ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ASANTI087
ChristianMatch forum index » Berichten van ASANTI087
Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 10:06
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
PIETER649 schreef:
bier op wijn
geeft venijn


dus verpest het niet door vooraf wijn te drinken Lachende smiley

ach als t uut grunn of drenthe komt t altied goud op zien tied
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:44
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
PIETER649 schreef:
reageer es niet zo allergisch hannah!!!!!!!!!!!! Boze smiley

wij doen hier niet aan allergieen. Daar hebben we allemaal middeltjes voor, alleen nog uitvogelen welke verantwoord zijn en voor wie Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:00
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
[quote=ZINGA672] Iemand die het verschil niet ziet tussen christendom en satanisme is het spoor bijster.

quote]"

waaraan zie jij het verschil dan? waar zit hem dat volgens jouw in? Ik wil graag je mening horen. Ik wil er graag over na denken omdat ik het verschil zo moeilijk vindt om te zien. En omdat ik het wel een keuze is die ik maken moet. Niet om de discussien met jouw aan te gaan, maar om jouw mening en vooral jouw argumenten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 19:53
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
is het niet een idee als we kritiek op iemand hebben om dat via de mail te doen ipv op een forum. Ik merk zelf ook dat het makkelijk is mijn mening over hoe iemand reageert zo neer te typen. Maar als ik alleen al dit forum bekijk, of in de chatroom, doet het me gewoon pijn als ik al die felle reacties zie.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Ik vind het gewoon moeilijk om de inhoudelijke discussie te volgen door al het gehakketak van de mensen onderling.

Laten we daar mee ophouden. Ik neem mij heftig voor, als ik persoonlijk reageren wil op iemands houding, dat ik dat per mail doe.
Zo niet, dan mogen jullie me daar op aanspreken!

Kom op, laten we volwassen doen.

wat mijn ervaringen betreft. komt echt nog maar ben daar nu niet voor in de stemming.

Fijne zondagavond voor iedereen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 14:38
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
hallo allemaal,

even naar het begin onderwerp: Ben vandaag naar therapeut geweest en heb voor mezelf verhelderende ontdekking gedaan. Denk dat ik nu wel standpunt heb maar heb dit weekend andere dingen aan mn hoofd en wil het even laten bezinken. Vandaar dat ik hier graag later op terug wil komen.

Wat het off topic betreft. De discussie van alternatieve terapien als zijlstra, dat vind ik wel redelijk hier bij horen.

Zo lang toespelingen op man/vrouw gebeuren buiten beschouwing blijven vind ik het mooi jullie reacties te lezen.

groetjes en tot later
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 22:44
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
thank you voor deze concrete puntsgewijze uiteenzetting! helder.

Ik zal het laten bezinken. Wat die stress betreft, Mijn leven heeft ontzettend op zijn gat gelegen door iets waar ik niets aan kon doen maar ik krabbel er al aardig weer boven op. Hoe zeggen ze dat? luctor et emergo??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 22:05
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
PIETER649 schreef:

Van alle wonderbaarlijke bekeringen is er ooit 1 in de krant gekomen, ene Janneke Vlot, meen ik, en zelfs daar zetten de artsen nog vraagtekens bij.
Verder is het allemaal .. zo wazig .
(En ja, ik ben er live aanwezig geweest)

Heb jij het idee dat de werking van middeltjes als van dokter vogel en bijv de werking van voetreflex therapie kwakzalverij is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 22:02
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
Ha ha Ha, moet wel om je lachen meneer happy. Heb net je profiel bekeken en kan me voorstellen dat je op de universiteit moest afhaken. Ben zelf student en docent geweest en bijdehante studenten die er van alles bijhalen en niet echt concreet over komen worden niet altijd gewaardeerd. helaas voor jou... of niet... ha ha, thats the question...

Maar goed. Ik bedankte jouw, Annette, idd voor de opmerking om het toch asjeblieft simpel te houden en zeker geen man/vrouw toespelingen aan te halen omdat dan veel mensen geirriteerd raken, ik vind dat ook irritant. Ik weet dat veel mensen ook afhaken als het lange stukken zijn maar ik vind het met een onderwerp als ook lastig kort te zijn.

Toch bedank ik HappY idd ook voor zinnige reacties. Ik haak niet zo snel af en ben het zeker met een heleboel van zijn stellingen eens. Het probleem is dat alles zo vaag is. Weinig dingen die met het alternatieve en met ideologieen te maken hebben zijn sluitend. Ook de stellingen van ouweneel en van der Smitte vind ik vaag.
Maar komt dat niet door het geloof? Zelfde bijv als geloof in schepping of evolutie. Voor beiden zijn enorm veel stellingen te bedenken, het is maar net wat je wilt geloven.

Ik wil geloven dat de Heilige Geest in mij werkt door voorgevoel, door gebed en door inzichten. Ik heb er geen lekker gevoel meer bij. Maar wie zegt mij dat dit, wat goed leek, niet negatief wordt door de angel van negatieve praatjes?

Ik wil ook geloven dat het lichaam zo geweldig geschapen is dat massages helend werken. Happy onderstreept dit met voorbeelden van kristallen in water ed en de werkelijke energiebanen.

Ik sta er ook vaak versteld van wat voor invloed mijn geestelijke stemming heeft op het functioneren van mijn lijf.

ik heb mijn standpunt nog niet bepaald en wacht nog even af.
Hopenlijk zijn er nog meer mensen die hun visie willen geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:30
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
ANNETTE792 schreef:
Serieus onderwerp waar serieus antwoord op gevraagd heeft. Zullen we mensen ook ff de kans geven serieus te antwoorden voor het weer offtopic onzintopic word?

BEDANKT ANNETTE
Wow wat een reacties in zo'n korte tijd.

Ik meen het inderdaad serieus, maar het nu geen tijd me in de reacties te verdiepen. Vanavond hoop ik. Reageer maar lekker door. K Ben heel benieuwd of ik door deze vraag bij jullie te lanceren, voor mezelf een beter standpunt kan innemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 11:57
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
 
Veel therapieen naast de reguliere geneeskunde kunnen worden afgedaan als bijgeloof en je op gevaarlijk vlak begeven.

Ik ben een hele tijd erg afhoudend geweest van homeopathie, accupunctuur, aardstralen ed. Nu had ik door stress en spanning rugklachten, nekklachten en schouderklachten. Erg logisch en fysiotherapie had niet veel baat.
Via vrienden kwam ik bij de voetreflex therapeut om me door massage lekker te kunnen ontspannen. Dit werkt echt. Even helemaal niets, alles loslaten en ik altijd het gevoel dat de bloedcirculatie goed op gang komt en de boel lekker ontspannen word. De boel komt weer los en pijn verdwijnt.

Nu las ik een artikel van een vrouw die als werzame therapeut uit het alternatieve circuit is gestapt en daar vanuit haar levende geloof ernstig tegen waarschuwt.

Ik vind dat zo moeilijk. Hoe kan ik het onderscheid maken tussen bijgeloof en nuttige werking van het menselijke lichaam. Ja... wordt er dan gezegd. Je laten leiden door gebed en de werking van de Heilige Geest.

Maar als idealist kun je overal wat achter zoeken. En nuchter verstand kan je ook op het rechte pad houden.

Ik twijfel nu heel erg door mijn nuchtere verstand en mijn wil om alles los te laten waar God niet achter staat. Ik kom er niet uit.

Hoe kan ik nu echt weten of ik hier beter mee kan stoppen of niet.

Wie kan me een wijs advies geven, hopenlijk op concrete ervaringen en niet op geruchten en algemeenheden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:40
BerichtOnderwerp: Niet mijn wil maar Uw wil geschiede
 
je hebt een sterke wil, of niet Jonathan? Je eigen mens/gevoel/verlangen is iets wat sterk op kan spelen, het gaat een gevecht aan met het overgeven aan Gods verlangen.
Wat een zegen dat je zondag Gods Geest kreeg. Dat mocht ervaren hoe heerlijk het is om die sterke wil los te laten, en hoe simpel het overgeven eigenlijk is.

Je zegt in je laatste bericht

[quote]wat dat betreft is het voor mij altijd, dat ik de vraag moet kunnen beantwoorden, zou ik hier met Jezus kunnen zijn, zou Hij mij hier kunnen ontmoeten? Of zou ik mij schamen dat ik mij daar bevind.
[quote]

klopt het dat je nu nog sterk verstandelijk bezig bent? Je weet wat belangrijk is, je weet hoe je wilt geloven. Je weet wat God van je vraagt. Je wilt het allemaal goed doen, maar je beseft ook dat je eigenlijk totaal geen verstand hebt van de werkelijke wil van God.

Ik wil, ik moet, ik wil weten, ik wil doen... En dan de frustraties dat het toch niet goed voelt. Gods Geest die je verteld dat je toch niet op de goede weg zit.
Heerlijk dat God je in de kerk liet ervaren hoe fijn het is om dat stukje 'ik' los te laten.

Ik weet zeker dat hoe meer je Gods Geest krijgt, hoe minder belangrijk jouw vraag wordt. Dan ben je automatisch aan het werk in Gods rijk. Dan heb je geen angst meer om dingen verkeerd te doen en verliest het verkeerde van het aardse rijk zijn aantrekkingskracht.
Dan vind het het heerlijk om te bidden: Uw wil geschiede.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:39
BerichtOnderwerp: Niet mijn wil maar Uw wil geschiede
 
JONATHAN890 schreef:
verklaar voor mij de bedoeling van het boek Job dan eens.
Waarom was er het leed wat Job onderging. Waarom werden zijn kinderen gedood, waarom werden zijn zegeningen afgenomen.

zegen/ leed.

een bedoeling /Is god er altijd voor ons?

God's wil?

Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?

God's wil is dat wij Hem volgen.

Ik heb altijd cynisch tegen het boek Job aangekeken. Hoe kan hij zich ooit weer zich gelukkig hebben gevoeld; Fijn.. grotere rijkdom en nieuwe zoons en dochters... Zal hij leuk gevonden hebben... die latere kinderen kunnen die andere toch niet vervangen.... Hoe gevoelloos lijken zijn woorden en zijn eer aan God. Lekker fatalistisch mannetje die Job.

Na een groot verlies en veel rouw en verwerking kijk ik er nu anders tegen aan. Voor mijn verlies voelde ik me hartstikke rijk. Ik genoot vollop van alles wat we hadden. We hadden niet de aantallen die Job had maar het leven verliep als een speer. Tot het moment dat de bodem onder mijn voeten weggeslagen werd. Bij mij was het een dodelijk ongeluk, bij iemand anders kan het een ziekte zijn of zelfs een gebroken teen.

Ik heb Job nooit gesproken maar ik sta nu volledig achter de woorden die hij zei. Waarschijnlijk voel ik dus een beetje hetzelfde als hij toen. Hij zei; De Heere heeft Gegeven de Here heeft genomen, de naam des Heren zij Geloofd. Zijn hoofd en hart moeten gevuld zijn geweest door Gods Geest. Het machtig mooie van Gods Geest is dat je gevuld wordt met vreugde en vrede en rust. Dat is pas een zegening! Echte zegeningen hebben niets te maken met gezonde zonen en dochters, een heerlijk huis, heerlijk werk en heerlijk moeiteloos leven.

Bij mij viel dat kwartje pas na leed. Zonder leed had ik me niet zo rijk gevoeld als nu. Het is een feit. Als de grond onder je voeten wegzinkt en je laat je leven over aan God, dan dragen engelen je.
In ons welvarende landje, waar we bijna alles onder controle hebben zinkt de grond niet onder onze voeten weg. Helaas. want pas op het moment dat je het niet meer onder controle hebt, ervaar je Gods Geest ten volle.

Helaas ervaar ik het ook niet elke minuut van de dag en waarom niet? op die momenten dat ik het niet ervaar heb ik het idee dat ik weer een beetje de teugels in handen heb. Dat ik zelf weer alles moet en kan regelen. Dat wil ik zo graag, maar o wee als het dan tegenzit dan slaat de golf van leed weer over me heen en weet ik niet waar ik het zoeken moet en voer ik de hele dag geen klap uit omdat ik me zo gefrustreerd en rot voel.
Dus het Waarom...? Ik ben zonder leed niet in staat om mij over te geven aan God.

Grappig dat je zegt:
"Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?"

T is bij mij net andersom. Ik ervaar hoogtepunten als ik zeg niet mijn wil maar uw wil geschiede. Mijn hoogtepunten worden verklaard doordat ik dan mijn handen open en zeg: 'Heer mijn leven is van U. Ik wil accepteren dat uw doel met mij beter is dan hetgeen ik wil. En ik wil best een instrument zijn in Uw koninkrijk, maar zorg daar alsjeblieft voor, want het lukt mij niet.

Mijn conclusie, bezie het van de positieve kant en niet de negatieve. Bekijk het vanuit Mogelijkheden die HIJ Schept en niet vanuit dat stomme leed dat je meemaakt.

Ik kan nog uren doorgaan dat heeft toch geen nut. Ik hoop dat bij iedereen die dergelijke vragen heeft, ooit kwartjes zullen gaan vallen. Op wat voor manier dan ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:21
BerichtOnderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
 
CARIEN982 schreef:
Jenny, wat bedoel je met die laatste zin?

hey carien, k denk dat jenny bedoeld dat ze als postbode binnensmonds moet gaan praten zodat ze vriendjes wordt met de honden. slapende honden moet je niet wakker maken he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ASANTI087 (48)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: Here zegen deze spijze
 
leuke vraag van je. had er nog niet zo over na gedacht, k heb twee meiden van 2,5 jr en wilde van de geijkte woorden af die een kind niet begrijpt. ik leerde hun het bidden Heere wilt u geven dat het eten gezond voor ons is...
k zat dus op het zelfde spoor als jou.
je hebt me aan het nadenken gezet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ASANTI087
Pagina 1 van 1