| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:43
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | ik geef vannacht deze knuffel aan iedereen door die werkt of niet kan slapen.....werk lekker......en sterkte als je wakker ligt |
Ben ik blij dat ik tegenwoordig lekker slaap Maar die knuffel maakte het nog beter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:44
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | nee  |
Dit doe je toch niet vandaag he Kijk naar buiten het zonntje schijnt enne wat ik heb gedaan vandaag?? Mn hart gelucht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:45
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | nee! alleen Annette mag met mijn stamper, sorry  |
Nahhhhhh zuunige keerl
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 12:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Daarom heb ik het heel specifiek benoemd bij twee gemeentes. En eerlijk gezegd, het is jaren geleden dat ik in een gemeente kwam, zonder dat ik daar moest spreken. En ik ben gewoon geschrokken.... |
tja we zijn niet van de wereld maar leven wel in de wereld chat,mij is niks meer vreemd,schrik niet meer zo maar vind het idd wel triest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 12:01
|
|
|
|
Dat ik weer een stamper heb. Nu kan ik alle dagen lekker stampen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 12:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dat ik weer een stamper heb. Nu kan ik alle dagen lekker stampen.
 |
Ben je helemaal naar Pieter geweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 12:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dat ik weer een stamper heb. Nu kan ik alle dagen lekker stampen.
 | ben je nu toch een stampertje?!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 12:09
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ben je helemaal naar Pieter geweest  |
Je kon toch lezen dat ik zijn stamper niet mocht lenen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 12:11
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Je kon toch lezen dat ik zijn stamper niet mocht lenen... |
ow ja das waar maar was andere topic even vergeten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 12:16
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | heb jij ook zon?? Wauw he Hier schijnt tie ook heerlijk en de mussen maken een herrie alsof ze al een nestje aan het bouwen zijn de natuur lijkt van slag te zijn mijn hortensias bloeiden tot vorige week en een andere loopt alweer uit Enne het zou nu toch al een zware winter moeten zijn? |
Ik zie in de berm hier en daar nog klaprozen in bloei...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNE082
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 12:19
|
|
|
|
[quote=MOMO697]"Wie zich niet bekeert, zal verloren gaan"
sterker nog: Markus 16 : 16 Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld.
Susanne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 12:40
|
|
|
|
| BEREND888 schreef: | De uitfrukking "dagelijkse bekering" wordt wel vaker gebruikt maar de Bijbel kent dat niet. Bekering is een eenmalige daar van geloof. Geloven dat de Heere Jezus voor jou persoonlijke zonden de straf volledig heeft gedragen op het kruis. Dat de straf van Gods oordeel op jouw zonden volledig door de Heere Jezus is ondergaan en jijzelf nu vrij bent van de eeuwige straf. Dan mag je je geheiligt en verlost weten door Christus bloed. De Heilige Geest is in je komen wonen en Die gaat je laten ontdekken van zonde, oordeel en ongerechtigheid. Dan ga je na je bekering pas ontdekken hoe groot je zonden waren in het oog van God. En je nieuwe leven wil niet meer zondigen, en het kan het ook niet want het is uit God geboren. Lees maar 1 Johannes 3:9. Toch zondigen bekeerde mensen nog. Dat komt omdat je nog met de oude natuur bij je draagt, in ons vlees. Daarom zegt Gods woord, "houdt je voor de zonde dood! " Ga dat niet voeden. Lees heirvoor eerst Romeinen 7:14-26. En zet dan geen punt achter ver24! Maar lees verder "Ik dank God door Jezus Christus, onze Heere. Dan begint hfst 8:1 met "Zo is er geen verdoemenis voor hen die in Christus Jezus zijn."
En nu komt mijn antwoord op de dagelijkse bekering. Gods woord zegt in 1 Joh 1:8-10. Indien wij zeggen dat wij geen zonden hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is niet in ons."Als wij onze zonden belijden God is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid." Getrouw en rechtvaardig! Dat kan Hij doen omdat voor al je zonden de Heere Jezus de straf al gedragen heeft. Maar wij moeten ze wel BELIJDEN. Daar komt de uitdrukking 'dagelijkse bekering' vandaan. Eigenlijk moet het zo zijn, dat je na dat je ontdekt dat je zonde doet, dat tegelijk belijdt aan God. Dat zuivert je leven en pas je meer op dat je niet in herhaling valt.
Dus kort samen gevat: Dagelijkse bekering is een verkeerd woordgebruik dat voor veel verwarring kan zorgen. Bekering is omdraaien, (net zo als de verloren zoon, opstaan het zeggen "ik zal naar mijn vader gaan"). God zal je wijzen op Zijn Zoon die uit Liefde de straf en het oordel heeft gedragen voor de zonden van die der gehele wereld! Cosmos staat in de grondtekst. Maar het is alleen van toepassing op hen die zich bekeren en zodoende antwoord geven op Zijn wens om zondaren te verlossen.
God wil niet dat iemand verloren gaat, maar dat allen tot behoudenis komen! "De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen." 2Ptr 3:9.
Wat heel goed kan helpen is , van de Romeinenbrief de hfst 1 t/m 8 in één avond te lezen en te overdenken. Echt in één avond, want dan doorzie je beter de inhoud van die brief en de uitwerking op je geloofsleven. Vraag of de Heere je hart en je verstand wil openen zodat je het zult begrijpen. Ik kan wel iets van de sluier oplichten. Abraham werd gerechtvaardigd toen hij nog in zijn vlees was Zo is Christus voor ons gestorven toen wij nog zondaren waren! Rom 5:8 Daarom kun je uitroepen, Wij dan gerechtvaardigd hebben vrede met God door onze Heere Jezus Christus.
Gods zegen toegewenst, Berend |
Mooie uitleg Berend.
Toch een opmerking over je zin waarin je zegt dat "bekering een éénmalige gebeurtenis is". Ik denk dat als het gaat over éénmalig dat je dan beter het woord "wederomgeboren (opnieuw geboren)" kunt gebruiken. Dit staat volgens mij ook zo in de Bijbel, Johannes 3:3-7
Wederomgeboren (opnieuw geboren worden) = éénmalig Belijden = "dagelijkse" zonden Bekering = afgedwaald* en terug keren tot God de Vader
*een wederomgeboren christen kan wel afdwalen maar is door zijn wedergeboorte voor eens en voor altijd een kind van God. (Romeinen 8:38-39 en 1 Korintiërs 3:13-15)
Johannes 3:3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’ 4 ‘Hoe kan iemand geboren worden als hij al oud is?’ vroeg Nikodemus. ‘Hij kan toch niet voor de tweede keer de moederschoot ingaan en weer geboren worden?’ 5 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest. 6 Wat geboren is uit een mens is menselijk, en wat geboren is uit de Geest is geestelijk. 7 Wees niet verbaasd dat ik zei dat jullie allemaal opnieuw geboren moeten worden. (NBV)
Romeinen 8:38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer. (NBV)
1 Korintiërs 3:13 van ieders werk zal duidelijk worden wat het waard is. Op de dag van het oordeel zal dat blijken, want dan zal het door vuur aan het licht worden gebracht. Het vuur zal laten zien wat ieders werk waard is. 14 Wanneer iemands bouwwerk blijft staan, zal hij worden beloond. 15 Wanneer het verbrandt, zal hij daarvoor de prijs betalen; hijzelf zal echter worden gered, maar door het vuur heen. (NBV)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 12:52
|
|
|
|
Ook op donderdag zullen de bidders elkaar bemoedigen via de gebedsroom. Wonderwel zijn we na zo'n uurtje loven en bidden gesterkt om de week terug aan te vatten. In Zijn kracht kunnen we verder onze moeilijkheden en situaties te doorstaan. Iedereen kan vrij zijn gebedspunten opgeven in het begin. Natuurlijk zijn mannen ook welkom .
We bidden telkens weer voor onze dierbaren, de zieken die we op ons hart hebben, voor onszelf, zaken die ons beroeren en waarvoor we Gods hulp willen inroepen. Donderdagwillen we speciaal bidden dat wrok en onrust bij cm-ers zachtmoedigheid en vrede wordt. En gebed helpt !.
Hieronder een mooie tekst die we op forum mochten lezen en die ons bewust maakt van onze kwetsbaarheid, onze gebrokenheid.
Ziekte met een naam maar zonder gezicht Van buiten niet te zien, wat het bij mij van binnen heeft aangericht
De vermoeidheid, het niet kunnen , soms pijn worden niet begrepen in een wereld waar alles te zien moet zijn
Ik lach, doe vrolijk en niet altijd even oprecht Het sloopt me van binnen, het is een lang en eenzaam gevecht
Ik ben nog steeds wie ik ooit was ik kan niet meer wat ik ooit kon Maar ook voor mij schijnt nog steeds de warme levenszon
Ik heb familie en lieve vrienden, Ze kennen mijn enige wens: zij luisteren en beschouwen mij niet als een ziekte, maar als een mens (Laika)
Mocht iemand een moi You tube lied op het hart hebben, kun je dit gerust doormailen naar herman968.
Het gebedsteam, herman, martha, sonia, ada, ann, bettie
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 30 november 2011, 20:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 12:57
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Weet je wat mij nou opvalt? Nou, dat die diagnoses van de psychiatrie zó ontzettend op elkaar lijken. Bij elke aandoening, als je dan over een andere aandoening leest, kom je weer best veel dingen tegen die je herkent bij die andere aandoening.
Ja, oke, alleen schizofrenie met zijn psychoses, en depressie, ja dat zie je wel duidelijk, maar ja, die zijn ook als enigen duidelijk te onderscheiden een psychose en een depressie. en daar zijn God zij dank medicijnen voor. alleen de medicijnen tegen schizofrenie met psychoses helpen wel altijd, en de medicijnen tegen depressie niet.
Dat aandoeningen zoveel op elkaar lijken is ook het kernprobleem van de psychatrie
Ja, want hoe kan het dan, ik zal even een voorbeeld geven, dat ik iemand ken van jaren geleden(niet van hier hoor!), die als ik zo lees, én de borderline- én de narcistische stroornis heeft. Zelfs ook al als schizofreen is gediagnosteerd. |
Ik denk dat daar het probleem ligt ... De meeste mensen op CM zijn leken, geen psychiater. Wij lezen iets, herkennen iets en denken "hmm, hij of zij zou wel eens dat of dat kunnen hebben ... Een psychiater is opgeleid om een diagnose te kunnen en te mogen stellen, zeker als het om psychische aandoeningen gaat. Als mensen echt een psychische aandoening hebben, laat de diagnose dan over aan de psychiater ipv de huisarts of psycholoog of zoals in bovenstaand geval "door eigen inzicht".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:05
|
|
|
|
Hier in Gouda schijnt ook een heerlijk zonnetje, temperatuur best redelijk dusssssssss kindje in de buggy en de natuur in...zij...en ook ik....hebben genoten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:09
|
|
|
|
Mijn mooiste moment....das wel een uurtje of twee lang: ik ontving voor mijn verjaardag een ....nee geen fruitmand....maar een groentemand met allemaal overheerlijke Griekse delicatessen..... Wie nu mijn huisie binnen stapt...wordt bedwelmd door Griekse geuren: oregano, basilicum, olijfolie, feta, aubergines, courgettes....ik heb me heerlijk uitgeleefd in de keuken.Wat kan een mens genieten van iets eenvoudigs als koken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:11
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | nee! alleen Annette mag met mijn stamper, sorry  |
huh?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:12
|
|
|
|
Heerlijk Grieks gekookt! moussaka met choriatiki, tzatziki en yaourti stanis toe.....
(ooooooh wat zullen die kilootjes er weer aan vliegen)
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op maandag 28 november 2011, 13:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:17
|
|
|
|
choriatiki, moussaka, tzatziki en yaourti stanis toe...mmmmmm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:17
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | huh?  |
tsja...niet in gemeenschap van goederen he....en hij heeft hem betaald.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:19
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | tsja...niet in gemeenschap van goederen he....en hij heeft hem betaald.....  |
ooohhh zit dat zooooo....jaja...poepoe, nou nou, he he....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:20
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik heb ook 2 maanden verlengd door bevel van ......  |
Goed zo brigit....bind hem maar aan de tafelpoot hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:33
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | ooohhh zit dat zooooo....jaja...poepoe, nou nou, he he....  |
ach, de pannen zijn weer van mij....dus samen kunnen we prima koken hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:44
|
|
|
|
het restand van de chinees van gister en ff nog wat erbij flansen dus weer lekker buitenlands. sambal bij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:48
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | choriatiki, moussaka, tzatziki en yaourti stanis toe...mmmmmm  |
......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:50
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wat is er vegetarische aan een fricandel  |
Allus, volgens het laatste consumenten onderzoek, zit er totaal geen vleselijke producten in En voor als je het nog niet wist: Ook dieren arts praktijken kunnen best hun afval bij de friekandelle producerende bedrijven brengen. Gezien de inhoud van de friekandel : ogen darmen, nieren, levers vlees ontstaan door wildgroei, enz.voord Je wil niet weten wat er in zit, je koopt het in ieder geval niet bij de slager. Dus zodoende kun je wel spreken over eerlijk vlees
Eet smakeliijk vandaag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:59
|
|
|
|
Zo, de eerste sneeuw lag al weer in de tuin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 14:08
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 14:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je geeft eigenlijk al zelf aan dat ongeloof toch ietsje meer is dan twijfel alleen. Ongeloof is een dimensie dieper, nl. verbittering komt er ook bij. En mensen die verbitterd zijn, staan niet open voor antwoorden. En God kan alles vergeven, als mensen bereid zijn hun verbittering op te geven. Ik vraag me af, waarom mensen ervan uit gaan dat er zonden zijn die niet te vergeven zijn. Ik lees het maar in één geval: de zonde tegen de Heilige Geest. En dat is het werk van de Heilige Geest benoemen als zijnde het werk van de duivel. |
kun je jouw visie onderbouwen, chatuliem? ik lees nergens dat verbittering en ongeloof per defenitie hand in hand zouden moeten gaan, namelijk. er zijn voldoende mensen die niet verbitterd zijn, en toch niet geloven.
daarnaast wil ik nog aangeven dat er duidelijk in de bijbel staat dat mensen verloren gaan vanwege hun ongeloof. er staat niet; vanwege de verbittering die volgde op hun ongeloof.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 14:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | ......en reageer gewoon inhoudelijk op bijdrages.....zonder al te veel bla bla bla..... |
ik lees vrijwel alleen maar low-niveau geblaat op het forum op dit moment....... 
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 28 november 2011, 14:54
|
|
| Naar boven |
|
|
|