ChristianMatch

Forum

Erfzonde
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3302 3303 3304 3305 3306 3307 3308 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:02

HARALD940 schreef:
Wat het maakt dat jij zondigt.

Volgens mij had jij het over een zondige aard. Bedoel je dat het feit dat je zondigt rechtstreeks voortkomt uit jou zondige aard? En als je dat bedoelt, is het dan zo dat je er niets aan kunt doen dat je zondigt, omdat jij een zondige aard hebt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:05

LISA610 schreef:
Volgens mij had jij het over een zondige aard. Bedoel je dat het feit dat je zondigt rechtstreeks voortkomt uit jou zondige aard? En als je dat bedoelt, is het dan zo dat je er niets aan kunt doen dat je zondigt, omdat jij een zondige aard hebt?

Wie geen zondige aard heeft, kan ook geen zonden doen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:15

Mieke: Dank voor je goede woorden. Ik heb je vaak met plezier gevolgd op het forum. Ik bewonder je om je moed om altijd je zelf te blijven en respectvol met iedereen om te gaan daarin vind ik je een krachtig voorbeeld voor hoe het wel kan.

Hier ben ik het helemaal mee eens! soms, is het jammer als er iemand, op wat voor manier dan ook, uit je leven verdwijnt, en dit is er een van...

NB: met yoga heb ik niets, maar dát maakt niets uit! ;)

en ik hoop dat je na een tijdje gewoon terug komt....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 december 2011, 22:04
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:23

MARISKA601 schreef:
Wie geen zondige aard heeft, kan ook geen zonden doen.

Blijft bij mij de vraag wat jullie bedoelen als je zegt dat iets in je aard ligt. Bedoel je een aangeboren eigenschap? En wat zegt dit dan? Geloof je dat God de mens heeft geschapen met een zondige aard?

En in hoeverre ben je dan zelf verantwoordelijk voor jou zonden? Iemand die doof is kun je moeilijk verwijten dat hij je niet kan horen....Dus als je een zondige aard hebt, kan jou dan verweten worden dat je zondigt?
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:28

LISA610 schreef:
Blijft bij mij de vraag wat jullie bedoelen als je zegt dat iets in je aard ligt. Bedoel je een aangeboren eigenschap? En wat zegt dit dan? Geloof je dat God de mens heeft geschapen met een zondige aard?

En in hoeverre ben je dan zelf verantwoordelijk voor jou zonden? Iemand die doof is kun je moeilijk verwijten dat hij je niet kan horen....Dus als je een zondige aard hebt, kan jou dan verweten worden dat je zondigt?

Je laat het klinken alsof Jezus het aan jou verschuldigd is om voor jou aan het kruis te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

Voor W'tje voor haar laatste dag: Can't stop thinking of you.

http://www.youtube.com/watch?v=c5-5gxCVE1Q&feature=fvst
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

http://www.youtube.com/watch?v=ln_Ca2aVbhA&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:29

http://www.youtube.com/watch?v=D2bVnhfWmZg&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:30

MARIO216 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=D2bVnhfWmZg&feature=related

Dank je wel Mario.....mijn lievelingsmuziek!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:30

http://www.youtube.com/watch?v=txxEeM2iIak&feature=fvwrel
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:31

http://www.youtube.com/watch?v=Rhcs98EGwQw&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:33

Daar houd w'tje ook van:

http://www.youtube.com/watch?v=6eByMZJ9ueA
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:34

http://www.youtube.com/watch?v=l3dKpzMMte0
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:35

HARALD940 schreef:
Je laat het klinken alsof Jezus het aan jou verschuldigd is om voor jou aan het kruis te gaan.

Hmmm, waar haal je dat nu weer vandaan dan? Het enige wat ik doe is vragen stellen over wat jij bedoelt met een zondige aard.... Leg me alsjeblieft niets in de mond, wat ik zelf niet heb gezegd! Ik zou liever zien dat je ingaat op de vragen die ik stel....

En nee, Jezus was en is mij niets verschuldigd en dat zal ook nooit gaan gebeuren!

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 12 december 2011, 21:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:36

Kan niet op, hier gaat ze naar een concert:

http://www.youtube.com/watch?v=ZGoWtY_h4xo
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:38

LISA610 schreef:

Hmmm, waar haal je dat nu weer vandaan dan? Het enige wat ik doe is vragen stellen over wat jij bedoelt met een zondige aard.... Leg me alsjeblieft niets in de mond, wat ik zelf niet heb gezegd! Ik zou liever zien dat je ingaat op de vragen die ik stel....

En nee, Jezus was en is mij niets verschuldigd en dat zal ook nooit gaan gebeuren!

Eerst de mijne:
Even anders verwoord:

Jij zondigt, hoe komt dat?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:40

MOMO697 schreef:
eh tja nou moet ik dus wel ff met de billen bloot hier
want ik zit in de schuldhulpverlening Verlegen lachende smiley
en maak ook gebruik van de voedselbank
nee, geen huurschuld ed, geen onverantwoord koopgedrag
ben gebruikt door een pathologische leugenaar en oplichter
die inmiddels weer in detentie heeft gezeten
maar gewoon doorgaat
en ik ben 1 van zijn vele slachtoffers

maar ik ben voor het principe van:
een gedeelte sparen
een gedeelte weggeven
een gedeelte voor jezelf

en als je een oordeel over me hebt, ga vooral je gang
ik bid dat je nooit zo iemand tegen zult komen

Hai MoMo,

Ik heb ook in de WSNP (wet sanering natuurlijke personen) gezeten.
Drie jaar.
Door mijn 2de ex, die kocht een auto voor me, een nieuwe pc, en ik maar denken van hoe komt ie aan dat geld...
Ja, toen wou die dat ik ging tekenen...
Na, druk, toch gedaan.

Ik dacht toen van toch wel goed geregeld in Nederland, dat je dan zo, op die manier ervan af kan komen. Ik had er eerst wel stress van, totdat iemand zei van, dat ik dan die pc en auto niet aan had moeten nemen.
Ja, makkelijk gezegd, hij had die dingen voor mij gekocht zonder dat ik ervan af wist...Maar toch, er zat ook een kern van waarheid in.

Bij jou is het schrijnender. Gebruikt door een pathologische oplichter en leugenaar. vind het erg vervelend voor je.
Ik kan wel zeggen van ja, tis maar voor een paar jaar, maar toch, dat is een schrale troost. Dat zeiden sommigen tegen mij ook toen...

Ach, en met billen bloot, valt wel heel erg mee, je bent toch zelf slachtoffer...Tis niet door je eigen onverantwoordelijkheid.

Staat ergens in de bijbel: dat een dak boven je hoofd en eten en wat kleding u genoeg moet zijn, Paulus schrijft dat ergens.

En dat is ook zo, dat is genoeg. Zeker met wat creativiteit. De grote leugen is dat geld gelukkig maakt. Velen geloven dat.

Nou, kijk maar eens naar bekende Nederlanders die zelfmoord pleegden en alles hadden op materieel gebied en inmaterieel.

Ja, als je al gelukkig bent, dan kan geld toevoegen aan je geluksgevoel. Dát is iets heel anders. Maar ´t maakt an sich niet gelukkig.

Ja, gebroken wereld. Het allerbeste!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:43

Heb ook zonet vernomen van W'tje dat ze haar abbo niet verleng. Het doet echt werkelijk pijn in mijn hart. De compilmentjes van mijn muziekkeuze, Pietenstad, d'r vriendin, de Veluwe en het gezeur met Visser en Frankt. Heel veel gelachen en ook wel eens lieve mailtjes gehad.

Het ga je goed Willemijn! Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:48

Maandag 12 december, Psalm 143: 1-4; Het hoofd gebogen.

Wat heeft de dichter van deze psalm op zijn geweten? Je krijgt het niet te horen. Hij is bang dat de Hoogste Rechter een vernietigend oordeel over zijn leven zal uitspreken. Waarom, dat hoor je niet. Deze psalm is geen biecht. Is het een lied van David? Zijn naam staat boven de psalm. In dat geval laat zich wel het een en ander vermoeden. Zo’n lieverdje was David niet. Of is de psalm slechts aan David opgedragen door een onbekende dichter? Hoe dan ook, de dichter van deze psalm gaat niet diep in op het onrecht dat hij heeft gedaan. Hij smeekt alleen de Eeuwige hem niet te straffen voor wat hij heeft misdaan. Stel je voor dat de Allerhoogste je voor het gerecht daagt en dat je Hem onder ogen moet komen met alles met alles wat je in dit leven aan schuld hebt opgehoopt! Wat – het doet er niet toe. Een ander heeft daar niets mee te maken. Een mens hoeft niet altijd de vuile was buiten te hangen. Hoewel, die gedachte bezwaart je soms nog meer dan de misdaad zelf. Dat anderen van je denken dat je brandschoon bent, terwijl je voor Gods aangezicht niet kunt bestaan… Dat je door het leven gaat als een vrome jongen, als een voorbeeldige dame – ze moesten eens weten! ‘Daag uw dienaar niet voor het gerecht, voor u is geen sterveling onschuldig.’ O, wacht even, gaan we de zaak veralgemeniseren? Iedereen doet wel eens wat fout! Voor U, o God, is niemand rechtvaardig! Zo je eigen schuld verdoezelen… Is dat eerlijk? Dat valt tegen van die psalmdichter! Of is hier iets anders gaande? Ik denk het. Ik vermoed dat de dichter van de psalm bedoelt: niet alleen de vijanden die mij op de hielen zitten, zijn schuldig. Ook ik, opgejaagde ziel! Laat niemand denken dat ik een arme drommel ben, een slachtoffer van de omstandigheden. Niemand is onschuldig, ik ook niet! Ik kom net zo goed in aanmerking voor een vernietigend vonnis van het hemelse gerecht als de mannen die het op mijn leven gemunt hebben. En daarom bid ik, ootmoedig:

Ik nader U, het hoofd gebogen.
Gij kunt, o Heer, geen kwaad gedogen,
ga met uw knecht niet in ’t gericht,
doe hem niet weg van voor uw ogen;
wie is rechtvaardig in uw licht?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:00

HARALD940 schreef:
Maar een bevestiging kan nooit kwaad Knipoog smiley

Ivm bezoek bij mij thuis vandaag op het werk in de pauze maar een groot broodje Shoarma gehaald aan de overkant van mijn werk.
Dat scheelde weer als ik thuis was.

met flink knoflooksaus zeker?
kreeg je belastingambtenaar op visite thuis? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:12

PIETER649 schreef:
met flink knoflooksaus zeker?
kreeg je belastingambtenaar op visite thuis? Lachende smiley

Hahaha, nee, die gelukkig niet.

Maar geen saus voor mij, en de rest hoeft ook niet, enkel brood en (kalfs)vlees, meer dan genoeg.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:13

HARALD940 schreef:
Eerst de mijne:
Even anders verwoord:

Jij zondigt, hoe komt dat?

Als je mijn eerdere bijdragen daadwerkelijk goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik zondigen beschouw als iets waar je zelf voor verantwoordelijk bent, simpelweg omdat je zelf de verkeerde keuzes maakt op het moment dat je zondigt. Met begrippen als erfzonde of een zondige aard verleg je die eigen verantwoordelijkheid in mijn ogen naar voorouders of nog erger... naar God. Hij is degene die ons heeft geschapen, notabene naar Zijn eigen evenbeeld. Daarom geloof ik ook niet dat wij zijn geschapen met een zondige aard. Wel zijn we geschapen met een vrije wil op grond waarvan wij kunnen kiezen om gehoorzaam te zijn aan God of niet. Dat was al zo in den beginne: Adam en Eva hadden er ook voor kunnen kiezen om niet van de verboden vrucht te eten. Zij zijn in verleiding gebracht door Satan en daarmee werd hun gehoorzaamheid aan God in feite beproefd. Ze hebben gefaald door ongehoorzaam te zijn aan wat God hen had geboden. In plaats van dat zij zelf de verantwoordelijkheid op zich namen voor de keuze die zij zelf hadden gemaakt, schoven ze het af op de ander: Eva gaf de slang de schuld en Adam gaf niet alleen Eva de schuld, maar ook God: hij zei immers dat de vrouw die God hem had gegeven hem van de vrucht had laten eten.

Feit is dat zij zelf verantwoordelijk waren voor hun eigen daden. Zij hebben dat niet gedaan en evenmin hebben zij God vergeving gevraagd. Vanaf die tijd zie je het voortdurend mis gaan. Als mensen iets verkeerd doen, proberen zij steeds de schuld af te schuiven in plaats van verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen doen en laten. Of ze steken hun kop in het zand en doen alsof zij van niets weten. Kijk bijv. naar het verhaal van Kaïn en Abel: ook Kaïn nam niet de verantwoordelijkheid voor zijn eigen daad, maar deed alsof hij van niets wist. En zo gaat het vervolgens verder.

Juist daarom meen ik dat het heel verkeerd is om te stellen dat je zondigt door een zondige aard of doordat er sprake zou zijn van erfzonde. Gewoon in de spiegel kijken en zeggen "Ik was fout!" En dan vragen om vergeving in de wetenschap dat die jou geschonken wordt, uit pure genade en onvoorwaardelijke liefde!
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:16

[quote=WILLEMIJN232]

Klopt helemaal Willemijn alleen hoef je niet zover te gaan als amerika want ook hier een dorp verder is het gebeurd hij was getrouwd en de vrouw waar hij mee wegging was ook getrouwd en een hele goeie kennis van mij en is hier weggegaan en staat nu ergens in zuidholland op de kansel dus zie je dat dit ook gebeurd in nederland.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:20

http://www.youtube.com/watch?v=HehcJaTyd-E

Dit is nog eens echt muziek!
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:22

Mijn mooiste moment is dat ik vandaag hutspot heb gemaakt want ik ben geen koker maar mn moeder is nu 94 jaar en ik ga langzaam dingen van haar overnemen want ze kookte altijd voor mij 2 tot 3 keer in de week maar ze gaat een beetje minder lopen en staan dus moet ik het nu maar een beetje gaan doen en ik heb er nog lol ook in want het broodbakken dat gaat me ook goed allemaal af hahaha.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:25

GERRIT084 schreef:
Daar is waarschijnlijk, het hbo gehalte te laag voor Gefrustreerde smiley

Dan maar op MBO+ niveau.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:25

Iedereen heeft een zondige aard, door de zondeval, Adam en Eva die van de appel aten...

Dat wordt ook wel erfzonde genoemd, dat woord komt niet voor in de bijbel.

Sommigen beweren, ja, heb ik gehoord in de jaren dat ik gelovig ben, dat ze in het geheel niet zondigen, dat kan dus niet. We leven in een gebroken wereld, waarin iedereen zondigt. Alleen er is vergeving voor die zonden.
Doordat Jezus, zonder zonde, voor ons de straf heeft gedragen.

1 Joh 1

8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 10 Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot een leugenaar en zijn woord is in ons niet.

Dusz, is er wel degelijk spraken van een eigen verantwoordelijkheid, want we belijden onze zonden.

Zou je die niet belijden en aan een zondige aard toeschrijven, ja, dan neem je geen verantwoording.

Kijk maar naar het gebed ´het onze Vader´, daar staat ook van ´vergeef ons onze schulden gelijk wij ook vergeven onze schuldenaren´.

Als die ´schuldenaren´ geen vergeving vragen, op wat voor manier dan ook, je kan ook uit je gedrag laten blijken dat je ergens spijt van hebt, hoef je ze niet te vergeven.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 december 2011, 22:32
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:27

Na een rotdag ff bellen met een lief iemand Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:28

SHANITA130 schreef:
Iedereen heeft een zondige aard, door de zondeval, Adam en Eva die van de appel aten...

Dat wordt ook wel erfzonde genoemd, dat woord komt niet voor in de bijbel.

Sommigen beweren, ja, heb ik gehoord in de jaren dat ik gelovig ben, dat ze in het geheel niet zondigen, dat kan dus niet. We leven in een gebroken wereld, waarin iedereen zondigt. Alleen er is vergeving voor die zonden.
Doordat Jezus, zonder zonde, voor ons de straf heeft gedragen.

1 Joh 1

8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 10 Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot een leugenaar en zijn woord is in ons niet.

Hé Shanita. Je zult mij ook niet horen zeggen dat ik niet zondig hoor. Net als jij onderken ik dat we allemaal zondigen, ik net zo goed als ieder ander. Het zit me alleen niet lekker als mensen zeggen dat dit te maken heeft met een "zondige aard". Want als je daarin geloofd, hoe zit het dan met dat God ons naar Zijn evenbeeld heeft geschapen?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:31

HARALD940 schreef:
Hahaha, nee, die gelukkig niet.

Maar geen saus voor mij, en de rest hoeft ook niet, enkel brood en (kalfs)vlees, meer dan genoeg.

Dat meen je niet! Het lekkerste aan een broodjes shoarma is de liter knoflooksaus die je er overheen doet!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3302 3303 3304 3305 3306 3307 3308 ... 6194 Volgende
Pagina 3305 van 6194