| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 01:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Regen, hagel maar nog steeds geen sneeuw  |
laat die sneeuw maar zo. Wij hadden wat regen maar nu ook weer niet zo veel om over te klagen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 05:47
|
|
|
|
|
geen witte kerst dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 08:25
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | geen witte kerst dus |
De sneeuw moet je er maar bij fantaseren...is ook veel veiliger
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 10:37
|
|
|
|
Zonnetje schijnt we genieten er maar effekes van zolang als het kan voor je het weet is het weer drup drup of plens plens Maar voor nu genieten!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 10:39
|
|
|
|
Het voorjaarszonnetje schijnt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 10:39
|
|
|
|
| LAIKA882 schreef: | Ik ben er weer en wat zie ik :!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vissie is terug van weggeweest !!!!!!!!!!!!!! je was dus niet gevangen . |
Dacht dat jij hem gevangen had
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 10:44
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | je vergeet nog de dochter van Mubarak  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 11:16
|
|
|
|
Zaterdag 17 december, Psalm 144: 9-15; Gelukkig is het volk.
De psalm eindigt met een plaatje: het lijkt wel Luilekkerland. Gevulde schuren, voedsel volop in voorraad, schapen en geiten, kudden, weldoorvoed. Niets wijst op oorlog, geen inval, geen geweeklaag – pais en vree alom. Te mooi om waar te zijn. Te mooi om waar te zijn? Maar hoe lang leven wij nu al in zo’n paradijselijke toestand? In mijn geval wandel ik al zolang ik leef in zo’n paradijs! Ik weet heus wel wat verdriet is en ik heb meer dan me lief is de dood in de ogen gekeken – maar de oorlog heb ik niet meegemaakt. Wel: jaren van opbouw, economische groei, welvaart, technische vooruitgang. Ik heb nog nooit op een houtje behoeven te bijten, ik heb nog nooit mijn handje behoeven op te houden. ‘Geen inval, geen uittocht.’ Ja, de beelden van opmarcheerde troepen heb ik gezien, de beelden van gedeporteerde Joden ook – maar ik heb het allemaal van horen zeggen, ik heb het (al scheelde het niet veel) met mijn eigen ogen nooit gezien. God zij dank! Wat ik wel gezien heb? Ontevredenheid. Wat ik wel gehoord heb? Gemopper. Sinds ik mij kan heugen lopen we nu al als Israël in de woestijn te schelden op van alles en nog wat. En soms doe ik er ook zelf aan mee. De politiek, de economie, de toestand in de wereld, de kerkelijke situatie, het geestelijk leven, het klimaat, de energievoorziening – en ga zo maar door. Is dan geen enkele reden om bezorgd of kritisch te zijn? Vast en zeker. Maar het lijkt er wel op dat wij ondanks alles compleet vergeten gelukkig te zijn. ‘Gelukkig het volk dat zo mag leven.’ Mens, geniet van je geluk! Is die ontevredenheid er misschien omdat wij wel het geluk, maar niet de God van het geluk willen kennen? Niets voor niets vult de psalm aan: ‘Gelukkig het volk dar de HEER als God heeft.’
Gelukkig is het volk dat ’t allen tijde staat maken mag, o HEER, op uw geleide. Gelukkig ’t volk, waaraan Gij welvaart geeft, Het volk dat U, o God, tot Koning heeft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 11:26
|
|
|
|
Weer geen weer, weer niet, weer water, weer wind, weer voorspellingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 11:36
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Nou deskundigen, ik heb een vraagje aan ulieden...
hoe verklaar je Jesaja 14:12 en Openbaringen 22:16 met elkaar?
ik zet de teksten er niet bij, doe maar es moeite  |
Nou, gewoon niet.....
Jesaja 14:12 gaat over Satan
Openbaringen 22:16 gaat over Jezus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 11:41
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ja ik drink graag rode wijn, dat klopt! Wodka heb ik ook wel es geproefd, vindternixan. Maar ik weet weldegelijk mijn maat te houden, in tegenstelling wat sommige mensen in de chatbox vermeldden. Zo...ik heb gezegd...
 |
Ja baas.
Vanavond lekker makkelijk eten, soep met witte bolletjes.
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op zaterdag 17 december 2011, 11:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 11:52
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: |  |
misschien is ze wel heel aardig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 11:54
|
|
|
|
| LAIKA882 schreef: | Ik ben er weer en wat zie ik :!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vissie is terug van weggeweest !!!!!!!!!!!!!! je was dus niet gevangen . |
ja hij is weer terug van de noorderzon... Misschien was het daar tekoud?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 11:55
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | misschien is ze wel heel aardig  |
Ik ken dr niet dus zou het niet weten maar zo is het niet meer bij te houden en das toch wel een slecht moment
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:02
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik ken dr niet dus zou het niet weten maar zo is het niet meer bij te houden en das toch wel een slecht moment  |
ach... ik volg het al weken niet meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:03
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Je getuigd, vijf keer over jezelf. Hoe vaak over de Heer? Hij weende over de aardse Jerusalem!!! |
Waarom zou ik niet over mijzelf mogen getuigen zo goed als kwaad als ik nu kan, hopenlijk is daar de heer juist in aanwezig.
In mijn aardse leven een getuige van Jezus te zijn, dat is wel mijn toewijding, daar streef ik naar.
On my way with Jezus.
Heb laatst een film over jeruzalem gezien, wat heeft die stad veel meegemaakt zeg, wat een vervolgingen.
Maar God heeft Jeruzalem in zijn Hart gesloten.
Net als Love Jezus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:04
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Jose...geen zorgen... Als ik erg beu ben...pak ik de auto....ff 15 min rijden...en geef ik hem van katoen!!! Enne....iedereen mag komen eten....ik bedoel...iedereen is hier welkom... Groot huis...veel borden en ook gast vrijheid... |
kijk dat klinkt goed... Zullen we een topic openen zodat we kunnen carpoolen met elkaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Nu ga je mij toch niet zeggen dat dit jullie enige vorm van communicatie is, hé? Dat kan ook via de foon of mail...  |
jawel Frank, dit is de enige manier... Maar wij krijgen vast ook allemaal een bosje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:13
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Heb laatst een film over jeruzalem gezien, wat heeft die stad veel meegemaakt zeg, wat een vervolgingen.
Maar God heeft Jeruzalem in zijn Hart gesloten.
Net als Love Jezus
 |
Vond het heel bijzonder om Jeruzalem te zien en om er te zijn... Daarnaast was ik ook ontgoocheld hoeveel kits en nep daar is! Enorme toeristische trekpleisters.... bijv. Rond pasen lopen honderden toeristen met een kruis op hun rug over de via dolorosa
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:13
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | kijk dat klinkt goed... Zullen we een topic openen zodat we kunnen carpoolen met elkaar  |
Goed idee, gezellig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:15
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Goed idee, gezellig! |
wat zijn we hier toch weer ontopic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:18
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het voorjaarszonnetje schijnt  |
hier ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:19
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | wat zijn we hier toch weer ontopic  |
Whaha...nog niet hoor, mooiste moment moet nog komen: pas wanneer we datum hebben...en dan kan het nog wel 's 't slechtste moment worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:21
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Whaha...nog niet hoor, mooiste moment moet nog komen: pas wanneer we datum hebben...en dan kan het nog wel 's 't slechtste moment worden  |
Het gaat hier over het mooiste moment vandaag, schat 
Mooier kan het w.s. niet worden, moet zo aan het werk tussen....
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op zaterdag 17 december 2011, 12:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:31
|
|
|
|
'Baby Jelmer' In het nieuws wordt er genoeg over geschreven...
Heb net de documentaire gehoord op radio 1 Triest wat er allemaal gebeurd is.
Wie werkt maakt fouten (al is het hèèl triest als dit je betreft of je kind/fam) Vooral vind ik het verschrikkelijk hoe er met alle fouten omgegaan is en ook hoe de inspectie ermee omgegaan is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:32
|
|
|
|
|
hij is er toch weer vandoor....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Nu ga je mij toch niet zeggen dat dit jullie enige vorm van communicatie is, hé? Dat kan ook via de foon of mail...  |
Ooh Frankie, wat ben je weer A-romantisch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:48
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | net de droogste novembermaand in 100 jaar achter de rug, al 2 weken... en nu al zeuren over wat regen.... wees blij dat je geen hond hebt die je moet uitlaten, katten doen het bij de bu... euh.. hoef je niet uit te laten want die doen ALLES in de kattenbak  | Oh...dan heb ik "beschaafde" katten....ze komen niet buiten en doen alles netjes op de bak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:50
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Vond het heel bijzonder om Jeruzalem te zien en om er te zijn... Daarnaast was ik ook ontgoocheld hoeveel kits en nep daar is! Enorme toeristische trekpleisters.... bijv. Rond pasen lopen honderden toeristen met een kruis op hun rug over de via dolorosa |
Hihi...ik heb hem ook gelopen Cootje....maar dan zonder kruis! Mijn kruisje laat ik altijd thuis als ik op vakantie ga...even zonder zorgen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 12:52
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Ja baas.
Vanavond lekker makkelijk eten, soep met witte bolletjes. |
Ik eet vanavond Marokkaans: Couscous En lekker dat dat spul is.....alles vers erin...mmmm
|
|
| Naar boven |
|
|