ChristianMatch
 


Forum

Het homohuwelijk en de PKN kerk
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:36
 
In de PKN-kerken kun je ook homo huwelijk laten inzegenen. Graag zou ik willen weten op welke gronden zij dat doen? Is dat Bijbels bijvoorbeeld? Werd er vroeger in de Bijbelse tijden ook wel 2 vrienden ingezegend om maar wat te noemen? Want ik neem aan dat een kerk zich wel vast klemt aan de Bijbel? PKN is niet enige kerk naar ik meen dat de Remonstranten de eerste waren welke dat deden. De Doopsgezinde kerk doet er volgens mij ook niet moeilijk over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:39
 
elke kerk die in Gods naam een homo-huwlijk inzegent is in mijn ogen een joke, een bespotting. en denk dat ze hete kolen op zich stapelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:40
 
En wat schuilt achter jouw mening? Waarom is dat een joke? Kun je dat onderbouwen?

Ik zag dat je bij een christelijke gratis dating site dat je zelfs kunt kiezen om bi/ho/he in te vullen. En bij sommige chr. dating sites kun je ook zoeken man/man of vrouw/vrouw. Bij CM kan dat niet zie ik.


Laatst aangepast door
RICHARDRI464
op zaterdag 7 augustus 2010, 20:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:53
 
RICHARDRI464 schreef:
En wat schuilt achter jouw mening? Waarom is dat een joke? Kun je dat onderbouwen?

Ik zag dat je bij een christelijke gratis dating site dat je zelfs kunt kiezen om bi/ho/he in te vullen. En bij sommige chr. dating sites kun je ook zoeken man/man of vrouw/vrouw. Bij CM kan dat niet zie ik.

omdat de Bijbel duidelijk is over homoseskualiteit. en dan God zegen er aan proberen te verbinden? krijg ik pinechas neigingen van.

is al een heel topic over homoseksualiteit, laten daar niet verder op ingaan, de Bijbel verwerpt dat duidelijk, nu hebben we het over trouwen in de kerk. dat is echt ronduit blasfemie.

de mensen die het geen zonde vinden, zien ook geen probleem in dat huwelijk, en die het wel een zonde vinden keuren ook het huwelijk af.
of het moet een huwlijk zijn zonder seks, al lijkt me dat de kat op het spek binden, en sowieso, blijf ik het crime tegen de schepping vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:20
 
RICHARDRI464 schreef:
In de PKN-kerken kun je ook homo huwelijk laten inzegenen. Graag zou ik willen weten op welke gronden zij dat doen? Is dat Bijbels bijvoorbeeld? Werd er vroeger in de Bijbelse tijden ook wel 2 vrienden ingezegend om maar wat te noemen? Want ik neem aan dat een kerk zich wel vast klemt aan de Bijbel? PKN is niet enige kerk naar ik meen dat de Remonstranten de eerste waren welke dat deden. De Doopsgezinde kerk doet er volgens mij ook niet moeilijk over.
Deze kerken zijn over het algemeen vrijzinnig te noemen. Vrij zijn ze zeker maar een zinnig evangelie vertellen ze niet. Het is idd. een pracitcal joke te noemen. lees eens de bijdragen op het forum over homofilie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Deze kerken zijn over het algemeen vrijzinnig te noemen. Vrij zijn ze zeker maar een zinnig evangelie vertellen ze niet. Het is idd. een pracitcal joke te noemen. lees eens de bijdragen op het forum over homofilie.


Ik ben lid van een PKN kerk en vind dat je er wat beledigend over doet.....Het hoeft jouw kerk niet te zijn maar om het nu gelijk niet zinnig te noemen.......jammer hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben lid van een PKN kerk en vind dat je er wat beledigend over doet.....Het hoeft jouw kerk niet te zijn maar om het nu gelijk niet zinnig te noemen.......jammer hoor



Bij mijn weten is de homo-inzegening niet in elke PKN gemeente mogelijk, verre van dat zelfs.
DE pkn bestaat dan ook niet, hooguit als administratieve coöperatie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:53
 
PIETER649 schreef:
Bij mijn weten is de homo-inzegening niet in elke PKN gemeente mogelijk, verre van dat zelfs.
DE pkn bestaat dan ook niet, hooguit als administratieve coöperatie

Het ging mij er even om dat je een andere kerk niet per definitie vrij en niet zinnig hoeft te noemen.......
Dat doet me zeer omdat ik toevallig wel lid ben van zo'n kerk.......
Ben trouwens weleens diaken van dienst geweest bij een inzegening van twee vrouwen........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 7 augustus 2010, 21:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:53
 
PIETER649 schreef:
Bij mijn weten is de homo-inzegening niet in elke PKN gemeente mogelijk, verre van dat zelfs.
DE pkn bestaat dan ook niet, hooguit als administratieve coöperatie


Hihi... wat een leuke benaming voor een 'kerkgenootschap'. t Zou grappig zijn als het eigenlijk niet dieptriest was (alle ellende en verdeeldheid in aanmerking genomen...).

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:06
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben lid van een PKN kerk en vind dat je er wat beledigend over doet.....Het hoeft jouw kerk niet te zijn maar om het nu gelijk niet zinnig te noemen.......jammer hoor
Ik zeg dat ze geen zinnig evangelie verkondigen, een verschil vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:12
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zeg dat ze geen zinnig evangelie verkondigen, een verschil vind ik.


Het doet mij zeer als je een kerk waar ik meelevend lid van ben en een heleboel kracht en zingeving uithaal gelijk betiteld als een kerk die een niet zinnig evangelie verkondigt......
Je kan daar andere mensen pijn mee doen Chatuliem, bedenk dat eens.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:17
 
Niet alle PKN kerken zegenen het in dat klopt. Als een kerk dat niet wil moeten zijn hier tegen protest aan tekenen. Arie Boomsma wil graag dat alle kerken homo huwelijk gaat in zegenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:27
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het doet mij zeer als je een kerk waar ik meelevend lid van ben en een heleboel kracht en zingeving uithaal gelijk betiteld als een kerk die een niet zinnig evangelie verkondigt......
Je kan daar andere mensen pijn mee doen Chatuliem, bedenk dat eens.....
Ik heb veel contact gehad met PKN. Heb de zondagsschool er gedaan, ben op mn vingers getikt toen ik het had over zonde....Als je niet over zonde kunt praten, kun je m.i. niet praten over een zinnig evangelie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb veel contact gehad met PKN. Heb de zondagsschool er gedaan, ben op mn vingers getikt toen ik het had over zonde....Als je niet over zonde kunt praten, kun je m.i. niet praten over een zinnig evangelie.


ik heb het er niet over wat jij er goed en fout in vindt, het gaat mij erover dat je er andere mensen pijn meedoet om er zo over te praten.........
Wat jij als niet zinvol ervaart kan voor een ander heel belangrijk zijn.... en omdat jij er toevallig een andere beleving bij hebt noem je het maar niet zinnig en doe je een ander pijn omdat die er wel veel verdieping en kracht uithaalt.....?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 7 augustus 2010, 23:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:37
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het doet mij zeer als je een kerk waar ik meelevend lid van ben en een heleboel kracht en zingeving uithaal gelijk betiteld als een kerk die een niet zinnig evangelie verkondigt......
Je kan daar andere mensen pijn mee doen Chatuliem, bedenk dat eens.....


Daar lezen sommige mensen voor het gemak overheen Willemijn .... Jammer dat de reacties die je dan krijgt zo onnadenkend en kwetsend kunnen zijn.
Misschien moet je de postings van sommige mensen maar naast je neerleggen en denken, tis zijn/haar mening maar ik wil daar niets mee doen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:38
 
Daarom vind ik onbevooroordeeld en onbevangen zijn belangrijk. Mensen hebben al snel de neiging om met 1 woord aan iets te doen koppelen. Graag zou ik dingen concreter dan willen zien. Dus geen melding van: Jij bent laks, nee beschrijf concreet het gedrag. Daarmee voorkom je dat je ander kwetst? Maar ja, Jezus kon ook hard zijn, hij riep dan huichelaars! Terwijl ik daar zelf niet zo snel voor zou kiezen. Maar Jezus kon ook alles doorzien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 01:01
 
RICHARDRI464 schreef:
Niet alle PKN kerken zegenen het in dat klopt. Als een kerk dat niet wil moeten zijn hier tegen protest aan tekenen. Arie Boomsma wil graag dat alle kerken homo huwelijk gaat in zegenen.

wat de pkn formule betreft ben ik het met Piet eens, mocht het zo zijn dat er van die huwlijken worden afgesloten, laat ik me uitschrijven, als iedereen die het er niet mee eens is dat zou doen is het al gauw einde discussie, veroordelen de mens opzich mogen we niet, maar het hele gebeuren wel uitsluiten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 10:21
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben lid van een PKN kerk en vind dat je er wat beledigend over doet.....Het hoeft jouw kerk niet te zijn maar om het nu gelijk niet zinnig te noemen.......jammer hoor

Ik voel het precies zoals jij Willemijn,
erg beledigend zelfs.

Gaan wij zo met elkaar om als christenen?

Soms snap ik het niet....er zijn zoveel geloven

Stel dat mijn ouders Katholiek, Ger Gem of een ander geloof hadden,
dan had ik dat geloof nu ook gehad.

Bij mij in de kerk is er een overeenstemming,
er mag nieteens getrouwd worden door mensen van het zelfde geslacht.
Ik voel me hier in de PKN kerk heel erg op mn gemak,
hier is nog naasten liefde, hebben ze nog wat voor elkaar over.
Dat is zo fijn...dat de Dominee en de gemeente zo meeleefd als je... je alleen voelt en verdriet hebt.
Ze er zijn voor je ...als je ze nodig hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:07
 
WILLEMIJN232 schreef:
ik heb het er niet over wat jij er goed en fout in vindt, het gaat mij erover dat je er andere mensen pijn meedoet om er zo over te praten.........
Wat jij als niet zinvol ervaart kan voor een ander heel belangrijk zijn.... en omdat jij er toevallig een andere beleving bij hebt noem je het maar niet zinnig en doe je een ander pijn omdat die er wel veel verdieping en kracht uithaalt.....?

het gaat niet altijd om of wij mensen ons ''goed voelen''
niet alles hoeft met de mantel der liefde worden bedekt.
gad je in een gemeente van paulus gezeten, had je ZEKER een afwijzende reactie gehad, al dan niet uit de kerk gezet (1cor5).

als de Bijbel ZO DUIDELIJK tegen homoseksualiteit is, hoe kan je dan zo`n relatie zegenen in de kerk in Zijn naam, ik kan er echt niet Bij.
de kerk is geen gezellig teeclubje, waar iedereen zich goed moeten voelen, en waar de zonde niet besproken kan worden, waar er geen vermaning is.

als ik echt eerlijk ben, kan het me geen biet schelen dat mensen zich storen aan mijn opvatting, of andere die letterlijk deze zaken met de Bijbel in de hand kunnen weerleggen en afwijzen.

Paulus de apostelen en jezus zelf waren ok recht voor zn raap, in soms niet te misverstane woorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:10
 
RICHARDRI464 schreef:
Daarom vind ik onbevooroordeeld en onbevangen zijn belangrijk. Mensen hebben al snel de neiging om met 1 woord aan iets te doen koppelen. Graag zou ik dingen concreter dan willen zien. Dus geen melding van: Jij bent laks, nee beschrijf concreet het gedrag. Daarmee voorkom je dat je ander kwetst? Maar ja, Jezus kon ook hard zijn, hij riep dan huichelaars! Terwijl ik daar zelf niet zo snel voor zou kiezen. Maar Jezus kon ook alles doorzien.

alweer een aanmerking op Jezus/God?

ga je nu vertellen dat Hij wel wat politiek correcter en liever kon zijn?
over welke Jezus hebben jullie het?
je eigen ingebeelde psychotherapeut in de hemel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:33
 
DAVID923 schreef:
het gaat niet altijd om of wij mensen ons ''goed voelen''
niet alles hoeft met de mantel der liefde worden bedekt.
gad je in een gemeente van paulus gezeten, had je ZEKER een afwijzende reactie gehad, al dan niet uit de kerk gezet (1cor5).

als de Bijbel ZO DUIDELIJK tegen homoseksualiteit is, hoe kan je dan zo`n relatie zegenen in de kerk in Zijn naam, ik kan er echt niet Bij.
de kerk is geen gezellig teeclubje, waar iedereen zich goed moeten voelen, en waar de zonde niet besproken kan worden, waar er geen vermaning is.

als ik echt eerlijk ben, kan het me geen biet schelen dat mensen zich storen aan mijn opvatting, of andere die letterlijk deze zaken met de Bijbel in de hand kunnen weerleggen en afwijzen.

Paulus de apostelen en jezus zelf waren ok recht voor zn raap, in soms niet te misverstane woorden.



Weet je, toen ik zo oud was als jij nu bent dacht ik ook dat ik alles wist en hoe het allemaal in elkaar stak......
Daarbij vind ik
het ook helemaal niet boeiend wat mensen van mij als persoon vinden maar over wat ik geloof en waar ik verdieping uithaal daar verwacht ik wel enig respect voor, je hoeft het er helemaal niet eens mee te zijn, dat is heel wat anders.....en daar kan ik ook best tegen.....
Maar je kan in ieder geval wel het fatsoen in je lijf hebben om in ieder geval een poging te doen om te begrijpen dat het voor een ander heel waardevol is.....
Doe ik ook bij andere bijdrages ook al snap ik daar soms niets van.......

Dus doe eens een poging om wat minder kort door de bocht te zijn Knipoog smiley
Goed leermoment als je pas 31 bent Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:38
 
DAVID923 schreef:
het gaat niet altijd om of wij mensen ons ''goed voelen''
niet alles hoeft met de mantel der liefde worden bedekt.
gad je in een gemeente van paulus gezeten, had je ZEKER een afwijzende reactie gehad, al dan niet uit de kerk gezet (1cor5).

als de Bijbel ZO DUIDELIJK tegen homoseksualiteit is, hoe kan je dan zo`n relatie zegenen in de kerk in Zijn naam, ik kan er echt niet Bij.
de kerk is geen gezellig teeclubje, waar iedereen zich goed moeten voelen, en waar de zonde niet besproken kan worden, waar er geen vermaning is.

als ik echt eerlijk ben, kan het me geen biet schelen dat mensen zich storen aan mijn opvatting, of andere die letterlijk deze zaken met de Bijbel in de hand kunnen weerleggen en afwijzen.Paulus de apostelen en jezus zelf waren ok recht voor zn raap, in soms niet te misverstane woorden.


dat weet ik zo net nog niet david,
in liefde vermanen was ook een eigenschap van paulus, die ik in deze bijdrage van je nog niet zo snel terug kan vinden.
paulus gebruikte ooit een list, om mensen tot Christus te brengen.
hij ging niet de confrontatie aan in de vorm van; jullie doen het helemaal fout, jullie zullen verloren gaan omdat jullie de verkeerde god dienen, of later; omdat jullie God op de verkeerde manier dienen; nee, hij zegt dan; zal ik jullie prijzen? in deze prijs ik jullie niet...........pastoraal he?

dus geen rechtlijnigheid, zoals jij voor lijkt te staan, maar een ingang zoeken om het hart van mensen te bereiken.
een altaar voor een onbekende God...........
niet heel erg zoals wij dat gewend zijn, toch?
ik begrijp je emotie, maar de vorm waarin je mensen benaderen kunt, is divers.
natuurlijk is het zo, dat ook de Heere Jezus soms woorden koos, die confronterend waren, maar vaker gebruikte hij liefde, om mensen tot zich te trekken.
Hij huilde, en bad voor hen; hoe vaak heb Ik jullie onder mijn vleugels willen verzamelen, maar jullie willen het niet......
daar zit iets in van goedbedoelde liefde, afwijzing, en verdriet, diepe pijn.
geen dogmatiek dus, die in je verstand nestelt, maar liefde, die je kwetsbaar maakt, en je hart raakt!!

ik wens je een Liefdevolle zondag
hannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:45
 
WILLEMIJN232 schreef:
ik heb het er niet over wat jij er goed en fout in vindt, het gaat mij erover dat je er andere mensen pijn meedoet om er zo over te praten.........
Wat jij als niet zinvol ervaart kan voor een ander heel belangrijk zijn.... en omdat jij er toevallig een andere beleving bij hebt noem je het maar niet zinnig en doe je een ander pijn omdat die er wel veel verdieping en kracht uithaalt.....?
Hier op het forum zijn 2300 leden. Ik kan geen rekening houden met evt kwetsen van mensen, ik heb slechts kritiek op datgene er geleerd wordt.

Is het ook kwetsend als ik over theezakjes ga praten? Ik vind het nl. de meest onzinnige activiteit die er bestaat.

Is het kwetsend als ik Ajax ga praten/

Is het kwetsend als ik over politiek praat?

Is het kwetsend als ik over kinderen praat?

Dit zijn slechts rethorische vragen, ik hoef er geen antwoord op.

Op het moment, dat de bevrijding van zonde uit je evangelie haalt, is het evangelie wat je vertelt niet zinnig in de ogen van de Bijbel. De reden dat in PKN kerken homoseksuelen ingezegend worden, hetzij in huwelijk, hetzij in het ambt, is dat ze zonde niet meer als zonde beschouwen.
Het evangelie is een sociaal evangelie geworden, met hulp aan de zwakkeren zonder oog te hebben voor de redding van de ziel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:50
 
HANNAH810 schreef:
dat weet ik zo net nog niet david,
in liefde vermanen was ook een eigenschap van paulus, die ik in deze bijdrage van je nog niet zo snel terug kan vinden.
paulus gebruikte ooit een list, om mensen tot Christus te brengen.
hij ging niet de confrontatie aan in de vorm van; jullie doen het helemaal fout, jullie zullen verloren gaan omdat jullie de verkeerde god dienen, of later; omdat jullie God op de verkeerde manier dienen; nee, hij zegt dan; zal ik jullie prijzen? in deze prijs ik jullie niet...........pastoraal he?

dus geen rechtlijnigheid, zoals jij voor lijkt te staan, maar een ingang zoeken om het hart van mensen te bereiken.
een altaar voor een onbekende God...........
niet heel erg zoals wij dat gewend zijn, toch?
ik begrijp je emotie, maar de vorm waarin je mensen benaderen kunt, is divers.
natuurlijk is het zo, dat ook de Heere Jezus soms woorden koos, die confronterend waren, maar vaker gebruikte hij liefde, om mensen tot zich te trekken.
Hij huilde, en bad voor hen; hoe vaak heb Ik jullie onder mijn vleugels willen verzamelen, maar jullie willen het niet......
daar zit iets in van goedbedoelde liefde, afwijzing, en verdriet, diepe pijn.
geen dogmatiek dus, die in je verstand nestelt, maar liefde, die je kwetsbaar maakt, en je hart raakt!!

ik wens je een Liefdevolle zondag
hannah

In een pastoraal gesprek is er ruimte voor deze dingen vind ik. Hier op het forum vind ik dat je best wel duidelijk mag zijn in je standpunten. Sommige mensen durven niet uit te komen voor hun mening omdat ze voortdurend bang zijn wat andere mensen zullen zeggen.
Dit forum is juist bij uitstek geschikt om onderwerpen te bespreken die lastig zijn in een persoonlijk gesprek, omdat het dan gaat om de interactie.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 8 augustus 2010, 11:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:54
 
Respecteer elkaars mening alsjeblieft..........Ja ik ben aangesloten bij een PKN kerk en ja ik accepteer homofilie,of liever gezegd;de liefde tussen 2 personen van hetzelfde geslacht.

Ik weet dat God ons verstand heeft gegeven om zelf na te denken....het is 2010,zou God willen dat we stil zouden staan in onze ontwikkeling?

Ik denk dat dit net zo'n oeverloze discussie is als over de evolutie......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:55
 
CROSSROAD317 schreef:
Daar lezen sommige mensen voor het gemak overheen Willemijn .... Jammer dat de reacties die je dan krijgt zo onnadenkend en kwetsend kunnen zijn.
Misschien moet je de postings van sommige mensen maar naast je neerleggen en denken, tis zijn/haar mening maar ik wil daar niets mee doen. Knipoog smiley
Het is een welbeproefde manier om meningen van anderen maar uit te sluiten en hen als zodanig maar te isoleren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 12:02
 
CHATULIEM619 schreef:
De reden dat in PKN kerken homoseksuelen ingezegend worden, hetzij in huwelijk, hetzij in het ambt, is dat ze zonde niet meer als zonde beschouwen.

Denk je echt dat het zo zwart/wit is Chat?Dan zou een pkn-er klakkeloos leven,zich nergens meer druk om maken,geloof me,de waarheid is anders.
Ook de pkn ziet de Bijbel als het juiste Woord maar intreperteert het anders(en jij weet donders goed hoe Knipoog smiley )

Het is trouwens vreemd om de pkn op 1 grote hoop te gooien,niet iedereen denkt hetzelfde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 12:06
 
CHATULIEM619 schreef:
Op het moment, dat de bevrijding van zonde uit je evangelie haalt, is het evangelie wat je vertelt niet zinnig in de ogen van de Bijbel. De reden dat in PKN kerken homoseksuelen ingezegend worden, hetzij in huwelijk, hetzij in het ambt, is dat ze zonde niet meer als zonde beschouwen.
Het evangelie is een sociaal evangelie geworden, met hulp aan de zwakkeren zonder oog te hebben voor de redding van de ziel

Zonde wordt door mensen in de PKN nog zeker wel als zonde gezien. Ook is de bevrijding van zonde door God nog steeds een essentieel onderdeel in leer en leven van de kerk en haar leden. Dat ze wellicht anders denken dan jij, betekent nog niet dat ze meteen geen zinnig evangelie kennen.

Wat me verder ook weer tegenstaat in deze discussie is het gemak waarin toch een bepaald soort zonde weer naar boven getrokken wordt alsof God in zondegradaties denkt. Want waarom zo hard reageren naar mensen die vallen voor hetzelfde geslacht en niet naar mensen die (geniepig) de boel belazeren door leugen en bedrog???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 12:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier op het forum zijn 2300 leden. Ik kan geen rekening houden met evt kwetsen van mensen, ik heb slechts kritiek op datgene er geleerd wordt.

Is het ook kwetsend als ik over theezakjes ga praten? Ik vind het nl. de meest onzinnige activiteit die er bestaat.

Is het kwetsend als ik Ajax ga praten/

Is het kwetsend als ik over politiek praat?

Is het kwetsend als ik over kinderen praat?

Dit zijn slechts rethorische vragen, ik hoef er geen antwoord op.

Op het moment, dat de bevrijding van zonde uit je evangelie haalt, is het evangelie wat je vertelt niet zinnig in de ogen van de Bijbel. De reden dat in PKN kerken homoseksuelen ingezegend worden, hetzij in huwelijk, hetzij in het ambt, is dat ze zonde niet meer als zonde beschouwen.
Het evangelie is een sociaal evangelie geworden, met hulp aan de zwakkeren zonder oog te hebben voor de redding van de ziel


Misschien is het wel eens goed voor je om niet zoveel te vinden? Je vind overal wat van en hebt er een oordeel over.
Bedenk je eens dat je ook naar dingen kunt kijken zonder er meteen iets van te vinden of te willen veranderen.

Enne, ik heb heel lang geleden wel eens een cursus "kaarten maken met theezakjes"gedaan, was erg leuk wat ik me er van herinner..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 12:28
 
LEANNE226 schreef:
Denk je echt dat het zo zwart/wit is Chat?Dan zou een pkn-er klakkeloos leven,zich nergens meer druk om maken,geloof me,de waarheid is anders.
Ook de pkn ziet de Bijbel als het juiste Woord maar intreperteert het anders(en jij weet donders goed hoe Knipoog smiley )

Het is trouwens vreemd om de pkn op 1 grote hoop te gooien,niet iedereen denkt hetzelfde.
In de eerste bijdrage van het forum stond duidelijk de PKN kerk. Zullen we het dan nuanceren? In de PKN die homofilie inzegent, laten we zeggen de pro homo PKN en de anti homo PKN? Of moeten we de oude definitie van stal halen, de vrij(zinnige) en de orthodoxe?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6