ChristianMatch
 


Forum

belangstelling???
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 16:26
 
Heb even getwijfeld waar ik dit moest parkeren Knipoog smiley Maar denk kan hier wel...

Wil het graag eens met jullie hebben over belangstelling tonen...

Vaak heel vaak vragen mensen...
Heeeej hoe gaat het??
Maar wat mij opvalt is dat mensen het wel vragen, maar eigenlijk niet willen horen hoe het werkelijk gaat...

Nu gaat het met mij altijd goed... Nooit problemen alles gaat me voor de wind, geen idee wat stres is of wat dan ook maar Clown smiley
En nee ben niet zielig hoef geen aandacht of medelijden of weet ik veel wat,
En normaal gesproken zal ik ook altijd als antwoord geven op de vraag ..
Hoe gaat het??
Ja super kan niet beter (onkruid vergaat immers niet Clown smiley )
Maar soms gaat het gewoon even niet zoals ik wil en ja als dan een goede vriend of vriendin vraagt, Hoe gaat het??
Nou niet echt lekker Twijfelende smiley Maar vervolgens word er overgeen gepraat en gedaan alsof er niets gezegd is...Let wel het gaat hier om een goede vriend/vriendin....en ja dat doet ergens wel pijn, ligt dat nu aan mij??
of zie ik het nu weer eens helemaal verkeerd??
Nogmaals ik ben niet zielig en zal ook niet snel roepen dat het niet gaat,maar als het eens echt pet is, mag je dan aangeven dat het niet goed gaat???
Of moet je maar gewoon blijven roepen dat alles goed gaat omdat men eigenlijk uiy pure beleeftheid vraagt hoe gaat het? of is het gewoon een openingszin, waar niemand eigenlijk op het echte antwoord zit te wachten...
Dit was gewoon iets wat er in men hoofd speelt, ben heel benieuwd hoe jullie het zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 16:52
 
verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 23:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 17:25
 
Quote:
Of moet je maar gewoon blijven roepen dat alles goed gaat omdat men eigenlijk uiy pure beleeftheid vraagt hoe gaat het? of is het gewoon een openingszin, waar niemand eigenlijk op het echte antwoord zit te wachten...

Hoe gaat het als openingszin vind ik persoonlijk de stomste openingszin die er is. Zeker omdat het niet altijd even goed met iemand gaat, en de meeste mensen dat idd niet willen horen.

Hoe gaat het is een vraag die je stelt als je werkelijk belangstelling daarbij hebt.En als je deze zin gebruikt al opening, is het wel heel onbeschoft als je niet werkelijk naar het verhaal van iemand wilt luisteren.
Vraag dan gewoon, hoi, wat ben je aan het doen...

Belangstelling tonen is wel degelijk heel belangrijk, maar moet je naar mijn idee oprecht doen, anders heeft het weinig waarde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 17:35
 
JOLAN931 schreef:
Belangstelling tonen is wel degelijk heel belangrijk, maar moet je naar mijn idee oprecht doen, anders heeft het weinig waarde

Stel nu dat je boodschappen aan het doen bent en je moet snel verder.
Je kan wel éven iemand aanhoren, maar geen half uur. Hoe doe je dat dan? Gelukkig wordt bij "hoe gaat het?" meestal geen langdurig antwoord verwacht.....
Maar ja... het is idd beter om een andere vraag te stellen. Heeft iemand al een goed alternatief gevonden voor de vraag "Hoe gaat het?"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 18:40
 
ARJAN007 schreef:
Stel nu dat je boodschappen aan het doen bent en je moet snel verder.
Je kan wel éven iemand aanhoren, maar geen half uur. Hoe doe je dat dan? Gelukkig wordt bij "hoe gaat het?" meestal geen langdurig antwoord verwacht.....
Maar ja... het is idd beter om een andere vraag te stellen. Heeft iemand al een goed alternatief gevonden voor de vraag "Hoe gaat het?"

ha arjan, leuk je te zien... (geen antwoord op te geven)
hoe t met me gaat?
k mag niet klagen....(mag ik nooit nl, ook niet als t allemaal puur pet is)
of; naar omstandigheden heel goed, joh...
is je vrouw er niet bij? (ander onderwerp alstublieft, en geen langdradig verhaal in de supermarkt)


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 12 december 2009, 18:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 21:30
 
JOLAN931 schreef:
Hoe gaat het als openingszin vind ik persoonlijk de stomste openingszin die er is. Zeker omdat het niet altijd even goed met iemand gaat, en de meeste mensen dat idd niet willen horen.

Hoe gaat het is een vraag die je stelt als je werkelijk belangstelling daarbij hebt.En als je deze zin gebruikt al opening, is het wel heel onbeschoft als je niet werkelijk naar het verhaal van iemand wilt luisteren.
Vraag dan gewoon, hoi, wat ben je aan het doen...

Belangstelling tonen is wel degelijk heel belangrijk, maar moet je naar mijn idee oprecht doen, anders heeft het weinig waarde

Dat ben ik dus helemaal met je eens... Het gebeurt helaas te vaak als openingszin... en das zo mega jammer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:43
 
OH wat herkenbaar!

Ik had vroeger autisme, ja vroeger, God heeft mij er toch echt van genezen. (ruim een jaar geleden)
Ik struikelde toen met name over dit soort dingen. Op een gegeven moment heb ik echt moeten leren: als mensen zeggen: hoe gaat het? dan bedoelen ze : hoi. en dan zeg je 'ja goed' terug. (en niet gewoon hoi) Op een gegeven moment zei een jongen tegen me dat niemand 'hoe gaat het' meer aan mij vroeg omdat ik gewoon echt antwoord gaf.
Autist of geen autist: als je het niet wil weten: vraag het dan ook niet!

kijk er is niet altijd tijd voor hele diepe verhalen, maar je mag toch wel zeggen: ja goed, net een vak gehaald op school ben ik blij mee. En met jou dan? zeg hoe gaat jou opleiding eigenlijk? Of gewoon: nou eigenlijk iets minder, want mijn grote teen is ontstoken en daardoor kan ik ff niet werken.

Zodra ik het 'nep' sociale iets meer onder controle had hoorde ik er ineens bij. Nou, srry af en toe zijn de 'gezonde' mensen minder sociaal dan de mensen die ze als 'sociaal minder begaafd' bestempelen.

Kijk door alle sociale etiquette regels, zijn mensen ontwent dat iemand gewoon eerlijk tegen ze is. Hoe moet je daar dan mee omgaan? In die zin is het wel begrijpelijk, maar wel jammer dat echtheid, af en toe met ontwijkgedrag gepaard gaat.

Hoe doe ik het nu? Ik zeg braaf: ja goed. ( nu ik lichaamstaal kan lezen, kan ik ook zien of het vluchtig bedoeld is of niet, meestal dan) en als ik zin heb om het te delen dan vertel ik gewoon hoe het gaat.

Hoe zou je het moeten aanpakken: gewoon stug antwoorden op de vraag die je gesteld word, zo kom je er wel achter wie echt in je geintereseerd zijn. Zolang je ook maar oprecht vraagt hoe de ander erbij zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:46
 
ARJAN007 schreef:
Stel nu dat je boodschappen aan het doen bent en je moet snel verder.
Je kan wel éven iemand aanhoren, maar geen half uur. Hoe doe je dat dan? Gelukkig wordt bij "hoe gaat het?" meestal geen langdurig antwoord verwacht.....
Maar ja... het is idd beter om een andere vraag te stellen. Heeft iemand al een goed alternatief gevonden voor de vraag "Hoe gaat het?"

Precies wat je bedoeld: Hoi + glimlach. of 'goedemiddag'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:52
 
JENNY524 schreef:
OH wat herkenbaar!

Ik had vroeger autisme, ja vroeger, God heeft mij er toch echt van genezen. (ruim een jaar geleden)
Ik struikelde toen met name over dit soort dingen. Op een gegeven moment heb ik echt moeten leren: als mensen zeggen: hoe gaat het? dan bedoelen ze : hoi. en dan zeg je 'ja goed' terug. (en niet gewoon hoi) Op een gegeven moment zei een jongen tegen me dat niemand 'hoe gaat het' meer aan mij vroeg omdat ik gewoon echt antwoord gaf.
Autist of geen autist: als je het niet wil weten: vraag het dan ook niet!

kijk er is niet altijd tijd voor hele diepe verhalen, maar je mag toch wel zeggen: ja goed, net een vak gehaald op school ben ik blij mee. En met jou dan? zeg hoe gaat jou opleiding eigenlijk? Of gewoon: nou eigenlijk iets minder, want mijn grote teen is ontstoken en daardoor kan ik ff niet werken.

Zodra ik het 'nep' sociale iets meer onder controle had hoorde ik er ineens bij. Nou, srry af en toe zijn de 'gezonde' mensen minder sociaal dan de mensen die ze als 'sociaal minder begaafd' bestempelen.

Kijk door alle sociale etiquette regels, zijn mensen ontwent dat iemand gewoon eerlijk tegen ze is. Hoe moet je daar dan mee omgaan? In die zin is het wel begrijpelijk, maar wel jammer dat echtheid, af en toe met ontwijkgedrag gepaard gaat.

Hoe doe ik het nu? Ik zeg braaf: ja goed. ( nu ik lichaamstaal kan lezen, kan ik ook zien of het vluchtig bedoeld is of niet, meestal dan) en als ik zin heb om het te delen dan vertel ik gewoon hoe het gaat.

Hoe zou je het moeten aanpakken: gewoon stug antwoorden op de vraag die je gesteld word, zo kom je er wel achter wie echt in je geintereseerd zijn. Zolang je ook maar oprecht vraagt hoe de ander erbij zit.

Een heel mooi oprecht stukje Jenny... en zo herkenbaar, mensen die sociaal "onhandig"zijn, zijn vaak oprechter dan de sociaal "handigen" Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:55
 
Dat is toch iets,als een gesprek/chat/mail wat serieuzer begint te worden. Stel ik begint te chatten met iemand of die iemand met mij en vraagt hoe het gaat. Stel dat het gesprek begint met: "Niet zo goed". "Heel slecht", Ben ontslagen", "Life sucks" enz enz. Ik zou geen zin meer hebben om te chatten of die persoon kan ik het niet kwalijk nemen,als zij denkt:"wat een rare snuiter". Ik begin toch liever positief. Je zit op datingsite en wilt toch (als het goed is) een nieuwe stap maken in het leven. Dan kijk je vooruit en niet achterom. Of niet?

Gr. Dr. Bas(Freud)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:57
 
HDBAS635 schreef:
Dat is toch iets,als een gesprek/chat/mail wat serieuzer begint te worden. Stel ik begint te chatten met iemand of die iemand met mij en vraagt hoe het gaat. Stel dat het gesprek begint met: "Niet zo goed". "Heel slecht", Ben ontslagen", "Life sucks" enz enz. Ik zou geen zin meer hebben om te chatten of die persoon kan ik het niet kwalijk nemen,als zij denkt:"wat een rare snuiter". Ik begin toch liever positief. Je zit op datingsite en wilt toch (als het goed is) een nieuwe stap maken in het leven. Dan kijk je vooruit en niet achterom. Of niet?

Gr. Dr. Bas(Freud)

Ik had het dan ook over gesprekken als je bevriend bent dr Freud Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:59
 
HDBAS635 schreef:
Dat is toch iets,als een gesprek/chat/mail wat serieuzer begint te worden. Stel ik begint te chatten met iemand of die iemand met mij en vraagt hoe het gaat. Stel dat het gesprek begint met: "Niet zo goed". "Heel slecht", Ben ontslagen", "Life sucks" enz enz. Ik zou geen zin meer hebben om te chatten of die persoon kan ik het niet kwalijk nemen,als zij denkt:"wat een rare snuiter". Ik begin toch liever positief. Je zit op datingsite en wilt toch (als het goed is) een nieuwe stap maken in het leven. Dan kijk je vooruit en niet achterom. Of niet?

Gr. Dr. Bas(Freud)

bassie, t ging over iemand tegenkomen in de supermarkt...... Clown smiley
groetjes, dr Adriana
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELLY361





Berichten: 76

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 00:44
 
HANNAH810 schreef:
bassie, t ging over iemand tegenkomen in de supermarkt...... Clown smiley

groetjes, dr Adriana

ja herken ik wel jah zelf weet ik dat ik het meestal wel oprecht bedoel als ik vraag hoe gaat het met je,
maar ik vind het ook vervelend als iemand aan mij vraag van joh hoe gaat het en als het een keertje nie zo lekker gaat je dat wel kan zeggen maar inderdaad niet geluisterd wordt ach ja zo ben ik ook inderdaad wel vrienden verloren als het even wat slechter gaat, maar goed nu heb ik inderdaad zo iets o ik herken men ware vrienden zo wel ja als die nu al bij deze zin geen belangstelling tonen nou ja zout dan maar een eindje uit de weg,

enfin dit is mijn mening sorry als ik hier wat bot overkomt hoor maar goed,,

ik snap ook wel dat iemand soms weinig tijd heb maar ja dat kan je ook zeggen heh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:11
 
ELLY361 schreef:
ik snap ook wel dat iemand soms weinig tijd heb maar ja dat kan je ook zeggen heh


Idd Elly als je eens geen tijd of zin hebt... Zeg het dan eerlijk...Denk dat ik gewoon een heel belangrijk iets in vriendschap eerlijkheid...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:14
 
Tot mijn spijt ben ik er achter gekomen...Dat ik met het plaatsen van dit stukje mensen op hun tenen ben gaan staan, Dit was absoluut niet mijn bedoeling... Het was gewoon iets wat me bezig hield en waar ik eens met anderen over van gedachten wou wisselen.
Nu blijkt dat het plaatsen me een vriendschap heeft gekost, en dat doet gewoon erg veel pijn...
Vind het erg jammer dat het zo moet gaan, en nogmaals het spijt me heb niemand willen kwetsen door dit te plaatsen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:33
 
HANNAH810 schreef:
bassie, t ging over iemand tegenkomen in de supermarkt...... Clown smiley
groetjes, dr Adriana
Dr.Adriana. Ik schreef toch ook o.a. gesprek.

mvg uw collega
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 13:00
 
HDBAS635 schreef:
Dr.Adriana. Ik schreef toch ook o.a. gesprek.

mvg uw collega

dag dr bas;
u schreef, om precies te zijn;
Dat is toch iets,als een gesprek/chat/mail wat serieuzer begint te worden. Stel ik begint te chatten met iemand of die iemand met mij en vraagt hoe het gaat. Stel dat het gesprek begint met: "Niet zo goed". "Heel slecht", Ben ontslagen", "Life sucks" enz enz. Ik zou geen zin meer hebben om te chatten of die persoon kan ik het niet kwalijk nemen,als zij denkt:"wat een rare snuiter". Ik begin toch liever positief. Je zit op datingsite en wilt toch (als het goed is) een nieuwe stap maken in het leven. Dan kijk je vooruit en niet achterom. Of niet?

Gr. Dr. Bas(Freud)


dus lees ik wel iets over een dating-site, over contacten met een "zij", maar niets over een vriendschap, of een contact in een supermarkt....

dus, geachtte collega, ik denk dat ik u toch niet geheel volgen kan in uw betoog....

geeft verder niks; positief nieuws blijft altijd gezelliger en leuker.
goede zondag gewenst,
Dr adriana

(ps. en een rare snuiter blijf je evenwel..... Smiley met dichtgeplakte mond ...... Clown smiley ....)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 13:29
 
Volgens mij gaan hier een beetje twee discussies door elkaar.
1) de vraag 'hoe gaat het met je' als openingszin gebruiken van een gesprek.
2) vragen naar hoe het met iemand gaat, terwijl je eigenlijk geen belangstelling hebt en/of niet luisteren wil naar als het minder goed gaat.

Wat betreft het eerste, daar heb ik persoonlijk niet zo'n moeite mee. Er zijn genoeg mensen die dat wel vragen vanuit echte belangstelling. Het is wel zo dat ik bijna altijd 'goed' antwoord. Vervolgens vertel ik iets over druk, druk, druk met ... (algemeenheden dus) en van lieverlee komt vanzelf boven water dat het misschien wel niet zo goed gaat...

Tja, en het tweede, dan vind ik wel dat de vraag 'hoe gaat het met je' beter niet gesteld kan worden. Heb je geen tijd om een antwoord aan te horen, dan zou ik zeggen (en doen): gebruik de tip van Jenny.

Ik ben iemand die niet meteen m'n zorgen zal uiten, eerder te lang voor mezelf zal houden. Het opstapje van algemeenheden helpt mij om op tijd in te schatten in welke mate de belangstelling echt is of dat het meer beleefdheid is. Bovendien, het voorkomt dat ik Gefrustreerde smiley

Vrienden tonen geen beleefdheid, maar belangstelling. Dat neemt niet weg dat zelfs een vriend even geen ruimte in zich kan hebben voor zorgen van een ander. Dat kan en dat mag, als uitzondering en ervan uitgaande dat je normaalgesproken als vrienden altijd bij elkaar terecht kunt! Maar ik pleit er wel voor om dat dan gewoon te benoemen: 'vervelend! Ik zou er graag voor je willen zijn, maar het lukt nu even niet, zal ik je morgen bellen?'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMONKWET418





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 13:54
 
Het is inderdaad voor sommigen een gevoelig onderwerp maar ik vind er mag gerust over gediscuseerd worden, En Doessie jij hoeft je dit niet aan te trekken, het is toch niet nodig dat jij hier vrienden mee kwijt raakt. Het is veel erger als je ,, belangstelling/medeleven met en voor iemand hebt en het wordt niet gewaardeerd, dat vind ik erg en verdrietig
en dat gebeurd ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAAS252





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:21
 
[quote=ROBBEDOES873]...

Ja super kan niet beter (onkruid vergaat immers niet Clown smiley )
Maar soms gaat het gewoon even niet zoals ik wil en ja als dan een goede vriend of vriendin vraagt, Hoe gaat het??
Nou niet echt lekker Twijfelende smiley Maar vervolgens word er overgeen gepraat en gedaan alsof er niets gezegd is...Let wel het gaat hier om een goede vriend/vriendin....en ja dat doet ergens wel pijn, ligt dat nu aan mij??
of zie ik het nu weer eens helemaal verkeerd??

Hallo Does,
jouw vragen komen mij heel bekend voor. Ik heb dezelfde ervaringen. Weet je dat ik me dan wel eens afvraag ? Zijn deze, wat ik dacht beste vrienden wel echt vrienden? Als ze in voor jou/mij slechtere tijden zo simpel over mijn sores heenstappen, zijn het dan sowieso wel vrienden?
Aan zoiets heb ik niets en op zo'n manier kan ik ook niets voor hun betekenen.Jouw slotzin is ook de mijne :"of zie ik het nu weer eens helemaal verkeerd??"
(Ook dat is bekend terrein

Clown smiley
Voor de rest is alles goed.

Klaas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:24
 
HDBAS635 schreef:
Dat is toch iets,als een gesprek/chat/mail wat serieuzer begint te worden. Stel ik begint te chatten met iemand of die iemand met mij en vraagt hoe het gaat. Stel dat het gesprek begint met: "Niet zo goed". "Heel slecht", Ben ontslagen", "Life sucks" enz enz. Ik zou geen zin meer hebben om te chatten of die persoon kan ik het niet kwalijk nemen,als zij denkt:"wat een rare snuiter". Ik begin toch liever positief. Je zit op datingsite en wilt toch (als het goed is) een nieuwe stap maken in het leven. Dan kijk je vooruit en niet achterom. Of niet?

Gr. Dr. Bas(Freud)

Dus eerlijk antwoord geven is direct achterom kijken? Vreemde conclusie. Daarnaast zou juist eerlijkheid hoog aangeschreven moeten staan op een ontmoetingssite, al geldt hetzelfde natuurlijk ook in de supermarkt. Als je niet werkelijk geïnteresseerd bent in hoe het met iemand gaat, zeg dan, zoals anderen ook al aangaven, gewoon enkel hoi/hallo/goedendag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMONKWET418





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:43
 
HENK710 schreef:
Dus eerlijk antwoord geven is direct achterom kijken? Vreemde conclusie. Daarnaast zou juist eerlijkheid hoog aangeschreven moeten staan op een ontmoetingssite, al geldt hetzelfde natuurlijk ook in de supermarkt. Als je niet werkelijk geïnteresseerd bent in hoe het met iemand gaat, zeg dan, zoals anderen ook al aangaven, gewoon enkel hoi/hallo/goedendag.

Ben het met je eens Henk, maar als je wel belangstelling/ medeleven voor iemand hebt respecteer het dan, en dat wordt dikwijls ook zo weinig gedaan, JAMMER
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:51
 
SIMONKWET418 schreef:
Ben het met je eens Henk, maar als je wel belangstelling/ medeleven voor iemand hebt respecteer het dan, en dat wordt dikwijls ook zo weinig gedaan, JAMMER

Zou aan woordkeus kunnen liggen. Of iemand heeft op zo'n moment gewoon even geen behoefte aan een reactie... Hoeft niet persé met disrespect te maken te hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:16
 
Ja,als het om een goed bekende of vriend gaat ,lijkt me het normaal dat je tijd neemt om te luisteren naar de ander. Sorry,ik dacht ,dat het om een minder .. of geen bekende ging. Mijn fout of miscommunicatie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:24
 
[quote=KLAAS252]

Haha en dat zeg ik dus ookaltijd en verder is alles goed Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:25
 
SIMONKWET418 schreef:
Het is inderdaad voor sommigen een gevoelig onderwerp maar ik vind er mag gerust over gediscuseerd worden, En Doessie jij hoeft je dit niet aan te trekken, het is toch niet nodig dat jij hier vrienden mee kwijt raakt. Het is veel erger als je ,, belangstelling/medeleven met en voor iemand hebt en het wordt niet gewaardeerd, dat vind ik erg en verdrietig
en dat gebeurd ook.

Persoonlijk denk ik dat medeleven een heel mooi gebaar is...
Maar medelijden is iets waar ik eigenlijk niets mee kan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:26
 
HDBAS635 schreef:
Ja,als het om een goed bekende of vriend gaat ,lijkt me het normaal dat je tijd neemt om te luisteren naar de ander. Sorry,ik dacht ,dat het om een minder .. of geen bekende ging. Mijn fout of miscommunicatie

Kan gebeuren dat heb je wel vaker binnen een forum of een chat...ships happens Clown smiley tis je vergeven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAAS252





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:30
 
HENK710 schreef:
Zou aan woordkeus kunnen liggen. Of iemand heeft op zo'n moment gewoon even geen behoefte aan een reactie... Hoeft niet persé met disrespect te maken te hebben.

Ik denk even hardop en zwart/wit :

Als iemand(een goede vriend) mij deze vraag zou stellen , ga ik ervanuit dat hij in alle respect een eerlijk antwoord verwacht,( mag toch als goeie vrienden????)
Heeft deze persoon geen behoefte aan een eerlijke reaktie dan heeft dit voor mij wel te maken met disrespect tov mij.
Sorry voor deze reaktie, ik ben maar een simpele ziel. Verlegen lachende smiley
Klaas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAAS252





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:30
 
HENK710 schreef:
Zou aan woordkeus kunnen liggen. Of iemand heeft op zo'n moment gewoon even geen behoefte aan een reactie... Hoeft niet persé met disrespect te maken te hebben.

Ik denk even hardop en zwart/wit :

Als iemand(een goede vriend) mij deze vraag zou stellen , ga ik ervanuit dat hij in alle respect een eerlijk antwoord verwacht,( mag toch als goeie vrienden????)
Heeft deze persoon geen behoefte aan een eerlijke reaktie dan heeft dit voor mij wel te maken met disrespect tov mij.
Sorry voor deze reaktie, ik ben maar een simpele ziel. Verlegen lachende smiley
Klaas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:36
 
Quote:
Ik denk even hardop en zwart/wit :

Als iemand(een goede vriend) mij deze vraag zou stellen , ga ik ervanuit dat hij in alle respect een eerlijk antwoord verwacht,( mag toch als goeie vrienden????)
Heeft deze persoon geen behoefte aan een eerlijke reaktie dan heeft dit voor mij wel te maken met disrespect tov mij.
Sorry voor deze reaktie, ik ben maar een simpele ziel.
Klaas

geen sorry klaas, deze simpele ziel denkt er ook zo over! Knipoog smiley

wat zou het heerlijk zijn als iedereen de waarheid sprak en elkaar enkel de belangstellende vragen stelde ipv enkel om beleefd te zijn.

want zeg nu zelf...is het beleefd om te vragen, hoe gaat het, terwijl je dat niet eens zo belangrijk vind?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3