ChristianMatch
 


Forum

christenen en moslims
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 10:22
 
verwijderd door mijzelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 21:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 10:43
 
Wat moeten we dan? Ons hetzelfde opstellen als landen die het christendom verbieden? Ik geloof niet dat dat de bedoeling kan zijn.

Waar ik wel moeite mee heb is dat er steeds meer hollandse tradities aangepast moeten worden zogenaamd om andere religies niet te kwetsen.
Opeens mag Sinterklaas geen kruis meer op zn mijter, de kersboom is aanstootgevend. en het rare daaraan is dat de meeste religies daar helemaal geen aanstoot aan nemen maar dat dit bedacht word door nederlanders zelf!

Geef een moslim (of elke andere religie) de ruimte zijn geloof te hebben, maar wel op een manier die in de nederlandse samenleving past. Is een minaret daar echt voor nodig? Of kan dat ook in een willekeurig gebouw?
Bij het minaretverbod in Zwitserland word toch ook niet gezegt dat ze hun geloof niet mogen belijden, maar hoe zou het typische Zwitserse landschap eruit gaan zien met minaretten ertussen?

En ja, het is onze taak ze in liefde de weg naar Jezus aan te reiken, maar niet om hen ons geloof op te dringen. Je mag voor Jezus kiezen, het is geen verplichting. Met verbieden van andere religies bereik je in mijn ogen het tegenovergestelde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:30
 
MARISKA601 schreef:
Waar ik moeite mee heb is om de moslims ruimte te geven voor hun geloofsbelevenis.
Hebben wij als christenen niet de taak om hun de weg naar Jezus te wijzen.
Als wij moskeen laten bouwen, geven wij ze de ruimte om Jezus te blijven verloochenen.
Men zegt wel dat we dezelfde God hebben.
Maar is dat wel zo?
Ik belijd een Drieenig God.
Moslims ontkennen dat Jezus de Zoon is van God.

Jouw belijden hoeft toch nog geen belemmering te zijn om anderen hun belijden te laten hebben? En ja, natuurlijk is het fijn als anderen hetzelfde belijden. Maar juist het bestaan van ander belijden kan een mens ook verder scherpen en dus laten groeien. Ook mag je jouw vrijheid van belijden delen met die ander. Dat is toch echt een mooi geschenk? Of leef je liever in een keurslijf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:26
 
Quote:
MARISKA601 schreef:
Waar ik moeite mee heb is om de moslims ruimte te geven voor hun geloofsbelevenis.
Hebben wij als christenen niet de taak om hun de weg naar Jezus te wijzen.
Als wij moskeen laten bouwen, geven wij ze de ruimte om Jezus te blijven verloochenen.
Men zegt wel dat we dezelfde God hebben.
Maar is dat wel zo?
Ik belijd een Drieenig God.
Moslims ontkennen dat Jezus de Zoon is van God.

Jouw belijden hoeft toch nog geen belemmering te zijn om anderen hun belijden te laten hebben? En ja, natuurlijk is het fijn als anderen hetzelfde belijden. Maar juist het bestaan van ander belijden kan een mens ook verder scherpen en dus laten groeien. Ook mag je jouw vrijheid van belijden delen met die ander. Dat is toch echt een mooi geschenk? Of leef je liever in een keurslijf?

ik ben het met je eens maris...
hoevaak staat er niet in de bijbel dat God de enige is, Die geen andere god naast zich duld?
moeten wij dan tolerant zijn terwijl God dat dus blijkbaar niet is?
ook ik ben tolerant tov andere geloven, maar of dat juist is....ik denk het niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:28
 
JOLAN931 schreef:
ik ben het met je eens maris...
hoevaak staat er niet in de bijbel dat God de enige is, Die geen andere god naast zich duld?
moeten wij dan tolerant zijn terwijl God dat dus blijkbaar niet is?
ook ik ben tolerant tov andere geloven, maar of dat juist is....ik denk het niet

Ik denk dat als het er op aankomt we toch echt allemaal in 1 en de zelfde God geloven... Alleen gaat iedereen er op een andere manier mee om,maar das wat ik denk, dat wil niet zeggen dat het zo is Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:32
 
Quote:
Ik denk dat als het er op aankomt we toch echt allemaal in 1 en de zelfde God geloven... Alleen gaat iedereen er op een andere manier mee om,maar das wat ik denk, dat wil niet zeggen dat het zo is

hoe kunnen we in een zelfde God geloven als oa de moslims Jezus verloochenen als Zoon van God...
terwijl God zelf zegt dat niemand in Zijn koninkrijk komen kan, die niet geloofd in God de Vader, en de Zoon die Hij gezonden heeft?
(ff met eigen woorden, weet niet meer waar het staat)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:41
 
JOLAN931 schreef:
hoe kunnen we in een zelfde God geloven als oa de moslims Jezus verloochenen als Zoon van God...
terwijl God zelf zegt dat niemand in Zijn koninkrijk komen kan, die niet geloofd in God de Vader, en de Zoon die Hij gezonden heeft?
(ff met eigen woorden, weet niet meer waar het staat)

Dat zeg ik wel de zelfde God maar er anders mee omgaan... weet het niet hoor was maar een idee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:53
 
Zowel christen als moslim geloven in God de Schepper. Dat is hetzelfde.

Het grote, fundamentele verschil is dat de islam de vergeving en verlossing van zonden niet kent. Ieder mens blijft zélf altijd verantwoordelijk voor zijn eigen daden en moet de gevolgen daarvan dragen bij het eindoordeel.
Een christen wordt gered uit genade, waar moslims het moeten verdienen door gehoorzaamheid.

Wat mij betreft is dat wat anders dan 'er anders mee omgaan'...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:54
 
LIESBETH326 schreef:
Zowel christen als moslim geloven in God de Schepper. Dat is hetzelfde.

Het grote, fundamentele verschil is dat de islam de vergeving en verlossing van zonden niet kent. Ieder mens blijft zélf altijd verantwoordelijk voor zijn eigen daden en moet de gevolgen daarvan dragen bij het eindoordeel.
Een christen wordt gered uit genade, waar moslims het moeten verdienen door gehoorzaamheid.

Wat mij betreft is dat wat anders dan 'er anders mee omgaan'...

Pff ja eeh zo bedoel ik het ook maar weet het vaak niet goed te omschrijven... dus tnx voor je verhelderende uitleg.... Lachende smiley dit is dus wat ik bedoel Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 21:04
 
Misschien een tip om te lezen, het boek van Anne van der Bijl en Al Janssen. Het boek gaat over christenen in de islamitsche landen, gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Er is onderscheidt tussen de christelijk bevolkingsgroep die daar leeft, en de islamieten die zich tot het christelijk geloof bekeren. Lees dan ook het verschil hoe verschillende geloofsgroepen op elkaar reageren en zie/lees het verschil in aanpak

Anne van der Bijl en Al Janssen
Geheime gelovigen
ISBN: 9789033818677
Kosten ong. € 10,-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 21:07
 
Quote:

JOLAN931 schreef:
hoe kunnen we in een zelfde God geloven als oa de moslims Jezus verloochenen als Zoon van God...
terwijl God zelf zegt dat niemand in Zijn koninkrijk komen kan, die niet geloofd in God de Vader, en de Zoon die Hij gezonden heeft?
(ff met eigen woorden, weet niet meer waar het staat)

Dat zeg ik wel de zelfde God maar er anders mee omgaan... weet het niet hoor was maar een idee

Does, ik zat er vanmiddag nog eens aan te denken. toen schoot me opeens het verhaal van israel te binnen in de tijd van Achab.
Men diende de baal, en elia diende de God van israel.

de priesters riepen hun baal aan,om te bewijzen dat hij god was, en werden niet verhoord... elia riep zijn God aan,om het offer aan te steken, ten bewijze van Zijn Godzijn en werdt dadelijk verhoord.

Dit was voor mij afdoende bewijs dat we niet allemaal de Zelfde God dienen al dan niet op verschillende manieren.
Had dat wel zo geweest, hadden beide gebeden verhoord moeten worden in dit verhaal, denk je ook niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 21:10
 
JOLAN931 schreef:
Does, ik zat er vanmiddag nog eens aan te denken. toen schoot me opeens het verhaal van israel te binnen in de tijd van Achab.
Men diende de baal, en elia diende de God van israel.

de priesters riepen hun baal aan,om te bewijzen dat hij god was, en werden niet verhoord... elia riep zijn God aan,om het offer aan te steken, ten bewijze van Zijn Godzijn en werdt dadelijk verhoord.

Dit was voor mij afdoende bewijs dat we niet allemaal de Zelfde God dienen al dan niet op verschillende manieren.
Had dat wel zo geweest, hadden beide gebeden verhoord moeten worden in dit verhaal, denk je ook niet?

Tjee zeg daar zeg je me wat... das een moeilijke
Ik denk dat er in dit verhaal heel duidelijk word gezegd dat het om een andere God gaat, zou daar niet het verschil in zitten?
Weet het niet hoor, maar das wel iets waar ik vaak overna denk,
Want ik geloof nu eenmaal dat er maar 1 God is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:39
 
JOLAN931 schreef:
Does, ik zat er vanmiddag nog eens aan te denken. toen schoot me opeens het verhaal van israel te binnen in de tijd van Achab.
Men diende de baal, en elia diende de God van israel.

de priesters riepen hun baal aan,om te bewijzen dat hij god was, en werden niet verhoord... elia riep zijn God aan,om het offer aan te steken, ten bewijze van Zijn Godzijn en werdt dadelijk verhoord.

Dit was voor mij afdoende bewijs dat we niet allemaal de Zelfde God dienen al dan niet op verschillende manieren.
Had dat wel zo geweest, hadden beide gebeden verhoord moeten worden in dit verhaal, denk je ook niet?

Er zijn inderdaad afgoden. Maar er is nog steeds maar 1 God. Dat de Baälpriesters niet verhoord worden zit denk ik veel meer in de wijze van aanbidden en vereren van deze godheid, die niet de totale positie krijgt toegewezen die God inneemt.

God manifesteert zich op allerlei manieren. Bij diverse volken is er voor diverse eigenschappen van God een godheid bedacht, zoals Baäl en Astarte. Bij anderen wordt God enkel beschouwd als hoogverheven Koning, Die met grote eerbied behandeld moet worden, zoals de islam. Weer anderen zien God ook al meer als zorgende Vader, Die ook omziet naar Zijn Volk, zoals de Joden. En dan zijn er nog christenen, Die God ook zien als God Die zelfs mens geworden is en nog dichterbij komt door in ons woning te nemen door Zijn Geest. Allemaal mogelijk toch beelden/manifestaties van 1 God?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:48
 
Quote:
JOLAN931 schreef:
Does, ik zat er vanmiddag nog eens aan te denken. toen schoot me opeens het verhaal van israel te binnen in de tijd van Achab.
Men diende de baal, en elia diende de God van israel.

de priesters riepen hun baal aan,om te bewijzen dat hij god was, en werden niet verhoord... elia riep zijn God aan,om het offer aan te steken, ten bewijze van Zijn Godzijn en werdt dadelijk verhoord.

Dit was voor mij afdoende bewijs dat we niet allemaal de Zelfde God dienen al dan niet op verschillende manieren.
Had dat wel zo geweest, hadden beide gebeden verhoord moeten worden in dit verhaal, denk je ook niet?

Er zijn inderdaad afgoden. Maar er is nog steeds maar 1 God. Dat de Baälpriesters niet verhoord worden zit denk ik veel meer in de wijze van aanbidden en vereren van deze godheid, die niet de totale positie krijgt toegewezen die God inneemt.

God manifesteert zich op allerlei manieren. Bij diverse volken is er voor diverse eigenschappen van God een godheid bedacht, zoals Baäl en Astarte. Bij anderen wordt God enkel beschouwd als hoogverheven Koning, Die met grote eerbied behandeld moet worden, zoals de islam. Weer anderen zien God ook al meer als zorgende Vader, Die ook omziet naar Zijn Volk, zoals de Joden. En dan zijn er nog christenen, Die God ook zien als God Die zelfs mens geworden is en nog dichterbij komt door in ons woning te nemen door Zijn Geest. Allemaal mogelijk toch beelden/manifestaties van 1 God?!

Ik ben het niet met je eens Henk.
Als je gelijk zou hebben zou God tegen zichzelf verdeeld zijn gezien de duidelijke haat die Hij in de bijbel kenbaar maakt tegen de afgoden en afgodendienaars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 21:14
 
verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 21:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 21:47
 
JOLAN931 schreef:
Ik ben het niet met je eens Henk.
Als je gelijk zou hebben zou God tegen zichzelf verdeeld zijn gezien de duidelijke haat die Hij in de bijbel kenbaar maakt tegen de afgoden en afgodendienaars

Hoezo tegen Zichzelf verdeeld? God is tegen afgoden, ofwel tegen verkeerde voorstellingen van Hem. Door die menselijke invullingen/beelden verandert God nog niet. Hij blijft Dezelfde en blijft tegen het verkeerd dienen van Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:28
 
Christenen kennen God, JHWH, de Ene.
Moslims kennen allah al hun god.

Nu lees ik in sommige stellingen dat deze 2 één en dezelfde god/God zou zijn, waar ligt dan de waarheid ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:32
 
CROSSROAD317 schreef:
Christenen kennen God, JHWH, de Ene.
Moslims kennen allah al hun god.

Nu lees ik in sommige stellingen dat deze 2 één en dezelfde god/God zou zijn, waar ligt dan de waarheid ??

Kan nog steeds beiden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Allah is namelijk geen Naam, maar de titel, zoals wij God als titel gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:44
 
HENK710 schreef:
Kan nog steeds beiden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Allah is namelijk geen Naam, maar de titel, zoals wij God als titel gebruiken.

Ok laat ik dan doorgaan op jouw stellingname dat het beide nog steeds kan, dat allah een naam is voor god.
Een ongelovige zou zich bekeren tot de islam, die heeft dan dus allah als god, en Mohammed als zijn profeet. Zou deze persoon dan in dezelfde hemel komen als waar ik als christen zou komen, waar mijn God is met Jezus Christus als Zoon van God ?? Want allah is alleen maar een naam voor god zoals je stelt, maar is dit dan dezelfde god als mijn God??

Om nog specifieker te zijn, is de god van de islamieten dezelfde god als de God van de christenen ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:51
 
verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 21:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 23:03
 
Quote:
Hoezo tegen Zichzelf verdeeld? God is tegen afgoden, ofwel tegen verkeerde voorstellingen van Hem. Door die menselijke invullingen/beelden verandert God nog niet. Hij blijft Dezelfde en blijft tegen het verkeerd dienen van Hem.

dan heb ik je verkeerd begrepen henk...hier ben ik het dus wel mee eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 23:05
 
hoe kunnen God en allah de zelfde zijn????
als je logisch nadenkt zou de haat tussen christenen en moslims wereldwijd toch juist broederlijke liefde zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 21:35
 
ROBBEDOES873 schreef:
Ik denk dat als het er op aankomt we toch echt allemaal in 1 en de zelfde God geloven... Alleen gaat iedereen er op een andere manier mee om,maar das wat ik denk, dat wil niet zeggen dat het zo is Knipoog smiley

ik ben het absoluut niet met je eens. In mijn ogen is de god die moslims aanbidden de antigod. Een god gemaakt uit mensen geïnspireerd door de duivel.
Vergeet niet dat de duivel God wil nabootsen en hoe kan hij het beter doen dan de ware God na te bootsen. Het verklaart ook de hartgrondige haat tegen de joden, Gods oogappel. En de haat tegenover de christenen, de volgelingen van de Zoon van God.
Zet nooit religies naast elkaar, er zijn geestelijke verschillen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 21:53
 
CHATULIEM619 schreef:
ik ben het absoluut niet met je eens. In mijn ogen is de god die moslims aanbidden de antigod. Een god gemaakt uit mensen geïnspireerd door de duivel.
Vergeet niet dat de duivel God wil nabootsen en hoe kan hij het beter doen dan de ware God na te bootsen. Het verklaart ook de hartgrondige haat tegen de joden, Gods oogappel. En de haat tegenover de christenen, de volgelingen van de Zoon van God.
Zet nooit religies naast elkaar, er zijn geestelijke verschillen.


klopt chatuliem, het is appels met peren vergelijken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:20
 
CHATULIEM619 schreef:
ik ben het absoluut niet met je eens. In mijn ogen is de god die moslims aanbidden de antigod. Een god gemaakt uit mensen geïnspireerd door de duivel.
Vergeet niet dat de duivel God wil nabootsen en hoe kan hij het beter doen dan de ware God na te bootsen. Het verklaart ook de hartgrondige haat tegen de joden, Gods oogappel. En de haat tegenover de christenen, de volgelingen van de Zoon van God.
Zet nooit religies naast elkaar, er zijn geestelijke verschillen.

Ben ik met je eens Chat.

Kunnen de Islamieten de Heilige Geest bijv. krijgen? Nee...nooit, alleen door te geloven in Jezus Christus kun je de Heilige Geest krijgen.

Onze Allah, de Vader dus (want Allah is dus m.i. gewoon een vertaling/aanduiding voor god in het Arabisch) kun je alleen maar benaderen via Zijn Zoon Jezus Christus en dan wordt deze Allah jouw Vader.

Jezus zei, wie niet door de DEUR naar binnengaat, die is een dief en een moordenaar. Je kunt slechts dus tot de Vader (van Jezus Christus) komen door de DEUR en die deur is JEZUS CHRISTUS, Zijn offer....het kruis.

Het kruis is het grote verschil met alle andere goden, die er op de wereld zijn. Is er ergens op de wereld dan een god die ook de offerdood heeft gebracht/ondergaan voor zijn volgelingen. Is er ergens nog een geloof, dat zegt, dat de mens zondig is en daarvan gered dient te worden en dat die redding alleen maar tot stand kan komen door diezelfde god en die zich dan ook nog zelf aan het kruishout laat nagelen en ook weer opstaat? Ik dacht het niet!

Jezus Christus zei, wie mij verwerpt, verwerpt ook de Vader en wie mij gezien heeft, heeft ook de Vader gezien.

God de Vader, de Schepper van hemel en aarde, drukt Zich in deze genadetijd uit in Zijn Zoon Jezus Christus en in niemand anders. Alleen Hij kan van zonde redden en niemand anders en alleen door Jezus Christus kom je tot de Vader en door niemand anders. want Jezus Christus is de Weg, de Waarheid en het Leven en niemand anders.En ook: er is op deze aarde geen andere naam gegeven dan door wie je gered kunt worden

Hand 17,18
Onder hen waren ook enkele epicurische en stoïsche filosofen, van wie sommigen zeiden: ‘Wat beweert die praatjesmaker toch?’ Anderen merkten op: ‘Hij schijnt een boodschapper van uitheemse goden te zijn,’ omdat ze dachten dat hij predikte over Jezus en een godin die Opstanding heette.


Hand 19,26
Maar jullie hebben uiteraard ook gemerkt dat Paulus niet alleen in Efeze, maar in bijna heel Asia een grote groep mensen heeft weten te overtuigen van zijn opvatting dat goden die door mensenhanden worden gemaakt geen goden zijn.

1 Kor 12,2
Zoals u weet was u in de tijd dat u nog heidenen was volledig in de ban van goden die taal noch teken geven.

Gal 4,8
Toen u God nog niet kende, was u onderworpen aan goden die helemaal geen goden zijn.

Mat 24,9
Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam.

Joh 17,26
Ik heb hun uw naam bekendgemaakt en dat zal ik blijven doen, zodat de liefde waarmee u mij liefhad in hen zal zijn en ik in hen.’

Hand 4,12
Door niemand anders kunnen wij worden gered, want zijn naam is de enige op aarde die de mens redding biedt.’

Fil 2,9
Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de naam geschonken die elke naam te boven gaat,

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:04
 
CROSSROAD317 schreef:
Ok laat ik dan doorgaan op jouw stellingname dat het beide nog steeds kan, dat allah een naam is voor god.
Een ongelovige zou zich bekeren tot de islam, die heeft dan dus allah als god, en Mohammed als zijn profeet. Zou deze persoon dan in dezelfde hemel komen als waar ik als christen zou komen, waar mijn God is met Jezus Christus als Zoon van God ?? Want allah is alleen maar een naam voor god zoals je stelt, maar is dit dan dezelfde god als mijn God??

Om nog specifieker te zijn, is de god van de islamieten dezelfde god als de God van de christenen ??

Dat het Dezelfde God zou kunnen zijn, want ja, die mogelijkheid ligt nog steeds open, betekent nog niet dat de persoon in jouw voorbeeld naar de hemel gaat. Immers, niet ieder die zegt "Here, Here" zal werkelijk bij God komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:09
 
CHATULIEM619 schreef:
ik ben het absoluut niet met je eens. In mijn ogen is de god die moslims aanbidden de antigod. Een god gemaakt uit mensen geïnspireerd door de duivel.
Vergeet niet dat de duivel God wil nabootsen en hoe kan hij het beter doen dan de ware God na te bootsen. Het verklaart ook de hartgrondige haat tegen de joden, Gods oogappel. En de haat tegenover de christenen, de volgelingen van de Zoon van God.
Zet nooit religies naast elkaar, er zijn geestelijke verschillen.

Er zijn verschillen in manier van invulling van het godsbeeld. Maar maakt dit ook werkelijk de Persoon anders? Als jij samen met een aantal anderen een beeld van mij schetst, zal dat beeld verschillen. Maar ben ik dan ook iemand anders? Of als er meerdere getuigen zijn van een ongeval, hoeveel versies heb je dan van dat ene ongeluk?

Zie ook mijn eerdere reactie:
HENK710 schreef:
Hoezo tegen Zichzelf verdeeld? God is tegen afgoden, ofwel tegen verkeerde voorstellingen van Hem. Door die menselijke invullingen/beelden verandert God nog niet. Hij blijft Dezelfde en blijft tegen het verkeerd dienen van Hem.


Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 16 december 2009, 12:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENNEPEN110





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 13:04
 
Dat reiki doet zn werk al goed zie ik Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 15:56
 
HENK710 schreef:
Dat het Dezelfde God zou kunnen zijn, want ja, die mogelijkheid ligt nog steeds open, betekent nog niet dat de persoon in jouw voorbeeld naar de hemel gaat. Immers, niet ieder die zegt "Here, Here" zal werkelijk bij God komen.

Ik kan, wil en mag niet meegaan in jouw denkwijze Henk.

God is God, en allah is de god van de islamieten..... deze 2 zijn zo verschillend van karakter als licht en duister. Ik denk dat allah de god van de islamieten niemand minder is dan satan, de leugenaar van de beginne, die veel van zijn aanhangers meetrekt naar de diepste duisternis, ook wel de hel genoemd.
Ga aub niet zeggen dat deze twee hetzelfde kunnen zijn, want dat is mijn ogen een dwaalleer van de bovenste plank......

Joh.3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Joh 14,6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENNEPEN110





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:00
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik kan, wil en mag niet meegaan in jouw denkwijze Henk.

God is God, en allah is de god van de islamieten..... deze 2 zijn zo verschillend van karakter als licht en duister. Ik denk dat allah de god van de islamieten niemand minder is dan satan, de leugenaar van de beginne, die veel van zijn aanhangers meetrekt naar de diepste duisternis, ook wel de hel genoemd.
Ga aub niet zeggen dat deze twee hetzelfde kunnen zijn, want dat is mijn ogen een dwaalleer van de bovenste plank......

Joh.3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Joh 14,6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

Helemaal mee eens Cross!
Het karakter van God en van allah (volgens mij gewoon satan) liggen kilometers ver uit elkaar. Er is geen enige twijfel mogelijk of God en allah dezelfde zouden kunnen zijn.Dat is geen verschil in beleving of een zienswijze, dat is een feit. Ik vind dat christenen die daar ook maar enige twijfel over hebben, zich heeeeeeel diep zouden moeten schamen en zich moeten afvragen hoe het komt dat hun geestelijke ogen potdicht zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 10 Volgende
Pagina 1 van 10