| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:11
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Niet zeggen, Pieter..... Ik zit bij het ABP, die passen toch wel op mijn centjes  |
tuurlijk meissie... ze zijn er n jaar of 4 geleden weliswaar mee accoord gegaan dat de minister van financien ff 200 miljoen uit hun kassa gegraait heeft maar zoals het nu gaat met de beleggingen en de dekkingsgraad is de kans op herhaling errug klein!!
of zou het ABP toch wel rood mogen staan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:12
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | en dan heb jij mn tweestrijd niet gezien vlak voor ik het woordje "zustertjes" toch maar verving door "verpleegstertjes"  |
Het woord verpleegster is wel zo ontzettend not done......Pieter........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:12
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tuurlijk meissie... ze zijn er n jaar of 4 geleden weliswaar mee accoord gegaan dat de minister van financien ff 200 miljoen uit hun kassa gegraait heeft maar zoals het nu gaat met de beleggingen en de dekkingsgraad is de kans op herhaling errug klein!!
of zou het ABP toch wel rood mogen staan?  |
Dat klinkt geruststellend, Pieter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:13
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Wil je mij nou verantwoordelijk houden voor die idiote belastingregels die de regering van JOUW EIGEN bananenrepubliek heeft bedacht??? Tis niet verplicht om daar te wonen hoor, dr staat geen muur omheen ofzo!
Ik ben ook gevlucht toen die zeeuw aan het bewind stond in Den Haag...
maar om je vraag ff netjes te beantwoorden: NUL  |
Gevlucht......hoor dat nou. Je bent gewoon netjes in de voetsporen getreden van Annette. Maar om op je antwoord terug te komen .....laat Annette die auto dan maar lekker houden, altijd beter dan een hollandse volvo toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:14
|
|
|
|
Zelf werk ik in de thuiszorg...en weet ik dat dat anders ligt...omdat de tijden gewoon overdag zijn op een normale tijd... Ik ga het OOK anders stellen ja... Wat.. als een man...vanwege zijn werk bijna nooit thuis is??? Overwerken op kantoor...vergaderingen... Goed ..als de partner het acsepteerd... Maar vaak staat een vrouw en moeder er dan ook alleen voor als kinderen naar bed gebracht moeten worden.. Mijn ex was er ook vaak niet...maar niet vanwege zijn werk..maar dat is een ander verhaal..Ik zei dan ook vaak...Hebben ze een vader??? Iets meer thuis zijn...er zijn voor je vrouw en voor de kinderen...zeker als ze klein zijn...ja dat vond ik belangrijk...Ik hoop dat vaders van jonge kinderen NIET getrouwd zijn met hun werk nee. Maar ook moeders niet!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:15
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dat is het hem nu net, hedentijdse vertalingen die ook wel makkelijk leesbaar zijn. Het is maar net, waar je het makkelijk vindt, ze vertalen dan wel in het straatje dat jou nou net uitkomt. En dan, dan denk je, komt dat even goed uit, zie je wel het mag toch. En zo, denk je, kom ik veel verder. Maar goed dat is jou keuze, doe mij maar het oude vertrouwde. Het komt waarschijnlijk dan niet altijd zo goed uit, en later eigenlijk weer wel. Alles is bij mij oud, ik ben oud, me bezittingen zijn oud, mijn omgeving is oud, maar ik kan met zekerheid zeggen, voor mij is het vertrouwt. | Waarom denk je dat de hedendaagse vertalingen met minder zorgvuldigheid gemaakt worden? Eerlijk gezegd, denk ik, dat ze nu betrouwbaarder zijn geworden. Het bijbelonderzoek heeft een hele grote vlucht genomen, de versies zijn nauwkeuriger geworden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:17
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Visser
en wij vroeger maar alle zondagen uit ons hoofd leren en hun gaan lekker op de baan is eigelijk niet eerlijk want ik kan zondag 1 wel uit mn hoofd. Sjalom. Martin |
Doen ze niet in de plaats van hoor Martin. Gewoon als extraatje. En gourmetavondjes organiseren, daar kan ie ook wel wat van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:20
|
|
|
|
'k Hoorde vandaag dat wij een nieuwe dominee hebben, nu maar hopen dat hij gelijk heeft. Ik ga er maar van uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:23
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | t Is je van harte gegund hoor Martin, maar Hem alleen zij de eer he! Sjaloom |
Hallo Marry. Dank je wel . En zo is het. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:26
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | .... heeft KeesJan de Jager de inhoud van jouw pensioenpot allang aan Griekenland cadeau gedaan  |
Hallo Pieter.
Nee dat is gelukkig niet gebeurd ik kreeg zoveel pensioen dat ze het in 1 keer wilde uit betalen hahaha daarom kan ik nu weer voor een volgende keer heen hahaha want ja de staat der nederlanden denkt heel veel aan zijn mensen .
Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:36
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Pas maar op dat je werk niet je hobby wordt , want ook dát kan een reden zijn. |
Ik vind het persoonlijk heerlijk dat zn werk zijn hobby is. Een man die elke morgen met plezier naar zn werk gaat, en na een dag werken weer vrolijk naar huis komt.
Maar net als met elke hobby, gaat het pas mis als het evenwicht tussen de hobby en het gezinsleven zoek raakt. Hier wordt er altijd met het hele gezin op vaste tijd gegeten, als er een keer overgewerkt moet worden, wat niet vaak voorkomt, komt hij eerst eten en gaat daarna nog even terug. Als we op zaterdag geen bijzondere plannen hebben wordt er op zaterdag ook een paar uur gewerkt. Dat vind ik niet erg, aangezien ik meestal op zaterdag ook gewoon een dag vol huishoudelijke werkjes heb. En als we wel plannen hebben, dan is het gewoon een vrije dag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:36
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Gevlucht......hoor dat nou. Je bent gewoon netjes in de voetsporen getreden van Annette. Maar om op je antwoord terug te komen .....laat Annette die auto dan maar lekker houden, altijd beter dan een hollandse volvo toch? |
ff voor de statistieken: ik zit hier al n stukkie langer dan Annette, ik heb haar geimporteerd.
ik ben gevlucht toen die zeeuw de uitkomst van het referendum als toiletpapier ging gebruiken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:40
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Zelf werk ik in de thuiszorg...en weet ik dat dat anders ligt...omdat de tijden gewoon overdag zijn op een normale tijd... Ik ga het OOK anders stellen ja... Wat.. als een man...vanwege zijn werk bijna nooit thuis is??? Overwerken op kantoor...vergaderingen... Goed ..als de partner het acsepteerd... Maar vaak staat een vrouw en moeder er dan ook alleen voor als kinderen naar bed gebracht moeten worden.. Mijn ex was er ook vaak niet...maar niet vanwege zijn werk..maar dat is een ander verhaal..Ik zei dan ook vaak...Hebben ze een vader??? Iets meer thuis zijn...er zijn voor je vrouw en voor de kinderen...zeker als ze klein zijn...ja dat vond ik belangrijk...Ik hoop dat vaders van jonge kinderen NIET getrouwd zijn met hun werk nee. Maar ook moeders niet!!!! |
Soms heeft een beroep nu eenmaal de consequentie dat je er minder vaak bent dan dat je dat wenst........ maar gaat het ook niet om de quality time? Dat als je thuis bent je er ook bent?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:51
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Soms heeft een beroep nu eenmaal de consequentie dat je er minder vaak bent dan dat je dat wenst........ maar gaat het ook niet om de quality time? Dat als je thuis bent je er ook bent? |
Quality time ook zo'n raar woord. Je bent er gewoon of je bent er niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:54
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | 'k Hoorde vandaag dat wij een nieuwe dominee hebben, nu maar hopen dat hij gelijk heeft. Ik ga er maar van uit.  |
Best wel raar eigenlijk dat iemand er opeens niet meer is, maar is dat dan net eigenlijk als een werknemer die een andere baas krijgt. Niet echt te vergelijken... verwonder me er meer over. Als je begrijp wat ik bedoel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 00:06
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Quality time ook zo'n raar woord. Je bent er gewoon of je bent er niet. |
Ownee, zo makkelijk is het niet Mario. Er zit verschil in lichamelijk aanwezig zijn en geestelijk aanwezig zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 00:20
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | in mijn optiek is hij een valse profeet chat... | Zelf vind ik dat dat te snel gezegd wordt. Door mensen worden fouten enorm zwaar aangerekend, en wie maakt geen fouten? Wie is volmaakt? In mijn ogen gaat het om de integriteit van mensen en ik vind JZ wel integer en oprecht. Je kunt het niet met hem eens zijn, je kunt wijzen op zijn fouten, maar ik vind niet dat hij mensen verleidt tot een valse leer en hij oefent ook geen ongezonde macht over ze uit. Die David Koresh was een valse profeet, die noemde zich de vleselijke Jezus. Of Jim Jones, die mensen verplichtte tot zelfmoord. In deze lijn staat deze man echt niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 00:46
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ownee, zo makkelijk is het niet Mario. Er zit verschil in lichamelijk aanwezig zijn en geestelijk aanwezig zijn. |
Helemaal waar...en als ik dan mag(mocht) kiezen...dan graag een vader die er geestelijk is...(was)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 08:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zelf vind ik dat dat te snel gezegd wordt. Door mensen worden fouten enorm zwaar aangerekend, en wie maakt geen fouten? Wie is volmaakt? In mijn ogen gaat het om de integriteit van mensen en ik vind JZ wel integer en oprecht. Je kunt het niet met hem eens zijn, je kunt wijzen op zijn fouten, maar ik vind niet dat hij mensen verleidt tot een valse leer en hij oefent ook geen ongezonde macht over ze uit. Die David Koresh was een valse profeet, die noemde zich de vleselijke Jezus. Of Jim Jones, die mensen verplichtte tot zelfmoord. In deze lijn staat deze man echt niet... |
J.Z, eens heb ik een dienst mee gemaakt van hem, er stonden wel 60 mensen in een rij. Zij wilden genezen worden, van een onderliggend probleem. Ik kende hen een beetje, en ik moet zeggen dat zij wonder wel niet genezen zijn van hun probleem. Wat ik eigenlijk wil zeggen, was 1 ding vooraf aan die healling die ik miste. Er werd niet bij gezegd dat, bij wonderbaarlijke genezingen, zoals deze, bij onderliggende problemen van deze aard, je jou eigen inbreng ook moest sturen. En ook de commerciele aard als hij zijn diensten begint zie je ook veel al niet op bv, je tv. Dus eigenlijk effe genezen bij J.Z en gezond weer op naar huis. Waarom zegt hij er nooit bij, dat je het ook mag (moet) geloven met geheel je hart, verstand en ziel. Zo breng je de mensen niet naar Christus toe, maar jaag je ze enkel weg. Zeker als een sessie niet geheel, naar de tevredenheid van een sessie ganger verlopen is. Ook op de tv hoor je enkel de mens(en) die genezen is(zijn), maar waarom nooit de velen die niet genezen zijn, om wat voor redenen ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 08:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarom denk je dat de hedendaagse vertalingen met minder zorgvuldigheid gemaakt worden? Eerlijk gezegd, denk ik, dat ze nu betrouwbaarder zijn geworden. Het bijbelonderzoek heeft een hele grote vlucht genomen, de versies zijn nauwkeuriger geworden. |
Dat zij ik toch, er mag veel meer, er kan veel meer, lang zo veel plichts getrouwheid niet meer. Eigenlijk concreet gezegd, een bandeloos leven, en een lang leven de lol vertaling. Dus gewoon een bandeloze vrije vertaling. Is die vertaling eigenlijk ook gebonden? Dan past hij namelijk ook mooi in mijn boekenkast. (die boeken heb ik ook gelezen) Doe je n.m ook maar 1 keer, anders gaat het zo vervelen he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIEN943
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 09:54
|
|
|
|
Voor liefhebbers van klassieke muziek wil ik een prachtig barokconcert aanprijzen op 12 november in Rotterdam ( Delfshaven).
Kamerkoor Rotterdam zingt werken van: Sweelinck, Durante, Telemann, Buxtehude, Mozart en Mendelssohn
Aanvang om 20.15u (kerk gaat open om 19.30u) Oude of Pelgrimvaderskerk Aelbrechtskolk 20 Rotterdam Delfshaven Toegang €17,50 inclusief consumptie http://kamerkoorrotterdam.nl
Vooraf is er eventueel koffie en naderhand is er gelegenheid om nog wat gezellig na te praten onder het genot van een drankje.
Delfshaven is een heel leuk, historisch stukje Rotterdam. Veel te zien en ook zijn er verschillende gezellige eetcafe'tjes. De kerk is al op zich een bezienswaardigheid. Destijds ( in de 17e eeuw) vertrokken de pelgrimvaders vanuit deze kerk naar Amerika. Een goede tip om er een dagje van te maken, inclusief hapje eten en afsluiten met een heerlijk concert!!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIEN943
|
op zondag 30 oktober 2011, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 10:08
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Kennis van goed en kwaad is ondergeschikt aan het luisteren naar en gehoorzamen van de Heilige Geest.
Wat is jouw gedachte hierover? |
Ik denk dat deze niet ondergeschikt is, maar samen hand in hand gaan. Toen de mens in het paradijs afvallig werd van God en naar de duivel luisterde, toen hij van de vrucht at, is hij het volmaakte beeld van God kwijt geraakt. Dus ook de volmaakte kennis van goed en kwaad. Maar doordat Jezus heeft geleden voor zondaren is het weer mogelijk om dicht bij Hem te leven. Als je dicht bij Jezus leeft, en mag weten dat Hij jouw Verlosser is dan werkt de Heilige Geest in je hart en leert je weer wat goed en wat niet goed is. En als je de Heilige Geest in je hart hebt en dus Jezus 'discipel ' bent, dan wil je ook niets liever doen als Jezus volgen, en doen wat God wil dat je doet. Maar om te weten wat God wil wat je wel en niet doet... hoe je Hem volgen en gehoorzamen kunt, daarvoor heb je vanzelf de Heilige Geest nodig die jou daarin leid, en leert.
Niemand kan tot de Vader komen tenzij Jezus hem trekt. Jezus wil dit doen bij mensen die het volmaakte niet meer hebben, maar is teruggegaan naar de hemel. Hij zond daarna op de pinksterdagen Zijn Heilige Geest, Die nu nog steeds werkt in de harten van Jezus volgelingen. Net zolang als de aarde zal bestaan.
Daarom gaan deze twee hand in hand. Als de Heilige Geest in je werkt, dan leert Hij jou weer het echte verschil tussen goed en kwaad. De echte kennis van goed en kwaad kan een mens zonder God dus niet hebben. Wel de gewone dagelijkse verschillen zoals....mag ik door rood rijden of niet, dat weet ieder mens, dus ook de mens die God niet kent. Maar leven zoals God het wil, die verschillen tussen wat vind God goed dat ik doe, of wat vind God niet goed wat ik doe....dat kan alleen de Heilige Geest je leren.
Zo denk ik er over.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op zondag 30 oktober 2011, 10:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 10:29
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | t verbaasd me eigenlijk niks dat niemand reageerde op mijn laatste posting hier
wat moet je ook met die informatie, dat is namelijk persoonlijke relatie
kunnen beter veroordelen met de bijbel in de hand  |
Persoonlijk zou ik ook geen geschikte reactie weten op jouw posting Momo!
Wat je schreef keur ik inderdaad op grond van de bijbel absoluut af. Daar staat inderdaad dat het God een gruwel is. En het doet me denken aan Sodom en Gomorra die mede vanwege die gruwel ten onder zijn gegaan.
Aan de andere kant weet ik dat we allemaal mensen zijn. Mensen die stuk voor stuk zonden begaan die een gruwel zijn in de ogen van God. Ik denk zelf dat ook die zonden niet mogen. Zowel homofilie als alle andere zonden die mensen dagelijks begaan, dat het beide niet mag, dat we met beide God verdriet doen/boos maken(lees het even zoals je het lezen wilt)
Ik heb diep respect voor een niet practiserende homo, die vanwege wat God zegt in Zijn woord, de practische kant achterwege laat. Maar zo heb ik ook een zelfde respect voor een kleptomaan of pyromaan die aan zijn drang/dwang niet toegeeft omdat God dit in de bijbel verbied.
Veel mensen worstelen met persoonlijke zonden, die allen voor God een gruwel zijn, maar dan mogen we ook weten dat God sommige mensen een kruis oplegd om maar dicht bij Hem te blijven, zodat ze hem dagelijks nodig blijven hebben. Want dat is tenslotte wat Hij wil...Zijn kinderen, dicht bij Hem te hebben.
Ik hoop dat ik je met mijn mening niet kwets, want inderdaad, op grond van de bijbel kan ik er niets anders van maken. Maar een beetje menselijkheid, en inlevingsvermogen is juist in deze gevallen wel op zijn plaats denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 11:33
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | De vraag van Momo was ....
Niet dat het er veel toe doet hoor maar die vraag kwam niet van mij. Bovendien mag van mij een homo gedoopt worden, praktiserend of niet doet er voor mij niet toe.
By the way Mijn broer is homo, en af en toe praktiserend, niet eens in een vaste relatie. Hij heeft een dochter, is donor geweest voor een bevriend lesbisch stel Hij speelt een hele actieve rol in haar leven En ik hou megaveel van mijn broer.
Maar door de houding van de kerk tov homo's heeft hij een aantal jaren het contact met mij verbroken omdat ik persoonlijk een keuze heb gemaakt in het geloof. Dankzij God is dat allemaal weer goed gekomen. |
Hai MoMo!
Wat leuk dat je broer donor is geweest voor een bevriend lesbisch stel!
En...dat jij nu ook tante bent! en je megaveel van je broer houdt!
En dat je broer een hele actieve rol speelt in het leven van zijn dochterje!
Ook leuk voor dat meisje, heeft ze 2 moeders en een vader :) !
Gelukkig is het allemaal goed gekomen, met jou en je broer.
--
En verder ben ik het ook met Thomas eens.
Chatuliem haalt er promiscuïteit bij, en zegt ook dat dat wordt verheerlijk in die scene. Nou, Chatuliem, dat wordt ook verheerlijkt in delen van de hetero scene. Weleens in de zomer 's nachts in Amsterdam geweest?
Nee, dat vind ik niet eerlijk.
O ja, en die bijbeltekst, OT, dat een man tegen een andere man zegt van: mijn liefde voor jou is groter dan de liefde voor vrouwen....Waar staat dat ook alweer, zoek het later wel op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 11:38
|
|
|
|
Zondag 30 oktober, Psalm 119: 145-152; In de lange nachten.
Soms lukt het niet. De slaap wil niet komen. Of je slaapt eventjes en dan, midden in de nacht – je hoort iets: een windvlaag, toch geen onraad? Je bent wakker, klaarwakker, en de slaap wil niet meer komen. En dan? De situatie waarin de psalmdichter zich bevindt, is veel ernstiger. Hij ligt wakker vanwege sluwe vervolgers. Ze hebben hem bijna te pakken. Ga dan maar eens rustig slapen… Wat doe je dan, als je zo ligt te tobben? Je gaat je bed uit, je drinkt een glaasje water, je kijkt naar de herhalingen van het journaal je zapt langs oude films en ranzige reclames die blijkbaar het daglicht niet kunnen verdragen. Ja, zulke dingen doen wij. Maar de psalmdichter doet iets anders. ‘In de uren van de nacht houd ik mijn ogen geopend en overdenk uw woord.’ Dat is andere kost! Hier is iemand aan het woord die zijn bed niet uitgaat. Stil blijft hij liggen. Hij knijpt zijn ogen niet dicht, in een krampachtige poging toch de slaap weer te vatten. Hij telt zijn schaapjes. Hij kijkt met open ogen naar de Goede Herder. Hij overdenkt Gods woord. Hoe je dat precies? Misschien ken je een Bijbelgedeelte uit je hoofd en zeg je stilletjes die woorden op. Misschien zie je in gedachten de kinderen van Israëls, gaande door de Rode Zee, op weg naar Kanaän. Misschien zie je zitten in Babel, in ballingschap, trouw aan Gods goede geboden, levend van zijn beloften. Misschien volg je in gedachten Jezus op zijn weg van stad naar stad, kinderen zegenend, zijn brood delend met wie weinig te eten heeft. Ook al zou de slaap niet komen, uitgerust zul je opstaan, fris als de nieuwe dag!
Nog voor het morgengrauwen roep ik luid: Heer, komt te hulp, ik blijf uw woord verwachten. Naar uw beloften zien mijn ogen uit des avonds laat en in de lange nachten. Wanneer Gij uw genadig oor ontsluit word ik weer levend na mijn bange klachten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 11:49
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai MoMo!
O ja, en die bijbeltekst, OT, dat een man tegen een andere man zegt van: mijn liefde voor jou is groter dan de liefde voor vrouwen....Waar staat dat ook alweer, zoek het later wel op. |
Deze tekst heeft totaal niets te maken met homofilie Shanita. Hiermee haal je een gewone vriendschap tussen mannen wel heel erg omlaag.
de tekst kun je vinden in 2 samuel 1 vers 26 waarin David treurt om de dood van zijn boezemvriend Jonathan als hij zegt dat zijn liefde voor Jonathan wonderlijker was als de liefde die hij voor een vrouw zou hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 12:04
|
|
|
|
|
Dank je, scheelt mij zoeken. ik had echt geen idee meer waar het stond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 12:12
|
|
|
|
Is mijn bedoeling niet, om omlaag te halen.
Ik wil ook geen ruzie, zie dat ook als zonde.
Meningen kunnen naast elkaar bestaan, denk ik.
Fijne zondag!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIMONE470
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 13:31
|
|
|
|
badkledingdagen zijn ook ideaal. Zelf wil ik niet bloot rondlopen, en zeker niet bij andere naakte mannen. Dus dan zijn dit goede opties. En geloof mij, er is niks plakkerigs aan hoor:)
Oh ja, probeer eens tevreden te zijn met jezelf, God heeft je nl gemaakt zoals je bent. Als Hij jou mooi vind, wie ben jij dan om jezelf te dik te vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |