ChristianMatch
 


Forum

Niet mijn wil maar Uw wil geschiede
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 12:19
 
In het Onze Vader bidden wij: "Uw wil geschiede". En Jezus heeft gezegd: "Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij. Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het behouden (Lucas 9:23-24)

Iemand zei ooit: "Your cross is where your will en Gods will cross". (Jouw kruis is daar waar jouw wil en Gods wil elkaar kruisen)

Wat betekent dit voor de dagelijkse praktijk? Herkennen wij het als God iets anders voor ons wil dan wij voor onszelf in gedachten hebben?

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772





Berichten: 161

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 12:23
 
ZINGA672 schreef:
In het Onze Vader bidden wij: "Uw wil geschiede". En Jezus heeft gezegd: "Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij. Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het behouden (Lucas 9:23-24)

Iemand zei ooit: "Your cross is where your will en Gods will cross". (Jouw kruis is daar waar jouw wil en Gods wil elkaar kruisen)

Wat betekent dit voor de dagelijkse praktijk? Herkennen wij het als God iets anders voor ons wil dan wij voor onszelf in gedachten hebben?

GrZing


we moeten leren om ons door Hem te laten lijden
en dat is vaak een andere weg dan wij zelf zouden kiezen
maar overal heeft Hij een bedoeling mee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:12
 
BRAZEEVEL772 schreef:
we moeten leren om ons door Hem te laten lijden
en dat is vaak een andere weg dan wij zelf zouden kiezen
maar overal heeft Hij een bedoeling mee

verklaar voor mij de bedoeling van het boek Job dan eens.
Waarom was er het leed wat Job onderging. Waarom werden zijn kinderen gedood, waarom werden zijn zegeningen afgenomen.

Waarom ervaart de ene mens zoveel zegen en de ander zoveel leed.

Heeft God overal een bedoeling mee?? Of wil God er altijd voor ons zijn?

Ja God wil dat wij Hem volgen. Maar wat is nu eigenlijk God's wil?

Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?

God's wil is dat wij Hem volgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772





Berichten: 161

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:30
 
JONATHAN890 schreef:
verklaar voor mij de bedoeling van het boek Job dan eens.
Waarom was er het leed wat Job onderging. Waarom werden zijn kinderen gedood, waarom werden zijn zegeningen afgenomen.

Waarom ervaart de ene mens zoveel zegen en de ander zoveel leed.

Heeft God overal een bedoeling mee?? Of wil God er altijd voor ons zijn?

Ja God wil dat wij Hem volgen. Maar wat is nu eigenlijk God's wil?

Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?

God's wil is dat wij Hem volgen.

als dr geen zonde was was dr geen pijn
als adam niet had gegeten van de appel
was dit alles niet gebeurd
en heeft god ons rekenschap af te leggen van zijn daden
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk

waarom job dit leed onderging

job1 van af vers 8

En de HEERE zeide tot den satan: Hebt gij ook acht geslagen op Mijn knecht Job? Want niemand is op de aarde gelijk hij, een man oprecht en vroom, godvrezende en wijkende van het kwaad.
9 Toen antwoordde de satan den HEERE, en zeide: Is het om niet, dat Job God vreest?
10 Hebt Gij niet een betuining gemaakt voor hem, en voor zijn huis, en voor al wat hij heeft rondom? Het werk zijner handen hebt Gij gezegend, en zijn vee is in menigte uitgebroken in den lande.
11 Maar toch strek nu Uw hand uit, en tast aan alles, wat hij heeft; zo hij U niet in Uw aangezicht zal zegenen?
12 En de HEERE zeide tot den satan: Zie, al wat hij heeft, zij in uw hand; alleen aan hem strek uw hand niet uit. En de satan ging uit van het aangezicht des HEEREN.

God is er voor ieder mens
want als God ons los zou laten zijn we verloren

Gods wil is duidelijk
we hebben de tien geboden
die moeten we onderhouden
al kunnen we dat van ons zelf niet
daarom heeft iedere dag genoeg aan zn eigen kwaad
we moeten iedere dag weer vergeving krijgen van onze zonde



ik heb 3 keer van mn leven in het vuur gelegen
de 3e keer verbrande ik voor 44 %
en viel 8 meter naar beneden
ik overleefde het
waarom waarom voor mn leven getekend

johan wij weten ook niet alles wat God er mee wil zeggen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:35
 
JONATHAN890 schreef:
verklaar voor mij de bedoeling van het boek Job dan eens.
Waarom was er het leed wat Job onderging. Waarom werden zijn kinderen gedood, waarom werden zijn zegeningen afgenomen.

Waarom ervaart de ene mens zoveel zegen en de ander zoveel leed.

Heeft God overal een bedoeling mee?? Of wil God er altijd voor ons zijn?

Ja God wil dat wij Hem volgen. Maar wat is nu eigenlijk God's wil?

Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?

God's wil is dat wij Hem volgen.

Wat is Gods wil? Dat wij Hem dienen en Hem de eer geven in alles, in volmaaktheid! Een leven in vrede en harmonie. Een leven zoals het was in het paradijs.

Eva en Adam, en wij in hen, hebben gezondigd. Dáárom is er lijden in de wereld. Dat is dus niet Gods wil, maar wij hebben voor onszelf en onze eigen wil gekozen, en doen dat nog steeds...

God is zó groot en genadig, dat Hij het lijden wil gebruiken om ons dichter bij Hem te brengen.
Begrijp me goed, ik zie het lijden dus absoluut niet als middel... Voor Hem is niets te wonderlijk... Hij gebruikt zelfs de puinhopen die wij er van maken...
Ik zie het lijden ook niet als (directe) straf op de zonde, maar het is er wel een gevolg van...

Betekent dit dan dat we het lijden lijdelijk 'moeten' accepteren? Nee, zeker niet... Dat leren we van Job... en uit o.a. psalm 88 (hier is ooit een topic over geweest, terug te vinden onder het thema bijbelstudie, 'topic: wat leren we van deze tekst').
Wij mogen alles bij God die een Vader voor ons wil zijn, neerleggen. Dus ook onze gevoelens en onze emoties. Job deed dit ook, in extreme mate. Job uitte wel duidelijke aanklachten tegen God, hij wijst God zelfs terecht (Job 40:2). Zijn vrienden hadden daar veel moeite mee en wijzen hem op hun beurt terecht. Uiteindelijk laat God aan Job Zijn grootheid en almacht zien, waardoor hij niets anders kan dan bekennen dat hij onverstandig was en geen recht van spreken had. Maar God wijst Job niet terecht om zijn brutaliteit. God is wel boos op de vrienden van Job; zij hebben niet juist over Hem gesproken, Job wel (42:7). Zij moeten schuld belijden, met notabene Job door God aangesteld als bemiddelaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:22
 
Wanneer we zeggen: "Uw wil geschiede" gaan we er misschien te vaak vanuit dat het dan ook gebeurd...maar helaas, WIJ moeten er in ons eigen leven voor zorgen dat het gebeurd.

Ik weet van mezelf dat ik nog wel eens bewust de verkeerde kant opgegaan ben, terwijl ik wist dat God mij liever de andere kant op had zien gaan. Maar ja, ik was eigenwijs en deed liever wat ik zelf wilde. En ik moet zeggen dat ik op die momenten meestal enorm hard men neus stootte, dus tegenwoordig kijk ik eerst maar even of God het met me eens is of niet! Lachende smiley

God maakt Zijn wil echt wel duidelijk aan ons...maar het is aan ons of we er gehoor aangeven...of we Zijn wil doen geschieden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:25
 
Bij dit topic moet ik vaak denken aan dat grote kleed dat geborduurd is.

Kijk je naar de onderkant ( ons aardse leven ) zie je allemaal losse draadjes door elkaar en knopen, maar kijk je aan de bovenkant ( vanaf Gods troon ) zie je een perfect geborduurd kleed ( leven naar Zijn wil en plan met jouw leven ).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:31
 
CARIN303 schreef:
Bij dit topic moet ik vaak denken aan dat grote kleed dat geborduurd is.

Kijk je naar de onderkant ( ons aardse leven ) zie je allemaal losse draadjes door elkaar en knopen, maar kijk je aan de bovenkant ( vanaf Gods troon ) zie je een perfect geborduurd kleed ( leven naar Zijn wil en plan met jouw leven ).

Ik heb hetzelfde wel eens gehoord met een kijkdoos... wij mensen die er van de voorkant inkijken... maar God die het gehele overzicht erover heeft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:32
 
BRAZEEVEL772 schreef:
we moeten leren om ons door Hem te laten lijden
en dat is vaak een andere weg dan wij zelf zouden kiezen
maar overal heeft Hij een bedoeling mee

eh, lijden of leiden ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772





Berichten: 161

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:36
 
SUSANNAH475 schreef:
eh, lijden of leiden ??

doe alle twee maar Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 16:59
 
ZINGA672 schreef:
In het Onze Vader bidden wij: "Uw wil geschiede". En Jezus heeft gezegd: "Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij. Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het behouden (Lucas 9:23-24)

Iemand zei ooit: "Your cross is where your will en Gods will cross". (Jouw kruis is daar waar jouw wil en Gods wil elkaar kruisen)
(wat heb ik toch een mooie nickname .....) Clown smiley
Wat betekent dit voor de dagelijkse praktijk? Herkennen wij het als God iets anders voor ons wil dan wij voor onszelf in gedachten hebben?

GrZing

Ik moest gelijk denken aan Psalm 30 en dan met name vers 12

Psalm 30:1 Een psalm. Een lied bij de inwijding van de tempel. Van David.

2 Hoog wil ik u prijzen, HEER, want u hebt mij gered
en mijn vijand geen reden gegeven tot vreugde.
3 HEER, mijn God, ik riep tot u
om hulp en u hebt mij genezen.
4 HEER, u trok mij uit het dodenrijk omhoog,
ik daalde af in het graf, maar u hield mij in leven.

5 Zing voor de HEER, allen die hem trouw zijn,
loof zijn heilige naam.
6 Zijn woede duurt een oogwenk,
zijn liefde een leven lang,
met tranen slapen we ’s avonds in,
’s morgens staan we juichend op.

7 In mijn overmoed dacht ik:
Nooit zal ik wankelen.
8 HEER, u had mij lief en ik stond als een machtige berg,
u verborg uw gelaat en ik bezweek van angst.

9 U, HEER, roep ik aan,
u, Heer, smeek ik om genade.
10 Wat baat het u als ik sterf,
als ik afdaal in het graf?
Kan het stof u soms loven
en getuigen van uw trouw?

11 Luister, HEER, en toon uw genade,
HEER, kom mij te hulp.
12 U hebt mijn klacht veranderd in een dans,
mijn rouwkleed weggenomen, mij in vreugde gehuld.

13 Mijn ziel zal voor u zingen en niet zwijgen.
HEER, mijn God, u wil ik eeuwig loven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA934





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 17:17
 
Ik vroeg om kracht.
En ik kreeg moeilijkheden.
Om me sterk te maken.
Ik vroeg om wijsheid.
En ik kreeg problemen.
Om op te lossen.
Ik vroeg om moed.
En ik kreeg gevaar.
Om te overwinnen.
Ik vroeg om steun.
En ik kreeg kansen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg.
Ik kreeg alles wat ik nodig had.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 12:26
 
Wat mij in deze bijdragen opvalt, is dat er een tegenstelling is tussen Gods wil en de wil van de mens. Maar is die tegenstelling wel zo groot? Als je er naar verlangt Gods wil te doen, kan je er toch vanuit gaan dat je die doet?
De strijd tussen Gods wil en onze wil is niet altijd aanwezig. Zelf ervaar ik die niet tenminste, maar dat is iets persoonlijks.
Het lijkt wel alsof mensen bang zijn voor God, zich altijd schuldig voelen omdat ze nog niet volmaakt zijn. Maar is dat schuldgevoel terecht? Immers God heeft ons in genade aangenomen en we mogen Zijn kinderen zijn. Als kinderen maken we fouten, maar deze fouten zorgen er niet voor dat God niet meer van ons houdt.

Is Gods wil absoluut? Is er maar één weg die je mag gaan? Of hebben we ook ruimte om zelf ook ons leven in te vullen? Is het een samenwerking of is het slechts gehoorzaamheid?
Bestaat ons leven slechts uit ongehoorzaamheid en leven uit genade? Of bestaat ons leven uit relatie en Liefde?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:39
 
JONATHAN890 schreef:
verklaar voor mij de bedoeling van het boek Job dan eens.
Waarom was er het leed wat Job onderging. Waarom werden zijn kinderen gedood, waarom werden zijn zegeningen afgenomen.

zegen/ leed.

een bedoeling /Is god er altijd voor ons?

God's wil?

Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?

God's wil is dat wij Hem volgen.

Ik heb altijd cynisch tegen het boek Job aangekeken. Hoe kan hij zich ooit weer zich gelukkig hebben gevoeld; Fijn.. grotere rijkdom en nieuwe zoons en dochters... Zal hij leuk gevonden hebben... die latere kinderen kunnen die andere toch niet vervangen.... Hoe gevoelloos lijken zijn woorden en zijn eer aan God. Lekker fatalistisch mannetje die Job.

Na een groot verlies en veel rouw en verwerking kijk ik er nu anders tegen aan. Voor mijn verlies voelde ik me hartstikke rijk. Ik genoot vollop van alles wat we hadden. We hadden niet de aantallen die Job had maar het leven verliep als een speer. Tot het moment dat de bodem onder mijn voeten weggeslagen werd. Bij mij was het een dodelijk ongeluk, bij iemand anders kan het een ziekte zijn of zelfs een gebroken teen.

Ik heb Job nooit gesproken maar ik sta nu volledig achter de woorden die hij zei. Waarschijnlijk voel ik dus een beetje hetzelfde als hij toen. Hij zei; De Heere heeft Gegeven de Here heeft genomen, de naam des Heren zij Geloofd. Zijn hoofd en hart moeten gevuld zijn geweest door Gods Geest. Het machtig mooie van Gods Geest is dat je gevuld wordt met vreugde en vrede en rust. Dat is pas een zegening! Echte zegeningen hebben niets te maken met gezonde zonen en dochters, een heerlijk huis, heerlijk werk en heerlijk moeiteloos leven.

Bij mij viel dat kwartje pas na leed. Zonder leed had ik me niet zo rijk gevoeld als nu. Het is een feit. Als de grond onder je voeten wegzinkt en je laat je leven over aan God, dan dragen engelen je.
In ons welvarende landje, waar we bijna alles onder controle hebben zinkt de grond niet onder onze voeten weg. Helaas. want pas op het moment dat je het niet meer onder controle hebt, ervaar je Gods Geest ten volle.

Helaas ervaar ik het ook niet elke minuut van de dag en waarom niet? op die momenten dat ik het niet ervaar heb ik het idee dat ik weer een beetje de teugels in handen heb. Dat ik zelf weer alles moet en kan regelen. Dat wil ik zo graag, maar o wee als het dan tegenzit dan slaat de golf van leed weer over me heen en weet ik niet waar ik het zoeken moet en voer ik de hele dag geen klap uit omdat ik me zo gefrustreerd en rot voel.
Dus het Waarom...? Ik ben zonder leed niet in staat om mij over te geven aan God.

Grappig dat je zegt:
"Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?"

T is bij mij net andersom. Ik ervaar hoogtepunten als ik zeg niet mijn wil maar uw wil geschiede. Mijn hoogtepunten worden verklaard doordat ik dan mijn handen open en zeg: 'Heer mijn leven is van U. Ik wil accepteren dat uw doel met mij beter is dan hetgeen ik wil. En ik wil best een instrument zijn in Uw koninkrijk, maar zorg daar alsjeblieft voor, want het lukt mij niet.

Mijn conclusie, bezie het van de positieve kant en niet de negatieve. Bekijk het vanuit Mogelijkheden die HIJ Schept en niet vanuit dat stomme leed dat je meemaakt.

Ik kan nog uren doorgaan dat heeft toch geen nut. Ik hoop dat bij iedereen die dergelijke vragen heeft, ooit kwartjes zullen gaan vallen. Op wat voor manier dan ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat mij in deze bijdragen opvalt, is dat er een tegenstelling is tussen Gods wil en de wil van de mens. Maar is die tegenstelling wel zo groot? Als je er naar verlangt Gods wil te doen, kan je er toch vanuit gaan dat je die doet?
De strijd tussen Gods wil en onze wil is niet altijd aanwezig. Zelf ervaar ik die niet tenminste, maar dat is iets persoonlijks.
Het lijkt wel alsof mensen bang zijn voor God, zich altijd schuldig voelen omdat ze nog niet volmaakt zijn. Maar is dat schuldgevoel terecht? Immers God heeft ons in genade aangenomen en we mogen Zijn kinderen zijn. Als kinderen maken we fouten, maar deze fouten zorgen er niet voor dat God niet meer van ons houdt.

Is Gods wil absoluut? Is er maar één weg die je mag gaan? Of hebben we ook ruimte om zelf ook ons leven in te vullen? Is het een samenwerking of is het slechts gehoorzaamheid?
Bestaat ons leven slechts uit ongehoorzaamheid en leven uit genade? Of bestaat ons leven uit relatie en Liefde?

Ben het helemaal met je eens Chat...
Ik denk dat we als christen bijna automatisch God's wil willen doen.
Waar ik zelf enkel wel eens tegen aan loop is het probleem dat hetgeen God mij vraagt te doen eigenlijk gewoon iets is dat ik heel eng vind, en waarvan ik denk dat ik het nooit zou kunnen...en in het verleden liet ik die angst dan nog wel eens een grotere rol spelen dan mijn vertrouwen... (nog wel eens trouwens, blijf mens)...maar ik leer meer en meer wél op de wil van God te vertrouwen en zie dan ook dat het iets goeds brengt. Afgelopen weekend nog heb ik heel spontaan een stap gezet waarvan ik zelf dacht daar nog lang niet aan toe te zijn, maar waarvan ik op een bepaald moment ineens ervaarde dat God tegen me zei: "Ja, doen!"...en heb ik dus die eerste stap gezet...schoorvoetend, want ik ben heel erg bang om te falen, terwijl ik eigenlijk best weet dat ik het wel kan omdat mijn gaves en talenten zeker in die richting wijzen. Maar dat maakt de angst niet minder groot! Ik ben nog steeds aan het slikken en het zal ook wel even gaan duren tot ik aan het idee gewend ben...ik ben benieuwd, laat het maar een beetje over me heen komen en stel mijn vertrouwen op Hem. Want als er één ding is dat ik zeker weet, dan is het wel dat het ergens toe gaat leiden
Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 12 juli 2010, 14:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:24
 
ASANTI087 schreef:
Ik heb altijd cynisch tegen het boek Job aangekeken. Hoe kan hij zich ooit weer zich gelukkig hebben gevoeld; Fijn.. grotere rijkdom en nieuwe zoons en dochters... Zal hij leuk gevonden hebben... die latere kinderen kunnen die andere toch niet vervangen.... Hoe gevoelloos lijken zijn woorden en zijn eer aan God. Lekker fatalistisch mannetje die Job.

Na een groot verlies en veel rouw en verwerking kijk ik er nu anders tegen aan. Voor mijn verlies voelde ik me hartstikke rijk. Ik genoot vollop van alles wat we hadden. We hadden niet de aantallen die Job had maar het leven verliep als een speer. Tot het moment dat de bodem onder mijn voeten weggeslagen werd. Bij mij was het een dodelijk ongeluk, bij iemand anders kan het een ziekte zijn of zelfs een gebroken teen.

Ik heb Job nooit gesproken maar ik sta nu volledig achter de woorden die hij zei. Waarschijnlijk voel ik dus een beetje hetzelfde als hij toen. Hij zei; De Heere heeft Gegeven de Here heeft genomen, de naam des Heren zij Geloofd. Zijn hoofd en hart moeten gevuld zijn geweest door Gods Geest. Het machtig mooie van Gods Geest is dat je gevuld wordt met vreugde en vrede en rust. Dat is pas een zegening! Echte zegeningen hebben niets te maken met gezonde zonen en dochters, een heerlijk huis, heerlijk werk en heerlijk moeiteloos leven.

Bij mij viel dat kwartje pas na leed. Zonder leed had ik me niet zo rijk gevoeld als nu. Het is een feit. Als de grond onder je voeten wegzinkt en je laat je leven over aan God, dan dragen engelen je.
In ons welvarende landje, waar we bijna alles onder controle hebben zinkt de grond niet onder onze voeten weg. Helaas. want pas op het moment dat je het niet meer onder controle hebt, ervaar je Gods Geest ten volle.

Helaas ervaar ik het ook niet elke minuut van de dag en waarom niet? op die momenten dat ik het niet ervaar heb ik het idee dat ik weer een beetje de teugels in handen heb. Dat ik zelf weer alles moet en kan regelen. Dat wil ik zo graag, maar o wee als het dan tegenzit dan slaat de golf van leed weer over me heen en weet ik niet waar ik het zoeken moet en voer ik de hele dag geen klap uit omdat ik me zo gefrustreerd en rot voel.
Dus het Waarom...? Ik ben zonder leed niet in staat om mij over te geven aan God.

Grappig dat je zegt:
"Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?"

T is bij mij net andersom. Ik ervaar hoogtepunten als ik zeg niet mijn wil maar uw wil geschiede. Mijn hoogtepunten worden verklaard doordat ik dan mijn handen open en zeg: 'Heer mijn leven is van U. Ik wil accepteren dat uw doel met mij beter is dan hetgeen ik wil. En ik wil best een instrument zijn in Uw koninkrijk, maar zorg daar alsjeblieft voor, want het lukt mij niet.

Mijn conclusie, bezie het van de positieve kant en niet de negatieve. Bekijk het vanuit Mogelijkheden die HIJ Schept en niet vanuit dat stomme leed dat je meemaakt.

Ik kan nog uren doorgaan dat heeft toch geen nut. Ik hoop dat bij iedereen die dergelijke vragen heeft, ooit kwartjes zullen gaan vallen. Op wat voor manier dan ook.
Ik heb de indruk dat twee discussies hier door elkaar heen gaan lopen. Is het lijden Gods wil? en doen we altijd Gods wil. Het antwoord op de eerste is voor mij, dat God niet wil dat we lijden, maar het lijden wat op ons afkomt helpt Hij om te dragen. Lijden heeft ook te maken met de gebrokenheid van deze wereld, de onvolmaaktheid van de schepping. Het regeren van zonde over mensen. En dat is niet gewild door God. Hij heeft een nieuwe schepping voor ons klaar waar geen lijden meer is. Hij helpt ons echter als wij zelf door dat lijden getroffen worden.

Gods wil doen is echter meer dan standhouden tijdens lijden. Het gaat om toewijding in ons leven, dagelijks. En dan wordt ons leven naar Zijn beeld en worden we gelijkvormig aan Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:26
 
[quote=CHATULIEM619]Wat mij in deze bijdragen opvalt, is dat er een tegenstelling is tussen Gods wil en de wil van de mens. Maar is die tegenstelling wel zo groot?

Als die tegenstelling er niet is waarom roept Jezus ons dan op om dagelijks ons kruis op ons te nemen? Waarom zegt Hij dat we ons leven moeten (willen) verliezen? Waarom zal degene die zijn leven zal willen behouden het uiteindelijk verliezen?

Als je er naar verlangt Gods wil te doen, kan je er toch vanuit gaan dat je die doet?

En wat dan te zeggen van Paulus? Voor mij toch een HELD in kapitale letters; wat hij allemaal niet te verduren heeft gehad voor onze Here Jezus Christus. Toch zegt hij: "Want ik weet, dat in mij, dat wil zeggen in mijn vlees, geen goed woont. Immers, het wensen is wel bij mij aanwezig, maar het goede uitwerken, kan ik niet. Want niet wat ik wens, het goede, doe ik, maar wat ik niet wens, het kwade, dat doe ik. Indien ik nu datgene doe, wat ik niet wens, dan bewerk ik het niet meer, maar de zonde, die in mij woont. Zo vind ik dan deze regel: als ik het goede wens te doen, is het kwade bij mij aanwezig; want naar de inwendige mens verlustig ik mij in de wet Gods, maar in mijn leden zie ik een andere wet, die strijd voert tegen de wet van mijn verstand en mij tot krijgsgevangene maakt van de wet der zonde, die in mijn leden is.
Ik, ellendig mens! Wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?"


Paulus voerde kennelijk toch een hele strijd om de wil van God te doen. Hoewel hij zegt deze in zijn innerlijk wel te wensen houdt het uitvoeren van deze wens nog wat te wensen over.

Het lijkt wel alsof mensen bang zijn voor God, zich altijd schuldig voelen omdat ze nog niet volmaakt zijn. Maar is dat schuldgevoel terecht?

Wie zegt dat het over schuldgevoel gaat? Er is toch niks mis mee om je eigen tekortkomingen onder ogen te zien?

Is Gods wil absoluut? Is er maar één weg die je mag gaan? Of hebben we ook ruimte om zelf ook ons leven in te vullen? Is het een samenwerking of is het slechts gehoorzaamheid?

Die vraag; daar ben ik jarenlang mee bezig geweest. Ik heb voor mij de sleutel voor een antwoord gevonden in Romeinen 12:2 "En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene."
Hier staat denk ik een opdracht voor de mens die de wil van God wil doen. Kennelijk schiet ons denken van nature te kort, en kennelijk moet er na onze bekering toch aan gewerkt worden. Meer een ontdekkingstocht dus dan een pasklaar antwoord.

Net zoals blijkt uit die tekst in Jesaja 55:8 "Want mijn gedachten zijn niet uw gedachten en uw wegen zijn niet mijn wegen luidt het woord des Heren."

Grzing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:35
 
Ter bemoediging:

I will praise You Lord my God
Even in my desperation
I will praise You Lord
And I will praise You, Lord my God
even in my brokenness
I will praise You Lord

And I can’t understand all that You allow
I just can’t see the reason
But my life is in Your hands
And though I cannot see You Lord
I choose to trust You Lord

And even when my heart is torn
I will praise You Lord
And even when I feel deserted
I will praise You Lord
Even in my darkest valley
I will praise You Lord
And when my world is shattered
And it seems all hope is gone
Yet I will praise You Lord

And I will trust You Lord my God
Even in my loneliness; I will trust You Lord
And I will trust You Lord my God
Even when I cannot hear You
I will trust You Lord
And I will not forget that
You hung on a cross
Oh Lord, You bled and died for me
And if I have to suffer
I know that You’ve been there
And I know that You’re here now

And even when my heart is torn
I will praise You Lord
And even when I feel deserted
I will praise You Lord
And even in my darkest valley
I will praise You Lord
And when my world is shattered
And it seems all hope is gone
Yet I will praise You Lord

(auteur onbekend. Uitvoering Vineyard music e.a.)


Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 12 juli 2010, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 00:00
 
ASANTI087 schreef:
Ik heb altijd cynisch tegen het boek Job aangekeken. Hoe kan hij zich ooit weer zich gelukkig hebben gevoeld; Fijn.. grotere rijkdom en nieuwe zoons en dochters... Zal hij leuk gevonden hebben... die latere kinderen kunnen die andere toch niet vervangen.... Hoe gevoelloos lijken zijn woorden en zijn eer aan God. Lekker fatalistisch mannetje die Job.

Na een groot verlies en veel rouw en verwerking kijk ik er nu anders tegen aan. Voor mijn verlies voelde ik me hartstikke rijk. Ik genoot vollop van alles wat we hadden. We hadden niet de aantallen die Job had maar het leven verliep als een speer. Tot het moment dat de bodem onder mijn voeten weggeslagen werd. Bij mij was het een dodelijk ongeluk, bij iemand anders kan het een ziekte zijn of zelfs een gebroken teen.

Ik heb Job nooit gesproken maar ik sta nu volledig achter de woorden die hij zei. Waarschijnlijk voel ik dus een beetje hetzelfde als hij toen. Hij zei; De Heere heeft Gegeven de Here heeft genomen, de naam des Heren zij Geloofd. Zijn hoofd en hart moeten gevuld zijn geweest door Gods Geest. Het machtig mooie van Gods Geest is dat je gevuld wordt met vreugde en vrede en rust. Dat is pas een zegening! Echte zegeningen hebben niets te maken met gezonde zonen en dochters, een heerlijk huis, heerlijk werk en heerlijk moeiteloos leven.

Bij mij viel dat kwartje pas na leed. Zonder leed had ik me niet zo rijk gevoeld als nu. Het is een feit. Als de grond onder je voeten wegzinkt en je laat je leven over aan God, dan dragen engelen je.
In ons welvarende landje, waar we bijna alles onder controle hebben zinkt de grond niet onder onze voeten weg. Helaas. want pas op het moment dat je het niet meer onder controle hebt, ervaar je Gods Geest ten volle.

Helaas ervaar ik het ook niet elke minuut van de dag en waarom niet? op die momenten dat ik het niet ervaar heb ik het idee dat ik weer een beetje de teugels in handen heb. Dat ik zelf weer alles moet en kan regelen. Dat wil ik zo graag, maar o wee als het dan tegenzit dan slaat de golf van leed weer over me heen en weet ik niet waar ik het zoeken moet en voer ik de hele dag geen klap uit omdat ik me zo gefrustreerd en rot voel.
Dus het Waarom...? Ik ben zonder leed niet in staat om mij over te geven aan God.

Grappig dat je zegt:
"Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?"

T is bij mij net andersom. Ik ervaar hoogtepunten als ik zeg niet mijn wil maar uw wil geschiede. Mijn hoogtepunten worden verklaard doordat ik dan mijn handen open en zeg: 'Heer mijn leven is van U. Ik wil accepteren dat uw doel met mij beter is dan hetgeen ik wil. En ik wil best een instrument zijn in Uw koninkrijk, maar zorg daar alsjeblieft voor, want het lukt mij niet.

Mijn conclusie, bezie het van de positieve kant en niet de negatieve. Bekijk het vanuit Mogelijkheden die HIJ Schept en niet vanuit dat stomme leed dat je meemaakt.

Ik kan nog uren doorgaan dat heeft toch geen nut. Ik hoop dat bij iedereen die dergelijke vragen heeft, ooit kwartjes zullen gaan vallen. Op wat voor manier dan ook.

Ik herken dit Asanti. Juist door lijden heen heb ik Gods hand in mijn leven ervaren en Hem beter leren kennen. Dat lijden; dat wil je niet, maar toch, dat wat ik ervoor terug heb gekregen zou ik voor geen goud willen missen!

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:12
 
Als ik dit lees, denk ik, ja dat wil ik.

Maar wat als ik graag iets anders wil in mijn leven dan dat gebeurt in mijn leven.

Ik geloof dat God een plan voor mijn leven heeft. Dat God niet een rol in mijn leven speelt, maar dat Hij de regisseur van mijn leven is.

Ik vraag en bid God dagelijks hierom.... God niet mijn wil maar Uw wil. God gebruik mij in uw Koninkrijk, gebruik mij zoals U mij gewild heeft.

Al voordat ik geboren was, heeft U een plan voor mij.

Maar wanneer zijn de dingen die gebeuren God's wil. Wanneer is mijn verlangen in strijd met de wil van God. Wanneer zijn de dingen die bijvoorbeeld een weg op lijken te gaan, de wil van God?

God....ik weet het soms ook niet. Vraag mij zoveel af...... God, niet mijn wil, maar Uw wil.....maar ik heb dingen die ik ook graag zou willen, waar ik zo dankbaar voor zou zijn. amen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARC212





Berichten: 112

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 20:57
 
JONATHAN890 schreef:
Als ik dit lees, denk ik, ja dat wil ik.

Maar wat als ik graag iets anders wil in mijn leven dan dat gebeurt in mijn leven.

Ik geloof dat God een plan voor mijn leven heeft. Dat God niet een rol in mijn leven speelt, maar dat Hij de regisseur van mijn leven is.

Ik vraag en bid God dagelijks hierom.... God niet mijn wil maar Uw wil. God gebruik mij in uw Koninkrijk, gebruik mij zoals U mij gewild heeft.

Al voordat ik geboren was, heeft U een plan voor mij.

Maar wanneer zijn de dingen die gebeuren God's wil. Wanneer is mijn verlangen in strijd met de wil van God. Wanneer zijn de dingen die bijvoorbeeld een weg op lijken te gaan, de wil van God?

God....ik weet het soms ook niet. Vraag mij zoveel af...... God, niet mijn wil, maar Uw wil.....maar ik heb dingen die ik ook graag zou willen, waar ik zo dankbaar voor zou zijn. amen

God wil het goede met je en dat wil jezelf ook. Geduld is daarbij belangrijk. Dat denk ik.


Laatst aangepast door
MARC212
op zaterdag 17 juli 2010, 20:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 22:47
 
MARC212 schreef:
God wil het goede met je en dat wil jezelf ook. Geduld is daarbij belangrijk. Dat denk ik.

ja dat is de boodschap die ik ook altijd hoor..... maar toch..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 23:09
 
JONATHAN890 schreef:
ja dat is de boodschap die ik ook altijd hoor..... maar toch..

ons geduld is ook menselijk, bedoel je dat Jonathan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 23:21
 
Ik denk dat we eerst moeten beginnen met het zoeken naar het Koninkrijk Gods.
Als we dat hebben mogen vinden , geloof ik niet dat er nog veel behoefte is naar de dingen die we zelf graag willen maar dat er veel meer behoefte is naar wat God van ons wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 23:41
 
VISSER278 schreef:
Ik denk dat we eerst moeten beginnen met het zoeken naar het Koninkrijk Gods.
Als we dat hebben mogen vinden , geloof ik niet dat er nog veel behoefte is naar de dingen die we zelf graag willen maar dat er veel meer behoefte is naar wat God van ons wil.

Nou..... dit vind ik een beetje te kort doen aan mijn eigen mens/gevoel/verlangen. Ik denk dat er altijd wel dingen zijn die we als fijn mogen beleven in ons leven. Soms zijn er dingen die we wel bij god mogen voorleggen.

Ik denk ook wel dat het goed is dat wij zoeken naar wat God wil in ons leven. Welk plan Hij met ons leven heeft, waarvoor kunnen wij gebruikt worden in Zijn koninkrijk.

Maar is het nou zo dat wij zelf niet ook een stuk in dit leven mogen staan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 20:06
 
Vanmorgen in de dienst zongen we opwekking 582,
Tijdens het zingen voelde ik zo bijzonder dat God wil dat we Hem
volgen door ons aan Hem te geven in vol vertrouwen.

Al mijn hoop,
mijn plannen en mijn tijd
leg ik in uw hand,
vertrouw ze aan U toe.

Dat gaf mij op dat moment zoveel rust en vrede. Had ik echt net ff nodig.
In mijn hoofd zaten wat vragen die een antwoord wilde hebben, maar waarvan ik ook wist dat het antwoord niet zou worden wat ik mooi en goed zou vinden.

En God gaf mij rust, een zegening door mij heen.



http://www.youtube.com/watch?v=ukLhNMIIh2k&feature=related

Jezus, alles geef ik U
wat ik ben en heb
en wat ik ooit zal zijn.

Al mijn hoop,
mijn plannen en mijn tijd
leg ik in uw hand,
vertrouw ze aan U toe.

Door uw wil te doen,
leer ik om vrij te zijn.

Jezus, alles geef ik U,
wat ik ben en heb
en wat ik ooit zal zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 21:00
 
JONATHAN890 schreef:
Vanmorgen in de dienst zongen we opwekking 582,
Tijdens het zingen voelde ik zo bijzonder dat God wil dat we Hem
volgen door ons aan Hem te geven in vol vertrouwen.

Al mijn hoop,
mijn plannen en mijn tijd
leg ik in uw hand,
vertrouw ze aan U toe.

Dat gaf mij op dat moment zoveel rust en vrede. Had ik echt net ff nodig.
In mijn hoofd zaten wat vragen die een antwoord wilde hebben, maar waarvan ik ook wist dat het antwoord niet zou worden wat ik mooi en goed zou vinden.

En God gaf mij rust, een zegening door mij heen.



http://www.youtube.com/watch?v=ukLhNMIIh2k&feature=related

Jezus, alles geef ik U
wat ik ben en heb
en wat ik ooit zal zijn.

Al mijn hoop,
mijn plannen en mijn tijd
leg ik in uw hand,
vertrouw ze aan U toe.

Door uw wil te doen,
leer ik om vrij te zijn.

Jezus, alles geef ik U,
wat ik ben en heb
en wat ik ooit zal zijn.

Dank je wel voor dit mooie lied. Soms is het zo moeilijk om Gods weg te begrijpen. Zo moeilijk om geduldig te zijn. Zo moeilijk om te blijven vertrouwen, om niet in eigen kracht te gaan doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 00:25
 
VISSER278 schreef:
Ik denk dat we eerst moeten beginnen met het zoeken naar het Koninkrijk Gods.
Als we dat hebben mogen vinden , geloof ik niet dat er nog veel behoefte is naar de dingen die we zelf graag willen maar dat er veel meer behoefte is naar wat God van ons wil.

Jammer vind ik het dat je dit van 1 kant belicht... God heeft net zo goed mensen geschapen opdat zij van het leven mogen genieten.
Kijk maar naar hoe het was voor de zondeval... Adam wandelde met God, maar kreeg er zelfs nog een vrouw bij aan zijn zijde... ik geloof dat het vertrouwen op God heel belangrijk is, maar in dat vertrouwen wil God ook naar de mens luisteren en behoefte om te genieten is ook iets wat God zelf ingeschapen heeft in de mens...

Waarom kan een behoefte niet en in Gods wil zijn en dat de mens ergens naar verlangt... ? ik denk dat die beiden heel goed samen kunnen zijn, terwijl het toch in Gods wil is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 08:02
 
Moet denken aan een lied n.a.v. Mat 6,33
Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden.
Ik denk dat Visser het zo bedoelt.
God kent de wensen van je hart en Hij weet wat je nodig hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 17:35
 
IMKE917 schreef:
Moet denken aan een lied n.a.v. Mat 6,33
Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden.
Ik denk dat Visser het zo bedoelt.
God kent de wensen van je hart en Hij weet wat je nodig hebt.


http://www.youtube.com/watch?v=fkzqANZ1Wqw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2