ChristianMatch
 


Forum

Het homohuwelijk en de PKN kerk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 23 augustus 2010, 11:26
 
SHANITA130 schreef:
En toch, na ongeveer acht jaar naar vrije groepen zoals evangelischen, baptisten, pinkstergemeentes enzovoort te zijn geweest, had ik van een vriend het advies gekregen om naar de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk te gaan.

Nou ligt mijn bijbel, inclusief gereformeerd kerkboek bij een vriendin, dus kan ik nu niet even snel een artikel opzoeken.

Nou moet ik wel zeggen, dat ik de preken bij de 'Vrijgemaakten' áltijd erg goed vind!!!!!!!!
Wat mij, al die acht jaar vanaf het moment dat ik tot geloof kwam, is wijsgemaakt door de 'vrije groepen', dat de traditionele kerken een dood geloof hebben enzo, dat is dusz helemáál niét waar.
Juist die mensen hebben een serieus diepgeworteld geloof.
En dat je er als buitenstaander (haast) niet tussenkomt is ook al hélemaal niet waar. Zij vinden het júist heel erg leuk en fijn als er mensen van 'buiten' naar hun kerk komen!!!!!! En je wordt echt overal bij betrokken ook privé, dat is mijn ervaring. en ook die van anderen christenen die zijn 'overgelopen' naar de Gereformeerd Vrijgemaakten.

Dusz...ik ben heel erg blij dat God ervoor heeft gezorgd dat we in een vrij land leven, waar ik héérlijk naar de Gerefoormeerd Vrijgemaakte kerk kan gaan. Omdat de psalmen die er worden gezongen mij altijd heel erg bemoedigen. En ook omdat élke zondag er weer een verassend goede preek te horen is. Waar ik de hele week iets aan heb. Omdat zo'n preek dan ook de hele week in mijn hoofd blijft zitten.

Nou, dit wou ik toch wel even kwijt ;)

Voor degene die er niet zóveel vanaf weten, heb ik hieronder een link geplaatst ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gereformeerde_Kerken_vrijgemaakt

En gisteren schreef je dat je mooiste moment van de dag was , om een Rooms Katholieke dienst te volgen voor de buis.
Dit kan ik dan even niet vatten.
Er is nl. toch wel een heel verschil tussen een dienst van de GKV en de RK lijkt mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:53
 
VISSER278 schreef:
En gisteren schreef je dat je mooiste moment van de dag was , om een Rooms Katholieke dienst te volgen voor de buis.
Dit kan ik dan even niet vatten.
Er is nl. toch wel een heel verschil tussen een dienst van de GKV en de RK lijkt mij.


Die was misschien nog beter ..... Clown smiley
(Tijd voor de volgdende switch/overstap) Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 23 augustus 2010, 22:27
 
VISSER278 schreef:
En gisteren schreef je dat je mooiste moment van de dag was , om een Rooms Katholieke dienst te volgen voor de buis.
Dit kan ik dan even niet vatten.
Er is nl. toch wel een heel verschil tussen een dienst van de GKV en de RK lijkt mij.

Ondanks de verschillen, kan er blijkbaar wel een positieve beleving van beiden uitgaan. Blijkbaar staat een en ander minder ver van elkaar dan mensen nog wel eens willen doen voorkomen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 23 augustus 2010, 23:11
 
VISSER278 schreef:
En gisteren schreef je dat je mooiste moment van de dag was , om een Rooms Katholieke dienst te volgen voor de buis.
Dit kan ik dan even niet vatten.
Er is nl. toch wel een heel verschil tussen een dienst van de GKV en de RK lijkt mij.

Valt wel mee hoor, vind ik.

Het zijn beide traditionele kerken, de sfeer is enigzins hetzelfde.

Ik vind zowel een Katholieke dienst erg mooi, en een Vrijgemaakte ook.

En ik vind het heerlijk om een mooie Katholieke dienst op tv te zien, ook de preek, de schriftlezing, het zingen en ook de sfeer van zo'n mooie oude kerk.

En de Vrijgemaakten hebben ook goede preken, en de psalmen die worden gezongen vind ik erg bemoedigend en mooi.

Fijne Avond!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOHAN077





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 22:34
 
Het homohuwelijk kun je met de bijbel nooit goed praten.
Wij moeten ons geloof ik ook eens gaan realiseren dat we op deze wereld niet voor ons zelf geschapen zijn.
God heeft ons geschapen tot Zijn eer.
En zo heeft hij in Zijn woord hiervoor de regels gegeven.
Regels waar wij ons niet aan willen houden omdat wij in zonden geboren en ontvangen zijn.

Als je dit realiseerd begrijp je ook hoe intens mooi het offer van Christus is.
Als je dit begrijpt wil je ook leven naar zijn geboden.
En dan nog zul je in zonden blijven vallen.
Maar dan mag je wel op zijn genade je blijven beroepen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 12:35
 
JOHAN077 schreef:
Het homohuwelijk kun je met de bijbel nooit goed praten.
Wij moeten ons geloof ik ook eens gaan realiseren dat we op deze wereld niet voor ons zelf geschapen zijn.
God heeft ons geschapen tot Zijn eer.
En zo heeft hij in Zijn woord hiervoor de regels gegeven.
Regels waar wij ons niet aan willen houden omdat wij in zonden geboren en ontvangen zijn.

Als je dit realiseerd begrijp je ook hoe intens mooi het offer van Christus is.
Als je dit begrijpt wil je ook leven naar zijn geboden.
En dan nog zul je in zonden blijven vallen.
Maar dan mag je wel op zijn genade je blijven beroepen


Het homohuwelijk is ook niet goed te praten Johan, maar de mens daarachter mag je wel liefhebben. Waarom mogen (moeten) wij die mens liefhebben ?? Omdat God de mens zo Lief had, dat Hij Zijn enige Zoon heeft gegeven, omdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar het eeuwige Leven heeft. Homofilie is een zonde, net als stelen, liegen, doodslag, enz. enz., het zijn de daden die God veroordeelt, daarvoor zul je als christen ook verantwoording moeten afleggen.
Gelukkig zal Jezus Christus onze voorspraak (vrijbrief) zijn als we voor God komen te staan, dan zal Hij zeggen, Ik heb hem/haar vrijgekocht door Mijn bloed. Niet je goede werken of je goede daden, nee dat je Jezus Christus hebt aangenomen als je persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, DAT EN DAT ALLEEN ZAL JE VRIJBRIEF ZIJN.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 13:25
 
CROSSROAD317 schreef:
Het homohuwelijk is ook niet goed te praten Johan, maar de mens daarachter mag je wel liefhebben. Waarom mogen (moeten) wij die mens liefhebben ?? Omdat God de mens zo Lief had, dat Hij Zijn enige Zoon heeft gegeven, omdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar het eeuwige Leven heeft. Homofilie is een zonde, net als stelen, liegen, doodslag, enz. enz., het zijn de daden die God veroordeelt, daarvoor zul je als christen ook verantwoording moeten afleggen.
Gelukkig zal Jezus Christus onze voorspraak (vrijbrief) zijn als we voor God komen te staan, dan zal Hij zeggen, Ik heb hem/haar vrijgekocht door Mijn bloed. Niet je goede werken of je goede daden, nee dat je Jezus Christus hebt aangenomen als je persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, DAT EN DAT ALLEEN ZAL JE VRIJBRIEF ZIJN.



Amen!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 21:22
 
CROSSROAD317 schreef:
Het homohuwelijk is ook niet goed te praten Johan, maar de mens daarachter mag je wel liefhebben. Waarom mogen (moeten) wij die mens liefhebben ?? Omdat God de mens zo Lief had, dat Hij Zijn enige Zoon heeft gegeven, omdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar het eeuwige Leven heeft. Homofilie is een zonde, net als stelen, liegen, doodslag, enz. enz., het zijn de daden die God veroordeelt, daarvoor zul je als christen ook verantwoording moeten afleggen.
Gelukkig zal Jezus Christus onze voorspraak (vrijbrief) zijn als we voor God komen te staan, dan zal Hij zeggen, Ik heb hem/haar vrijgekocht door Mijn bloed. Niet je goede werken of je goede daden, nee dat je Jezus Christus hebt aangenomen als je persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, DAT EN DAT ALLEEN ZAL JE VRIJBRIEF ZIJN.



Hier draait alles om
En inderdaad Amen.
Sjalom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
Pagina 6 van 6