| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 23:32
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Nam je gisteren nu geen afscheid of ben ik gek? Ik kan het hier op CM soms niet meer volgen......  Oeps....off topic.... [/quote
Oh dus toch ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 23:38
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Momo. Sorrie dat ik zo laat reageer ben net weer thuis uit Israël. Volgens mij is de kennis van het kwaad dat als je iets doet en je hebt er een slecht gevoel bij dan weet je eigelijk dat het eigelijk van het kwade is en als ik op straat loop en al het mooie zie wat GOD gemaakt heeft dan geeft dat ook weer een fijn gevoel dit bedoelde ik eigelijk. Sjalom. Martin |
Hallo Martin
Wat gaaf zeg dat je naar Israel bent geweest. Lijkt me super. Heb er zelf niet de middelen voor maar wie weet komt dat ooit nog es.
Even over wat je schrijft. Ik denk dat toen Adam door de tuin wandelde en al het mooie zag wat God gemaakt heeft, dat hem dat ook een fijn gevoel gaf. Maar toch had hij toen nog geen kennis van goed en kwaad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 23:42
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ja, dat is waar.....en ik vind je nog steeds aardig.....  |
Wanneer mocht ik ook alweer komen eten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 00:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het begrip Geestelijk Israel betekent in het kort, dat de gemeente de plaats ingenomen heeft van het Oude Israel. Het gevolg was, dat bv. een Maarten Luther een grote antisemiet was. Het volk Israel had afgedaan en hadden de Messias vermoord. Zij verdienden het dus om vervolgd te worden. |
Even een vraagje. Bestaat er wel eigenlijk wel een geestelijk Israël? Want volgens mij heb je de Gemeente van God en je hebt Gods volk Israël. Tenminste die 2 kan ik terugvinden in de Bijbel. Waar plaats ik dan het geestelijk Israël? Want als je tot geloof komt en Jezus de Messias aanneemt als je verlosser hoor je toch bij de Gemeente van God?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 00:41
|
|
|
|
[quote=JOSINA022]
DAT....is nou iets wat ik NET niet durf.....Jose... De afstand is geen bezwaar... Als hij het eten opzet...en ik ga rijden...kan ik bij aankomst direct aan tafel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 00:42
|
|
|
|
| NATHANYA830 schreef: | Ik moet wel, de meeste dagen werk ik tot vijf uur en de kinderen willen ook op tijd eten. Buiten dat is het getest dat je zon € 25,00 goedkoper uitbent als je alle boodschappen ineens haalt  |
Bij mij werkt het prima!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 00:44
|
|
|
|
Ik heb er in ieder geval nooit geen spijt van gehad...dat ik HUISMOEDER was...en niet werkte.
Mijn scheiding is nog maar kort...en de kinderen op 1 na de deur uit.
Nu werken valt me erg zwaar...vooral als het op lichamelijk werk aan komt...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 22 november 2011, 00:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 01:11
|
|
|
|
|
dat onverwacht mijn lieffie langs komt...zo gezellie....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 01:26
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | dat onverwacht mijn lieffie langs komt...zo gezellie.... |
In deze nacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EMMANUEL145
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 02:56
|
|
|
|
| RENATE619 schreef: | In het kader van de donorweek die afgelopen week is geweest, vraag ik me af hoe er hier op CM over gedacht wordt. Zijn er bijvoorbeeld veel mensen die zich geregistreerd hebben? Of is het juist iets waar je je totaal niet mee bezig wilt houden? Kijk je er als christen nog anders tegenaan?
Ik ben zelf Nefrologie verpleegkundige en werk dagelijks met mensen die nierdialyse afhankelijk zijn of een transplantatie nier hebben. Ik ben een voorstander van registratie, al zet iemand er ook in dat deze geen organen beschikbaar wil stellen. Maar dat iemand een keuze maakt vind ik erg belangrijk. | IK ben donor,als ik dood ben mijn geest gaat naar mijn papa in de hemel,dat is de belangrijkste voor mij en daarom vecht ik hier op deze wereld mijn strijd
Waarom zal ik niet mijn lichaam geven aan iemand zo van die manier misschien mag iemand nog lange leven,misschien een papa of mama met kinderen,misschien iemand dat in de geloof groeidt en later voor God zal spreken. Ik zie geen kwat of probleem als iemand donor is of word,dan zie ik allen iemand met een goede hart en leifde voor anderen Emmanuel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 03:58
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | In deze nacht  |
dacht het niet....lekker op de koffie en avond eten....nou eet ik de hele nacht door, maar het was echt om 17.00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 04:00
|
|
|
|
|
nog 2 dagen, dan moet er een eind aan de mist komen...maar ja, meer wind en zelfs regen zijn de verwachtingen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 08:25
|
|
|
|
Wat dat aangaat ben ik ouderwets hierin. Als ik zie hoevaak mn moeder bij mn zusjes op de kinderen oppast en dat er naast mn ma nog diverse oppassers en dagopvangmoekes rondhangen, ben ik blij dat dat bij ons niet zo is. Esther zit n paar uur per week bij een oppas, maar dat is meer uit luxe, dat Annet ff wat tijd voor zichzelf heeft en kan leren. Ook is het een voordeel dat Esther zo alvast wat duits oppikt.
In mijn beleving hoort mama gewoon thuis te zitten met kopje thee of limonadesiroop als de kinderen uit school komen. En ja, dan realiseer ik me best dat wij in de gelukkige omstandigheid zitten dat dat financieel mogelijk is bij ons. Maar ook bij ons geldt dat we best wat extra luxe zouden hebben als Annet wel een extra inkomen zou hebben. De vraag is dan wel of die extra luxe het waard is dat kinderen grotendeels uitbesteed opgevoed worden....
Pieter, realiseert zich terdege dat dit vooral gelezen word door alleenstaande ouders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 08:50
|
|
|
|
ook al wordt je bijdrage vooral door alleenstaande ouders gelezen, pieter; dat doet niets toe of af aan de behoeften van een kind, toch? die behoeften blijven mijns inziens hetzelfde. misschien is het zélfs zo, dat in een minder stabiele periode in hun leven, die behoefte zelfs éxtra aanwezig is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:00
|
|
|
|
Ik liep ietsie voor 8ten op straat gisterenavond. Kwam van AH. Werd slachtoffer van aanranding. Mist, zag bijna niets. gaf een gil, dader rende weg, andere kant op, hij keek even achterom. was op kleine t-kruising, met voetpaden. Ik had dus signamelemt. politie kwam meteen, nadat ik had gebeld, was vlak bij mijn woning. Moest alles vertellen, kleding uitdoen, en meegeven aan hun, voor sporen. en ze hebben mijn nummers.
Ik heb al een vriend gebeld, gaat alweer. Die vriend zei van aangifte doen, anders worden anderen ook slachtoffer, anders had ik het niet gedaan.
Omdat het hier een zedendelict betreft, word ik nog verhoord door agenten van zedenpolitie. daarover word ik morgen gebeld.
Ik had de indruk dat ik niet het eerste slachtoffer was. door dingen die ze me vroegen. Ja, en doordat ze meteen kwamen, en niet zoiets zeidden van kom morgen maar naar het bureau ofzoiets.
Meisjes en vrouwen, pas echt op. Zelfs rond 8 uur! Loop nergens alleen waar het stil is!!!!
En echt, het gaat alweer, agenten waren aardig, en ik had eerst vriend gebeld, en nadat ze weg waren weer.
Ik was even echt van slag, ben nu weer heel rustig.
En toch, voelde me eindenlijk weer veilig, en ben toch weer behoorlijk van slag. Heb dit soort dingen ook meegemaakt vroeger, werd ik nooit geloofd door ouders, broer, dus dat verdriet komt ook even boven.
Het deed me wel goed dat die agenten me geloofden, zelfs kleding meenamen voor sporen. ik was bijna verbaasd, ja, doordat ik nooit werd geloofd. (moest als kind 's ochtends op mijn 12 de kranten lopen, maakte toen het een en ander mee ook).
Ik wou alleen gebed vragen, meer niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:07
|
|
|
|
Ik liep ietsie voor 8ten op straat, gisterenvanavond. Kwam van AH. Werd slachtoffer van aanranding. Mist, zag bijna niets. gaf een gil, dader rende weg, andere kant op, hij keek even achterom. was op kleine t-kruising, met voetpaden. Ik had dus signamelemt. politie kwam meteen, nadat ik had gebeld, was vlak bij me woning. Moest alles vertellen, kleding uitdoen, en meegeven aan hun, voor sporen. en ze hebben mijn nummers.
Ik heb al een vriend gebeld, gaat alweer. die zei van aangifte doen, anders worden anderen ook slachtoffer.
Omdat het hier een zedendelict betreft, word ik nog verhoord door agenten van zedenpolitie. daarover word ik morgen gebeld.
Ik had de indruk dat ik niet het eerste slachtoffer was. door dingen die ze me vroegen. En dat ze meteen kwamen en niet zoiets hadden van kom maar naar het buro 's morgen of zoiets.
Meisjes en vrouwen, pas echt op. Zelfs rond 8 uur! Loop nergens alleen waar het stil is!!!!
En echt, het gaat alweer, agenten waren aardig, en ik had eerst vriend gebeld, en nadat ze weg waren weer.
Ik was even echt van slag, ben nu weer heel rustig.
En toch, voelde me eindenlijk weer veilig, en ben toch weer behoorlijk van slag. Heb dit soort dingen ook meegemaakt vroeger, werd ik nooit geloofd door ouders, broer, dus dat verdriet komt ook even boven.
Het deed me wel goed dat die agenten me geloofden, zelfs kleding meenamen voor sporen. ik was bijna verbaasd, ja, doordat ik nooit werd geloofd. (moest als kind 's ochtends op mijn 12 de kranten lopen, maakte toen het een en ander mee ook).
Ik wou alleen gebed vragen, meer niet.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 22 november 2011, 09:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:28
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ook al wordt je bijdrage vooral door alleenstaande ouders gelezen, pieter; dat doet niets toe of af aan de behoeften van een kind, toch? die behoeften blijven mijns inziens hetzelfde. misschien is het zélfs zo, dat in een minder stabiele periode in hun leven, die behoefte zelfs éxtra aanwezig is? |
Die behoegften van een moeder thuis zijn niet het zelfde denk ik, maar juist nog meer. Ik weet nog dat ik kort gescheiden was, en er alleen voor stond dat ik dagen maakte tot 4 uur. De kinderen kwamen alleen huis, zetten een bakje koffie, en dan kwam ik thuis. Het heeft ze geen goed gedaan. Toen ik alleen onder schooltijden ging werken ging het direct een stuk beter, en nu ik voorlopig helemaal thuis ben, merk ik daarin ook de rust voor de kinderen. Er is iemand voor ze als ze thuis komen. De stabiliteit die dit geeft weegt naar mijn idee niet op tegen wat extra geld. Als ik zie dat het kindje van mijn ex vijf dagen naar de opvang gaat, dan kan ik daar alleen maar medelijden mee hebben. Als je niet zelf je kinderen groot wilt brengen , hoe gek is het dan dat de liefde tussen ouders en kinderen verkoelt....niet gek toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:29
|
|
|
|
|
Sterkte Shanita!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:31
|
|
|
|
|
De mist is weg, eindelijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:39
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Wat dat aangaat ben ik ouderwets hierin. Als ik zie hoevaak mn moeder bij mn zusjes op de kinderen oppast en dat er naast mn ma nog diverse oppassers en dagopvangmoekes rondhangen, ben ik blij dat dat bij ons niet zo is. Esther zit n paar uur per week bij een oppas, maar dat is meer uit luxe, dat Annet ff wat tijd voor zichzelf heeft en kan leren. Ook is het een voordeel dat Esther zo alvast wat duits oppikt.
In mijn beleving hoort mama gewoon thuis te zitten met kopje thee of limonadesiroop als de kinderen uit school komen. En ja, dan realiseer ik me best dat wij in de gelukkige omstandigheid zitten dat dat financieel mogelijk is bij ons. Maar ook bij ons geldt dat we best wat extra luxe zouden hebben als Annet wel een extra inkomen zou hebben. De vraag is dan wel of die extra luxe het waard is dat kinderen grotendeels uitbesteed opgevoed worden....
Pieter, realiseert zich terdege dat dit vooral gelezen word door alleenstaande ouders |
Die mama die heeft haar dochter nu bij de oppas gebracht, en zit hier aan de koffie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:45
|
|
|
|
Ik geloof het bijna niet...
Er hangt een gele bol in de lucht...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:46
|
|
|
|
Nou ja, ik snap niet dat het er 2 keer opstaat? Ik dacht dat ik het per ongeluk had weggeklikt, zoals weleens gebeurd.
Nou ja, ben toch al van slag, ook toen ik belde en de politie naar me adres vroeg, gaf ik ook het huisnummer van mijn vorige huis, programma's dringen niet door, dat soort dingen.
Eigenlijk, de belangrijkste reden dat ik dit schrijf: Meisjes en vrouwen kijke aub uit, dat je niet alleen op stille stukken loopt, en dan voornamelijk in het donker, maar ook overdag!
Dank je voor je 'sterkte'!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:48
|
|
|
|
|
Shanita, je kan de redactie mailen om het geplaatste stuk van 9.00 weg te halen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:56
|
|
|
|
WOW ik zie streepjes blauw in de lucht en wolken,geen mist
 maar de zon is nog niet terug van vakantie
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 22 november 2011, 10:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:58
|
|
|
|
Ik vind, als men zo nodig wilt evangeliseren, doe dit dan met een duidelijke vertaling. Toen ik ca 17 jaar oud was heb ik een bijbel gekocht die heette bijbel voor jongeren. Alles was heel duidelijk in het gewone nederlands geschreven.
Als we nu al beginnen met de bijbel in straattaal,straks moet ook de predikant/voorganger in straattaal gaan preken, en wordt er in de kerk de psalmen en gezangen, en allerlei andere liederen in raptaal gezongen.
Waar ligt de grens?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:01
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Shanita, je kan de redactie mailen om het geplaatste stuk van 9.00 weg te halen. |
Heb ik gemailt net.
Bedankt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:07
|
|
|
|
|
Sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:09
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | WOW ik zie streepjes blauw in de lucht en wolken,geen mist
 maar de zon is nog niet terug van vakantie |
Bij wel hoor...een heerlijk zonnetje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:13
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Sterkte! |
Dank je Josina!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:15
|
|
|
|
ik ben ook blij dat ik er altijd kan zijn voor de kinderen of ze nu klein zijn of nu als beginnende pubers het is heel belangrijk voor de kids om 1 ouder thuis te hebben om op terug te vallen. ik mag dan ook zeggen dat ik het geluk had dat ik na mijn scheiding niet verder hoefde met werk.als alleenstaande ouder wordt men nl normaal gesproken gedwongen om te gaan werken,op zich niks mis mee om je geld te verdienen maar dan niet ten koste van je kinderen en dat vergeet de overheid. nu ff terug on topic  ik geloof niet dat een huwelijk stuk loopt omdat 1 of beide partners een onregelatige werktijd hebben ,je gaat dan juist zoeken naar alternatieven om elkaar zo goed mogenlijk op te vangen en aan je relatie te bouwen . als een huwelijk kapot gaat heeft dat meestal toch wel andere redenen .
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 22 november 2011, 10:18
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|