| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 19:25
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | hoe ik dat doe? ik werk op de functie afdeling van de cardiologie, heb de hele dag fietstesten afgenomen
en kleine man wordt idd groot ... is inmiddels 1 jaar  |
Jaaaaaaa zeg zo kan ik ook een eind fietsen Wat gaat de tijd toch hard he zo ben je zwanger zo is tie al 1 jaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 19:40
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Jaaaaaaa zeg zo kan ik ook een eind fietsen Wat gaat de tijd toch hard he zo ben je zwanger zo is tie al 1 jaar  |
cm is multifunctioneel ... je kunt er zelfs zwanger worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 19:40
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | cm is multifunctioneel ... je kunt er zelfs zwanger worden  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 19:44
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik heb ook 2 maanden verlengd door bevel van ......  |
vind ik dapper van haar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 19:51
|
|
|
|
|
en dus ben je het met me eens dat opstandigheid niet altijd ongelovigheid is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 19:57
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | en dus ben je het met me eens dat opstandigheid niet altijd ongelovigheid is? | Je bedoelt ongeloof. Ja, dat ben ik met je eens, maar als het de basishouding wordt tegen God, wordt het dat uiteindelijk wel.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 29 november 2011, 11:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 20:15
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | vind ik dapper van haar!  |
Dat is kado van sinterklazin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 20:17
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | cm is multifunctioneel ... je kunt er zelfs zwanger worden  |
Huh? legt eens uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 20:18
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Heerlijk Grieks gekookt! moussaka met choriatiki, tzatziki en yaourti stanis toe.....
(ooooooh wat zullen die kilootjes er weer aan vliegen)  |
Uit een pakje zeker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 20:27
|
|
|
|
of iemand zwanger maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 21:03
|
|
|
|
met 'de bruid' wordt altijd 'de gemeente' bedoelt,de mensen die bij de opname zijn,die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden,en is niet hetzelfde als de 144.000 verzegelden.
de 144.000 zijn de verzegelden uit israel,die in de grote verdrukking het evangelie gaan brengen over de aarde,idd uit 12 stammen elk 12.000 mensen. het zijn dus christenen,bekeerde joden. ze worden dus niet opgenomen maar komen na de opname van de gemeente tot bekering. ze worden dus door God uitgekozen.
de grote schare(die niemand tellen kan) zijn de mensen (de andere volkeren,ook wel de heidenen genoemd)die zich bekeren na de opname van de gemeente,maar die zullen het moet bekopen met de dood,aangezien ze niet het merkteken zullen aannemen en dus vijanden zijn van het beest. maar in het 1000 jarig vrederijk zullen ze wel weer met jezus regeren.
de mensen met de witte klederen zijn diegene die in de grote verdrukking tot bekering zijn gekomen,dit is hetzelfde als ''de grote schare''(zie boven)vind je in openb, 7: 14.(nbg vertaling) daar staat:''komen uit de grote verdrukking''
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op maandag 28 november 2011, 21:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 21:30
|
|
|
|
Maandag 28 november, Psalm 138: 1-3; Met hart en ziel.
Schietgebedjes – daar zijn wij goed in. Korte tafelgebeden. ‘Here zegen deze spijze om Jezus’ wil, amen.’ En misschien ’s avonds ‘Ik ga slapen, ik ben moe.’ Maar verder moet de Allerhoogste maar geloven dat we te druk zijn met onze werkzaamheden om Hem aandachtig en eerbiedig te naderen. Onze agenda schrijft ons voor dat we hooguit vijf minuten per dag kunnen vrijmaken voor gebed, stille tijd, meditatieve toewijding of hoe je het maar noemen wilt. Op zondag willen we dan nog dan we dan nog wel een uur reserveren voor de kerkdienst, maar veel langer moet het dan ook niet zijn, want ook op de rustdag kennen wij onze verplichtingen. De familieband moet worden versterkt, de sociale contacten aangehaald en als het goed weer is, wil een mens ook wel een frisse neus halen. Laten we eerlijk zijn: onze gebeden zijn vaak schietgebeden, gebeden om op te schieten, zo kort, zo gedachteloos, zo oneerbiedig. Wij willen opschieten! Voor de dichter van de psalm speelt tijd geen rol. Vol is hij van liefde voor de Eeuwige. Zijn hárt is vol en daarom stroomt zijn mond over. Eén en al lofprijzing is hij. Met hart en ziel looft hij de God van zijn leven. Hij buigt zich neer, zoals iemand doet die op audiëntie gaat bij zijn koning. En waarom? Omdat God hem heeft bemoedigd, met kracht in zijn ziel. De Allerhoogste heeft hem leg gegeven om te leven, een hart om lief te hebben, een ziel om te zingen. En uit pure dankbaarheid zingt hij nu – een loflied voor God!
U loof ik, Heer, met hart en ziel, in eerbied kniel ik voor U neder. Ja, in de tegenwoordigheid Der goden wijd ik U mijn beden. Naar ’t heiligdom waar Gij vertoeft hef ik het hoofd, ik zal U prijzen. Gij zult, o Here, wijd en zijd Uw heerlijkheid en trouw bewijzen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 21:41
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Tja als ik een foto van vorig jaar op mn profiel zet heb ik ook sneeuw in de tuin  |
Ech woar, twas dut joar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 21:46
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | hoi allemaal
ik ben weer even op cm ... in het verleden was inka érg bekend ... heb voor cm leden verschillende grote feesten georganiseeerd, en de cristmasparty was toch wel het hoogte punt ... maar om bij het onderwerp te blijven ... ik heb mijn nieuwe liefde anneke hier op cm ontmoet, kennen elkaar alweer 2,5 jaar, en hopen volgend jaar zomer te trouwen ... gaaf toch? ik bedoel, CM.is wel dégenlijk een site om je wáre te ontmoeten
groetjes inka |
Hallo Inka Leuk je weer terug te zien en heel fijn voor jullie en dat dit ook weer een heel groot feest mag worden. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 22:03
|
|
|
|
In Zeeland , gedeeltelijk tenminste, is het as. woensdag dankdag. Het mooie was gisteren eigenlijk, bij de mededelingen vooraf aan de dienst ... de ds. deelde dus mee dat er deze week geen catechese is ivm dankdag . Maar zei hij...... jongens en meiden , dan verwacht ik natuurlijk wel dat we jullie woensdag zullen zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 22:05
|
|
|
|
Vandaag heerlijk nasi gegeten , maar de kroepoek was op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 22:12
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | met 'de bruid' wordt altijd 'de gemeente' bedoelt,de mensen die bij de opname zijn,die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden,en is niet hetzelfde als de 144.000 verzegelden.
de 144.000 zijn de verzegelden uit israel,die in de grote verdrukking het evangelie gaan brengen over de aarde,idd uit 12 stammen elk 12.000 mensen. het zijn dus christenen,bekeerde joden. ze worden dus niet opgenomen maar komen na de opname van de gemeente tot bekering. ze worden dus door God uitgekozen.
de grote schare(die niemand tellen kan) zijn de mensen (de andere volkeren,ook wel de heidenen genoemd)die zich bekeren na de opname van de gemeente,maar die zullen het moet bekopen met de dood,aangezien ze niet het merkteken zullen aannemen en dus vijanden zijn van het beest. maar in het 1000 jarig vrederijk zullen ze wel weer met jezus regeren.
de mensen met de witte klederen zijn diegene die in de grote verdrukking tot bekering zijn gekomen,dit is hetzelfde als ''de grote schare''(zie boven)vind je in openb, 7: 14.(nbg vertaling) daar staat:''komen uit de grote verdrukking'' | '
Hallo Bert Ik kan aardig mee gaan in je uitleg maar dan zit ik wel weer met Matth 24 waar vers 40 Dan zullen er 2 in het veld zijn 1 zal aangenomen worden en 1 achtergelaten worden
Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 22:20
|
|
|
|
|
wordt het tijd voor mijn om naar bed te gaan of worden sommige letter types niet goed weer gegeven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 22:23
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | met 'de bruid' wordt altijd 'de gemeente' bedoelt,de mensen die bij de opname zijn,die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden,en is niet hetzelfde als de 144.000 verzegelden.
de mensen met de witte klederen zijn diegene die in de grote verdrukking tot bekering zijn gekomen,dit is hetzelfde als ''de grote schare''(zie boven)vind je in openb, 7: 14.(nbg vertaling) daar staat:''komen uit de grote verdrukking'' | waarom vul je christenen in? Er staat toch duidelijk een verwijzing naar het Joodse volk, met haar twaalf stammen? Ik hou er niet van dat als er Israel staat we dat meteen toepassen op de gemeente..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 22:29
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | | wordt het tijd voor mijn om naar bed te gaan of worden sommige letter types niet goed weer gegeven? |
ik hou het op het eerste, weltrusten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 22:34
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | | wordt het tijd voor mijn om naar bed te gaan of worden sommige letter types niet goed weer gegeven? |
we kunnen alles lezen, maar als jij het niet meer lezen kunt, dan vast tijd om naar bed te gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 22:36
|
|
|
|
| TATJE948 schreef: | Het volgende is voor mijn oma, en ook voor mij, onduidelijk en wij zijn benieuwd of er iemand is of meerdere die hier meer van weten en wellicht dit met ons zou kunnen delen;
God´s volk was verstoten maar zal hersteld worden. Jeremia 31-1:10. In Openbaring 7 en 14 wordt over Christus bruid gesproken in getal 144.000 uit alle 12 stammen Israels.
Betekent dat er een verzegeld aantal Joden 144.000 Christus als de Messias aannemen?
Is de betekenis geheel Israel bedoeld uit alle 12 stammen 12.000 en worden zij voor de grote verdrukking opgenomen? (doden en overblijfsel)?
De ontelbare grote schare zijn dat de Christenen uit de heidenen die op de nieuwe aarde in geluk mogen wonen? Komen zij door de grote verdrukking? (rein in witte klederen openbaring 7:9,10? Zijn de 144.000 de kleine kudde waar Jezus over spreekt en de grote schare de andere schapen die samen gevoegd zullen worden?
ik weet niet of hier al een andere topic van is maar wij hopen dat er meer duidelijk mag komen. |
Wat ik een mooie uitleg vind is dat het symbolisch is: 12 stammen x 12 apostelen x 1000 = het getal van de volheid = 144.000 Oftewel er wordt iedereen die gelooft mee bedoeld, niemand uitgesloten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 22:47
|
|
|
|
CD gekocht die in inmiddels al had
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 22:52
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | CD gekocht die in inmiddels al had  |
Dat komt aardig in de buurt van 2 linker laarzen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 22:53
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat komt aardig in de buurt van 2 linker laarzen  |
Je haalt mij de woorden uit mijn mond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 23:07
|
|
|
|
| TATJE948 schreef: | Het volgende is voor mijn oma, en ook voor mij, onduidelijk en wij zijn benieuwd of er iemand is of meerdere die hier meer van weten en wellicht dit met ons zou kunnen delen;
God´s volk was verstoten maar zal hersteld worden. Jeremia 31-1:10. In Openbaring 7 en 14 wordt over Christus bruid gesproken in getal 144.000 uit alle 12 stammen Israels.
Betekent dat er een verzegeld aantal Joden 144.000 Christus als de Messias aannemen?
Is de betekenis geheel Israel bedoeld uit alle 12 stammen 12.000 en worden zij voor de grote verdrukking opgenomen? (doden en overblijfsel)?
De ontelbare grote schare zijn dat de Christenen uit de heidenen die op de nieuwe aarde in geluk mogen wonen? Komen zij door de grote verdrukking? (rein in witte klederen openbaring 7:9,10? Zijn de 144.000 de kleine kudde waar Jezus over spreekt en de grote schare de andere schapen die samen gevoegd zullen worden?
ik weet niet of hier al een andere topic van is maar wij hopen dat er meer duidelijk mag komen. |
Wat fijn dat je op deze manier... samen met je en Oma.bezig bent met Gods Woord..geen verkeerde aktie meid!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 23:13
|
|
|
|
| KLAPROOS940 schreef: | Wat ik een mooie uitleg vind is dat het symbolisch is: 12 stammen x 12 apostelen x 1000 = het getal van de volheid = 144.000 Oftewel er wordt iedereen die gelooft mee bedoeld, niemand uitgesloten. | Weer dat geestelijke Israel gedoe. Er staat toch gewoon, dat het uit de 12 stammen van Israel zou bestaan? Wat is daar nu zo moeilijk aan om dat gewoon zo te lezen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 23:24
|
|
|
|
| CHRIS784 schreef: | | lkkr biefstuk gebakken, maar er zaten een paar pezen in, dat verziekt dan gelijk weer de biefstuk:O |
vervuild vlees
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|