| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:25
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dat er zo veel Oost-Europeanen hier werk verrichten in de land/tuinbouw, heeft ook te maken met het vrije handels verkeer.
Het is voor de baas van een bedrijf veel goedkoper om 10 Polen in te huren. Zou hij 10 Nederlanders gebruiken is hij veel meer kwijt aan salaris.
Een Pool verdient hier veel minder dan een Nederlander. Hij wordt uitbetaald naar de maatstaven die in Polen word gehanteerd. |
Eigenlijk zouden wij ook alleen maar oost Europese producten moeten kopen. die zijn veel beter, en goedkoper. Neem alleen al die dure Duitse en Franse rommel op vier wielen, niet te betalen, en veel te duur in onderhoud. En dan alleen al die veel te lange, levertijd van onderdelen, je kan tegenwoordig beter uit Azie importeren, dan de onderdelen uit land van herkomst. De handel uit de Europese landen gaat dan wel naar de klootten, maar wij zijn dan in ieder geval wel goedkoper uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:37
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | | ik ben zaterdag in Dordrecht dus als ik hem tegenkom zal ik de groeten doen van jullie allemaal en vragen of hij jullie niet wil vergeten |
Ow das wel lief he Maar zoals gewoonlijk komt tie die dag ook weer aan in Veenendaal zo knap he dat tie op verschillende plaatsen tegelijk aankomt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:40
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Alles?....dus dan ook maar ff hier....degenen die mij gemaild hebben, krijgen nog reactie....gaat alleen nog ff heeeeeeeeeel lang duren wrs....kan nog steeds niet mailen Ik vind dit echt  |
ikke ook niet CMMMMMMMMMMMMMMMM HELLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:42
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Mariska is zo verstandig geweest, om halverwege dit topic er eind aan het topic proberen te maken.
Met conclusies erbij.
Daar was ik het mee eens.
Dan reageert de een weer de ander weer, dan ga ik ook weer iets zeggen.
Mijn topic hierboven met een titel als die, met het slotje, was niet handig, en voor velen beledigend en getuigd niet van respect.
Doe ik volgende keer anders. Ik had nooit zomaar ondoordacht, even vluchtig en willekeurig een stuk met zo'n titel mogen overnemen van internet.
Als ik iets kwijt wil dan ga ik er eerst goed over nadenken en mijn eigen tekst schrijven, gestoeld op mijn eigen ervaringen. En niet meer een tekst met zo'n titel van een ander gebruiken.
Fijne Dag! |
Verstandigekeuze Shanita! Je wilde misschien niet opzettelijk kwetsen maar zo kwam het wel over. Zo zie je weer zint eer ge begint Succes ermee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:45
|
|
|
|
Wat ik vandaag heb gedaan?? Nou geslapen en me gewassen aangekleed en gegeten en wacht nu op mijn bezoek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:48
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Zit zelf ook wel op een koor ...maar de meeste optredens zijn wel onder douche  |
Nahhhhhh zeg Ik gewoon op een podium hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:51
|
|
|
|
O YELninnnnnnnnnnnnnnn Heb de zon gevraagt ook in het noorden wat te brengen hier schijnt ze alweer lekker namelijk En nee Bert ik wil wel de zon delen maar de regen mag je houden Zo gul ben ik nu
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:59
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Vrijdag 9 december: 20.00 uur Wegwijzer Meerstraat 36 7815 XH Emmen
Gerald Troost en de Moorvalley Vocal Band zullen 6 Kerst -familie- concerten verzorgen met als thema ‘Stal van mijn hart’. Gerald Troost zal ondermeer zijn prachtige duet ‘Stal van mijn hart’ vertolken, terwijl de Moorvalley Vocal Band meerstemmige kerst gospelsongs zullen brengen in dezelfde stijl als de bekende Gaither Vocalband.
http://www.events4christ.nl/?id=382 |
Kosten (exclusief € 2,- reserveringskosten): Kaarten kosten voor volwassenen € 12,50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 10:05
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ow das wel lief he Maar zoals gewoonlijk komt tie die dag ook weer aan in Veenendaal zo knap he dat tie op verschillende plaatsen tegelijk aankomt  |
Ik vind het maar een occulte bezigheid al die kinderen worden misleid. Heel hun geloofswereldje krijgt een optater. Moeten zij vanaf hun 1ste jaar vaak tot hun zevende, voor een cv staan zingen, over een goed heiligman. En elk jaar, zeker de laatste paar jaar, hele lijsten van veel te dure cadeau,s invullend, netjes een briefje terug krijgen. Met als tekst, ST.Klaas heeft dit jaar wat minder, omdat de zorgtoeslag weer duurder is geworden. Trouwens, de meeste huizen hebben niet eens een schoorsteen meer. En dan zijn ze 7 jaar, wordt in ene verteld dat hij niet eens bestaat, of je een klap voor je harses krijgt. Mijn jongste broer was 7, en hem werd het vertelt dat hij niet bestond, zijn antwoord was, oh eh.. en de Here Jezus ook niet zeker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 10:41
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Chat Schreef:
En toch zit er iets dwingends in de besprenkeling. De keuze wordt al voor het kind gemaakt. Dat heeft aan één kant iets beschermends, maar aan de andere kant kan het ook beknellend zijn. Ik blijf bij mijn standpunt dat de besprenkeling de keuze beperkt en zeker niet de doop is zoals voorgeschreven wordt in de bijbel. Er is voor mij geen verschil tussen God en Geest. Ik begrijp ook niet waarom je dat verschil maakt.
Wat voor dwingends dan, en door wie?? De doop beschermd niet, bekneld niet is enkel een sacrament waarin ouders hun kindje aan God opdragen. Ik denk dat je teveel waarde hecht aan jouw idee van de kinderdoop Chat. Dat je die niet ziet, zoals deze is bedoeld. Als je weten wilt HOE deze doop bedoeld is, lees dan de verhalen uit het NT eens waarin ouders gingen geloven en met hun gehele gezin werden gedoopt. Alleen Gedoopte ouders(lees vooral gelovige) laten hun kind dopen, dus is de kinderdoop vanzelfsprekend.
Je laatste punt is in mijn ogen ook niet bijbels, aangezien de bijbel duidelijk is, dat God MEER is dan de Geest, Maar de Geest 'slechts een onderdeel ' van God is | Die conclusie heb ik tenminste ook bereikt. Jullie hebben een andere kijk op sacramenten dan ik. Er is een groot verschil met het gebruik in de bijbel. De nadruk ligt bij jullie op kinderen besprenkelen, en die nadruk zie ik niet in de Bijbel terug. Ten eerste een duidelijk ander ritueel dan voorgeschreven, ten tweede is de voorwaarde veranderd. Was het in de bijbel bekering, bij dit ritueel is het hebben van gelovige ouders. Zelf vind ik het niet met elkaar te vergelijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 10:44
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | In besprenkeling zit niets dwingends...het is een vorm van een teken, waarschijnlijk om praktische redenen uitgevoerd op deze manier..
In kinderdoop zit sowieso niets dwingends.. Het is heel Bijbels: als iemand tot geloof kwam op volwassen leeftijd en hij had een huisgezin..liet hij - volgens gewoonte ( al kwam dit van een opdracht uit het oude verbond ) zichzelf- als volwassene- en zijn gehele huisgezin dopen, omdat hij tot geloof gekomen ws en zijn hele huisgezin eribij berekken wilde..bij zijn geloof.
De volwassendoop is alleen voor degenen die tot geloof gekomen zijn en dit zijn meestal jongvolwasssenen die nog geen kinderen-lees huisgezin- hebben/hadden.
Zodra ze dat wel hebben willen ze dan ook dat dit huisgezin bij het geloof betrokken wordt en hen zo opvoeden...zo is denk de kinderdoop ontstaan.
Allemaal wel volgens de Bijbel dan, in mijn ogen.. | De Bijbel besprenkelde niet, en was als antwoord op de boodschap van bekering. Erfzonde is een woord wat niet voorkomt in de bijbel en nergens wordt het als reden gezien tot doop. De doop in de bijbel is altijd onderdompeling, en altijd als antwoord op bekering van de gelovige. Dat daarna het hele gezin gedoopt werd is slechts bijzaak en cultureel te verklaren. Het is zeker geen oproep om kinderen te besprenkelen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 9 november 2011, 10:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 10:49
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | | Gebruikt God zijn almacht om een mens te bekeren? | Nee Harald, kijk maar eens naar de verhalen in het OT wat er gebeurt als God zijn almacht gebruikt. Bij met name het volk Israel zien we in de woestijn hoe verwoestend die kracht is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:18
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik vind het maar een occulte bezigheid al die kinderen worden misleid. Heel hun geloofswereldje krijgt een optater. Moeten zij vanaf hun 1ste jaar vaak tot hun zevende, voor een cv staan zingen, over een goed heiligman. En elk jaar, zeker de laatste paar jaar, hele lijsten van veel te dure cadeau,s invullend, netjes een briefje terug krijgen. Met als tekst, ST.Klaas heeft dit jaar wat minder, omdat de zorgtoeslag weer duurder is geworden. Trouwens, de meeste huizen hebben niet eens een schoorsteen meer. En dan zijn ze 7 jaar, wordt in ene verteld dat hij niet eens bestaat, of je een klap voor je harses krijgt. Mijn jongste broer was 7, en hem werd het vertelt dat hij niet bestond, zijn antwoord was, oh eh.. en de Here Jezus ook niet zeker. |
Wat dat betreft kan je beter op Yoga zitten vind je niet? Maar je bent weer aardig aan de mopper Gerrit..... Sinterklaas is toch wel een vriendelijk feest vind je niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:31
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | | ik ben zaterdag in Dordrecht dus als ik hem tegenkom zal ik de groeten doen van jullie allemaal en vragen of hij jullie niet wil vergeten |
Oeps, daar ben ik ook. Of ik lieve sinterklaas zie, weet ik niet. Misschien ben ik ondergedoken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:38
|
|
|
|
Nu even wat anders...
Ik heb begrepen dat men pas na de onderdompeling de Herilige Geest ontvangt...
Hoe kan het dan dat een kind van 12 jaar die nog niet ondergedompeld is, toch evangeliseren en mensen genezen...
Ik zag dus laats op tv iets over kleine evangelisten op NGC... Een kind van 4 jaar die met passie en geestdrift uit de bijbel citeerde...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:40
|
|
|
|
|
je gaat toch niet voor zwarte piet spelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:44
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Zit zelf ook wel op een koor ...maar de meeste optredens zijn wel onder douche  |
da's om te oefenen, soort generale repetitie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:47
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik vind het maar een occulte bezigheid al die kinderen worden misleid. Heel hun geloofswereldje krijgt een optater. Moeten zij vanaf hun 1ste jaar vaak tot hun zevende, voor een cv staan zingen, over een goed heiligman. En elk jaar, zeker de laatste paar jaar, hele lijsten van veel te dure cadeau,s invullend, netjes een briefje terug krijgen. Met als tekst, ST.Klaas heeft dit jaar wat minder, omdat de zorgtoeslag weer duurder is geworden. Trouwens, de meeste huizen hebben niet eens een schoorsteen meer. En dan zijn ze 7 jaar, wordt in ene verteld dat hij niet eens bestaat, of je een klap voor je harses krijgt. Mijn jongste broer was 7, en hem werd het vertelt dat hij niet bestond, zijn antwoord was, oh eh.. en de Here Jezus ook niet zeker. |
Ik geloof dat er maar weinigen een sinterklaastrauma er aan hebben overgehouden...
En ja er zit wel wat in in dat kinderen kunnen zeggen, dan bestaat Jezus zeker ook niet...
Maar het hangt er wel vanaf hoe je het de kinderen verteld dat sinterklaas maar een spelletje is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:47
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | O YELninnnnnnnnnnnnnnn Heb de zon gevraagt ook in het noorden wat te brengen hier schijnt ze alweer lekker namelijk En nee Bert ik wil wel de zon delen maar de regen mag je houden Zo gul ben ik nu  |
ik wacht rustig af tot vanmiddag, hier is alles mistig en grijs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:52
|
|
|
|
heb nog niets zinnigs gedaan, duffe hersens, niet geslapen, slapeloosheid was weer es aan het rondspoken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:57
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | ik wacht rustig af tot vanmiddag, hier is alles mistig en grijs  |
Ik had je gewaarschuwd dat je tot vanmiddag moet wachten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ikke ook niet CMMMMMMMMMMMMMMMM HELLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPP |
ik dat niet snappen, hier werkt alles prima, terwijl het noorden meest achterloopt op de rest, maar nu es niet dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:58
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Alles?....dus dan ook maar ff hier....degenen die mij gemaild hebben, krijgen nog reactie....gaat alleen nog ff heeeeeeeeeel lang duren wrs....kan nog steeds niet mailen Ik vind dit echt  |
don't worry, in veenendaal schijnt de zon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 12:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ikke ook niet CMMMMMMMMMMMMMMMM HELLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPP |
Dames, hebben jullie geen ban? Teveel mailen misschien? Kan de server niet aan? Ik heb nergens last van.....daar niet van in ieder geval....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 12:03
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik had je gewaarschuwd dat je tot vanmiddag moet wachten  |
ja daarom zeg ik dat ook Maar als tie d'r dan niet is....................................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 12:07
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Is een in koppertje ..enne.. ik ben gek op bruine bonen. |
chiliconcarne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 12:08
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | ik wacht rustig af tot vanmiddag, hier is alles mistig en grijs  |
Euh we hadden ook afgesproken rond 16.00 uur he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 12:09
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | ja daarom zeg ik dat ook Maar als tie d'r dan niet is....................................  |
Dan ligt het niet aan mij ik heb hem doorgestuurd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 12:10
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | chiliconcarne  |
Jummie lekker Wanneer heb je het klaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 12:12
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dames, hebben jullie geen ban? Teveel mailen misschien? Kan de server niet aan? Ik heb nergens last van.....daar niet van in ieder geval....  |
Ikke een ban Ben ik veel te lief voor ehhhh teveel mailen misschien wel maar krijg ook veel mailtjes
|
|
| Naar boven |
|
|