dan hoefde ik niet met een heel goedkope vlucht haha maar ik neem hem wel aan als je hem mij toebedeelt. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:22
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Whow Martin, ik benniejaloers, een klein beetje maar. Maar joh, geniet ervan hoor, het is nu heerlijk daar! Ik wens je een hele fijne vakantie toe enneh....sjaloom! (die tekst hangt boven mijn voordeur, en daaronder de mesousa)  |
Hallo Marry
Je hoeft niet jaloers te zijn want de vlucht is goedkoper als dat je een langweekeind hier in nederland neemt. En ik zal zeker weer genieten in het land van onze HEER en de stad Jeruzalem. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:23
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Martin.... alvast hele fijne vakantie toegewenst |
Hallo isser. Hartelijk dank en ik ga er ook van uit dat het weer fantastisch word ik heb weer een gids net als vorig jaar waar ik heel blij mee ben want hij weet het goed te verwoorden. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:28
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo isser. Hartelijk dank en ik ga er ook van uit dat het weer fantastisch word ik heb weer een gids net als vorig jaar waar ik heel blij mee ben want hij weet het goed te verwoorden. Sjalom. Martin |
Waar ga je heen in Israel Martin? In ieder geval een fijne vakantie gewenst....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:32
|
|
|
|
|
jongelui de mannen zijn door de redactie verwijderd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:35
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Quote Chatuliem
Er zijn voldoende redenen om je te laten dopen. Ten eerste wil je je keuze voor God bevestigen. Ten tweede wil je getuigenis afleggen van je keuze aan de mensen. Ten derde stap je in het watergraf om op te staan in een nieuw leven (wedergeboorte) Ten vierde wil je aangeven dat Jezus de Heer van je leven is. Ten vijfde wil je gehoorzaam zijn aan de opdracht die Jezus in de bijbel heeft gegeven Ten zesde wil je dezelfde weg gaan, die Jezus ook deed. Je wilt Hem volgen in het watergraf...
En wat zeggen wij?? Ten eerste wil je je keuze voor God bevestigen. Ten tweede wil je getuigenis afleggen van je keuze aan de mensen. dus de eerste twee zijn al hetzelfde!! Ten derde geef je aan een kind van God te willen zijn. Ten vierde erken je dat God jou Heer en zaligmaker is en dat je hem wilt volgen. Ten vijfde wil je gehoorzaam zijn aan de opdracht die Jezus in de bijbel heeft gegeven Ten zesde krijg je handoplegging en de zegen mee.
De kinderdoop is geen geloofsdoop. je ontvangt een teken dat je een kind van God mag zijn. Je ouders beloven je op te voeden tot eer van God.
Maar we gaan lekker in de herhaling vallen zo. dacht dat we de kinderdoop en volwassendoop niet zouden behandelen. | Let eens op mijn vorige bijdrages, waarin ik zei dat we dit allang uitgebreid besproken hadden. De vraag van Momo was duidelijk, en daar heb ik antwoord op gegeven. En het blijft verwarren in de discussie, dat jullie dat kinderritueel ook doop noemen. Dan kun je een normale vraag niet eens meer beantwoorden zonder dat je in allerlei discussies belandt. De eis van sommigen van jullie om te accepteren dat jullie ritueel hetzelfde is als de doop, is gewoon onacceptabel in mijn ogen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 22:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Let eens op mijn vorige bijdrages, waarin ik zei dat we dit allang uitgebreid besproken hadden. De vraag van Momo was duidelijk, en daar heb ik antwoord op gegeven. En het blijft verwarren in de discussie, dat jullie dat kinderritueel ook doop noemen. Dan kun je een normale vraag niet eens meer beantwoorden zonder dat je in allerlei discussies belandt. De eis van sommigen van jullie om te accepteren dat jullie ritueel hetzelfde is als de doop, is gewoon onacceptabel in mijn ogen. |
De kinderdoop heeft niets te maken met geloofsdoop zoals die in charismatische kringen plaatsvind. En ik blijf het de kinderdoop/verbondsdoop noemen. Leer dat nou maar eens te accepteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Let eens op mijn vorige bijdrages, waarin ik zei dat we dit allang uitgebreid besproken hadden. De vraag van Momo was duidelijk, en daar heb ik antwoord op gegeven. En het blijft verwarren in de discussie, dat jullie dat kinderritueel ook doop noemen. Dan kun je een normale vraag niet eens meer beantwoorden zonder dat je in allerlei discussies belandt. De eis van sommigen van jullie om te accepteren dat jullie ritueel hetzelfde is als de doop, is gewoon onacceptabel in mijn ogen. |
Ik heb die gelezen chat!! Alleen geef mijn mening net als jij nog een keer en zeg net als jij dat we dit al behandeld hebben en er niet uitkomen! Dus daarin zijn we het eens! Wat doop betreft niet en worden we het ook niet dus laten we dat maar rusten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:47
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | | jongelui de mannen zijn door de redactie verwijderd |
Kijk aan dan was er een zeer duidelijke reden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:51
|
|
|
|
Maar dat is omgekeerd toch ook zo? Ik vind persoonlijk de kinderdoop een sacrament , iets wat je niet zo nodig over hoeft te doen op latere leeftijd.....en eigenlijk zelfs onacceptabel want je hebt dat sacrament van de doop al eens ontvangen. Ook al ben je het er niet mee eens : in christelijke kringen hebben we het niet over een kinderritueel maar over een kinderdoop......net zoals ze het in de evangeliekringen over volwassendoop hebben.....Je doet de kinderdoop tekort om het een ritueel te noemen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:59
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Maarre als ik al een keer naar de sauna zou gaan dan niet met cm-ers Denk eerder in mijn eentje in verweggiestan  |
Mijn idee. Je hebt overigens ook badkledingdagen, dus dat zou heel misschien nog een optie zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:00
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Mijn idee. Je hebt overigens ook badkledingdagen, dus dat zou heel misschien nog een optie zijn.  |
JA weet ik maar dat lijkt me zo plakkerig Maar zodra ik 30 kilo kwijt ben ga ik naar de sauna en dat duurt dus nog heeeeeeeeeeel lang
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:05
|
|
|
|
'k Ben vanavond naar de Avond van Gebed (Open Doors), vergelijkbaar met de Nacht van Gebed, geweest. 'k Vond het heel mooi en bemoedigend om, samen met christenen uit verschillende kerken uit de regio (uit traditionele en Evangelische), te bidden voor vervolgde christenen. Aangrijpend om de filmpjes te zien van christenen, ook van niet-christenen, in landen als Noord-Korea en Jemen. Gebed is hard nodig, daar ben ik wel weer van doordrongen.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 23:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:07
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | JA weet ik maar dat lijkt me zo plakkerig Maar zodra ik 30 kilo kwijt ben ga ik naar de sauna en dat duurt dus nog heeeeeeeeeeel lang  |
Ach meid, als je ziet wat daar rondloopt. Niet mee zitten hoor! Nog een mogelijkheid; je hebt ook damesdagen, weet alleen niet waar die zijn en of die met badkleding zijn. Het is wel heel relaxt hoor, zo'n dagje/avondje.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 23:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:12
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo isser. Hartelijk dank en ik ga er ook van uit dat het weer fantastisch word ik heb weer een gids net als vorig jaar waar ik heel blij mee ben want hij weet het goed te verwoorden. Sjalom. Martin |
Hoezo het slechtste moment Een fijne tijd in Israël. Ben maar een klein beetje jaloers hoor, Martin.
Geniet ervan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:17
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Harold Camping is ingestort en zal geen voorspellingen meer doen. Voorlopig. Walgelijke aandachtstrekker, bah.
Thomas. |
Dat is toch wel weer een verstandig besluit van die man.....Ik bedoel dat hij geen voorspellingen meer zal doen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:17
|
|
|
|
Vanmiddag, toen 3 jongens flipten tijdens de gymles. (een hoog gehalte in mijn groep, kwam vorig jaar bijna nooit voor) Tegen je verlies kunnen is een kunst hè. Maar ach, na hun time-out waren ze weer zo lief. Ze hebben er zelf het meeste last van. 'k Begin er steeds meer aan te wennen, al kost het wel de nodige energie.
Maar nu; een lekker wijntje, want het is weekend.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 10:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:27
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Natuurlijk heeft de dominee altijd gelijk. Daarvoor is ie toch ook dominee geworden?
Gelukkig mag ik voor mezelf denken  |
Niet alle dominee zijn gelijk.
In het ziekenhuis (dat is echt gebeurd) stonden 2 dominees bij de weduwe dat haar man daar overleed. Ene dominee is ziekenhuispastor en behoort bij Gereformeerde Kerk en de andere dominee, die de weduwe aan zijn gemeente verbonden, behoorde bij de Gereformeerde Gemeente. Wat zeggen ze? De overledene gaat naar de hemel zei de pastor maar de predikant zei van niet. De mens gaat naar zijn huis, de predikant zegt dat God beslist en niet de mens beslist waar iemand na de dood naar toe gaat. Onverwacht liep de schoonmaker tussen de predikanten en stond plotseling stil en zeide de dominee met zwarte pak heeft gelijk. De pastor liep boos weg uit de kamer zonder gedag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:30
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Helemaal mee eens Willemijn, sommigen melken hun lichamelijke problemen zo verschrikkelijk uit dat ik van het lezen al bijna hoofdpijn krijgt.
Met alle respect voor lichamelijke ongemakken en ziekten, ik krijg de indruk dat enkelen dat misbruiken om maar optimaal aandacht te kunnen krijgen |
Mijn kennis over ziekten is anders wel weer aardig uitgebreid, sinds ik weer op CM zit. Het is zooo leerzaam, 'k zou bijna nog een maand verlengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:46
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, GESLAAGD Met een 8 pffff
NIET MEER LEREN WOEHOEOEOEOEOEOE
Gr Majaro | Gefeliciteerd, mede namens Mickey...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:53
|
|
|
|
Willemijn zegt: Is het nu nodig om ieder detail van het ziek zijn op het CM forum te zetten?????? En daar bedoel ik mee: iedere labafname, therapie, verkoudheid edg....... Misschien ook leuk om eens je te zinnen te verzetten en eens over wat anders te praten?
Raar maar waar.... eigenlijk vind ik dat je helemaal gelijk hebt Willemijn. Ik lees eerlijk gezegd ook liever de leuke dingen van anderen, of een pittige discussie. Het heeft me om eerlijk te zijn heel wat moeite gekost om mn gezeur op het forum te zetten Aan de andere kant is het geen doen om een ieder die vraagt hoe het gaat, persoonlijk te mailen, vandaar toch maar op deze manier, maar van mij hoef je het niet te lezen hoor, ik zal je er niet scheef om aankijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:53
|
|
|
|
De vraag van Momo was of iemand met homoseksuele geaardheid gedoopt mag worden. Als ik daar gewoon antwoord op geef, vind ik jullie reacties behoorlijk vreemd. Denk je dat ze een baby in haar gedachten had toen ze deze vraag stelde? Knap dat je de geaardheid al vast kunt stellen bij de geboorte van een baby...
En dat jullie dat ritueel doop blijven noemen, verwart alleen maar de discussie hier. In mijn ogen is het alleen maar een belofte van de ouders het kind op te voeden samen met God. De theologie van het verbond erbij halen is in mijn ogen volstrekt overbodig en het maakt alles veel te zwaar beladen voor het kind. Opdragen is wat mij betreft voldoende. Bovendien vind ik opdragen ook niet een sacrament....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 23:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:55
|
|
|
|
het lijkt erop dat mn huis verkocht is na ruim twee jaar! nog niet te vroeg juichen, ff het weekend afwachten, maar als het waar is , is het wel tijd voor een feessie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:55
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En hoe weet gij dat? Van die ouwe foto's?  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De vraag van Momo was of iemand met homoseksuele geaardheid gedoopt mag worden. Als ik daar gewoon antwoord op geef, vind ik jullie reacties behoorlijk vreemd. Denk je dat ze een baby in haar gedachten had toen ze deze vraag stelde? Knap dat je de geaardheid al vast kunt stellen bij de geboorte van een baby...
En dat jullie dat ritueel doop blijven noemen, verwart alleen maar de discussie hier. |
'k Vind dat er ook een groot verschil zit tussen de geaardheid, die heb je of heb je niet, en het praktiseren. Naar mijn mening, mag natuurlijk ieder kind gedoopt worden.
|
|
| Naar boven |
|
|