| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:46
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | op de Noorderzon nog wel pfff gaat die zon dat wel houden. Wil de Zuiderzon niet een deel dan  |
Geen idee Weet niet hoeveel er inmiddels zitten Anders moeten we het maar eens bespreken met de redactie van CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:47
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ZIe ze lijken echt op elkaar Lijden samen zijn beide oud beide vrijgezel  |
hahaha.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:51
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Doe dan een half jaar Visser, krijgt ze ook het single boek...  |
3 maanden voor W-tje en 3 maanden voor Maryan. Kunnen ze samen het boek lezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:52
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ZIe ze lijken echt op elkaar Lijden samen zijn beide oud beide vrijgezel  |
LOL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:52
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Ach, dat vind ik wel lief.  |
Ja soms he , heeeeeeeel soms.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:53
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Geen idee Weet niet hoeveel er inmiddels zitten Anders moeten we het maar eens bespreken met de redactie van CM  |
ja straks zitten de zonnen vol en is CM leeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:54
|
|
|
|
| Quote: | | Maryan: En geloven en vertrouwen op God, die voor je zorgt, kan ook een bepaalde rust geven. |
Ja, en dit ook natuurlijk....geloven en vertrouwen op God, die voor je zorgt.
Dat geeft zoveel rust. alle rust.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:56
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | ja straks zitten de zonnen vol en is CM leeg  |
Zou daar ook internet verbinding zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:56
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik hoorde net van een oud-lid/kennis, dat ze meegaat zaterdag; joelle, 52 jaar, regio delft hoopt er ook te zijn; super!! |
Is zij niet dezelfde joëlle 246 die al op de lijst staat, Hannah?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:57
|
|
|
|
inderdaad, wat een hoop gedoe weer Ik zou al zeker graag willen gaan !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:57
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | LOL  |
Wat LOL ik zie de LOL er niet zo van in zijn jullie nou zo vroom Jullie konden best wel eens een handreiking doen aan ons twee per slot van rekening zijn jullie ook dubbel ongelukkig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:58
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 3 maanden voor W-tje en 3 maanden voor Maryan. Kunnen ze samen het boek lezen.  |
das niks, t zijn en blijven vrouwen he... krijgen ze ruzie over wie t eerst mag... lijkt mij beter dat jij t hun ff voorleest (na een maaltijd van slibtongetjes)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 21:59
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ik heb sterk overwogen om ook eens mee te gaan....(Samen kosten delen met Visser??)
Maar ik heb vrijdagavond ook iets wat heel laat wordt.. Ben bang dat ik dat niet ga trekken... En juist gisteren belde mijn broer...die wilde komen...die zie ik ook al zo weinig..Maar wie weet ...een andere keer
In ieder geval een fijne dag samen!! |
Misschien kunnen we volgend jaar wel eens wat organiseren wat dichter bij huis is Zeeland. Heb je tips/ suggesties? Gooi maar op het forum.
En kom nou niet aan met kampvuurtjes of iets dergelijks
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op donderdag 17 november 2011, 22:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:00
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Behalve dat het wordt onderdrukt door medicatie, denk ik ook dat het juist vaak ook DOOR de medicatie komt. Er zijn heel veel medicijnen te verkrijgen met waanideeen als bijwerking. |
drugs...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:02
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Donderdag 17 november, Psalm 131; Stil.
Een plaatje, deze psalm! Eerst wordt gezegd wat de dichter allemaal niet wil wezen. Met nadruk – zo lees je in het Hebreeuws – wordt die ontkenning eerst gemeld. Niet trots is mijn hart, niet hoogmoedig mijn blik, niet te groot is wat ik beoog. Het is alsof de dichter van de psalm daar z’n bekomst van heeft. Het is alsof hij een tijdlang hoogmoedig en hooghartig en hoogdravend door het leven ging, maar gaandeweg heeft ontdekt dat de bergweg van eigendunk uiteindelijk toch een dalend en doodlopend steegje blijkt te zijn. De Hoogmoedsavenue leidt alleen maar naar het Doemdenkdal. Wee de mens die in dat dal belandt! Nee, dan kun je beter maar worden als een kind, zoals Jezus dat zijn leerlingen aanried. Nog beter: als een baby, stil in de arm van zijn moeder. Of in deze psalm over een gespeend kind gaat, is nog maar de vraag. Sommige vertalingen denken wel in die richting. Dan zou er tegelijkertijd sprake zijn van een zekere tragiek: hier ligt een kind stil geworden, tot rust gebracht. Ook zonder de meest intieme nabijheid te kunnen ervaren, weet de ziel zich geborgen in de schoot van de Almachtige. Ik behoef, met andere woorden, niet per se het onderste uit de kan, om toch te beseffen dat ik in de hoede van de Heer veilig ben, in leven en sterven. Hoe dan ook, in deze psalm zegt iemand vrijmoedig dat hij zijn ziel tot rust heeft gebracht. Hij zet dat niet in een overvrome bui allemaal op rekening van God; hij vertelt eenvoudig dat hijzelf elke vorm van hoogmoed in de vuilnisbak heeft gestopt en niet langer zoekt naar antwoorden op alle vragen. Hij heeft tegen zichzelf gezegd: nu moet je een keer ophouden! En zo, zó werd het eindelijk stil.
Heb ik mijn ziel niet naar uw wil gevoegd in vrede, mild en stil, zoals het pas gespeende kind troost in zijn moeders armen vind? |
Opwekking 717
http://youtu.be/tPPkNMEioaY
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:02
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | das niks, t zijn en blijven vrouwen he... krijgen ze ruzie over wie t eerst mag... lijkt mij beter dat jij t hun ff voorleest (na een maaltijd van slibtongetjes) |
das ook niks, gaan ze ruzie maken wie het eerst plaatjes mag kijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:03
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Het is toch van de gekke dat er een wijkagent aan te pas moet komen om ouders en leerkrachten uit elkaar te houden. Die docent zal het in het vervolg wel laten om een leerling eens goed aan te pakken.
Maar anderzijds, in het algemeen... Kunnen we dan alleen de kinderen verwijten maken? Dat denk ik niet. Hoeveel leerkrachten hebben het druk met hun laptop en mobiel in de klas? Is er nog werkelijk nog wel zoveel oog voor de leerlingen als vroeger? Ik wil alle docenten niet over een kam scheren, want er zitten zeker hele goede tussen, met daadkracht, concequente leiding en een grote dosis humor, maar ik zie er ook zoveel komen die 'niet over komen', het druk hebben met zichzelf , de klas niet aankunnen omdat ze van die zacht gekookte eieren zijn. En dan hoef ik alleen maar naar mijn eigen dochter te kijken...Ze willen een leerkracht die sterk in zijn/haar schoenen staat, concequent is, en duidelijk de leiding heeft. Maar het lijkt er steeds vaker op dat de karakters van de huidige generatie kinderen sterker zijn als de karakters van de vorige generaties, die nu voor de klas staan. Vaak hebben ze ook geen reden meer om tegen hun docent op te kijken. |
Wat dacht je opvoeding? hoe praten ouders over een docent met hun kinderen? Soms ook behoorlijk gezag ondermijnend.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:03
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: |
En kom nou niet aan met kampvuurtjes of iets dergelijks |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:05
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | das ook niks, gaan ze ruzie maken wie het eerst plaatjes mag kijken.  |
blij dat er geen compromitterende foto´s instaan van mijn single-periodes...
(stel dat mama649 het ooit te zien krijgt.... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:06
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ik lees al haar verslagen...gewoon omdat ik dat leuk vind. Ik lees ook graag reisverhalen...of reizen van backpackers..
Overigens ben ik blij dat ik niet een dochter heb met deze plannen. Maar het feit dat ze nu die grote oversteek heeft gemaakt van Darwin naar Durban, vind ik toch wel heel dapper. Ze was in het begin erg terughoudend over die oversteek 1,v.m eventuele kapers maar ik ze 47 dagen helemaal alleen op zee geweest. |
nu ja... alleen? haar vader komt heel regelmatig langs en vaart ook een film ploeg achter haar.... (dat heb ik tenminste begrepen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:09
|
|
|
|
|
Luja, wat triest en ongelofelijk! Onbegrijpelijk dat zoiets gebeurd in de wereld. Ik zal aan jullie denken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:10
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Fijn Josina!!! Succes op de goede weg! |
Dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:12
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | blij dat er geen compromitterende foto´s instaan van mijn single-periodes...
(stel dat mama649 het ooit te zien krijgt.... )  |
hoe weet jij dat die er niet in staan Offe... heb jij hem ook al in bezit? van annette gekregen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:14
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Wat LOL ik zie de LOL er niet zo van in zijn jullie nou zo vroom Jullie konden best wel eens een handreiking doen aan ons twee per slot van rekening zijn jullie ook dubbel ongelukkig  |
we voelen wel met je mee hoor Gerrit Maar mogen we ook een beetje lol hebben?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:14
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | | Wat dacht je opvoeding? hoe praten ouders over een docent met hun kinderen? Soms ook behoorlijk gezag ondermijnend..... |
Er zijn nogal wat ouders met alleen eigenbelang en zonder enige moraal. Ik kan je staaltjes vertellen die je niet gelooft, maar die we wel meemaakten. Van intimiderend, chanterend tot bedreigend. Scholen houden het, misschien wel teveel, onder de pet. Gelukkig is de overgrote meerderheid nog behoorlijk betrokken en redelijk. Ik krijg dit soort dingen als achtervanger nogal vaak op mijn bord en verbaas me er in hoge mate over hoe het verschuift. Dat er ook leerkrachten zijn die de fout ingaan is helder.Het voordeel van veel slecht opgevoede kinderen is dat de echte luiaards er de brui aan geven. Maar per saldo hoef je daar uiteraard niet blij mee te zijn. Ik kan me best voorstellen dat weinig jongeren nog voor het onderwijs kiezen als je ziet wat je voor je kiezen krijgt. Een derde deel is de afgelopen twee jaar bedreigd. Als je me dwars zit, heb ik het recht agressief te worden, die mentaliteit, daar heeft de hele samenleving last van.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 17 november 2011, 23:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:19
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Er zijn nogal wat ouders met alleen eigenbelang en zonder enige moraal. Ik kan je staaltjes vertellen die je niet gelooft, maar die we wel meemaakten. Van intimiderend, chanterend tot bedreigend. Scholen houden het, misschien wel teveel, onder de pet. Gelukkig is de overgrote meerderheid nog behoorlijk betrokken en redelijk. Ik krijg dit soort dingen als achtervanger nogal vaak op mijn bord en verbaas me er in hoge mate over hoe het verschuift. Dat er ook leerkrachten zijn die de fout ingaan is helder.Het voordeel van veel slecht opgevoede kinderen is dat de echte lluiaards er de brui aan geven. Maar per saldo hoef je daar uiteraard niet blij mee te zijn. Ik kan me best voorstellen dat weinig jongeren nog voor het onderwijs kiezen als je ziet wat je voor je kiezen krijgt. Dat is erg jammer.
Thomas |
Dan is het kinderen ook moeilijk aan te rekenen. Zo de oude zongen... piepen de jongen..... Het lijkt me soms zeker niet makkelijk in het voortgezet onderwijs....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARLEEN997
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:20
|
|
|
|
Nog even en de kerstvakantie dient zich aan! Graag ga ik een weekje weg met oud en nieuw (za 31-12 t/m za 7-1 bijv), het liefst voor een wandel of een wintersportvakantie. De meeste groeps / single reizen, die ik voor die week weet te traceren zijn erg prijzig of de leeftijdscategorie wijkt af van de mijne!
Ben dus op zoek naar een leuke reis (tips zijn welkom!) of leuke medereizigers (om me aan te sluiten of om een reis/skigroep mee te vormen, heb bijvoorbeeld een accomodatie gevonden bij Saalbach met nog ruimte in de oud- en nieuwweek).
Groet! Marleen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:22
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | we voelen wel met je mee hoor Gerrit Maar mogen we ook een beetje lol hebben?  |
Das geen LOL das leed vermaak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:23
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Dan is het kinderen ook moeilijk aan te rekenen. Zo de oude zongen... piepen de jongen..... Het lijkt me soms zeker niet makkelijk in het voortgezet onderwijs.... |
Ouders voeden op en als ze dat de eerste twaalf jaar weinig gedaan hebben, kunnen leerkrachten dat echt niet meer overnemen. Wat bijschaven hooguit. Een kind is geen speeltje dat er kennelijk moet komen omdat je zoveel van elkaar houdt. Een kind is een opdracht.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|