ChristianMatch
 


Forum

Scheiden en hertrouwen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:48
 
[quote=THOMAS968]God is liefdevoller dan het grondpersoneel he. De mens ziet wat voor ogen is, maar God kijkt in ons hart. Oodeelt niet opdat ge niet geoordeeld zult worden, maar kennelijk mag het wel als je maar met bijbelteksten je visie of je angst wilt onderstrepen.


Helemaal mee eens Thomas!!


Laatst aangepast door
IMKE917
op zondag 12 september 2010, 13:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOOST764





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:49
 
Ik heb ooit eens aan iemand in een zwart pak gevraagd of het nou de bedoeling is dat iedereen die gescheiden is voor de rest van zijn leven in z´n uppie naar de muur moet gaan staren.

Hij vond van wel. Dat is zijn goed recht.
Ik vind van niet. Dat is mijn goed recht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:09
 
MAR907 schreef:
Blijkbaar treft het jou....!!!

Mijn zonden hoef ik jou niet te vertellen.
Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.

Mijn huwelijk is gestopt door de dood.

Hetgeen wat ik neer gezet heb, is niks anders dan wat de Here Jezus er zelf heeft over heeft
gezegd.

Wie de schoen past trekt hem aan.

Wat denk je wat het voor mij betekend in deze tijd om een nieuwe relatie aan te gaan???

Ik ben iemand die luistert naar Zijn stem. De teksten zijn alleen bestemd om licht in het duisternis te brengen.
Met andere woorden om de kennis van God en Zijn Zoon te verruimen.

Ik begrijp je niet Mar,zeker na wat je meegemaakt hebt zou je juist milder moeten zijn,ieder geluk moeten omarmen.Noem al die pijn en verdriet van een echtscheiding alsjeblieft geen zonde.
Ik kan me geen voorstelling maken van wat een mens doormaakt tijdens een scheiding,gelukkig niet!

Ik kan me niet voorstellen dat God Zijn kinderen hun verdere leven in eenzaamheid wil zien slijten,jij wel?Vertel mij dan wat het nut daar van is.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:11
 
IMKE917 schreef:
Nee Mar, dat klopt het zijn woorden uit de Bijbel, het Woord van God.
Maar wat zou je denken.......zouden al die mensen hier die gescheiden zijn deze woorden niet kennen?
Zouden ze daar niet mee hebben geworsteld toen ze in een .......nou ja.....welke situatie dan ook, zaten???
Waarom ze nog eens neerzetten??
Waarom de gescheidenen op de site nog eens een trap na geven.
Is er al niet genoeg afwijzing geweest bij een scheiding??

Ik wilde in eerste instantie niet reageren omdat ik dezelfde gedachten had als dat Pieter beschreef. Alleen komen te staan doordat je partner overleden is is ook vreselijk.
Maar door deze woorden hier, op deze manier, neer te zetten voelt het alsof je alle gescheiden mensen echt een trap na geeft. Jullie zijn fout jullie zijn veroordeelt tot een leven alleen zijn, jullie zijn......
En dat doet pijn Mar!!

Gelukkig weet ik dat ik een liefdevolle God/Vader heb, die net zo hard met mij mee huilt om deze gebrokenheid in de wereld. God, die mijn (ieders) situatie kent, die mij wel troost, steunt en bemoedigd.
Daar houd ik me maar aan vast.


Dacht jij werkelijk, dat ik niet zou weten wat een scheiding inhoud???
Maar al te goed!!!
De dag dat mijn vrouw tegen mij zei: "ik wil van tafel en bed scheiden" heb ik na 18 jaar huwelijk toegestemd.
De volgende dag heeft zij zich opgehangen....

Ik kan wel een boek schrijven wat het inhoud om te vechten voor een huwelijk...!!!
Liefde hangt soms aan een zijden draadje...

Een ding is het aller belangrijkste, als je maar weet wat genade inhoud.
Die ontvang je niet van de mens, maar van God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:15
 
IMKE917 schreef:
Nee Mar, dat klopt het zijn woorden uit de Bijbel, het Woord van God.
Maar wat zou je denken.......zouden al die mensen hier die gescheiden zijn deze woorden niet kennen?
Zouden ze daar niet mee hebben geworsteld toen ze in een .......nou ja.....welke situatie dan ook, zaten???
Waarom ze nog eens neerzetten??
Waarom de gescheidenen op de site nog eens een trap na geven.
Is er al niet genoeg afwijzing geweest bij een scheiding??

Ik wilde in eerste instantie niet reageren omdat ik dezelfde gedachten had als dat Pieter beschreef. Alleen komen te staan doordat je partner overleden is is ook vreselijk.
Maar door deze woorden hier, op deze manier, neer te zetten voelt het alsof je alle gescheiden mensen echt een trap na geeft. Jullie zijn fout jullie zijn veroordeelt tot een leven alleen zijn, jullie zijn......
En dat doet pijn Mar!!

Gelukkig weet ik dat ik een liefdevolle God/Vader heb, die net zo hard met mij mee huilt om deze gebrokenheid in de wereld. God, die mijn (ieders) situatie kent, die mij wel troost, steunt en bemoedigd.
Daar houd ik me maar aan vast.

Blijf je heel stevig aan God vasthouden, Imke!!!

Ik heb zelf geen ervaring met scheiden na getrouwd te zijn geweest. Wel ben ik 2x verloofd geweest (had de 2e keer mijn trouwjurk al gekocht) en verder dan dat zijn we toen niet gekomen.

Ik weet niet of dat dezelfde gevoelens geeft als bij een scheiding. Wel weet ik dat het erg moeilijk was. Juist omdat alles omtrent de bruiloften afgezegd moest worden.

Ook weet ik dat God niet zo hard oordeelt als dat mensen doen, Hij huilt mee! Ik heb toen veel houvast gehad aan het gedicht "voetstappen in het zand" maar ook aan Psalm 139

Ik wil iedereen ooit een scheiding mee heeft moeten maken of die misschien nu in het proces zitten, heel veel sterkte en Gods nabijheid toewensen.

Liefs, José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:15
 
God is liefdevoller dan het grondpersoneel he. De mens ziet wat voor ogen is, maar God kijkt in ons hart. Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld zult worden, maar kennelijk mag het wel als je maar met bijbelteksten je visie of je angst wilt onderstrepen.


Thomas, die zich wel eens afvraagt waarom mensen met de Bijbel in de hand zo hard kunnen oordelen.

Mooi gezegd..
Het is de gebrokenheid van deze wereld..geloof me..je gaat allemaal met liefde je huwelijk in en hebt niet het plan om te gaan scheiden.
Er kunnen omstandigheden ontstaan waardoor alles ondraaglijk wordt..dan is echtscheiding vaak de enige oplossing.
En dan geloof ik dat God naast je staat zoal Hij beloofd heeft en zoals ZIjn naam is..""Ik ben" en met je meehuilt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:25
 
MAR907 schreef:
Dacht jij werkelijk, dat ik niet zou weten wat een scheiding inhoud???
Maar al te goed!!!
De dag dat mijn vrouw tegen mij zei: "ik wil van tafel en bed scheiden" heb ik na 18 jaar huwelijk toegestemd.
De volgende dag heeft zij zich opgehangen....

Ik kan wel een boek schrijven wat het inhoud om te vechten voor een huwelijk...!!!
Liefde hangt soms aan een zijden draadje...

Een ding is het aller belangrijkste, als je maar weet wat genade inhoud.
Die ontvang je niet van de mens, maar van God.

Precies Mar, iedereen heeft de genade van God nodig. En die genade geeft Hij uit LIEFDE voor ons mensen!!
Daarom zouden wij, die uit die genade leven, elkaar moeten bemoedigen en liefhebben en troosten met de liefde die we van Hem krijgen.

En dat boek schrijven beste Mar, kan ik ook, en lees de andere reacties, die mede cm'ers kunnen ook allemaal hun boek schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:28
 
IMKE917 schreef:
Precies Mar, iedereen heeft de genade van God nodig. En die genade geeft Hij uit LIEFDE voor ons mensen!!
Daarom zouden wij, die uit die genade leven, elkaar moeten bemoedigen en liefhebben en troosten met de liefde die we van Hem krijgen.

En dat boek schrijven beste Mar, kan ik ook, en lees de andere reacties, die mede cm'ers kunnen ook allemaal hun boek schrijven.



Mooie woorden Imke en ben het helemaal met je eens........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:29
 
IMKE917 schreef:
Precies Mar, iedereen heeft de genade van God nodig. En die genade geeft Hij uit LIEFDE voor ons mensen!!
Daarom zouden wij, die uit die genade leven, elkaar moeten bemoedigen en liefhebben en troosten met de liefde die we van Hem krijgen.

En dat boek schrijven beste Mar, kan ik ook, en lees de andere reacties, die mede cm'ers kunnen ook allemaal hun boek schrijven.

Idd Imke, iedereen hier heeft een rugzakje, de een een grotere dan de ander.

Ook ik vind het fijn om mijn verhaal hier kwijt te kunnen en de troost en bemoediging geeft God ook via jullie! Dank daarvoor!

Liefs, José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:30
 
JOSINA022 schreef:
Blijf je heel stevig aan God vasthouden, Imke!!!

Ik heb zelf geen ervaring met scheiden na getrouwd te zijn geweest. Wel ben ik 2x verloofd geweest (had de 2e keer mijn trouwjurk al gekocht) en verder dan dat zijn we toen niet gekomen.

Ik weet niet of dat dezelfde gevoelens geeft als bij een scheiding. Wel weet ik dat het erg moeilijk was. Juist omdat alles omtrent de bruiloften afgezegd moest worden.

Ook weet ik dat God niet zo hard oordeelt als dat mensen doen, Hij huilt mee! Ik heb toen veel houvast gehad aan het gedicht "voetstappen in het zand" maar ook aan Psalm 139

Ik wil iedereen ooit een scheiding mee heeft moeten maken of die misschien nu in het proces zitten, heel veel sterkte en Gods nabijheid toewensen.

Liefs, José



Wat mooi gezegt door jullie: God huilt mee

Ik ben er stil van. Ik kende die uitspraak niet. Dat voelt echt heel erg getroost. Die warme arm om me heen had ik net nodig. dank jullie
luisterde net nog naar ps 139 van Rebecca st.James. Ook "toevallig"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:31
 
JOSINA022 schreef:
Blijf je heel stevig aan God vasthouden, Imke!!!

Ik heb zelf geen ervaring met scheiden na getrouwd te zijn geweest. Wel ben ik 2x verloofd geweest (had de 2e keer mijn trouwjurk al gekocht) en verder dan dat zijn we toen niet gekomen.

Ik weet niet of dat dezelfde gevoelens geeft als bij een scheiding. Wel weet ik dat het erg moeilijk was. Juist omdat alles omtrent de bruiloften afgezegd moest worden.

Ook weet ik dat God niet zo hard oordeelt als dat mensen doen, Hij huilt mee! Ik heb toen veel houvast gehad aan het gedicht "voetstappen in het zand" maar ook aan Psalm 139

Ik wil iedereen ooit een scheiding mee heeft moeten maken of die misschien nu in het proces zitten, heel veel sterkte en Gods nabijheid toewensen.

Liefs, José

Jose, dat doe ik ook, heel dicht bij God blijven!! Alleen God is stabiel, blijft altijd bij je.

Tjonge Jose, ja dat wat jij hebt meegemaakt voelt het zelfde als een scheiding. Ook jij hebt afscheid moeten nemen van iets waarvan je dacht dat het voor je leven zou zijn. Dat is dezelfde pijn en het zelfde rouwproces.
Jij ook sterkte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:35
 
IMKE917 schreef:
Jose, dat doe ik ook, heel dicht bij God blijven!! Alleen God is stabiel, blijft altijd bij je.

Tjonge Jose, ja dat wat jij hebt meegemaakt voelt het zelfde als een scheiding. Ook jij hebt afscheid moeten nemen van iets waarvan je dacht dat het voor je leven zou zijn. Dat is dezelfde pijn en het zelfde rouwproces.
Jij ook sterkte.

Thnx, word me ff een beetje teveel geloof ik Huilende smiley, smiley in tranen

De laatste keer is inmiddels bijna 10 jr geleden, maar nu ik zo dit forum volg komen er een hoop emoties boven.

Mar's woorden komen idd hard aan en toch leef ik ook met hem mee. je vrouw op die manier verliezen..brr


Laatst aangepast door
JOSINA022
op vrijdag 10 september 2010, 23:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:41
 
PIETER649 schreef:
Als sex voor t huwelijk inhoud dat je FEITELIJK al getrouwd bent, dan is het uitspreken van een scheidingsWENS en het ACCEPTEREN daarvan, vast al FEITELIJK echtbreuk.

Hoe zie jij dat nou? Ben jij nu door de laatste actie van je vrouw nu gered van het stempel GESCHEIDEN??
Dus omdat jouw vrouw haar eigen leven nam voordat de feitelijke SCHEIDING kon worden uitgesproken, zou jij wel opnieuw mogen trouwen en ben jij niet schuldig aan welke vorm van ECHTBREUK dan ook??

Joh, de bijbel en de wet naar je eigen voordeel uitleggen.... dat heb ik al te vaak gezien in mn leven.
Ik had jou hoger ingeschat, jammer hoor.


Joh, je hoeft mij echt niet hoog te schatten.

De Here Jezus werd ook verkettert, dus ik ook...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:50
 
LEANNE226 schreef:
Ik begrijp je niet Mar,zeker na wat je meegemaakt hebt zou je juist milder moeten zijn,ieder geluk moeten omarmen.Noem al die pijn en verdriet van een echtscheiding alsjeblieft geen zonde.
Ik kan me geen voorstelling maken van wat een mens doormaakt tijdens een scheiding,gelukkig niet!

Ik kan me niet voorstellen dat God Zijn kinderen hun verdere leven in eenzaamheid wil zien slijten,jij wel?Vertel mij dan wat het nut daar van is.........


Je kunt het ook andersom zien, ons geluk is niet op deze aarde (wereld) maar in de toekomst wanneer de Heer Jezus komt.
Wie zegt dat mijn huwelijk afgelopen is in de Hemel???
Voor de maatschappij wel, maar in de Hemel???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:56
 
Wow wat een reactie's. De "kippen zitten op hun stok". Clown smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 10 september 2010, 23:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:01
 
MAR907 schreef:
Wow wat een reactie's. De "kippen zitten op hun stok". Clown smiley

Welterusten Mar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:16
 
IMKE917 schreef:
Welterusten Mar.

weltrusten Imke....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:17
 
MAR907 schreef:
weltrusten Imke....

Dank je wel, Gods zegen, met jou en je gezin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:19
 
IMKE917 schreef:
Dank je wel, Gods zegen, met jou en je gezin.

Dank je wel zuster!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:33
 
Mischien zou het volgende in een nieuwe topic horen maar dit wil ik nog wel kwijt:

"1Pe 2:19 Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God zwarigheid verdraagt, lijdende ten onrechte".

Ook door scheiding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:38
 
MAR907 schreef:
Mischien zou het volgende in een nieuwe topic horen maar dit wil ik nog wel kwijt:

"1Pe 2:19 Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God zwarigheid verdraagt, lijdende ten onrechte".

Ook door scheiding.

Ff een andere vertaling.

19 Het is een blijk van genade als iemand, doordat zijn aandacht op God gericht is, in staat is onverdiend leed te verdragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:42
 
IMKE917 schreef:
Ff een andere vertaling.

19 Het is een blijk van genade als iemand, doordat zijn aandacht op God gericht is, in staat is onverdiend leed te verdragen.

Haha is ook goed....
Ik zelf lees "blijk" dat is....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:47
 
JOOST764 schreef:
Ik heb ooit eens aan iemand in een zwart pak gevraagd of het nou de bedoeling is dat iedereen die gescheiden is voor de rest van zijn leven in z´n uppie naar de muur moet gaan staren.

Hij vond van wel. Dat is zijn goed recht.
Ik vind van niet. Dat is mijn goed recht.



joost,
ik heb diezelfde discussie over hertrouw met onze predikant en kerkeraad gevoerd;
maar nu is het komende zondag voorbereiding op het heilig avondmaal, en wat doe je dan, he?
tegen de visie van de kerkeraad ingaan, heb ik geen moeite mee;
mijn leven behoort Hem toe; niet aan een kerkgemeenschap, maar om nu tegen de visie van de kerkeraad in, toch aan het avondmaal te gaan, dat is weer tegen mijn beloften, die ik bij mijn belijdenis heb gedaan;
zo kom je gevoelsmatig toch heel gemakkelijk aan de zijlijn van een gemeente te staan, zoals imke en pieter al aangaven.

het zal vast geen gemakkelijke zondag worden, en volgende week ook niet; maar ik verwacht dat God de zegen van de tafel wel naar de bank kan brengen..........



.

Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 11 september 2010, 09:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:53
 
HANNAH810 schreef:
joost,
ik heb diezelfde discussie over hertrouw met onze predikant en kerkeraad gevoerd;
maar nu is het komende zondag voorbereiding op het heilig avondmaal, en wat doe je dan, he?
tegen de visie van de kerkeraad ingaan, heb ik geen moeite mee;
mijn leven behoort Hem toe; niet aan een kerkgemeenschap, maar om nu tegen de visie van de kerkeraad in, toch aan het avondmaal te gaan, dat is weer tegen mijn beloften, die ik bij mijn belijdenis heb gedaan;
zo kom je gevoelsmatig toch heel gemakkelijk aan de zijlijn van een gemeente te staan, zoals imre en pieter al aangaven.

het zal vast geen gemakkelijke zondag worden, en volgende week ook niet; maar ik verwacht dat God de zegen van de tafel wel naar de bank kan brengen..........

Verlegen lachende smiley

Hannah, betekent dit dat je - volgens de kerk(enraad) - nooit meer aan het Avondmaal zou mogen gaan? Dat vind ik de ene zonde met de andere vergelijken. Wat lijkt mij dat moeilijk zeg. Sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 01:03
 
MARIJAN072 schreef:
Hannah, betekent dit dat je - volgens de kerk(enraad) - nooit meer aan het Avondmaal zou mogen gaan? Dat vind ik de ene zonde met de andere vergelijken. Wat lijkt mij dat moeilijk zeg. Sterkte!

nee, marijan,
ik zou niet open mogen staan voor een nieuwe start, maar mocht ik eenmaal opnieuw getrouwd zijn (rara, hoe doe ik dat in dat geval??)
dan kan ik schuldbelijdenis doen over een zegen,
en dan zou ik weer aan mogen gaan.
(overigens verliep het gesprek heel broeder/zusterlijk, en was er zeker geen veroordeling, wel een duidelijk verschil van mening.)

gods zegen is echter ook niet "aan tijd of plaats" gebonden hoor marijan;
maak je geen zorgen, onze Vader slaat met groot mededogen
op t menselijk kroost Zijn ontfermende ogen; Hij is het die ons Zijne vriendschap bied!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:50
 
HANNAH810 schreef:
nee, marijan,
ik zou niet open mogen staan voor een nieuwe start, maar mocht ik eenmaal opnieuw getrouwd zijn (rara, hoe doe ik dat in dat geval??)
dan kan ik schuldbelijdenis doen over een zegen,
en dan zou ik weer aan mogen gaan.
(overigens verliep het gesprek heel broeder/zusterlijk, en was er zeker geen veroordeling, wel een duidelijk verschil van mening.)

gods zegen is echter ook niet "aan tijd of plaats" gebonden hoor marijan;
maak je geen zorgen, onze Vader slaat met groot mededogen
op t menselijk kroost Zijn ontfermende ogen; Hij is het die ons Zijne vriendschap bied!

Daar mag je zeker op vertrouwen, Hannah! Gelukkig hangt dit niet af van het wel/niet aangaan aan 't Avondmaal. Maar aan 't Avondmaal deelnemen, kan - is mijn ervaring - zo'n versterking van het geloof zijn. 'k Vind het zo jammer dat iemand dat zou moeten missen, terwijl je wel het verlangen hebt. Juist de vergeving van zonden, door het bloed van Jezus, staat dan centraal. En iedereen doet zonden, maar ze zijn niet allemaal zichtbaar.

Maar volgens mij zijn we het daar wel over eens, ken de gedachtengang van deze kerk ook wel. Fijn, dat het gesprek broederlijk/zusterlijk verliep.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 11 september 2010, 08:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 16:14
 
HANNAH810 schreef:
nee, marijan,
ik zou niet open mogen staan voor een nieuwe start, maar mocht ik eenmaal opnieuw getrouwd zijn (rara, hoe doe ik dat in dat geval??)
dan kan ik schuldbelijdenis doen over een zegen,
en dan zou ik weer aan mogen gaan.
(overigens verliep het gesprek heel broeder/zusterlijk, en was er zeker geen veroordeling, wel een duidelijk verschil van mening.)

gods zegen is echter ook niet "aan tijd of plaats" gebonden hoor marijan;
maak je geen zorgen, onze Vader slaat met groot mededogen
op t menselijk kroost Zijn ontfermende ogen; Hij is het die ons Zijne vriendschap bied!

wat ontzettend ingewikkeld allemaal. Ik ga voor mezelf uit dat God me vergeeft voor de dingen die ik fout doe. Soms weet ik niet eens dat ik t fout doe. Misschien heel kort door de bocht en struifvogel-aktie van mij.
Maar ik ga ondanks alles aan het avondmaal en hoop dat God me behoedt voor nog meer verdriet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 18:44
 
HANNAH810 schreef:
joost,
ik heb diezelfde discussie over hertrouw met onze predikant en kerkeraad gevoerd;
maar nu is het komende zondag voorbereiding op het heilig avondmaal, en wat doe je dan, he?
tegen de visie van de kerkeraad ingaan, heb ik geen moeite mee;
mijn leven behoort Hem toe; niet aan een kerkgemeenschap, maar om nu tegen de visie van de kerkeraad in, toch aan het avondmaal te gaan, dat is weer tegen mijn beloften, die ik bij mijn belijdenis heb gedaan;
zo kom je gevoelsmatig toch heel gemakkelijk aan de zijlijn van een gemeente te staan, zoals imke en pieter al aangaven.

het zal vast geen gemakkelijke zondag worden, en volgende week ook niet; maar ik verwacht dat God de zegen van de tafel wel naar de bank kan brengen...........

Verlegen lachende smiley


Als ik dit zo lees moet ik denken aan de "ballingschap" van Gods volk in Egypte.
Zij moesten zich ook houden aan de "wetticisme" van Farao.
Dan komt er een verlosser (Mozes) en moesten de Joden kiezen.

Even een Parallelisme waar het antwoordt te vinden is.

Knipoog smiley

De Here Jezus zegt dit:

Rev 18:4 En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt.

Met andere woorden: ga uit de wetticisme van
Babylon. Inderdaad sta je dan aan de zijlijn voor hun.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 18:49
 
LOES550 schreef:
wat ontzettend ingewikkeld allemaal. Ik ga voor mezelf uit dat God me vergeeft voor de dingen die ik fout doe. Soms weet ik niet eens dat ik t fout doe. Misschien heel kort door de bocht en struifvogel-aktie van mij.
Maar ik ga ondanks alles aan het avondmaal en hoop dat God me behoedt voor nog meer verdriet.

twee lege handjes, en een zondig en behoeftig hart is de beste manier om naar de tafel van Christus te gaan, hoor loes!
wat zou je aan de tafel van verlossing moeten doen, wanneer je alles wat je nodig hebt in jezelf zou vinden?
ik verwacht echter niet dat God je zal behoeden voor alle verdriet, Hij zal je echter helpen dragen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 18:59
 
HANNAH810 schreef:
twee lege handjes, en een zondig en behoeftig hart is de beste manier om naar de tafel van Christus te gaan, hoor loes!
wat zou je aan de tafel van verlossing moeten doen, wanneer je alles wat je nodig hebt in jezelf zou vinden?
ik verwacht echter niet dat God je zal behoeden voor alle verdriet, Hij zal je echter helpen dragen!


Zo is het ook....

Ik zelf doe het in mijn binnenkamer, los van alles.....
Allen met Hem.

in de stilte van mijn binnenkamer

http://www.youtube.com/watch?v=R_ctYcAcRFQ&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/user/Yeshalem777


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 11 september 2010, 19:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 Volgende
Pagina 4 van 9