| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:55
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En vergeet Herman niet he?!
Maar...........het is wel triest hoor , dames.  |
Hellup hellup
Waarom ikke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:56
|
|
|
|
De besnijdenis in het OT was een teken van het Oude Verbond. De kinderdoop is een teken van het Nieuwe Verbond.
Jezus is dacht ik ook besneden op de 8ste dag. Waarom?
Jezus werd gedoopt. Waarom?
In mijn ogen was het voor Jezus niet nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:57
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik ben het met heel je verhaal eens Mariska , behalve met je laatste zin. De polen verdienen hier idd. veel minder dan de hollanders , bij ons op het bedrijf weet ik dat er zijn die ongeveer 900 euro per maand verdienen bij een 40 urige werkweek. Maar dat is wél ongeveer het dubbele van wat ze in Polen verdienen. Maar waar het bij die polen een hekel punt is , is het feit dat de uitzendburo's waar ze voor werken nog zoveel opstrijken. Maar wat ik dus veel zie .... ze werken hier een jaar of 5 en dan hebben ze genoeg verdiend om in polen een riant leventje te gaan leiden. |
Dr zitten er hier een paar die de klok horen luiden maar werkelijk geen flauw benul hebben waar de klepel hangt 
Om in de fruittermen te blijven, jullie vergelijken appels met peren.
Het is best mogelijk dat polen bij jullie op de zaak 900 euro verdienen Visser, maar wat ze er niet bij vertellen: GEEN nederlandse zorgpremie, GEEN nederlandse wegenbelasting, loon INCLUSIEF huisvesting. Geloof me, dan is die 900 euro opeens een berg geld hoor als het netto is! Bekijk je eigen salarisstrook eens, haal de kosten van huur/hypotheek en je vaste lasten en premie zorgverzekering daar van af en kijk eens of je dan nog 900 euro netto overhoud  Daarbij zijn er zat die hier seizoenswerk doen, dus de betaalde loonbelasting ook nog ff terugvragen bij de belastingdienst...
En tja... zolang die hollanders te lui zijn om hard te werken, snap ik best dat werkgevers liever polen inzetten die nog WEL de poten uit dr lijf lopen voor de baas. Een personeelslid dat in 1 uur bijv. 40 producten maakt ter waarde van 1 euro, is nu eenmaal beter voor de baas dan zn collega die er 35 maakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 21:00
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Eigenlijk zouden wij ook alleen maar oost Europese producten moeten kopen. die zijn veel beter, en goedkoper. Neem alleen al die dure Duitse en Franse rommel op vier wielen, niet te betalen, en veel te duur in onderhoud. En dan alleen al die veel te lange, levertijd van onderdelen, je kan tegenwoordig beter uit Azie importeren, dan de onderdelen uit land van herkomst. De handel uit de Europese landen gaat dan wel naar de klootten, maar wij zijn dan in ieder geval wel goedkoper uit. |
nou, wat zullen we goedkoper uit zijn als we er nog een miljoen extra werklozen bij krijgen...
bijdehandte bijdrage Gerrit, ben je nou zo dom of kun je echt niet rekenen????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 21:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Een Pool verdient hier veel minder dan een Nederlander. Hij wordt uitbetaald naar de maatstaven die in Polen word gehanteerd. |
Als je dat probeerd als werkgever, bega je een economisch delict waar heel zware straffen op staan. Arbeid die in Nederland wordt gedaan MOET minimaal volgens het Nederlandse minimumloon betaald worden.
Een pool KOST veel minder omdat hij harder werkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 21:04
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ja zeg heb wel wat anders te doen  |
Judith ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 21:05
|
|
|
|
|
Winnie the Pooh: “Vandaag is mijn lievelingsdag”
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 21:08
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Judith ook  |
Bijv. de stroring verhelpen Sorry Judith, zit even je werk in te vullen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 21:12
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | ik zie dan meteen dat iedereen wil uitleggen waar de kinderdoop dan op gebasseerd is,en wat het betekent etc. ook dat is gebasseerd op leringen van de kerk en van mensen en is niet wat God zegt. natuurlijk zijn er mensen die zeggen dat er meer waarheden zijn dan de bijbel en de bijbel het 'grote verhalenboek 'is nou dat dat is dan aan hun,als ze menen dat we de bijbel niet zo serieus hoeven te nemen toch? dan staat het christelijk geloof op losse schroeven als we de bijbel niet meer serieus willen nemen.
vertrouw je op de leer van mensen of toch liever op de leer van Gods woord,de bijbel? |
Bert,
Het formulier voor de kinderdoop bevat tekstverwijzingen uit de bijbel, en niet zonder reden.
Daarnaast eens een andere benadering voor je laatste zin, ik vertrouw op God, die ik leer kennen uit de bijbel, en zie/leer in andere mensen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATHANYA830
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 21:44
|
|
|
|
|
waarschijnlijk gaan mijn kids ook mee...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 21:57
|
|
|
|
| NATHANYA830 schreef: | | waarschijnlijk gaan mijn kids ook mee... |
o, wat leuk, nathanyah, hoe oud zijn ze als ik vragen mag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:01
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Heeft ze de zon van mij gehad en nog vroeger ook... Zal nog 's een keer delen  |
ja heb hem gewoon ff opgeborgen tijdelijk, maar al weer vrijgelaten, dus morgen komt tie jullie kant weer uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:02
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: |
Hier is ie niet eens geweest Hebben is houden Yelnin ??? pffff |
Sja wist niet dat jij ook wat zon wou, maar morgen hoor, het is nu toch al te donker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:03
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Sja wist niet dat jij ook wat zon wou, maar morgen hoor, het is nu toch al te donker  |
Ze had er ook niet om gevraagt hoor Dus ze mag niet klagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:20
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hellup hellup
Waarom ikke  |
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat jij ook geen mail kon versturen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:24
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Dr zitten er hier een paar die de klok horen luiden maar werkelijk geen flauw benul hebben waar de klepel hangt 
Om in de fruittermen te blijven, jullie vergelijken appels met peren.
Het is best mogelijk dat polen bij jullie op de zaak 900 euro verdienen Visser, maar wat ze er niet bij vertellen: GEEN nederlandse zorgpremie, GEEN nederlandse wegenbelasting, loon INCLUSIEF huisvesting. Geloof me, dan is die 900 euro opeens een berg geld hoor als het netto is! Bekijk je eigen salarisstrook eens, haal de kosten van huur/hypotheek en je vaste lasten en premie zorgverzekering daar van af en kijk eens of je dan nog 900 euro netto overhoud  Daarbij zijn er zat die hier seizoenswerk doen, dus de betaalde loonbelasting ook nog ff terugvragen bij de belastingdienst...
En tja... zolang die hollanders te lui zijn om hard te werken, snap ik best dat werkgevers liever polen inzetten die nog WEL de poten uit dr lijf lopen voor de baas. Een personeelslid dat in 1 uur bijv. 40 producten maakt ter waarde van 1 euro, is nu eenmaal beter voor de baas dan zn collega die er 35 maakt.  |
De polen die bij ons werken betalen gemiddeld 250 euro huur aan huisvesting.Dan mogen ze blij zijn als ze met 4 man in één huis zitten want er zijn gevallen dat ze met 10 - 14 man in één huis wonen. Wegenbelasting weet ik niet omdat ze allemaal met busjes van het uitzendburo komen. Zorgpremie word ook betaald of de baas moet dat doen. Maar dat betwijfel ik. Ze zijn ieder geval allemaal verzekerd voor ziektekosten. En de baas? Ja die heeft ze graag. Of ze harder werken? Sommigen. Maar ze werken méér. Aan hen wordt niet gevraagd of ze willen overwerken, nee , ze moeten . Anders 10 andere voor hun in de plaats.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op woensdag 9 november 2011, 22:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:31
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | De besnijdenis in het OT was een teken van het Oude Verbond. De kinderdoop is een teken van het Nieuwe Verbond.
Jezus is dacht ik ook besneden op de 8ste dag. Waarom?
Jezus werd gedoopt. Waarom?
In mijn ogen was het voor Jezus niet nodig. | Kijk, nu ga je dus iets heel onbijbels noemen. Jezus moest gedoopt worden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:33
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Bert,
Het formulier voor de kinderdoop bevat tekstverwijzingen uit de bijbel, en niet zonder reden.
bert: zal best,alleen zegt dat formulier niet waar in de bijbel staat dat baby's gedoopt moeten worden door besprenkeling.... en DAT is nou juist door mensen erbij verzonnen.
Daarnaast eens een andere benadering voor je laatste zin, ik vertrouw op God, die ik leer kennen uit de bijbel, en zie/leer in andere mensen. |
bert: ja klopt precies daar zeg je het al,''en zie leer in andere mensen'' juist die mensen hebben naar EIGEN goeddunken de bijbel aangepast.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op woensdag 9 november 2011, 22:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:33
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Gewoon er van alles ingooien waarvan je kan en van kan Meer doe je niet van zo'n man dus ook niet van een gerecht met die naam  |
Beslist niets, dus alleen de pasta koken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:37
|
|
|
|
'k Heb een boeiende en erg leerzame avond gehad over ziekenzalving. Het was een lezing van Prof. dr. M.J. Paul, noemde het al eerder. Misschien schrijf ik er nog over, laat het nu even bezinken.
Mijn complimenten voor je neef, ...... I.v.m. privacy noem ik de naam even niet.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op woensdag 9 november 2011, 22:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat heb ik in mijn bijdrages nooit betwijfeld. Daarvoor ken ik je immers te goed. Zoals we vaker in het verleden onze degens over dit onderwerp gekruisd hebben, heeft toch nooit het respect voor elkaar aangetast? |
dank je; dat is dan weer duidelijk..............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:48
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | BERT168:
de vraag hier is eingelijk meer...wat is nou eingelijk het doel van zo'n forem, en daarmee ook dit topic? ik reageer hier af en toe eens een keer,als ik zin heb. wat ik alleen niet begrijp is dat hier de één ander met alle energie probeert te overtuigen van zijn of haar gelijk. het is toch al maaanden,zoniet al een paar jaar duidelijk dat er toch niemand van zijn of haar standpunt afwijkt? gewoon zinloos om je energie erin te steken eingelijk toch?
wat eingelijk het belangrijkste is van deze discussie en vele andere discussies op dit forem is in hoeverre we de bijbel als absolute waarheid willen zien. het is inmiddels wel duidelijk wat de bijbelse doop is,maar toch houden mensen van de traditionele kerken vast aan de leer en de gebruiken van de kerk,die grotendeels door mensen is bedacht. God is in de bijbel heel duidelijk hoe hij wil dat we dopen,en ook hoe we dat moeten doen,dus welke methode wil dat we doen. maar als er mensen zijn die meer waarde hechten aan een methode die in feite door de kerk is bedacht,-dus door MENSEN en NIET door God zelf,dan houdt de discussie in feite op toch?
ik zie dan meteen dat iedereen wil uitleggen waar de kinderdoop dan op gebasseerd is,en wat het betekent etc. ook dat is gebasseerd op leringen van de kerk en van mensen en is niet wat God zegt. natuurlijk zijn er mensen die zeggen dat er meer waarheden zijn dan de bijbel en de bijbel het 'grote verhalenboek 'is nou dat dat is dan aan hun,als ze menen dat we de bijbel niet zo serieus hoeven te nemen toch? dan staat het christelijk geloof op losse schroeven als we de bijbel niet meer serieus willen nemen.
vooral in het oude testament kunnen we lezen op veel plaatsen dat mensen dingen op eigen houtje deden,en vaak niet deden wat God zei, zoals mozes die tot de rots moest spreken maar er vervolgens op sloeg. het gevolg was dat mozes het beloofde land niet meer in mocht. God had dat toch best wel door de vingers kunnen zien?
wat ik bedoel is dat we erop kunnen vertrouwen dat de methode die God ons aanreikt gewoon goed is,daar hoeven we niet aan te twijfelen,alhoewel er dan nog veel mensen zijn die zeggen...maar hoe moet dat dan,en hoe los je dat op enz. dat zou dus betekenen dat God wat steken heeft laten vallen toch? kennlijk waren er ergens in de middeleeuwen dus een aantal mensen die het beter wisten dan God zelf,niet voor niks is er een andere methode bedacht toch? het komt er in feite op neer dat als iemand morgen een 3e methode gaat bedenken dat geen enkel probleem is toch? de kinderdoop door besprenkeling is immers ook door mensen bedacht? als we vrij zouden zijn om andere methoden te bedenken,dan had God dat wel aangegeven in de bijbel.
het is al zo vaak herhaald hier...
vertrouw je op de leer van mensen of toch liever op de leer van Gods woord,de bijbel? |
AMEN!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dan is het maar net wat voor naam je het geeft he? Dat komt dan wel een beetje hypocriet over toch? Dan kan ik de onderdompeling geen doop vinden....het is dan maar net hoe je het noemt...... | Nee, hoe kom je daar nu bij. Vanaf het begin van dit topic heb ik bewust de kinderdoop geen doop genoemd, juist om consequent te laten zien, dat ik dat niet zie als een doop. Dan kunnen mensen het in mijn omgeving wel een doop noemen, voor mij is het slechts een belofte van de ouders het kind groot te brengen in de kennis en liefde van de Heer. Mijn mening is gebaseerd over hoe ik de bijbel lees, en hoe ik zie dat het evangelie het beste tot haar recht komt. Jij kunt mijn mening niet afschuiven als mening alleen. Durf mij maar eens aan te tonen dat deze doop niet in de bijbel voorkomt, dan pas ik graag mijn mening erop aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:55
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | nou, wat zullen we goedkoper uit zijn als we er nog een miljoen extra werklozen bij krijgen...
bijdehandte bijdrage Gerrit, ben je nou zo dom of kun je echt niet rekenen???? |
Laat mij maar lekker dom blijven, en dat rekenen laat ik wel over aan jou duitse vernumpftigheid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kan erwel tegen hoor Pak dr nog wel een keer terug  Eerlijk gezegt ik vermaak me wel  |
Ik vermaak mij opperbest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:57
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ja.... en anders ik wel.
Ben nu wel benieuwd naar het percentage beantwoorde mail van Josina en Erika. Dat moet toch wel gekelderd zijn?  |
Tja.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:59
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Nee, dat maak jij ervan, Chat, waar heb ik gezegd dat de kinderdoop vanuit het oude verbond word gegeven? En heb je ook wel door wat je zegt hier???........ Ik had het over het verbond wat God aangaat met een gedoopt persoon, volwassen of kind. Oud en nieuw verbond hield ik daar in dit geval even buiten.
Maar daarbij heb ik nog geen antwoord van bv. jou over de doop zoals jij graag wil wat daarin het belang van het verbond tussen God en mens is……. | Het begrip verbond is bij jullie heilig. Lees maar een 2 Kor. 3. Daar wordt het nieuwe verbond het verbond met de Geest genoemd.
| HARALD940 schreef: | Je haalt hier 2 dingen door elkaar, het nieuwe verbond was er nog niet voor Jezus gekruisigd was….. Dus je aanname hier klopt niet. | Toen Jezus zich liet dopen, was de boodschap er al wel. De boodschap van bekeert U. Johannes was de grondlegger van die boodschap, Jezus liet met Zijn doop zien, dat Hij die boodschap overnam. En die boodschap geldt nog steeds voor ons als belangrijkste opdracht: bekeert u en laat u dopen. In deze boodschap wordt het verbond niet genoemd, en Jezus zelf maakt de boodschap persoonlijk.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 10 november 2011, 09:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 23:01
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | ja heb hem gewoon ff opgeborgen tijdelijk, maar al weer vrijgelaten, dus morgen komt tie jullie kant weer uit  |
Mijn dank is groot Tenminste nog 1 iemand die een beetje lief doet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 23:06
|
|
|
|
Jac 5 vers 16
Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt.
Hoi allemaal,
Morgenavond houden we weer bidstond in de gebedsroom We nodigen je uit om met ons mee te bidden en te danken, We dringen niemand iets op, ieder is vrij om mee te doen,
We bidden voor de noden in de wereld, de vervolgde christenen, voor persoonlijke noden, voor zieken, MAAR in de eerste plaats beginnen wij met de Heer te loven en te lofprijzen, en nodigen Hem in ons midden uit, we ervaren elke week zegen, en dank, zeker na de getuigenissen hoe de Heer gebeden heeft vehoord, ja, lof en dank aan Hem!
We houden de bidstond elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00 Je kan gebedsroom vinden als je bovenaan de balk de Chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, de gebdsroom aanklikken Ook super is om met elkaar te zingen, we typen de woorden in, en zingen hardop mee, of we zetten een lied op you tube aan,
Je bent vrij om je, een naam onderaan de voorbedelijst te zetten, daar staan namen op van mensen die daarom hebben gevraagd, en hun toestemming hebben gegeven.
Voorbedelijst,
Voorbede voor;
Esther San Marjo Ad Clasien Tijntje Jaap Cees Dirk en Corrie
We bidden je Gods rijke zegen en nabijheid toe, Warme herfstgroetjes,
Martha Herman Vandam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |