ChristianMatch
 


Forum

belangstelling???
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROMY721





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 16:37
 
FRANKT627 schreef:
Dus als iemand antwoordt dat het niet goed gaat dan vraag je ook niet wat er aan de hand is?
Is dat dan niet juist een gebrek aan belangstelling? Misschien wil die andere even haar verhaal kwijt. Nu lijkt het er op dat het eigenlijk alleen maar goed moet gaan en dan mag er eventueel ook over verteld worden.
Het geeft me allemaal zo'n gevoel alsof we alleen maar de leuke des levens mogen vertellen. Iemand die gelukkig is mag dat honderuit bejubelen maar als er eens wat fout zit moet het maar verzwegen worden. En als goede christenen zijn we dan wel begaan met het leed van de arme mensen aan de andere kant van de wereld of we vinden het allemaal heel erg dat één of andere natuurramp een dorp heeft weggevaagd. Maar wat dan met de mens die we kennen en die heel dichtbij woont? Of is dat verdriet of leed dan toch weer té dichtbij?

je hebt niet goed gelezen denk ik Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY721





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 16:39
 
FRANKT627 schreef:
Dus als iemand antwoordt dat het niet goed gaat dan vraag je ook niet wat er aan de hand is?
Is dat dan niet juist een gebrek aan belangstelling? Misschien wil die andere even haar verhaal kwijt. Nu lijkt het er op dat het eigenlijk alleen maar goed moet gaan en dan mag er eventueel ook over verteld worden.
Het geeft me allemaal zo'n gevoel alsof we alleen maar de leuke des levens mogen vertellen. Iemand die gelukkig is mag dat honderuit bejubelen maar als er eens wat fout zit moet het maar verzwegen worden. En als goede christenen zijn we dan wel begaan met het leed van de arme mensen aan de andere kant van de wereld of we vinden het allemaal heel erg dat één of andere natuurramp een dorp heeft weggevaagd. Maar wat dan met de mens die we kennen en die heel dichtbij woont? Of is dat verdriet of leed dan toch weer té dichtbij?

ik schreef,'gaat het niet goed, vraag ik ook waarom niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 16:48
 
FRANKT627 schreef:
Dus als iemand antwoordt dat het niet goed gaat dan vraag je ook niet wat er aan de hand is?
Is dat dan niet juist een gebrek aan belangstelling? Misschien wil die andere even haar verhaal kwijt. Nu lijkt het er op dat het eigenlijk alleen maar goed moet gaan en dan mag er eventueel ook over verteld worden.
Het geeft me allemaal zo'n gevoel alsof we alleen maar de leuke des levens mogen vertellen. Iemand die gelukkig is mag dat honderuit bejubelen maar als er eens wat fout zit moet het maar verzwegen worden. En als goede christenen zijn we dan wel begaan met het leed van de arme mensen aan de andere kant van de wereld of we vinden het allemaal heel erg dat één of andere natuurramp een dorp heeft weggevaagd. Maar wat dan met de mens die we kennen en die heel dichtbij woont? Of is dat verdriet of leed dan toch weer té dichtbij?

mooi uitgelegd Frank alleen bedoelde Romy precies hetzelfde maar las jij het met je verkeerde bril.
Maar er zijn er inderdaad die gelijk mond dood zijn als je zegt dat het niet goed gaat, men verwacht blijkbaar en wil dat dan denk dat je zegt ja hoor het gaat goed terwijl het dus niet zo is Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 16:55
 
ROMY721 schreef:
je hebt niet goed gelezen denk ik Frank

Verlegen lachende smiley Sorry, ik had het inderdaad verkeerd begrepen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 17:35
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik zou dan denken, gaat iemand nog niets aan dat mijn omstandigheden zo beroerd zijn.........Dan zet je jezelf al in zo'n zielige positie......en wil je dat? Het gaat toch om jou? Niet om je omstandigheden?
En eerlijk gezegd, ik hoef dat ook niet gelijk van een ander te weten...... Engeltje smiley

Ik zet mezelf daarmee helemaal niet in een zielige positie. Soms is het gewoon zoals het is en dat is niet zielig. Waarom zou een beroerde situatie je zielig maken? Ik vind dat een conclusie die niet opgaat. Ik ben helemaal niet zielig en wil ook niet zielig gevonden worden. Maar ik ga ook niet net doen alsof alles koek en ei is in mijn leven als iemand vraagt hoe het met me gaat.
En als je niet wilt weten hoe het met de ander gaat dan moet je het ook niet vragen.
Zeg dan iets als, hey wat leuk om je te zien. Nog wat leuks gedaan vandaag?
Bovendien vind ik het fijn als mensen gewoon zichzelf durven te zijn zonder zich beter voor te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA278





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 17:46
 
ROMY721 schreef:
dus dan maar niet meer vragen??/
Ik vraag het meestal in de hoop dat het goed gaat, gaat het niet goed vraag ik ook waarom niet, gewoon belangstelling. is dat gek?

Zoals jij het bedoelt Romy..is alleen maar mooi en een fijne oprechte belangstelling.Zeker blijven doen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY721





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 18:16
 
FRANKT627 schreef:
Verlegen lachende smiley Sorry, ik had het inderdaad verkeerd begrepen...

is oke hoor Frank...bennie boos Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 19:53
 
MOMO697 schreef:
Ik zet mezelf daarmee helemaal niet in een zielige positie. Soms is het gewoon zoals het is en dat is niet zielig. Waarom zou een beroerde situatie je zielig maken? Ik vind dat een conclusie die niet opgaat. Ik ben helemaal niet zielig en wil ook niet zielig gevonden worden. Maar ik ga ook niet net doen alsof alles koek en ei is in mijn leven als iemand vraagt hoe het met me gaat.
En als je niet wilt weten hoe het met de ander gaat dan moet je het ook niet vragen.
Zeg dan iets als, hey wat leuk om je te zien. Nog wat leuks gedaan vandaag?
Bovendien vind ik het fijn als mensen gewoon zichzelf durven te zijn zonder zich beter voor te doen.


Als je zegt : je omstandigheden zijn beroerd, wat is dat op dat moment voor meerwaarde? Iemand vraagt hoe het met jou-dus als mens- gaat.....dat is toch heel wat anders? Dat heeft niets te maken met zich beter voordoen......het kan met jou als mens wel goed gaan ondanks dat je in beroerde omstandigheden zit.......
Tja, en wat zijn beroerde omstandigheden? Iedereen heeft zijn leed he?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 8 januari 2012, 21:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 21:24
 
MOMO697 schreef:
Ik zet mezelf daarmee helemaal niet in een zielige positie. Soms is het gewoon zoals het is en dat is niet zielig. Waarom zou een beroerde situatie je zielig maken? Ik vind dat een conclusie die niet opgaat. Ik ben helemaal niet zielig en wil ook niet zielig gevonden worden. Maar ik ga ook niet net doen alsof alles koek en ei is in mijn leven als iemand vraagt hoe het met me gaat.
En als je niet wilt weten hoe het met de ander gaat dan moet je het ook niet vragen.
Zeg dan iets als, hey wat leuk om je te zien. Nog wat leuks gedaan vandaag?
Bovendien vind ik het fijn als mensen gewoon zichzelf durven te zijn zonder zich beter voor te doen.

De omstandigheden van Momo...Willemijn.....zijn anders dan anderen....ook de mijnes maar daar gaan we ut nu maar effe nie over hebben...Hebt oog voor een ander....leef mee met een ander...hebt uw naaste lief als uzelf....
Iedere CMer is een schepsel van God...hoe je ook over iemand denkt...Geschapen naar Zijn beeld...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 21:36
 
MARRY942 schreef:
De omstandigheden van Momo...Willemijn.....zijn anders dan anderen....ook de mijnes maar daar gaan we ut nu maar effe nie over hebben...Hebt oog voor een ander....leef mee met een ander...hebt uw naaste lief als uzelf....
Iedere CMer is een schepsel van God...hoe je ook over iemand denkt...Geschapen naar Zijn beeld...

Iedereen heeft zijn eigen beroerde omstandigheden denk ik......op zijn tijd.....
Wie weet zijn mijn omstandigheden wel beroerder? Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 8 januari 2012, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 21:45
 
WILLEMIJN232 schreef:
Iedereen heeft zijn eigen beroerde omstandigheden denk ik......op zijn tijd.....
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 21:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Iedereen heeft zijn eigen beroerde omstandigheden denk ik......op zijn tijd.....
Wie weet zijn mijn omstandigheden wel beroerder? Verraste, verbaasde smiley

Ik vermoed dat ik het moeilijkste heb en het zielugste ben... Huilende smiley, smiley in tranen
Helaas is daar geen belangstelling voor

Cootje wordt het gezeik een beetje zat.... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 22:06
 
We leren toch dat van heb U naaste lief en we leren ook in de gemeente dat we om moeten kijken naar onze broeder en zuster dan mag je toch vragen van hoe is het met U of jou?????
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 22:50
 
COOTJE711 schreef:
Ik vermoed dat ik het moeilijkste heb en het zielugste ben... Huilende smiley, smiley in tranen
Helaas is daar geen belangstelling voor

Cootje wordt het gezeik een beetje zat.... Twijfelende smiley


Om er belangstelling mee te kunnen tonen , moet de ander dus wel weten wat er aan de hand is. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 23:15
 
VISSER278 schreef:
Om er belangstelling mee te kunnen tonen , moet de ander dus wel weten wat er aan de hand is. Verlegen lachende smiley

ach... weet ik zelf eigenlijk ook niet, wilde graag ook eens iets te klagen hebben.... Knipoog smiley

Wilde vervolgens ook ontopic blijven Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 10:07
 
COOTJE711 schreef:
ach... weet ik zelf eigenlijk ook niet, wilde graag ook eens iets te klagen hebben.... Knipoog smiley

Wilde vervolgens ook ontopic blijven Clown smiley

Zoals met alles het is de toon die de muziek maakt.
Is het klagen of is het vragen om bv gebed dat is al heel wat anders toch?
En kom je steeds met iets aanzetten of een keertje.
Belangstelling is zeer zeker goed maar soms gaat het over de top van twee kanten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 12:32
 
VISSER278 schreef:
Om er belangstelling mee te kunnen tonen , moet de ander dus wel weten wat er aan de hand is. Verlegen lachende smiley

Als ik inderdaad altijd maar mn mond hou over mn omstandigheden dan kan ik ook geen hulp aannemen.
Maar altijd maar doorzagen erover is ook zinloos. Verandert niks aan.
Dat laatste doe ik dus ook niet.
Het eerste benoem ik gewoon, verder niets. Er hangt geen "lading" aan.

Weet je wat ik een mooie uitspraak vond van een voorganger?

Vertel niet aan God hoe groot je problemen zijn,
vertel aan je problemen hoe groot God is.

Is natuurlijk heel zwart wit neergezet maar we zijn vaak geneigd tot het eerste en vergeten het tweede.
Het tweede is vertrouwen dat Hij alles in Zijn Hand houdt.
Om van daaruit te leven is zo waardevol. En kun je elke omstandigheid aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 09:47
 
ARJAN007 schreef:
Stel nu dat je boodschappen aan het doen bent en je moet snel verder.
Je kan wel éven iemand aanhoren, maar geen half uur. Hoe doe je dat dan? Gelukkig wordt bij "hoe gaat het?" meestal geen langdurig antwoord verwacht.....
Maar ja... het is idd beter om een andere vraag te stellen. Heeft iemand al een goed alternatief gevonden voor de vraag "Hoe gaat het?"

ik geef vaak op deze vraag het antw...;t is zoals het is ,als ik merk dat er geen echte belangstelling is ,want dan weet men nog niks, en
als er dan echt belangstelling is ,vraagt men door,is dat er niet hebben ze schijnbaar nog niet eens je antw gehoord !(of ze hebben gewoon goed hoor gehoord....(goede test trouwens)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3