ChristianMatch
 


Forum

christenen en moslims
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 19:33
 
HENK710 schreef:
Dat erken ik dus volmondig! Overigens valt zelfs onder christenen op te merken dat er groepen zijn die Jezus niet als God erkennen. Hebben zij het dan ook over een andere God of houden zij er een ander godsbeeld op na?

Ik ga er niet van uit wat, wie allemaal wat zegt in de wereld.....Voor mij is het belangrijk wat er in de bijbel staat. Dat is bepalend voor mij en dan heb ik niet te maken met wat voor een door mensen gemaakt Godsbeeld dan ook, van deze of gene. De mens is niet mijn maatstaf, maar God, die tot ons spreekt vanuit Zijn woord en van waaruit we steeds meer kennis mogen halen over God.

Als je je daar naar wil richten, wat mensen er allemaal van maken, vanuit hun gevoelens of visie geredeneerd dan kom je er niet en verdwaal je.

Het gaat er om...wat is de objectieve maatstaf, d.w.z. Gods maatstaf, en wel de maatstaf van God de Vader in Jezus Christus, Zijn geliefde Zoon en die kun je alleen maar lezen in de bijbel.

Jezus Christus heeft gezegd, dat als je Hem niet hebt, dan heb je de Vader ook niet. Dus als mensen niet geloven in Jezus Christus dan hebben zij een andere god. Ze hebben niet de Vader van Jezus Christus, want Die heeft Zich uitsluitend uitgedrukt in Zijn Zoon.

als je Jezus ziet, dan zie je ook de Vader.

Ik begrijp het allemaal van jou niet Henk.......het lijkt wel of je de biijbel niet kent.....of ben je met verblinding geslagen? Kun je de bijbel niet (meer) lezen????????? Wat is er met jou aan de hand??????? Onder wiens invloed verkeer je???????????? Kom weer terug naar de gezonde leer. Ik bid je Gods Heilige Geest toe, want alleen Die kan de bijbel openbaren aan je.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 19 december 2009, 20:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 19:41
 
ROBBEDOES873 schreef:
De Joden erkennen Jezus ook niet als zoon van God... Geloven zij dan ook in een andere God??
Ik denk ik raak het spoor een beetje bijster Twijfelende smiley

Als je het spoor bijster raakt, dan zou ik maar tot God bidden om verlichting van en door /Zijn Heilige Geest en je dan maar zeer gaan toeleggen op het zeer serieus lezen en bestuderen van de bijbel i.p.v. je toe te leggen op zoiets als Reiki, (tenminste ik maak uit opmerkingen hier op het forum gedaan, dat jullie je bezighouden met Reiki...is dat zo overigens?) Want anders raak je steeds meer het spoor bijster m.i..

Jezus heeft zelfs tegen de Joden gezegd, dat ze de duivel als vader hadden.

Voor een ieder mens op deze aarde geldt nu: Alleen Jezus Christus is de Zoon van God en alleen door Hem kom je tot de Vader en kun je behouden worden van de eeuwige dood en kun je het eeuwige leven krijgen

Er staat in de bijbel: dit is het werk Gods, dat iedereen gelooft in Zijn Zoon Jezus Christus


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 19 december 2009, 19:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 20:59
 
Uiteindelijk leidt jouw redenatie tot het volgend Henk. En daarom wijs ik hem pertinent af. Waarom zou je dit beperken tot de vergelijking van islam en christendom. Dan heeft het boeddhisme ook een ander godsbeeld, misschien kunnen we dat ook wel erbij nemen. Of het boeddhisme of het satanisme. Als het niet zozeer gaat om God en alleen maar om ons godsbeeld, waarom neem je niet alle godsdiensten en accepteer je dat ze uiteindelijk toch dezelfde god willen dienen. Dat is syncretisme.

Het gaat niet om ons godsbeeld, want die is idd beperkt. Maar het gaat om God zelf en het offer van Jezus Christus. Geloven in het kruis kan niet samen gaan met geloven in syncretisme. Want Jezus zegt zelf dat Hij de weg is, en dat sluit per definitie andere wegen uit. Wij dienen niet dezelfde God als het kruis van Christus ontkend wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 22:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Uiteindelijk leidt jouw redenatie tot het volgend Henk. En daarom wijs ik hem pertinent af. Waarom zou je dit beperken tot de vergelijking van islam en christendom. Dan heeft het boeddhisme ook een ander godsbeeld, misschien kunnen we dat ook wel erbij nemen. Of het boeddhisme of het satanisme. Als het niet zozeer gaat om God en alleen maar om ons godsbeeld, waarom neem je niet alle godsdiensten en accepteer je dat ze uiteindelijk toch dezelfde god willen dienen. Dat is syncretisme.

Het gaat niet om ons godsbeeld, want die is idd beperkt. Maar het gaat om God zelf en het offer van Jezus Christus. Geloven in het kruis kan niet samen gaan met geloven in syncretisme. Want Jezus zegt zelf dat Hij de weg is, en dat sluit per definitie andere wegen uit. Wij dienen niet dezelfde God als het kruis van Christus ontkend wordt.

Ik ben het helemaal met je eens Chat.

Hoe kunnen wij mensen nu God kennen, zonder Jezus Christus.....? Jezus is gekomen om ons de Vader te laten zien nota bene. Of zou Henk denken, dat hij zo verlicht is, dat hij Jezus niet nodig heeft???????? Doodeng!!! In ieder geval is hij dan niet verlicht door de Heilige Geest m.i., want de Heilige Geest verheerlijkt alleen maar Jezus Christus en neemt uit hetgeen Jezus gezegd heeft.

Ook vind ik het nogal hoogmoedig te denken, dat Henk zelfs Jezus niet nodig heeft om het rechte spoor te bewandelen, terwijl de Heer duidelijk zegt, dat Hij de Weg is, de Waarheid en het |Leven. Buiten de Weg van de Heer verdwaal je. Ook zegt Henk dan ook tevens, dat het offer van Jezus Christus eigenlijk helemaal niet nodig was geweest, want zonder Hem kun je God dus ook kennen, al is het ten dele...... volgens Henk dan. Ongelofelijk. Hij raakt m.i. wel helemaal verdwaald, is al behoorlijk op weg in mijn optiek. De God van de Christenen is de drieënige God, n.l. God de Vader, God de Zoon en Goid de Heilige Geest. Die zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en kun je niet van elkaar losmaken.

Ik moet je zeggen, dat ik gewoon niet geloven kan, wat hij af en toe schrijft. Huilende smiley, smiley in tranen Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 22 december 2009, 13:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SYLA060





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 23:27
 
Ook vind ik het nogal hoogmoedig te denken, dat Henk zelfs Jezus niet nodig heeft om het rechte spoor te bewandelen, terwijl de Heer duidelijk zegt, dat Hij de Weg is, de Waarheid en het |Leven. Buiten de Weg van de Heer verdwaal je. Ook ontkent Henk dan ook tevens, dat het offer van Jezus Christus eigenlijk helemaal niet nodig was geweest, want zonder Hem kun je God dus ook kennen, volgens Henk dan. Ongelofelijk. Hij raakt m.i. wel helemaal verdwaald, is al behoorlijk op weg in mijn optiek.


mag ik vragen waar henk dit geschreven of gezegt heeft kan het namelijk niet terug vinden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 23:29
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Chat.

Hoe kunnen wij mensen nu God kennen, zonder Jezus Christus.....? Jezus is gekomen om ons de Vader te laten zien nota bene. Of zou Henk denken, dat hij zo verlicht is, dat hij Jezus niet nodig heeft???????? Doodeng!!! In ieder geval is hij dan niet verlicht door de Heilige Geest m.i., want de Heilige Geest verheerlijkt alleen maar Jezus Christus en neemt uit hetgeen Jezus gezegd heeft.

Ook vind ik het nogal hoogmoedig te denken, dat Henk zelfs Jezus niet nodig heeft om het rechte spoor te bewandelen, terwijl de Heer duidelijk zegt, dat Hij de Weg is, de Waarheid en het |Leven. Buiten de Weg van de Heer verdwaal je. Ook ontkent Henk dan ook tevens, dat het offer van Jezus Christus eigenlijk helemaal niet nodig was geweest, want zonder Hem kun je God dus ook kennen, volgens Henk dan. Ongelofelijk. Hij raakt m.i. wel helemaal verdwaald, is al behoorlijk op weg in mijn optiek.

Ik moet je zeggen, dat ik gewoon niet geloven kan, wat hij af en toe schrijft. Huilende smiley, smiley in tranen Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Sola ik mail je wel heb geen zin omdit via het forum uit te vechten....
Iets met respect ofzo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 23:37
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik ga er niet van uit wat, wie allemaal wat zegt in de wereld.....Voor mij is het belangrijk wat er in de bijbel staat. Dat is bepalend voor mij en dan heb ik niet te maken met wat voor een door mensen gemaakt Godsbeeld dan ook, van deze of gene. De mens is niet mijn maatstaf, maar God, die tot ons spreekt vanuit Zijn woord en van waaruit we steeds meer kennis mogen halen over God.
Waar haal je vandaan dat ik niet uit de Bijbel redeneer? De Bijbel is en blijft voor mij richtsnoer in mijn leven met God. En ja, dat betekent voor mij dat ik God erken vanuit Zijn volle manifestatie als Vader, Zoon en Geest. Dat is voor mij net als voor jullie het juiste godsbeeld, omdat wij allemaal vanuit Gods Woord belijden dat God Zich zo ten volle aan de mens geopenbaard heeft. Dat heb ik nog nooit ontkend!

SOLAFIDE630 schreef:
Jezus Christus heeft gezegd, dat als je Hem niet hebt, dan heb je de Vader ook niet. Dus als mensen niet geloven in Jezus Christus dan hebben zij een andere god. Ze hebben niet de Vader van Jezus Christus, want Die heeft Zich uitsluitend uitgedrukt in Zijn Zoon.
Ze erkennen God niet zoals Hij Zich naar onze inzichten in Zijn Woord openbaart. En ja, daarvan zegt God dat Hij dat niet goed vindt. Dus ja, dat mogen we afwijzen...wijzend op onze visie op God vanuit Zijn Woord.

SOLAFIDE630 schreef:
Ik begrijp het allemaal van jou niet Henk.......het lijkt wel of je de biijbel niet kent.....of ben je met verblinding geslagen? Kun je de bijbel niet (meer) lezen????????? Wat is er met jou aan de hand??????? Onder wiens invloed verkeer je???????????? Kom weer terug naar de gezonde leer. Ik bid je Gods Heilige Geest toe, want alleen Die kan de bijbel openbaren aan je.
Gods Woord zoals dat tot ons gekomen is in de Bijbel, is nog steeds de maatstaf van mijn leven. Dat ik zeg dat anderen wellicht dezelfde God kennen op een andere manier (die dus vanui de Bijbel als onvolledig te bestempelen is), betekent geenszins, wat jullie er hier wel van maken, dat ik God niet meer erken zoals Hij Zich in de Bijbel openbaart.

Laten we vooral blijven bidden voor elkaar, dat we dat Licht mogen blijven zien, zonder veroordeling!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 23:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Waarom zou je dit beperken tot de vergelijking van islam en christendom.

Ik heb die beperking nergens genoemd. Ook Joden, Romeinen/Grieken heb ik in eerdere reacties genoemd ter illustratie.

CHATULIEM619 schreef:
Uiteindelijk leidt jouw redenatie tot het volgend Henk. En daarom wijs ik hem pertinent af. Waarom zou je dit beperken tot de vergelijking van islam en christendom. Dan heeft het boeddhisme ook een ander godsbeeld, misschien kunnen we dat ook wel erbij nemen. Of het boeddhisme of het satanisme. Als het niet zozeer gaat om God en alleen maar om ons godsbeeld, waarom neem je niet alle godsdiensten en accepteer je dat ze uiteindelijk toch dezelfde god willen dienen. Dat is syncretisme.

Nee Chatuliem, dit klopt niet! Ik zeg nergens dat het niet uitmaakt hoe je gelooft. Dan zou het syncretisme kunnen heten. Ik blijf God erkennen zoals Hij Zich in Zijn Woord, de Bijbel openbaart. Vader, Zoon en Geest, Drieënig God JHWH is nog steeds mijn God, Die ik dien. Door te stellen dat het heel goed mogelijk is dat anderen dezelfde God dienen doe ik hier niets aan af. Ik zeg namelijk nergens dat die anderen dus ook door God gered worden. Want ja, ik geloof nog steeds in Jezus als Weg tot God. Dus ga nu niet roepen, net als Sola dat ik de God van de Bijbel niet meer erken!


Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 19 december 2009, 23:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 23:51
 
SYLA060 schreef:
Ook vind ik het nogal hoogmoedig te denken, dat Henk zelfs Jezus niet nodig heeft om het rechte spoor te bewandelen, terwijl de Heer duidelijk zegt, dat Hij de Weg is, de Waarheid en het |Leven. Buiten de Weg van de Heer verdwaal je. Ook ontkent Henk dan ook tevens, dat het offer van Jezus Christus eigenlijk helemaal niet nodig was geweest, want zonder Hem kun je God dus ook kennen, volgens Henk dan. Ongelofelijk. Hij raakt m.i. wel helemaal verdwaald, is al behoorlijk op weg in mijn optiek.


mag ik vragen waar henk dit geschreven of gezegt heeft kan het namelijk niet terug vinden

Ben inderdaad benieuwd. Dit zal niet gevonden worden... maar Sola en Chat, het zij jullie vergeven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 00:36
 
Knap wel dat er mensen via een forum mensen kunnen oordelen/veroordelen over hun geloofs toestand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 00:38
 
BULLDOG524 schreef:
Knap wel dat er mensen via een forum mensen kunnen oordelen/veroordelen over hun geloofs toestand

zo gaat dat op cm....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 02:14
 
In antwoord op Syla en Henk volgend citaat van Henk (rood gekleurd):

Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:14

SOLAFIDE630 schreef:
Hennepen is beslist niet ziende blind.

Jezus zei al tegen de Joden, dat ze de duivel als vader hadden. De Islamieten zeer zeker. Hun god is wel erg bloeddorstig en onrechtvaardig als je ziet wat de Islamieten allemaal niet bewerkstelligen in de wereld met hun afschuwelijke aanslagen....... Lekker hoor!!!

De Enig Echte God Die er is, is nu Jezus Christus en de Islamieten belijden niet dat Jezus Christus Gods Zoon is, dus kan hun god niet God de Vader zijn, want dat is het werk Gods, dat een ieder gelooft in Zijn Zoon........

Ik zeg ook niet direct dat ze het is. Ik heb enkel op wat ludieke wijze aan willen geven dat je niet zomaar kunt roepen dat iemand zijn ogen blijkbaar sluit.

En wat het niet belijden van Jezus: dit geeft dus niets aan over het wel of niet gelijk zijn van God en Allah, maar enkel dat het beeld dat de mens van God heeft/maakt anders is.




nog een citaat van jou Henk hieronder:



Auteur Bericht
HENK710 (39)





Berichten: 165

Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 23:40

SOLAFIDE630 schreef:
Als je Jezus niet hebt, dan heb je de Vader ook niet.

Dit heeft niets temaken met het beeld dat mensen wel of niet kunnen maken. Hier staat juist een objectieve maatstaf, waaraan je het goede, n.l. de God , de Vader van Jezus Christus kunt herkennen, of niet.
Jezus zegt zelf, dat Hij de deur is en dat je door de deur naar binnen moet. Als je niet door de deur naar binnen gaat, dan ben je een dief of een rover!



Als je Jezus niet hebt, betekent het nog niet dat je God niet kent. Als jij een bepaald deel van mij niet kent, ben ik dan ineens iemand anders?




Antwoord van Solafide:

De bijbel leert mij, dat waneer je Jezus niet hebt, dat je dan God niet kent en ik bedoel God de Vader, want ik neem aan dat jij Hem ook bedoelde, omdat je God met een hoofdletter hebt gebruikt. (zie ook mijn vorige reactie hierover.

Zonder Jezus Christus kun je God niet kennen, niet de God, de Vader van Jezus Christus !(maar dat heb ik hier al hiervoor geschreven, dus zie s.v.p. deze reactie van mij).


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 20 december 2009, 02:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 10:37
 
SOLAFIDE630 schreef:
De bijbel leert mij, dat waneer je Jezus niet hebt, dat je dan God niet kent en ik bedoel God de Vader, want ik neem aan dat jij Hem ook bedoelde, omdat je God met een hoofdletter hebt gebruikt. (zie ook mijn vorige reactie hierover.

Lezen is blijkbaar heel lastig, Sola.
Als ik trouwens God met een hoofdletter schrijf bedoel ik niet enkel God de Vader, maar ook God de Zoon en God de Heilige Geest. Zo zie en erken ik God, zoals meermalen aangegeven.
Als anderen Jezus niet erkennen, betekent dit dan dat ze God helemaal niet kennen? Jij kent mij voor een deel, waar andere mensen mij wel volledig kennen. Ik zeg dan toch ook niet dat je mij helemaal niet kent? Ook ten dele kennen is al kennen...met ruimte voor verder leren kennen...als je daar tenminste open voor staat. Zo is het ook met God, Die Zich aan alle mensen laat kennen, zelfs door de natuur(wetten) heen:
[quote=Paulus]Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet;
immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen,
ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
Bron: Romeinen 2:14-16

Nogmaals:
  1. ik erken ten volle dat ik Jezus nodig heb en
  2. ik hoop ook dat andere mensen ook tot die erkenning komen
  3. waarbij ik niet uitsluit dat meerderen al een stukje van de God kennen Die ik mag kennen.

Lees in mijn reacties verder wat je wilt lezen, maar reken mij niet af op je eigen interpretaties! Want het blijft, zoals Bulldog al zegt "knap wel dat er mensen via een forum mensen kunnen oordelen/veroordelen over hun geloofstoestand"


Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 20 december 2009, 10:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 11:24
 
verwijderd door me zelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 21:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:19
 
Allereerst veroordeel ik niemand, ik geef alleen maar aan waar de redenatie van Henk toe leidt. Nl. dat je de mogelijkheid openhoudt dat je via andere godsdiensten ook behouden kunt worden. Een beetje kennen van God gaat mij al te ver. Want waar leg je dan de grens? Wat sta je dan wel toe en wat dan niet? Is yoga kennen van God. Is reiki werking van de Heilige Geest? Kun je door jezelf te vinden God vinden??? Is TM hetzelfde als Stille Tijd? In mijn ogen niet.
Volgens mij is er maar één manier God te leren kennen. Nl door Jezus Christus en die. gekruisigd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Allereerst veroordeel ik niemand, ik geef alleen maar aan waar de redenatie van Henk toe leidt. Nl. dat je de mogelijkheid openhoudt dat je via andere godsdiensten ook behouden kunt worden. Een beetje kennen van God gaat mij al te ver. Want waar leg je dan de grens? Wat sta je dan wel toe en wat dan niet? Is yoga kennen van God. Is reiki werking van de Heilige Geest? Kun je door jezelf te vinden God vinden??? Is TM hetzelfde als Stille Tijd? In mijn ogen niet.
Volgens mij is er maar één manier God te leren kennen. Nl door Jezus Christus en die. gekruisigd

Leer eens LEZEN, Nergens zegt Henk dat ze behouden worden!!!!!!!
Hij zegt alleen dat het om 1 en de zelfde GOD gaat niet dat ze ook behouden worden....
Maar zolang jij niet kan lezen denk ik niet dat het nog handig is om op jou te reageren.... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:55
 
CHATULIEM619 schreef:
Allereerst veroordeel ik niemand, ik geef alleen maar aan waar de redenatie van Henk toe leidt. Nl. dat je de mogelijkheid openhoudt dat je via andere godsdiensten ook behouden kunt worden. Een beetje kennen van God gaat mij al te ver. Want waar leg je dan de grens? Wat sta je dan wel toe en wat dan niet? Is yoga kennen van God. Is reiki werking van de Heilige Geest? Kun je door jezelf te vinden God vinden??? Is TM hetzelfde als Stille Tijd? In mijn ogen niet.
Volgens mij is er maar één manier God te leren kennen. Nl door Jezus Christus en die. gekruisigd

Waar heb ik dit beweerd dan Chatuliem. Ook voor jou lijkt lezen lastig. Zie mijn laatste reactie aan Sola waarin ik nog maar een keer voor de slechte lezers heb samengevat wat ik geloof. Daarin zie je dat ik nergens afbreuk doe aan Jezus als Dé Weg!

Zie verder de zoekpuzzel bij respect.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 14:27
 
CHATULIEM619 schreef:
Want waar leg je dan de grens? Wat sta je dan wel toe en wat dan niet? Is yoga kennen van God. Is reiki werking van de Heilige Geest? Kun je door jezelf te vinden God vinden??? Is TM hetzelfde als Stille Tijd? In mijn ogen niet.

Wie heeft het daar over Chat??
Wij niet dat ben jij! Niet wij dus hou eens op met je hetze het begint de spuigaten uit te lopen.... Zieke smiley Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 15:11
 
Wie de waarheid in pacht heeft , sta op.

Het is soms beter te zwijgen.

Heb respect voor anders denkenden.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op zondag 20 december 2009, 15:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 16:47
 
Allereerst vraag ik mezelf af waarom mensen dit persoonlijk opvatten. Ik stel alleen dat ik het met de redenatie niet eens ben. Idd Henk, je hebt dit niet gezegd, maar ik heb willen laten zien waar deze redenatie toe leidt, zonder dat ik gezegd heb dat jij dat gelooft.

Voor de duidelijkheid, ik ben het dus niet met je redenatie eens. En op een forum moeten we daar toch gewoon over discussiëren zonder dat er allemaal persoonlijke aanvallen worden geuit.
Als we elkaar niet de vrijheid geven het niet met elkaar eens te zijn, denk ik dat het moeilijk is een discussie voort te zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:29
 
[quote=HENK710]Lezen is blijkbaar heel lastig, Sola.
Als ik trouwens God met een hoofdletter schrijf bedoel ik niet enkel God de Vader, maar ook God de Zoon en God de Heilige Geest. Zo zie en erken ik God, zoals meermalen aangegeven.
Als anderen Jezus niet erkennen, betekent dit dan dat ze God helemaal niet kennen? Jij kent mij voor een deel, waar andere mensen mij wel volledig kennen. Ik zeg dan toch ook niet dat je mij helemaal niet kent? Ook ten dele kennen is al kennen...met ruimte voor verder leren kennen...als je daar tenminste open voor staat. Zo is het ook met God, Die Zich aan alle mensen laat kennen, zelfs door de natuur(wetten) heen:


Inderdaad lezen is moeilijk ook voor jou, want jij kunt de bijbel niet eens goed lezen.

Wat staat er nou in de bijbel Henk....en let wel, dat zijn niet mijn hersensspinsels maar woorden van God, die in de bijbel staan. Ik heb hiervoor het al herhaaldelijk gezegd. De bijbel zegt, dat als je Jezus niet hebt en niet kent, dat je dan de Vader niet hebt en niet kent. Lees het nog maar eens na allemaal. Het schijnt wel inderdaad heel erg moeilijk te zijn. de bijbel is zo duidelijk als wat.

En denk jij nu, dat jij als mens met je menselijke redeneringen het wel eens beter weet dan wat er in de bijbel staat. Zo iemand noemt Paulus in de bijbel, opgeblazen, omdat het vleselijke wijsheid is m.i.horizontaal geredeneer en dat zet geen zoden aan de dijk. Je weet, dat het vlees God niet kan behagen.

Het citaat dat jij aanhaalt over de heidenen, dat slaat op een wet, die de heidenen in zich hebben en niet op God. En je weet toch dat Jezus Christus heeft moeten komen om ook aan de Joden de Vader te openbaren, want de wet vermocht dat niet te doen.


Gal 2,16
weten we dat niemand als rechtvaardige wordt aangenomen door de wet na te leven, maar door het geloof in Jezus Christus. Ook wij zijn tot geloof in Christus Jezus gekomen om daardoor, en niet door de wet, rechtvaardig te worden, want niemand wordt rechtvaardig door de wet na te leven.


Voor mij zeg je een heleboel verschrikkelijke dingen. Wat is dat voor een onzin, dat je zonder Jezus te kennen God de Vader ten dele zou kunnen kennen. Is God verdeeld of zo.....Kun je Hem in stukjes knippen of zoiets???!!! De bijbel zegt dat God één is.

Ik zal je nog een paar citaten uit Gods woord zelf geven:


1 Joh 4,2
De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God.

. 1 Joh 5,20
We weten ook dat de Zoon van God gekomen is en ons inzicht heeft gegeven om de Waarachtige te kennen. En wij zijn in de Waarachtige, omdat we in zijn Zoon Jezus Christus zijn. Hij is de ware God, hij is het eeuwige leven.

11 Dit getuigenis luidt: God heeft ons eeuwig leven geschonken en dat leven is in zijn Zoon. 12 Wie de Zoon heeft, heeft het leven. Wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.

19 We weten dat wij uit God voortkomen, terwijl de hele wereld in de macht is van hem die het kwaad zelf is.20 We weten ook dat de Zoon van God gekomen is en ons inzicht heeft gegeven om de Waarachtige te kennen. En wij zijn in de Waarachtige, omdat we in zijn Zoon Jezus Christus zijn. Hij is de ware God, hij is het eeuwige leven. 21 Kinderen, wees op uw hoede voor de afgoden.

En als je het nu nog niet ziet, nou....dan geef ik het op. Ik heb genoeg gezegd en ik ben het volkomen met Chatuliem eens .....ook misschien goed om zijn bijdrage eens GOED te lezen, want ook ziijn tekst interpreteer je en lees je niet exact wat hij schrijft.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 20 december 2009, 18:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:36
 
Als wij, christenen, nou in de God van Abraham Izaäk en Jacob geloven, en, de naam zegt het al, Christus erkennen als Zoon van God en deel van de Heilige 3-eenheid.
In welke God geloven bijvoorbeeld de joden dan?

In een andere God?

En nu graag geen uitgebreid warrig verhaal gelardeerd met bijbelteksten, maar gewoon een JA of een NEE, als dat niet teveel gevraagd is.... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:44
 
PIETER649 schreef:
Als wij, christenen, nou in de God van Abraham Izaäk en Jacob geloven, en, de naam zegt het al, Christus erkennen als Zoon van God en deel van de Heilige 3-eenheid.
In welke God geloven bijvoorbeeld de joden dan?

In een andere God?

En nu graag geen uitgebreid warrig verhaal gelardeerd met bijbelteksten, maar gewoon een JA of een NEE, als dat niet teveel gevraagd is.... Gefrustreerde smiley

Dat heb ik ookal gevraagd Pieter...
Maar mij werd het volgende verweten...

Quote:
ROBBEDOES873 schreef:
De Joden erkennen Jezus ook niet als zoon van God... Geloven zij dan ook in een andere God??
Ik denk ik raak het spoor een beetje bijster

Als je het spoor bijster raakt, dan zou ik maar tot God bidden om verlichting van en door /Zijn Heilige Geest en je dan maar zeer gaan toeleggen op het zeer serieus lezen en bestuderen van de bijbel i.p.v. je toe te leggen op zoiets als Reiki, (tenminste ik maak uit opmerkingen hier op het forum gedaan, dat jullie je bezighouden met Reiki...is dat zo overigens?) Want anders raak je steeds meer het spoor bijster m.i..

Jezus heeft zelfs tegen de Joden gezegd, dat ze de duivel als vader hadden.

Voor een ieder mens op deze aarde geldt nu: Alleen Jezus Christus is de Zoon van God en alleen door Hem kom je tot de Vader en kun je behouden worden van de eeuwige dood en kun je het eeuwige leven krijgen

Er staat in de bijbel: dit is het werk Gods, dat iedereen gelooft in Zijn Zoon Jezus Christus

Laatst aangepast door SOLAFIDE630
op zaterdag 19 december 2009, 19:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 19:00
 
PIETER649 schreef:
Als wij, christenen, nou in de God van Abraham Izaäk en Jacob geloven, en, de naam zegt het al, Christus erkennen als Zoon van God en deel van de Heilige 3-eenheid.
In welke God geloven bijvoorbeeld de joden dan?

In een andere God?

En nu graag geen uitgebreid warrig verhaal gelardeerd met bijbelteksten, maar gewoon een JA of een NEE, als dat niet teveel gevraagd is.... Gefrustreerde smiley


Pieter....als je niet gelooft in Jezus Christus en niet Hem belijdt, dan heb je de Vader niet. De Vader heeft Zich in deze genadetijd uitsluitend uitgedrukt in Zijn Zoon. Als je Jezus niet hebt, heb je de Vader ook niet. Als je wel gelooft in Jezus dan heb je ook de Vader. Zo staat het in de bijbel PUNT.

Ik heb al zoveel citaten uit de bijbel hier neergezet op het forum. Lees het s.v.p. nog maar eens na.

Jezus Christus heeft zelf tegen de Joden gezegd, dat ze de duivel als vader hadden.

Het staat allemaal in de bijbel. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 20 december 2009, 19:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SYLA060





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 19:42
 
De God van Abraham Izak en Jacob is zowel onze God als die van de Joden alleen de mens die niet door Jezus gered is kan niet bij God komen
De God uit het oude testament is niet veranderd in dat op zicht heeft hij de weg vrij gemaakt voor ons en dat geld nu voor alle mensen

Een Jood komt daarom niet verder in deze tijd dan de God van het oude testament en ik denk dat ze die beter kennen dan wie dan ook alleen blijven zij bij wijze van voor het hek staan want alleen Christus heeft kan die openen (hij is de toegang tot de vader)

Dus voor mij is het een nee op pieters vraag
en ik denk dat beide partijen dit bedoelen alleen het anders uitleggen


Laatst aangepast door
SYLA060
op zondag 20 december 2009, 19:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:21
 
SOLAFIDE630 schreef:
Pieter....als je niet gelooft in Jezus Christus en niet Hem belijdt, dan heb je de Vader niet. De Vader heeft Zich in deze genadetijd uitsluitend uitgedrukt in Zijn Zoon. Als je Jezus niet hebt, heb je de Vader ook niet. Als je wel gelooft in Jezus dan heb je ook de Vader. Zo staat het in de bijbel PUNT.

Ik heb al zoveel citaten uit de bijbel hier neergezet op het forum. Lees het s.v.p. nog maar eens na.

Jezus Christus heeft zelf tegen de Joden gezegd, dat ze de duivel als vader hadden.

Het staat allemaal in de bijbel. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley




ik vroeg om een JA of een NEE... dat staat allemaal in mijn bijdrage.
is het nou zooooo moeilijk???? Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
PIETER649
op zondag 20 december 2009, 20:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:43
 
PIETER649 schreef:
Als wij, christenen, nou in de God van Abraham Izaäk en Jacob geloven, en, de naam zegt het al, Christus erkennen als Zoon van God en deel van de Heilige 3-eenheid.
In welke God geloven bijvoorbeeld de joden dan?

In een andere God?

En nu graag geen uitgebreid warrig verhaal gelardeerd met bijbelteksten, maar gewoon een JA of een NEE, als dat niet teveel gevraagd is.... Gefrustreerde smiley

NEE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:45
 
CHATULIEM619 schreef:
NEE


dus ondanks de joden Jezus niet erkennen, geloven we in dezelfde God.
waarom de joden dan wel, en de moslims niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:49
 
Quote:
PIETER649 schreef:
Als wij, christenen, nou in de God van Abraham Izaäk en Jacob geloven, en, de naam zegt het al, Christus erkennen als Zoon van God en deel van de Heilige 3-eenheid.
In welke God geloven bijvoorbeeld de joden dan?

In een andere God?

En nu graag geen uitgebreid warrig verhaal gelardeerd met bijbelteksten, maar gewoon een JA of een NEE, als dat niet teveel gevraagd is....

NEE

NEE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:53
 
Quote:
dus ondanks de joden Jezus niet erkennen, geloven we in dezelfde God.
waarom de joden dan wel, en de moslims niet?

Ik denk dat het geloven in dezelfde God niets te maken heeft met de manier waarop men in die God geloofd.

Waar het naar mijn idee wel mee te maken heeft is de oorsprong van die God, waarop je kunt baseren of het om de zelfde god gaat of niet.

Zo kun je lezen in de kerkgeschiedenissen over het ontstaan van Allah... over de God van de Joden, en over de God van de christenen.
Als je kijkt naar het begin van deze godheden, is het je al direct duidelijk dat het niet om de zelfde god kan gaan, maar wel dat de joden God, en onze God, dezelfde is.

Leg Hierbij de Bijbel, de Koran en de Thora naast elkaar, en ik neem aan dat je er dan wel uitkomt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 10 Volgende
Pagina 3 van 10