ChristianMatch
 


Forum

Groningen, noorderzon
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
ADELAAR559





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 12:39
 
Hallo Noorderlingen,

De meesten van jullie zullen er bekend mee zijn waarschijnlijk, maar het Noorderzon-festival staat weer voor de deur. Van 19-29 augustus! Groningen, plantsoen.

Misschien leuk om heen te gaan? Alleen, met zijn tweeën of met een groep. Gezellig is het daar altijd !

Ik ga in ieder geval elke dag heen ..... maar ja, das omdat ik vrijwilliger ben Knipoog smiley Dus ga je heen en kom je me tegen? Schud me even de hand, gezellig !
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:29
 
ADELAAR559 schreef:
Hallo Noorderlingen,

De meesten van jullie zullen er bekend mee zijn waarschijnlijk, maar het Noorderzon-festival staat weer voor de deur. Van 19-29 augustus! Groningen, plantsoen.

Misschien leuk om heen te gaan? Alleen, met zijn tweeën of met een groep. Gezellig is het daar altijd !

Ik ga in ieder geval elke dag heen ..... maar ja, das omdat ik vrijwilliger ben Knipoog smiley Dus ga je heen en kom je me tegen? Schud me even de hand, gezellig !
Lachende smiley

Hoe herken ik je? Kom je uit de lucht vallen?

Thomas, ex-molleboon en gek op 'Stat'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 16:33
 
ADELAAR559 schreef:
Hallo Noorderlingen,

De meesten van jullie zullen er bekend mee zijn waarschijnlijk, maar het Noorderzon-festival staat weer voor de deur. Van 19-29 augustus! Groningen, plantsoen.

Misschien leuk om heen te gaan? Alleen, met zijn tweeën of met een groep. Gezellig is het daar altijd !

Ik ga in ieder geval elke dag heen ..... maar ja, das omdat ik vrijwilliger ben Knipoog smiley Dus ga je heen en kom je me tegen? Schud me even de hand, gezellig !
Lachende smiley

Nu ben ik een midden - nederlander en het zegt me helemaal niets......
Misschien kan je even uitleggen wat het precies is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 17:27
 
THOMAS968 schreef:
Hoe herken ik je? Kom je uit de lucht vallen?

Thomas, ex-molleboon en gek op 'Stat'



Ja, da's geheimtaal, mannen van het Noorden. Uit het westen komend voel ik me toch wat buitengesloten, hoor. Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen ......of is dat de bedoeling....? Of is het alleen om ons te beschermen tegen onze onwetendheid?
Leg es uit aan een westerlinge die nieuwsgierig is naar jullie eigen aardig heden waarom het de moeite waard is om Groningen te bezoeken met die feestelijkheden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 18:09
 
MIEKE364 schreef:
Ja, da's geheimtaal, mannen van het Noorden. Uit het westen komend voel ik me toch wat buitengesloten, hoor. Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen ......of is dat de bedoeling....? Of is het alleen om ons te beschermen tegen onze onwetendheid?
Leg es uit aan een westerlinge die nieuwsgierig is naar jullie eigen aardig heden waarom het de moeite waard is om Groningen te bezoeken met die feestelijkheden?


Om het eens christelijk te zeggen, het is CM tenslotte : Kom en Zie.
Mollebonen is een Groningse lekkernij en ook de bijnaam van de Groningers. En westerlingen zonder arrogantie zijn welkom en voelen zich zeker thuis, want er gaat bijna niets boven Groningen ---- datgene dat er toch nog boven gaat, ligt inderdaad maar ietsje westelijker, is zeker niet westers, en heeft in ieder geval de meest gevoelige taal.

Stat is overigens de uitdrukking die de meeste Groningers gebruiken als ze de stad Groningen bedoelen, mogelijk in tegenstelling tot de provincie. Een Groninger gaat niet naar de stad Groningen maar naar 'Stat'
Grunnen lijkt meer een uitvinding van reclamemakers.

Thomas, Noorderling in hart en ziel. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 6 augustus 2010, 11:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 00:12
 
THOMAS968 schreef:
Om het eens christelijk te zeggen, het is CM tenslotte : Kom en Zie.
Mollebonen is een Groningse lekkernij en ook de bijnaam van de Groningers. En westerlingen zonder arrogantie zijn welkom en voelen zich zeker thuis, want er gaat bijna niets boven Groningen ---- datgene dat er toch nog boven gaat, ligt inderdaad maar ietsje westelijker, is zeker niet westers, en heeft in ieder geval de meest gevoelige taal.

Thomas, Noorderling in hart en ziel. Knipoog smiley

Ik ben om...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ADELAAR559





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 08:49
 
Het Noorderzon Festival is een jaarlijks terugkerend iets wat toch wel typerend is voor Groningen.
Het is een performing arts festival die 10 dagen duurt. Dit jaar is het de 20e keer.

Veel gezellige muziek, speciale optredens, diverse podia. Kunst, muziek, diversiteit..... en dat allemaal in een schitterend park.

Ow ja, al gezegd dat het gezellig is? haha

Dus gewoon komen !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 09:53
 
THOMAS968 schreef:
Om het eens christelijk te zeggen, het is CM tenslotte : Kom en Zie.
Mollebonen is een Groningse lekkernij en ook de bijnaam van de Groningers. En westerlingen zonder arrogantie zijn welkom en voelen zich zeker thuis, want er gaat bijna niets boven Groningen ---- datgene dat er toch nog boven gaat, ligt inderdaad maar ietsje westelijker, is zeker niet westers, en heeft in ieder geval de meest gevoelige taal.

Thomas, Noorderling in hart en ziel. Knipoog smiley

Zomaar een vraag die in me opkomt, bedoeld voor echte Friezen. Kun je in het Fries, beter je gevoel uitdrukken dan in het Nederlands? Ik ken een Fries – woont al jaren buiten Friesland – die het fijner/makkelijker vindt om te bidden in het Fries, omdat hij voor z’n gevoel dan dichterbij God komt.
Er bestaat toch ook een Friese Bijbel?

Dezelfde vraag zou ik willen stellen aan mensen, die van huis uit een dialect spreken. ‘k Heb wel eens iemand – erg talig -gesproken, die zich beperkt voelde in haar eigen dialect. Ze kan in het dialect soms geen woorden vinden om iets nuanceren, die in het ABN wel bestaan.

’t Is een beetje off-topic, maar ik ben wel benieuwd. Ik hoor wel veel dialect om me heen.

Marijan, met ABN opgevoed en soms een beetje jaloers op mensen die een streektaal spreken

Omdat dit off-topic is, open ik hier een nieuw topic over.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 6 augustus 2010, 10:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ADELAAR559





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 10:31
 
MARIJAN072 schreef:
’t Is een beetje off-topic, maar ik ben wel benieuwd. Ik hoor wel veel dialect om me heen.

Marijan.... dit is idd wel erg off-topic... gaat hier nu even om het Noorderzon festival en niet om dialect/taal of iets dergelijks. Wel een heel leuk onderwerp, maar dat verdient een eigen topic!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 10:55
 
ADELAAR559 schreef:
Marijan.... dit is idd wel erg off-topic... gaat hier nu even om het Noorderzon festival en niet om dialect/taal of iets dergelijks. Wel een heel leuk onderwerp, maar dat verdient een eigen topic!

Je hebt helemaal gelijk! Ik verhuis het stukje wel even naar een nieuw topic.

En nu weer on-topic dus.......het Noorderzon festival. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ADELAAR559





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 15:25
 
Knipoog smiley

Dank je wel !

Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ADELAAR559





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:15
 
DUS ????


WiE o WiE gaat er heen?


Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ADELAAR559





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 12:54
 
Nu druk bezig met het opbouwen van het geheel ......

Grote tenten, podia en nog meer kleine werkzaamheden ..... leuk leuk leuk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NAOMI695





Berichten: 56

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 19:34
 
Volgend jaar misschien ?

Zoals zo vaak, zie ik de uitjes hier in de buurt weer veel te laat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VOETBAL308





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 18:45
 
ADELAAR559 schreef:
Hallo Noorderlingen,

De meesten van jullie zullen er bekend mee zijn waarschijnlijk, maar het Noorderzon-festival staat weer voor de deur. Van 19-29 augustus! Groningen, plantsoen.

Misschien leuk om heen te gaan? Alleen, met zijn tweeën of met een groep. Gezellig is het daar altijd !

Ik ga in ieder geval elke dag heen ..... maar ja, das omdat ik vrijwilliger ben Knipoog smiley Dus ga je heen en kom je me tegen? Schud me even de hand, gezellig !
Lachende smiley

DE NOORDERZON KUN JE GOED ZIEN HOOR Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMULPOTJE144





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 23:58
 
ja altijd te laat... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Agenda
Pagina 1 van 1