ChristianMatch

Forum

knuffel of lief woord voor jou !!!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3241 3242 3243 3244 3245 3246 3247 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:11

HARALD940 schreef:
Thomas, dan speciaal voor jou deze website Clown smiley

http://thenicestplaceontheinter.net/

(anderen mogen hem ook bekijken Knipoog smiley )

Verraste, verbaasde smiley een knuffel filmpje?????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:12

HARALD940 schreef:
Wat voegt het bestaan van Job toe aan God's geïnspireerde boodschap?
Het gaat natuurlijk veel dieper Harald. Zodra je stelt dat het alleen maar verhalen zijn, is de volgende stap, dat je zegt dat het legendes zijn, opgetekend door onbekende mensen. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het volksverhalen zijn. Dan hebben ze dezelfde waarde als de Ilias en de Odyssee. (vraag maar aan Thomas wat dat was).

HARALD940 schreef:
Ik neem vanuit de bijbel God's boodschap voor waarheid aan, van Genesis t/m Openbaringen, de rest in de bijbel is daaraan ondergeschikt, het kan zijn dat het zo gebeurt is zoals het staat opgeschreven, maar het kan ook van niet, maar dat doet niets af, en voegt niets toe aan God's boodschap.
Bv, voor wat betreft Job ben ik zelf van mening dat hij niet bestaan heeft, maakt dat voor mij het boek Job nutteloos? Nee, zeker niet, uit het boek Job kun je heel veel over God leren. Maakt het voor mij het boek Job onwaar? Nee, het boek Job staat vol met God's waarheid voor ons allen.
Hoe sta je dan tegenover het verhaal van God en de duivel? Is dat dan ook verzonnen?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:16

HARALD940 schreef:
Thomas, dan speciaal voor jou deze website Clown smiley

http://thenicestplaceontheinter.net/

(anderen mogen hem ook bekijken Knipoog smiley )

Je laat er goed mee zien dat knuffelen zonder dat kleffe gedoe leuk kan zijn. Een echt antwoord is het niet maar wat mij betreft wel een bevestiging, lol

Thomas, knuffels zijn fijn, CMknuffels op dit forum klef. Je weet wel waarom.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:18

THOMAS968 schreef:
Je laat er goed mee zien dat knuffelen zonder dat kleffe gedoe leuk kan zijn. Een echt antwoord is het niet maar wat mij betreft wel een bevestiging, lol

Thomas, knuffels zijn fijn, CMknuffels op dit forum klef. Je weet wel waarom.

Echt een moppersmurf zo Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op donderdag 1 december 2011, 12:55
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:22

Hier in Gouda alweer feestelijke kerstverlichting in de straten en erboven.
Zelfs hier en daar al een kerstboom. Als je in het donker buiten loopt zie je kaarsjes voor de ramen. 13 december weer de beroemde kaarsjesavond, vemeld in de meeste dagbladen. De winkels puilen uit met zowel sint als kerstcadeautjes...kerstmuziekjes....tips voor kerstdiners, sfeertips....etc.
In vroeger dagen kon ik daar zo naar uitkijken.....de adventsster hing geen dag te laat...(nu nog niet, hij schittert voor mijn raam)
En nu? Ik zie best tegen kerst op...
Mijn kerstboom blijft zeker niet op zolder...
De kaarsjes branden nu al....
Er komt géén kerstdiner.....ik ga opzettelijk iets eenvoudigs eten...macaroni of spaghetti of zo...in Afrika zouden ze er naar snakken...ik hoef die kalkoen en reerug niet.
Verder ga ik zo veel mogelijk naar kerstuitvoeringen, kerstdiensten en andere kerst-evenementen....
Wat ik hiermee wil zeggen? Dat Kerst op vele manieren gevierd kan worden....Maar als Hij, Het Kerstkind, dat op aarde kwam voor jouw en mijn zonden....erbij aanwezig is...dan wordt het toch een heerlijk kerstfeest!
Dat wens ik ieder die dit leest toe!

Laatst aangepast door
MARRY942
op woensdag 30 november 2011, 17:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:25

MARRY942 schreef:
Mijn slechtste moment vandaag was toen de pakket-dienst kwam met mijn nieuwe KPN TV-internet-en bellen doos...
Aaaaal die kabeltjes, stekkertjes en apparaatjes...dat moet ik morgen aan gaan sluiten...ik zie door de bomen het bos - eh....door de bos kabels de stekkers nie meer..dat wordt tobbbbeeeee Huilende smiley, smiley in tranen Zieke smiley Verlegen lachende smiley
Had ik nou toch maar voor electricien gestudeerd....

Als je de experiabox hebt ontvangen dan vrees ik dat het je niet zal lukken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:32

HARALD940 schreef:
Wat voegt het bestaan van Job toe aan God's geïnspireerde boodschap?

Ik neem vanuit de bijbel God's boodschap voor waarheid aan, van Genesis t/m Openbaringen, de rest in de bijbel is daaraan ondergeschikt, het kan zijn dat het zo gebeurt is zoals het staat opgeschreven, maar het kan ook van niet, maar dat doet niets af, en voegt niets toe aan God's boodschap.
Bv, voor wat betreft Job ben ik zelf van mening dat hij niet bestaan heeft, maakt dat voor mij het boek Job nutteloos? Nee, zeker niet, uit het boek Job kun je heel veel over God leren. Maakt het voor mij het boek Job onwaar? Nee, het boek Job staat vol met God's waarheid voor ons allen.

Noem dan een tekst uit de bijbel waarin staat dat Job niet bestaan heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:36

MARRY942 schreef:
Dank je Shanita....reken maar dat ik mijn best ga doen.... Engeltje smiley

Morgenavond graag een uitgebreid verslag aub. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:40

MARISKA601 schreef:
Als je de experiabox hebt ontvangen dan vrees ik dat het je niet zal lukken.

Dan vrezen wij hetzelfde Maris...... t is voor mij acadabraaaaa Zieke smiley Verlegen lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:41

VISSER278 schreef:
Morgenavond graag een uitgebreid verslag aub. Smiley met dichtgeplakte mond

Hihi...Visser je bent heerlijk optimistisch....maar ik vrees dat ik morgen....en overmorgen en en en....uit de lucht ben...maar ooit kom ik terug....t kan lang duren en t kan kort duren...maar ik kan heel nie sonder jullie Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:42

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat natuurlijk veel dieper Harald. Zodra je stelt dat het alleen maar verhalen zijn, is de volgende stap, dat je zegt dat het legendes zijn, opgetekend door onbekende mensen. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het volksverhalen zijn. Dan hebben ze dezelfde waarde als de Ilias en de Odyssee. (vraag maar aan Thomas wat dat was).

Hoe sta je dan tegenover het verhaal van God en de duivel? Is dat dan ook verzonnen?

(en van Bileam en zijn ezel?) Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:44

Ik vind eerlijk gezegt dat er zo'n heisa van kerst gemaakt wordt.
Wat heeft kerst dat andere christelijke feestdagen niet hebben?.
Zou pasen eigenlijk niet een groter feest horen te zijn dan kerst?

Tuurlijk is het sfeertje met kerst leuk, heel gezellig hoor de boom en al die lampjes, maar wat heeft het nou eigenlijk met de geboorte van Jezus te maken? Voor mij helemaal niets.
Cadeautjes met kerst vind ik vreselijk, Ik ontkom er hier niet helemaal aan maar we doen het expres aan het begin van de vakantie, niet met kerst zelf. Ik wil niet dat als je het woordje kerst noemt mijn kinderen eerst aan een lading cadeautjes denken.
We eten lekker met kerst, maar dat doen we op andere dagen in het jaar ook.

We hebben hier de adventskrans op tafel liggen, elke middag als het gaat schemeren steek ik met de kinderen de kaars aan. Het moment dat we het even hebben over wat advent is, was we met kerst (horen) te vieren.
Ik denk dat die momenten hier vele malen belangrijker zijn dan de kerstdagen zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:52

ERIKA129 schreef:
Kijk dat wordt een mooie Kerst dit jaar! Lachende smiley

Zeker te weten!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:56

Job 19:25 Want ik weet: mijn Verlosser leeft, en Hij zal de laatste over het stof opstaan

Is dat onzin Harald?
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:59

ANNETTE792 schreef:
Ik vind eerlijk gezegt dat er zo'n heisa van kerst gemaakt wordt.
Wat heeft kerst dat andere christelijke feestdagen niet hebben?.
Zou pasen eigenlijk niet een groter feest horen te zijn dan kerst?

Tuurlijk is het sfeertje met kerst leuk, heel gezellig hoor de boom en al die lampjes, maar wat heeft het nou eigenlijk met de geboorte van Jezus te maken? Voor mij helemaal niets.
Cadeautjes met kerst vind ik vreselijk, Ik ontkom er hier niet helemaal aan maar we doen het expres aan het begin van de vakantie, niet met kerst zelf. Ik wil niet dat als je het woordje kerst noemt mijn kinderen eerst aan een lading cadeautjes denken.
We eten lekker met kerst, maar dat doen we op andere dagen in het jaar ook.

We hebben hier de adventskrans op tafel liggen, elke middag als het gaat schemeren steek ik met de kinderen de kaars aan. Het moment dat we het even hebben over wat advent is, was we met kerst (horen) te vieren.
Ik denk dat die momenten hier vele malen belangrijker zijn dan de kerstdagen zelf.

AMEN!!!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:07

Het hele Christendom draait om Pasen. De Kerst is geen christelijk feest van oorsprong, het Germaanse feest van de Zonnewende, met licht gevierd, is door de Christelijke zendelingen verbouwd. Dat Christus op Aarde kwam is een groot geschenk maar feitelijk heeft dat niets met Kerst te maken. Jezus is echt niet geboren op 25 december van het jaar 1, eerder in de zomer. (Het jaar 0 bestaat niet) Er is niks mis mee de komst van Christus te gedenken maar realiseer je wel hoe het feest ontstaan is.
Ik proef tussen de regels door dat er ook opgezien wordt tegen de Kerst, omdat veel mensen alleen zijn. En alleen zijn met Kerst is kennelijk het ergste wat er is, zeker in de liedjes van André Hazes en zo. Tegen deze mensen zou ik zeggen: laat je geen gevoel van verdriet aanpraten en waarom zou je speciale maatregelen nemen op het op te vangen? Zie het als twee vrije dagen en maak je zelf niet onnodig verdrietig, je praat het jezelf aan. En ik laat mijn eetgedrag met de Kerst echt niet door het leed in de derde wereld beïnvloeden. Praat en denk jezelf niet ongelukkig. Verdriet over met de Kerst alleen zijn is een keuze en nergens voor nodig.
Je hoeft er niet meer last van te hebben dan op andere dagen.

Thomas, in ieder geval een garnalencoctail of een carpaccio.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 30 november 2011, 18:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:09

ERIKA129 schreef:
Sorry dat ik het zeg hoor!
Maar het lijkt wel het dagboek van Shanita aan het worden hier!
Is het nodig dat dit hier allemaal wordt neergezet?

Het is logisch als ik met zo'n verhaal kom,

en ik krijg reacties in de trant van,

'doorzetten',

'genoeg tijd',

'extra tevreden gevoel',

'best veel tijd'

'dankbaar gebruik van maken',

Dat ik mezelf dan beter ga voelen.
Dat ik mij dan echt wel beter ga voelen...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:11

HERMAN388 schreef:
Job 19:25 Want ik weet: mijn Verlosser leeft, en Hij zal de laatste over het stof opstaan

Is dat onzin Harald?

ik geloof niet dat harald dat ergens aangeeft, herman.
zelf ben ik wel nieuwsgierig hoe hij komt tot zijn visie, eigenlijk
misschien wil je dat toelichten, harald?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:26

THOMAS968 schreef:
Het hele Christendom draait om Pasen. De Kerst is geen christelijk feest van oorsprong, het Germaanse feest van de Zonnewende, met licht gevierd is door de Christenen verbouwd. Dat Christus op Aarde kwam is een groot geschenk maar feitelijk heeft dat niets met Kerst te maken. Jezus is echt niet geboren op 25 december van het jaar 1, eerder in de zomer.(Het jaar 0 bestaat niet)Er is niks mis mee de komst van Christus te gedenken maar realiseer je wel hoe het feest ontstaan is.
Ik proef tussen de regels door dat er ook opgezien wordt tegen de Kerst, omdat veel mensen alleen zijn. En alleen zijn met Kerst is kennelijk het ergste wat er is, zeker in de liedjes van André Hazes en zo. Tegen deze mensen zou ik zeggen: laat je geen gevoel van verdriet aanpraten en waarom zou je speciale maatregelen nemen op het op te vangen? Zie het als twee vrije dagen en maak je zelf niet onnodig verdrietig, je praat het jezelf aan. En ik laat mijn eetgedrag met de Kerst echt niet door het leed in de derde wereld beïnvloeden. Praat en denk jezelf niet ongelukkig. Verdriet over met de Kerst alleen zijn is een keuze en nergens voor nodig.

....enne...wie gaat dat afwassen...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:30

ANNETTE050 schreef:
....enne...wie gaat dat afwassen...... Knipoog smiley

Ik was niet af.

Thomas, de Miele wel
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:31

HARALD940 schreef:
Dat getal kun je ook als symboliek lezen, want;

Het is opgebouwd met als basisgetal 12, en 12 staat in de bijbel voor compleetheid, en het getal 12 staat ook voor het hele volk Israël. Dat het dan ook vermenigvuldigd word met 12 kan de compleetheid verzekeren/vergroten, en het getal 1000 geeft dan een grote menigte aan, door dan 12 x 12 x 1000 te vermenigvuldigen kun je dan in de symboliek van de visioenen op een grote menigte mensen uit 12 stammen die samen een compleet volk vormen voor God. Dat kan natuurlijk een aantal van 144.000 zijn, maar we zijn inmiddels alweer ~1900 jaar verder van Johannes en zijn visioenen, en in die tussentijd hebben er vele miljoenen mensen, waaronder Joden, geleefd, en in dat licht vind ik 144.000 als aantal wat magertjes....
laten we dan maar eerst beginnen met de vraag of het echt joden zijn. In mijn ogen is daar geen enkele twijfel over.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 30 november 2011, 20:34
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:33

THOMAS968 schreef:
Het hele Christendom draait om Pasen. De Kerst is geen christelijk feest van oorsprong, het Germaanse feest van de Zonnewende, met licht gevierd is door de Christenen verbouwd. Dat Christus op Aarde kwam is een groot geschenk maar feitelijk heeft dat niets met Kerst te maken. Jezus is echt niet geboren op 25 december van het jaar 1, eerder in de zomer.(Het jaar 0 bestaat niet)Er is niks mis mee de komst van Christus te gedenken maar realiseer je wel hoe het feest ontstaan is.
Ik proef tussen de regels door dat er ook opgezien wordt tegen de Kerst, omdat veel mensen alleen zijn. En alleen zijn met Kerst is kennelijk het ergste wat er is, zeker in de liedjes van André Hazes en zo. Tegen deze mensen zou ik zeggen: laat je geen gevoel van verdriet aanpraten en waarom zou je speciale maatregelen nemen op het op te vangen? Zie het als twee vrije dagen en maak je zelf niet onnodig verdrietig, je praat het jezelf aan. En ik laaet mijn eetgedrag met de Kerst echt niet door het leed in de derde wereld beïnvloeden. Praat en denk jezelf niet ongelukkig. Verdriet over met de Kerst alleen zijn is een keuze en nergens voor nodig.

Ik heb mezelf ooit eh....een belofte gedaan Thomas....die heb ik jarenlang volgehouden (nu hoeft het niet meer want ik kan die luxe niet eens betalen) maar wat ik deed is als volgt: met kerst werden in ons huwelijk meestal vrienden uitgenodigd...lekker flessie wijn en lux kerstdiner....Ik bewaarde de bonnetjes....alles opgeteld maakte ik dat bedrag over naar Roemenie of Moldavie...net waar de nood hoog was...(Het geeft me nog altijd een fijn gevoel...) delen van je overvloed...en de dankbaarheid van die mensen daar is zooooo groot!
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:36

SHANITA130 schreef:
Het is logisch als ik met zo'n verhaal kom,

en ik krijg reacties in de trant van,

'doorzetten',

'genoeg tijd',

'extra tevreden gevoel',

'best veel tijd'

'dankbaar gebruik van maken',

Dat ik mezelf dan beter ga voelen.
Dat ik mij dan echt wel beter ga voelen...

Nou Shanita.....dat begrijpen (de meerderheid hier) best hoor...en als we je hiermee geestelijk kunnen steunen....gooi maar in de groep hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:39

Ik gooi er even iets anders in. Ik ben blij met Kerst, en ik ben blij met het feesten. Het is zo typisch Nederlands weer, dat we ons schuldig voelen als we een feestje hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:40

Vandaag Smiley die vol vragen zit Etappe groente soep Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:52

MARRY942 schreef:
Ik heb mezelf ooit eh....een belofte gedaan Thomas....die heb ik jarenlang volgehouden (nu hoeft het niet meer want ik kan die luxe niet eens betalen) maar wat ik deed is als volgt: met kerst werden in ons huwelijk meestal vrienden uitgenodigd...lekker flessie wijn en lux kerstdiner....Ik bewaarde de bonnetjes....alles opgeteld maakte ik dat bedrag over naar Roemenie of Moldavie...net waar de nood hoog was...(Het geeft me nog altijd een fijn gevoel...) delen van je overvloed...en de dankbaarheid van die mensen daar is zooooo groot!

Maar is dat niet een beetje je schuldgevoel afkopen dan?
Ik bedoel het niet verkeerd hoor, je hoeft namelijk helemaal geen schuldgevoel te hebben als je dankbaar geniet van de dingen die je mag ontvangen.

Maar waarom dan juist met kerst opeens de goede doelen gaan steunen? Waarom voelen mensen met kerst opeens die behoefte, en de rest van het jaar stukken minder?
Is dat niet weer het gevoel dat de buitenwereld je aan wil praten met kerst?
Ik weiger er aan mee te doen, de rest van het jaar is de nood net zo hoog.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:52

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:05

GERRIT084 schreef:
Vandaag Smiley die vol vragen zit Etappe groente soep Gefrustreerde smiley

Zal je even uitleggen dat als je groentesoep maaklt en je gaat eten??
Dat je dan ook daadwerkelijk de groente erin doet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:09

CHRISTIAN146 schreef:
David Pawson heeft in een van zijn boeken geschreven dat net zoals een geboorte een proces is van weeen, weeen, ontsluiting, persen, persen, het uitkomen van de baby en het doorknippen van de navelstreng, KORTOM VAN VERSCHILLEND -KORT- OPEENLOPENDE FASES, ook de geestelijke wedergeboorte is van het volgende proces.

1 Bekering (dit moet ook volgens hem zeer serieus genomen worden, maar hij waarschuwt ook dat hij niet gelooft in 'redding door bekering', hij ziet bekering OP ZICHZELF niet als een leven gaan leiden vol vuur en toewijding maar hij ziet het meer als breken met zaken die bij een leven zonder God en/of een leven met afgoden horen, een dief die gestolen spullen terugbrengt, iemand die excuses aanbied voor langlopende conflicten, wegdoen uit je huis alles wat met andere godsdiensten te maken heeft)
2 Geloof
3 Waterdoop
4 Het ontvangen van de Geest, in normale situaties door handoplegging. De vier fases zie je door het Nieuwe Testament afzonderlijk, maar in Hebreeen 6 worden ze alle vier genoemd als het fundament van de leer. Naast de opstanding der doden en het eeuwig oordeel.
Ik vond deze voorstelling van Pawson zo helder en zo passend dat ik deze ook ben gaan hanteren.

De vergelijking met weeen wordt in de bijbel alleen gebruikt in verband met de eindtijd.
In het NT, rom 8
De hoop van Gods kinderen
18 Want ik ben er zeker van, dat het lijden van de tegenwoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid, die over ons geopenbaard zal worden. 19 Want met reikhalzend verlangen wacht de schepping op het openbaar worden der zonen Gods. 20 Want de schepping is aan de vruchteloosheid onderworpen, niet vrijwillig, maar om (de wil van) Hem, die haar daaraan onderworpen heeft, 21 in hope echter, omdat ook de schepping zelf van de dienstbaarheid aan de vergankelijkheid zal bevrijd worden tot de vrijheid van de heerlijkheid der kinderen Gods. 22 Want wij weten, dat tot nu toe de ganse schepping in al haar delen zucht en in barensnood is.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:10

[quote=MARRY942]
De feestdagen? een dag met vrienden en familie genieten en een dag alleen....beide waardevol.

Het feest vieren van de geboorte van het Licht der wereld, met boom en kaarsjes en al, prima toch?

Kaarten met goede wensen uitwisselen, gezellig.

Cadeautjes met Sinterklaas was het altijd maar sinds een paar jaar doe ik mee met mijn dierbaren cadeautjes uitwisselen met kerst en tegelijkertijd vier ik ten diepste kerst in onze gemeente omdat daarmee de overwinning op het duister wordt herdacht.

Na 5 december neurie ik de mooiste kerstliedjes alvast om te oefenen....

Met kerst eten we meer samen dan anders en de lekkerste hapjes komen op tafel en het hele jaar door ben ik vaste donateur van de goede doelen van mijn keuze.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3241 3242 3243 3244 3245 3246 3247 ... 6194 Volgende
Pagina 3244 van 6194