ChristianMatch
 


Forum

De hel voor altijd?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:18
 
Eeuwigheid is voor het Griekse woord aioon. Aioon kan op verschillende manieren vertaald worden. Als de Satan in de hel geworpen wordt staat er in de Bijbel in "in alle aionen der aionen" dus alle tijdsperken. Want aioon kan ook vertaald worden met een tijdsperk. Kan het niet zo zijn dat de hel dus niet voor altoos is? In vergelijking: Je hebt 120 jaar in zode geleefd, overspel, moord et cetera. Nu zou dat betekenen zonder het geloof in Jezus dat je voor altijd in de hel moet gaan branden. Ik heb weleens mijn hand even in het vuur gehad en dat is enorm heet en doet vreselijk pijn! Laat staan daar in te verblijven! Zou dat dan in verhouding staan met altijd in het vuur moeten zijn? Kan het niet zo zijn dat mensen welke verloren gaan bijvoorbeeld 1000 jaar in de hel blijven en dan vervolgens vernietigd worden? Graag uw opinie!

Zie ook: http://www.goedbericht.nl/aioon_eeuwigheid.html


Laatst aangepast door
RICHARDRI464
op woensdag 4 augustus 2010, 19:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:35
 
de alverzoeners, die ketters, die denken dat iedereen uiteindelijk iedereen gered word, spelen ook met dat woord, maar verkrachten de grondtekst.

ouweneel, heeft er een goed boek overgeschreven, het is echt voor altijd.

Alverzoening
Besproken en weerlegd
door
Willem J. Ouweneel

*

aan de andere kant spreekt de Bijbel wel over gradaties in straf in de hel of beloning in de hemel. maar er is wel een duidelijk scheidslijn tussen hemel en hel, voor eeuwig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:49
 
Ik heb Ouweneel zelf ook gevraagd en heb dat boek ook gelezen. Maar hij gaat op cruciale vraagstukken niet in of gaat er gemakkelijk over heen praten. Ik geloof niet in een al verzoening. Wel dat God graag wil dat alle mensen behouden zullen worden. Maar niet alle mensen zullen behouden worden helaas. Wat ik wel denk is dat mogelijk, ik zeg mogelijk dat de hel niet voor altijd is. Dat het een bepaalde tijd duurt. Maar Satan wordt wel voor alle aionen in de hel geworpen dus eeuwigheid der eeuwigheden!

Welke gradaties zijn er in de hel? En zo ja, in welke bijbelteksten kan ik dat vinden?


Laatst aangepast door
RICHARDRI464
op woensdag 4 augustus 2010, 19:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEANFRITS816





Berichten: 66

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:10
 
gradaties sodom en gomorrah zal draaglijker ziin. matteus 10 vers 14 en 15.de hel is echt voor eeuwig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:27
 
JEANFRITS816 schreef:
gradaties sodom en gomorrah zal draaglijker ziin. matteus 10 vers 14 en 15.de hel is echt voor eeuwig.
En als ze je niet willen ontvangen noch naar je woorden willen luisteren, verlaat dan dat huis of die stad en schud het stof van je voeten. 15 Ik verzeker jullie: de dag van het oordeel zal voor het land van Sodom en Gomorra draaglijker zijn dan voor die stad.

De hel is voor eeuwig: Ja zo is dat vertaald alleen de Nederlandse taal kent nogal wat beperkingen. Zo heb je in het Engels 2 woorden voor duiven. Een duif welke mensen brutaal pikt en een duif die schuwer is. Nederland kent maar 1 woord voor duif.

Het gaat om het woord "eeuwig" Het Griekse woord aion kan ook tijdsperk betekenen namelijk. Dus het is maar net waar de vertaler voor kiest.

Zijn er nog meer bijbelteksten waarin de hel gradaties kent? Bij Opwekking hadden ze ooit boek verkocht hoe de hel er uit ziet. Deze auteur omschrijft in welke vorm het geeft. En ook dat iemand bijvoorbeeld een hogere straf heeft gehad, daar liepen naar ik meen meer maden op. Visioenen uit de hel, echter iedereen kan wel zo een boek schrijven natuurlijk. Als deze boek zo belangrijk is snap ik de toegevoegde waarde niet: Immers dan het het wel in de Bijbel gestaan.


Laatst aangepast door
RICHARDRI464
op woensdag 4 augustus 2010, 21:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:10
 
Zag het op deze site staan qua gradaties van straffen in de hel:

http://www.dlinde.nl/hel.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 12:58
 
dat er gradatie`s zijn in de hemel en hel is uit de teksten op te maken waar Jezus het heeft over de grootste en kleinste in het koninkrijk, of hoe je een hemelse schat kan opbouwen. en zi de al eerder gegeven tekst over gradaties in de hel. er staat niks specifieks in, en ik zou echt zeer uitkijken met die zogenaamde profeten die die boeken schrijven....
zolang het niet Bijbels te bevestigen is blijft het speculatie.
of je komt bij wilde pinkster-cowboy verhalen uit, of mensen als dante:

Durante (Dante) degli Alighieri (Florence, tussen 14 mei en 13 juni 1265 – Ravenna, 13/14 september 1321) was een Italiaanse dichter, schrijver en kortstondig politicus. Zijn voornaamste werk staat bekend als La divina commedia (Vertaling De goddelijke komedie). Het is een lang gedicht in drie delen over een reis van de Hel (Inferno), door het Vagevuur (Purgatorio) naar het Paradijs (Paradiso) en wordt beschouwd als een hoogtepunt van de wereldliteratuur.
*

mijn advies: zorg dat je zelf gered bent, en zoveel mogenlijk mensen vertelt over het evangelie, en verdoe je tijd niet met verhalen die niet Bijbels te verivieren zijn.


Laatst aangepast door
DAVID923
op donderdag 5 augustus 2010, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:09
 
DAVID923 schreef:
dat er gradatie`s zijn in de hemel en hel is uit de teksten op te maken waar Jezus het heeft over de grootste en kleinste in het koninkrijk, of hoe je een hemelse schat kan opbouwen. en zi de al eerder gegeven tekst over gradaties in de hel. er staat niks specifieks in, en ik zou echt zeer uitkijken met die zogenaamde profeten die die boeken schrijven....
zolang het niet Bijbels te bevestigen is blijft het speculatie.
of je komt bij wilde pinkster-cowboy verhalen uit, of mensen als dante:

Durante (Dante) degli Alighieri (Florence, tussen 14 mei en 13 juni 1265 – Ravenna, 13/14 september 1321) was een Italiaanse dichter, schrijver en kortstondig politicus. Zijn voornaamste werk staat bekend als La divina commedia (Vertaling De goddelijke komedie). Het is een lang gedicht in drie delen over een reis van de Hel (Inferno), door het Vagevuur (Purgatorio) naar het Paradijs (Paradiso) en wordt beschouwd als een hoogtepunt van de wereldliteratuur.
*

mijn advies: zorg dat je zelf gered bent, en zoveel mogenlijk mensen vertelt over het evangelie, en verdoe je tijd niet met verhalen die niet Bijbels te verivieren zijn.


David, in een ander topic schrijf je iets over de gaven van de Geest. Het daarbij specifiek over evangelisatie, waarom zou je dan de gave van profetie onder de noemer "zogenaamde" plaatsen. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:24
 
omdat die getoetst dient te worden, de Geest zal de Bijbel nooit tegenspreken. en als er dingen worden gezegd die nog moeten uitkomen of niet via de Schrift te checken zijn, moet er waakzame terughoudendheid zijn.
zeker als er in de eindtijd vele valse profeten zullen komen.

deut 18:

20 Maar een profeet, die overmoedig genoeg is om in mijn naam een woord te spreken, dat Ik hem niet gebood te spreken, of die in de naam van andere goden spreekt – die profeet zal sterven.
21 Wanneer gij nu bij uzelf mocht zeggen: Hoe onderkennen wij het woord dat de HERE niet gesproken heeft? – 22 als een profeet spreekt in de naam des HEREN en zijn woord wordt niet vervuld en komt niet uit, dan is dit een woord, dat de HERE niet gesproken heeft; in overmoed heeft de profeet het gesproken, gij zult voor hem niet vrezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 23:02
 
DAVID923 schreef:
dat er gradatie`s zijn in de hemel en hel is uit de teksten op te maken waar Jezus het heeft over de grootste en kleinste in het koninkrijk, of hoe je een hemelse schat kan opbouwen. en zi de al eerder gegeven tekst over gradaties in de hel. er staat niks specifieks in, en ik zou echt zeer uitkijken met die zogenaamde profeten die die boeken schrijven....
zolang het niet Bijbels te bevestigen is blijft het speculatie.
of je komt bij wilde pinkster-cowboy verhalen uit, of mensen als dante:

Durante (Dante) degli Alighieri (Florence, tussen 14 mei en 13 juni 1265 – Ravenna, 13/14 september 1321) was een Italiaanse dichter, schrijver en kortstondig politicus. Zijn voornaamste werk staat bekend als La divina commedia (Vertaling De goddelijke komedie). Het is een lang gedicht in drie delen over een reis van de Hel (Inferno), door het Vagevuur (Purgatorio) naar het Paradijs (Paradiso) en wordt beschouwd als een hoogtepunt van de wereldliteratuur.
*

mijn advies: zorg dat je zelf gered bent, en zoveel mogenlijk mensen vertelt over het evangelie, en verdoe je tijd niet met verhalen die niet Bijbels te verivieren zijn.

Zou jij me niet meer op mijn geloof willen aanvallen want je hebt me hier mee heel hart op mn hart getrapt.
Sjalom Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 09:17
 
MARTIN695 schreef:
Zou jij me niet meer op mijn geloof willen aanvallen want je hebt me hier mee heel hart op mn hart getrapt.
Sjalom Martin

Sorry Martin, maar ik zie even niet waar dit een persoonlijke aanval van David is naar u Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 13:45
 
TESSYBEAR731 schreef:
Sorry Martin, maar ik zie even niet waar dit een persoonlijke aanval van David is naar u Smiley die vol vragen zit


Even kijken op Martin zijn profiel, en dan waar hij "kerkt". Dan ff lezen wat David schrijft, daarna moet je de link wel kunnen leggen denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 14:15
 
[quote=DAVID923]
zolang het niet Bijbels te bevestigen is blijft het speculatie.
of je komt bij wilde pinkster-cowboy verhalen uit, of mensen als dante:






Zou je de term pinkster-ecowboy iets anders willen omschrijven.
Dit stuit tegen de borst van enkele die kerken bij de pinkstergemeente.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 15:05
 
excuses als ik iemand op de tenen heb getrapt, maar die ''boeken'' komen wel 9 van de 10 keer uit die hoek. maar goed:

''die wilde cowboyverhalen van sommige christenen''

maar het zou jullie sieren, nu ook na te gaan of ik misschien een punt heb?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:44
 
DAVID923 schreef:
excuses als ik iemand op de tenen heb getrapt, maar die ''boeken'' komen wel 9 van de 10 keer uit die hoek. maar goed:

''die wilde cowboyverhalen van sommige christenen''

maar het zou jullie sieren, nu ook na te gaan of ik misschien een punt heb?

Nee dat heb je niet omdat we allemaal in de zelfde GOD geloven alleen zit jij in een andere depedans als ik .
En als christen mag je niet je naaste hierop aanvallen want dit was niet de eerste keer.

Sjalom
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:33
 
dus de BIJBELSE toetssteen voor een profeet telt niet voor jou/jullie?


Henk Bakker heeft een goed boek geschreven over de eerste dwaling in de vroege kerk, van montanus en marcion, en trekt die lijnen door naar de evangelische kerk vandaag de dag, was een eyeopener voor me. de titel van het boek is: ze hebben lief maar worden vervolgd.

gouden tip!

hoofd uit het zand, oogkleppen af, kom op!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:41
 
dus nogmaals, het doel is niet om te kwetsen, echt niet, God weet het.
maar tot nu toe krijg ik emotionele reactie`s, en geen inhoudelijke, die ingaan op de teksten of/en argumenten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 00:39
 
Ik ben 1 van de mensen die in de hel zijn geweest. En ik heb verhalen gehoord en gelezen van andere mensen die er ook zijn geweest. Die verhalen komen overeen met de bijbel en met elkaar. David; benoem jij deze getuigenissen bij voorbaat, zonder toetsing vooraf, als 'wilde cowboy-verhalen"?

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 01:04
 
Graag weer terug komen op de juiste vertaling, iedereen gelooft (diep geworteld) dat de hel voor altoos is. Maar graag wil ik proberen dat jullie loskomen van tradities en gewoon de Bijbel lezen. Zoals ik eerder had verteld is dat de Nederlandse taal beperkt is. Het woord eeuwig kan voor het zelfde met een tijdperk vertaald worden. Als iemand in DIT leven niet gekozen heeft voor Jezus Christus en van Hem nooit wat gehoord heeft. (Jezus zegt als je in Mij gelooft wordt je behouden). Dus dat diegene dus omdat hij niet gelovig was voor altijd (besef je dat eens voor altijd!!!) in het vuur moeten wandelen? Flinke dosis pijn waaraan je denk ik niet aan gewend zult raken.

Dus je bent 15 jaar, en in die 15 jaar niet gelooft in Jezus, dat betekent 15 jaar bij wijze van spreken niet gelooft in Hem. En dan voor altoos gestraft worden. Dan kom ik bij het punt als dat zo is, God ook niet het recht had om deze jongen van 15 niet te laten scheppen! Dat was m.i. beter geweest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 10:58
 
RICHARDRI464 schreef:
Graag weer terug komen op de juiste vertaling, iedereen gelooft (diep geworteld) dat de hel voor altoos is. Maar graag wil ik proberen dat jullie loskomen van tradities en gewoon de Bijbel lezen. Zoals ik eerder had verteld is dat de Nederlandse taal beperkt is. Het woord eeuwig kan voor het zelfde met een tijdperk vertaald worden. Als iemand in DIT leven niet gekozen heeft voor Jezus Christus en van Hem nooit wat gehoord heeft. (Jezus zegt als je in Mij gelooft wordt je behouden). Dus dat diegene dus omdat hij niet gelovig was voor altijd (besef je dat eens voor altijd!!!) in het vuur moeten wandelen? Flinke dosis pijn waaraan je denk ik niet aan gewend zult raken.

Dus je bent 15 jaar, en in die 15 jaar niet gelooft in Jezus, dat betekent 15 jaar bij wijze van spreken niet gelooft in Hem. En dan voor altoos gestraft worden. Dan kom ik bij het punt als dat zo is, God ook niet het recht had om deze jongen van 15 niet te laten scheppen! Dat was m.i. beter geweest.

wow hoe durf je dat te zeggen, en jouw ratio/wijsheid als maatstaaf voor God durft te stellen!!!!!!!

rom 9:

14 Wat zullen wij dan zeggen: Zou er onrechtvaardigheid zijn bij God? Volstrekt niet! 15 Want Hij zegt tot Mozes: Over wie Ik Mij ontferm, zal Ik Mij ontfermen, en jegens wie Ik barmhartig ben, zal Ik barmhartig zijn. 16 Het hangt dus niet daarvan af, of iemand wil, dan wel of iemand loopt, maar van God, die Zich ontfermt. 17 Want het schriftwoord zegt tot Farao: Daartoe heb Ik u doen opstaan, opdat Ik in u mijn kracht zou tonen en mijn naam verbreid zou worden over de gehele aarde. 18 Hij ontfermt Zich dus over wie Hij wil en Hij verhardt wie Hij wil.
19 Gij zult nu tot mij zeggen: Wat heeft Hij dan nog aan te merken? Want wie wederstaat zijn wil? 20 Maar gij, o mens! wie zijt gij, dat gij God zoudt tegenspreken? Zal het geboetseerde soms tot zijn boetseerder zeggen: Waarom hebt gij mij zo gemaakt? 21 Of heeft de pottebakker niet de vrije beschikking over het leem om uit dezelfde klomp het ene voorwerp te vervaardigen tot eervol, het andere tot alledaags gebruik? 22 En als God nu, zijn toorn willende tonen en zijn kracht bekend maken, de voorwerpen des toorns, die ten verderve toebereid waren, met veel lankmoedigheid verdragen heeft – 23 juist om de rijkdom zijner heerlijkheid bekend te maken over de voorwerpen van ontferming, die Hij tot heerlijkheid heeft voorbereid?

***

denk ook idd dat arminianen hier klem lopen met hun Godsbeeld integenstelling tot calvinisten.


Laatst aangepast door
DAVID923
op zaterdag 7 augustus 2010, 11:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 11:02
 
ZINGA672 schreef:
Ik ben 1 van de mensen die in de hel zijn geweest. En ik heb verhalen gehoord en gelezen van andere mensen die er ook zijn geweest. Die verhalen komen overeen met de bijbel en met elkaar. David; benoem jij deze getuigenissen bij voorbaat, zonder toetsing vooraf, als 'wilde cowboy-verhalen"?

GrZing

niet zo focussen op 1 ungelukkige uitspraak, en naar mijn Bijbelse verwijzingen kijken en inhoudelijke agrumenten. de Bijbelse toets voor een profetie blijft staan, en als je iets niet met de Bijbel kan bewijzen KAN het wel waar zijn, maar je kan het niet als zeker Bijbelse waarheid claimen. stuke van Henk bakker:


Geestelijk lekkers
Ik denk dat het net als in Paulus’ dagen en Tertullianus’ dagen bij ons hierop regelmatig vastzit. We hebben verkeerde verwachtingen van het Evangelie. Het leven met God moet ons iets opleveren. Liefst permanent moet God ons met goede gevoelens overladen. We laten ons de gedachte aanpraten dat Hij zo in ons woont dat we bij Hem ‘op schoot’ kunnen kruipen, en dat Hij ons op allerlei geestelijk lekkers trakteert. Waar zo verlagend over God wordt gesproken, mag het geen wonder heten dat het verschil tussen God en mens kan wegvallen. Mensen spelen zo graag voor God. Juist christenen met een laag zelfbeeld die, bewust of onbewust, in de kerk hun kans schoon zien. In het bijzonder licht-narcistische types die niet zonder het gevoel van geliefd en geadoreerd zijn kunnen. Als zij naar de macht grijpen, geven ze die niet meer terug. Zeker niet als God zogezegd ‘aan hun kant’ staat. Zulke christenen gaan in absoluutheden spreken en nemen met minder geen genoegen. Dat elke absoluutheid feitelijk zielengif is en al gauw tot megalomane trekjes leidt, wordt zo niet aangevoeld. Te veel christenen zijn snel ‘in de ban van de ring’ (‘my precious!’).
Zowel binnen kerkelijk-evangelische als vrije evangelische kringen zijn stromingen te vinden die een sterk ‘reeds’-gevoel propageren. Niet zelden leidt dit tot absolute beweringen (‘God heeft me laten zien’) en ook al te menselijk machtsdenken. Er wordt soms schaamteloos met onzinnige profetieën naar goddelijke legitimaties gelepeld. Om nog maar te zwijgen over het toenemende misbruik van de extase.
Laat ik een recent voorbeeld noemen van extatische profetie, waar in bepaalde evangelische kringen mee wordt weggelopen. Vorig jaar is een boek van Choo Thomas op de Nederlandse markt gebracht, De hemel is zo echt. Zij claimt zeventien maal door Jezus naar de hemel meegevoerd te zijn en beschrijft uitvoerig hoe Jezus eruit ziet: ‘fors gebouwd’ met ‘golvend haar’ en ‘scheiding in het midden’, ongeveer ‘1.80 lang’ met ‘zijdeachtig wit haar’. De aartsengel Michaël is volgens haar een knap wezen van ruim twee meter lang, weegt ongeveer 150 kilo en heeft blauwe ogen en blond haar. In de hemel zag Thomas allerlei dieren, vooral de schootdieren van mensen. De hemel is een soort toeristendorp, want er zijn ook bootjes waarmee gevaren kan worden. Jezus zelf noemde haar een ‘eindtijdprofetes’. Thomas beveelt naast zichzelf ook de openbaringen van Mary K. Baxter aan (Een goddelijke openbaring over de hel). Zij zegt door Jezus naar de hel meegevoerd te zijn en beschrijft allerlei afschuwelijke martelingen die ongelovigen daar ondergaan.
Wat Thomas en Baxter ervaren en produceren, gebeurt niet in een uithoek. Over evangelisch Amerika rolt al ruim tien jaar een gnostisch-occulte golf, die nu ook West-Europa en Nederland bereikt. Deze golf van extatische onzinnigheid maakt de wekelijkse samenkomst tot een feestmenu: wat gaan we nu weer voor buitengewoons beleven? Jammer is dat deze uitwassen de aandacht afleiden van wat waarachtige profetie kan zijn. Dat gebeurde onder meer ook in de tweede eeuw. De hoofdkerk schrok toen zo van het excessieve en extatische montanisme, dat het boek Openbaring in het oosten een tijd op de zwarte lijst heeft gestaan.
* bron:

http://www.cvkoers.nl/artikelen/charismatische_vernieuwing_heidense_bronnen_ontmaskerd.php
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 11:15
 
RICHARDRI464 schreef:
Graag weer terug komen op de juiste vertaling, iedereen gelooft (diep geworteld) dat de hel voor altoos is. Maar graag wil ik proberen dat jullie loskomen van tradities en gewoon de Bijbel lezen.

Dus je bent 15 jaar, en in die 15 jaar niet gelooft in Jezus, dat betekent 15 jaar bij wijze van spreken niet gelooft in Hem. En dan voor altoos gestraft worden. Dan kom ik bij het punt als dat zo is, God ook niet het recht had om deze jongen van 15 niet te laten scheppen! Dat was m.i. beter geweest.



ik schrik van je woorden, richard!
wie niet gelooft word niet veroordeeld, maar IS al veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd!
heel confronterend, ok, maar wel de waarheid.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 7 augustus 2010, 11:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:20
 
HANNAH810 schreef:
ik schrik van je woorden, richard!
wie niet gelooft word niet veroordeeld, maar IS al veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd!
heel confronterend, ok, maar wel de waarheid.

Toevallig heb ik me hier onlangs in verdiept...
Na het 1000 jarig vredesrijk zullen alle nog slapende doden opstaan, en nog eenmaal de kans krijgen om voor God te kiezen:


Opb. 20
1 Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten. 4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.
6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.
7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.


Volgens mij staat hier dat een ieder die geen deel is van de eerste opstanding, na 1000 jaar weer op zal staan.
Zij hebben dan nog eenmaal de kans om voor God te kiezen, en anders voor de duivel!
Hierna zullen zij worden geoordeeld, en een ieder wiens naam niet in het boek des levens staat zal de duivel achterna gaan in de poel des vuurs.


Opb. 14: 9-11
9 Zij werden gevolgd door een derde engel, die met luide stem riep: ‘Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of zijn hand krijgt, 10 zal hij de wijn van Gods woede moeten drinken, die onverdund in de beker van zijn toorn is geschonken. Hij zal in vuur en zwavel worden gepijnigd, onder de ogen van de heilige engelen en van het lam. 11 De rook van die pijniging zal opstijgen tot in eeuwigheid. Wie het beest en zijn beeld aanbidden, of wie het merkteken van zijn naam draagt, ze krijgen geen rust, overdag niet en ’s nachts niet.’

En volgens mij geeft dit vers aan dat de straf eeuwigdurend is?


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 7 augustus 2010, 14:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:32
 
DAVID923 schreef:
niet zo focussen op 1 ungelukkige uitspraak, en naar mijn Bijbelse verwijzingen kijken en inhoudelijke agrumenten. de Bijbelse toets voor een profetie blijft staan, en als je iets niet met de Bijbel kan bewijzen KAN het wel waar zijn, maar je kan het niet als zeker Bijbelse waarheid claimen. stuke van Henk bakker:

Ik ben het met je eens dat je altijd alles aan de bijbel moet toetsen. En ja; een nieuwe openbaring of visioen is, hoewel gegeven met een bepaald doel, geen absolute bijbelse waarheid die wij zouden moeten verdedigen of prediken.

Maar ik mis nu juist jouw Bijbelse verwijzingen en inhoudelijke argumenten. En wat Henk Bakker betreft; hij heeft gelijk als hij zegt dat er in de charismatische wereld fouten gemaakt worden. Maar dat geldt nu nog voor iedere kerk. Zélfs in die van hem. Maar Henk Bakker lijkt iets tegen alle charismatische kerken te hebben en kraakt zonder bijbelse of inhoudelijke argumenten bij voorbaat alles af wat er binnen pinkster- of evangelische kringen gebeurt.
Ook het stukje dat jij hierboven hebt geciteerd staat bol van pretentieuze uitspraken die op geen enkele wijze worden bewezen noch beargumenteerd. Henk Bakker is iemand die zijn gelijk haalt door anderen door het slijk te halen. Dat jij je daar niet van kunt distantiëren verbaast mij.

GrZ


Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 7 augustus 2010, 14:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:48
 
TESSYBEAR731 schreef:
Toevallig heb ik me hier onlangs in verdiept...
Na het 1000 jarig vredesrijk zullen alle nog slapende doden opstaan, en nog eenmaal de kans krijgen om voor God te kiezen:


Opb. 20
1 Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten. 4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.
6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.
7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.


Volgens mij staat hier dat een ieder die geen deel is van de eerste opstanding, na 1000 jaar weer op zal staan.
Zij hebben dan nog eenmaal de kans om voor God te kiezen, en anders voor de duivel!
Hierna zullen zij worden geoordeeld, en een ieder wiens naam niet in het boek des levens staat zal de duivel achterna gaan in de poel des vuurs.


Opb. 14: 9-11
9 Zij werden gevolgd door een derde engel, die met luide stem riep: ‘Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of zijn hand krijgt, 10 zal hij de wijn van Gods woede moeten drinken, die onverdund in de beker van zijn toorn is geschonken. Hij zal in vuur en zwavel worden gepijnigd, onder de ogen van de heilige engelen en van het lam. 11 De rook van die pijniging zal opstijgen tot in eeuwigheid. Wie het beest en zijn beeld aanbidden, of wie het merkteken van zijn naam draagt, ze krijgen geen rust, overdag niet en ’s nachts niet.’

En volgens mij geeft dit vers aan dat de straf eeuwigdurend is?


Alleen zegt Richard dat de juiste vertaling van eeuwigheid "tijdperk" moet zijn. En dat alleen satan alle tijdperken der tijdperken veroordeeld zal zijn tot de hel.

Zelf geloof ik dat eeuwigheid zoals in de bijbel beschreven ook daadwerkelijk eeuwig is, dus zonder einde.
In de bijbel is dit vertaald met alle eeuwigheid, waarbij het woord alle hetzelfde betekend als eeuwigheid. (voor de kenners; strongnummer 165) Dus ook de mens die wordt veroordeeld tot de hel zal daar zijn voor "alle tijdperken der tijdperken"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:58
 
CROSSROAD317 schreef:
Alleen zegt Richard dat de juiste vertaling van eeuwigheid "tijdperk" moet zijn. En dat alleen satan alle tijdperken der tijdperken veroordeeld zal zijn tot de hel.

Zelf geloof ik dat eeuwigheid zoals in de bijbel beschreven ook daadwerkelijk eeuwig is, dus zonder einde.
In de bijbel is dit vertaald met alle eeuwigheid, waarbij het woord alle hetzelfde betekend als eeuwigheid. (voor de kenners; strongnummer 165) Dus ook de mens die wordt veroordeeld tot de hel zal daar zijn voor "alle tijdperken der tijdperken"

En ik geloof dus hetzelfde als jij...
De juiste vertaling is inderdaad "tijdperk"...maar wel een tijdperk dat dus eeuwig duurt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 18:55
 
RICHARDRI464 schreef:
Eeuwigheid is voor het Griekse woord aioon. Aioon kan op verschillende manieren vertaald worden. Als de Satan in de hel geworpen wordt staat er in de Bijbel in "in alle aionen der aionen" dus alle tijdsperken. Want aioon kan ook vertaald worden met een tijdsperk. Kan het niet zo zijn dat de hel dus niet voor altoos is? In vergelijking: Je hebt 120 jaar in zode geleefd, overspel, moord et cetera. Nu zou dat betekenen zonder het geloof in Jezus dat je voor altijd in de hel moet gaan branden. Ik heb weleens mijn hand even in het vuur gehad en dat is enorm heet en doet vreselijk pijn! Laat staan daar in te verblijven! Zou dat dan in verhouding staan met altijd in het vuur moeten zijn? Kan het niet zo zijn dat mensen welke verloren gaan bijvoorbeeld 1000 jaar in de hel blijven en dan vervolgens vernietigd worden? Graag uw opinie!

Volgens mij kan je, je beter houden aan hef geen er geschreven staat in de Bijbel Johannes 3; 16t/m 18 dat is het allerbelangrijkste..en de rest van al die verhalen hier wordt je echt niet vrolijk, laat staan vrolijk groet u..Gert


Zie ook: http://www.goedbericht.nl/aioon_eeuwigheid.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:28
 
ZINGA672 schreef:
Ik ben het met je eens dat je altijd alles aan de bijbel moet toetsen. En ja; een nieuwe openbaring of visioen is, hoewel gegeven met een bepaald doel, geen absolute bijbelse waarheid die wij zouden moeten verdedigen of prediken.

Maar ik mis nu juist jouw Bijbelse verwijzingen en inhoudelijke argumenten. En wat Henk Bakker betreft; hij heeft gelijk als hij zegt dat er in de charismatische wereld fouten gemaakt worden. Maar dat geldt nu nog voor iedere kerk. Zélfs in die van hem. Maar Henk Bakker lijkt iets tegen alle charismatische kerken te hebben en kraakt zonder bijbelse of inhoudelijke argumenten bij voorbaat alles af wat er binnen pinkster- of evangelische kringen gebeurt.
Ook het stukje dat jij hierboven hebt geciteerd staat bol van pretentieuze uitspraken die op geen enkele wijze worden bewezen noch beargumenteerd. Henk Bakker is iemand die zijn gelijk haalt door anderen door het slijk te halen. Dat jij je daar niet van kunt distantiëren verbaast mij.

GrZ

Met jouw reactie op Bakker geef je hem alleen maar gelijk. je kunt hem nergens weerleggen, alleen maar op sommige punten gelijk geven.

Heb je wel eens een heel boek van hem gelezen, waar hij zeer uitgebreid zaken Bijbels en kerkhistorisch onderbouwd? Dit stukje was maar een greep uit een groter stuk tekst.

lees eens het boek ''ze hebben lief maar worden vervold'' als je durft, en zo objectief mogenlijk.

Henk Bakker is een theologische held van me en ken hem persoonlijk als leraar en (ex)voorganger. een zeer slimme, warme en liefdevolle man!
En nogmaals, in zijn boek word alles zeer uitvoerig weerlegt.

Een persoon als meneer geelhoed, ja die gooit het kind met het badwater weg, maar Bakker niet, en hij is zelf evangelisch, en steekt alles ook in eigen zak schrijft hij.


Laatst aangepast door
DAVID923
op zaterdag 7 augustus 2010, 19:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:21
 
DAVID923 schreef:
Met jouw reactie op Bakker geef je hem alleen maar gelijk. je kunt hem nergens weerleggen, alleen maar op sommige punten gelijk geven..

Denk je nu echt dat ik me geroepen voel om te weerleggen dat ik;

...een narcistische christen ben met een laag zelfbeeld met
megalomane trekken?
Een machtswellusteling die graag voor God speelt?
En dan ook nog vergeleken worden met een monstertje uit een film?!

Sjonge; wát een bijbelse, inhoudelijke argumenten!
Als dat boek zo de moeite waard is waarom kopieer je dan niet een beter stuk van hem met zinnige opmerkingen??

Overigens wil ik je nog vertellen dat mensen gillend weglopen uit de gemeente van de heer Bakker omdat hij zijn gemeente in een ijzeren greep houdt van kille bekrompenheid. Dit ondanks het feit dat hij daar niet eens voorganger is.

Waarom kom jij zelf niet met je eigen mening en je eigen (bijbelse en/of inhoudelijke) argumenten? Als ik met Henk Bakker wil mailen dan weet ik hem wel te vinden hoor. Dus, voel je vrij en geef zelf eens weer in je eigen woorden hoe (en waarom) je over bepaalde zaken denkt.

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 7 augustus 2010, 20:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:58
 
zoals je weet, geef ik altijd zelf mijn mening met Bijbelverzen als ondersteuning, nu copypaste ik dit stuke even, omdat ik dat wel passend vond. de Schrift blijft de maatstaaf, en alle '''profetien'' die niet te toetsen zijn moeten ook zo gebracht en behandeld worden.
Verder kom ik zelf uit een pinksterkerk en vind ik dat bakker de spijker op zn kop slaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2