ChristianMatch
 


Forum

Het homohuwelijk en de PKN kerk
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 12:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Weet je, toen ik zo oud was als jij nu bent dacht ik ook dat ik alles wist en hoe het allemaal in elkaar stak......
Daarbij vind ik
het ook helemaal niet boeiend wat mensen van mij als persoon vinden maar over wat ik geloof en waar ik verdieping uithaal daar verwacht ik wel enig respect voor, je hoeft het er helemaal niet eens mee te zijn, dat is heel wat anders.....en daar kan ik ook best tegen.....
Maar je kan in ieder geval wel het fatsoen in je lijf hebben om in ieder geval een poging te doen om te begrijpen dat het voor een ander heel waardevol is.....
Doe ik ook bij andere bijdrages ook al snap ik daar soms niets van.......

Dus doe eens een poging om wat minder kort door de bocht te zijn Knipoog smiley
Goed leermoment als je pas 31 bent Knipoog smiley
Je beschrijft een proces in je leven waarvan ik meer wil weten. Je ziet dingen niet meer zoals vroeger, maar wat is er wel van overgebleven en wat is veranderd in je denken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 13:23
 
WILLEMIJN232 schreef:
Weet je, toen ik zo oud was als jij nu bent dacht ik ook dat ik alles wist en hoe het allemaal in elkaar stak......
Daarbij vind ik
het ook helemaal niet boeiend wat mensen van mij als persoon vinden maar over wat ik geloof en waar ik verdieping uithaal daar verwacht ik wel enig respect voor, je hoeft het er helemaal niet eens mee te zijn, dat is heel wat anders.....en daar kan ik ook best tegen.....
Maar je kan in ieder geval wel het fatsoen in je lijf hebben om in ieder geval een poging te doen om te begrijpen dat het voor een ander heel waardevol is.....
Doe ik ook bij andere bijdrages ook al snap ik daar soms niets van.......

Dus doe eens een poging om wat minder kort door de bocht te zijn Knipoog smiley
Goed leermoment als je pas 31 bent Knipoog smiley

dorgreden, ik ben ouder dus ik heb gelijk. hahahaa...
moet niet gekker worden.
ik volg gewoon de Bijbel, zaken die er letterlijk instaan.

dit is geen discussie meer me debat regels en argumenten, maar gevoel. kansloos!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 13:27
 
CHATULIEM619 schreef:
Je beschrijft een proces in je leven waarvan ik meer wil weten. Je ziet dingen niet meer zoals vroeger, maar wat is er wel van overgebleven en wat is veranderd in je denken?



Dat is de weg naar volwassenheid Chatuliem, die heb jij toch -hoop ik- ook doorlopen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 13:29
 
HANNAH810 schreef:
dat weet ik zo net nog niet david,
in liefde vermanen was ook een eigenschap van paulus, die ik in deze bijdrage van je nog niet zo snel terug kan vinden.
paulus gebruikte ooit een list, om mensen tot Christus te brengen.
hij ging niet de confrontatie aan in de vorm van; jullie doen het helemaal fout, jullie zullen verloren gaan omdat jullie de verkeerde god dienen, of later; omdat jullie God op de verkeerde manier dienen; nee, hij zegt dan; zal ik jullie prijzen? in deze prijs ik jullie niet...........pastoraal he?

dus geen rechtlijnigheid, zoals jij voor lijkt te staan, maar een ingang zoeken om het hart van mensen te bereiken.
een altaar voor een onbekende God...........
niet heel erg zoals wij dat gewend zijn, toch?
ik begrijp je emotie, maar de vorm waarin je mensen benaderen kunt, is divers.
natuurlijk is het zo, dat ook de Heere Jezus soms woorden koos, die confronterend waren, maar vaker gebruikte hij liefde, om mensen tot zich te trekken.
Hij huilde, en bad voor hen; hoe vaak heb Ik jullie onder mijn vleugels willen verzamelen, maar jullie willen het niet......
daar zit iets in van goedbedoelde liefde, afwijzing, en verdriet, diepe pijn.
geen dogmatiek dus, die in je verstand nestelt, maar liefde, die je kwetsbaar maakt, en je hart raakt!!

ik wens je een Liefdevolle zondag
hannah

onzin, enkele voorbeelden:

rom 1:

24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.


1cor 5:

9 Ik schreef u reeds in mijn brief, dat gij niet moest omgaan met hoereerders; 10 niet met de hoereerders uit deze wereld in het algemeen of met de geldgierigen en oplichters of afgodendienaars, want dan zou men wel uit de wereld moeten gaan. 11 Nu evenwel schrijf ik u, dat gij niet moet omgaan met iemand, die, al heet hij een broeder, een hoereerder, geldgierige, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard, of oplichter is; met zo iemand moet gij zelfs niet samen eten. 12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.

gal 1:

6 Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie, 7 en dat is geen evangelie. Er zijn echter sommigen, die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt! 9 Gelijk wij vroeger reeds gezegd hebben, zeg ik thans nog eens: indien iemand u een evangelie predikt, afwijkend van hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt!
10 Tracht ik thans mensen te winnen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Indien ik nog mensen trachtte te behagen, zou ik geen dienstknecht van Christus zijn.


2 cor 11:

1 Och, verdroegt gij een weinig onverstand van mij! Maar dat doet gij ook. 2 Want met een ijver Gods waak ik over u, want ik heb u verbonden aan één man, om u als een reine maagd voor Christus te stellen. 3 Maar ik vrees, dat misschien, zoals de slang met haar sluwheid Eva verleidde, uw gedachten van de eenvoudige [en loutere] toewijding aan Christus afgetrokken zullen worden. 4 Want indien de eerste de beste een andere Jezus predikt, die wij niet hebben gepredikt, of gij een andere geest ontvangt, die gij niet hebt ontvangen, of een ander evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, dan verdraagt gij dat zeer wel. 5 Ik acht toch volstrekt niet te hebben ondergedaan voor die onvergelijkelijke apostelen.

**
hier kan je gwoon niet onderuit!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 13:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat is de weg naar volwassenheid Chatuliem, die heb jij toch -hoop ik- ook doorlopen?

staat dat gelijk aan de Bijbel verloochenen? laat mij dan maar peter pan blijven. ik vind je lauw wilemijn. schande! bekeer je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 14:10
 
CHATULIEM619 schreef:
In de eerste bijdrage van het forum stond duidelijk de PKN kerk. Zullen we het dan nuanceren? In de PKN die homofilie inzegent, laten we zeggen de pro homo PKN en de anti homo PKN? Of moeten we de oude definitie van stal halen, de vrij(zinnige) en de orthodoxe?



Zoals ik eerder al aanhaalde is de PKN hooguit een administratieve coöperatie voor een verzameling kerkelijke gemeentes.

Het hele nut van de pkn als instituut ontgaat mij.
Het is een geloofsgemeenschap van andersdenkenden.

Toen Annette en ik gingen trouwen (bij de pkn ) werd er nauwelijks over onze gescheiden staat gesproken, ook ons samenwonen werd met de mantel der liefde bedekt.
Mijn zusje zit ook bij een pkn kerk, bij die gemeente was ons huwelijk echt niet zonder meer kerkelijk bevestigd geweest.
Onder meer een schuldbelijdenis en mogelijk andere kerkelijke tuchtmaatregelen hadden er in het voortraject deel van uit gemaakt.

Overigens ben ik geen lid bij de pkn.
Alleen al door enkele publieke uitwassen van de pkn zou het niet bij mij passen.
Het inzegenen van homohuwelijken is daar een voorbeeld van.
Ook het excuus van de pkn, bij monde van haar roerganger ds Pleysier, aan de moslimwereld over Fitna, vind ik een schandelijk iets.
PKN (en ook het CDA) wrijven mij te dicht naar de moslimwereld toe.
Waar staan die P en die C eigenlijk nog voor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 14:22
 
PIETER649 schreef:
Zoals ik eerder al aanhaalde is de PKN hooguit een administratieve coöperatie voor een verzameling kerkelijke gemeentes.

Het hele nut van de pkn als instituut ontgaat mij.
Het is een geloofsgemeenschap van andersdenkenden.

Toen Annette en ik gingen trouwen (bij de pkn ) werd er nauwelijks over onze gescheiden staat gesproken, ook ons samenwonen werd met de mantel der liefde bedekt.
Mijn zusje zit ook bij een pkn kerk, bij die gemeente was ons huwelijk echt niet zonder meer kerkelijk bevestigd geweest.
Onder meer een schuldbelijdenis en mogelijk andere kerkelijke tuchtmaatregelen hadden er in het voortraject deel van uit gemaakt.

Overigens ben ik geen lid bij de pkn.
Alleen al door enkele publieke uitwassen van de pkn zou het niet bij mij passen.
Het inzegenen van homohuwelijken is daar een voorbeeld van.
Ook het excuus van de pkn, bij monde van haar roerganger ds Pleysier, aan de moslimwereld over Fitna, vind ik een schandelijk iets.
PKN (en ook het CDA) wrijven mij te dicht naar de moslimwereld toe.
Waar staan die P en die C eigenlijk nog voor?



Maar je bent wel in een pkn kerk getrouwd ondanks je kritieken???? Of lees ik het verkeerd, ook een optie Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 14:37
 
DAVID923 schreef:
staat dat gelijk aan de Bijbel verloochenen? laat mij dan maar peter pan blijven. ik vind je lauw wilemijn. schande! bekeer je!


Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Geschokte, onthutste smiley je studeert theologie toch, David? bestudeer je God zelf ook eens, als je tijd hebt?


en Hij zeide tot sommigen, die vertrouwden, dat zij rechtvaardig waren, en de anderen minder achtten, deze gelijkenis;
twee mensen gingen op in de tempel om te bidden;
de ene was een farizeeër, de andere een tollenaar.
de farizeeër staande, bad dit bij zichzelf; Vader, ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers, of ook gelijk deze tollenaar.
ik vast twee maal per week, ik geef tienden van wat ik bezit.

wie zichzelf verhoogd, zal vernedert worden, maar die zichzelf vernedert, zal verhoogd worden.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 8 augustus 2010, 15:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 14:55
 
je slaat de plank mis, ik zeg nimmer zonde zonde te zijn!
ik ben juist die zondaar die zich van ellende en schuld besef op de borst slaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:37
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat is de weg naar volwassenheid Chatuliem, die heb jij toch -hoop ik- ook doorlopen?
Mijn weg naar volwassenheid is duidelijk een andere geweest dan de jouwe. Ik heb nl. grenzen gesteld aan mijn twijfelen. Het Woord van God als waarheid nemen is voor mij nog steeds het richtsnoer in mijn leven.
Betekent dat dat ik niet milder ben geworden? Natuurlijk, dat is een proces wat iedereen ondergaat. Maar het Woord van God is voor mij nog steeds de Waarheid gebleken. Waarom, zul je denken? Omdat ik nog steeds merk dat bevrijding hetgene is wat de mens tot echte genezing kan brengen. En ontkenning voert nog steeds tot slavernij. En als je zonde, vergeving en bevrijding uit het evangelie haalt blijven mensen in hun slavernij.....
Heb ik dan geen empathie? Juist wel, maar als mensen ziek zijn en ze willen het medicijn niet en ze ontkennen dat ze ziek zijn, daar kan ik niks mee. En in mijn ogen zitten veel mensen in een ontkenningsfase. Ik heb God niet nodig, ik zoek het zelf wel uit. Dat is de mentaliteit die in mijn ogen ook bij christenen heerst. Daarom wijs ik mensen op bevrijding, en dat dat soms harteloos overkomt, is omdat mensen liever willen volharden in hun zonde, dan dat ze zich willen bekeren. En bekering, is denk ik bij velen nodig.
De felheid van Jezus boodschap was juist gericht tegenover mensen die beter zouden moeten weten, maar die de vrijheid hadden genomen de boodschap maar te vervangen door hun eigen boodschap. En vreemd genoeg zien we hetzelfde nu gebeuren. De echte boodschap is vervangen door wetticisme of vrijzinnigheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEANFRITS816





Berichten: 66

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:53
 
God is en was altijd hetzelfde en zal altijd hetzelfde blijven. dus zonde is zonde ook al doet iedereen het. of het nu gata om geimpregneerd hout stoken of homofolie maakt niet uit. wat voor zonde het dus ook is. wel mogen we zelf binnen de kaders van de bijbel ons gezonde verstand gebruiken. bv mag je wel of niet fietsen op zondag zal de een met ja beantwoorden en de ander met nee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:54
 
LEANNE226 schreef:
Respecteer elkaars mening alsjeblieft..........Ja ik ben aangesloten bij een PKN kerk en ja ik accepteer homofilie,of liever gezegd;de liefde tussen 2 personen van hetzelfde geslacht.

Ik weet dat God ons verstand heeft gegeven om zelf na te denken....het is 2010,zou God willen dat we stil zouden staan in onze ontwikkeling?

Ik denk dat dit net zo'n oeverloze discussie is als over de evolutie......

Even over het vetgemaakte gedeelte; door het zo te stellen lijkt het alsof je stilstaat in je ontwikkeling als je niet met je tijd meegaat. Het is echter nog maar de vraag of het meegaan met de tijd een vooruitgang of achteruitgang is.

God roept ons nergens in de bijbel op om mee te gaan met 'onze tijd'. Integendeel de bijbel staat juist vol met vermaningen om NIET mee te gaan met de tijdgeest. Vanuit de bijbel ben ik eerder geneigd om te denken dat meegaan met de ontwikkelingen in/van de wereld achteruitgang is gezien vanuit bijbels perspectief. De bijbel voorspelt immers dat naarmate de tijd vordert, de mens zal degenereren en slechter zal worden en dat het op aarde steeds donkerder zal worden.

Daarbij denk ik dat God echt niet onder de indruk is van onze 'ontwikkeling'. Lees maar eens 1 Cor 1. Ik citeer een paar verzen:
"Waar blijft de wijze? Waar de schriftgeleerde? Waar de redetwister van deze tijd? Heeft God niet de wijsheid der wereld tot dwaasheid gemaakt?"
"Want daar de wereld in de wijsheid Gods door haar wijsheid God niet gekend heeft, heeft het Gode behaagd door de dwaasheid der prediking te redden hen die geloven."
"Want het dwaze van God is wijzer dan de mensen en het zwakke van God is sterker dan de mensen."

Of Romeinen 12:2 "En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene."

Volgens mij wordt een christen opgeroepen om te groeien in het geloof en in karakter. Niet om de wereldse ontwikkelingen te volgen, maar om -tegen de stroom in- vast te blijven houden aan Gods Woord. Dit houdt onderwerping in aan de normen van God, wie zijn wij om het beter te weten? (Zie bijv. Jacobus 4)

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 8 augustus 2010, 15:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEANFRITS816





Berichten: 66

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:02
 
sterker nog als wij de generatie zouden zijn die het merkteken van het beest zouden meemaken en er zouden erbij zijn die niet opgenomen zijn,moet je heeeeel sterk in je schoenen staan om niet mee te doen. goed om alvast te oefenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:14
 
Sommige mensen gaan er maar te gemakkelijk van uit dat het evangelie vrijblijvend is. Terwijl dat niet het geval is. We hebben onze gemeente Elisa genoemd. En Elisa was iemand die leefde in een wereld waarin het volk van God God de rug toegekeerd had. Massaal aanbad men Baäl, met als hogepriesteres Izebel, de vrouw van koning Achab. Waarom deed men dit zo massaal. Waren ze vergeten dat ze het uitverkoren volk van God waren of gingen ze er juist van uit dat ze dat wel zouden blijven ondanks hun handelen?
De mentaliteit die opgeld doet, is in mijn ogen hetzelfde, het gaat er niet om wat je doet, want je bent toch wel behouden. Maar stel nu eens, dat homo's zondigen? En jij hebt wel de mogelijkheid ze het evangelie aan te bieden, maar je wilt dat niet? Je sluit je ogen voor de zonde en je denkt, ach dat neemt God toch wel met een korreltje zout?
We hebben het nu over homo's maar je zou het nog breder kunnen trekken. Ieder mens heeft immers de genade van God nodig en wat doe je er eigenlijk mee? In hoeverre ben je een getuige en in hoeverre ben je een sta-in-de-weg?


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 8 augustus 2010, 16:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Sommige mensen gaan er maar te gemakkelijk van uit dat het evangelie vrijblijvend is. Terwijl dat niet het geval is. We hebben onze gemeente Elisa genoemd. En Elisa was iemand die leefde in een wereld waarin het volk van God God de rug toegekeerd had. Massaal aanbad men Baäl, met als hogepriesteres Izebel, de vrouw van koning Achab. Waarom deed men dit zo massaal. Waren ze vergeten dat ze het uitverkoren volk van God waren of gingen ze er juist van uit dat ze dat wel zouden blijven ondanks hun handelen?
De mentaliteit die opgeld doet, is in mijn ogen hetzelfde, het gaat er niet om wat je doet, want je bent toch wel behouden. Maar stel nu eens, dat homo's zondigen? En jij hebt wel de mogelijkheid ze het evangelie aan te bieden, maar je wilt dat niet? Je sluit je ogen voor de zonde en je denkt, ach dat neemt God toch wel met een korreltje zout?
We hebben het nu over homo's maar je zou het nog breder kunnen trekken. Ieder mens heeft immers de genade van God nodig en wat doe je er eigenlijk mee? In hoeverre ben je een getuige en in hoeverre ben je een sta-in-de-weg?

en in hoeverre ben je "het zichtbare evangelie" en "de genade van God" door een helende persoon te zijn met woorden én daden in het leven van andere mensen....?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:50
 
HANNAH810 schreef:
en in hoeverre ben je "het zichtbare evangelie" en "de genade van God" door een helende persoon te zijn met woorden én daden in het leven van andere mensen....?
Om antwoord daarop te geven moet je elkaar leren kennen in het echie...dat kan niet via het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Mijn weg naar volwassenheid is duidelijk een andere geweest dan de jouwe. Ik heb nl. grenzen gesteld aan mijn twijfelen. Het Woord van God als waarheid nemen is voor mij nog steeds het richtsnoer in mijn leven.
Betekent dat dat ik niet milder ben geworden? Natuurlijk, dat is een proces wat iedereen ondergaat. Maar het Woord van God is voor mij nog steeds de Waarheid gebleken. Waarom, zul je denken? Omdat ik nog steeds merk dat bevrijding hetgene is wat de mens tot echte genezing kan brengen. En ontkenning voert nog steeds tot slavernij. En als je zonde, vergeving en bevrijding uit het evangelie haalt blijven mensen in hun slavernij.....
Heb ik dan geen empathie? Juist wel, maar als mensen ziek zijn en ze willen het medicijn niet en ze ontkennen dat ze ziek zijn, daar kan ik niks mee. En in mijn ogen zitten veel mensen in een ontkenningsfase. Ik heb God niet nodig, ik zoek het zelf wel uit. Dat is de mentaliteit die in mijn ogen ook bij christenen heerst. Daarom wijs ik mensen op bevrijding, en dat dat soms harteloos overkomt, is omdat mensen liever willen volharden in hun zonde, dan dat ze zich willen bekeren. En bekering, is denk ik bij velen nodig.
De felheid van Jezus boodschap was juist gericht tegenover mensen die beter zouden moeten weten, maar die de vrijheid hadden genomen de boodschap maar te vervangen door hun eigen boodschap. En vreemd genoeg zien we hetzelfde nu gebeuren. De echte boodschap is vervangen door wetticisme of vrijzinnigheid.

Sorry hoor, maar....je mag jezelf weleens spiegelen zoals ze dat op mijn werk zo mooi zeggen........

En empathisch? dat is een woord waar je volgens mij de betekenis niet goed van kent...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:33
 
Er zijn mensen die zich gekwetst voelen, maar de tekst van Romeinen 1:24 en volgende, kwetst dat ook geen mensen? Jezus zegt ook huichelaars, kwetst dat geen mensen? In welke optiek zou je mensen niet mogen kwetsen? Waar staat dat in den Bijbel?

Mijn oma zei: Als je bij een kerk behoort en die doen dingen welke NIET Bijbels zijn, dan wordt jij daar ook aan toe gerekend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:36
 
RICHARDRI464 schreef:
Er zijn mensen die zich gekwetst voelen, maar de tekst van Romeinen 1:24 en volgende, kwetst dat ook geen mensen? Jezus zegt ook huichelaars, kwetst dat geen mensen? In welke optiek zou je mensen niet mogen kwetsen? Waar staat dat in den Bijbel?

Mijn oma zei: Als je bij een kerk behoort en die doen dingen welke NIET Bijbels zijn, dan wordt jij daar ook aan toe gerekend.

Even voor de duidelijkheid: ik voel me niet persoonlijk gekwetst, ik voel me gekwetst omdat de kerk waar ik zoveel kracht en zoveel zingeving uithaal zo naar beneden wordt gehaald.........dat is heel wat anders......
Volgens mij hoor je dat ook niet te doen, zeker niet als je pretendeert christen te zijn.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 8 augustus 2010, 17:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIK390





Berichten: 168

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Even voor de duidelijkheid: ik voel me niet persoonlijk gekwetst, ik voel me gekwetst omdat de kerk waar ik zoveel kracht en zoveel zingeving uithaal zo naar beneden wordt gehaald.........dat is heel wat anders......
Volgens mij hoor je dat ook niet te doen, zeker niet als je pretendeert christen te zijn.......

willemijn als jij tot zoon kerk hoord die huwelijken afsluiten wat tegen Gods woord is ben ik het volkomen met de oma van richardri eensen word jij ook aan toe gerekend zoon kerk ontheiligd Gods huis en verkondigd niet het gehele Gods woord
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:09
 
ERIK390 schreef:
willemijn als jij tot zoon kerk hoord die huwelijken afsluiten wat tegen Gods woord is ben ik het volkomen met de oma van richardri eensen word jij ook aan toe gerekend zoon kerk ontheiligd Gods huis en verkondigd niet het gehele Gods woord

Nou ja zeg! Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:17
 
WILLEMIJN232 schreef:
Even voor de duidelijkheid: ik voel me niet persoonlijk gekwetst, ik voel me gekwetst omdat de kerk waar ik zoveel kracht en zoveel zingeving uithaal zo naar beneden wordt gehaald.........dat is heel wat anders......
Volgens mij hoor je dat ook niet te doen, zeker niet als je pretendeert christen te zijn.......
Eerlijk gezegd gaat het me niet om een bepaalde kerk. Het gaat me veel meer om de leer die gepredikt wordt. En dan blijf ik bij mijn standpunt, als mensen ervan uit gaan God te kennen, en ze verleiden anderen tot een verkeerde leer, dan houdt God ze daar verantwoordelijk voor. Voor wie dat geldt is niet aan mij, maar het zou tot nadenken moeten zetten. Het is nl. niet zomaar wat wat we geloven, het is het evangelie tot redding van de mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:20
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd gaat het me niet om een bepaalde kerk. Het gaat me veel meer om de leer die gepredikt wordt. En dan blijf ik bij mijn standpunt, als mensen ervan uit gaan God te kennen, en ze verleiden anderen tot een verkeerde leer, dan houdt God ze daar verantwoordelijk voor. Voor wie dat geldt is niet aan mij, maar het zou tot nadenken moeten zetten. Het is nl. niet zomaar wat wat we geloven, het is het evangelie tot redding van de mens.

amen!

1 Tess 1,10
en uit de hemelen zijn Zoon te verwachten, die Hij uit de doden opgewekt heeft, Jezus, die ons verlost van de komende toorn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:23
 
DAVID923 schreef:
amen!

1 Tess 1,10
en uit de hemelen zijn Zoon te verwachten, die Hij uit de doden opgewekt heeft, Jezus, die ons verlost van de komende toorn.

Ik dacht toch echt dat jij van het forum af was? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:49
 
ben ik na vandaag ook.
maar wat een inhoudelijke reactie weer! je bent geweldig.
ow wat zie je me graag gaan :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:54
 
CHATULIEM619 schreef:
Om antwoord daarop te geven moet je elkaar leren kennen in het echie...dat kan niet via het forum.


ik bedoelde het ook alleen als gedachte in het algemeen, chatuliem;
dus niet naar de ander gericht, maar om ieder voor zichzelf eens over na te denken hoeveel je misschien voor anderen de genadevolle houding en de juiste woorden als troost zou kunnen bieden..........snapt uwes?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:59
 
DAVID923 schreef:
ben ik na vandaag ook.
maar wat een inhoudelijke reactie weer! je bent geweldig.
ow wat zie je me graag gaan :)

je mag van mij hier blijven hoor......denk dat je meer last van mij hebt dan ik van jou omdat ik niet inhoudelijk kan zijn......
je gelooft het waarschijnlijk niet maar ik heb zelfs al een theologiestudie afgerond Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:10
 
Aan WILLEMIJN232:

In de Bijbel staat een aantal categorie mensen welke zeer zeker niet de hemel in zullen gaan. Dat zijn hoereerders, dieven, leugenaars en mensen die onder de noemer "schandknaap" vallen. Nu weet ik niet precies wat dat precies is maar ik begrepen heb is dat mannen die het met mannen doen maar dan betaald. Maar goed deze mensen zullen dan niet de hemel in gaan. Als dat werkelijk zo is, dan is raar dat kerken homo huwelijk inzegent. Je zegent dieven ook niet in? Sta jij wel achter het feit dat er mensen van het gelijke geslacht met elkaar gaan? En als het geoorloofd is op welke bijbel tekst wordt dat gebaseerd? Wel zegt David de liefde voor mannen groter is dan die voor vrouwen. Maar er staat niet dat hij seks bedreef met zijn vriend.

Helaas heb ik van de heer Arie Boomsma ook geen reactie gehad om welke reden het wel geoorloofd waar dat in de Bijbel staat. NU zijn er mensen die beweren dat we nu in 2010 leven en niet meer in de Bijbelse tijden. Dat zou betekenen dat de Bijbel tot op zekere hoogte houdbaarheidsdatum heeft!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:43
 
ERIK390 schreef:
willemijn als jij tot zoon kerk hoord die huwelijken afsluiten wat tegen Gods woord is ben ik het volkomen met de oma van richardri eensen word jij ook aan toe gerekend zoon kerk ontheiligd Gods huis en verkondigd niet het gehele Gods woord

Ga elkaar aub. niet veroordelen op kerkgenootschap.
Het ontstaan van de PKN in 2004 heeft al genoeg verdriet en pijn veroorzaakt.
Is er iemand die gelooft dat God vraagt tot welk kerkgenootschap we gehoord hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 22:16
 
VISSER278 schreef:
Ga elkaar aub. niet veroordelen op kerkgenootschap.
Het ontstaan van de PKN in 2004 heeft al genoeg verdriet en pijn veroorzaakt.
Is er iemand die gelooft dat God vraagt tot welk kerkgenootschap we gehoord hebben?


De tijd dat vrijgemaakten geloofden dat zij alleen in de hemel kwamen is al lang voorbij en ik heb niet gekozen voor de PKN, mijn kerkgenootschap werd er gewoon in opgenomen. Eenheid kun je administratief wel maken maar verder niet forceren. Verder ben ik niet zo ongelukkig met een zekere diversiteit. Iemand die hecht aan de Statenvertaling en iets zoekt wat niet verandert in deze wereld kan zekerheid vinden in een wat meer behoudende kerk, en wie huppelend wil geloven en de Geest continu wil ervaren, wordt misschien charismatisch. Ik vind het allemaal prima, zoek iets wat bij je past. Geloof is al lang een randverschijnsel, geef elkaar de ruimte. Het blijkt voor mensen al onverteerbaar als mensen een andere kijk op de Bijbel hebben. Maar bedenk: ze kijken er tenminste nog naar.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 8 augustus 2010, 22:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6