ChristianMatch
 


Forum

het nieuwe Jeruzalem...
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 23:45
 
Pas had ik het er met iemand over... over het nieuwe Jeruzalem.
Wat ik daar hoorde was compleet nieuw voor me... christenen die behouden worden zouden na dit leven gescheiden zijn en in aparte gedeeltes terechtkomen, scheiding d.m.v. een muur, maar wel een die toegankelijk is ?

Dat verbaasde mij en ik had 't nog nooit gehoord. Degene waar ik het mee deelde had het over dat je als je als heiden gelooft in Jezus Christus je niet op dezelfde plek komt als iemand van het volk Israel, beschreven in het O.T.
Zou dat dan betekenen dat ik niet bijv. met Mozes zou kunnen spreken daar ? (En met "daar" bedoel ik dan: '(De nieuwe hemel en) de nieuwe aarde' of 'het nieuwe Jeruzalem').

Ik vond dat een gekke gedachte, aangezien ik juist ergens in het N.T. gelezen heb dat er geen onderscheid (geen 'verschil') is tussen de jood van het volk Israel of de heiden die zich tot God bekeert.
De jood zal de wet tot rechtvaardigheid worden gerekend (terwijl ik tegelijkertijd denk dat God toen al uitzag naar de komst van Jezus Christus) en mij als 'heiden' het geloof in Jezus Christus.

Ik wilde hier meer van weten en kwam terecht op een site waar ik al eens eerder informatie van heb gelezen.
Daar werd ook verteld van een scheiding, maar niet tussen (a)het volk Israel en (b)de gemeente, maar tussen (a)degene die de 1e opname meemaken en (b)degene die erna komen.

Nu ben ik toch wel benieuwd welke mensen er bedoeld worden in Openb. 21

Hier een stukje van die site:

"Muur, poorten en fundamenten
"En zij had een grote en hoge MUUR en zij had twaalf POORTEN en op de twaalf poorten ... en namen op de poorten geschreven ... van de twaalf stammen der kinderen Israëls... En de muur der stad had twaalf FUNDAMENTEN en daarop de twaalf namen van de twaalf apostelen des Lams." (Openbaring 21:12-14)

De muur om het Nieuwe Jeruzalem heeft niets te maken met veiligheid, want alle vijanden zijn voorgoed verdwenen. Een muur maakt onderscheid tussen mensen aan weerskanten van die muur: je hoort er binnen of je hoort erbuiten. Er is onderscheid tussen Gods volk (Nieuw Jeruzalem) en de overige volken. De muur geeft ook een begrenzing aan, die aangeeft dat het aantal bewoners vast ligt. Na het neerdalen uit de hemel komen er dan ook geen bewoners meer bij. De muur is buitengewoon hoog. Dat kan duiden op de volmaakte heiligheid van de bewoners.

De poorten geven aan dat Gods volk openstaat naar de overige volken, dat Gods volk haar glorie niet voor zichzelf houdt, maar deelt met de andere bewoners van de nieuwe aarde. De poorten van de stad gaan nooit dicht. Ze staan open naar alle kanten (Op.21:13) en worden afgebeeld als bestaande uit een enkele parel (Op.21). De communicatie tussen Gods volk en de omliggende volken is belangrijk en kostbaar.

Zowel het aantal fundamenten van de muren als het aantal poorten is twaalf, het getal dat enerzijds voor de twaalf stammen van Israël geldt als ook voor de twaalf apostelen: oude en nieuwe verbond verenigd. Zoals al eerder gezegd: de twaalf apostelen zullen regeren over de twaalf stammen van Israël (Luc.22:30).

Tweedeling
De Bijbel laat zien dat er een soort tweedeling zal zijn op de nieuwe aarde. Er zal verschil zijn tussen Gods volk (=Nieuw Jeruzalem) en de overige volken. Het beeld dat Openbaring 21 oproept is dat van een stad en volken die er omheen wonen. Een samenvatting van de belangrijkste verschillen:



Gods volk:
-Opgestaan bij de eerste opstanding (Op.20:4-6)
-Niet beoordeeld bij het laatste oordeel (Op.20:6)
-Gods zegen verspreiden onder de volken

Overige volken op de nieuwe aarde:
-Opgestaan bij de tweede opstanding (Op.20:5,12-13)
-Beoordeeld en begenadigd bij het laatste oordeel
-Zegen ontvangen van God via Gods volk"


'k Ben benieuwd naar jullie reacties.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 24 juli 2010, 23:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:47
 
SUSANNAH475 schreef:
Pas had ik het er met iemand over... over het nieuwe Jeruzalem.
Wat ik daar hoorde was compleet nieuw voor me... christenen die behouden worden zouden na dit leven gescheiden zijn en in aparte gedeeltes terechtkomen, scheiding d.m.v. een muur, maar wel een die toegankelijk is ?

Dat verbaasde mij en ik had 't nog nooit gehoord. Degene waar ik het mee deelde had het over dat je als je als heiden gelooft in Jezus Christus je niet op dezelfde plek komt als iemand van het volk Israel, beschreven in het O.T.
Zou dat dan betekenen dat ik niet bijv. met Mozes zou kunnen spreken daar ? (En met "daar" bedoel ik dan: '(De nieuwe hemel en) de nieuwe aarde' of 'het nieuwe Jeruzalem').

Ik vond dat een gekke gedachte, aangezien ik juist ergens in het N.T. gelezen heb dat er geen onderscheid (geen 'verschil') is tussen de jood van het volk Israel of de heiden die zich tot God bekeert.
De jood zal de wet tot rechtvaardigheid worden gerekend (terwijl ik tegelijkertijd denk dat God toen al uitzag naar de komst van Jezus Christus) en mij als 'heiden' het geloof in Jezus Christus.

Ik wilde hier meer van weten en kwam terecht op een site waar ik al eens eerder informatie van heb gelezen.
Daar werd ook verteld van een scheiding, maar niet tussen (a)het volk Israel en (b)de gemeente, maar tussen (a)degene die de 1e opname meemaken en (b)degene die erna komen.

Nu ben ik toch wel benieuwd welke mensen er bedoeld worden in Openb. 21

Hier een stukje van die site:

"Muur, poorten en fundamenten
"En zij had een grote en hoge MUUR en zij had twaalf POORTEN en op de twaalf poorten ... en namen op de poorten geschreven ... van de twaalf stammen der kinderen Israëls... En de muur der stad had twaalf FUNDAMENTEN en daarop de twaalf namen van de twaalf apostelen des Lams." (Openbaring 21:12-14)

De muur om het Nieuwe Jeruzalem heeft niets te maken met veiligheid, want alle vijanden zijn voorgoed verdwenen. Een muur maakt onderscheid tussen mensen aan weerskanten van die muur: je hoort er binnen of je hoort erbuiten. Er is onderscheid tussen Gods volk (Nieuw Jeruzalem) en de overige volken. De muur geeft ook een begrenzing aan, die aangeeft dat het aantal bewoners vast ligt. Na het neerdalen uit de hemel komen er dan ook geen bewoners meer bij. De muur is buitengewoon hoog. Dat kan duiden op de volmaakte heiligheid van de bewoners.

De poorten geven aan dat Gods volk openstaat naar de overige volken, dat Gods volk haar glorie niet voor zichzelf houdt, maar deelt met de andere bewoners van de nieuwe aarde. De poorten van de stad gaan nooit dicht. Ze staan open naar alle kanten (Op.21:13) en worden afgebeeld als bestaande uit een enkele parel (Op.21). De communicatie tussen Gods volk en de omliggende volken is belangrijk en kostbaar.

Zowel het aantal fundamenten van de muren als het aantal poorten is twaalf, het getal dat enerzijds voor de twaalf stammen van Israël geldt als ook voor de twaalf apostelen: oude en nieuwe verbond verenigd. Zoals al eerder gezegd: de twaalf apostelen zullen regeren over de twaalf stammen van Israël (Luc.22:30).

Tweedeling
De Bijbel laat zien dat er een soort tweedeling zal zijn op de nieuwe aarde. Er zal verschil zijn tussen Gods volk (=Nieuw Jeruzalem) en de overige volken. Het beeld dat Openbaring 21 oproept is dat van een stad en volken die er omheen wonen. Een samenvatting van de belangrijkste verschillen:



Gods volk:
-Opgestaan bij de eerste opstanding (Op.20:4-6)
-Niet beoordeeld bij het laatste oordeel (Op.20:6)
-Gods zegen verspreiden onder de volken

Overige volken op de nieuwe aarde:
-Opgestaan bij de tweede opstanding (Op.20:5,12-13)
-Beoordeeld en begenadigd bij het laatste oordeel
-Zegen ontvangen van God via Gods volk"


'k Ben benieuwd naar jullie reacties.

Jammer dat er nog niet gereageerd is... zet 'm ff weer naar boven... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 06:23
 
SUSANNAH475 schreef:
Jammer dat er nog niet gereageerd is... zet 'm ff weer naar boven... Knipoog smiley

quote

Dat verbaasde mij en ik had 't nog nooit gehoord.
Ik vond dat een gekke gedachte,


Susanne,
je hebt gewoon gelijk.


Het hemels Jeruzalem is een sterke burcht,
die niet overwonnen wordt.

Bovendien, heel de Bijbel staat vol beeldspraak.
Die weer teruggrijpt op eerdere uitspraken en beeldspraken
Bijv. Openb. 21:7 'Wie overwint...'
Grijpt weer terug op Openb. Hoofdstuk 2: 7, 11, 17, 26, Hoofdstuk 3:5, 12, 21.

Wie overwint?
Genesis staat daarbij zo vaak vol omkering.
De winnaar wordt verliezer, de verliezer wordt winnaar.

Zie dan het boek Esther, de naam God wordt niet genoemd.
En het volk dreigde te verliezen..

Toch was in de burcht Susan de overwinning voorbereid,
dankzij Degene die niet zichtbaar was, maar wel aanwezig was.

Hij werd zichtbaar
dankzij zijn onzichtbaarheid

De tactiek van De Winnaar
is soms Zijn Onzichtbaarheid

Zo is ook het Hemels Jeruzalem, onzichtbaar, ongelofelijk ver,
Maar eens is deze aarde uitgekristalliseerd
en wat nu nog een kale grijze doffe stoffige steen is,
is dan een edelsteen

schitterend


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 27 juli 2010, 06:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 06:49
 
SUSANNAH475 schreef:
Pas had ik het er met iemand over... over het nieuwe Jeruzalem.
Wat ik daar hoorde was compleet nieuw voor me... christenen die behouden worden zouden na dit leven gescheiden zijn en in aparte gedeeltes terechtkomen, scheiding d.m.v. een muur, maar wel een die toegankelijk is ?

Dat verbaasde mij en ik had 't nog nooit gehoord. Degene waar ik het mee deelde had het over dat je als je als heiden gelooft in Jezus Christus je niet op dezelfde plek komt als iemand van het volk Israel, beschreven in het O.T.
Zou dat dan betekenen dat ik niet bijv. met Mozes zou kunnen spreken daar ? (En met "daar" bedoel ik dan: '(De nieuwe hemel en) de nieuwe aarde' of 'het nieuwe Jeruzalem').

Ik vond dat een gekke gedachte, aangezien ik juist ergens in het N.T. gelezen heb dat er geen onderscheid (geen 'verschil') is tussen de jood van het volk Israel of de heiden die zich tot God bekeert.
De jood zal de wet tot rechtvaardigheid worden gerekend (terwijl ik tegelijkertijd denk dat God toen al uitzag naar de komst van Jezus Christus) en mij als 'heiden' het geloof in Jezus Christus.

Ik wilde hier meer van weten en kwam terecht op een site waar ik al eens eerder informatie van heb gelezen.
Daar werd ook verteld van een scheiding, maar niet tussen (a)het volk Israel en (b)de gemeente, maar tussen (a)degene die de 1e opname meemaken en (b)degene die erna komen.

Nu ben ik toch wel benieuwd welke mensen er bedoeld worden in Openb. 21

Hier een stukje van die site:

"Muur, poorten en fundamenten
"En zij had een grote en hoge MUUR en zij had twaalf POORTEN en op de twaalf poorten ... en namen op de poorten geschreven ... van de twaalf stammen der kinderen Israëls... En de muur der stad had twaalf FUNDAMENTEN en daarop de twaalf namen van de twaalf apostelen des Lams." (Openbaring 21:12-14)

De muur om het Nieuwe Jeruzalem heeft niets te maken met veiligheid, want alle vijanden zijn voorgoed verdwenen. Een muur maakt onderscheid tussen mensen aan weerskanten van die muur: je hoort er binnen of je hoort erbuiten. Er is onderscheid tussen Gods volk (Nieuw Jeruzalem) en de overige volken. De muur geeft ook een begrenzing aan, die aangeeft dat het aantal bewoners vast ligt. Na het neerdalen uit de hemel komen er dan ook geen bewoners meer bij. De muur is buitengewoon hoog. Dat kan duiden op de volmaakte heiligheid van de bewoners.

De poorten geven aan dat Gods volk openstaat naar de overige volken, dat Gods volk haar glorie niet voor zichzelf houdt, maar deelt met de andere bewoners van de nieuwe aarde. De poorten van de stad gaan nooit dicht. Ze staan open naar alle kanten (Op.21:13) en worden afgebeeld als bestaande uit een enkele parel (Op.21). De communicatie tussen Gods volk en de omliggende volken is belangrijk en kostbaar.

Zowel het aantal fundamenten van de muren als het aantal poorten is twaalf, het getal dat enerzijds voor de twaalf stammen van Israël geldt als ook voor de twaalf apostelen: oude en nieuwe verbond verenigd. Zoals al eerder gezegd: de twaalf apostelen zullen regeren over de twaalf stammen van Israël (Luc.22:30).

Tweedeling
De Bijbel laat zien dat er een soort tweedeling zal zijn op de nieuwe aarde. Er zal verschil zijn tussen Gods volk (=Nieuw Jeruzalem) en de overige volken. Het beeld dat Openbaring 21 oproept is dat van een stad en volken die er omheen wonen. Een samenvatting van de belangrijkste verschillen:



Gods volk:
-Opgestaan bij de eerste opstanding (Op.20:4-6)
-Niet beoordeeld bij het laatste oordeel (Op.20:6)
-Gods zegen verspreiden onder de volken

Overige volken op de nieuwe aarde:
-Opgestaan bij de tweede opstanding (Op.20:5,12-13)
-Beoordeeld en begenadigd bij het laatste oordeel
-Zegen ontvangen van God via Gods volk"


'k Ben benieuwd naar jullie reacties.



Oh ja, antwoord geven op de vraag.
Dat hoort ook bij gesprekstechniek...
Moet ik ook nog leren.

Welke vraag:

Nu ben ik toch wel benieuwd welke mensen er bedoeld worden in Openb. 21

oh ja, die

Om me er nu even makkelijk van af te maken, welke tekst uit Openbaringen 21 bedoel je precies?

Zo dat geeft mij weer ff tijd om na te denken.

Let op! als je me daarna die tekst geeft, dan krijg je steevast van mij als antwoord: 'welke mensen?' Gij zult niet oordelen, opdat gij niet geoordeeld worde. Dus dat antwoord kun je bij voorbaat al vast in calculeren...

Maar... er is vast nog wel wat mooiers over te zeggen.

Kijkend naar Openb. 21:8 eh, dat gaat toch eigenlijk wel een beetje over mij? Laf, ben ik soms... wil het eigenlijk niet toegeven... ongelovig... ja, je kunt niet alles geloven! ... verfoeilijk... gaat wel erg ver, mag ik die overslaan? ... moordenaars... nu heb ik wel eens een vis gevangen en dat ging niet zo diervrienlijk... hoereerders... moet dat nou hier??? ... tovenaars... nou soms wil je de wereld wel eens naar je hand zetten, fout@ ! afgodendienaars, je, eh, god of geld? leugenaars... een kleintje om bestwil, is toch een ideale leugen?! Ik de grootste zondaar... we kennen de theologie... maar in ieder geval herkenbaar...

Als zonden niet zouden zijn weggewassen, dan zouden we allemaal in die tweede poel komen. Dan komt de Schepping echter niet tot zijn doel...

en blijft God alleen achter...

Help! Hier krijg ik allemaal van die hele praktische gedachten bij, die mij flink commentaar zouden opleveren. Maar je kunt het jezelf wel voorstellen...

Een God kan per definitie alleen bestaan uit liefde, omdat wat verdeeld is tegen zichzelve, niet lang kan bestaan. God is dus liefde en liefde heeft behoefte om zich eindeloos te delen en tijdens dat delen wordt zij nooit kleiner, maar alleen maar groter.

Wat al die bijzondere getallen betreft>

1111 bericht
4000e bezoeker
enne, nou ja, je weet wel...
iedereen doet mee aan de bijzondere getallen...

Maar Gods rekenwerk, liefde eindeloos delen en daardoor alleen maar eindeloos groter worden, dat gaat door tot in oneindigheid,

Voor het meest bijzondere getal, moeten we dus nog even geduld hebben...

sorry...

spijt me...

!!!!!!!!!!!!


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 27 juli 2010, 06:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 07:06
 
SUSANNAH475 schreef:
Jammer dat er nog niet gereageerd is... zet 'm ff weer naar boven... Knipoog smiley


'Zou ik dan niet met Mozes kunnen spreken?''

Help! Je begint wel gelijk met de beroemdste.
Hij hielp 600.000 mannen door de zee heen.
vrouwen en kinderen niet meegerekend.

en dan dat hele Joodse volk, dat daarna nog eens geboren is
die deze wonderen de hele geschiedenis door herhalen,
om daarmee God te loven en te prijzen zoals David deed.

Denk je niet, dat die hem eerst nog willen bedanken?


Dat wordt achteraan aansluiten in de rij...
Gelukkig is de hemel niet als de Efteling,
waar wachten ontzettend saai is.

Ik kan me zo voorstellen, dat ze daar wel een oplossing voor hebben.
Wat mij wel opvalt is, dat als ik over de hemel ga praten,
met mijn aardse ervaring,
dat het heel snel een grap lijkt en niet echt lijkt.

Als je dan terugdenkt, aan de tekst van Christus:
'Weet gij niet, dat in de hemel mannen en vrouwen niet gehuwd zijn... maar zijn als de engelen...'

Na zo'n tekst, kom ik weer met beide benen op de grond.
De hemel is voor een mens onvoorstelbaar.

Tegelijk,
Het heelal is groot, maar er is een grens.
Er moet dus ook iets zijn na die grens.

Dat er na die grens niets zou zijn,
dat is pas onvoorstelbaar.

Daarmee zeg ik niet,
dat de hemel pas begint waar het heelal eindigt,
we waren het er immers over eens:
'Het Koninkrijk des Hemels is bij u' (zie eerdere topics)

Hoe dichtbij kan het zijn?

er zijn zovele mensen met Bijna Dood ervaringen, BDE.
Zij allen vertellen ongeveer hetzelfde verhaal.
Daaronder zijn zeker ook christenen.

Gelukkig voor de meeste mensen
is zo'n ervaring ver weg

Het Koninkrijk des Hemels is er ook,
als je iemand die dorst heeft, een beker water aanbiedt.
Zo dichtbij kan het zijn, omdat je zo
waar de dood was, het leven brengt.

Leven is eindeloos gevarieerd
het blijft verwonderen
de wetenschap raakt niet uitgeleerd

Dankzij ' ' die verstoppertje speelt
en telkens weer nieuwe wonderen tevoorschijn laat komen.

Het is er gewoon
alleen net iets anders dan wij ons als mens kunnen voorstellen.

Daarom blijf ik er met mijn eigen handen
en met mijn eigen voorstellingsvermogen
het liefst van af.

De hemel is heilig,
dat is als een deel van de tempel
wat ik nu nog niet wil betreden.

Wel is het voorkleed gescheurd
en kun je er soms toch al iets van ontwaren,

Het is waar en waarachtig,
maar net als Mozes *die wilde je toch spreken
niet op schoenen bij de brandende braamstruik mocht komen
omdat het heilige grond is

zo waag ook ik mij er niet aan
om te dicht het hemelse te benaderen
want iets wat heilig is

daar mag ik in geloven, op hopen
en voor de rest, gewoon van afblijven.

Dat is voor later.

en nu?
Vanacht gewerkt,
ga nu slapen,
nu de zon wakker is,
ga ik slapen
en met mijn dromen
kom ik dan toch weer daarboven


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 27 juli 2010, 07:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 07:26
 
Ik had het over het onderscheid wat in het nieuwe Jeruzalem plaats vindt... maar volgens mij zie ik daar weinig van terug in je tekst... het voorbeeld van Mozes was om aan te geven dat de Israelieten van het oude verbond samen met de heidenen van het nieuwe verbond in dezelfde ruimte zouden kunnen leven of is het onderscheid er tussen andere groepen ?

Ik vraag me af of er in de hemel niet gehuwd wordt... waarom zou het niet zo kunnen zijn als voor de zondeval ?
Ja ik weet dat Jezus dat gezegd heeft, maar ik lees het in de context waar Farizeeers en schriftgeleerden Jezus ergens op probeerden te pakken en Jezus terug antwoordde met een antwoord waar ze geen tegenvraag op konden hebben.
Misschien wel idee voor een nieuw topic... want in dit topic is het wel erg offtopic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 11:59
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik had het over het onderscheid wat in het nieuwe Jeruzalem plaats vindt... maar volgens mij zie ik daar weinig van terug in je tekst... het voorbeeld van Mozes was om aan te geven dat de Israelieten van het oude verbond samen met de heidenen van het nieuwe verbond in dezelfde ruimte zouden kunnen leven of is het onderscheid er tussen andere groepen ?
Ik vraag me af of er in de hemel niet gehuwd wordt... waarom zou het niet zo kunnen zijn als voor de zondeval ?
Ja ik weet dat Jezus dat gezegd heeft, maar ik lees het in de context waar Farizeeers en schriftgeleerden Jezus ergens op probeerden te pakken en Jezus terug antwoordde met een antwoord waar ze geen tegenvraag op konden hebben.
Misschien wel idee voor een nieuw topic... want in dit topic is het wel erg offtopic.



Wat ik ervan begrijp, is dat mensen veranderd worden in een ondeelbaar ogenblik. En dat mensen dan zo veranderd worden, dat allerlei onderscheid wegvalt. Het zal daar 'goed' zijn, over rangen, standen en onderscheiden hoef ik mij dus niet druk te maken. Van je naasten houden als je zelf, is bijzonder nivellerend. Om dat niveau te halen, dat is al een kunst apart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 15:17
 
Voor diegene dus in de Boek des Leven staan die hebben het Eeuwig leven en die er niet in staan die hebben het eeuwig leven niet in de hemel als op de aarde van het nieuwe Jeruzalem maar zijn verloren en komen in de poel van zwavel en vuur tot in eeuwigheid.

Opb. 22: 8-21.

8 En ik, Johannes, ben degene, die deze dingen gezien en gehoord heb. En toen ik ze gehoord en gezien had, viel ik [neder] om aan te bidden voor de voeten des engels, die mij deze dingen toonde. 9 En hij zeide tot mij: Zie, dat gij het niet [doet]; want ik ben uw mededienstknecht, en uwer broederen, der profeten, en dergenen, die de woorden dezes boeks bewaren; aanbid God. 10 En hij zeide tot mij: Verzegel de woorden der profetie dezes boeks niet; want de tijd is nabij. 11 Die onrecht doet, dat hij nog onrecht doe; en die vuil is, dat hij nog vuil worde; en die rechtvaardig is, dat hij nog gerechtvaardigd worde; en die heilig is, dat hij nog geheiligd worde. 12 En zie, Ik kom haastiglijk en Mijn loon is met Mij, om een iegelijk te vergelden, gelijk zijn werk zal zijn. 13 Ik ben de Alfa, en de Omega, het Begin en het Einde; de Eerste en de Laatste.
14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad.
15 Maar buiten zullen zijn de honden, en de tovenaars, en de hoereerders, en de doodslagers, en de afgodendienaars, en een iegelijk, die de leugen liefheeft, en doet. 16 Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster. 17 En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet. 18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn. 19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en [uit] hetgeen in dit boek geschreven is. 20 Die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom haastiglijk. Amen. Ja, kom, Heere Jezus!
21 De genade van onzen Heere Jezus Christus [zij] met u allen. Amen.

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:27
 
http://www.youtube.com/watch?v=328z5QwT--Q

De heilige stad door Charlotte Church.

Wilde graag een mooie Nederlandse vertaling maar niet kunnen vinden.
Deze is ook erg mooi trouwens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 14:55
 
CARIN303 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=328z5QwT--Q

De heilige stad door Charlotte Church.

Wilde graag een mooie Nederlandse vertaling maar niet kunnen vinden.
Deze is ook erg mooi trouwens!


Hierbij link naar The Jerusalem Passion, te vergelijken met de Mattheus Passion,
maar dan over het nieuwe Jeruzalem.

Ik vond het zelf 2x ontroerend mooi, in de Doelen te Rotterdam:

http://www.jerusalempassion.com/resources-video.aspx

De hier getoonde opnames zijn overigens uit Australie.
Nieuw concert komt in 2012 in Rotterdam, 2010 in Praag.
Zie daarvoor de Nederlandse website Jerusalem Passion.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1