| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 05:06
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | regen.... wind.... kou.... iedereen slaapt behalve ik....  |
Ahum
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 05:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ahum |
ik ook niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 07:14
|
|
|
|
Gisteren baden we voor de cm-ers die in deze periode eenzaam zijn.
In navolging van dit gebedspunt grijp ik even terug naar de bijbel. Naar Marcus 8-9-10 waarin Jezus Zijn lijden kenbaar maakt.
Dit gebeurt na de enorme getuigenis/belijdenis die Petrus gaf op de vraag:"Wie denkt U dat Ik ben".
In de hoofdstukken komt de eenzaamheid van de Heer Jezus tot uiting, het onbegrip en de afwijzing. De climax is waarbij Petrus Jezus apart nam en Hem begon te bestraffen. Hier stelde Hij zich boven zijn Meester. Punt was dat hij het kruis - het lijden - niet wou aannemen.
Vraag is: "wil ik het kruis werkzaam maken in mijn dagelijks leven ?". Of neemt mijn ego de overhand, richt ik mijn oog op de dingen van God of op die van de mensen, mijn eigen ego, zoek ik de belangstelling voor mijzelf ?.
Als christen vindt ik kracht in de reactie van Christus. Hij draait zich om en zegt: "Ga weg achter mij, Satan". Het kruis maakt het verschil en zal ons scheiden van de wereld.
Here ik bid dat U mij nabij blijft in deze gebroken wereld. Dat cm-ers voro elkaar uw liefde mogen delen en elkaar mogen steunen en iets betekenen. Dank dat wij naar U kunnen opkijken en zien hoe Uw Geest in onze harten uitwerkt.
We eindigden met het You Tube "de rivier". Met dank aan Roos, Betty, Anita en Marry.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 9 december 2011, 07:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 08:39
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | | Zondig jij nog, of doe je dat niet meer sinds dat Jezus dat voor de mensheid gedaan heeft? |
Als ik zou willen beweren dat ik niet meer zondig sinds Jezus "dat voor de mensheid heeft gedaan" zou ik gedurende mijn hele leven nooit gezondigd moeten hebben, want toen Jezus voor ons aan het kruis stierf liep ik nog lang niet op deze wereld rond. Beetje gekke vraag van jou dus...
Ik neem aan dat jij met "dat wat Jezus heeft gedaan" doelt op het feit dat dat Jezus alle zonden van alle mensen van toen, van nu en van de toekomst op zich heeft genomen en dat ons daarmee genade en vergeving van zonde wordt geschonken. Dat is waar ik in geloof. Jij ook?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 9 december 2011, 08:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:22
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Als ik zou willen beweren dat ik niet meer zondig sinds Jezus "dat voor de mensheid heeft gedaan" zou ik gedurende mijn hele leven nooit gezondigd moeten hebben, want toen Jezus voor ons aan het kruis stierf liep ik nog lang niet op deze wereld rond. Beetje gekke vraag van jou dus...
Ik neem aan dat jij met "dat wat Jezus heeft gedaan" doelt op het feit dat dat Jezus alle zonden van alle mensen van toen, van nu en van de toekomst op zich heeft genomen en dat ons daarmee genade en vergeving van zonde wordt geschonken. Dat is waar ik in geloof. Jij ook? |
Ik geloof daar zeker in maar dat neemt niet weg dat we nooit meer zondigen was het maar zo! Alleen we weten dat als we het beleiden het ons vergeven wordt doordat Hij voor ons is gekruisigd, gestorven en weer opgestaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:25
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | regen.... wind.... kou.... iedereen slaapt behalve ik....  |
Het sliep erg lekker hoor met de wind om het huis heen Hij loeid hier nog zij het wat minder en het is lekker droog
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:30
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | dom geboren en.... nooit wat bijgeleerd  |
Sinds wanneer zijn zusters dom Maar ja hadden we maar een ander vak moeten leren of doe net als ik en zorg ervoor dat je geen nachten meer hoeft te draaien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:31
|
|
|
|
Net mijn kat van 4.5 jaar naar de dierenarts gebracht voor een stuk staart amputatie arm beessie Hopelijk is ze snel weer lekker hier thuis in dr warme mandje dr dochter en ik missen dr nu al
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:35
|
|
|
|
|
Zoals ik reeds in een andere topic al zei is voor mij de zondag een rustdag en die vul ik in met kerkgang, bezoekjes, lekker lezen, muziek luisteren, spelletjes noem maar op! In iedergeval dingen waar niemand voor mij hoeft te werken dus ik ga niet naar zwembaden,dierentuinen, speeltuinen enz...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:39
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Mutsen......club??? Wie wordt hier nu een muts genoemd dan?
 |
ehhh........ ehhhhhhhhh........ ze zeggen vaak muts tegen mij en waarom? ikke weet nie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:40
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Nee, ik verleng niet meer en dat weet je best....... |
waarom nieeeeeeeeeee Wie gaat ons nu op onze falie geven dan?
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op vrijdag 9 december 2011, 09:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is niet mijn bedoeling om een discussie over sabbath/zondag te hebben, daar gaat het me niet om. De vraag is meer, hoe vul je zelf de rustdag in? Het valt me op, dat ze wel de sabbath als voorbeeld hebben, maar de rustdag van een christen is toch heel anders dan van een jood. En dat maakt het verwarrend in mijn ogen. Je neemt wel het principe over, maar je vult het compleet anders in..
Waarom is dit voor jou verwarrend Chat? Dat het principe wordt overgenomen, is te verklaren uit het feit dat Jezus de sabbat niet heeft afgeschaft. Wel is het zo dat uit de Bijbel blijkt dat Jezus behoorlijk van mening verschilde met de farizeeën over de manier waarop de sabbat diende te worden ingevuld. Er waren heel veel regels opgesteld over de manier waarop Joden de sabbat dienden in te vullen. Die regels waren echter niet door God gegeven, maar door mensen uitgedacht.
De wijze waarop Jezus invulling geeft aan de sabbat, brengt de sabbat weer terug bij het oorspronkelijke doel van de sabbat. Joden die niet in Jezus geloven, zullen de sabbat invullen conform hun tradities. Christenen die wel in Jezus geloven, zullen bij de invulling van de sabbat Zijn voorbeeld volgen. Dan is het niet meer dan logisch dat er verschillen ontstaan in de invulling van de sabbat.
Mijn vraag is: hoe vul jij de rustdag in en waarom?
's Morgens eerst uitslapen, rustig ontbijten met de kids, om half 12 met zijn vieren naar de kerk, genieten van de dienst, aansluitend koffiedrinken in de kerk, rond half twee / twee uur weer thuis en dan bekijken wat we de rest van de middag gaan doen: naar familie of vrienden, het bos in, gewoon thuis blijven... Ik ga in ieder geval niet aan het werk, juist omdat ik eigenlijk wel heel blij ben met een dag van rust en ontspanning. Meestal is het zo dat we rond een uur of zes gaan eten en evt. ga ik om half acht opnieuw naar de kerk als er een themadienst of een praisedienst is. En anders zijn we gewoon gezellig thuis met zijn viertjes. In de loop van de avond zorg ik ervoor dat alle kids op tijd naar bed gaan, daarna nog even een uurtje voor mezelf (pubers liggen nu eenmaal niet om 7 uur op bed ). Dan zelf ook op tijd naar bed zodat ik de volgende dag weer fris en uitgerust aan een nieuwe werkweek kan beginnen.
In de weekenden dat mijn kids bij hun vader zijn, vul ik de zondag eigenlijk net zo in, met het verschil dat ik dan niet samen met de kids ontbijt, alleen naar de kerk ga en dat de kids al avondeten gehad hebben als ze om half zeven weer thuis komen. Maar goed, meestal heb ik tegen die tijd ook al wat gegeten.
En ten tweede, wat vind je van andere mensen, die de rustdag op hun manier invullen? |
Tja wat moet ik hier nu op zeggen? Ik ben van mening dat de oorspronkelijke bedoeling van sabbat de nodige ruimte geeft als je het hebt over de wijze waarop mensen invulling kunnen geven aan de rustdag. En voor bepaalde beroepen geldt nu eenmaal dat mensen op zondag (of sabbat) wel moeten werken. Denk bijv. aan beroepen in de medische wereld (artsen, verplegend personeel), maar net zo goed ook aan de dierenarts en een tal van andere beroepen. Dat is maar goed ook, want hoewel de rustdag bedoeld is om niet te werken, kun je niet verwachten dat iemand met een hartinfarct de volgende dag maar even terug komt omdat de dokter niet op zondag werkt. Ook hierover heeft Jezus zelf het nodige gezegd, dus als mensen wel moeten werken omdat dit in hun beroep nu eenmaal vereist is, mogen zij ook daarin Jezus volgen toch? Afgezien daarvan: ik geef op mijn manier invulling aan de rustdag, maar wie ben ik om te zeggen dat de manier van anderen niet goed zou zijn? Ik streef ernaar om niet over anderen te oordelen, maar om de ander juist in zijn of haar waarde te laten en te respecteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:44
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Mijn vriend gaat zo naar zijn werk, 10 voor 6, en dan heb ik, wat een luxe, tot een uur of 10 voordat ik zelf het een en ander ga doen. Dat zijn 4 uren  |
Vind jij dat we dit nu echt moeten weten????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:46
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Mijn vriend gaat zo naar zijn werk, 10 voor 6, en dan heb ik, wat een luxe, tot een uur of 10 voordat ik zelf het een en ander ga doen. Dat zijn 4 uren  |
Shanita 1 woord!
DAGBOEK!
En hier aub niet meer dit heeft echt geen waarde!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op vrijdag 9 december 2011, 09:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:49
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik geloof daar zeker in maar dat neemt niet weg dat we nooit meer zondigen was het maar zo! Alleen we weten dat als we het beleiden het ons vergeven wordt doordat Hij voor ons is gekruisigd, gestorven en weer opgestaan! |
Hé Erika, die vraag van "jij ook? " was echt bedoeld voor Harald En nee, je zult mij niet horen beweren dat wij nooit meer zondigen, maar wel dat wij ons bevrijd mogen weten van veroordeling wegens zonde als we geloven in datgene wat Christus voor ons heeft bewerkstelligd en ons wenden tot God om vergeving van zonde te vragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:51
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Nee, ik verleng niet meer en dat weet je best....... |
Ze heb vast een long stee abo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:53
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Shanita 1 woord!
DAGBOEK!
En hier aub niet meer dit heeft echt geen waarde! |
Dames....Maak je niet druk
Beschouw dit topic als het dagboek van Shanita en sla het lekker over als je het niet weten wilt. Haar helpt het misschien en eerlijk...wat hebben we er voor last van als we het niet lezen?
Fijne dag dames
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Kunnen jullie geen eigen topic openen voor jullie geneuzel? Dit topic gaat over niet verlengen.....dit even voor alle duidelijkheid |
Dat is ut hem nu juist hij wil niet verlengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 10:06
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Shanita 1 woord!
DAGBOEK!
En hier aub niet meer dit heeft echt geen waarde! |
Waarom zo fel Erika? Dit is een vrij land hoor. Shanita heeft dit topic zelf geopend, dus als zij hier bepaalde dingen wil schrijven dan staat haar dat vrij. Blijkbaar heeft het voor Shanita wel waarde om dit soort dingen te delen op het forum, anders zou zij dat niet doen. Dus wie ben jij om te zeggen dat dit geen waarde heeft. Jij kunt daarin hooguit voor jezelf praten: het heeft geen waarde voor jou, maar wel voor haar.
Het is uiteraard jouw goed recht om niet geïnteresseerd te zijn in deze bijdragen van Shanita of om te vinden dat het voor jou geen waarde heeft. Maar als je dat vind, lees dit topic dan gewoon niet. Het heeft in mijn ogen totaal geen zin om zo fel te reageren op datgene wat Shanita in dit topic schrijft. Wat denk jij daarmee te bereiken? Ask yourself WWJD...
Heb jij ooit in een persoonlijke e-mail aan Shanita gevraagd waarom zij dit soort dingen op het forum deelt met andere mensen die zij niet of nauwelijks kent? En dan niet omdat jij vind dat haar bijdragen geen waarde hebben, maar juist om oprechte belangstelling te tonen voor wat er in haar omgaat? Stop alsjeblieft met aanvallen van iemand die het blijkbaar erg moeilijk heeft, want om heel eerlijk te zijn meen ik dat juist die felle reacties op bijdragen van Shanita geen enkele waarde hebben.
Anders gezegd: wie niet wil weten wat er in Shanita omgaat, kan ervoor kiezen om de bijdragen van Shanita niet te lezen. Zeker wat dit topic betreft heb je gewoon de keuze om het al dan niet te volgen. Je hoeft het immers niet te openen om te bekijken wat Shanita heeft geschreven....
Met andere woorden: laat Shanita met rust of onderneem een poging om haar te steunen en te bemoedigen!
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 9 december 2011, 10:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 10:25
|
|
|
|
Net terug uit het ziekenhuis...en eigenlijk heel boos over hoe het allemaal gegaan is.... Kun je je voorstellen...je gaat voor de uitslag van een darmonderzoek...(hoef je dus helemaal niet meer neergezet te worden op de behandel kamer toch??)
Je wordt geroepen als Mevr.T, maar men stelt zulke vragen die helemaal niet van toepassing zijn op jouw!!!!!!!! Waarbij je zelf moet zeggen...IK HEB GEEN OPERATIE GEHAD HOOR!!!!( ze dachten dat ik mevr nr 3 was...nee dat ben ik niet) O...wat is er dan gebeurd???? Is dit echt mogelijk mensen???
Wat ik nooit had verwacht van mezelf deed ik wel... ""Dokter...als het goed is weet u waarvoor ik kom!!!!!!""
Je mag gerust weten ik ging zeer teleurgesteld naar huis..(ja ik ben een nummer) En waarschijnlijk ook een chronische aandoening... Pfffff...dat kost meer energie dan werken...
29 dec weer terug...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 9 december 2011, 12:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 10:28
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Net mijn kat van 4.5 jaar naar de dierenarts gebracht voor een stuk staart amputatie arm beessie Hopelijk is ze snel weer lekker hier thuis in dr warme mandje dr dochter en ik missen dr nu al  |
De kat van mijn zusje moest zijn hele staart missen...heeft nu stompie...was toen ook heel zielig...nu is het heel komisch om te zien!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:19
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Vind jij dat we dit nu echt moeten weten???? |
Haha, nee hoor.
Dit was bedoeld, naar enkelen die al weet ik hoelang een antwoord zouden krijgen op mail.
Dan weten ze dat ik nu ff tijd heb, dus hun ga mailen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:26
|
|
|
|
Even off topic.
Een dagboek is een erg goed idee.
Doch, als ik dat zou doen, zou mij dat 1 á 2 uur per dag kosten.
Dat moet ik inplannen.
Dus hele kleine stukkies hier, Van 1 á 2 minuut per stukkie gemiddeld hebben voor mij, niets met dagboek te maken.
Tis wel een goed idee.
Maar had inderdaad niet te maken met wat ik hier schreef.
Fijne dag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:34
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Waarom zo fel Erika? Dit is een vrij land hoor. Shanita heeft dit topic zelf geopend, dus als zij hier bepaalde dingen wil schrijven dan staat haar dat vrij. Blijkbaar heeft het voor Shanita wel waarde om dit soort dingen te delen op het forum, anders zou zij dat niet doen. Dus wie ben jij om te zeggen dat dit geen waarde heeft. Jij kunt daarin hooguit voor jezelf praten: het heeft geen waarde voor jou, maar wel voor haar.
Het is uiteraard jouw goed recht om niet geïnteresseerd te zijn in deze bijdragen van Shanita of om te vinden dat het voor jou geen waarde heeft. Maar als je dat vind, lees dit topic dan gewoon niet. Het heeft in mijn ogen totaal geen zin om zo fel te reageren op datgene wat Shanita in dit topic schrijft. Wat denk jij daarmee te bereiken? Ask yourself WWJD...
Heb jij ooit in een persoonlijke e-mail aan Shanita gevraagd waarom zij dit soort dingen op het forum deelt met andere mensen die zij niet of nauwelijks kent? En dan niet omdat jij vind dat haar bijdragen geen waarde hebben, maar juist om oprechte belangstelling te tonen voor wat er in haar omgaat? Stop alsjeblieft met aanvallen van iemand die het blijkbaar erg moeilijk heeft, want om heel eerlijk te zijn meen ik dat juist die felle reacties op bijdragen van Shanita geen enkele waarde hebben.
Anders gezegd: wie niet wil weten wat er in Shanita omgaat, kan ervoor kiezen om de bijdragen van Shanita niet te lezen. Zeker wat dit topic betreft heb je gewoon de keuze om het al dan niet te volgen. Je hoeft het immers niet te openen om te bekijken wat Shanita heeft geschreven....
Met andere woorden: laat Shanita met rust of onderneem een poging om haar te steunen en te bemoedigen! |
Hai Lisa,
Na je 2de mail begreep ik je helemaal.
Bedankt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:45
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat versta je nu onder werk der barmhartigheid? Klinkt zo ouderwets.....  |
Helemaal niet ouderwets.... Een bejaarde die zelf niet meer kan...is afhankelijk van jouw...anders krijgt hij misschien geen eten...wordt zijn trombosebeen niet behandeld...en vergeet hij zijn medicijnen. De patiënt in het ziekenhuis MOET verzorgd worden...zo ook het verkeersslachtoffer wat bloedend binnenkomt...Een arts heeft weekenddienst... Een plotselinge hartaanval kan ook niet wachten tot na de zondag...
Maar zo heb ik er in ieder geval moeite mee...als ik weet dat mijn wasmachine niet HOEFT te draaien...Kinderachtig??? Nee hoor ik had de zaterdag en de maandag!! Men is al vlug geneigd deze dingen juist wel op de zondag te doen... Als mijn sigaretten op zijn, (ik rook niet meer) ga ik niet naar een benzinepomp...ook niet naar een supermarkt...voor mijn gevoel zijn dat dingen die ik wel degelijk op orde kan hebben VOOR de zondag...
Ook ben ik er voorstander van om gewoon de kerkdiensten te bezoeken...als mijn gezondheid dat toelaat. Probeer daarin...in een gezin zelf een voorbeeld van te zijn... Laat maar zien(hoe gebrekkig misschien) wat de zondag voor je betekent... Als vader en moeder het er al niet eens over zijn...en pa(of ma) blijft liggen kun je er van verzekerd zijn dat zoon of dochter na een avondje flink doorzakken..OOK blijft liggen...Dat niet alleen maar het wordt een gewoonte... Ik mag niet klagen...het ging redelijk goed in ons gezin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:46
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ehm..... zondagsheiliging is niet iets van "moeten" maar van "mogen"..... Tuurlijk, het staat in de Bijbel dat je die dag moet heiligen, niet mag werken, etc.
Maar als je beseft dat we alles van Hem krijgen, dat hij ons hierzo vrijheid, voeding, etc. geeft, maar vooral ook dat we Zijn kinderen mogen zijn, dan wordt het geen "moeten" maar dan wordt het een dag waarop je je graag op Hem kunt en wilt richten. Er blijven nog 6 dagen in een week over, waarop je je op alles en iedereen in je omgeving kunt richten, maar geniet dan gewoon van die ene dag die Hij apart gezet heeft om je focus op Hem te richten. Natuurlijk door kerkgang, maar ook door extra tijd te hebben voor de mensen om je heen. Die gun je ook hun rust.
Helemaal met je eens!!!
Hij weet immers ook wie Hij geschapen heeft. Geen robotjes die m.b.v. wat stroom en olie gewoon altijd door kunnen werken. Nee, mensen van vlees en bloed, die op hun (lees: Zijn) tijd hun rust nodig hebben.
Hij gaf Zelf in het allereerste Bijbelboek al het goede voorbeeld, laten we die dan ook gewoon volgen. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:50
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Even off topic.
Een dagboek is een erg goed idee.
Doch, als ik dat zou doen, zou mij dat 1 á 2 uur per dag kosten.
Dat moet ik inplannen.
Dus hele kleine stukkies hier, Van 1 á 2 minuut per stukkie gemiddeld hebben voor mij, niets met dagboek te maken.
Tis wel een goed idee.
Maar had inderdaad niet te maken met wat ik hier schreef.
Fijne dag!
 | Ik denk niet dat je redenatie klopt. Een dagboek is zeker een goed idee, en niet alleen voor jou maar voor heel veel mensen. Maar de tijd die je zegt hoeft het niet te kosten als je hem gewoon op tafel legt en er iedere keer een paar zinnen neerzet. Het is het zelfde als CM, alleen op papier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:54
|
|
|
|
|
Pffft, gaat lekker hier...Alweer een bekeuring, ik spaar die dingen momenteel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:54
|
|
|
|
Ach...Lisa...je hebt eigenlijk ook wel weer gelijk.... Beetje vrede op aarde..verdraagzaamheid op CM...ja het is niet verkeerd!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:57
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Waarom zo fel Erika? Dit is een vrij land hoor. Shanita heeft dit topic zelf geopend, dus als zij hier bepaalde dingen wil schrijven dan staat haar dat vrij. Blijkbaar heeft het voor Shanita wel waarde om dit soort dingen te delen op het forum, anders zou zij dat niet doen. Dus wie ben jij om te zeggen dat dit geen waarde heeft. Jij kunt daarin hooguit voor jezelf praten: het heeft geen waarde voor jou, maar wel voor haar.
Met andere woorden: laat Shanita met rust of onderneem een poging om haar te steunen en te bemoedigen! |
Misschien klinkt het fel maar zo was het niet bedoeld! Shanita zegt zelf misschien is het wel goed dat te doen en denk dat ze dat ook echt eens moet gaan doen heb zelf gemerkt hoeveel waarde het heeft En Shanita in het begin kost het even tijd maar als je het daarna dagelijks doet merk je hoe fijn en makkelijk het is om dit te doen. Ik val je zeker niet aan maar denk wel pas op met wat je hier neerzet!
Ehhhhh Lisa als we het over aanvallen hebben mag het ook wel wat minder fel naar mij toe he even een kort berichtje was duidelijk zat of idd mail mij ff persoonlijk!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op vrijdag 9 december 2011, 12:00
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|