ChristianMatch

Forum

De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3194 3195 3196 3197 3198 3199 3200 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 21:17

THOMAS968 schreef:
Thomas, brandstapels van mensen en boeken waren er niet in de beste historische tijden.
"dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen." Heinrich Heine

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 21 november 2011, 21:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 21:31

MARRY942 schreef:
eh...gisteren? Clown smiley Lachende smiley Kwijlende smiley

ja twas heerlijk vandaag Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 21:32

COOTJE711 schreef:
ik vind de psalmen ook gewoon mooi Engeltje smiley

En dan ook nog de gezangen en de nieuwe berijming.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 21:36

Er treed waarschijnlijk een storing op... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 21:38

Ik liep ietsie voor 8ten op straat net, vanavond. Kwam van AH. Werd slachtoffer van aanranding. Mist, zag bijna niets. gaf een gil, dader rende weg, andere kant op, keek even achterom. was op kleine t-kruising, met voetpaden.
Ik had dus signamelemt. politie kwam meteen, nadat ik had gebeld, was vlak bij me woning. Moest alles vertellen, kleding uitdoen, en meegeven aan hun, voor sporen. en ze hebben mijn nummers.

Ik heb al een vriend gebeld, gaat alweer.

Omdat het hier een zedendelict betreft, word ik nog verhoord door agenten van zedenpolitie. daarover word ik morgen gebeld.

Ik had de indruk dat ik niet het eerste slachtoffer was. door dingen die ze me vroegen.

Meisjes en vrouwen, pas echt op. Zelfs rond 8 uur! Loop nergens alleen waar het stil is!!!!

En echt, het gaat alweer, agenten waren aardig, en ik had eerst vriend gebeld, en nadat ze weg waren weer.

Ik was even echt van slag, ben nu weer heel rustig.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 november 2011, 03:33
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 21:39

ANNETTE792 schreef:
Wat een oplettende echtgenoot.......baby zit 3 ochtenden bij de oppas en ik die ochtendjes leer ik......aan een bureau in zijn kantoor.
Maarja, mannen he, zolang je hun sokken maar braaf wast hebben ze niets door Clown smiley

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 21:41

SHANITA130 schreef:
Begrip geestelijk Israel, is dat niet, dat de dingen over Israel in het OT, dat je dat op jezelf kan toepassen?
Het begrip Geestelijk Israel betekent in het kort, dat de gemeente de plaats ingenomen heeft van het Oude Israel. Het gevolg was, dat bv. een Maarten Luther een grote antisemiet was. Het volk Israel had afgedaan en hadden de Messias vermoord. Zij verdienden het dus om vervolgd te worden.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 21:45

CHATULIEM619 schreef:
"dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen." Heinrich Heine

Mei 1933

Sigmund Freud, Albert Einstein, Remarque, Tucholsky, het is niet te geloven. En in overdrachtelijke zin roken de crematoria van Auschwitz, Treblinka en Sobibor nog na.

http://www.youtube.com/watch?v=o7vu__LY_M8

Thomas, het pijnlijke citaat en het gelijk van Heine lees je ook aan het eind.

Maar goed, na dit uitstapje maar weer naar het oorspronkelijke onderwerp terug.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 november 2011, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 21:45

GERRIT084 schreef:
Het is ook eigenlijk goed bedoeld van hem denk ik Erika, hij heeft het over vroeger, toen zongen zij daar uit volle borst mee, met een organist die enkel akkoorden kon spelen. In de traditionele kerken (de onze, waar zij ook welkom zijn) spelen de organisten het volledige psalmen en gezangen boek, plus liedboek en in sommige kerken ook opwekkingsliederen uit hun hoofd en van de noten volledig.
Zijn klacht was, of is dan ook dat veelal bandjes de overhand hebben, en ook graag zich zelf horen.
Ik denk dat het meer een compliment van hem is, richting de traditionele kerken.
Ik vind die psalmen niet om te zingen. Het is niet een loftrompet op datgene wat er in de traditionele kerk gebeurt. Heb er niks mee en zal er ook niks mee hebben.
Maar ik denk dat binnen de evangelische beweging dezelfde kant opgaan. In een iets moderner jasje, maar over 50 jaar zullen ze net zo zijn als de traditionele kerken. En dan is de cirkel weer rond zeggen we dan.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:04

THOMAS968 schreef:
Ik wil niemand kwetsen maar bij mij staan de tenen krom als ik naar de Statenvertaling luister.

en voor mij klinkt de oude statenvertaling heerlijk vertrouwd, ik ken alle begrippen en de bijbehorende gevoelswaarden, omdat ik er mee ben opgegroeit.
(ik ken zelfs gedeelten uit het hoofd.) bij een andere vertaling moet ik meer nadenken, en ik merk aan mezelf, dat het me aan de ene kant aan het denken zet over bijbelgedeelten, en aan de andere kant leg ik andere vertalingen onder het lezen door automatisch naast de statenvertaling.

zo heeft denk ik ieder mens zijn/haar reden een bepaalde vertaling te lezen.
de straatbijbel staat qua woordgebruik ver van me af, maar ik leef dan ook (nog Knipoog smiley) niet op straat.

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 21 november 2011, 23:13
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:12

CHATULIEM619 schreef:
Het begrip Geestelijk Israel betekent in het kort, dat de gemeente de plaats ingenomen heeft van het Oude Israel. Het gevolg was, dat bv. een Maarten Luther een grote antisemiet was. Het volk Israel had afgedaan en hadden de Messias vermoord. Zij verdienden het dus om vervolgd te worden.

hmm.......is dat zo?
het volk israel blijft Gods volk hoor, chatuliem.
tot het geestelijk israel wordt mijns inziens een ieder gerekend die de Heere Jezus Christus aangenomen heeft.

niets meer, niets minder dan dat.
Naar boven

Auteur Bericht
TJOKLAT313

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:15

JOLAN931 schreef:
Ben ik met je eens. Het enige waar ik in een bijbel of boek als de straattaalbijbel aan moet denken is:

God wil dat we zijn naam met eerbied/respect gebruiken, of te wel, Zijn naam niet misbruiken. En als ik in de straatbijbel dan lees over Jezus, waar is dan de eerbied?

Dat komt omdat wij betekenis geven aan wat we lezen, aan de letterlijke tekst. Onze taal is de taal waar we mee op zijn gegroeid en waarvan we hebben geleerd dat het respectvol is. Ander taalgebruik komt dan anders over.
Een straatjongere kent ook het woord "respect", dan gaat het over iemand die in hun ogen iets geweldigs doet. En dat doet Jezus ook, iets geweldigs. Dàt respect is te vinden in de straattaalbijbel (leuk scrabblewoord). Het gaat immers over dezelfde Jezus...
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:22

MARRY942 schreef:
Dan ga ik dat Zeeuwse voorbeeld vandaag maar es volgen: een eigengemaakt extra gevuld groentesoepie, met nog een ressie rauwkost en een fruitje toe....ik heb dr zin in! Kwijlende smiley

Als je maar weet dat het vandaag géén zondag is. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:22

HANNAH810 schreef:
hmm.......is dat zo?
het volk israel blijft Gods volk hoor, chatuliem.
tot het geestelijk israel wordt mijns inziens een ieder gerekend die de Heere Jezus Christus aangenomen heeft.

niets meer, niets minder dan dat.
Wat ik schrijf is vanuit de visie van vroeger. Nadat de staat Israel ontstaan is, heeft die theorie de aanpassing ondergaan. Voor die tijd niet. En het heeft voor veel antisemietische gevoelens gezorgd bij christenen. Veel christenen vonden het terecht dat joden vervolgd werden, want zij hadden immers geroepen: Zijn bloed komt over ons.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 21 november 2011, 22:23
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:23

COOTJE711 schreef:
Er treed waarschijnlijk een storing op... Knipoog smiley

nog meer storing, komt zeker door de mist, je zou er gestoord van worden Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:29

VISSER278 schreef:
Als je maar weet dat het vandaag géén zondag is. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ach...warme rijstepap met kaneel en bruine suiker smaakt elke dag goed hoor Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:31

JOSINA022 schreef:
Ach...warme rijstepap met kaneel en bruine suiker smaakt elke dag goed hoor Kwijlende smiley

Yummie yummie je brengt me op een idee Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:32

JOSINA022 schreef:

Da's waar en vergeet de krenten niet he Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:35

VISSER278 schreef:
Da's waar en vergeet de krenten niet he Smiley met dichtgeplakte mond

Jij mag de krenten uit de pap hoor...ik heb het liever zonder Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 21 november 2011, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
NATHANYA830

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:36

euhm, vandaag kippesoep
morgen boerenkoolstamppot met worst
woensdag chili con carne met kip
donderdag spaghetti
vrijdag eerst weer eens boodschappen doen....
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:37

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind die psalmen niet om te zingen. Het is niet een loftrompet op datgene wat er in de traditionele kerk gebeurt. Heb er niks mee en zal er ook niks mee hebben.
Maar ik denk dat binnen de evangelische beweging dezelfde kant opgaan. In een iets moderner jasje, maar over 50 jaar zullen ze net zo zijn als de traditionele kerken. En dan is de cirkel weer rond zeggen we dan.

Precies, goed voorbeeld, doet goed volgen, zal maar zeggen.

p.s, vind ik psalmen en gezangen, en sommige opwekking wel mooi, het is maar net, wie het zingen, en hoe het gezongen wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
NATHANYA830

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:40

niet om stof op te doen waaien, maar als je je zou voorstellen dat jij het was die zou moeten doen wat de Heer voor ons deed. Doet je extra beseffen wat een wonder het is:

http://www.youtube.com/watch?v=UNujqxg5YAo
Naar boven

Auteur Bericht
LAIKA882

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:41

TINK100 schreef:
nee laika...is een heeeeeel erg lange verhaal waardoor ik uiteindelijk tot lama ben benoemd......maakt mij niet uit hoor, het was met liefde en respect bedoelt......
Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:43

MARIO216 schreef:
En dan ook nog de gezangen en de nieuwe berijming.

En volgend jaar komt er een nieuw liedboek met 999 liederen.......Ga er maar aanstaan Mario.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:54

GERRIT084 schreef:
Precies, goed voorbeeld, doet goed volgen, zal maar zeggen.

p.s, vind ik psalmen en gezangen, en sommige opwekking wel mooi, het is maar net, wie het zingen, en hoe het gezongen wordt.
Nee dus, slecht voorbeeld doet slecht volgen Gerrit. Het is het eeuwige probleem in de kerk. Vaak begint met vol enthousiasme en het eindigt in verplichting en structuur. Dan gooit een groep zich weer los van het traditionele om een eeuw later een even traditionele kerk te zijn geworden. Kijk maar eens naar het Leger des Heils of andere stromingen die in die tijd ontstaan zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:55

PIETER649 schreef:
Had gewoon bij kreet vd week geplaatst kunnen worden toch?

Pieter649

wist niet dat dat topic bestond
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:56

PIETER649 schreef:
en ze werkt NIET buitenshuis! voert de baby en wast mn sokken... zoals het hoort Knipoog smiley

We maken er nu wel grapjes over maarik moet je eerlijk zeggen dat ik wel eens te doen heb met de kinderen van nu. Als ik dat hoor: als je zwanger bent moet je al een plekje op de dagopvang bespreken, als je kind naar school gaat moet het daarvoor of daarna naar de VSO of BSO, als ze vakantie hebben gaan ze ook naar de opvang,,,,, En waarschijnlijk gaat dat met mijn as kleinkinderen ook zo gebeuren...Of ze hebben hun dagen bij hun vader of de week bij hun moeder, allerlei scenario"s zijn denkbaar.
Ik was vroeger gewoon thuis tussen de middag en voor en na schooltijd, nu was vroeger niet alles beter maar misschien was het voor kinderen wel overzichtelijker......ik paste mijn werk aan aan mijn kinderen en niet andersom....dat kon ook dat realiseer ik me ook wel en als je gescheiden bent en jonge kinderen hebt is het niet anders...
Maar was het niet veel overzichtelijker voor kinderen?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:56

NATHANYA830 schreef:
euhm, vandaag kippesoep
morgen boerenkoolstamppot met worst
woensdag chili con carne met kip
donderdag spaghetti
vrijdag eerst weer eens boodschappen doen....

Wouwww, da's makkelijk als je dat al weet.

Dinsdag, weet ik nog niet
Woensdag , verrassing
Donderdag , benieuwd wat mn moeder voor me gekookt heeft
Vrijdag, nog geen idee
Zaterdag , friet met weet ik nog niet.

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:57

MARRY942 schreef:
Dan ga ik dat Zeeuwse voorbeeld vandaag maar es volgen: een eigengemaakt extra gevuld groentesoepie, met nog een ressie rauwkost en een fruitje toe....ik heb dr zin in! Kwijlende smiley

Lekker hoor soep..k"Lust er wel soep van!!!!

Voor mij is het recept van de rijstepap nieuw..
Met krenten en rozijnen en bruine suiker??? Lijkt me lekker ja...

Ik stop die in de griesmeelpap!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 22:57

WILLEMIJN232 schreef:
En volgend jaar komt er een nieuw liedboek met 999 liederen.......Ga er maar aanstaan Mario.... Knipoog smiley

Een hele nieuwe of een aanvulling op het al bestaande liedboek?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3194 3195 3196 3197 3198 3199 3200 ... 6194 Volgende
Pagina 3197 van 6194