ChristianMatch
 


Forum

Kerkelijke verdeeldheid op CM
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 09:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Een heleboel postings hebben niks te maken met dit onderwerp, tenzij we allemaal Pieter tot Paus willen verklaren, hem een theologie laten uitschrijven, die we met zn allen moeten onderschrijven.

Gezien het feit: dat het hier barst van de verschillende belevingen, verschillende drukken van de bijbel, zullen Christenen nooit op 1 lijn zitten.
Het 2e feit wil wel dat we hier dan ook niet zijn voor een geloofskeuze, maar om die ene ontbrekende persoon in dit leven te vinden.
En voorzeker niet om te laten zien, kijk eens hoe goed IK ben in mijn beleving.
Want het klinkt misschien wel gek, en misschien doe ik het nu ook wel, we mogen ook niet over elkander oordelen.
Dus ook niet om een nieuwe Paus, misschien...ook wel een soort antwoord , ega .. ego
En als de ontwerper van dit gebeuren, 1 beleving centraal had gesteld!!
Was er hier misschien wel vrede geweest Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 10:19
 
GERT856 schreef:
Gezien het feit: dat het hier barst van de verschillende belevingen, verschillende drukken van de bijbel, zullen Christenen nooit op 1 lijn zitten.
Het 2e feit wil wel dat we hier dan ook niet zijn voor een geloofskeuze, maar om die ene ontbrekende persoon in dit leven te vinden.En voorzeker niet om te laten zien, kijk eens hoe goed IK ben in mijn beleving.
Want het klinkt misschien wel gek, en misschien doe ik het nu ook wel, we mogen ook niet over elkander oordelen.
Dus ook niet om een nieuwe Paus, misschien...ook wel een soort antwoord , ega .. ego
En als de ontwerper van dit gebeuren, 1 beleving centraal had gesteld!!
Was er hier misschien wel vrede geweest Engeltje smiley

Is dat je enige doel? 'k Vind het juist ook leerzaam, om te horen hoe anders-kerkelijken denken. Wat dat betreft, heb ik op CM ook wel geleerd.

Verder ben ik het met je eens, dat over elkaar oordelen niet de bedoeling is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 18:50
 
MARIJAN072 schreef:
Is dat je enige doel? 'k Vind het juist ook leerzaam, om te horen hoe anders-kerkelijken denken. Wat dat betreft, heb ik op CM ook wel geleerd.

Verder ben ik het met je eens, dat over elkaar oordelen niet de bedoeling is.

Ik heb geen doel Boze smiley Woedende smiley ik reageerde alleen maar Smiley met dichtgeplakte mond .. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 01:07
 
PIETER649 schreef:
Uiteraard wil ik het laatste woord hebben.
Het begint mij trouwens aardig te irriteren dat er mensen zijn die het onzinnige idee hebben dat ze het beter weten dan ik.
Voor de nieuwe cm-ers onder u zal ik het nog 1x duidelijk stellen: er is NIEMAND op cm die iets, wat dan ook, beter weet dan ik.

Ik hoop dat dit nu voor eens en altijd duidelijk is. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(daarnaast ben ik toevallig ook nog eens de vriendelijkste, aardigste, meest bescheiden en veruit knapste man op cm, maar dat terzijde)

En dat ben ik helemaal met je eens haha.
Sjalom Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 14:19
 
MARTIN695 schreef:
En dat ben ik helemaal met je eens haha.
Sjalom Martin



Tja, dat snap ik
Sjalom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:37
 
PIETER649 schreef:
Tja, dat snap ik
Sjalom

Klinkt zo mooi uit jouw mond, Pieter. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:43
 
MARIJAN072 schreef:
Klinkt zo mooi uit jouw mond, Pieter. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley


Het is vredesweek Marijan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:52
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is vredesweek Marijan Knipoog smiley

Aha, goed dat ik dat hoor Willemijn. Knipoog smiley

Sjaloom Lachende smiley ,
Marijan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:58
 
MARIJAN072 schreef:
Klinkt zo mooi uit jouw mond, Pieter. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley


ik hoorde niks Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 16:01
 
PIETER649 schreef:
ik hoorde niks Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dan moet je een microfoon bij je reactie plaatsen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 16:02
 
En nu weer on-topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 16:53
 
MARIO216 schreef:
Dan moet je een microfoon bij je reactie plaatsen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


dan word het onleesbaar voor jullie... annette ratelt gewoon door Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 16:53
 
MARIO216 schreef:
En nu weer on-topic


zou es tijd worden ja Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 18:28
 
PIETER649 schreef:
zou es tijd worden ja Boze smiley


Sjaloom Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:17
 
Misschien moeten we om te beginnen de titel van het topic verduidelijken, want die is m.i. nogal een beetje vaag. Wat is de vraagstelling?

Wordt er bedoeld:

Waarom is er kerkelijke verdeeldheid op CM? of
Hoe houden we de kerkelijke verdeeldheid op CM in stand? of
Hoe elimineren we de kerkelijke verdeeldheid op CM? of
Is er een evenwichtige kerkelijke verdeeldheid op CM???

Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond

GrZ!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 19 september 2010, 22:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 10:01
 
Ok Gibby, je hebt recht op een duidelijker antwoord. Waar komt die verdeeldheid/verscheidenheid vandaan? En moeten we elkaar bestrijden??

Ik zal je dus maar vertellen vanuit mijn eigen geloofsbeleving. Een van de dingen die mij voor ogen staat, is om het geloof te beleven zoals de eerste gemeentes die beleefd hebben. Dezelfde boodschap, die Jezus verkondigde, nl. Bekeert u en laat u dopen....Dat betekent nog steeds hetzelfde nu als toen. De kennis over God en de Bijbel en over het evangelie is vele malen groter dan vroeger, maar de mens is van nature niet veranderd. En dat kan ook niet, want de verlossing is nog steeds in Jezus te verkrijgen.

Wat ik in deze zinnen beschrijf wordt door de meeste mensen al bestreden. Als we naar de kerkgeschiedenis kijken, zien we dat de boodschap van bekering is vervangen door de boodschap van het verbond, waarbij kinderdoop en predestinatie een grote rol spelen. In mijn ogen is dat de theologie van het Oude Testament, niet de theologie van wedergeboorte en verlossing.
Ten tweede is er een aantal mensen, dat zegt, dat niet alleen verlossing door Jezus te verkrijgen is, maar dat we verlost moeten worden van onszelf, door middel van transcendente meditatie, yoga en reiki. Of ze zien dit als een aanvulling op hun geloof, maar in veel gevallen wordt het een nieuwe invulling van dat geloof.

De verandering van de kerk heeft ook haar gevolgen gehad wat betreft evangelisatie. Als je ervan uit gaat dat God van tevoren bepaald heeft wie wel of niet behouden wordt, is de noodzaak van evangeliseren veel minder geworden. En wat gebeurt er met een kerk als evangelisatie losgelaten wordt. Dan verdwijnt de kracht van de Geest in de gemeente. De doop in de Heilige Geest is weggedefinieerd in veel gemeentes en kerken, de nadruk op groei is verdwenen, men houdt zich eigenlijk alleen maar bezig met behouden van de gemeente, in plaats van dat er bewogenheid is voor de mensen die verloren gaan.
Als die bewogenheid verloren gaat, gaat ook de roeping van mensen verloren. Je ziet ook duidelijk een teruggang in de toewijding van mensen. Het gaat wel zn gangetje waar zouden we ons druk om maken?

Natuurlijk zie je ook tegenreacties. Gemeentes waarbij evangelisatie centraal staat, vaak zijn dat de gemeentes die nog groeien, waar de kracht van de verkondiging gepaard gaat met wonderen en tekenen.
Helaas wordt dat door de gevestigde kerk meestal niet in dank afgenomen.

Zullen we ooit eenheid krijgen op dit gebied? In mijn ogen zou de beste stap zijn voor de kerk als ze weer eens gingen lezen en onderzoeken hoe de eerste gemeentes hun geloof beleefden. Maar dat is slechts mijn eenvoudige mening...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 11:35
 
CHATULIEM619 schreef:
De verandering van de kerk heeft ook haar gevolgen gehad wat betreft evangelisatie. Als je ervan uit gaat dat God van tevoren bepaald heeft wie wel of niet behouden wordt, is de noodzaak van evangeliseren veel minder geworden. En wat gebeurt er met een kerk als evangelisatie losgelaten wordt. Dan verdwijnt de kracht van de Geest in de gemeente. De doop in de Heilige Geest is weggedefinieerd in veel gemeentes en kerken, de nadruk op groei is verdwenen, men houdt zich eigenlijk alleen maar bezig met behouden van de gemeente, in plaats van dat er bewogenheid is voor de mensen die verloren gaan.
Als die bewogenheid verloren gaat, gaat ook de roeping van mensen verloren. Je ziet ook duidelijk een teruggang in de toewijding van mensen. Het gaat wel zn gangetje waar zouden we ons druk om maken?

Natuurlijk zie je ook tegenreacties. Gemeentes waarbij evangelisatie centraal staat, vaak zijn dat de gemeentes die nog groeien, waar de kracht van de verkondiging gepaard gaat met wonderen en tekenen.
Helaas wordt dat door de gevestigde kerk meestal niet in dank afgenomen...

Een ingewikkelde kwestie chatuliem. Ik ben lid van een hele kleine gemeente. Heel warm en fijn. En met pijn zien we dat dit steeds meer slinkt, door overlijden en verhuizingen. Maar nieuwe leden komen maar mondjes maat binnen. Paar jaar geleden een commissie aangesteld om te onderzoeken, pr e.d. om meer mensen van buitenaf aan te trekken.
Mn vriendin, kerkt in a'foort, denkt erover om te veranderen omdat hun kinderen het saai vinden. Het kan toch niet zo zijn dat gezinnen wegtrekken op zoek naar een band in de kerk? Dit is niet in Oud Loosdrecht maar wellicht wel in andere gemeentes. Heeft iemand hier op cm, daar misschien onderzoek naar gedaan? Is er meer behoefte aan "swingende" muziek in de kerk? Ik hou zelf van de psalmen en gezangen. Daar vind ik meer diepgang in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 12:28
 
LOES550 schreef:
Een ingewikkelde kwestie chatuliem. Ik ben lid van een hele kleine gemeente. Heel warm en fijn. En met pijn zien we dat dit steeds meer slinkt, door overlijden en verhuizingen. Maar nieuwe leden komen maar mondjes maat binnen. Paar jaar geleden een commissie aangesteld om te onderzoeken, pr e.d. om meer mensen van buitenaf aan te trekken.
Mn vriendin, kerkt in a'foort, denkt erover om te veranderen omdat hun kinderen het saai vinden. Het kan toch niet zo zijn dat gezinnen wegtrekken op zoek naar een band in de kerk? Dit is niet in Oud Loosdrecht maar wellicht wel in andere gemeentes. Heeft iemand hier op cm, daar misschien onderzoek naar gedaan? Is er meer behoefte aan "swingende" muziek in de kerk? Ik hou zelf van de psalmen en gezangen. Daar vind ik meer diepgang in.

ik ben als kind regelmatig in een pinkstergemeente geweest en ik voel me daar totaal niet thuis
die swingende muziek kan dan wel mooi zijn maar druist soms gigantisch tegen mijn gevoel in
oke ik ben misschien een iets te nuchtere hollander Verraste, verbaasde smiley om daar warm voor te lopen maar het is dus echt niet mijn manier
voor anderen kan dit juist wel heel mooi zijn
gelukkig dus dat we daar een keuze in hebben
we geloven allemaal in dezelfde God maar de beleving is gewoon anders per kerk
het gaat erom hoe je leeft en wat je uitdraagt of je nu evangelisch bent, gereformeerd of wat anders
accepteer elkaar en elkaars beleving als kinderen van dezelfde Vader
ik snap niet waarom sommigen gelijk weer anderen af moeten kraken omdat ze bv de kinderdoop hanteren maar ja dat is meer het probleem van die ander dan als mijn probleem Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 12:52
 
LOES550 schreef:
Een ingewikkelde kwestie chatuliem. Ik ben lid van een hele kleine gemeente. Heel warm en fijn. En met pijn zien we dat dit steeds meer slinkt, door overlijden en verhuizingen. Maar nieuwe leden komen maar mondjes maat binnen. Paar jaar geleden een commissie aangesteld om te onderzoeken, pr e.d. om meer mensen van buitenaf aan te trekken.
Mn vriendin, kerkt in a'foort, denkt erover om te veranderen omdat hun kinderen het saai vinden. Het kan toch niet zo zijn dat gezinnen wegtrekken op zoek naar een band in de kerk? Dit is niet in Oud Loosdrecht maar wellicht wel in andere gemeentes. Heeft iemand hier op cm, daar misschien onderzoek naar gedaan? Is er meer behoefte aan "swingende" muziek in de kerk? Ik hou zelf van de psalmen en gezangen. Daar vind ik meer diepgang in.
Het gaat me in eerste instantie niet om de muziek die er gezongen wordt. Het is een misvatting dat moderne muziek meer tot lofprijzing en aanbidding brengt. Ik vind dat echte lofprijzing uit je hart komt, en dan is de muziek slechts een middel. Ik zelf voel me meer thuis bij deze muziek, maar ik kan me ook voorstellen dat anderen dat niet doen. In sommige gemeentes vind ik de muziek zelfs echte lofprijzing in de weg staan.

Er zijn in mijn ogen weinig gemeentes waar nog gesproken wordt in de kracht van de Geest. Zelfs in pinkstergemeentes zie ik dat wegebben. Een voorganger moet tegenwoordig meer manager zijn dan iemand die een echte zalving en bediening heeft.
Ook in pinkstergemeentes verstommen profetieën en gaan ze meer de kant op van de traditionele kerk. En daarmee verdwijnt de oorsprong van deze gemeentes ook.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 20 september 2010, 12:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 13:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat me in eerste instantie niet om de muziek die er gezongen wordt. Het is een misvatting dat moderne muziek meer tot lofprijzing en aanbidding brengt. Ik vind dat echte lofprijzing uit je hart komt, en dan is de muziek slechts een middel. Ik zelf voel me meer thuis bij deze muziek, maar ik kan me ook voorstellen dat anderen dat niet doen. In sommige gemeentes vind ik de muziek zelfs echte lofprijzing in de weg staan.

Er zijn in mijn ogen weinig gemeentes waar nog gesproken wordt in de kracht van de Geest. Zelfs in pinkstergemeentes zie ik dat wegebben. Een voorganger moet tegenwoordig meer manager zijn dan iemand die een echte zalving en bediening heeft.
Ook in pinkstergemeentes verstommen profetieën en gaan ze meer de kant op van de traditionele kerk. En daarmee verdwijnt de oorsprong van deze gemeentes ook.

En ik kom uit een traditionele kerk en ik ben er nog altijd lid van.
In mijn kerk/gemeente komen de laatste tijd steeds meer jonge gezinnen door verhuizing of uit andere kerkgenootschappen.
En waarom? ik denk net als met reclame..het woord gaat...
Sinds enige tijd is er bij ons een nieuwe predikant..Hij is voor veel vernieuwingen, maar aan de ander kant is hij in zijn preken best behoudend..al is hij altijd praktisch bezig.
In zijn woord ligt de kracht van de Geest en het is tot eer van God.
Denk dat dat het belangrijkste is...Wijst Jezus ons niet zelf elke keer naar Zijn Vader?
De Geest werd gegeven als Trooster..en Jezus is gekomen als Middelaar tussen God en de mens.
Is het niet zo dat er te weinig bijbelkennis is en dat er weer gewoon vanuit het Woord gesproken moet worden zodat we God leren kennen?
En het managen..daar is bij ons de kerkeraad voor, zodat een voorganger zich op zijn andere taken kan richten..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 13:41
 
Diverse soorten vijvers de ene voelt zich daarbij thuis de ander moet er niks mee te maken hebben dat blijven we houden zolang we hier op aarde leven van al onze zondige bestaan elke dag maar weer. Géén enkel mens is volmaakt!
Nu we nog in genadetijd leven heeft God heel veel geduld met ons ondanks dat we een grote chaos van de kerken en gemeente`s maken eigen leefregels bedenken die niet in de Bijbel staan maakt dat het gemeente of kerken leeg lopen of juist door leugens helemaal vol lopen. Zo naar de mensen van nu houden van niet al te diepe zware preken maar houden van luchtige toetjes die ons heerlijk verkwikken die snel je je het idee geven ik voel mij vol en al mondjes maat snel onze monden afvegen van servet want we hebben het daarnaast ook zo erg druk met onze eigen bezigheden. We moeten werken, sport en hobby`s, kinderen voeden en die janken en weer getroost moeten worden druk druk druk. 1 grote stress stress tempo leven wij in die zin weinig tijd en weinig geduld en weinig rust.
Je gaat als mens zo opgefokt door het leven en neemt weinig echt tijd voor Bijbelstudie of door zorgvuldig te gaan lezen in hoe de dingen staan.
We kunnen dit wel doen en laten veranderen door misschien minder te gaan werken of onze extra luxe te verkopen voor iets eenvoudigs kopen.
Zijn we bereid om iets voor willen opgeven tot een kinderlijke wens is te leven.
In als een kind te geloven en als een kind te gaan denken in het zuivere Woord.
Wie of hoe je ook bent in welke kerk of gemeente je zit we zijn allemaal broeders en zusters van elkaar. De ene een hand de ander een voet allemaal ledenmaten van elkaar en waarvan God het Hoofd is.

Shalom,


Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 20 september 2010, 13:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 15:52
 
En dan is er ook nog een hele grote groep christenen die maar hopt van kerk naar kerk, van gemeente naar gemeente, die zich nooit ergens op hun plaats zullen voelen.
Overal is wel iets op aan te merken dus we verhuizen maar weer naar de volgende kerk of gemeente, in de hoop dat die wel datgene preken/verkondigen waar jij rust in vind. Altijd is er wel een woord dat christenen tegenstaat, waardoor je maar weer je biezen gaat pakken en gaat verhuizen naar een mogelijk plek waar ze wel jouw ideeen en "bijbelse" inzichten verkondigen......

De vraag is WAAROM ga je naar de kerk of gemeente, is dat omdat het op de zondag is (traditie) of ga je omdat je graag wilt samenkomen met christenen en zo te delen uit het Woord ..... en of er psalmen, gezangen, Joh. de Heer, glorieklokken of opwekkingsliederen worden gezongen dat doet er toch allemaal niet toe ?? Het belangrijkste is m.i. dat je samenkomt om Jezus te vereren, te danken voor dat wat Hij voor jou/mij heeft gedaan ??
Het gaat niet om de dominee of voorganger, het gaat erom dat de Heilige Geest Zijn werk kan doen. Dat wij mogen ervaren dat de Liefde van God tot ons spreekt, dat wij die Liefde weer mogen doorgeven aan anderen, dat anderen zich geliefd gaan voelen en dat de drempel van de kerk e/o gemeente mag verdwijnen. Ik denk dat de kerken e/o gemeenten dan weer vol komen te zitten ..... Lachende smiley

Een heel mooi boek over dit onderwerp, de Liefde doorgeven, laten blijken is het boek Puur, blue like jazz van Donald Miller
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/puur/1001004005815768/index.html

Donald Miller laat je meekijken in zijn zoektoch naar een pure, eerlijke manier van geloven die bij hem past. De afstandelijke God uit zijn jonge jaren heeft plaatsgemaakt voor een liefdevolle, persoonlijke God. Miller worstelt nu met vragen als 'Houden christenen zich niet te veel vast aan gewoontes? Moet ik het altijd eens zijn met de manier van geloven van andere christenen? Zal iedereen een plekje kunnen vinden in de bestaande kerken?' Zet je geloof weer op scherp!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 16:15
 
Wat mij betreft: ik kijk best over kerkmuren heen, maar moet wel zeggen dat ik erg gehecht ben aan de gemeente waar ik lid van ben. Ik ben dan ook in deze gemeente geboren en getogen. Mijn ouders zijn hier ruim 33 jaar koster geweest, dus ik heb altijd anders dan anderen in de gemeente gestaan. Maakte doordeweeks ook veel mee van wat er binnnen de gemeente gebeurde.

Ik vind dit erg belangrijk aan een gemeente. Voel je je er thuis en kun je je jezelf zijn?

Daarnaast vind ik hier ook de voeding die ik nodig heb voor mijn persoonlijk geloof. En da's vele malen belangrijker!

En toch, ook al kijk ik over kerkmuren heen, loop ik tegen dingen aan waar ik geen weg mee weet. Met name richting een relatie. Op dit moment heb ik een goed en fijn mailcontact wat zeker uit kan groeien naar meer, maar hij gaat naar een totaal andere soort kerk. Daarmee wil ik niet zeggen dat mijn kerk alles zaligmakend is hoor!

Ik ben van mening dat het, in een relatie, belangrijk is dat je samen naar dezelfde gemeente gaat, om ook daarbinnen samen een relatie te kunnen hebben.
Qua beleving van het geloof denk ik wel dat we het goed samen kunnen vinden, maar het is, naar mijn mening en beleving, ook goed om samen deel te maken van Gods gezin (de gemeente).

Maar welke gemeente gaat het dan worden? Hij heeft ook zijn contacten binnen zijn gemeente en dat wil ik hem niet afnemen, maar om nu afscheid te moeten nemen van mijn gemeente? Ik krijg al hartzeer als ik daar nu al aan denk.

Bij de een vind je wat, bij de ander laat je wat. Daar ben ik mij zeer bewust van. Pfft, moeilijk hoor!

Daarbij moet ik vertellen dat ik, in het verleden, negatieve ervaringen heb gehad met dat we beiden uit een andere soort kerk kwamen. Het leidde vaak tot botsingen.

Zucht....wie kan mij hierin helpen?


Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 20 september 2010, 16:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 16:50
 
JOSINA022 schreef:
Maar welke gemeente gaat het dan worden? Hij heeft ook zijn contacten binnen zijn gemeente en dat wil ik hem niet afnemen, maar om nu afscheid te moeten nemen van mijn gemeente? Ik krijg al hartzeer als ik daar nu al aan denk.
Bij de een vind je wat, bij de ander laat je wat. Daar ben ik mij zeer bewust van. Pfft, moeilijk hoor!

Maak je geen zorgen voor de dag van morgen, iedere dag...........enz.
Daar moet je je nu nog niet teveel mee bezig houden denk ik. Wanneer je met iemand samen verder gaat ga je met elkaar een gemeente/kerk zoeken waar je je beiden prettig in voelt. Dit is een geleidelijk proces waar je naar toegroeid.
Misschien moet je zelfs wel verhuizen......!!?? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 17:03
 
IMKE917 schreef:
Maak je geen zorgen voor de dag van morgen, iedere dag...........enz.
Daar moet je je nu nog niet teveel mee bezig houden denk ik. Wanneer je met iemand samen verder gaat ga je met elkaar een gemeente/kerk zoeken waar je je beiden prettig in voelt. Dit is een geleidelijk proces waar je naar toegroeid.
Misschien moet je zelfs wel verhuizen......!!?? Knipoog smiley

Verhuizen Verraste, verbaasde smiley Zeker mijn profiel gelezen hè? Knipoog smiley

Ik begrijp je zeker en ik ben het ook wel met je eens, maar dit probleem heeft al eens een relatie de kop gekost doordat we het te lang op z'n beloop lieten en in de vele lange gesprekken er niet uit kwamen. Ik wil dat nu voor zijn om ons beide een teleurstelling te besparen.

Bezint eer ge begint, was het toch?


Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 20 september 2010, 17:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 17:08
 
JOSINA022 schreef:
Verhuizen Verraste, verbaasde smiley Zeker mijn profiel gelezen hè? Knipoog smiley Ik begrijp je zeker en ik ben het ook wel met je eens, maar dit probleem heeft al eens een relatie de kop gekost doordat we het te lang op z'n beloop lieten en in de vele lange gesprekken er niet uit kwamen. Ik wil dat nu voor zijn om ons beide een teleurstelling te besparen.

Bezint eer ge begint, was het toch?

Nee... Smiley die vol vragen zit staat daar iets over verhuizen??
Ik ga gauw kijken Knipoog smiley


Inmiddels gedaan, ik snap je, dapper! Knipoog smiley
maar ik las ook iets anders...

Jesaja 40: 31: " Maar wie hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht...

Leg het in Zijn handen, Hij maakt het je duidelijk.


Laatst aangepast door
IMKE917
op maandag 20 september 2010, 17:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 17:24
 
IMKE917 schreef:
Nee... Smiley die vol vragen zit staat daar iets over verhuizen??
Ik ga gauw kijken Knipoog smiley


Inmiddels gedaan, ik snap je, dapper! Knipoog smiley
maar ik las ook iets anders...

Jesaja 40: 31: " Maar wie hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht...

Leg het in Zijn handen, Hij maakt het je duidelijk.

Dank voor je terechtwijzing! Je hebt gelijk! Verlegen lachende smiley

Ik ben wrs veel te ongeduldig Gefrustreerde smiley Ik zou het liefst nu van God willen horen of ik er aan goed aan doe om met deze man verder te gaan. Voor het te laat is en er diepe gevoelens gaan meespelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 17:33
 
JOSINA022 schreef:
Dank voor je terechtwijzing! Je hebt gelijk! Verlegen lachende smiley

Ik ben wrs veel te ongeduldig Gefrustreerde smiley Ik zou het liefst nu van God willen horen of ik er aan goed aan doe om met deze man verder te gaan. Voor het te laat is en er diepe gevoelens gaan meespelen.

Heel begrijpelijk......en herkenbaar Knipoog smiley
Veel wijsheid gewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 17:35
 
IMKE917 schreef:
Heel begrijpelijk......en herkenbaar Knipoog smiley
Veel wijsheid gewenst!

Dank! Voor je begrip en het meedenken! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 17:40
 
JOSINA022 schreef:
Dank! Voor je begrip en het meedenken! Lachende smiley

Your welcome Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 3 van 6