ChristianMatch
 


Forum

david maasbach
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
BRAZEEVEL772





Berichten: 161

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 22:46
 
http://maasbach.com/Home.htm

is er iemand die bekend is met deze david maasbach

graag reakties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 22:49
 
BRAZEEVEL772 schreef:
http://maasbach.com/Home.htm

is er iemand die bekend is met deze david maasbach

graag reakties

Iedere Zondagochtend rond 9.00 worden de diensten van David uitgezonden op SBS6
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 23:19
 
TESSYBEAR731 schreef:
Iedere Zondagochtend rond 9.00 worden de diensten van David uitgezonden op SBS6


hij heeft het bedrijf van zn pa toch overgenomen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 12:59
 
PIETER649 schreef:
hij heeft het bedrijf van zn pa toch overgenomen?

Volgens mij wel ja...maar dat maakt toch niet uit?
Zijn broer Johan zit in de zending, komt ook vaak voorbij...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEANFRITS816





Berichten: 66

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 20:40
 
ik heb vorig jaar een boek van hem gekocht over de eindtijd. een heel goed boek. er zaten soms wat zwakke plekjes in zoals de aanname dat europa de laatste grote supermacht wordt,het herstelde romeinse rijk. ik denk wel dat de antichrist democratisch gekozen gaat worden. de liefde van jezus komt er ook sterk naar voren. Groet jf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 22:52
 
JEANFRITS816 schreef:
ik heb vorig jaar een boek van hem gekocht over de eindtijd. een heel goed boek. er zaten soms wat zwakke plekjes in zoals de aanname dat europa de laatste grote supermacht wordt,het herstelde romeinse rijk. ik denk wel dat de antichrist democratisch gekozen gaat worden. de liefde van jezus komt er ook sterk naar voren. Groet jf.


ff off-topic, maar als je de droom van Nebucadnezar leest en de uitleg daarvan dan zou het zo maar eens Europa kunnen zijn...... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEANFRITS816





Berichten: 66

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 23:23
 
het zou makkelijk kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 14:01
 
JEANFRITS816 schreef:
het zou makkelijk kunnen.


en het zou net zo makkelijk niet kunnen... waar hebben we het over???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 17:11
 
PIETER649 schreef:
en het zou net zo makkelijk niet kunnen... waar hebben we het over???


Misschien zou je een paar goede eindtijdboeken kunnen lezen Pieter, dan weet je waar het over gaat.
Goede boeken in deze zijn o.a. Daniël, Jesaja, Jeremia en niet te vergeten Openbaring Knipoog smiley

(vraag me af of het keukentrapje genoeg treden heeft om Pieter van de kast te krijgen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET933





Berichten: 55

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 21:14
 
PIETER649 schreef:
hij heeft het bedrijf van zn pa toch overgenomen?


Bedrijf=?????====Geen bedrijf!!!!!!!

maar het zijn DIENSTKNECHTEN van Onze God van de BIJBEL!!!
het was eerst, Vader Johan en die is nu naar de HERE en = nu David de zoon van Johan. en dat is,
ieder Zondag kijken op S.B.S. 6. van 9:uur-10:uur.
en het is de Moeite waard om het te Bekijken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 21:16
 
PIETER649 schreef:
hij heeft het bedrijf van zn pa toch overgenomen?

Inderdaad, dat bedrijf is overgenomen. Zijn vader heet toch ook David?

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 21:51
 
SHANITA130 schreef:
Inderdaad, dat bedrijf is overgenomen. Zijn vader heet toch ook David?

Knipoog smiley

NOPE...Die heette Johan. Johan Maasbach wereld Zending

Ik kijk regelmatig op zondagmorgen naar David Maasbach (kan net voordat ik weg moet voor de eigen kerkdienst)
Hij heeft vaak een goede en heldere boodschap. Geweldig dat dit mogelijk is via een commerciële zender.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 22:11
 
IMKE917 schreef:
NOPE...Die heette Johan. Johan Maasbach wereld Zending

Ik kijk regelmatig op zondagmorgen naar David Maasbach (kan net voordat ik weg moet voor de eigen kerkdienst)
Hij heeft vaak een goede en heldere boodschap. Geweldig dat dit mogelijk is via een commerciële zender.


O ja, inderdaad,
Johan.

Is al een tijd terug dat ik het heb gezien.

Bent er zelf niet zo onder de indruk van.

Ik hou zelf meer van katholieke diensten en Gereformeerd Vrijgemaakte diensten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 23:59
 
ken het, ze verkondigen de health and wealth leer, dan haak ik al af. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 00:04
 
DAVID923 schreef:
ken het, ze verkondigen de health and wealth leer, dan haak ik al af. Lachende smiley

Is dat hetzelfde als prosperity-teaching?

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 08:43
 
DAVID923 schreef:
ken het, ze verkondigen de health and wealth leer, dan haak ik al af. Lachende smiley

Dat bedoel ik.

:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:13
 
ZINGA672 schreef:
Is dat hetzelfde als prosperity-teaching?

GrZing!

ja, dus als christen hoef je niet ziek te zijn of arm, dan leef je onder een vloek, bla bla, dan halen ze wat teksten uit contex.
ben je niet rijk of gezond, dan ligt het aan je gebrek aan geloof.
pastorale ramp die kerken....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAM876





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:42
 
DAVID923 schreef:
ja, dus als christen hoef je niet ziek te zijn of arm, dan leef je onder een vloek, bla bla, dan halen ze wat teksten uit contex.
ben je niet rijk of gezond, dan ligt het aan je gebrek aan geloof.
pastorale ramp die kerken....

Je bent erg makkelijk met oordelen. Het zou je sieren als je je opmerkingen iets genuanceerder weet te brengen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:04
 
DAVID923 schreef:
ken het, ze verkondigen de health and wealth leer, dan haak ik al af. Lachende smiley

David, Nederland is inmiddels één groot zendings gebied. Met deze uitzendingen op de commerciele zender kunnen mensen voor het eerst van Jezus en zijn verlossende werk horen!
Moet je, mensen die Jezus nog niet kennen, dan gelijk om de oren slaan met hel en verdoemenis??
Of is het beter dan een boodschap van "health and wealth" (zoals jij het noemt) te brengen?
Jij bent gered, maar is de "schare" (waar Jezus bewogen over was, omdat ze geen herder hadden) ook al gered??
Zo heeft David Maasbach w.s. de taak gekregen om de boodschap van Jezus liefde op t.v. uit te dragen. Al zal er maar 1 persoon door deze uitzendingen gered worden.....wie zijn wij dan om te oordelen of het een boodschap is van 'health and wealth'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:27
 
DAVID923 schreef:
ja, dus als christen hoef je niet ziek te zijn of arm, dan leef je onder een vloek, bla bla, dan halen ze wat teksten uit contex.
ben je niet rijk of gezond, dan ligt het aan je gebrek aan geloof.
pastorale ramp die kerken....

SAM876 schreef:
Je bent erg makkelijk met oordelen. Het zou je sieren als je je opmerkingen iets genuanceerder weet te brengen!

Da's gewoon iemands zijn mening hoor, denk ik ;)

Dat is nu zo belangrijk aan een forum denk ik.

Want de topicstarter vroeg hier om meningen.

Snappie?

Fijne Avond!

Shanita


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 31 juli 2010, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAM876





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:45
 
SHANITA130 schreef:
DAVID923 schreef:
ja, dus als christen hoef je niet ziek te zijn of arm, dan leef je onder een vloek, bla bla, dan halen ze wat teksten uit contex.
ben je niet rijk of gezond, dan ligt het aan je gebrek aan geloof.
pastorale ramp die kerken....



Da's gewoon iemands zijn mening hoor, denk ik ;)

Dat is nu zo belangrijk aan een forum denk ik.

Want de topicstarter vroeg hier om meningen.

Snappie?

Fijne Avond!

Shanita

Prima, ik respecteer ieders mening. Mijn mening is alleen dat de vergelijking tussen David Maasbach en een pastorale ramp erg misplaatst is. Maar als iemand graag direct iemand in een hokje wil proppen.... ga je gang!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 21:55
 
SAM876 schreef:
Prima, ik respecteer ieders mening. Mijn mening is alleen dat de vergelijking tussen David Maasbach en een pastorale ramp erg misplaatst is. Maar als iemand graag direct iemand in een hokje wil proppen.... ga je gang!!!

Genuanceerd of niet; ik kan Davids opmerking wel begrijpen. Als mensen tot geloof komen, ervan overtuigd dat hun geloof in Jezus al hun problemen zal oplossen en hen welvaart zal brengen, en dit gebeurt vervolgens niet.... dan hebben die mensen er nog een probleem bij. Ik weet niet of dit bij Maasbach ook het geval is, maar er zijn mensen in geestelijke nood geraakt omdat ze denken dat hun geloof niet voldoende is, of omdat ze gaan wroeten naar onbeleden zondes die er zouden moeten zijn, omdat het ze niet allemaal voor de wind gaat.

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:06
 
IMKE917 schreef:
David, Nederland is inmiddels één groot zendings gebied. Met deze uitzendingen op de commerciele zender kunnen mensen voor het eerst van Jezus en zijn verlossende werk horen!
Moet je, mensen die Jezus nog niet kennen, dan gelijk om de oren slaan met hel en verdoemenis??
Of is het beter dan een boodschap van "health and wealth" (zoals jij het noemt) te brengen?
Jij bent gered, maar is de "schare" (waar Jezus bewogen over was, omdat ze geen herder hadden) ook al gered??
Zo heeft David Maasbach w.s. de taak gekregen om de boodschap van Jezus liefde op t.v. uit te dragen. Al zal er maar 1 persoon door deze uitzendingen gered worden.....wie zijn wij dan om te oordelen of het een boodschap is van 'health and wealth'.

ik ken de leer/doctrine achter deze kerken, lijkt op het eerste gezicht leuk, maar er is veel onBijbels. mijn eerste kerk was ook zo`n kerk.
weet waar ik het over heb. en we moeten het hele evangelie vertellen, niet wat de mensen willen horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:09
 
SAM876 schreef:
Prima, ik respecteer ieders mening. Mijn mening is alleen dat de vergelijking tussen David Maasbach en een pastorale ramp erg misplaatst is. Maar als iemand graag direct iemand in een hokje wil proppen.... ga je gang!!!

jij reageert een beetje emotioneel zonder zelf iets inhoudelijk te weerleggen. ik prop niemand in een hoekje, dat is gewoon een theologische term in america, of prosperity-leer, komt op hetzelfde neer.

vertel jij maar aan een moeder in het ziekenhuis dat hun kind is gestorven door gebrek aan hun geloof...pastorale ramp zeg ik je:D
zeg het recht voor zn raap, maar wel netjes, Jezus, de apostelen en paulus waarom soms nog veel harder, zie bij de intro van gal 1 , of de rede tegen de farizeers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAM876





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 10:41
 
DAVID923 schreef:
jij reageert een beetje emotioneel zonder zelf iets inhoudelijk te weerleggen. ik prop niemand in een hoekje, dat is gewoon een theologische term in america, of prosperity-leer, komt op hetzelfde neer.

vertel jij maar aan een moeder in het ziekenhuis dat hun kind is gestorven door gebrek aan hun geloof...pastorale ramp zeg ik je:D
zeg het recht voor zn raap, maar wel netjes, Jezus, de apostelen en paulus waarom soms nog veel harder, zie bij de intro van gal 1 , of de rede tegen de farizeers.

Allereerst hou ik ook niet van prosperity-leer. M.i. valt David Maasbach niet onder de categorie die bijbelteksten uit zijn verband trekken. Hij heeft wel een optimistische benadering, maar daar is naar mijn idee niets mis mee. Het evangelie wordt een blijde boodschap genoemd. In de bijbel lezen we ook beloften van genezing. Zie psalm 103 bijv., over dat we niet een van Zijn weldaden moeten vergeten (waaronder genezing van kwalen). Jezus ging rond en genas al de zieken. God koestert over ons goede gedachten. Om op jouw voorbeeld terug te komen over het zieke kind, ondanks de beloften in de bijbel gaan er inderdaad mensen dood aan ziekten. Hoe verklaar je zoiets aan zo'n moeder. Dat valt niet te verklaren. Is hetgeen in de bijbel staat dan niet waar? Is God zo iemand vergeten? Heeft zo iemand gebrek aan geloof? Ik weet het niet. Veel mensen lopen met deze vragen. Wat in de bijbel staat is naar mijn mening waar. Hierin staat dat God geneest. Ook al blijft het in de praktijk uit, dan nog mag je die hoop hebben. En daar is m.i. niets onbijbels aan. Je haalt Galaten aan mbt de verkondiging van een ander evangelie. David Maasbach verkondigd naar mijn idee geen ander evangelie, dan in de bijbel staat. Misschien dat de manier zoals hij het brengt niet iedereen bevalt, maar om die redenen gaan mensen ook naar verschillende kerken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 13:15
 
Quote:
Misschien dat de manier zoals hij het brengt niet iedereen bevalt, maar om die redenen gaan mensen ook naar verschillende kerken.

idd: lekker kerkshoppen.

2tim 4:

3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 13:21
 
Quote:
Allereerst hou ik ook niet van prosperity-leer. M.i. valt David Maasbach niet onder de categorie die bijbelteksten uit zijn verband trekken. Hij heeft wel een optimistische benadering, maar daar is naar mijn idee niets mis mee. Het evangelie wordt een blijde boodschap genoemd. In de bijbel lezen we ook beloften van genezing. Zie psalm 103 bijv., over dat we niet een van Zijn weldaden moeten vergeten (waaronder genezing van kwalen). Jezus ging rond en genas al de zieken.

Ja ik geloof natuurlijk dat God kan en wil genezen. maar we kunnen het niet claimen of afdwingen. de teksten die ervoor worden gebruikt laten ze buikspreken, en vergeten de context en grondtekst.

zo ook de plicht om tienden te betalen, en zo rijk te worden, en achter elke boom een demoon zien, oppervlakkige/,mensgerichte preken etc etc, dat kenmerkt die kerken wel. al moet ik toegeven dat ik een paar preken heb gezien op tv en die waren meer vlees dan melk, goede preken, maar toch weet ik welke leer er achter schuilgaat.

en los daarvan ben ik als gematigd calvinist het sowieso niet eens met vele ''vanzelfsprekendheden'' , de nadruk en overschatting van onze vrije wil van arministen maar dat staat los van de health and wealth leer.

mijn advies is eens paulwasher te youtuben Lachende smiley

vriendelijke groet.


Laatst aangepast door
DAVID923
op zondag 1 augustus 2010, 13:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURENS814





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 13:51
 
BRAZEEVEL772 schreef:
http://maasbach.com/Home.htm

is er iemand die bekend is met deze david maasbach

graag reakties

Ja,wel eens een dienst van gezien op televisie, meen ik.
Verder niet zo boeiend vond ik, ook al wordt hij gepresenteerd als ' de man met de boodschap'. Hij doet me denken aan een soort 'evangelische paus'. Door eo aanhangers verkozen tot de'grootste christelijke leider' van Nederland. Hij wilt trouwens ook een eigen stad laten bouwen. Vaticaan nr.2 ?
Het laat mij eerlijk gezegd allemaal koud.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET933





Berichten: 55

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 15:00
 
SHANITA130 schreef:
Inderdaad, dat bedrijf is overgenomen. Zijn vader heet toch ook David?

Knipoog smiley

Nee, hoor zijn vader heet Johan Maasbach,
en zijn dienstknechten van de HEERE.
en dat is zo geleid door de Heilige GEEST!!
dus is het geen bedrijf, in een bedrijf neem je allerlei mensen aan,
die niet worden geleid door de H.GEEST...............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:03
 
MARGREET933 schreef:
Nee, hoor zijn vader heet Johan Maasbach,
en zijn dienstknechten van de HEERE.
en dat is zo geleid door de Heilige GEEST!!
dus is het geen bedrijf, in een bedrijf neem je allerlei mensen aan,
die niet worden geleid door de H.GEEST...............

Ach so! ;)

Bedankt!

fijne Avond!

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2