ChristianMatch
 


Forum

Luisteren naar je innerlijke stem
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 01:39
 
THOMAS968 schreef:
Ik heb wat moeite met dit item soms. We bidden wel maar rechtstreeks terugspreken van God - ik vraag me wel eens af hoe dat dan zal zijn. Ik ben in het verleden wel eens bij charismatische diensten geweest, ik geef best toe dat het ook vanuit een zekere nieuwsgierigheid was. Wat me toen opviel was dat veel mensen die een getuigenis aflegden begonnen met iets van: Deze week sprak God tegen mij....etc Ze ervoeren in ieder geval dat God ze rechtstreeks had aangesproken en ook zo dat het om een heldere boodschap ging. Nu kom ik niet aan de geloofsbeleving van iemand, we mogen daarin verschillend zijn, maar ik vroeg me wel af hoe je daar zo zeker van kunt zijn en hoe dat dan in zijn werk ging. Ik krijg wel eens een goede ingeving, of een goede sturende opmerking van een ander en hou het in ieder geval voor mogelijk dat God zo tot me spreekt. Ik vraag me af of er mensen op het forum zitten die een rechtstreeks spreken van God hebben meegemaakt en waardoor je ervan overtuigd bent dat het werkelijk God was die sprak. Bij de innerlijke stem weet je niet altijd waar die vandaan komt. Zien we dan niet wat we willen zien?

Thomas, neemt de charismatische kerken wel serieus.



wat goed dat je dit zegt. Ik heb daar ook veel moeite mee. Dan denk ik dat het aan mij ligt en misschien te ver van God afsta om Hem te kunnen herkennen.
Wat doe je met de opmerking als iemand tegen je zegt: Ik heb er voor gebeden en God zegt dat het goed is.
Ik heb dan mn twijfels idd. Kan je binnen een dag antwoord krijgen?
Ik krijg dat nooit. Als ik het al krijg. De oplossing van God duurt vaak veel langer dan ik zou willen. (prediker 3)
Bij de gebedskring (inmiddels opgeheven) werd een schriftje bijgehouden wanneer en waarvoor er gebeden was. Pas veel later, en daar konden echt wel maanden over heen gaan, zagen we dat er wat verandert was. Dat was vaak niet op de manier zoals wij hadden gedacht. God werkt toch op een geheel andere wijze. En als we daar op terug keken bleek Zijn oplossing de allerbeste. Niet altijd de fijnste.
Graag jullie mening of je gelijk antwoord kan krijgen van God als je voor een dilemma staat.
liefs Loes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 09:35
 
LOES550 schreef:
wat goed dat je dit zegt. Ik heb daar ook veel moeite mee. Dan denk ik dat het aan mij ligt en misschien te ver van God afsta om Hem te kunnen herkennen.
Wat doe je met de opmerking als iemand tegen je zegt: Ik heb er voor gebeden en God zegt dat het goed is.
Ik heb dan mn twijfels idd. Kan je binnen een dag antwoord krijgen?
Ik krijg dat nooit. Als ik het al krijg. De oplossing van God duurt vaak veel langer dan ik zou willen. (prediker 3)
Bij de gebedskring (inmiddels opgeheven) werd een schriftje bijgehouden wanneer en waarvoor er gebeden was. Pas veel later, en daar konden echt wel maanden over heen gaan, zagen we dat er wat verandert was. Dat was vaak niet op de manier zoals wij hadden gedacht. God werkt toch op een geheel andere wijze. En als we daar op terug keken bleek Zijn oplossing de allerbeste. Niet altijd de fijnste.
Graag jullie mening of je gelijk antwoord kan krijgen van God als je voor een dilemma staat.
liefs Loes

hoi loes mijn antwoord is ja het is mogenlijk
maar zoals je al zei het hoeft niet altijd.
ik wil je hier best een aantal getuigenissen laten horen ,kort ze wel ff in anders krijg je hele boekwerken.
ik moest een keer van hilversum naar bussem (woonde toen in hilversum tegenover het melkhuisje,ik was van plan om op de fiets door het bos te gaan maar hoe dichter ik het tijd werd om te gaan hoe onrustiger ik werd,snapte er niets van ,ik dus bidden en in mijn gedachten kwam toen duidelijk neem de bus (dus voor mij innerlijke stem.
heb uiteindelijk de bus gepakt en hoorde de volgende dag dat er iemand op dat stuk opgepakt was door de politie (verkrachter)
ik zag het dus duidelijk als Gods stem die mij behoedde voor t kwaad.
ook heb ik 3 x in mijn leven hardop de stem van God gehoord,en je schrikt dan idd enorm.
reed in USA door de bergen en ineens hoor je hardop stem in je auto Grace ga zachter rijden,je schrikt echt want je weet zeker dat je alleen bent en je deuren op slot zaten.ik zei meteen Heer help wat is dit want ik wist op dat moment niet wat ik er mee moest.daarna opnieuwGRACE GA ZACHTER RIJDEN.ik zei goed Heer ik geloof nu dat U het bent
ik ging dus zachter rijden,kom de bocht om en daar staat een kudde herten op de weg in het donker,ik kon nu op tijd remmen ,lichten doven ,claxoneren en zag de herten de rotsen op gaan,ik kon toen weer veilig verder.
had ik niet gehoorzaamd dan was ik ,pittige rijder als ik ben op die herten ingereden en zeker 100 m naar beneden over de rand de diepte ingegaan het meer in en had ik dit dus niet na kunnen vertellen.
God spreekt op veel verschillende manieren.
1e door ZIJN woord,2e via anderen ,3evia je eigen innerlijk of zoals we bij vrouwen ook wel eens zeggen ons 6e zintuig,4evia onze zintuigen,maar ook 5e letterlijk zoals ik heb mogen meemaken.
het is voor ieder mens verschillend omdat een ieder uniek is
en soms/vaak is het ook een kwestie van 6e gezond verstand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 09:59
 
Ja ik heb ook ervaren dat het mogelijk is.
Heb regelmatig direct antwoord gekregen op mijn vraag aan God. Dan bad ik Heer wat moet ik doen? En dan kwam er onmiddelijk een stem in mij die zei wat ik moest doen.
Ik had bijv een keer een telefoon rekening die ik niet kon betalen. ik had nog 1 dag en dan zou de telefoon afgesloten worden. Was er voor aan het bidden en toen hoorde ik in mij een stem die zei geef die rekening maar aan Mij. hoe doe ik dat Heer vroeg ik en weer die stem die zei ; leg hem maar op tafel. Dus ik legde die telefoon rekening op tafel en moest toen weg. Toen ik later terug kwam zat er een enveloppe in de deur met precies het bedrag wat ik nodig had om de rekening te betalen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 11:46
 
ZIVAATJE309 schreef:
Ja ik heb ook ervaren dat het mogelijk is.
Heb regelmatig direct antwoord gekregen op mijn vraag aan God. Dan bad ik Heer wat moet ik doen? En dan kwam er onmiddelijk een stem in mij die zei wat ik moest doen.
Ik had bijv een keer een telefoon rekening die ik niet kon betalen. ik had nog 1 dag en dan zou de telefoon afgesloten worden. Was er voor aan het bidden en toen hoorde ik in mij een stem die zei geef die rekening maar aan Mij. hoe doe ik dat Heer vroeg ik en weer die stem die zei ; leg hem maar op tafel. Dus ik legde die telefoon rekening op tafel en moest toen weg. Toen ik later terug kwam zat er een enveloppe in de deur met precies het bedrag wat ik nodig had om de rekening te betalen.

Wouw das echt vertrouwen op God he! Lachende smiley
Dan mag je weten God elke dag voor je zorgt en je geeft al wat je behoeft Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 17:23
 
dat klinkt idd zo mooi.
Smiley met dichtgeplakte mond woorden schieten tekort.
Wat een getuigenissen. Misschien is het dan toch zo dat God
onderscheidt maakt.
Ik hoor God via de preek en via de steun van anderen.
Ik denk dat God mensen op mn pad brengt en gebeurtenissen
om mij heen laat gebeuren. En op die manier stuurt Hij mijn
leven. Maar het pad is zo smal. Ik ballanceer en struikel elke
dag. Wat zou het heerlijk zijn om God zn stem te kunnen
horen. Te horen van Hem welke weg ik moet gaan. Het leven
kan af en toe behoorlijk moeilijk zijn.
liefs Loes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 17:56
 
LOES550 schreef:
dat klinkt idd zo mooi.
Smiley met dichtgeplakte mond woorden schieten tekort.
Wat een getuigenissen. Misschien is het dan toch zo dat God
onderscheidt maakt.
Ik hoor God via de preek en via de steun van anderen.
Ik denk dat God mensen op mn pad brengt en gebeurtenissen
om mij heen laat gebeuren. En op die manier stuurt Hij mijn
leven. Maar het pad is zo smal. Ik ballanceer en struikel elke
dag. Wat zou het heerlijk zijn om God zn stem te kunnen
horen. Te horen van Hem welke weg ik moet gaan. Het leven
kan af en toe behoorlijk moeilijk zijn.
liefs Loes

Ik weet niet of God onderscheid maakt. Wel denk ik dat het een proces is: een proces van overgave en Hem steeds beter leren kennen.

Ik heb Gods stem ook rechtstreeks ervaren en Hij heeft mij meer dan eens het leven gered. Hij heeft mij ook andere dingen laten zien; dingen die niet direct op mij betrekking hadden. Van al deze dingen weet ik heel zeker dat ze van God kwamen. Geen twijfel over mogelijk. Maar ik ken ook de twijfel en het 'wishfull thinking'-syndroom. Die treden in werking op het moment dat ìk zo graag iets van Hem wil horen. En vaak zijn dat momenten waarop ik heel erg graag iets wil (en dus eigenlijk alleen maar "Ja" wil horen) of te ongeduldig of te veel op mijzelf gericht ben i.p.v. op Zijn Zaken. En zo werkt dat niet; God is geen automaat die op iedere smeekbede een advies laat 'landen'.

God is een Persoon met wie je een relatie kunt hebben en binnen die relatie leer je Hem kennen. En binnen die relatie spreekt Hij ook; vaak op eigen initiatief. En soms zegt Hij ook weleens iets minder aangenaams. Zo zat ik een x in een uiterst moeilijk en verdrietige situatie en ik dacht alle reden te hebben om troost en bemoediging te ontvangen. Menselijkerwijs gesproken was dat ook zo. Maar Hij sprak me niet knuffelig en zoetsappig toe. Door de woorden die Hij sprak wierp Hij Zijn licht op de situatie, werd ik wakker geschud en nam mijn leven een andere wending. Niemand anders dan Hij kan zó spreken.

Tenslotte denk ik dat God met ieder zijn/haar eigen weg gaat; ook in het communiceren. Wellicht moeten we niet zozeer kijken naar elkaar in dit opzicht, maar lezen en leren wat er in de bijbel staat. In het Nieuwe Testament blijkt duidelijk dat Gods stem door de gelovigen wordt verstaan. Jezus zegt zelf "Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij" (Joh. 10:27). Dit kun je op meer manieren uitleggen. Een ervan is: als je veel van iemand houdt en iemand goed kent dan herken je de stem van die persoon overal; zelfs in een menigte.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:07
 
ZINGA672 schreef:
Ik weet niet of God onderscheid maakt. Wel denk ik dat het een proces is: een proces van overgave en Hem steeds beter leren kennen.

Ik heb Gods stem ook rechtstreeks ervaren en Hij heeft mij meer dan eens het leven gered. Hij heeft mij ook andere dingen laten zien; dingen die niet direct op mij betrekking hadden. Van al deze dingen weet ik heel zeker dat ze van God kwamen. Geen twijfel over mogelijk. Maar ik ken ook de twijfel en het 'wishfull thinking'-syndroom. Die treden in werking op het moment dat ìk zo graag iets van Hem wil horen. En vaak zijn dat momenten waarop ik heel erg graag iets wil (en dus eigenlijk alleen maar "Ja" wil horen) of te ongeduldig of te veel op mijzelf gericht ben i.p.v. op Zijn Zaken. En zo werkt dat niet; God is geen automaat die op iedere smeekbede een advies laat 'landen'.

God is een Persoon met wie je een relatie kunt hebben en binnen die relatie leer je Hem kennen. En binnen die relatie spreekt Hij ook; vaak op eigen initiatief. En soms zegt Hij ook weleens iets minder aangenaams. Zo zat ik een x in een uiterst moeilijk en verdrietige situatie en ik dacht alle reden te hebben om troost en bemoediging te ontvangen. Menselijkerwijs gesproken was dat ook zo. Maar Hij sprak me niet knuffelig en zoetsappig toe. Door de woorden die Hij sprak wierp Hij Zijn licht op de situatie, werd ik wakker geschud en nam mijn leven een andere wending. Niemand anders dan Hij kan zó spreken.

Tenslotte denk ik dat God met ieder zijn/haar eigen weg gaat; ook in het communiceren. Wellicht moeten we niet zozeer kijken naar elkaar in dit opzicht, maar lezen en leren wat er in de bijbel staat. In het Nieuwe Testament blijkt duidelijk dat Gods stem door de gelovigen wordt verstaan. Jezus zegt zelf "Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij" (Joh. 10:27). Dit kun je op meer manieren uitleggen. Een ervan is: als je veel van iemand houdt en iemand goed kent dan herken je de stem van die persoon overal; zelfs in een menigte.

GrZing!

Vind dat je dit heel mooi uitlegt.
En ik geloof ook dat het om deze 3 punten gaat.
God wil een liefdesrelatie met je en eist volledige overgave, gehoorzaamheid..in liefde.
Hij wil overal bij betrokken zijn bij alle dingen in je leven, Hij wil erbij zijn zoals Zijn naam al aangeeft en door zo je liefdesrelatie met God op te bouwen zul je steeds meer Zijn stem gaan herkennen en om naar Gods stem te leren luisteren kun je de stilte zoeken..alleen zijn..met God.


Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 15 september 2010, 23:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 07:47
 
ZINGA672 schreef:
Ik weet niet of God onderscheid maakt. Wel denk ik dat het een proces is: een proces van overgave en Hem steeds beter leren kennen.

Ik heb Gods stem ook rechtstreeks ervaren en Hij heeft mij meer dan eens het leven gered. Hij heeft mij ook andere dingen laten zien; dingen die niet direct op mij betrekking hadden. Van al deze dingen weet ik heel zeker dat ze van God kwamen. Geen twijfel over mogelijk. Maar ik ken ook de twijfel en het 'wishfull thinking'-syndroom. Die treden in werking op het moment dat ìk zo graag iets van Hem wil horen. En vaak zijn dat momenten waarop ik heel erg graag iets wil (en dus eigenlijk alleen maar "Ja" wil horen) of te ongeduldig of te veel op mijzelf gericht ben i.p.v. op Zijn Zaken. En zo werkt dat niet; God is geen automaat die op iedere smeekbede een advies laat 'landen'.

God is een Persoon met wie je een relatie kunt hebben en binnen die relatie leer je Hem kennen. En binnen die relatie spreekt Hij ook; vaak op eigen initiatief. En soms zegt Hij ook weleens iets minder aangenaams. Zo zat ik een x in een uiterst moeilijk en verdrietige situatie en ik dacht alle reden te hebben om troost en bemoediging te ontvangen. Menselijkerwijs gesproken was dat ook zo. Maar Hij sprak me niet knuffelig en zoetsappig toe. Door de woorden die Hij sprak wierp Hij Zijn licht op de situatie, werd ik wakker geschud en nam mijn leven een andere wending. Niemand anders dan Hij kan zó spreken.

Tenslotte denk ik dat God met ieder zijn/haar eigen weg gaat; ook in het communiceren. Wellicht moeten we niet zozeer kijken naar elkaar in dit opzicht, maar lezen en leren wat er in de bijbel staat. In het Nieuwe Testament blijkt duidelijk dat Gods stem door de gelovigen wordt verstaan. Jezus zegt zelf "Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij" (Joh. 10:27). Dit kun je op meer manieren uitleggen. Een ervan is: als je veel van iemand houdt en iemand goed kent dan herken je de stem van die persoon overal; zelfs in een menigte.

GrZing!

Mooi Zing, helemaal met je eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2