ChristianMatch

Forum

Erfzonde
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3259 3260 3261 3262 3263 3264 3265 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 december 2011, 23:39

CHATULIEM619 schreef:
Dat doet men ook met opdragen, en idd uiteindelijk is die belofte het belangrijkst. Maar al die leerstelligheden erom heen vind ik niet juist. In sommige gevallen weerhoudt het de mensen juist om tot een levende relatie met God te komen. En zoals ik al in eerdere bijdragen heb aangegeven, merk ik dat juist de mensen, die buiten de kerk belanden, dan pas tot een echte levende relatie met de Heer komen. Of dat hun relatie juist verdiept wordt. Mensen leunen vaak op de kerk voor hun geestelijke groei, en als dat wegvalt, zie je dat ze tot ontdekking komen, dat ze zelf keuzes moeten maken.

Is het daadwerkelijk zo, dat een kind door besprenkeling ingelijfd wordt in Christus, of zou het zonder besprenkeling even goed bij God horen? Dat laatste geloof ik, God veroordeelt geen kinderen..
Als je daadwerkelijk gelooft, dat de besprenkeling daarvoor bestemd is, zou je ook moeten geloven dat zonder besprenkeling een kind niet ingelijfd is in Christus.

En als je gelooft, dat erfzonde ermee teniet gedaan kan worden, dan moet je ook geloven, dat als men niet besprenkeld is, de erfzonde nog steeds bestaat en dat mensen verloren gaan..

In alle reacties van de pedobaptisten, zie ik dat ze de ene kant wel benadrukken, maar gemakkelijk over de consequentie van dit denken heen stappen.
Daarom ben ik een credobaptist. Je wordt gedoopt op grond van je geloof en je bekering. Dat is wat ik in de bijbel lees en ik heb geen enkele aanleiding gezien, om van dat principe af te stappen.

Erfschuld bestaat niet. Een kind is niet verantwoordelijk voor de daden van de ouders. Zondige natuur bestaat wel, maar daar heeft de besprenkeling geen enkele invloed op...

Pedo-baptist...????????? Smiley die vol vragen zit
getsie..klinkt wel erg....erg...brrrrr..

en jij zegt dat de kinderdoop geen doop is? Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 december 2011, 23:53

MARIAN519 schreef:
Pedo-baptist...????????? Smiley die vol vragen zit
getsie..klinkt wel erg....erg...brrrrr..

en jij zegt dat de kinderdoop geen doop is? Gefrustreerde smiley
Idd, maar dat was toch allang bekend?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 00:00

LISA610 schreef:
Ik zou hier via het forum op reageren, maar ik doe het toch liever in een persoonlijke e-mail. Ik hoop dat je er wat aan hebt...

Heb het gelezen, bedankt.

Heb je ook teruggemailt.

Fijne zondag!

Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 december 2011, 07:49
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 00:26

maar ondanks "sorry, sorry ... sorry" staat mijn naam dus nog steeds gewoon in de posting ... Gefrustreerde smiley -- Woedende smiley -- Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 00:46

MARIAN519 schreef:
Doet me denken aan een uitspraak in het OT..:
al uw golven en uw baren zijn over mij heengegaan..
zo voelde het voor mij..lange tijd......

Gelukkig gaat het voorbij. Lachende smiley

Prachtig gedicht, Yelnin..
God is goed..

God IS goed, klopt
en ook al begrijpen wij hem niet altijd, toch is Hij goed.

Deze vind ik zelf ook mooi:

" vertel God niet alleen hoe groot jouw storm is,
maar vertel vooral de storm hoe groot God is."

Laatst aangepast door
YELNIN491
op zondag 4 december 2011, 00:47
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 07:53

COOTJE711 schreef:
Denk niet helemaal dat je begreep wat ik bedoelde, maar okee jij kende mijn buurvrouw natuurlijk ook niet Engeltje smiley

Ik heb jou meteen ook een mail gestuurd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 08:30

YELNIN491 schreef:
[i] Wanneer je niet vechten kunt
Wanneer je leven zwaar lijkt om te dragen
Wanneer je staat op 't dode punt
Wanneer je vleugels lijken lamgeslagen
Wanneer je uitgeschakeld wordt
Wanneer je moet langs de kant van 't leven
Wanneer je niets hebt dan tekort
Zodat je ook niets hebt om weg te geven
Wanneer je je zo eenzaam voelt
Dat zelfs de liefste je niet kan bereiken
Wanneer Gods zee je overspoelt
Omdat je bent, als eiland zonder dijken
Wanneer je vuur is uitgeblust
Dan is er slechts van één kant hulp te wachten
Wie moe is, vindt bij Jezus rust
En hem die zwak is, geeft Hij nieuwe krachten

Geen woorden meer voor nodig Yelnin je begrijpt me wel he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 08:30

CROSSROAD317 schreef:
maar ondanks "sorry, sorry ... sorry" staat mijn naam dus nog steeds gewoon in de posting ... Gefrustreerde smiley -- Woedende smiley -- Gefrustreerde smiley

Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 08:43

CROSSROAD317 schreef:
Ik vind dit eigenlijk een hele mooie beeldspraak ...

1) Als ongelovige ben je als het ware zonder motortje en roer ... de zijwaartse wind zou je kunnen zien als de Heilige Geest die je richting Jezus "stuurt". Om de Liefde van de Here Jezus kun je niet heen ...

2) Als gelovige dwaal je misschien wel eens af, je hebt wel een motortje en een roer, maar je zit zonder brandstof ... Ook hier mag je de zijwaartse wind zien als de Heilige Geest ... Hij stuurt erop aan om je weer in de nabijheid van Jezus Christus te krijgen ... (In His presence/in Zijn aanwezigheid)

.....maar Hij is lankmoedig jegens u, daar Hij niet wil, dat sommigen verloren gaan, doch dat allen tot bekering komen.
Terug bij Hem..

opnieuw in Zijn aanwezigheid.

mooi Cross... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 08:44

YELNIN491 schreef:
God IS goed, klopt
en ook al begrijpen wij hem niet altijd, toch is Hij goed.

Deze vind ik zelf ook mooi:

" vertel God niet alleen hoe groot jouw storm is,
maar vertel vooral de storm hoe groot God is."

Het Evangelie in een notendop... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 08:50

ANNETTE050 schreef:
Even een gedachte naar aanleiding van het boek van Gary Chapman: "Liefde kun je leren".
Volgens dit boek is de verliefdheid in maximum anderhalf jaar verdwenen. Dan moet er echte liefde voor de verliefdheid in de plaats gekomen zijn.
Gebeurt dat, dan heb je een goede keuze gedaan, gebeurt dat niet, wat dan?
Iedereen zet in het begin zijn/haar beste beentje voor.

Maar iedereen heeft zwakheden/onaangename karaktertrekken...en je zult van hem/haar moeten houden mét de zwakheden....kun je die van elkaar in zo een korte tijd leren kennen?
Dan kan het boek van Gary Chapman ook alweer de prullenbak in... Gefrustreerde smiley

Lees dan het boek "De intiemste band", van Gary Chapman..

Hierin staat ( op blz. 29 ) dat, als God het aan hem had gevraagd, hij God voorgesteld zou hebben iedereen na 3 maanden te laten trouwen..
Engeltje smiley Knipoog smiley

Mooie boeken hé? die van Chapman.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 09:00

sterkte en liefs, Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 09:02

CHATULIEM619 schreef:
Idd, maar dat was toch allang bekend?

Het tegenstrijdige is dat ze/we wel kinderdopers genoemd worden..snappie? Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

oeps., en ik zou niet off-topic meer gaan.. Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 4 december 2011, 09:04
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 09:11

MARIAN519 schreef:
IK geloof nietzo in wat "algemeen" zou moeten zijn en al helemaal niet in wat "men"zzegt.
Ik ga bij mijn eigen gevoel/hart te rade en dat gevoel vanmij heeft altijd nog "geklopt".

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 vind ik ook een "algemeen"gezegde waar ik niets mee kan..
waarom telt die voor 2?
en wanneer ben je gewaarschuwd?
Je kunt voorzichtier worden als je opnieuw een relatie aangaat, jazeker en je kunt snel weten of je liefde voelt voor iemand of je komt er langzamerhand achter...het kan allemaal. er zijn vele wegen die naar Rome leiden.

Cross en ik hebben/voelen liefde voor elkaar en we gaan ervan uit dat we nog ons vijftig-jarig huwelijk kunnen vieren.. Knipoog smiley

Voor de tweede keer, jazeker..het is weten en willen en durven en doen. Lachende smiley

Ik ben heel blij voor jou/jullie!

Lachende smiley

Ja, en op je gevoel afgaan is denk ik, ook erg belangrijk. Mensen kunnen zoveel zeggen. (goed bedoeld)
Zeker als je eigen gevoel altijd heeft 'geklopt' in het verleden.

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 december 2011, 09:21
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 09:22

foutje

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 december 2011, 09:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 09:23

SHANITA130 schreef:
Ik ben heel blij voor jou/jullie!

Lachende smiley

Ja, en op je gevoel afgaan is denk ik, ook erg belangrijk. Mensen kunnen zoveel zeggen. (goed bedoeld)
Zeker als je eigen gevoel altijd heeft 'geklopt' in het verleden.

Knipoog smiley

NB: Bedankt voor je toffe mail!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 09:41

Ik heb ook wel eens een blauwe maandag in een kliniek gezeten.

Er zijn inderdaad verschillende kanten. Je hebt een leidinggevende die netjes van 8.30 uur tot 17.00 uur werkt elke dag door de week.

En je hebt de verpleegkundigen die ploegendiensten draaien. Wat ik heb gezien drie diensten (3x8=24). Dus 's ochtends vroeg, tot namiddag. Namiddag tot laat in de avond en laat in de avond tot vroeg in de morgen.

Dat wisselt elkaar steeds af. Vaak werken ze haaaard. Ook in het weekend.

En ik heb weleens van de pgb/wmo hulp in de huishouding gehad. Waar de administratie ervan nog duurder was, dan de hulp zelf. Had ik gehoord van degene die dat regelde voor mij.

Nou heb ik drie verschillende 'hulpen' gehad. Eentje deed heel relaxed.
Maar die andere twee werkten echt wel héél erg hard, ik zat echt verbaasd te kijken.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 09:45

CROSSROAD317 schreef:

en nou vooral goed de aandacht er op blijven vestigen crossy Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt voor de veiligheid heb je in ieder geval je foto alvast verwijderd, das wel n slim plan Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 09:46

Doe je ze zelf bedenken, of kopieer en plak je ze gewoon?

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 09:47

MARIAN519 schreef:

Heb je mail gelezen, deed me écht goed, dank je!

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 09:48

SHANITA130 schreef:
Doe je ze zelf bedenken, of kopieer en plak je ze gewoon?

Lachende smiley

Uit een dagboek.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 09:49

Zondag 4 december, Psalm 139: 13-18; Mijn oerbegin aanschouwd.

Tegenwoordig krijg je al ver voor de geboorte in het ziekenhuis een foto mee: onooglijk klein zie je dan iets waarvan je geloven mag dat het een kindje is. Een pril begin. De psalm van vandaag gelooft dat er Eén is die zelfs het vormloze begin al heeft gezien. Als er nog iets niets gevormd is, als alles nog openligt en het nog alle kanten op kan, dan ziet de Eeuwige al het leven dat zich aandient. Hij heeft mijn oerbegin aanschouwd. Een wonder!
Mooi – maar je zult dit maar lezen als je zelf dolgraag een kindje zou hebben en van de dokter te horen hebt gekregen dat je onvruchtbaar bent. Je zult deze psalm maar moeten horen in de kerk en nog nooit de man of de vrouw van je leven zijn tegengekomen. Je zult deze bladzijde maar lezen en vader of moeder van een zwaar gehandicapt kindje zijn… Wat doe je dan met zo’n psalm? Een God die het oerbegin aanschouwt – had die dan niet even beter kunnen opletten? Wie zo redeneert ziet God ten onrechte aan voor een mislukte manager. Het gaat ook niet op Hem als een soort Sinterklaas te zien, die altijd maar precies moet geven wat wij graag hebben willen. God is de Bron van het leven, Hij is de Levende zelf. Dat leven is nu nog niet volmaakt. De Schepper moet zijn schepping nog voltooien. Donkere machten en krachten spelen Hem parten. Duivels duister is de keerzijde van het lichte leven. Reken maar dat de Eeuwige alles op alles zet om zijn doel te bereiken: een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Hoe vertroostend is het dan is het dan te weten: ook het verfomfaaide, gehandicapte leven ontgaat Hem niet.

Ik loof U die mij schepper zijt,
die met liefde mij geleidt,
Gij hebt mijn oerbegin aanschouwd,
In ’t diepst der aarde opgebouwd.
Niets blijft er voor uw oog verborgen.
Ja, Gij omringt mij met uw zorgen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 09:54

MARIO216 schreef:
Uit een dagboek.

Oke! Leuk en bemoedigend, ik lees ze ook regelmatig!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 10:03

Deze laatste van vandaag is ook erg goed, vind ik.

God schrijft in een psalm dat Hij ons vormeloze begin heeft gezien.
Wat iemand ziet op zo'n foto als ze zwanger is.

Ja, als je dit leest als je zelf dolgraag een kind wil en dat gaat niet, kan dat even pijnlijk zijn. Ook als je een zwaar gehandicapt kind hebt.

Maar dan nog, daarna, dan kan je denken dat je zélf ook zo'n klein vormloos beginnetje bent geweest. En dát vind ik ook al wonderbaarlijk genoeg.

Ja, dat zijn leuk, deze stukjes, die zetten je aan het denken he...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 december 2011, 10:04
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 10:19

GERRIT084 schreef:
Mauro: Het is weer Hot, hij had makkelijk weer terug gekund staat er met grote letters in de krant, hij had wel een Angolees paspoort.
Is dat dan eigenlijk geen koffiedik kijken, in verhouding tot al zijn voorgangers, met dubbele paspoorten?
Als ze hem dan als voorbeeld willen terug sturen, ten opzichte van al die mensen met een dubbel paspoort, vind ik het prima.
Dan allemaal retour afzender, dus dan ook, geen werk meer dan terug, gelijke monniken gelijke kappen.

hij heeft doelbewust de boel besodemieterd, maar dat vergeef ik hem want het doel heiligt de middelen.
De hele asielindustrie vergeef ik niet, want dit is geen domheid meer, dit is doelbewust het land saboteren...
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 10:21

Wat een hopen ge.... zeg en dat om een filmSmiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 10:29

MARIAN519 schreef:

En ik heb je teruggemailt Knipoog smiley Ik was wel zó blij met je mail! Lachende smiley

Soms heb je in het leven het gevoel dat iets precies op tijd komt, en dat had ik met je mail die ik van je ontving vanmorgen!!! Lachende smiley Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 december 2011, 10:34
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 11:29

CHATULIEM619 schreef:
Dat doet men ook met opdragen, en idd uiteindelijk is die belofte het belangrijkst. Maar al die leerstelligheden erom heen vind ik niet juist. In sommige gevallen weerhoudt het de mensen juist om tot een levende relatie met God te komen. En zoals ik al in eerdere bijdragen heb aangegeven, merk ik dat juist de mensen, die buiten de kerk belanden, dan pas tot een echte levende relatie met de Heer komen. Of dat hun relatie juist verdiept wordt. Mensen leunen vaak op de kerk voor hun geestelijke groei, en als dat wegvalt, zie je dat ze tot ontdekking komen, dat ze zelf keuzes moeten maken.

Is het daadwerkelijk zo, dat een kind door besprenkeling ingelijfd wordt in Christus, of zou het zonder besprenkeling even goed bij God horen? Dat laatste geloof ik, God veroordeelt geen kinderen..
Als je daadwerkelijk gelooft, dat de besprenkeling daarvoor bestemd is, zou je ook moeten geloven dat zonder besprenkeling een kind niet ingelijfd is in Christus.

En als je gelooft, dat erfzonde ermee teniet gedaan kan worden, dan moet je ook geloven, dat als men niet besprenkeld is, de erfzonde nog steeds bestaat en dat mensen verloren gaan..

In alle reacties van de pedobaptisten, zie ik dat ze de ene kant wel benadrukken, maar gemakkelijk over de consequentie van dit denken heen stappen.
Daarom ben ik een credobaptist. Je wordt gedoopt op grond van je geloof en je bekering. Dat is wat ik in de bijbel lees en ik heb geen enkele aanleiding gezien, om van dat principe af te stappen.

Erfschuld bestaat niet. Een kind is niet verantwoordelijk voor de daden van de ouders. Zondige natuur bestaat wel, maar daar heeft de besprenkeling geen enkele invloed op...

Op dit punt is juist het verschil tussen jouw en mij, tussen geloofsopvatingen onderling. God houdt van kinderen. Ik geloof ook niet dat wij het ooit eens kunnen worden. Maar daarom bestaat er idd wel iets van erfzonde. Anders was er geen kwaad in de wereld.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 11:32

PIETER649 schreef:
Nou meissie, als topicstarter kan ik je meedelen dat dit topic daar helemaal niet voor is.

Dit topic was een regelrechte aanklacht tegen het topic "Het mooiste moment van de dag" en diverse knuffeltopics waarin de infantilisering steeds significanter werd.
Oftewel, dit topic is een witz, nothing more nothing less.

Pieter, had nooit verwacht dat de debilisering op cm zo ver zou gaan dat dit topic serieus genomen zou worden Gefrustreerde smiley

Denk je nu echt dat ik bij elke topic ga kijken wie 't heeft gestart? En daar dan bij stil ga staan ook nog?

Die andere 'debielerige' topics, 'knuffeltopic' en 'goede momenten topic', daar weet ik ook echt helemaal niet van wie dat nu heeft opgestart.
Bij een enkele topic, met een interessante titel, bij 'bijbel en bijbelstudie' of 'christelijke levenswandel' bijvoorbeeld, wil ik daar nu en dan wel even naar kijken en op letten.

Kijk, en als zo'n 'debielerig' topic er dan tóch al staat, ik ging ervan uit met echt de bedoeling om een slecht moment erop kwijt te kunnen, zoals de titel sterk deed vermoeden... met weet ik hoeveel reacties erop, en het komt mij even goed uit, dan kan ik er net zo goed op reageren. vind ik.
Als ik me dan daarna ook beter voel bij het idee dat een enkeling het leest, mooi meegenomen.
En als ik dan zelfs ook nog een paar reakties krijg, die mij helpen me weer echt goed te voelen...Ik heb me zelfs in moeten houden, wilde niet te vaak roepen hier hoe goed ik me voel. En dagen achterelkaar. en nóg steeds.

Dan intereseert me het geen @#$% ofdat iemand anders het een en ander debielerig vind.
Sterker nog, er zit een kern van waarheid in, dat dingen hier debielerig zijn, dus zelfs daar voel ik me dan ook weer beter door.

Het is een forum, er zit een knop op, die ik uitzet, zodra ik iets interessanter en leukers te doen heb. Als ik echt even helemaal niets anders te doen heb, ga ik pas hier kijken.

En als het mij dan ook nog even heeft geholpen, zie ik Gods hand daarin.
Dat klinkt dan misschien heel erg truttig, maar dat interesseert mij helemaal niets.

Ik had me alleen niet moeten verdedigen hier, omdat iemand zich afvroeg of dat nu wel nodig is.Gefrustreerde smiley En daar leer ik dan weer van.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 december 2011, 11:39
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 12:00

CHATULIEM619 schreef:

Chatuliem ik verzoek je vriendelijk om het woord pedobaptist te veranderen in iets anders.
Ik vind het geen woord, en vaak wordt met pedo iets anders bedoelt.
Ik vind het erg storend en kwetsend tegenover degenen die de kinderdoop hanteren.
Infant baptisme klinkt heel wat vriendelijker.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zondag 4 december 2011, 12:22
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3259 3260 3261 3262 3263 3264 3265 ... 6194 Volgende
Pagina 3262 van 6194