ChristianMatch
 


Forum

Niet mijn wil maar Uw wil geschiede
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 18:13
 
IMKE917 schreef:
Moet denken aan een lied n.a.v. Mat 6,33
Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden.
Ik denk dat Visser het zo bedoelt.
God kent de wensen van je hart en Hij weet wat je nodig hebt.

Wat ik ermee bedoel is dit: Ik geloof niet dat je dan nog veel zin hebt om naar plaatsen te gaan wat God niet goed vindt. Terwijl je er vroeger juist met veel plezier naar toe ging. Voorbeeld: discotheek, kermis oftewel de plaatsen der ijdelheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:24
 
VISSER278 schreef:
Wat ik ermee bedoel is dit: Ik geloof niet dat je dan nog veel zin hebt om naar plaatsen te gaan wat God niet goed vindt. Terwijl je er vroeger juist met veel plezier naar toe ging. Voorbeeld: discotheek, kermis oftewel de plaatsen der ijdelheid.

wat dat betreft is het voor mij altijd, dat ik de vraag moet kunnen beantwoorden, zou ik hier met Jezus kunnen zijn, zou Hij mij hier kunnen ontmoeten? Of zou ik mij schamen dat ik mij daar bevind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:29
 
JONATHAN890 schreef:
wat dat betreft is het voor mij altijd, dat ik de vraag moet kunnen beantwoorden, zou ik hier met Jezus kunnen zijn, zou Hij mij hier kunnen ontmoeten? Of zou ik mij schamen dat ik mij daar bevind.

Juist, en dat is maar net wat ik bedoel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:40
 
je hebt een sterke wil, of niet Jonathan? Je eigen mens/gevoel/verlangen is iets wat sterk op kan spelen, het gaat een gevecht aan met het overgeven aan Gods verlangen.
Wat een zegen dat je zondag Gods Geest kreeg. Dat mocht ervaren hoe heerlijk het is om die sterke wil los te laten, en hoe simpel het overgeven eigenlijk is.

Je zegt in je laatste bericht

[quote]wat dat betreft is het voor mij altijd, dat ik de vraag moet kunnen beantwoorden, zou ik hier met Jezus kunnen zijn, zou Hij mij hier kunnen ontmoeten? Of zou ik mij schamen dat ik mij daar bevind.
[quote]

klopt het dat je nu nog sterk verstandelijk bezig bent? Je weet wat belangrijk is, je weet hoe je wilt geloven. Je weet wat God van je vraagt. Je wilt het allemaal goed doen, maar je beseft ook dat je eigenlijk totaal geen verstand hebt van de werkelijke wil van God.

Ik wil, ik moet, ik wil weten, ik wil doen... En dan de frustraties dat het toch niet goed voelt. Gods Geest die je verteld dat je toch niet op de goede weg zit.
Heerlijk dat God je in de kerk liet ervaren hoe fijn het is om dat stukje 'ik' los te laten.

Ik weet zeker dat hoe meer je Gods Geest krijgt, hoe minder belangrijk jouw vraag wordt. Dan ben je automatisch aan het werk in Gods rijk. Dan heb je geen angst meer om dingen verkeerd te doen en verliest het verkeerde van het aardse rijk zijn aantrekkingskracht.
Dan vind het het heerlijk om te bidden: Uw wil geschiede.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:12
 
ASANTI087 schreef:
je hebt een sterke wil, of niet Jonathan? Je eigen mens/gevoel/verlangen is iets wat sterk op kan spelen, het gaat een gevecht aan met het overgeven aan Gods verlangen.
Wat een zegen dat je zondag Gods Geest kreeg. Dat mocht ervaren hoe heerlijk het is om die sterke wil los te laten, en hoe simpel het overgeven eigenlijk is.

Ik een sterke wil...? Ja/nee...meer een ik leef bij mijn gevoel. De ene dag kan mijn gevoel anders zijn dan de andere. Maar ik ga hier heel bewust mee om, ben er ook open over, spreek mijn dingen uit die ik voel, denk, verlang.
Maar dit is niet altijd een gevecht om mijzelf over te geven aan God's verlangen. Meer een gebed aan God, maakt U het maar duidelijk wat u wilt, U weet mijn ding. Maar in dit alles wil ik God volgen.


ASANTI087 schreef:
Je zegt in je laatste bericht

wat dat betreft is het voor mij altijd, dat ik de vraag moet kunnen beantwoorden, zou ik hier met Jezus kunnen zijn, zou Hij mij hier kunnen ontmoeten? Of zou ik mij schamen dat ik mij daar bevind.

klopt het dat je nu nog sterk verstandelijk bezig bent? Je weet wat belangrijk is, je weet hoe je wilt geloven. Je weet wat God van je vraagt. Je wilt het allemaal goed doen, maar je beseft ook dat je eigenlijk totaal geen verstand hebt van de werkelijke wil van God.

Ik wil, ik moet, ik wil weten, ik wil doen... En dan de frustraties dat het toch niet goed voelt. Gods Geest die je verteld dat je toch niet op de goede weg zit.
Heerlijk dat God je in de kerk liet ervaren hoe fijn het is om dat stukje 'ik' los te laten.


Nee, ik ben niet sterk verstandelijk bezig. Hetgeen je van mij aanhaalt is een reactie op een vraag hoe om te gaan met je christenzijn, op plaatsen waar je twijfel over hebt. Dan is mijn antwoord....zou ik hier Jezus kunnen ontmoeten. Ja dat is een verstandelijke beredenering, vaak volg ik echter ook mijn gevoel wat in mij opkomt. Ook in contacten met mensen ben ik behoorlijk gevoelig voor wat mijn gevoel me ingeeft over die persoon. Iemand voelt goed of niet goed.

De werkelijke wil van God..... Ik volg mijn denken en voelen, Leef vanuit het vertrouwen dat Hij kenbaar maakt en mag maken wat Hij wil met mijn leven. Zolang Hij dat niet doet, volg ik mijn eigen denken, weten, voelen. als God dan anders wil, heb ik t vertrouwen dat Hij mij dat duidelijk maakt.


ASANTI087 schreef:
Ik weet zeker dat hoe meer je Gods Geest krijgt, hoe minder belangrijk jouw vraag wordt. Dan ben je automatisch aan het werk in Gods rijk. Dan heb je geen angst meer om dingen verkeerd te doen en verliest het verkeerde van het aardse rijk zijn aantrekkingskracht.
Dan vind het het heerlijk om te bidden: Uw wil geschiede.

Zo is het trouwens dus precies zoals ik er ook over denk.

en toch zeg ik .... God, U mag mijn leven leiden, maak Uw wil maar bekend, zodat ik in Uw koninkrijk dienstbaar kan en mag zijn.


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op woensdag 21 juli 2010, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2