ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3157 3158 3159 3160 3161 3162 3163 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 20:37

MARYAN401 schreef:
Daarom heb ik zo'n hekel aan spaaracties, geen zin om de kleine lettertjes te lezen! En dan al die pasjes tegenwoordig, als je ze nodig hebt kun je ze niet vinden.

Zolang het gratis is is het leuk . Maar daar ben ik een zeeuw voor. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 20:38

Als ik zo inet afspeur is er alleen nog maar de online winkel actief.
De winkelketens zijn gesloten.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 20:46

ERIKA129 schreef:
Halve dag is voorbij maar geen ieniemienie hier gezien Boze smiley

nee ieniemienie is te ziek om zo ver te reizen.
Vanavond naar de dierenarts geweest, beesje is errug ziek,
heeft twee spuiten gehad om weer wat te herstellen en krijgt
nu astronautenvoeding (Clown smiley jaja bestaat ook voor beessies) om
weer wat aan te sterken.
Nu maar hopen dat ze het gaat redden. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 20:47

VISSER278 schreef:
Zolang het gratis is is het leuk . Maar daar ben ik een zeeuw voor. Lachende smiley

Kun je niet uitleggen dat je wat problemen hebt met lezen...???
Of gooi het op je ouderdom???(sorry ik spot)
Zoiets zou mij ook kunnen overkomen hoor....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 20:49

'Kerkgangers hebben minder kans op depressie'
Mensen die regelmatig een kerk, synagoge of andere religieuze dienst bezoeken, hebben meer kans op een positieve kijk op het leven. Ook verlaagt kerkbezoek het risico op een depressie, blijkt uit een recent onderzoek aan de Yeshiva Universiteit van Manhattan

Ik verbaasde me eigenlijk over dit krantenartikel want ik vind juist (neem cm maar als uitgangspunt) dat er hier zo vaak gekeken wordt met een sombere blik......als je op het forum de reacties leest merk ik niet vaak iets positiefs uitstralen....vaker gemopper van wat er allemaal misgaat.....en anders moet en kan in het leven...

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 14 november 2011, 21:01
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 20:50

CHATULIEM619 schreef:
Wat heeft in zonde leven dan met besprenkeling te maken? Ik blijf het een bijzonder vaag verhaal vinden allemaal.

Wat ik vaag, en ondertussen zeer irritant, begin te vinden is jouw dogma dat kinderdoop gezien zou worden als een remedie tegen bijv. erfzonde.
De kinderdoop geeft NET ZOALS VOLWASSENDOOP absoluut geen vrijwaring van welke schuld of zonde dan ook!!

De ENIGE manier waarop zonde en schuld weggewassen kunnen worden is door de GENADE van GOD en het OFFER van JEZUS.

Dat er indertijd BINNEN RK kringen de fabel rondging dat de kinderdoop een garantie voor een eeuwig leven is, is geweest geeft jou nu niet het recht die idioterie telkens weer op het forum te spuien.
De RK kerk heeft zelf deze dwaling ook allang ingezien en afgeschaft.

Als jij nou niet weet waar je over praat Chatuliem, hou dan je mond ipv vuige laster te verspreiden!
Dank u.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 20:56

PIETER649 schreef:
Wat ik vaag, en ondertussen zeer irritant, begin te vinden is jouw dogma dat kinderdoop gezien zou worden als een remedie tegen bijv. erfzonde.
De kinderdoop geeft NET ZOALS VOLWASSENDOOP absoluut geen vrijwaring van welke schuld of zonde dan ook!!

De ENIGE manier waarop zonde en schuld weggewassen kunnen worden is door de GENADE van GOD en het OFFER van JEZUS.

Dat er indertijd BINNEN RK kringen de fabel rondging dat de kinderdoop een garantie voor een eeuwig leven is, is geweest geeft jou nu niet het recht die idioterie telkens weer op het forum te spuien.
De RK kerk heeft zelf deze dwaling ook allang ingezien en afgeschaft.

Als jij nou niet weet waar je over praat Chatuliem, hou dan je mond ipv vuige laster te verspreiden!
Dank u.
Ik stel gewoon vragen. Ik probeer me best wel in deze denkwijze in te leven, maar ik blijf het een kunstmatig iets vinden.

Besprenkeling is nodig, vanwege de erfzonde. Maar het heeft geen enkel effect op de zonde, want we blijven de zondige natuur houdeen.

Besprenkeling betekent ingelijfd zijn in het volk van God. Maar het sluit niet uit, dat niet gedoopten ook bij God horen.

Besprenkeling is geen garantie tot behoud, maar mensen die besprenkeld zijn horen wel bij het volk van God.

Ik begrijp het gewoon niet, wat mis ik in dit verhaal?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 14 november 2011, 21:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:09

WILLEMIJN232 schreef:
'Kerkgangers hebben minder kans op depressie'
Mensen die regelmatig een kerk, synagoge of andere religieuze dienst bezoeken, hebben meer kans op een positieve kijk op het leven. Ook verlaagt kerkbezoek het risico op een depressie, blijkt uit een recent onderzoek aan de Yeshiva Universiteit van Manhattan

Ik verbaasde me eigenlijk over dit krantenartikel want ik vind juist (neem cm maar als uitgangspunt) dat er hier zo vaak gekeken wordt met een sombere blik......als je op het forum de reacties leest merk ik niet vaak iets positiefs uitstralen....vaker gemopper van wat er allemaal misgaat.....en anders moet en kan in het leven...

Kerkmensen kijken vaak naar elkaar om, ook in moeilijke tijden. Zou dat meespelen? En geloven en vertrouwen op God, die voor je zorgt, kan ook een bepaalde rust geven.

Hmm.....of je CM als uitgangspunt moet nemen? Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
MARYAN401
op maandag 14 november 2011, 21:21
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:13

[quote=CHATULIEM619

Ik begrijp het gewoon niet, wat mis ik in dit verhaal?[/quote]

verstand, respect en kennis van zaken Gefrustreerde smiley

maar ik stop ermee het je uit te leggen, geen parels voor de zwijnen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:25

PIETER649 schreef:
verstand, respect en kennis van zaken Gefrustreerde smiley

maar ik stop ermee het je uit te leggen, geen parels voor de zwijnen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En toch is Chat best aardig, Pieter. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:28

MARYAN401 schreef:
Kerkmensen kijken vaak naar elkaar om, ook in moeilijke tijden. Zou dat meespelen? En geloven en vertrouwen op God, die voor je zorgt, kan ook een bepaalde rust geven.

Hmm.....of je CM als uitgangspunt moet nemen? Twijfelende smiley

Je hebt gelijk en je hebt wel een punt....CM kan ik beter niet als graadmeter nemen.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:30

Maandag 14 november, Psalm 129; Van mijn jeugd af aan.

Er zijn mensen die al op jonge leeftijd veel te verduren krijgen. Je vader was alcoholist en sloeg thuis de boel kort en klein. Je moeder stierf toen je nog maar een kind was. Een o zo vriendelijk oom deed dingen met je die je nooit meer vergat. Of je kreeg een ongeluk en je zit voor de rest vaan je leven in een rolstoel.
Het volk Israël kan erover meepraten. Toen het nog maar heel klein was, een handjevol mensen in Egypte, werd het als slaaf behandeld. Afgebeuld werd het, dat kleine volkje Israël. Later, toen het groter geworden was, werd het er niet beter op. Het kwam ver van huis in den vreemde terecht. Het werd geslagen, getreiterd, gedwongen rond te lopen met gele davidssterren op de borst. Het werd gedeporteerd, naar gaskamers geranseld. ‘Dikwijls werd ik gekweld, van mijn jeugd af aan.’ Maar, hoe waar dit alles ook moge zijn, nooit heeft wie dan ook Israël klein gekregen! ‘Gebroken hebben ze mij niet!’ Triomfantelijk klinkt het in de psalm van vandaag. Als een refrein wordt het herhaald: Dikwijls geweld, dikwijls gekweld, van mijn jeugd af aan, maar nooit gebroken.
Laat niemand je wijsmaken dat je altijd slachtoffer blijft. Vergeten kun je al die verschrikkelijke dingen uit je jeugd natuurlijk nooit. Dat hoeft ook niet. Wie ze met alle geweld uit het geheugen probeert te bannen, vraagt natuurlijk om moeilijkheden later. Maar al die herinneringen koesteren is minstens zo kwalijk. Je bent al voldoende gekweld: kwel jezelf nu niet nog langer! Ga liever door het leven als een door de Eeuwige gezegende. Hij snijdt de riemen van de slavendrijvers door.

Zij hebben immer van mijn jeugd af aan,
zo zegge Israël, zij hebben immer,
reeds van mijn vroegste jeugd, mij leed gedaan,
maar overweldigd hebben zij mij immer.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:31

MARYAN401 schreef:
En toch is Chat best aardig, Pieter. Knipoog smiley

tuurlijk istie aardig, waar zeg ik dattie niet aardig is??

Pieter, vind chatuliem hartstikke aardig Lachende smiley (en respectloos dom op enkele onderwerpen)
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:33

WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt gelijk en je hebt wel een punt....CM kan ik beter niet als graadmeter nemen.... Knipoog smiley

Cee-eM is absoluut GEEN doorsnee van de maatschappij, zelfs niet van het christelijke deel ervan!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

JASMYN704 schreef:
Ja hoor ze doet in haar eentje die zeilreis!
Mijn zus is met haar gezin op wereldreis met een zeilboot en ze zijn vorig jaar ongeveer tegelijkertijd vertrokken. En ze zijn elkaar al meerdere keren onderweg tegen gekomen! Laura was altijd alleen aan boord!

En ook niet stiekum iemand achter haar aan?? Zou kunnen, maar als jij het zegt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

PIETER649 schreef:
tuurlijk istie aardig, waar zeg ik dattie niet aardig is??

Pieter, vind chatuliem hartstikke aardig Lachende smiley (en respectloos dom op enkele onderwerpen)

Wat dat betreft zijn we het dus eens. Lachende smiley Ik begrijp je. De woorden tussen haakjes zijn overigens jouw woorden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:35

PIETER649 schreef:
Cee-eM is absoluut GEEN doorsnee van de maatschappij, zelfs niet van het christelijke deel ervan!

Jaja Pieter, ik had het al genuanceerd.....na de wijze opmerking van Maryan...... Knipoog smiley Ook jij hebt gelijk.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:36

http://www.youtube.com/watch?v=KLVq0IAzh1A&ob=av3n
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:36

PIETER649 schreef:

Haha, zo duidelijk durfde ik het niet te stellen. Verlegen lachende smiley Denk dat we misschien wel hetzelfde bedoelen? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:38

THOMAS968 schreef:
Dat betekent in jouw geval dat wanneer je verlengt en met ideal betaalt dat je in ieder geval op tijd bent en als je het voor een half jaar doet, ben je in ieder geval weer een tijd van het gedoe af. Je hebt nog een boek ook. Waarschijnlijk heb je al een boek, maar toch.

Thomas, heeft ook al een boek, wel meer eigenlijk.

En als je geen ideal gebruikt wat dan?
2 keer een kwartaal verlengen ?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:40

WILLEMIJN232 schreef:
Jaja Pieter, ik had het al genuanceerd.....na de wijze opmerking van Maryan...... Knipoog smiley Ook jij hebt gelijk.....

Willemijn, volgens mij zit je te lang op CM. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

MARYAN401 schreef:
Wat dat betreft zijn we het dus eens. Lachende smiley Ik begrijp je. De woorden tussen haakjes zijn overigens jouw woorden. Knipoog smiley

klopt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

MARIO216 schreef:
En ook niet stiekum iemand achter haar aan?? Zou kunnen, maar als jij het zegt.

HHH echt niet! Ze krijgt natuurlijk veel hulp via internet en telefoon. Mensen die veel dingen voor haar uitzoeken en regelen, alleen het zeilen en reizen doet ze toch echt alleen! Volgens mijn nichtje van 7 is het een heel stoere meid! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:41

MARYAN401 schreef:

Geen kwaad over Chatuliem Pieter........ook al ben ik het zelden met hem eens......... Engeltje smiley Ik vind hem wel een aardig mens.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:42

[quote=ANNETTE050]Creatief, alternatief sinterklaasgedicht....

Zie de maan schijnt door de tralies
hij schrok zich heel arabisch
en de arabieren vonden dát blasfemisch
meer een ander vond het spaans homoristisch
Zo erg, het werd heel erg chemisch
heel errug...de sintin/sintesse werd daarna feministisch
hij las het forum daarna op CM en werd wel heel erg masochistisch
..en de sintin/esse werd daarvan euforisch
Zelfs CM (Judith) repareerde de server pardoes improvesorisch
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:44

Ik vind en blijft onverstandig vinden, het lijkt me een erge eigenwijze meid die haar zin wil hebben. Maar goed ik doe het niet na, maar vind het toch wel niet kunnen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:45

MARYAN401 schreef:
Willemijn, volgens mij zit je te lang op CM. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

De hint is duidelijk.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:47

MARIO216 schreef:
Ik vind en blijft onverstandig vinden, het lijkt me een erge eigenwijze meid die haar zin wil hebben. Maar goed ik doe het niet na, maar vind het toch wel niet kunnen.

Paar maand geleden las ik dat ze met haar school gestopt is....
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:48

ZEELAND736 schreef:
Kun je niet uitleggen dat je wat problemen hebt met lezen...???
Of gooi het op je ouderdom???(sorry ik spot)
Zoiets zou mij ook kunnen overkomen hoor....

Waarom?
Ik al ijverig jaren die zegeltjes gespaard , en eindelijk vol . Kan ik er aan doen dat ze me daar niet zo vaak in de winkel zien?
Met lezen heb ik echt geen probleem hoor. Af en toe zou een brilletje wel eens handig zijn maar dat is van een andere orde.

Laatst aangepast door
VISSER278
op maandag 14 november 2011, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 14 november 2011, 21:48

YELNIN491 schreef:
LOL Clown smiley Clown smiley Laten we et gaan vragen op ons verlanglijstje
van de goede Sint Engeltje smiley

En zou dat volgens de dames niet kunnen Smiley die vol vragen zit hoeveel willen jullie er hebben Smiley die vol vragen zit ik kom ze wel plaatsen Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3157 3158 3159 3160 3161 3162 3163 ... 6194 Volgende
Pagina 3160 van 6194