| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: |  |
Hoe was het ook al weer? In het CM-land der blinden, is........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:54
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | maaar momo heeft wel gelijk....ik ben er ook vaak, groet iedereen en ikm vind het wel een beetjke onbeleeft om, als je begroet word, je nix terug zegt....zeg dan op z'n minst, hoi terug en dat je meteen weer gaat of zo iets....... een praatje is zo gemaakt.....hoe vaak ik al gevraagt heb hoe of iemand zijn/ haar dag was, en geen reactie terug krijg...pffffff...... Je kunt beleeft blijven, dat is het minste wat je kunt doen. |
Klopt Tink valt mij ook op.... vaak komen er mensen binnen je zegt hallo met een naam en ploep weg zijn ze weer Mensen vertrekken soms maar zo zeggen ook niet effe doei of wat dan ook... soms gaat het perongeluk had ik van de week zelf ook en merkte het pas later omdat ik prive zat Dat kan gebeuren maar het zijn wel veelal dezelfde mensen die het doen Zijn wij te netjes of anderen te ehhhhhh.......................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:55
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Hoe was het ook al weer? In het CM-land der blinden, is........  |
Stttttttttt dit is een zwijgtopic dat las je toch!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:11
|
|
|
|
Even naar de stad wat boodschappen halen, gelijk even bij Brammetje Dump kijken want daar is het opheffingsuitverkoop. En jawel hoor , laarzen, die heb ik nog nodig want de andere zijn lek. 7,50 euro , nog 20 % korting , das een mooi zeeuws prijsje. Verder niet meer naar gekeken , kom ik thuis en je raadt het al : Zijn het 2 linkse.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Even naar de stad wat boodschappen halen, gelijk even bij Brammetje Dump kijken want daar is het opheffingsuitverkoop. En jawel hoor , laarzen, die heb ik nog nodig want de andere zijn lek. 7,50 euro , nog 20 % korting , das een mooi zeeuws prijsje. Verder niet meer naar gekeken , kom ik thuis en je raadt het al : Zijn het 2 linkse.  |
Ach Visser, je moet maar denken: hoe linker hoe flinker, hoe rechter hoe slechter!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:13
|
|
|
|
Zaterdag.....Frietdag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:14
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Even naar de stad wat boodschappen halen, gelijk even bij Brammetje Dump kijken want daar is het opheffingsuitverkoop. En jawel hoor , laarzen, die heb ik nog nodig want de andere zijn lek. 7,50 euro , nog 20 % korting , das een mooi zeeuws prijsje. Verder niet meer naar gekeken , kom ik thuis en je raadt het al : Zijn het 2 linkse.  |
Ik ken nu maar 1 woord: DOMBO
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:16
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ach Visser, je moet maar denken: hoe linker hoe flinker, hoe rechter hoe slechter!  |
Had beter handschoenen kunnen kopen, die hadden vast wél gepast aan m'n 2 linkerhanden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:16
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Moet je de kip nog plukken? |
Ach Maris, ik moet hem zelfs nog slachten....maar als je goed hongerig bent proef je die veren niet eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:22
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Had beter handschoenen kunnen kopen, die hadden vast wél gepast aan m'n 2 linkerhanden.  |
Kan je nog wel een ideetje van de hand doen Visser: vul ze met snoepgoed en ga rond Kerst voor Kerstmannetje spelen...gegarandeerd succes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:24
|
|
|
|
Ik zal echt niet lachen Doe het echt niet echt een zeeuw ons bin zuunig zo zuunig dat er niet gegeken of gepast wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:25
|
|
|
|
Een heerlijk zonnetje hier in Gouda, met buitentemperaturen van zo'n 18 graden, perfect om mijn tuintje es flink onder handen te nemen, ik heb keihard gewerkt en ik hoop dat dit weertje nog effe wil blijven, ik heb genoten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:25
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik ken nu maar 1 woord: DOMBO  |
Geef hem effe die mok maris
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:27
|
|
|
|
Sorry hoor, ik heb zoooo de kriebels om ook even te reageren
Shanita, zowel de mensen uit de evangelische hoek, als de mensen uit de reformatorische hoek, en alles wat daar tussen zit worden doodmoe van je afgeven op charismatische bewegingen. Jij mag denken en vinden wat je wilt, maar inmiddels zijn alle topics al vervuild met jouw negatieve kijk op die kant, dat er hier ( denk ik) niemand is die het nog kan of wil horen of lezen.
Ook van mijn kant....please...STOP!
Jolan( de refo, die per direct de PKN zou verlaten als men daar allemaal zoveel vuil zouden spuiten over andere bewegingen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:28
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Herman, kan je meer uitleg geven over de sluier van de bijbel? Ik heb erop gegoogled maar kan er niks over vinden. Het is voor mij een compleet onbekend begrip. |
Voor mij eigenlijk ook Herman...dat bruidjes een sluier dragen tja....dat is nogal gebruikelijk....maar een "gesluierde Bijbel"?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:28
|
|
|
|
| KLAPROOS940 schreef: | De titel van dit topic laat zien dat je er wel degelijk van uit gaat dat ELKE charismatische gemeente gevaarlijk is. Ik geef aan dat als je maar lang genoeg zoekt, je vast wel een gemeente zult vinden die enigszins aan jouw omschrijving voldoet. Dat is dus iets heel anders dan ELKE of bijna elke gemeente. En dat zorgt er ook voor dat mensen zich gekwetst voelen door jou. Terecht, want wie denk je dat je bent om een grote groep gemeentes over 1 kam te scheren en te veroordelen. En daarom heb ik net als een aantal anderen op niet OK geklikt. Ik hoop dat er snel een slotje op dit topic komt of nog beter dat t helemaal weggehaald wordt. |
Dat is een stelling van de auteur. Iedereen snapt dat het niet élke is...
En dat heb ik hiervoor al duidelijk gezegd.
En ik ben blij met deze waarschuwing. Maar, je hebt niet gezien, letterlijk wat ik heb gezien en meegemaakt mbt die groepen.
Alleen misschien nu en dan op een youtube filmpje, een stukje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:30
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Laat ik zelf hier dan eens uitleggen in mijn bewoording hoe ik de kinderdoop (en belijdenis) zie.
Als een kind geboren is en door de ouders meegenomen word naar de kerk om gedoopt te worden, Dan komt daar God bij, en Hij zegt; “jij daar, in de armen van je ouders, jij bent Mijn kind, en Ik houd van jou, en daarom ga Ik dit verbond met jou aan, en Ik bescherm je je leven lang”. Hierin heeft een kind zekerheid voor de rest van zijn leven dat God met hem is, en niet alleen maar naar hem kijkt, maar echt bij hem is.
En bij de belijdenis van die persoon is naast dat de persoon door zijn/haar ouders opgevoed is met God, door Catechisatie ook over God leert, en wat God voor hem/haar wil zijn, waar dan hij/zij de beslissing neemt om dat ook te willen gaan belijden voor God, en dat dan door een jaar belijdeniscatechisatie daarmee verder gaat tot de dag komt waarop hij/zij ten voorstaan van God en de gemeente zijn/haar belijd kind van God te zijn.
Waar het om gaat verschilt in mijn ogen dan eigenlijk niet. Zowel bij de volwassenendoop, kinderdoop en belijdenis doen is het eindresultaat dat de persoon in kwestie de zekerheid heeft een kind van God te zijn. | AMEN Harald!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:31
|
|
|
|
Ik zal niet lachen, ik wil niet lachen, ik mag niet lachen .....................whahahahahahaha
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zaterdag 5 november 2011, 17:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:31
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Frank, bedankt voor je mail.
ik kan helaas niets terug antwoorden omdat je mij geblokkeerd hebt..  |
Proef ik hier oorlogssferen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:32
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik zal niet lachen, ik wil niet lachen, ik mag niet lachen .....................whahahahahahaha  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:32
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Sorry hoor, ik heb zoooo de kriebels om ook even te reageren
Shanita, zowel de mensen uit de evangelische hoek, als de mensen uit de reformatorische hoek, en alles wat daar tussen zit worden doodmoe van je afgeven op charismatische bewegingen. Jij mag denken en vinden wat je wilt, maar inmiddels zijn alle topics al vervuild met jouw negatieve kijk op die kant, dat er hier ( denk ik) niemand is die het nog kan of wil horen of lezen.
Ook van mijn kant....please...STOP!
Jolan( de refo, die per direct de PKN zou verlaten als men daar allemaal zoveel vuil zouden spuiten over andere bewegingen) |
Ik zelf zou niet (direct) verlaten. Éérst zelf onderzoeken. Als men dingen zegt. Misschien betreft het wel een persoonlijk iets. Of is er iets anders aan de hand.
Ik ben nu on-topic.
Vuil spuien. En als dat nu écht zo is, júist daarom zet ik het neer.
:)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 5 november 2011, 17:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:35
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik zal echt niet lachen Doe het echt niet echt een zeeuw ons bin zuunig zo zuunig dat er niet gegeken of gepast wordt  |
Heeft wel iets weg van een "Peppi en Kokkie" verhaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:53
|
|
|
|
Zaterdag 5 november, Psalm 121: 5-8; Gaan en komen.
Het Hebreeuwse woord dat hier wordt gebruikt voor wat in onze vertalingen ‘bewaren’ heet, het werk van de ‘wachter’, is een woord dat ik menigmaal in Israël aantrof op tafeltjes in restaurants. ‘Gereserveerd’. Is de taal van de psalm: ‘Bewaard’. Dat is nu precies wat de psalm over de Wachter van Israël wil zeggen. Hij bewaart ons leven, Hij reserveer je. En dat doe doet Hij zolang wij leven. Van de wieg tot het graf. Ja, dat staat er in feite! Gaan en komen, zo lees ik in de vertaling. Maar in het Hebreeuws staan er woorden die ook worden gebruikt voor geboren en begraven worden. Uitgaan, uit de moederschoot. En ingaan, in de aarde, in het graf. De psalm ziet op het eind dus verder dan onze pelgrimsneus lang is. Het gaat niet alleen over vertrekken en weer thuiskomen. Het gaat ook over geboren worden en sterven. Het gaat over heel die pelgrimsreis die ons leven is. Van die reis wordt nu gezegd dat de Eeuwige je reserveert. God zij gedankt en geprezen: Hij zet zijn volk apart! Hij bestemt het voor een bijzondere taak op deze aarde. Israël zal zijn lof zingen, wereldwijd, voor het oog van alle volken. Maar een soortgelijke opdracht kreeg ook de gemeente van de ware Israëliet, Jezus de Gezalfde. Ook wij zullen een stad op een berg zijn, een licht op de korenmat. Daartoe heeft de Eeuwige ons geserveerd. In de doop krijg je daar een teken van. In het doopwater is onze aanstelling getekend, onze roeping bevestigd: Hij haalde je, uit het water van de moederschoot. Hij haalt je eenmaal ook uit de diepe doodsjordaan. Van de wieg tot het graf zal de Eeuwige je bewaren.
De Here zal u steeds gadeslaan, Hij maakt het kwade goed, Hij is het die u hoedt. Hij zal uw komen en uw gaan, wat u mag wedervaren, in eeuwigheid bewaren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:56
|
|
|
|
Whahahaha,bedankt Visser,dit is voor mij een mooi moment van de dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:59
|
|
|
|
Na 6 maanden heb ik mijn auto gewassen, sorry dat was smerig. Boodschappen gedaan bij pas geopende supermarkt C1000, voorheen super de boer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 18:03
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dat is een stelling van de auteur. Iedereen snapt dat het niet élke is...
En dat heb ik hiervoor al duidelijk gezegd.
En ik ben blij met deze waarschuwing. Maar, je hebt niet gezien, letterlijk wat ik heb gezien en meegemaakt mbt die groepen.
Alleen misschien nu en dan op een youtube filmpje, een stukje. |
Je begrijpt het echt niet hé? Zal wel komen doordat je ziek bent. Maar ook al ben je ziek, dan nog vind ik dat we van je mogen verwachten dat je op n volwassen manier deelneemt aan het forum. Er is door meerdere mensen aangegeven dat ze je manier van reageren niet prettig vinden. Je zou er goed aan doen dat je wat doet met wat men je zegt en dus stopt met je negatieve bijdragen over groepen christenen.
Ik lees in de titel dat de charismatische beweging gevaarlijk is en niet mogelijk een enkele gemeente (waarvan ik nog niet zou willen zeggen dat t gevaarlijk is, maar dat er misstanden zijn). Dus nee ik begrijp daar niet uit dat het niet om elke gemeente gaat. En dat het overgenomen is van een andere auteur doet er niet toe. Jij neemt het artikel over als zijnde jouw mening en dus zijn het ook jouw woorden. Dus nog 1 keer: stop met groepen mensen zwartmaken, aanvallen en kwetsen.
groet, Klaproos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 18:10
|
|
|
|
hahahahahahahaha........ook ik lach NIET!!!!
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op zaterdag 5 november 2011, 18:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 18:13
|
|
|
|
misschien moet je je eens gaan richten op wat er voor zorgt dat je in een andere richting wel vind wat je zoekt, ipv te blijven hangen in wat er voor zorgt dat je het in de evangelische hoek niet vond.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op zaterdag 5 november 2011, 18:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 18:17
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | In de tijd dat de gastarbeiders begonnen te komen, was er een generatie mensen hier in Nederland die te besodemieterd waren om te werken. Daarnaast waaide er een gure linkse wind die het als grondrecht beschouwde om uitkeringen als grondrecht te geven. Ook op dit moment speelt dat nog steeds, het is werkelijk schandalig dat er polen en roemenen hier komen om bijv. asperges te steken terwijl er in nederland honderdduizenden mensen de ganse dag op dr luie reet blijven zitten omdat ze te lui zijn om dr poten uit de mouwen te steken! Ondertussen loopt het hele land vol met allerhande gelukszoekers die op kosten ban de samenleving mee willen parasiteren op diezelfde samenleving.
Antillianen hebben een grote mond over de betutteling door nederland, maar sinds ze het, met nederlandse financiele steun (!) zelf mogen uitzoeken, is het 1 grote bende en komen de gelukszoekers ook met vliegtuigladingen tegelijk binnen. Dat verhaal ereschuld is grote onzin Gerrit. De enige ereschuld die nederland heeft, is aan de zuidmolukkers die willens en wetens belazerd en voorgelogen zijn door de staat waar zij altijd achter gestaan hebben. |
Je kan (moet) het muntje ook omgooien, voordat de gastarbeiders kwamen. Is er een cao afgesproken, voor iedere werknemer, waar ook iedere werkgever zich aan diende te houden. En net als bij werknemers, zit er ook bij werkgevers veel kaf onder het koren. Er waren er bij, die te besodemieterd waren om zich dan ook van welk cao iets aan te trekken. Toen niet, en nog steeds niet, toen waren het gastarbeiders, en nu heten het minderheids groepen uit oost europa. Die wel hier voor een scheet en een knikker wilden werken, en willen werken, en dan nog een heel eind onder het vastgestelde minium. Ware het niet dat er nu weer scherp op toegezien wordt, en onder andere de asperge stekers, vooral in Braband de een na de andere worden gesloten. Maar ook hier in de duin en bollenstreek, is het meer regelmaat dan uitzondering, dat er weer een in de krant staat. Bollenbedrijf gesloten, van wege de erbarmlijke omstandig heden waarin vooral Polen de dupe van waren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 18:24
|
|
|
|
Het is misschien wijs geen teksten van een ander te gebruiken. Als je ze plaatst, is het in de beleving van veel mensen zo dat het je eigen tekst lijkt te zijn. Het vervelende is dat de reacties ook niet altijd correct lijken, waar anderen dan weer over heen duikelen. Een discussie heeft meer en helder inzicht tot doel, maar dan moet die wel inhoudelijk gevoerd worden. Dat is in de verste verte niet het geval. En dat is jammer want eigenlijk vind ik het een boeiend topic wat de oorzaak is van kerkverlating, in dit geval vanuit de evangelische hoek. Temeer omdat Pieter de dingen wel eens heeft aangegeven die ik hier teruglees, toen hij na een uitstapje naar de evangelische hoek weer terugkeerde naar een traditionele kerk. Jammer, het had een goede discussie kunnen zijn. Het is nu vervelend gehakketak.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 5 november 2011, 19:31
|
|
| Naar boven |
|
|
|