ChristianMatch
 


Forum

partner met beperking of toch liever niet.......
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 19:19
 
Om aan te geven aan mensen is het niet altijd zichtbaar als je een beperking hebt kan een voordeel zijn maar ook een nadeel mensen verwachten dan teveel van je. Zo is dit mij het geval voor iemand die dan de vorm van dislectie heeft het word anders genoemd in mij geval dan Triple X Syndroom. Is vanaf mijn 5e jaar pas tot ontdekking gekomen naar een onderzoek omdat ik een achterstand had in mijn leren. Onder ander met praten heb dit via logopedie in groep 3 tot 8 ingehaald en 3 jaar speciaals onderwijs gehad om te leren van schrijven en rekenen.
Na nu gezien kan ik nog steeds slecht tegen stress en spanning waarop ik heel veel van rust hou en van een weide omgeving. Contact met mensen omgaan vind ik nog steeds heel erg moeilijk want mensen die ik niet ken ben ik snel verlegen en met comunicatie klap ik snel dicht. De vertrouwen heb je bij de ene sneller dan bij de andere die je dan wantrouwt. Gelukkig nadat ik vanaf juni 2009 niet meer zo snel meer hoef te werken in de maatschappij ben ik zelf ook meer tot rust gekomen en niet zo snel aangebrand naar de familie toe. Hoe dan ook elk mens mag er zijn in wie je ook bent. Mijn leven gaat net als een slak maar ook deze slak haalt de finich hoor en sta stevig in mijn schoenen ja ik mag er zijn.

Zo hoop ik dat iemand mij eens durft aan te spreken en mij ook die geduld op kan brengen dat ik langzaam aan in je mag vertrouwen.

Shalom.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 16:32
 
[quote=KABEE354]Jazeker...!
Ontopic in dit geval... Knipoog smiley

Van heel andere orde. Ik ben slechthorend.
Dit heb ik niet in mijn profiel hier vermeld, maar zal er zeker gauw mee komen in een contact. Ik ben me er van bewust dat het voor mij alleen maar goed zal zijn dat de ander ervan weet.


Ik heb een relatie gehad met een slechthorende. Zonder apparaat kon hij niets horen. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Met een klein beetje gebarentaal en oogcontact kom je heel ver. En liefde strijkt vele hobbels glad. Ik ben ook niet perfect. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 20:36
 
kan ik je een handje geven loes; me too! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BENNY340





Berichten: 41

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 13:25
 
ieder nadeel heeft een voordeel.
bekijk het posietief.
ik heb deslexie is ook niet altijd makkelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA309





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 22:53
 
Ik heb een visuele beperking en zet dit express niet in mn profiel, maar kom er wel mee in een evt chat/mailcontact. Had vandaag iemand op het werk, die vertelde dat hij het moeilijk vind mij te groeten! Nou sorry hoor, dat vind ik vreemd, waarom zou je iemand niet groeten, als hij/zij een beperking heeft. Voor die persoon wasde drempel heel hoog, wel goed gesprek gehad, maar blijf het maf vinden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 22:55
 
LAURA309 schreef:
Ik heb een visuele beperking en zet dit express niet in mn profiel, maar kom er wel mee in een evt chat/mailcontact. Had vandaag iemand op het werk, die vertelde dat hij het moeilijk vind mij te groeten! Nou sorry hoor, dat vind ik vreemd, waarom zou je iemand niet groeten, als hij/zij een beperking heeft. Voor die persoon wasde drempel heel hoog, wel goed gesprek gehad, maar blijf het maf vinden!


ieder nadeel heeft zn voordeel Laura... jouw match hoeft dus niet superknap te zijn Knipoog smiley terwijl hij zelf wel een heel leuke verschijning aan de haak zou slaan met jou! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA309





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 16:19
 
Thnx Pieter!!! Nee hoeft idd geen superknappe verschijning te zijn, haha, maar wel verzorgd, das wel belangrijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA883





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 11:10
 
LAURA309 schreef:
Ik heb een visuele beperking en zet dit express niet in mn profiel, maar kom er wel mee in een evt chat/mailcontact. Had vandaag iemand op het werk, die vertelde dat hij het moeilijk vind mij te groeten! Nou sorry hoor, dat vind ik vreemd, waarom zou je iemand niet groeten, als hij/zij een beperking heeft. Voor die persoon wasde drempel heel hoog, wel goed gesprek gehad, maar blijf het maf vinden!

Ik ben gewoon verblufd als ik dit lees......mijn mond zakt open.....wat is er moeilijk aan om gewoon simpel hallo te zeggen tegen iemand met beperking.....ben wel benieuwd wat iemand dan als drempel ervaart.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJA065





Berichten: 266

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:45
 
Iedereen is volwaardig bij God. Of je een beperking hebt of niet.
De maatschappij denkt er helaas anders over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 14:15
 
KATJA065 schreef:
Iedereen is volwaardig bij God. Of je een beperking hebt of niet.
De maatschappij denkt er helaas anders over.


Niet zo cynisch Katja, omdat iemand nu negatieve ervaringen heeft hoeft de hele maatschappij niet zo te zijn..... Verraste, verbaasde smiley
En er zijn altijd mensen die raar doen of je nu gehandicapt bent of niet.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA309





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 14:21
 
Tja Petra, ik begrijp het ook niet helemaal, vind het ook vrij eernstig!! De motivatie van die persoon was, dat hij een blinde jongen op de sportschool kende, die hij ook niet groette, omdat hij hem toch niet zag en dat hij daarom bij mij ook een drempel eervaarde. Ik antwoorde, dat wie of wat iemand ook is, het normaal en sociaal is, om iemand gewoon gedag te zeggen, maar vind het ook vrij ernstig dat ik daaar iemand, die veel ouder is dan ik, op moet wijzen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:23
 
Mijn moeder is bijna blind geworden door glaucoom. Ze ziet 1%. Ik ga altijd met haar winkelen. Nu lopen er ook best wel arrogante mensen rond in Hilversum. Maar zelfs een blindenstok zien de mensen niet. Ze lopen dr gewoon omver. Ze heeft ook altijd een button op. Gelukkig hebben wij nog nooit zo"n gast ontmoet die je gewoon voorbij loopt! Echt te belachelijk en totaal geen manieren. Ik merk wel dat ze mn moeder vaak niet als volwaardig aanzien en tegen haar spreken alsof ze het allemaal niet meer begrijpt. Als zij iets vraagt aan iemand loop ik ook meestal een stukje weg zodat ze wel tegen haar moeten praten. Dat werkt altijd wel.
Trek je maar niets aan van diegene Laura. Er zijn meer lieve goede mensen op de wereld dan ongemanierde.
Liefs Loes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MENNE507





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 13:06
 
Na lezen van deze thread voel ik me vrij/geïnspireerd genoeg om mijn profiel ook uit te breiden met mijn "handicap"/"labeltje"/"lastig onderwerp"...
Wie volgt? :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 14:18
 
MENNE507 schreef:
Na lezen van deze thread voel ik me vrij/geïnspireerd genoeg om mijn profiel ook uit te breiden met mijn "handicap"/"labeltje"/"lastig onderwerp"...
Wie volgt? :)

Als je echt van iemand gaat houden , neem je er de beperkingen graag bij ... ik zou er nooit geen probleem van gemaakt hebben of maken...is dan misschien wel iets lastiger , maar moeilijk gaat ook .... en heb ook zo men kinderen groot gebracht .. Ik groeide op met een verlamde vader en zag dat men moeder alles voor hem deed ... en volledig uit haar hart .. en we waren allen gelukkig .... ik durf gerust zeggen dat ik een gelukkige jeugd had , geen luxe of weelde maar wel veel liefde , vriendschap en respect rondom ons ..... en tja , ik had wat graag men man behouden ook al was dat voor de rest van onze dagen met een beperking .. of zelfs beperkingen ...
Fouten of beperkingen zie je dik , als de liefde dun is en ja ... zie je dus dun ( of niet ) als de liefde dik is ............. Dus bij kennismaking , gewoon even iets verder kijken .... ontdek je zo het mooie ... want hoe mooi het ook allemaal wel mag zijn ... één knip en het kan ook met ons al heel anders zijn ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3