| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:10
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Mijn oudste dochter en haar vriend hebben vandaag een huis gekocht en 1 april (!) krijgen de sleutels. Toppie |
Geen grapjes Herman!! Dat wordt klussen...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:23
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Fijn Erika! |
Dank jullie voor de lieve reacties Nou Jolan en Josina nu jullie ook nog en dat wordt het nog wat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:24
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Van mij wel hoor...ik doe wel met je mee  |
Ik doe ook wel effe mee............whaaaaaaaaaaaaaaahahahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dank jullie voor de lieve reacties Nou Jolan en Josina nu jullie ook nog en dat wordt het nog wat  |
Gaan we een open huizen route organiseren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:27
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | En dat durf jij ???  |
Tuurlijk wrom nie Ze kennen je niet bijten he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:30
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | MOMO697 schreef: Dat zou betekenen dat die kennis er al was voordat Adam en Evan tegen Gods geboden ingingen. En dat Adam en Eva daar op een goeie manier mee om konden gaan. Omschrijf ik het zo goed?
ik denk dat in het paradijs, toen de mens nog niet gezondigd had, er volmaakte kennis was van goed en kwaad; dus ja; toen konden adam en eva op een goede manier, een liefdevolle manier dus, omgaan met God, hun schepper, en Zijn leefregels. bij het eten van de vrucht (ongehoorzaamheid / zondigen / ingaan tegen God) is die kennis onvolmaakt geworden.
wanneer je dan weer tot bekering komt, en met God wilt leven, leert de Heilige Geest je opnieuw wat naar de wil van God is, en wat niet
is het je zo voldoende duidelijk momo? | Geloof je zelf, dat je als kind schuldig bent voor je daden? En als we ons leven lang leven in zonde, wat maakt het verschil dan met besprenkeling? Waarin helpt die besprenkeling dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:32
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Gaan we een open huizen route organiseren. |
Jullie mogen best op de koffie komen hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Geloof je zelf, dat je als kind schuldig bent voor je daden? |
dat is niet wat ik schreef, chatuliem; herlees mijn postings nog een keer als je wilt? (en de uitleg die ik in voorgaande jaren in andere topics als uitleg aan je geschreven heb? daarin ben ik zeer uitgebreid geweest zoals je weet, en heb veel tijd geinvesteerd alles bijbels te onderbouwen.) de tijd ontbreekt me om dit nogmaals te doen; sorry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:39
|
|
|
|
Ervaren jullie de laatste dagen ook storingen met de site? Zondag kon ik niet de pagina laden en nu kan ik niet mailen. Hebben jullie daar ook last van of ligt dit aan mijn computer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je blijft hardnekkig volhouden dat ik respectloos ben. Terwijl mijn vragen echte vragen zijn. Niet om een andere stroming in een kwaad daglicht te stellen, maar meer om een discussie aan te gaan. Niemand heeft mij nog echt kunnen overtuigen wat nu de meerwaarde is van besprenkeling ten opzichte van babies die niet besprenkeld zijn. Ik denk nl. dat het vaak een averechtse werking heeft op het geloof. De bedoeling was om geloofszekerheid ( of zelfs zekerheid tot behoudenis) te geven. Mijn indruk is, dat het meer geloofsonzekerheid bij mensen teweeg heeft gebracht. Dan mag ik toch wel mijn vraagtekens erbij zetten? |
Ik denk; dat het meer een geval van geestelijke opvoeding, en beleving is. Althans bij mij wel, vroeger naast mij, had ik een vriendje, die niet gelovig was, en dus ook niet zo was opgevoed. Ik dus wel in een soort van beschermde omgeving en, in ons gedachten wereldje in de gaten gehouden wordende voorzichtigheid. Mijn vriend dus niet, wij waren voorzichtig, hij niet, dus er waren nog al wat dingen gebeurd bij hem, waar hij later, wel tot geloof gekomen, erg veel moeite mee kreeg. Hij is wel gedoopt, in jou wereld en beleving, dat weer te danken was aan een voorgenomen huwlijk. Dat is ook gebeurd, en dan mag jij mij eens uitleggen, dat heel speciale, wat dan volgens jou, je krijgt door dopen d.m.v onderdompeling. Hij is niet heel veel later, wederom ontspoord, en het huwlijk is op den klippen gelopen, en hij heeft niets meer met het geloof. Ik zal niet zeggen dat mijn leven geheel vlekkeloos is geweest, ik voel mij dan ook niet beter als hem, maar mijn overtuiging, en geloof heeft dan wel wat deuken opgelopen, maar mijn geloof, is daar door wel sterker geworden. Hoe kan dat dan?? Ik ben immers alleen besprenkeld!! Voor mij is het vrij simpel, het zit hem volgens mij dan ook niet in de hoeveelheid water, maar meer in het hart, en de zegen die je krijgt, of mag ontvangen, als je er om vraagt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:41
|
|
|
|
| RENATE619 schreef: | Ervaren jullie de laatste dagen ook storingen met de site? Zondag kon ik niet de pagina laden en nu kan ik niet mailen. Hebben jullie daar ook last van of ligt dit aan mijn computer? |
Ik kan ook niet meer mailen na de storing van gisteren. Het lukte nog wle om de redactie te mailen, dus die heb ik al op de hoogte gesteld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:45
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Ik kan ook niet meer mailen na de storing van gisteren. Het lukte nog wle om de redactie te mailen, dus die heb ik al op de hoogte gesteld. |
Vreemd. Is er ergens op de site een plek ze aangeven dat er storingen zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:50
|
|
|
|
| RENATE619 schreef: | | Vreemd. Is er ergens op de site een plek ze aangeven dat er storingen zijn? |
Helaas niet. Ik vind het ook jammer dat ze niet ff wat van hun laten horen, ff ergens een berichtje achterlaten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:51
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | MAG IK LACHEN??? |
Lachen is gezond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:53
|
|
|
|
hahahahahaha
word ik eindelijk aangeklikt, zit ik doodleuk tv te kijken met de kids had ik dus helemaal niet door, sorry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:04
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | dat is niet wat ik schreef, chatuliem; herlees mijn postings nog een keer als je wilt? (en de uitleg die ik in voorgaande jaren in andere topics als uitleg aan je geschreven heb? daarin ben ik zeer uitgebreid geweest zoals je weet, en heb veel tijd geinvesteerd alles bijbels te onderbouwen.) de tijd ontbreekt me om dit nogmaals te doen; sorry |
Kun je beter Chat laten uitnodigen voor het bijwonen van de doopdiest? Misschien hoopt jouw dominee beter kunnen uitleggen. Dat is toch handig?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:05
|
|
|
|
heel veel hebben zondag last van de storing gehad, maar volgens mij moet mailen wel gewoon lukken, gister nog wel tenminste. Vandaag: geen idee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:08
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Jullie mogen best op de koffie komen hoor!  |
dan zet je er zeker wel een bus neer voor de stookkosten, hele dag je huis open te zetten, brrrr koud hoor. Mario verzint wel wat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:08
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | MOMO697 schreef: Dat zou betekenen dat die kennis er al was voordat Adam en Evan tegen Gods geboden ingingen. En dat Adam en Eva daar op een goeie manier mee om konden gaan. Omschrijf ik het zo goed?
ik denk dat in het paradijs, toen de mens nog niet gezondigd had, er volmaakte kennis was van goed en kwaad; dus ja; toen konden adam en eva op een goede manier, een liefdevolle manier dus, omgaan met God, hun schepper, en Zijn leefregels. bij het eten van de vrucht (ongehoorzaamheid / zondigen / ingaan tegen God) is die kennis onvolmaakt geworden.
wanneer je dan weer tot bekering komt, en met God wilt leven, leert de Heilige Geest je opnieuw wat naar de wil van God is, en wat niet
is het je zo voldoende duidelijk momo? |
ja, ik snap nu wat je geloofd. Ik denk daar toch anders over. Ik denk namelijk dat ze in gehoorzaamheid, onschuld leefden. Geen zicht hadden op consequenties van hun daden. Zoals je bij kinderen ook vaak ziet. Kinderen die in een liefdevol gezin opgroeien. In volledig vertrouwen op hun ouders. Blinde gehoorzaamheid. Blind voor gevolgen van zaken. Pas toen ze aten van de verboden vrucht (ongehoorzaamheid aan God) gingen hun de ogen open. Was hun onschuld verdwenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:09
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | dan zet je er zeker wel een bus neer voor de stookkosten, hele dag je huis open te zetten, brrrr koud hoor. Mario verzint wel wat  |
Je kan vragen of het een dag zomer wordt ofzo??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:10
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | roze ???
falling in love ??? |
nee bij het ontbreken van een roze bril
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:11
|
|
|
|
| RENATE619 schreef: | | Vreemd. Is er ergens op de site een plek ze aangeven dat er storingen zijn? |
nee, er is wel een plek waar je kunt aangeven dat je je abo wil verlengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:11
|
|
|
|
Forum lukt wel met Internet Exploren en mailen doe ik even met Chrome. Heb wel een mailtje naar CM gestuurd.
Mario, Thomas zal zeggen ik heb een Apple.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:13
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Wel es gehoord van "weekend koken" ? |
nee, geen idee staat niet in mijn woordenboek, is ook maar een hele dunne dus is niet verwonderlijk
Maar vertel: wat is weekend koken, klinkt als: heel lang in de keuken staan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:14
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | ja, ik snap nu wat je geloofd. Ik denk daar toch anders over. Ik denk namelijk dat ze in gehoorzaamheid, onschuld leefden. Geen zicht hadden op consequenties van hun daden. Zoals je bij kinderen ook vaak ziet. Kinderen die in een liefdevol gezin opgroeien. In volledig vertrouwen op hun ouders. Blinde gehoorzaamheid. Blind voor gevolgen van zaken. Pas toen ze aten van de verboden vrucht (ongehoorzaamheid aan God) gingen hun de ogen open. Was hun onschuld verdwenen. |
dat zou zomaar kunnen ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:15
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | hahahahahaha
word ik eindelijk aangeklikt, zit ik doodleuk tv te kijken met de kids had ik dus helemaal niet door, sorry  |
vanaf nu zit je bij de pc, anders mis je al die chatgesprekken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:16
|
|
|
|
mopper de mopper ik kan niet mailen vanuit CM
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op maandag 7 november 2011, 22:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:16
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | gehalveerd ...
blijft er nog genoeg over toch? |
vind je, ik kan die andere gehalveerde weken niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:17
|
|
|
|
Sorry...kan dus wel mail ontvangen, maar zodra ik teru wil mailen word ik van CM gemikt
Ik heb de redactie ook al gemaild. Voor de storing van gisteren had ik nl nergens problemen mee, dus ik ga nu niet iets anders installeren. Wacht de reactie op mijn mail wel af
|
|
| Naar boven |
|
|