ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3199 3200 3201 3202 3203 3204 3205 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 18:59

VISSER278 schreef:
Wanneer mocht ik ook alweer komen eten? Verlegen lachende smiley

Ik heb jou wel door Visser........ Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLEUR260

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 19:02

TJOKLAT313 schreef:
Dat komt omdat wij betekenis geven aan wat we lezen, aan de letterlijke tekst. Onze taal is de taal waar we mee op zijn gegroeid en waarvan we hebben geleerd dat het respectvol is. Ander taalgebruik komt dan anders over.
Een straatjongere kent ook het woord "respect", dan gaat het over iemand die in hun ogen iets geweldigs doet. En dat doet Jezus ook, iets geweldigs. Dàt respect is te vinden in de straattaalbijbel (leuk scrabblewoord). Het gaat immers over dezelfde Jezus...

Het Nieuwe testament werd ook geschreven in het 'gewone volk'- spreektaal Grieks. De meest gebruikte taal in die tijd. Niet in deftig klassiek Grieks. Met de bedoeling dat het goede nieuws voor iedereen te begrijpen zou zijn.....en om zoveel mogelijk mensen tot geloven te bewegen. Althans dit vertelde een theoloog mij eens.

Als door een dergelijke 'straattaalvertaling jongeren, die moeilijk bereikbaar zijn, blijkbaar wel aangesproken worden en tot geloof zouden komen is dat toch geweldig! ?

Fleur
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 19:36

ERIKA129 schreef:
Verteln eens waarom moet er een slotje op??
Er wordt niks gezegt dat niet door de beugel kan het is gewoon een zwam topic geworden Clown smiley

en dat was er nog niet op t forum he!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 19:36

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het helemaal niet met je eens Zeeland. Een nieuwe relatie is iets tussen jou en je nieuwe evt partner, wat heb je met elkaar en wat wil je met elkaar en vooral: zie je elkaar zitten. En natuurlijk, op onze leeftijd heb je een verleden, zou niet goed zijn als je dat niet had. En de één heeft wat meer krassen op zijn ziel dan de ander. Maar om daar nou oeverloos over te praten met je nieuwe partner? Natuurlijk is het een onderwerp van gesprek omdat je elkaar wilt leren kennen maar ik vind niets zo vervelend als met iemand verkeren die in oude dingen blijft hangen en maar oeverloos blijft afgeven op hetgeen niet goed was in zijn/haar oude relatie of wat er nu vervelend in was. Blijf je de mooie dingen herinneren, kost soms even moeite om die te vinden maar die zijn er vast ook geweest anders was je niet op diegene gevallen! En dan kijk je veel milder achterom is mijn ervaring.....Verval niet in bitterheid.......zo zonde van je leven....

Ik hou mij altijd vast aan de woorden van een Deens filosoof: Sóren Kierkegaard: Het leven kan alleen achterwaarts worden begrepen, maar het moet voorwaarts worden geleefd!

Oeverloos...zeg je...nee dat doen we juist niet...
En zeer zeker hebben wij ook beiden goede momenten in ons huwelijk gekend..En je hoeft niet altijd in bitterheid te vervallen hoor!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 19:41

Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 00:41

[quote=ZEELAND

DAT....is nou iets wat ik NET niet durf.....Jose...
De afstand is geen bezwaar...
Als hij het eten opzet...en ik ga rijden...kan ik bij aankomst direct aan tafel.

ben joe bang dat VISSER joe opvreet ofzo???
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 19:46

ERIKA129 schreef:
Hoeft ze niet te kweken toch Smiley die vol vragen zit
Die heeft ze al zolang als ik dr ken Clown smiley

Voor haar op de tanden moet ik naar de kapper geloof ik...Knipoog smiley

Zal maar niet zeggen wat de tandarts vond tussen mijn tanden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 19:47

ZEELAND736 schreef:
Oeverloos...zeg je...nee dat doen we juist niet...
En zeer zeker hebben wij ook beiden goede momenten in ons huwelijk gekend..En je hoeft niet altijd in bitterheid te vervallen hoor!!!

Je hebt het er op het forum in ieder geval wel regelmatig over, vandaar!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 19:52

MARISKA601 schreef:
Voor haar op de tanden moet ik naar de kapper geloof ik...Knipoog smiley

Zal maar niet zeggen wat de tandarts vond tussen mijn tanden Knipoog smiley

polshorloge?
roestvrij staal?
stukkie rubber?
parkietenveertjes?

vragen vragen... maar antwoorden??? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 19:55

PIETER649 schreef:
en dat was er nog niet op t forum he!! Lachende smiley

echt niet Clown smiley
dus die hebben we dan nu Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 19:56

PIETER649 schreef:
polshorloge?
roestvrij staal?
stukkie rubber?
parkietenveertjes?

vragen vragen... maar antwoorden??? Gefrustreerde smiley

Ik zal jou heel eerlijk antwoorden.
Moet je beloven het niet verder te vertellen.

(De tandarts kwam een haar tegen...)

Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 22 november 2011, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 19:57

[quote=WILLEMIJN232]

Zo ben jij effe off zeg Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:01

Wie weet moet gerrit zingen in de kerk.
Dan kan hij niet zingen op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:02

Zullen we dit topic schoonhouden, bij voorbaat dank.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:06

KATHY142 schreef:
Dank je wel voor je uitleg. Ik deel je mening hierin. En als je dit dan terugkoppelt naar het onderwerp, dan is de gedachte dat de besprenkeling van kinderen in plaats van de besnijdenis is gekomen toch een logisch gevolg. Een gevolg waar ik totaal niet achter sta.
Maar is het niet zo dat "de kerk" zich al veel eerder van zijn Joodse wortels heeft losgemaakt? Kijk alleen al maar naar het Eerste Concilie van Nicea in 325 georganiseerd door keizer Constantijn. Hij deed het ook niet slecht wat betreft antisemitisme. Hij voerde ook heel wat nieuwe dingen in binnen de kerk om naar niet die "afschuwelijke Joden" te hoeven volgen.
Je hebt volkomen gelijk, en ook nu nog is de verhouding tussen de rk kerk en de joden niet optimaal. Het heeft jaren geduurd voordat de paus zijn excuus aangeboden heeft voor hun gedrag tijdens WOII. En na de oorlog hebben ze op Auschwitz zelf jarenlang een klooster gehad. Ze ontkenden zelfs dat daar joden vergast waren, in hun ogen waren het Polen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:14

Vanmiddag had ik een oud CM er op visite en we kwamen eigenlijk samen tot de conclusie dat een tweede huwelijk nooit hetzelfde wordt als een eerste huwelijk. Bij je eerste huwelijk had je meer het gevoel van verbondenheid, samen voor een nieuwe toekomst gaan. Een evt. tweede huwelijk lijkt meer op: wat moet je opgeven voor de ander. Je hebt al zoveel bereikt, je hoeft niet meer zoveel...en dan lijkt het alsof je alleen maar iets op moet geven voor de ander.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:32

[quote=PIETER649]Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 00:41

'k zegge ma nix, 'k hou van deureet'n Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:32

CHATULIEM619 schreef:
Vanmiddag had ik een oud CM er op visite en we kwamen eigenlijk samen tot de conclusie dat een tweede huwelijk nooit hetzelfde wordt als een eerste huwelijk. Bij je eerste huwelijk had je meer het gevoel van verbondenheid, samen voor een nieuwe toekomst gaan. Een evt. tweede huwelijk lijkt meer op: wat moet je opgeven voor de ander. Je hebt al zoveel bereikt, je hoeft niet meer zoveel...en dan lijkt het alsof je alleen maar iets op moet geven voor de ander.

Nou, dat is eigenlijk niet te hopen......natuurlijk is een tweede huwelijk
niet hetzelfde als de eerste keer...ik moet er niet aan denken zelfs....
Maar als je bij een tweede huwelijk alleen maar denkt wat je op moet geven, zou het voor mij niet hoeven.
Dat stukje saamhorigheid, en verbondenheid, warmte en liefde, je soulmate.... begrip vinden bij de ander......dat maakt het plaatje wel af.
Ik zou bij een tweede huwelijk niks opgeven,..het zou weer een hoop toevoegen aan mn leven.
En volgens mij hoort dat ook zo,...ook al trouw je voor de tweede keer.
Weer samen zijn........samen alles delen......samen.....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:35

CHATULIEM619 schreef:

Tsja, dat hangt dan toch echt van je eerste huwelijk af chat, en misschien ook van hoe je dingen benaderd. Ik denk dat je al de mist in gaat als je na gaat streven je oude huwelijk na te bootsen met een nieuwe liefde.

Ik woonde vlakbij mn moeder en mn zus en haar gezin, ik zag ze allemaal dagelijks.Als je het me vroeger had gevraagd, had ik waarschijnlijk gezegt dat ik daar echt nooit meer vandaan zou gaan.

Maar toen kwam er een nieuwe liefde, die niet naast de deur woonde.
Ik heb toen zonder moeite mn spullen gepakt en vertrokken naar een ander land,een nieuwe omgeving waar je niemand kent, een samenleving die toch wel een stuk anders is dan dat je gewent bent.
Maar het heeft nooit gevoeld als iets op moeten geven, in tegendeel.
Ik kreeg zoveel nieuwe uitdagingen, zoveel nieuwe kansen.

Als ik jou stukje lees, schrijf je wat ik ervaren hebt exact andersom op.
Mijn 1e huwelijk draaide om opgeven, een nieuwe toekomst samen opbouwen, dat is wat er nu gebeurd.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:38

CHATULIEM619 schreef:

Zijn jullie dan niet een beetje verbitterd? Je weet dan wel in ieder geval zeker dat je niet voor een andere relatie hoeft te gaan als je er zo over denkt......
Beetje positiever denken Chatuliem....en er voor gaan.....het zal zeker anders zijn maar dat hoeft niet gelijk slechter te betekenen.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:45

[quote=CHATULIEM619]Vanmiddag had ik een oud CM er op visite en we kwamen eigenlijk samen tot de conclusie dat een tweede huwelijk nooit hetzelfde wordt als een eerste huwelijk. Bij je eerste huwelijk had je meer het gevoel van verbondenheid, samen voor een nieuwe toekomst gaan. Een evt. tweede huwelijk lijkt meer op: wat moet je opgeven voor de ander. Je hebt al zoveel bereikt, je hoeft niet meer zoveel...en dan lijkt het alsof je alleen maar iets op moet geven voor de ander.[/quote]

Chatuliem ik ben het met je eens, gelukkig maar Knipoog smiley

Ik hoop dat mijn tweede huwelijk niet hetzelfde wordt als het eerste ..en ik geloof dat uiteindelijk niemand daarop zit te wachten ..we zijn immers niet voor niets gescheiden?

MIJn gevoel van verbondenheid met mijn nieuwe partner gaat veel dieper dan toen ik voor het eerst op vrij jonge leeftijd trouwde.

En wat bedoel je met dat je al zoveel bereikt hebt?
Denk je dan ( als voorganger van een evanglishce gemeente ) echt alleen aan materiele zaken?
Je zegt het goed..Het LIJKT alsof je alleen maar iets op moet geven voor die ander..als je samen op wilt geven? samen wilt zijn? samen verder wilt?
samen een nieuwe relatie aandurft?

Dáár gaat het om...wat wil je SAMEN bereiken!!!! Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:52

CHATULIEM619 schreef:

2e huwelijk is inderdaad niet te vergelijken met 1e....
gelukkig niet!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:54

MARISKA601 schreef:
Wie weet moet gerrit zingen in de kerk.
Dan kan hij niet zingen op het forum.

als hij wel wil zingen op forum, zou hij voor het zingen de kerk ui... ach laat maar, ik wil geen ban Clown smiley

Laatst aangepast door
PIETER649
op dinsdag 22 november 2011, 20:55
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 21:04

ROMY531 schreef:
Nee, zo bedoel ik het niet. Maar ik vind het wel vreemd dat mensen als hun relatie net over is, ze al op een datingsite gaan staan op zoek naar een nieuwe relatie. En dan krijgen ze een nieuwe 'relatie', en dan komt toch hun ex weer in beeld - dan blijkt vaak dat ze er niet overheen zijn. Dan denk ik bij mezelf 'ga het eerst verwerken, kom daarna op een datingsite'. Maar goed, zal wel aan mij liggen dat ik dit zo zie Lachende smiley

Dan vraag ik me af : WANNEER vindt jij dat iemand z'n oude relatie en scheiding heeft verwerkt ? En dan gaat het bij mij vooral om kinderen die uit dat eeste huwelijk zijn voortgekomen. Hoe zie je dat?
Is die relatie dan pas verwerkt als de kinderen op eigen benen staan?
Want in 99 % van alle gevallen zijn het de vader én de moeder die beiden beslissingen moeten nemen over bepaalde zaken aangaande de kinderen. Ik noem één voorbeeld. Denk bijv. aan schoolkeuze.
En dan moet er dus nog steeds contact zijn met de ex en dat zijn dingen waar beiden het ook nog over eens moeten zijn/ worden.
En zijn de kinderen nog jong toen de scheiding plaats vond dan moet dat contact nog jaaaaaaaren voort bestaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 21:10

MARIAN519 schreef:
Chatuliem ik ben het met je eens, gelukkig maar

Ik hoop dat mijn tweede huwelijk niet hetzelfde wordt als het eerste ..en ik geloof dat uiteindelijk niemand daarop zit te wachten ..we zijn immers niet voor niets gescheiden?

MIJn gevoel van verbondenheid met mijn nieuwe partner gaat veel dieper dan toen ik voor het eerst op vrij jonge leeftijd trouwde.

En wat bedoel je met dat je al zoveel bereikt hebt?
Denk je dan ( als voorganger van een evanglishce gemeente ) echt alleen aan materiele zaken?
Je zegt het goed..Het LIJKT alsof je alleen maar iets op moet geven voor die ander..als je samen op wilt geven? samen wilt zijn? samen verder wilt?
samen een nieuwe relatie aandurft?

Dáár gaat het om...wat wil je SAMEN bereiken!!!!
Ik denk dat de meesten hier toch een fijn begin hadden. Dat dat uiteindelijk niet werkte wil niet zeggen dat je huwelijk altijd slecht geweest is. Het mijne tenminste niet.
Maar met een tweede huwelijk ben je een fase verder. Veel mensen hebben al een huis, kinderen, kerk, baan...een heleboel dingen die je samen niet beleefd hebt. En die verbondenheid is daarom veel minder, omdat er al zoveel bereikt is. Het is geen materialistische instelling, meer een praktische.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 21:11

Vandaag zouden ze mn nieuwe fiets afleveren. Afgesproken dat ze een half uur van te voren een belletje zouden doen. Reken er maar op aan het begin van de middag. Prima. Maar nu is het 21.00 uur en ze hebben nóg niet gebeld . Laat staan een fiets afgeleverd. Nu geef ik de moed op.

Visser , die nog al liefst zoooooooooo veel zin had om morgen op de fiets naar het werk te gaan. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 21:25

VISSER278 schreef:
Vandaag zouden ze mn nieuwe fiets afleveren. Afgesproken dat ze een half uur van te voren een belletje zouden doen. Reken er maar op aan het begin van de middag. Prima. Maar nu is het 21.00 uur en ze hebben nóg niet gebeld . Laat staan een fiets afgeleverd. Nu geef ik de moed op.

Visser , die nog al liefst zoooooooooo veel zin had om morgen op de fiets naar het werk te gaan. Huilende smiley, smiley in tranen

Die fiets met die 2 linker sturen?

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 21:25

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat de meesten hier toch een fijn begin hadden. Dat dat uiteindelijk niet werkte wil niet zeggen dat je huwelijk altijd slecht geweest is. Het mijne tenminste niet.
Maar met een tweede huwelijk ben je een fase verder. Veel mensen hebben al een huis, kinderen, kerk, baan...een heleboel dingen die je samen niet beleefd hebt. En die verbondenheid is daarom veel minder, omdat er al zoveel bereikt is. Het is geen materialistische instelling, meer een praktische.

Eerst heb je het over een huwelijk, nu over het fijne begin van "je" huwelijk.
wat wil je nu eigenlijk zeggen?
idealiseer jij nu je eerste huwelijk zodanig dat de vergelijking in het nadeel van een tweede uitvalt?

Die verbondenheid is juist verbroken..
Je bent zeker een fase verder ook in je ervaring en je gevoelsleven.

De verbondenheid kan daardoor juist veel meer worden/zijn..omdat je samen nog zoveel wilt gaan bereiken..( we kunnen tegenwoordig aardig gezond 100 worden nietwaar? )

Mijn/zijn huis kan gedeeld worden...
Mijn/zijn kinderen kunnen elkaar leren kennen..
Mijn/zijn kerk kan ook gedeeld worden...
MIjn/zijn baan..tsja...daar moeten we nog eens over praten..
Wij wonen gelukkig niet al te ver van elkaar vandaan...alle mogelijkheden staan dus open.. Clown smiley

een goeie tip!! zoek iemand bij jou in/uit de buurt..om een relatie aan te gaan..of beter...je neemt een auto........ en zo te zien heb je die al Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 22 november 2011, 21:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 21:40

MOMO697 schreef:
Hallo Martin

Wat gaaf zeg dat je naar Israel bent geweest. Lijkt me super. Heb er zelf niet de middelen voor maar wie weet komt dat ooit nog es.

Even over wat je schrijft.
Ik denk dat toen Adam door de tuin wandelde en al het mooie zag wat God gemaakt heeft, dat hem dat ook een fijn gevoel gaf. Maar toch had hij toen nog geen kennis van goed en kwaad.

Hallo Momo
Wat je zegt zou kunnen maar was het niet zo dat toen Eva de appel van de boom haalde dat Adam wist dat het verkeert was??
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 21:53

MARTIN695 schreef:
Hallo Momo
Wat je zegt zou kunnen maar was het niet zo dat toen Eva de appel van de boom haalde dat Adam wist dat het verkeert was??
Sjalom.
Martin

Hoezo appel Martin?

Zoekt je eens in de bijbel
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 21:57

MARISKA601 schreef:
Die fiets met die 2 linker sturen?

Knipoog smiley

Huh?? hij had toch twee linker banden Smiley die vol vragen zit
Of was het nu twee achterrekjes Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3199 3200 3201 3202 3203 3204 3205 ... 6194 Volgende
Pagina 3202 van 6194