ChristianMatch
 


Forum

Gebed voor heelheid van de schepping
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 13:18
 
Lieve CM'ers,

een vraag van mij zoals jullie me misschien al kennen als voorvechtster voor dierenwelzijn en respect voor onze biotoop, de aarde.

Misschien hebben meer van ons het gezien; beelden, gefilmd door iemand van een dierenwelzijnsorganisatie in Azië, van dieren in dierentuinen en circussen in Azië die vreselijk werden mishandeld voor, tijdens en na hun optredens en zeer dieronwaardig worden gehouden.

Ik wil jullie vragen om voor de bevrijding en het welzijn van deze dieren te willen bidden; voor de heelheid van de schepping.

Mieke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 14:32
 
MIEKE364 schreef:
Lieve CM'ers,

een vraag van mij zoals jullie me misschien al kennen als voorvechtster voor dierenwelzijn en respect voor onze biotoop, de aarde.

Misschien hebben meer van ons het gezien; beelden, gefilmd door iemand van een dierenwelzijnsorganisatie in Azië, van dieren in dierentuinen en circussen in Azië die vreselijk werden mishandeld voor, tijdens en na hun optredens en zeer dieronwaardig worden gehouden.

Ik wil jullie vragen om voor de bevrijding en het welzijn van deze dieren te willen bidden; voor de heelheid van de schepping.

Mieke




Vanavond in de Gebedsroom besteden wij er aandacht aan Mieke, ook zal ik zelf ervoor bidden, vreselijk deze toestanden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARNOLD765





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 16:24
 
ik wil je niet teleurstellen.
maar er staat in de bijbel dat de aarde in barensnood is en aan de vruchteloosheid is onderworpen.
heelheid komt er als de here jezus terugkomt.
we leven in een zondige wereld
arnold
als je wilt wil ik de plaatsen in de bijbel wel voor je opzoeken
arnold
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:20
 
ARNOLD765 schreef:
ik wil je niet teleurstellen.
maar er staat in de bijbel dat de aarde in barensnood is en aan de vruchteloosheid is onderworpen.
heelheid komt er als de here jezus terugkomt.
we leven in een zondige wereld
arnold
als je wilt wil ik de plaatsen in de bijbel wel voor je opzoeken
arnold

Ja, zo lust ik er nog wel een paar, Arnold. Dus laat Gods water maar over Gods akker stromen en zoek het maar uit. Dat is geen inhoud geven aan het christen zijn, he...
We zullen moeten redden wat er te redden valt en dat staat ook in de Bijbel.
We zullen het zout zijn en niet lauw. We zullen rechtvaardig zijn en barmhartig en we zullen ons ontfermen over wat zwak is en geen stem heeft, niet voor zichzelf kan opkomen.
Dat alles is tegen de natuurwetten, dat is helder maar wel de opdracht van Christus totdat Hij komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:21
 
EVA685 schreef:
Vanavond in de Gebedsroom besteden wij er aandacht aan Mieke, ook zal ik zelf ervoor bidden, vreselijk deze toestanden.

Dank je Eva, dat doet goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARNOLD765





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:24
 
wil natuurlijk niet zeggen dat we dan maar moeten aan rotzooien,tuurlijk niet.
maar heelheid komt pas als de heer terugkomt
dat blijft ook staan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:27
 
ARNOLD765 schreef:
wil natuurlijk niet zeggen dat we dan maar moeten aan rotzooien,tuurlijk niet.
maar heelheid komt pas als de heer terugkomt
dat blijft ook staan


Dat neemt niet weg dat er voor mag worden gebeden, ook dat is een opdracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 00:35
 
MIEKE364 schreef:
Dat neemt niet weg dat er voor mag worden gebeden, ook dat is een opdracht.

Heelheid van de Schepping,

het is momenteel bizar:

- branden bedreigen Moskou, stad met miljoenen inwoners, gaat nu iets beter, wegens regen.
- bruggen bij de rivier de Indus weggespoeld in India
- miljoenen mensen bedreigd door overstromingen in Pakistan
- overstromingen in Noord China
- overstromingen in Polen / Tsjechie / Duitland

Zo veel verschillende natuurrampen tegelijkertijd... op verschillende plaatsen, dat is voor mij met mijn 42 jaar, toch nieuw.

Goede en kwade mensen, hen treft hetzelfde lot... zo iets, zo staat het in Prediker. Wat is dan het nut, van het zich afzwoegen ten gunste van... ???

Miljoenen mensen binnen in Pakistan worden bedreigd door wassend water...
En miljarden mensen buiten Pakistan voelden zich bedreigd door wat er daar binnen gebeurde:

N.B. Pakistan is het land waar de Taliban opgeleid wordt... waar men bommen zou willen gooien, maar dat kan niet, Pakistan zou terugslaan met kernbommen... en nu is er eeen overstromingen waar vele miljoenen mensen last van hebben... en nu geeft de wereld noodhulp... en nu ???

Als het puur aan de mens ligt, dan creeert de mensheid 'recht en rechtvaardigheid' middels bommen, varierend van zelfmoordbom, bermbom tot kernbom. Maar dat is niet de oplossing. Dat gaat van agressieve haat tot alles dodende haat. Genesis schrijft al over hoe Lamech zich wreekte en... de zondvloed kwam.

Haat is niet de stem van God! Bij haat wreekt de mens zich, door onschuldigen te straffen. Haat leidt tot onrechtvaardigheid. Er is veel haat...

Proeven met rijst wezen uit: plak je op een potje rijst het woord 'haat', dan bederft het potje sneller... plak je op een potje rijst het woord 'liefde', dan blijft dat potje rijst langer goed. Wetenschappelijk is dus uitgetest, dat woorden van liefde, dus een kracht uitstralen die leidt tot behoud van de schepping.

De Stem van God is de Liefde. Liefde maakt heel.

Bidden om Heelheid in de Schepping is dus geen zinloze, maar juist een zinvolle daad. Woord en daad, zijn inderdaad eenheid. Bidt daarvoor en het zal beter gaan. Misschien niet direct, misschien niet overal. Maar als je goed kijkt, zie je, dat zelfs de wetenschap alreeds nu zegt dat het werkt,

waarom zou de atheistische, humanistische mens dan niet bidden?

En als de bijbel zegt dat het werkt,

waarom zou de christelijke mens dan niet bidden?
En als...

er zo veel nood is in de wereld,

waarom zou de atheistische en theistische mens dan niet samen bidden?

Samen bidden mag niet! Want dat is New Age! Dat komt als een duveltje uit een doosje als automatische reactie... zo heb ook ik het immers geleerd.

Samen bidden, doen we niet... want we hebben een goede reden, om het niet te doen... en het is ook wel makkelijk, want het past prima, bij onze luiheid...

Ja, er is een onderscheid, tussen de atheistische en de christelijke mens. De christen gelooft immers, dat opstanding uit de dood mogelijk is?! Met gepaste eerbied voor Hem en Zijn Woorden en Daden... !!! Dus dan bid je anders. Anders, maar dan toch nog steeds open voor iedereen. Immers, Wie opstond uit de dood, hield van alle soorten mensen, juist ook, van 'slechte' mensen... juist zij - en uw weet, daarmee bedoelen wij - 'ook wij' behoeven genezing, liefde, heelheid.

Samen bidden doen we WEL op CM
immers, iedereen mag vrij lid worden en meedoen

eigenlijk zijn het hier - even menselijk gesproken - best wel goede lui...

JULLIE DAN! ZIJN GOEDE LUI!
JULLIE want ik, heb alleen nog maar geschreven...
en nog niet meegebeden...

GOED DAT ER OP CM EEN GEBEDSROOM IS!


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op vrijdag 13 augustus 2010, 00:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Pagina 1 van 1