| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 20:41
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | We hebben nu de volgende lijst:
Visser278 (44) regio 0113 denkt er nog over Leonard480 (44) regio 0180 Martin695 (66) regio 0251 Marsjg (43) regio 0346 is nog in overleg Herman388 (49) regio 078
Nathanya830 (34) regio 0251 ws met drie kids Steentje178 (31) regio 0512 houdt datum vrij Tink100 (43) regio 072 overlegt nog... Brigit826 (46) regio 010 | Josina022 (41) regio 030 onder voorbehoud
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 20:59
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vandaag.... droog brood. Heb ik vanmorgen m'n eerste boterham gesmeerd kom ik erachter dat de boter op is.  |
Ach Visser...enneh....had je geen kaas...worst en pindakaas meer in huis???(ik lust namelijk geen boter....en al die boterhammetjes smaken mij toch....zooo heerlijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:01
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vandaag.... droog brood. Heb ik vanmorgen m'n eerste boterham gesmeerd kom ik erachter dat de boter op is.  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:02
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ach Visser...enneh....had je geen kaas...worst en pindakaas meer in huis???(ik lust namelijk geen boter....en al die boterhammetjes smaken mij toch....zooo heerlijk!  |
Ik lust ook geen boter hoor, maar ook voor mij geen probleem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:04
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik lach niet hoor Visser en Yelnin maar twee mensen die dat doen wel een beetje dom Hahaha |
dommie blondje he maar dat is bekend maar Visser is dommie grijze en dat is minder bekend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:05
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | ju sou dink'n dasse uut zeeland sou kom'n he  |
gelukkig is dat niet zo he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:06
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | prikkie, hoe zou het met hem zijn; heeft ie zijn schoteltje al gehad denk je, yelnin? |
ik hoop het wel voor Prikkie, anders istie er vast niet best aan toe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:08
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ach Visser...enneh....had je geen kaas...worst en pindakaas meer in huis???(ik lust namelijk geen boter....en al die boterhammetjes smaken mij toch....zooo heerlijk!  |
tuurlijk wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:10
|
|
|
|
Dinsdag 29 november, Psalm 138: 4-6; Eenmaal aanbidt het U.
Soms denk je: wat maakt het eigenlijk uit? Of ik God nu dien of Hem niet dien, zijn geboden onderhoud of juist in de wind sla – het maakt geen verschil. Wat zou ik me druk maken over Gods koninkrijk? Van dat koninkrijk is toch niets te zien. In geen velden of wegen bespeur je iets van de invloed die Gods Geest op deze wereld zou hebben. De armoedzaaiers worde de grond in getrapt door machomannen. Mensen die zich om God niet bekommeren maken de dienst uit. En intussen leven die pochers als goudhaantjes, zwemmend in het geld, zwalkend als dronkenlappen door een lui leventje. De hemel blijft doof en God is blijkbaar blind. Waarom zou ik mij druk maken om geboden die je blijkbaar zonder enig bezwaar ook aan je laars kunt lappen? Als je niet uitkijkt, val je door zo te denken in een ravijn van moedeloosheid. Als je niet uitkijkt, word je slachtoffer van je eigen doemdenken. Zo verging het de dichter van de psalm van vandaag. Bijna viel hij ten offer. Bijna was hij een gemakkelijke prooi voor de leeuwen en beren van zijn tijd: de machthebbers, de haantjes die koning kraaiden. Bijna. Nog net trok God hem op uit dat ravijn, nog net kwam hij tot een ander inzicht: ‘Al wat op aarde macht bezit, eenmaal aanbidt het U, o Here!’ Er komt een tijd waarin God recht zal doen aan de rechteloze. En voor wie het geloven wil, is die tijd in zekere zin al gekomen. Want God houdt de hoogmoedige mens op afstand. Maar – hoe verheven Hij ook moge zijn – de nederige kijkt God met liefde recht in de ogen. Zoals Jezus deed.
Ten dage dat ik riep hebt Gij gehoord naar mij en kracht gegeven. Als ik welhaast ten offer viel, Hebt Gij mijn ziel weer doen herleven. Al wat op aarde macht bezit, eenmaal aanbidt het U, o Here! Als Gij hun ’t woord van uw verbond Met eigen mond hebt willen leren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:26
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | ja he....ik schijn een laatbloeier te zijn....maarreh... beter laat dan nooit he  | Hallo Marry Maar later is toekomende tijd denk ik. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dit zou eerder een vraag zijn voor het andere topic, Harald... |
Nou, nee, al heb ik de vraag ook daar (iets anders) gesteld, maar Lisa wil Openbaringen letterlijk zo lezen zoals het er staat.
Een bekende Nederlandse uitdrukking is; een beeld zegt meer dan 1000 woorden.
Johannes heeft een aantal visioenen over de toekomst gekregen vanuit de hemel en hij heeft dat in menselijke woorden geprobeerd te omschrijven. Johannes zal zichzelf daarbij dan ook zeer gefrustreerd hebben met het onder woorden brengen van de visioenen die hij gezien heeft.
Dus is de vraag, kun je Openbaringen letterlijk lezen zoals het er staat, of moet je het anders aanpakken? Want dit heeft consequenties voor de benadering en beantwoording op de vraag over de 144.000.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:33
|
|
|
|
[quote=BEREND888] Bedankt voor je aanvulling. Toch nog een opmerking daarover. Op je natuurlijke geboorte had je geen invloed ondanks dat het om jou ging. Zo ook met de wedergeboorte, dat is voor 100% Gods werk. Daar heeft de mens geen invloed op.
Hallo Berend
Volgens mij is het wel degelijk jou gedachten om de schrift en GOD aan te nemen want anders zou het makkelijk zijn want dan heb jij de verantwoording niet dan geef je het terug en heb jij de verantwoording niet . Maar misschien lees ik je niet goed. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:34
|
|
|
|
Het giert hier af en toe flink om de flat heen...lekker hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:39
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Nou, nee, al heb ik de vraag ook daar (iets anders) gesteld, maar Lisa wil Openbaringen letterlijk zo lezen zoals het er staat.
Een bekende Nederlandse uitdrukking is; een beeld zegt meer dan 1000 woorden.
Johannes heeft een aantal visioenen over de toekomst gekregen vanuit de hemel en hij heeft dat in menselijke woorden geprobeerd te omschrijven. Johannes zal zichzelf daarbij dan ook zeer gefrustreerd hebben met het onder woorden brengen van de visioenen die hij gezien heeft.
Dus is de vraag, kun je Openbaringen letterlijk lezen zoals het er staat, of moet je het anders aanpakken? Want dit heeft consequenties voor de benadering en beantwoording op de vraag over de 144.000. | Het is duidelijk dat er heel veel symboliek in staat, en die moet je als symboliek lezen. Maar deze 144.000 is wel heel specifiek en heel duidelijk, dus moet het ook zo letterlijk genomen worden. Anders heeft die beschrijving van de verschillende stammen geen zin immers. Mijn stelregel is, dat vanuit het Woord het vanzelf duidelijk wordt, wat letterlijk en wat symbolisch gezien moet worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:46
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | tuurlijk wel |
nou dan....nie so moppere he....God is goed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:46
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | In de jaren '90 heb ik met zendelingen meegewerkt. Ze hadden een boerderij met een open haardvuur en 's avonds, als wij koffie en appeltaart hadden uitgedeeld, de mannen het haardvuur flink hadden opgestookt zaten we daar, op drie banken om het open haardvuur heen, te luisteren naar de verhalen van de zendelingen. Ook de hierboven genoemde problematiek/vraagstukken kwamen aan de orde. Ik besteedde er best veel aandacht aan. Eén van de zendelingen kwam op een dag naar me toe en zei: 'Annette, als jij nu maar gewoon doet wat de Here van je vraagt, dan merk je het allemaal vanzelf wel als Hij terugkomt". Daar zat een grote wijsheid in. Beter is het bezig te zijn met de dingen van Gods Koninkrijk, daden, dan hierover elkaar in de haren vliegen, want begrijpen zullen we het toch niet, nu niet en nooit. De Herer is niet na te rekenen. |
Hallo Annette
Dit heb je heel mooi verwoord vind ik. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 21:59
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | | nou dan....nie so moppere he....God is goed! |
Maar de boter was wel op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 22:05
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Maar de boter was wel op  |
Hier lag laast een half pakje boter in de vuilnis... moet ik die er nog effe uitvissen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TATJE948
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 22:29
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Zet je dan nog een vraag een dag van tevoren hier neer???? |
ik ben zeer geinteresseerd in de antwoorden eveneens als mijn oma. mijn abbonnement was idd verlopen, en het was er even bij ingeschoten, want een vriedin van mij haar oma heeft borstkanker en die is vandaag geopereerd. dus vandaar..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 22:51
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Hier lag laast een half pakje boter in de vuilnis... moet ik die er nog effe uitvissen?  |
Ja natuurlijk moet je dat. Je moet geen etenswaren weg gooien als die nog goed zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 22:55
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ja natuurlijk moet je dat. Je moet geen etenswaren weg gooien als die nog goed zijn.  |
Hè bah, Visser
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 23:07
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Hè bah, Visser  |
Ja, vies he, Als je maar weet dat mn eten voor morgen al klaar is. En nu maar hopen dat het genoeg is want vanavond is de verleiding wel erg groot om er telkens even van te proeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 23:12
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ja, vies he, Als je maar weet dat mn eten voor morgen al klaar is. En nu maar hopen dat het genoeg is want vanavond is de verleiding wel erg groot om er telkens even van te proeven.  |
Verleidingen zijn er om te weerstaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 23:16
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Neeeeej Her...eerder de zwarte Piet  | Wie zoet is krijgt lekkers
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 23:18
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | prikkie, hoe zou het met hem zijn; heeft ie zijn schoteltje al gehad denk je, yelnin? |
Ben je mal een compleet bord voor zun k..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 23:18
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Verleidingen zijn er om te weerstaan  |
Maar niet proeven voor dat je het serveert is uit den boze. Aldus mijn zoon die de koksopleiding volgt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 23:24
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Maar niet proeven voor dat je het serveert is uit den boze. Aldus mijn zoon die de koksopleiding volgt |
Haha, da's waar. Maar proeven of gelijk maar alles opeten...zit nog eingszins iets tussen hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 23:25
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Wie zoet is krijgt lekkers  |
Ben je niet aan de lijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 23:27
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Het giert hier af en toe flink om de flat heen...lekker hoor  |
Mijn windorgel zingt dat het een lieve lust is....
|
|
| Naar boven |
|
|