ChristianMatch
 


Forum

christenen en moslims
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:25
 
HENNEPEN110 schreef:
Helemaal mee eens Cross!
Het karakter van God en van allah (volgens mij gewoon satan) liggen kilometers ver uit elkaar. Er is geen enige twijfel mogelijk of God en allah dezelfde zouden kunnen zijn.Dat is geen verschil in beleving of een zienswijze, dat is een feit. Ik vind dat christenen die daar ook maar enige twijfel over hebben, zich heeeeeeel diep zouden moeten schamen en zich moeten afvragen hoe het komt dat hun geestelijke ogen potdicht zitten.

Zo denk ik er ook over, dus ik sluit me hier ook helemaal bij aan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:32
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik kan, wil en mag niet meegaan in jouw denkwijze Henk.

God is God, en allah is de god van de islamieten..... deze 2 zijn zo verschillend van karakter als licht en duister. Ik denk dat allah de god van de islamieten niemand minder is dan satan, de leugenaar van de beginne, die veel van zijn aanhangers meetrekt naar de diepste duisternis, ook wel de hel genoemd.
Ga aub niet zeggen dat deze twee hetzelfde kunnen zijn, want dat is mijn ogen een dwaalleer van de bovenste plank......

Joh.3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Joh 14,6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

Dat de mensen er via de Koran een andere godheid van gemaakt hebben, betekent nog niet per definitie dat het ook werkelijk een andere God betreft. Het door mensen gemaakte beeld is anders, dat klopt, al maken niet-kenners van de islam ook nog wel eens een karikatuur van Allah, zoals niet-kenners ook geregeld een karkatuur van God maken. En ja, zo kom je wel totaal verschillend uit. Maar ís er dan ook daadwerkelijk verschil? Zie de eerdergenoemde voorbeelden.

Overigens moeten we ons tegelijk den ik niet te druk maken over het wel of niet gelijk zijn. Het gaat er veel meer om wat wij als mensen doen met ons kennen, onze relatie met God in relatie tot Hem, tot onszelf en tot onze naaste. Weest daders van het Woord dat in U is! Daar zijn, en zo zijn we weer even bij een ander draadje, de 10 geboden een prachtig handvat voor!


Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 16 december 2009, 16:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:35
 
HENNEPEN110 schreef:
Helemaal mee eens Cross!
Het karakter van God en van allah (volgens mij gewoon satan) liggen kilometers ver uit elkaar. Er is geen enige twijfel mogelijk of God en allah dezelfde zouden kunnen zijn.Dat is geen verschil in beleving of een zienswijze, dat is een feit. Ik vind dat christenen die daar ook maar enige twijfel over hebben, zich heeeeeeel diep zouden moeten schamen en zich moeten afvragen hoe het komt dat hun geestelijke ogen potdicht zitten.

Liever mijn ogen dicht om beter in de siegel van mijn ziel/God te kijken, dan ziende blind Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ben benieuwd naar de feiten wb de verschillen...


Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 16 december 2009, 16:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 21:53
 
HENK710 schreef:
Liever mijn ogen dicht om beter in de siegel van mijn ziel/God te kijken, dan ziende blind Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ben benieuwd naar de feiten wb de verschillen...


Hennepen is beslist niet ziende blind.

Jezus zei al tegen de Joden, dat ze de duivel als vader hadden. De Islamieten zeer zeker. Hun god is wel erg bloeddorstig en onrechtvaardig als je ziet wat de Islamieten allemaal niet bewerkstelligen in de wereld met hun afschuwelijke aanslagen....... Lekker hoor!!!

De Enig Echte God Die er is, is nu Jezus Christus en de Islamieten belijden niet dat Jezus Christus Gods Zoon is, dus kan hun god niet God de Vader zijn, want dat is het werk Gods, dat een ieder gelooft in Zijn Zoon........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:14
 
SOLAFIDE630 schreef:
Hennepen is beslist niet ziende blind.

Jezus zei al tegen de Joden, dat ze de duivel als vader hadden. De Islamieten zeer zeker. Hun god is wel erg bloeddorstig en onrechtvaardig als je ziet wat de Islamieten allemaal niet bewerkstelligen in de wereld met hun afschuwelijke aanslagen....... Lekker hoor!!!

De Enig Echte God Die er is, is nu Jezus Christus en de Islamieten belijden niet dat Jezus Christus Gods Zoon is, dus kan hun god niet God de Vader zijn, want dat is het werk Gods, dat een ieder gelooft in Zijn Zoon........

Ik zeg ook niet direct dat ze het is. Ik heb enkel op wat ludieke wijze aan willen geven dat je niet zomaar kunt roepen dat iemand zijn ogen blijkbaar sluit.

En wat het niet belijden van Jezus: dit geeft dus niets aan over het wel of niet gelijk zijn van God en Allah, maar enkel dat het beeld dat de mens van God heeft/maakt anders is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 23:32
 
HENK710 schreef:
Ik zeg ook niet direct dat ze het is. Ik heb enkel op wat ludieke wijze aan willen geven dat je niet zomaar kunt roepen dat iemand zijn ogen blijkbaar sluit.

En wat het niet belijden van Jezus: dit geeft dus niets aan over het wel of niet gelijk zijn van God en Allah, maar enkel dat het beeld dat de mens van God heeft/maakt anders is.

Als je Jezus niet hebt, dan heb je de Vader ook niet.

Dit heeft niets temaken met het beeld dat mensen wel of niet kunnen maken. Hier staat juist een objectieve maatstaf, waaraan je het goede, n.l. de God , de Vader van Jezus Christus kunt herkennen, of niet.
Jezus zegt zelf, dat Hij de deur is en dat je door de deur naar binnen moet. Als je niet door de deur naar binnen gaat, dan ben je een dief of een rover!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 23:40
 
SOLAFIDE630 schreef:
Als je Jezus niet hebt, dan heb je de Vader ook niet.

Dit heeft niets temaken met het beeld dat mensen wel of niet kunnen maken. Hier staat juist een objectieve maatstaf, waaraan je het goede, n.l. de God , de Vader van Jezus Christus kunt herkennen, of niet.
Jezus zegt zelf, dat Hij de deur is en dat je door de deur naar binnen moet. Als je niet door de deur naar binnen gaat, dan ben je een dief of een rover!

Als je Jezus niet hebt, betekent het nog niet dat je God niet kent. Als jij een bepaald deel van mij niet kent, ben ik dan ineens iemand anders?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 00:10
 
wie jezus christus niet liefheeft is een vervloeking henk; scherpe woorden he???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 00:13
 
HANNAH810 schreef:
wie jezus christus niet liefheeft is een vervloeking henk; scherpe woorden he???

Die ontken ik nergens!
Het zijn overigens ook woorden die mijn stelling kunnen verdedigen. Want als je God niet kent zoals Hij in totaliteit is, dus incl. Jezus, dan behoor je tot de mensen die wel "Here, Here" roepen, maar uiteindelijk wel buiten blijven staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 01:04
 
HENK710 schreef:
Als je Jezus niet hebt, betekent het nog niet dat je God niet kent. Als jij een bepaald deel van mij niet kent, ben ik dan ineens iemand anders?


Welke god bedoel je Henk....?

Ik heb het over God de Vader van Jezus Christus.

Ik heb helemaaaaal geen zin om een andere god te kennen, dan de Vader door Jezus Christus heen, En die God kun je alleen maar GEOPENBAARD worden DOOR DE HEILIGE GEEST.

Het is de Vader een gruwel om je met andere goden bezig te houden en je daarvoor open te stellen.

Af en toe dwaal je wel zeer Henk, vind ik....Pas daarvoor op, want je hebt de zwakheid om je in alles en iedereen te willen verdiepen..... m.i. is dat niet goed.

De Vader van Jezus Christus is echter wel groter nog dan wat er in de bijbel staat.... (Jezus zei zelf, dat de Vader meer was dan Hij)en ik denk, als het nodig is, dat de Heilige Geest dat dan zal willen openbaren....maar zoals jij je hier nu hier weer zeer (m.i. te) ruim opstelt is m.i. uit den boze. Deze neigingen heb je wel meer en daar maak ik me nogal wat zorgen over iedere keer weer. Wat is dat toch met jou? Hou jij je nou maar bij het Woord van God, de bijbel en ga vooral niet boven de bijbel uit en buiten de bijbel om en dus niet boven je voegen......

Je wil mij toch niet vertellen, dat de Heilige Geest Zich met de god van de Islamieten bezighoudt?

De Heilige Geest verheerlijkt alleen de Here Jezus Christus! Hij zal ons alles te binnen brengen, wat Jezus heeft gezegd.


Jezus is het Licht....Alleen Jezus en niemand anders en de god van de Islamieten is dus geen licht, kan dat niet ziijn, omdat in de Islam Jezus niet Gods Zoon is, maar een profeet.

Mag ik je vragen: Wat heeft het Licht met de duisternis gemeen????????


Enige citaten:

Ex 34,14
want jullie mogen niet voor een andere god neerknielen. De HEER, de Afgunstige, duldt immers geen andere goden naast zich.

Ex 34,15
Sluit geen verbond met de inwoners van dat land, want wanneer die zich met hun goden afgeven en offers aan hen brengen, zouden ze jullie uitnodigen om aan hun offermaaltijden deel te nemen.

20. Ex 34,16
En als jullie uit hun dochters voor je zonen vrouwen kiezen, en die vrouwen geven zich met hun goden af, zullen ze ook je zonen daartoe verleiden


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 17 december 2009, 01:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 08:53
 
verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 21:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 09:03
 
SOLAFIDE630 schreef:
Welke god bedoel je Henk....?

Ik heb het over God de Vader van Jezus Christus.

Dan hebben we het gelukkig over Dezelfde God!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 11:43
 
MARISKA601 schreef:
Solafide:

Ex 34,15
Sluit geen verbond met de inwoners van dat land, want wanneer die zich met hun goden afgeven en offers aan hen brengen, zouden ze jullie uitnodigen om aan hun offermaaltijden deel te nemen.



Hier zie ik al iets van intergratie probleem.
Je mag geen contact aanleggen met een vreemdeling.
Je moet een uitnodiging weigeren om deel te nemen aan een maaltijd.
Dat is nou precies wat moslims hier doen.
Onze God is voor hun een afgod.

Beetje tegenstrijdig als je tegelijkertijd goed moet zijn voor de vreemdeling die bij je woont, in de rust van de sabbat mogen zij ook delen.. zie ook de 10 geboden die hier ook ergens op het forum worden genoemd.
De maaltijd delen met heidenen, wat wel vaker wordt genoemd in de bijbel, exodus 34 wordt genoemd door Sola, gaat over een maaltijd die in eerste instantie aan de afgoden is opgedragen en daar mag je niet aan meedoen omdat je niet die afgoden mag vereren. Dat is wat anders dan gewoon gezellig op theevisite gaan en samen eten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 13:02
 
HENK710 schreef:
Die ontken ik nergens!
Het zijn overigens ook woorden die mijn stelling kunnen verdedigen. Want als je God niet kent zoals Hij in totaliteit is, dus incl. Jezus, dan behoor je tot de mensen die wel "Here, Here" roepen, maar uiteindelijk wel buiten blijven staan.

Henk, het grote verschil tussen jouw denken en de onze, is dat wij wel degelijk denken dat het twee verschillende entiteiten zijn. God, de God die wij liefhebben en Allah, die wij satan noemen.
Allah bestaat ook, en is niet een andere invulling van dezelfde God. Hij is de vijand van God, die net als Hem wil worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 13:03
 
INEZ910 schreef:
Beetje tegenstrijdig als je tegelijkertijd goed moet zijn voor de vreemdeling die bij je woont, in de rust van de sabbat mogen zij ook delen.. zie ook de 10 geboden die hier ook ergens op het forum worden genoemd.
De maaltijd delen met heidenen, wat wel vaker wordt genoemd in de bijbel, exodus 34 wordt genoemd door Sola, gaat over een maaltijd die in eerste instantie aan de afgoden is opgedragen en daar mag je niet aan meedoen omdat je niet die afgoden mag vereren. Dat is wat anders dan gewoon gezellig op theevisite gaan en samen eten.

Volledig mee eens Inez Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 16:03
 
Tja zo dit alles gelezen te hebben, heb ik een vraagje.
Waar komt de Islam vandaan?
Hoe is die ontstaan? Waar komt die boosheid vandaan, die haat?
Wat heeft God met dit volk voor?

Als je ziet dat mohamed in Mekka woonde, wat in die tijd een groot handelsstad was. Waar vele geloven kwamen. Hij veel met deze mensen sprak.
Als je het begin van de verhalen in de koran leest zie je veel gelijkenissen met de Torax en de bijbel.
Alleen niet Izak maar Ismael werd opgeofferd door Abram. Hoe komt het dat zij dat zo schreven? De koran is ruim 600jaar na Jezus geschreven.
Toen Abraham Hagar en Ismael wegstuurde, was dat omdat God dat had gezegd. Dus eigenlijk wees God hun af. En Hagar vluchte de woestijn in. Hoe vreselijk moest dat dan zijn geweest voor hun afgewezen door God zelf.
Maar God kwam erin en zei: Ik zal Ismael ook tot een groot volk maken.

Toen Ezou en Jakob ruzie hadden en Ezou zijn geboorterecht verspilde door de linze soep. Was Ezou erg kwaad. Toen wou hij toch iets goeds doen en trouwde uit het nageslacht van Ismael een vrouw. Ook Ezou was dus gigantisch afgewezen door God. Deze twee gingen wonen in een gebied dat Edom genaamd werd. Dat betekent Rood{ linzesoep} Dus een koppeling van twee afgewezen door God.
Voor dat volk was het steeds dat ze te horen kregen waarom heten jullie rood? En elke keer werden ze er aan herinnerd dat God hun had afgewezen. Pijnlijk was dat voor ze.
Toen hebben ze zich Islamieten genoemd.
Hun verhaal moest dan ook anders worden dan het verhaal uit de bijbel, want anders werden ze er nog door geconfronteerd. Vandaar het verhaal van Ismael die door Abraham moest geofferd worden. En dat God Ismael gered heeft.
Voor hun zo nodig deze leugen.
Vandaar hun boosheid naar de Joden en de christenen, omdat zij niet door God zijn afgewezen, maar dat de Joden cq Israelieten de oogappel is van God. En dat God met hun een verbond hebben afgesloten, dat het Zijn volk is.
Dit Joodsevolk moet uitgeroeit worden, eigenlijk moet de waarheid dood.
Want het doet zo`n pijn, afgewezen zijn door God.
Wat onze opdracht eigenlijk is dat wij Zijn Liefde gaan uitdragen naar hun toe. Dat wij zullen laten zien door ons heen dat wij een Levende God hebben. Door wonderen en tekenen zullen ze zien dat wij gezanten zijn van God onze Vader. Als de Islamieten dat zien en ze kunnen die Liefde van de Vader ervaren in hun leven dan gaan zij die liefde door geven naar de Israelieten. Zodat de Joden gaan erkenen Dat Jezus al geleefd heeft.
totzo ver even.

Uit het boek door een Messiaanse Jood geschreven. {ik weet even de titel niet, zie het boek even niet liggen}
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 16:59
 
HENK710 schreef:
Dat de mensen er via de Koran een andere godheid van gemaakt hebben, betekent nog niet per definitie dat het ook werkelijk een andere God betreft. Het door mensen gemaakte beeld is anders, dat klopt, al maken niet-kenners van de islam ook nog wel eens een karikatuur van Allah, zoals niet-kenners ook geregeld een karkatuur van God maken. En ja, zo kom je wel totaal verschillend uit. Maar ís er dan ook daadwerkelijk verschil? Zie de eerdergenoemde voorbeelden.

Overigens moeten we ons tegelijk den ik niet te druk maken over het wel of niet gelijk zijn. Het gaat er veel meer om wat wij als mensen doen met ons kennen, onze relatie met God in relatie tot Hem, tot onszelf en tot onze naaste. Weest daders van het Woord dat in U is! Daar zijn, en zo zijn we weer even bij een ander draadje, de 10 geboden een prachtig handvat voor!



Dus als ik besluit mezelf tot profeet benoemen omdat mijn God HATSIKIDEE dat doorgegeven heeft, uit de bijbel haal wat bij mijn lezing past en daar een heilig boek van maak dat ik de HATSJOE ga noemen
dan is dat in jouw ogen nog steeds dezelfde GOD toch, Henk? Knipoog smiley

Op zich wel hartverwarmend dat over 1500 jaar mijn volgelingen nog steeds zeggen: HATSIKIDEE is groot en PIETER649 is zijn profeet. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:05
 
PIETER649 schreef:
Dus als ik besluit mezelf tot profeet benoemen omdat mijn God HATSIKIDEE dat doorgegeven heeft, uit de bijbel haal wat bij mijn lezing past en daar een heilig boek van maak dat ik de HATSJOE ga noemen
dan is dat in jouw ogen nog steeds dezelfde GOD toch, Henk? Knipoog smiley

Op zich wel hartverwarmend dat over 1500 jaar mijn volgelingen nog steeds zeggen: HATSIKIDEE is groot en PIETER649 is zijn profeet. Clown smiley

en cm-ers je volgelingen??...... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:08
 
PIETER649 schreef:
Dus als ik besluit mezelf tot profeet benoemen omdat mijn God HATSIKIDEE dat doorgegeven heeft, uit de bijbel haal wat bij mijn lezing past en daar een heilig boek van maak dat ik de HATSJOE ga noemen
dan is dat in jouw ogen nog steeds dezelfde GOD toch, Henk? Knipoog smiley

Op zich wel hartverwarmend dat over 1500 jaar mijn volgelingen nog steeds zeggen: HATSIKIDEE is groot en PIETER649 is zijn profeet. Clown smiley

Ha, haaaa........ Clown smiley zeer treffend gesproken Pietertje........ zeeer treffend wat mij betreft . Je hebt toch wel zeer speciale talenten..... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:08
 
Henk ik vind dat je te gemakkelijk de godsdiensten bij elkaar veegt, dat is syncretisme. Wat moet ik met je uitspraak dat als je je ziel/ God vindt??? Dan lijkt het alsof je motief om God te dienen is, jezelf te leren kennen. En als je jezelf beter kent, ken je God ook beter???? Volgens mij is dat gewoon New Age wat je daar neerzet. Heeft dat te maken met die reiki waar je zo van gecharmeerd bent????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Henk ik vind dat je te gemakkelijk de godsdiensten bij elkaar veegt, dat is syncretisme. Wat moet ik met je uitspraak dat als je je ziel/ God vindt??? Dan lijkt het alsof je motief om God te dienen is, jezelf te leren kennen. En als je jezelf beter kent, ken je God ook beter???? Volgens mij is dat gewoon New Age wat je daar neerzet. Heeft dat te maken met die reiki waar je zo van gecharmeerd bent????


Ja, ik scxhrik ook een beetje van Henk...... we moeten maar flink voor hem gaan bidden, want sommige dingen klinken niet meer naar de gezonde leer..... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 19:20
 
Hoezo bij elkaar vegen? Ik geef nergens aan dat er geen verschil in geloof en geloofsbeleving is. Ik erken juist de andere invulling van mensen. Alleen geef ik aan dat het niet onmogelijk is dat de Bron Een en Dezelfde God is. Zo vreemd is dat trouwens niet als we bedenken dat God de Schepper van allen is! Knipoog smiley

Wie voor mij wil bidden: is welkom! Ik zal ook voor u allen bidden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 20:30
 
Om over na te denken

Dus als ik besluit mezelf tot profeet/Zoon van God te benoemen om dat mijn God Jahweh dat doorgegeven heeft, uit de bijbel haal wat bij mijn lezing past en daar een heilig boek van ga laten maken dat ik het Nieuwe Testament ga noemen, dan is dat in jouw ogen nog steeds dezelfde God toch, Pieter? Knipoog, smiley
Op zich wel hartverwarmend dat over 2000 jaar Jezus' volgelingen nog steeds zeggen God is groot en Jezus is zijn zoon, clown Smiley


....en hoe ridicuul ook, dat geloven we hier met zijn allen, ik ook.

De hofnar spelen is leuk Pieter , maar toch iets om over na te denken.

Thomas Knipoog smiley




PIETER649 schreef:
Dus als ik besluit mezelf tot profeet benoemen omdat mijn God HATSIKIDEE dat doorgegeven heeft, uit de bijbel haal wat bij mijn lezing past en daar een heilig boek van maak dat ik de HATSJOE ga noemen
dan is dat in jouw ogen nog steeds dezelfde GOD toch, Henk? Knipoog smiley

Op zich wel hartverwarmend dat over 1500 jaar mijn volgelingen nog steeds zeggen: HATSIKIDEE is groot en PIETER649 is zijn profeet. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:26
 
PIETER649 schreef:
Dus als ik besluit mezelf tot profeet benoemen omdat mijn God HATSIKIDEE dat doorgegeven heeft, uit de bijbel haal wat bij mijn lezing past en daar een heilig boek van maak dat ik de HATSJOE ga noemen
dan is dat in jouw ogen nog steeds dezelfde GOD toch, Henk? Knipoog smiley

Op zich wel hartverwarmend dat over 1500 jaar mijn volgelingen nog steeds zeggen: HATSIKIDEE is groot en PIETER649 is zijn profeet. Clown smiley

Nee Pieter, dat heb ik nooit gezegd. Het kan wel een beeld van Dezelfde God zijn, alleen dan van een andere kant bekeken. Niet iedereen ziet jou hetzelfde, maar ben je dan ook direct niet meer jezelf?

Zie verder de reactie van Thomas Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 18 december 2009, 23:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 09:51
 
HENK710 schreef:
Nee Pieter, dat heb ik nooit gezegd. Het kan wel een beeld van Dezelfde God zijn, alleen dan van een andere kant bekeken. Niet iedereen ziet jou hetzelfde, maar ben je dan ook direct niet meer jezelf?

Zie verder de reactie van Thomas Knipoog smiley

In principe heb je ongelijk Henk. Het gaat er niet om hoe ons godsbeeld is, het gaat erom wie God zelf is. En dan blijkt gewoon dat er sprake is van God de Vader en van Allah, de prins der duisternis.
God kan Zijn oogappel niet liefhebben en tegelijkertijd uit willen roeien. God kan Zijn volk niet opbouwen en tegelijkertijd willen vernietigen.

Vasten op zichzelf kan heel goed zijn, maar dat moet het een bepaald doel dienen. Een hele dag niet eten en drinken is heel ongezond, vooral omdat je na die tijd vreetbuien en zuippartijen krijgt.

De duivel bestrijd je met gebed, niet met stenen tegen een muur aangooien.
De geestelijke vijand overwinnen je door voorbede, niet door domweg vernietiging.

In de Koran staan diverse voorbeelden genoemd, waarbij je mensen mag mishandelen, onderdrukken en uitroeien omdat ze niet zoals jij denken. Wil jij dan nog steeds beweren dat het alleen maar ons godsbeeld is wat anders is. Er zit een andere inspiratiebron achter de Koran.

Het lijkt zo geestelijk dit te beweren, maar eigenlijk is het geestelijke blindheid. Ze denken dezelfde god te dienen, maar ze dienen de huidige Baäl.
Elia stond ook niet op de Karmel te prediken dat ze een verkeerd godsbeeld hadden. Hij zei ook niet dat het dezelfde god was die hij diende. Nee hij predikte dat ze de verkeerde god aanbaden en dat zijn God de ware God was.

Dit is geen geestelijk spelletje, een filosofisch verschil van mening. Waar je mee bezig bent is het ontkennen van de realiteit, nl. dat de islam een vijand van Gods volk is, die alles in het werk zal stellen Gods volk te vernietigen.
In mijn ogen heeft dialoog met de islam geen zin. Alleen gebed en voorbede kan mensen bevrijden van hun zonde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 15:40
 
HENK710 schreef:
Hoezo bij elkaar vegen? Ik geef nergens aan dat er geen verschil in geloof en geloofsbeleving is. Ik erken juist de andere invulling van mensen. Alleen geef ik aan dat het niet onmogelijk is dat de Bron Een en Dezelfde God is. Zo vreemd is dat trouwens niet als we bedenken dat God de Schepper van allen is! Knipoog smiley

Wie voor mij wil bidden: is welkom! Ik zal ook voor u allen bidden!

Henk,

God de Vader heeft alleen door Zijn Zoon de wereld geschapen en de Islamieten wijzen Jezus Christus als Zoon van God af.

Heb 1,2
maar nu de tijd ten einde loopt heeft hij tot ons gesproken door zijn Zoon, die hij heeft aangewezen als enig erfgenaam en door wie hij de wereld heeft geschapen.


Heb 1,5
Tegen wie van de engelen heeft God immers ooit gezegd: ‘Jij bent mijn zoon, ik heb je vandaag verwekt’? Of: ‘Ik zal een vader voor hem zijn, en hij voor mij een zoon’?

Nog enige citaten:

Gal 4,23
De zoon van de slavin dankte zijn geboorte aan de loop van de natuur, maar die van de vrijgeboren vrouw aan de belofte


490. Rom 8,3
Waartoe de wet niet in staat was, machteloos als hij was door de menselijke natuur, dat heeft God tot stand gebracht. Vanwege de zonde heeft hij zijn eigen Zoon als mens in dit zondige bestaan gestuurd; zo heeft hij in dit bestaan met de zonde afgerekend



Kol 1,13
Hij heeft ons gered uit de macht van de duisternis en ons overgebracht naar het rijk van zijn geliefde Zoon



en lees a.u.b. nog eens Hebr 1 en 2 eens aandachtig door..., zie hieronder

Heb 1,2
maar nu de tijd ten einde loopt heeft hij tot ons gesproken door zijn Zoon, die hij heeft aangewezen als enig erfgenaam en door wie hij de wereld heeft geschapen.




Heb 1,5
Tegen wie van de engelen heeft God immers ooit gezegd: ‘Jij bent mijn zoon, ik heb je vandaag verwekt’? Of: ‘Ik zal een vader voor hem zijn, en hij voor mij een zoon’?




De brief aan de Hebreeën
1
1 Op velerlei wijzen en langs velerlei wegen heeft God in het verleden tot de voorouders gesproken door de profeten,
2 maar nu de tijd ten einde loopt heeft hij tot ons gesproken door zijn Zoon, die hij heeft aangewezen als enig erfgenaam en door wie hij de wereld heeft geschapen.
3 In hem schittert Gods luister, hij is zijn evenbeeld, hij schraagt de schepping met zijn machtig woord; hij heeft, na de reiniging van de zonden te hebben voltrokken, plaatsgenomen aan de rechterzijde van Gods hemelse majesteit,
4 ver verheven boven de engelen omdat hij een eerbiedwaardiger naam heeft ontvangen dan zij.
5 Tegen wie van de engelen heeft God immers ooit gezegd: ‘Jij bent mijn zoon, ik heb je vandaag verwekt’? Of: ‘Ik zal een vader voor hem zijn, en hij voor mij een zoon’?
6 Maar wanneer hij de eerstgeborene de wereld weer binnenleidt, zegt hij: ‘Laten al Gods engelen hem eer bewijzen.’
7 Over de engelen zegt hij: ‘Die zijn engelen inzet als windvlagen, en zijn dienaren als een vlammend vuur.’
8 Maar tegen de Zoon zegt hij:
‘God, uw troon houdt stand tot in alle eeuwigheid,
en de scepter van het recht is de scepter van uw koningschap.
9 Gerechtigheid hebt u liefgehad en onrecht gehaat;
daarom, God, heeft uw God u gezalfd
met vreugdeolie, als geen van uw gelijken.’
10 En ook:
‘In het begin hebt u, Heer, de aarde gegrondvest,
en de hemel is het werk van uw handen.
11 Zij zullen vergaan, maar u houdt stand,
ze zullen als een gewaad verslijten,
12 als een mantel zult u ze oprollen,
als een gewaad zullen ze worden verwisseld;
maar u blijft dezelfde, en uw jaren zullen geen einde nemen.’
13 Tegen wie van de engelen heeft hij ooit gezegd: ‘Neem plaats aan mijn rechterhand, tot ik van je vijanden een bank voor je voeten heb gemaakt’?
14 Zijn zij niet allen dienende geesten, uitgezonden om hen bij te staan die deel zullen krijgen aan de redding?


2
1 Daarom moeten wij al onze aandacht richten op wat we gehoord hebben, dan zullen we niet uit de koers raken. 2 Want als het door engelen gesproken woord al zo veel rechtskracht bezat dat op elke overtreding en ongehoorzaamheid een rechtmatige straf volgde, 3 hoe zullen wij dan aan die straf ontkomen wanneer we geen acht slaan op de zoveel meer omvattende redding die begonnen is met de woorden van de Heer, en die voor ons bevestigd werd door hen die deze woorden hebben gehoord? 4 Ook God zelf getuigde daarvan, door tekenen en wonderen en allerlei grote daden te verrichten, en door de gaven van de heilige Geest overeenkomstig zijn wil te verdelen. 5 Welnu, de komende wereld, waarover wij hier spreken, heeft hij niet onder het gezag van engelen gesteld. 6 Veeleer geldt dit getuigenis, ooit door iemand afgelegd:
‘Wat is de mens dat u aan hem denkt,
het mensenkind dat u naar hem omziet?
7 U hebt hem voor korte tijd lager dan de engelen geplaatst;
u hebt hem met eer en luister gekroond, (2:7) hem met eer en luister gekroond – Andere handschriften lezen: ‘hem met eer en luister gekroond, en u hebt hem aangesteld over het werk van uw handen’.8 alles hebt u aan hem onderworpen.’
Doordat hij alles aan hem onderworpen heeft, rest er niets dat niet onder zijn gezag is gesteld. Dat alles aan hem onderworpen is, zien wij echter nu nog niet; 9 wel zien we dat Jezus – die voor korte tijd lager dan de engelen geplaatst was opdat zijn dood door Gods genade iedereen ten goede zou komen – vanwege zijn lijden en dood nu met eer en luister gekroond is. 10 Want om vele kinderen in zijn luister te laten delen achtte God, voor wie en door wie alles bestaat, het passend de bereider van hun redding door het lijden naar de uiteindelijke volmaaktheid te voeren. 11 Hij die heiligt en zij die geheiligd worden hebben een en dezelfde oorsprong, en daarom schaamt hij zich er niet voor hen zijn broeders en zusters te noemen 12 wanneer hij zegt: ‘Ik zal uw naam bekendmaken aan mijn broeders en zusters, u loven in de kring van mijn volk.’ 13 Zo zegt hij ook: ‘Ik zal steeds op hem vertrouwen,’ en verder: ‘Hier sta ik met de kinderen die God mij gegeven heeft.’
14 Omdat die kinderen mensen zijn van vlees en bloed, is de Zoon een mens geworden als zij om door zijn dood definitief af te rekenen met de heerser over de dood, de duivel, 15 en zo allen te bevrijden die slaaf waren van hun levenslange angst voor de dood. 16 Het moge duidelijk zijn: hij is niet begaan met het lot van engelen, hij is begaan met het lot van de nakomelingen van Abraham. 17 Daarom moest hij in alles gelijk worden aan zijn broeders en zusters; alleen dan zou hij in aangelegenheden tussen God en zijn volk een barmhartige en betrouwbare hogepriester zijn, die verzoening bewerkt voor hun zonden. 18 Juist omdat hij zelf op de proef werd gesteld en het lijden volbracht heeft, kan hij ieder die beproefd wordt bijstaan.

De Nieuwe Bijbelvertaling
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:08
 
CHATULIEM619 schreef:
God kan Zijn oogappel niet liefhebben en tegelijkertijd uit willen roeien. God kan Zijn volk niet opbouwen en tegelijkertijd willen vernietigen.
Op welke feiten baseer je deze zgn. tegenstelling tussen God en Allah? Heeft dt verschil niet juist te maken met wat mensen voor beeld gecreëerd hebben van God/Allah?!

CHATULIEM619 schreef:
In de Koran staan diverse voorbeelden genoemd, waarbij je mensen mag mishandelen, onderdrukken en uitroeien omdat ze niet zoals jij denken. Wil jij dan nog steeds beweren dat het alleen maar ons godsbeeld is wat anders is. Er zit een andere inspiratiebron achter de Koran.
De Koran is een weergave van een bepaald godsbeeld van bepaalde mensen. Dus ja, het kan nog steeds over dezelfde Persoon gaan, ook al wordt er anders over deze Persoon geschreven. Nogmaals:
als jij een beschrijving van mij geeft en mijn moeder geeft een beschrijving van mij, dan zie je twee verschillende beelden van één persoon.

CHATULIEM619 schreef:
Ze denken dezelfde god te dienen
Juist: ze denken... Alleen wordt niet God in Zijn totaliteit aanbeden/gediend, maar enkel een bepaalde manifestatie van God (zie eerdere reacties voor uitgebreidere informatie hierover). Dat is het manco dat je kunt aanwijzen bij die andere godsdiensten, al blijft dat tegelijk een beoordeling vanuit ons meest ruime manifestatiebeeld van God (zie ook weer eerdere reacties voor uitgebreide beschrijving van de manifestatiemogelijkheden). Deze hele discussie blijft dus een verhaal van referentiekaders, waarin wij ons (in ons geval vanuit de Bijbel) een beeld van God vormen die bepalend is voor de vormgeving van onze dienst aan Hem. Het blijft dus een verschil van beelden van God en niet direct van een andere God.

CHATULIEM619 schreef:
Elia stond ook niet op de Karmel te prediken dat ze een verkeerd godsbeeld hadden. Hij zei ook niet dat het dezelfde god was die hij diende. Nee hij predikte dat ze de verkeerde god aanbaden en dat zijn God de ware God was.
Nog even terug naar mijn andere voorbeeld. Jouw beschrijving van mij bepaalt jouw omgang met mij. Voor mijn moeder omschrijf jij een heel ander persoon dan die zij kent vanui haar beschrijving. Zij kan dan dus zeggen dat jij mij niet beschrijft. Maar is dat dan ook zo?

CHATULIEM619 schreef:
Dit is geen geestelijk spelletje, een filosofisch verschil van mening. Waar je mee bezig bent is het ontkennen van de realiteit
Tja, van wiens realiteit????
Ja, ik erken dat de invulling van het dienen van God door de islam anders is dan die van christenen. En ja, vanuit mijn christelijke identiteit zie ik hun invulling als niet correct en dus dolend. Maar dan hebben we het dus alweer over de invulling die de mens geeft aan God en Zijn dienst door ons leven, niet over God Zelf. Dat blijkt ook al in deze discussie, die niet gaat over God, maar over elkanders invulling van God en onze dienst aan Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:10
 
SOLAFIDE630 schreef:
Henk,

God de Vader heeft alleen door Zijn Zoon de wereld geschapen en de Islamieten wijzen Jezus Christus als Zoon van God af.


Dat erken ik dus volmondig! Overigens valt zelfs onder christenen op te merken dat er groepen zijn die Jezus niet als God erkennen. Hebben zij het dan ook over een andere God of houden zij er een ander godsbeeld op na?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 17:18
 
De Joden erkennen Jezus ook niet als zoon van God... Geloven zij dan ook in een andere God??
Ik denk ik raak het spoor een beetje bijster Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 18:03
 
ROBBEDOES873 schreef:
De Joden erkennen Jezus ook niet als zoon van God... Geloven zij dan ook in een andere God??
Ik denk ik raak het spoor een beetje bijster Twijfelende smiley
Ik meen weleens gehoord te hebben,dat er juist best veel orthodoxse joden in het geheim wel al Jezus beleiden,maar uit vrees voor den anderen er niet mee naar buiten willen komen.

Overigens betekent islam,onderwerping. Mij niet gezien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 10 Volgende
Pagina 2 van 10