ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3132 3133 3134 3135 3136 3137 3138 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 19:42

WILLEMIJN232 schreef:
Als het kon mocht je mijn cm mail adres wel even gebruiken..... Knipoog smiley Die doet het goed...... Engeltje smiley

W-tje......Volgens mij raak je nu wel een hele gevoelige snaar bij enkele trouwe forumlezers / schrijvers die niet kunnen mailen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 19:44

HANNAH810 schreef:
]jij mag dat.......... Engeltje smiley

wat ik wel even wil benadrukken is dat de Heere Jezus (en zijn werk) voor mij zowel als voor andere (als kind gedoopte) christenen de basis van mijn/ons bestaan vormen, en we de Heere Jezus dus wel degelijk liefhebben, en niet verwerpen / aan de kant gooien.
Dat heb ik in mijn bijdrages nooit betwijfeld. Daarvoor ken ik je immers te goed. Zoals we vaker in het verleden onze degens over dit onderwerp gekruisd hebben, heeft toch nooit het respect voor elkaar aangetast?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 9 november 2011, 22:39
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 19:44

ERIKA129 schreef:
Ach hij is toch te oud voor me Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Wie weet is hij wel rijk Erika..... Knipoog smiley En zo oud is hij toch ook weer niet? Of wel erg jong van geest? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 19:45

WILLEMIJN232 schreef:
Je weet niet wat je mist..... Knipoog smiley

Jawel......Annemarie. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 19:46

VISSER278 schreef:
Jawel......Annemarie. Lachende smiley

die was te kwebbelig voor Gerrit.....(vul het even heerlijk in) Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 19:49

VISSER278 schreef:
W-tje......Volgens mij raak je nu wel een hele gevoelige snaar bij enkele trouwe forumlezers / schrijvers die niet kunnen mailen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik bedoelde het grappig en kon er zelf wel op lachen......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Maar ik stelde zelf al voor om een Erika en Josina topic te openen.......dus ik leef wel mee Visser.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 19:57

MARYAN401 schreef:
Erika, ik heb een tip! Zet gewoon je mailadres op het forum, dan kan iedereen je privé mailen. Ben je van het probleem af. Knipoog smiley

Maryan, we kunnen ze zo wel van alles mailen......we krijgen toch geen antwoord..... Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:07

WILLEMIJN232 schreef:
Maryan, we kunnen ze zo wel van alles mailen......we krijgen toch geen antwoord..... Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Woedende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:08

RENATE619 schreef:
Erika, ik heb ook nog steeds hetzelfde probleem. Heb de afgelopen dagen al 2 mailtjes naar de redactie verzonden maar reactie blijft uit. Het begint me steeds meer te irriteren en ik overweeg om mijn lidmaatschap op te zeggen.

Ik baal er wel van maar het is voor mij geen reden om zo maar mijn lidmaatschap op te zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:09

WILLEMIJN232 schreef:
Ik bedoelde het grappig en kon er zelf wel op lachen......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Maar ik stelde zelf al voor om een Erika en Josina topic te openen.......dus ik leef wel mee Visser.....

Kan erwel tegen hoor Knipoog smiley
Pak dr nog wel een keer terug Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Eerlijk gezegt ik vermaak me wel Clown smiley Knipoog smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
ERIKA129
op woensdag 9 november 2011, 20:10
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:10

WILLEMIJN232 schreef:

't zal wel komen dat diegenen in een uithoek van het land wonen.
W-tje , jij krijgt mn antwoord wel binnen he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:11

WILLEMIJN232 schreef:
Wie weet is hij wel rijk Erika..... Knipoog smiley En zo oud is hij toch ook weer niet? Of wel erg jong van geest? Knipoog smiley

Nou dame wat let je Clown smiley
Moeten we jou even koppelen?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:12

HANNAH810 schreef:
wat ik zo jammer en vermoeiend vind, chatuliem, is dat je de kinderdoop ziet als wettisch, oude verbonds denken, en dat het als zodanig zelfs het verlossingswerk van de Heere Jezus te kort zou doen.

ik vind dat nogal wat, als je zegt dat wij als kinderdopers Christus werk aan de kant zouden gooien. ik begrijp niet dat je dergelijke beledigende woorden in je mond durft nemen tegenover mede-christenen, en ik had deze beledigingen (aan onder andere mijn persoontje) ook niet van je verwacht.

keer op keer proberen mensen je duidelijk te maken hoe de gedachtengang van kinderdopers is, en toch blijf je daar overheen walsen en het oude-verbonds-denken noemen. wat heeft het dan voor zin, als ik tijd investeer je duidelijk te maken hoe ik denk?

ik vind echt dat je "ons kinder-dopers" te kort doet, wanneer je niet probeert te begrijpen wat er gezegd wordt.

BERT168:

de vraag hier is eingelijk meer...wat is nou eingelijk het doel van zo'n forem, en daarmee ook dit topic?
ik reageer hier af en toe eens een keer,als ik zin heb.
wat ik alleen niet begrijp is dat hier de één ander met alle energie probeert te overtuigen van zijn of haar gelijk.
het is toch al maaanden,zoniet al een paar jaar duidelijk dat er toch niemand van zijn of haar standpunt afwijkt?
gewoon zinloos om je energie erin te steken eingelijk toch?

wat eingelijk het belangrijkste is van deze discussie en vele andere discussies op dit forem is in hoeverre we de bijbel als absolute waarheid willen zien.
het is inmiddels wel duidelijk wat de bijbelse doop is,maar toch houden mensen van de traditionele kerken vast aan de leer en de gebruiken van de kerk,die grotendeels door mensen is bedacht.
God is in de bijbel heel duidelijk hoe hij wil dat we dopen,en ook hoe we dat moeten doen,dus welke methode wil dat we doen.
maar als er mensen zijn die meer waarde hechten aan een methode die in feite door de kerk is bedacht,-dus door MENSEN en NIET door God zelf,dan houdt de discussie in feite op toch?

ik zie dan meteen dat iedereen wil uitleggen waar de kinderdoop dan op gebasseerd is,en wat het betekent etc.
ook dat is gebasseerd op leringen van de kerk en van mensen en is niet wat God zegt.
natuurlijk zijn er mensen die zeggen dat er meer waarheden zijn dan de bijbel en de bijbel het 'grote verhalenboek 'is nou dat dat is dan aan hun,als ze menen dat we de bijbel niet zo serieus hoeven te nemen toch?
dan staat het christelijk geloof op losse schroeven als we de bijbel niet meer serieus willen nemen.

vooral in het oude testament kunnen we lezen op veel plaatsen dat mensen dingen op eigen houtje deden,en vaak niet deden wat God zei,
zoals mozes die tot de rots moest spreken maar er vervolgens op sloeg.
het gevolg was dat mozes het beloofde land niet meer in mocht.
God had dat toch best wel door de vingers kunnen zien?

wat ik bedoel is dat we erop kunnen vertrouwen dat de methode die God
ons aanreikt gewoon goed is,daar hoeven we niet aan te twijfelen,alhoewel er dan nog veel mensen zijn die zeggen...maar hoe moet dat dan,en hoe los je dat op enz.
dat zou dus betekenen dat God wat steken heeft laten vallen toch?
kennlijk waren er ergens in de middeleeuwen dus een aantal mensen die het beter wisten dan God zelf,niet voor niks is er een andere methode bedacht toch?
het komt er in feite op neer dat als iemand morgen een 3e methode gaat bedenken dat geen enkel probleem is toch?
de kinderdoop door besprenkeling is immers ook door mensen bedacht?
als we vrij zouden zijn om andere methoden te bedenken,dan had God dat wel aangegeven in de bijbel.

het is al zo vaak herhaald hier...

vertrouw je op de leer van mensen of toch liever op de leer van Gods woord,de bijbel?

Laatst aangepast door
BERT168
op woensdag 9 november 2011, 20:14
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:12

VISSER278 schreef:
't zal wel komen dat diegenen in een uithoek van het land wonen.
W-tje , jij krijgt mn antwoord wel binnen he? Knipoog smiley

Uithoek Smiley die vol vragen zit
Weet jij wel waar de provincie Utrecht ligt Smiley die vol vragen zit
Domme zeeuw Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:14

ANNETTE792 schreef:
Ik weet niet waar in Duitsland jij bedoelt, maar in NRW werken we gewoon hoor. Enkel s avonds gaan we met heel het dorp achter een man op een paard aan wandelen, gewapend met een lampion.

Owwwwww maak je even foto's dat pieter met een lampion wandeld Clown smiley
Hebben wij ook schik Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:17

ANNETTE792 schreef:
Ik weet niet waar in Duitsland jij bedoelt, maar in NRW werken we gewoon hoor. Enkel s avonds gaan we met heel het dorp achter een man op een paard aan wandelen, gewapend met een lampion.

Ik weet het ook niet , maar vandaag moesten / mochten we het relaxed aan doen , want vrijdag ligt in Frankrijk , België en Duitsland alles plat werd er bij ons op het werk verteld.

O ja ..... en dat had te maken met 11-11

Laatst aangepast door
VISSER278
op woensdag 9 november 2011, 20:18
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:18

Woensdag 9 november, Psalm 124: 6-8; Onze hulp.

Die woorden, die ken ik! Enkele duizenden keren heb ik die nu al uitgesproken, aan het begin van een kerkdienst. Altijd weer een indrukwekkend moment: je belijdt mede namens allen die aanwezig zijn., dat je van een Ander afhankelijk bent. En tegelijkertijd zeg je dan ook van Wie: het is de HEER die ons helpt! De HEER, met alleen maar hoofdletters. Die hoofdletters duiden de Godsnaam aan, de naam die we meestal weergeven als Jahwe en vertalen met Heer of Here. Vier letters die veelzeggend zijn: Ik ben erbij, Ik ben die Ik ben, de Onnoembare, de altijd weer Andere, maar tegelijkertijd ook de Betrouwbare. Daar beginne we de zondagse eredienst mee. Vroeger deden we er onze ogen bij dicht. Waarom eigenlijk? Het zal er wel mee te maken hebben met het feit dat in de klassieke liturgie van de mis de priester deze woorden bad in het zogenaamde trappengebied, het gebed dat hij bad op de trappen van het altaar, voordat hij het heilig dienstwerk begon. In de protestantse dienst is dat Bijbelwoord weggehaald uit dat persoonlijke gebed en gedacht als een credo, een wijdingswoord, een votum van heel de gemeente. Zo staat het ook aan het slot van de psalm. Aan het eind van het lied belijdt Israël onomwonden: wij verwachten onze hulp, onze uitredding niet van onszelf en ook niet van welke aardse koning dan ook, maar alleen van de Eeuwige, die bij ons is en ons wezen zal. Hij is degene die hemel een aarde gemaakt heeft, de Schepper van al wat leeft. Hij die ons schiep, Hij zal ons bewaren!
Soms, als ik deze woorden uitgesproken heb aan het begin van de dienst, krijg ik de neiging direct daarna de zegen uit te spreken, alsof de dienst al is afgelopen. Dan denk ik: wat moet ik nu verder nog zegge? Alles is eigenlijk al gezegd. Alles. Werkelijk alles. Wat wil je nu nog meer dan weten dat je hulp is van de HEER?

Die onze boeien slaakt, het is de HEER,
Die voor de vrijheid waakt, het is de HEER.
Door zijn verlossing zijn wij vrijgemaakt.
Ons heil is in de naam van de God de Heer,
die God, die aard’ en hemel heeft gemaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:20

ERIKA129 schreef:
Uithoek Smiley die vol vragen zit
Weet jij wel waar de provincie Utrecht ligt Smiley die vol vragen zit
Domme zeeuw Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Schijnbaar maar half bereikbaar voor CM Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:21

Trouwend die burgemeester in het St. Klaasjournaal leek net op jouw? Ben je opnieuw gevraagd na verleden jaar, je speelde zo echt mee.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:21

ERIKA129 schreef:
Ben jij daarom getrouwd Clown smiley
nu snap ik het Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

neehoor, bij mij lag het anders.... ik wou mn hond terug Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:24

http://www.youtube.com/watch?v=ioHqoX28YJ0

Hij blijft mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:27

VISSER278 schreef:
Schijnbaar maar half bereikbaar voor CM Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Kan je nagaan dat het hoofdkantoor van cm hier hemelsbreed 35 minuten vandaag ligt Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:28

VISSER278 schreef:
Ik weet het ook niet , maar vandaag moesten / mochten we het relaxed aan doen , want vrijdag ligt in Frankrijk , België en Duitsland alles plat werd er bij ons op het werk verteld.

O ja ..... en dat had te maken met 11-11

11-11 is St.Maarten hier,en het begin van het carnavalsseizoen, dan kiezen ze prins carnaval geloof ik.
Maar hier gebeurd dat allemaal s avonds hoor, de kinderen gaan gewoon naar school en de volwassenen zijn gewoon aan het werk.

Maar laat je baas gerust geloven dat wij vrij zijn en doe het gewoon lekker rustig aan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:29

PIETER649 schreef:
neehoor, bij mij lag het anders.... ik wou mn hond terug Boze smiley

Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:31

WILLEMIJN232 schreef:
Zat jullie te plagen.....dat nu net jullie twee niet kunnen mailen... Knipoog smiley

En vergeet Herman niet he?!

Maar...........het is wel triest hoor , dames. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:31

ERIKA129 schreef:
Kan je nagaan dat het hoofdkantoor van cm hier hemelsbreed 35 minuten vandaag ligt Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Zou zeggen ga eens op de koffie bij Judith
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:33

JOSINA022 schreef:
Heb ik eindelijk Left Behind deel 3 in huis...is mijn dvd-speler er mee opgehouden Boze smiley

Ook dat nog. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:35

MARIO216 schreef:
Zou zeggen ga eens op de koffie bij Judith

ja zeg heb wel wat anders te doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:37

WILLEMIJN232 schreef:

Ja.... en anders ik wel.

Ben nu wel benieuwd naar het percentage beantwoorde mail van Josina en Erika. Dat moet toch wel gekelderd zijn? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:48

CHATULIEM619 schreef:
Je legt precies de juiste link, het is gewoon het oude verbond wat voortgezet wordt. En daarmee doet het het Nieuwe Verbond tekort. De besprenkeling is op basis van afstamming, en niet op basis van keuze. Daarom vind ik dat het niet juist is. We mogen leven in een beter verbond (Hebreenbrief) en we mogen de wet achter ons laten.
Want Jezus heeft deze vervuld. Als je blijft vasthouden aan het oude verbond, kun je net zo goed het verlossingswerk van Jezus aan de kant gooien..

Nee, dat maak jij ervan, Chat, waar heb ik gezegd dat de kinderdoop vanuit het oude verbond word gegeven? En heb je ook wel door wat je zegt hier???........
Ik had het over het verbond wat God aangaat met een gedoopt persoon, volwassen of kind. Oud en nieuw verbond hield ik daar in dit geval even buiten.

Maar daarbij heb ik nog geen antwoord van bv. jou over de doop zoals jij graag wil wat daarin het belang van het verbond tussen God en mens is…….

CHATULIEM619 schreef:
Omdat Jezus zelf stelde dat besnijdenis/besprenkeling niet voldoende was. Het is gewoon aan gehoorzaamheid aan Hem. Hij had het hoofdzakelijk tegen besneden joden, die opgegroeid waren in het Oude Verbond. Dus als jullie stellen, dat het slechts een voortzetting is van het Oude Verbond, met een nieuw volk, dan kun je ook stellen, dat het niet voldoet....

Je haalt hier 2 dingen door elkaar, het nieuwe verbond was er nog niet voor Jezus gekruisigd was…..
Dus je aanname hier klopt niet.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3132 3133 3134 3135 3136 3137 3138 ... 6194 Volgende
Pagina 3135 van 6194