| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:24
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik weet niet hoe het bij de evangelischen zit, maar als ik de bedragen hoor die in reformatorische kerken in de collectezak gedaan worden dan schrik ik wel even.
Een dankdag collecte in de kerk waar ik uitkom was gemiddeld toch wel 75000 euro tel daar alle overige collecten bij op van zon 2500 euro per week en behalve de dankdag collecten, de maandelijkse extra colelctien voor een of ander goed doel, ook van tientallen duizenden, dan denk ik niet dat de refo's het zo slecht doen. Misschien is het alleen meer zo dat de linkerhand van de rechterhand niet weet wat hij geeft en komt dat niet snel openbaar. De bedragen hierboven is zomaar een gemeente van 1000 leden. daarbij worden er hier kerkgebouwen gebouwd van 6 miljoen, die ook grotendeels betaald worden door de leden, En als ik hier over nadenk, lijkt het me niet vreemd dat er dan nog weinig geld overblijft voor organisaties om individueel te doneren. Waarschijnlijk doneren refo's meer via hun kerk, naar een doel waar iederen achter kan staan |
Mee eens Vraag me weleens af hoe werkelijkheidsgetrouw deze onderzoeken zijn.... Mij vragen ze nooit voor zoiets....
Daarnaast denk ik dat er ook nog een andere factor is. Wat is je intentie om te geven? Ben je bewogen met je medemens òf is het om je geweten te sussen? òf om je toch maar een goed mens te voelen, een soort goede werken doen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:30
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | jeemig wat ben ik dan super-zondig!!!!  |
Gaat hier wel om het geloof in Christus... dat je Hem aanneemt als jou verlosser, de "enige" weg tot de verzoening met de Here. Als je dat niet gelooft heb je inderdaad een probleem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:38
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Mee eens Vraag me weleens af hoe werkelijkheidsgetrouw deze onderzoeken zijn.... Mij vragen ze nooit voor zoiets....
Daarnaast denk ik dat er ook nog een andere factor is. Wat is je intentie om te geven? Ben je bewogen met je medemens òf is het om je geweten te sussen? òf om je toch maar een goed mens te voelen, een soort goede werken doen.....  |
Ik denk dat je erachter staat op dat moment. dus ook bewogen met je medemens als gevolg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:41
|
|
|
|
Het gaat God in de 1ste plaats niet om offers.
Staat ergens van ´Gehoorzaamheid wil Ik, geen offers´. zou het later even opzoeken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 25 november 2011, 20:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:48
|
|
|
|
Nog een probleempje...
Ik heb winrar 4.00 geinstaleerd, daar de 3.61 versie niet optimaal werkte.
Ik kan niet direct van een document een winrar maken op de pc. Dat probleem had de 3.61 versie ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:55
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Het gaat God in de 1ste plaats niet om offers.
Staat ergens van ´Gehoorzaamheid wil Ik, geen offers´. zou het later even opzoeken. |
Absoluut, je hoort vanuit je hart te geven. De praktijk blijkt weerbarstiger...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:56
|
|
|
|
|
Marry, gefeliciteerd met je verjaardag!! Nog een fijne avond gewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:59
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | [/b]Haha, ikke idem dito  |
jullie zijn vast bij elkaar op de koffie geweest..... biecht maar gewoon op....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:01
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Mijn mooiste moment is net ingegaan, dochterlief van de trein halen (ze blijft tot maandag!) en lekker samen eten! Kaarsjes erbij, sfeerlichtjes, en straks nog meer visite...mooier kan volgens mij niet...  |
En dan ook nog online op CM . Wat wil je nog meer. Guselluuuuuuugh.
Marry.....nog gefeliciteerd he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:03
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Het wordt steeds gekker... Knuffelen mag niet...ehh...sommige vinden dat kleutergedrag... En toen besloten we te gaan praten over bier... We gingen praten over bier omdat we dachten een leuker onderwerp aan te snijden..(drinken)
Tsja....alles kan hier....dus waarom dit niet... |
Waarom niet bierknuffelen??? koe knuffelen is ook geweldig naar het schijnt....
Cootje gaat waarschijnlijk ook een paar koeien kopen en verhuurd ze aan actieve knuffelaars....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:06
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Waarom niet bierknuffelen??? koe knuffelen is ook geweldig naar het schijnt....
Cootje gaat waarschijnlijk ook een paar koeien kopen en verhuurd ze aan actieve knuffelaars....  |
Owwwww zet je dan een foto hier neer van jou en je knufffelkoe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:07
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | jullie zijn vast bij elkaar op de koffie geweest..... biecht maar gewoon op.... |
Neeeee echhhhh nie waar. Enne ik ben een vrouw en Josina ook en ik heb een vriend op bezoek gehad niet vriendin Domme cootje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:08
|
|
|
|
Vrijdag 25 november, Psalm 136: 1-12; Trouw in alles.
In een prachtige cadans, als in een reidans danst het door heel psalm 136 heen: eeuwig duurt zijn trouw. Zijn trouw – zijn genade, zijn goedertierenheid, zijn vriendschap: allemaal vertalingen van dat ene Hebreeuwse woord dat te rijk is voor één vertaling in het Hollands. Waarom loven wij de Eeuwige? Omdat zijn genegenheid zo overstelpend groot en goed is. Eeuwig duurt zijn trouw! Genesis en Exodus komen in deze psalm in vogelvlucht voorbij. Over de schepping gaat het. En over de nieuwe schepping, de uittocht: het volk Israël als herboren, uit Egypte bevrijd, uit de Rode Zee gered. Door al die verhalen heen schittert de trouw van de Eeuwige. Wonderlijk: in deze psalm tref je goedbeschouwd alleen maar hoogtepunten aan, monumenten die voor het volk Israël gunstig waren. De dichter had ook een heel andere opsomming kunnen maken. Dan had hij minstens zo veel stof tot schrijven gehad. Over wat misging in de Hof van Eden had hij een boekje open kunnen doen. Over Kaïn had hij kunnen schrijven en over de moord op Abel. Van de achtergrond en de gevolgen van de zondvloed had hij melding kunnen maken. Aan het gemopper van Israël in de woestijn, op weg naar Kanaän, had hij kunnen herinneren. Maar dat alles doet hij niet. Hij zet alleen de grote daden van de Eeuwige op een rij. En dan, telkens zichzelf onderbrekend: eeuwig duurt zijn trouw. Eigenlijk zou je die trant ook eens een opsomming van je eigen belevenissen moeten maken, een soort levensloop, een korte autobiografie – met om de regel net zo’n refrein als in deze psalm: eeuwig duurt zijn trouw.
Looft den Heer, want Hij is goed, trouw in alles wat Hij doet. Want zijn goedertierenheid zal bestaan in eeuwigheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:10
|
|
|
|
[quote=COOTJE711]
Die zingt voor zijn poezenvriendinnetje en nee niet in de kerk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:11
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Vooruit dan...kleine blokjes aardappel, kleine blokjes salami, stukjes rode paprika en spinazie.
En hoe je het moet maken willen jullie ook zeker nog weten?
Is heeeeeeeeeeeeeel makkelijk...
Je gaat naar de winkel en haalt daar een zakje uit de diepvries, thuisgekomen mik je alles in de pan om het vervolgens op de bank voor de tv heerlijk op te peuzelen....idd, Marry...mijnheer Aviko |
De nederlandse is ook lekker en de hongaarse Allemaal van meneer aviko
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:12
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Nog een probleempje...
Ik heb winrar 4.00 geinstaleerd, daar de 3.61 versie niet optimaal werkte.
Ik kan niet direct van een document een winrar maken op de pc. Dat probleem had de 3.61 versie ook. |
Bij van alles wat staat een topic over pc-vragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:16
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Bij van alles wat staat een topic over pc-vragen. |
En nu staat het dus hier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | En nu staat het dus hier.  |
sja je pc is een beetje gestoord aan het doen toch , ongeacht wat het probleem is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:46
|
|
|
|
Wil iedereen ogenblikkelijk ophouden met knuffelen???
Gebruik dan maar liever... lieve woorden....
oeps...zou het helpen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:48
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Wil iedereen ogenblikkelijk ophouden met knuffelen???
oeps...zou het helpen... |
Dat knuffelen is echt wonderbaarlijk geloof ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:49
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Vooruit dan...kleine blokjes aardappel, kleine blokjes salami, stukjes rode paprika en spinazie.
En hoe je het moet maken willen jullie ook zeker nog weten?
Is heeeeeeeeeeeeeel makkelijk...
Je gaat naar de winkel en haalt daar een zakje uit de diepvries, thuisgekomen mik je alles in de pan om het vervolgens op de bank voor de tv heerlijk op te peuzelen....idd, Marry...mijnheer Aviko |
Ik moet altijd netjes aan tafel zitten....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:51
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | sja je pc is een beetje gestoord aan het doen toch , ongeacht wat het probleem is  |
Nee de pc is niet gestoord (kan ook niet trouwens) ... het is de laptop die de weg kwijt is ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:54
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | | Hey Yelnin beterschap en een dikke knuffel !!!!!!!!! |
Thnxxxx Billy, heeft zeker geholpen!!
Lief van je!! Knufff terug
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:58
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Nee de pc is niet gestoord (kan ook niet trouwens) ... het is de laptop die de weg kwijt is ...  |
Omdat het toevallig de pc van L is?
Het ene probleem bevind zich op de pc van L.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 22:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | De nederlandse is ook lekker en de hongaarse Allemaal van meneer aviko |
En de Zwitserse en de Duitse....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 22:01
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Ik moet altijd netjes aan tafel zitten.... |
Ik eigenlijk ook...is veel beter, ik weet het
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 22:03
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Wil iedereen ogenblikkelijk ophouden met knuffelen???
oeps...zou het helpen... |
het woord knuffelen is ook een lief woord Zeeland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 22:03
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Neeeee echhhhh nie waar. Enne ik ben een vrouw en Josina ook en ik heb een vriend op bezoek gehad niet vriendin Domme cootje  |
De persoon die bij mij op bezoek was, was toch ook echt van het mannelijke geslacht hoor
|
|
| Naar boven |
|
|