ChristianMatch
 


Forum

Waarom op zondag naar de kerk?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 23:49
 
JOSINA022 schreef:
Op mijn werk gaat het ook niet makkelijk, maar ik blijf ze er aan herinneren. En als ik een dusdanige dienst moet draaien dat ik niet naar de kerk kan, dan moeten ze er voor zorgen dat ik een andere dienst krijg. Daar sta ik op en imiddels hebben ze dat wel door Lachende smiley

Mag ik vragen wat voor werk je doet, in welke sector binnen de gezondheidszorg?

Ik werk in een algemeen ziekenhuis en ik hoef de weekenden niet te werken.....
Heb ik natuurlijk wel jaren gedaan en ik weet ook dat het niet altijd realiseerbaar is en de nood van de mens gaat voor de kerkgang..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 23:52
 
JOSINA022 schreef:
Voor mij is de zondag toch echt een heilige rustdag, omdat op die dag Christus is opgestaan en die dag wil ik graag in ere houden om Zijn opstanding te kunnen gedenken. In die zin voel ik dat de zondag gegeven is door God en niet door de baal.
Ik weet van veel mensen dat ze er op die manier tegenaan kijken en het ook echt zo voelen. Cultuurverschijnsel? Nee, absoluut niet.

Ik weet ook dat de meesten mensen op die manier de zondag ervaren en dat vind ik ook een hele mooie gedachte. Maar het neemt niet weg dat de zondag in de plaats van de zaterdag is gekomen zonder dat God of de bijbel daar de opdracht toe heeft gegeven.

Met cultuurverschijnsel bedoel ik dat het houden van de zondag in de loop van de tijd zo is gegroeid en dat het een belangrijke plaats in ons denken en onze cultuur heeft veroverd. Ik bedoel het niet denigrerend. Maar iets wat bij je cultuur hoort is vaak zo vertrouwd dat je het als vanzelfsprekend aanvaart. En als je alleen de bijbel erop zou na slaan dan is de zondagsrust niet vanzelfsprekend; wordt zelfs nergens genoemd.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 23:55
 
ZINGA672 schreef:
Ik weet ook dat de meesten mensen op die manier de zondag ervaren en dat vind ik ook een hele mooie gedachte. Maar het neemt niet weg dat de zondag in de plaats van de zaterdag is gekomen zonder dat God of de bijbel daar de opdracht toe heeft gegeven.

Met cultuurverschijnsel bedoel ik dat het houden van de zondag in de loop van de tijd zo is gegroeid en dat het een belangrijke plaats in ons denken en onze cultuur heeft veroverd. Ik bedoel het niet denigrerend. Maar iets wat bij je cultuur hoort is vaak zo vertrouwd dat je het als vanzelfsprekend aanvaart. En als je alleen de bijbel erop zou na slaan dan is de zondagsrust niet vanzelfsprekend; wordt zelfs nergens genoemd.

GrZing!



Maar wat ik me nu afvraag? Hoe vul jij de zondag dan in? Dan heb je eigenlijk twee rustdagen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 23:58
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik werk in een algemeen ziekenhuis en ik hoef de weekenden niet te werken.....
Heb ik natuurlijk wel jaren gedaan en ik weet ook dat het niet altijd realiseerbaar is en de nood van de mens gaat voor de kerkgang..........

Geen weekenden meer, da's helemaal beter Clown smiley

Maar zonder gekheid: natuurlijk is het zo, dat wanneer ik een dagdienst heb en er gebeurt een calamiteit, ik dan niet wegsprint wanneer mijn dienst er op zit.
Laatst heb ik een hele zondag met 1 van "mijn jongens" in het ziekenhuis gezeten. Het is dan niet anders, ik kan hem daar niet alleen achter laten met ouders die er niets van snappen en niet assertief zijn. Ik ben er dan ook voor hen, om hen te begeleiden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:00
 
JOSINA022 schreef:
Geen weekenden meer, da's helemaal beter Clown smiley

Maar zonder gekheid: natuurlijk is het zo, dat wanneer ik een dagdienst heb en er gebeurt een calamiteit, ik dan niet wegsprint wanneer mijn dienst er op zit.
Laatst heb ik een hele zondag met 1 van "mijn jongens" in het ziekenhuis gezeten. Het is dan niet anders, ik kan hem daar niet alleen achter laten met ouders die er niets van snappen en niet assertief zijn. Ik ben er dan ook voor hen, om hen te begeleiden.

En dat bedoelde ik nu......soms gebeuren er dingen waar zorg gewoon voor gaat.....
En inderdaad, geen weekenden en geen onregelmatigheid.......heerlijk....... Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:04
 
In deze discussie over shabbath of zondag moet je het werken in de zorg er buiten laten denk ik. Dat is nu eenmaal 24/7 werk/zorg.
Ik geloof ook niet dat mensen die de shabbath houden daar een punt van maken.

Vind het wel een heel interessant onderwerp overigens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:05
 
ZINGA672 schreef:
Ik weet ook dat de meesten mensen op die manier de zondag ervaren en dat vind ik ook een hele mooie gedachte. Maar het neemt niet weg dat de zondag in de plaats van de zaterdag is gekomen zonder dat God of de bijbel daar de opdracht toe heeft gegeven.

Met cultuurverschijnsel bedoel ik dat het houden van de zondag in de loop van de tijd zo is gegroeid en dat het een belangrijke plaats in ons denken en onze cultuur heeft veroverd. Ik bedoel het niet denigrerend. Maar iets wat bij je cultuur hoort is vaak zo vertrouwd dat je het als vanzelfsprekend aanvaart. En als je alleen de bijbel erop zou na slaan dan is de zondagsrust niet vanzelfsprekend; wordt zelfs nergens genoemd.

GrZing!

Ok, begin het geloof ik te vatten en ik moet je, geloof ik, ook nog gelijk geven Verlegen lachende smiley
Het is idd nergens in de Bijbel terug te vinden, tenminste..ik kan het zo snel niet vinden Smiley die vol vragen zit

Niettemin denk ik dat het ook iets is tussen God en mij. Ik heb nog wel eens de neiging om te "schoppen" tegen allerlei kerkelijke (menselijke) wetjes en regels, maar in deze kan ik mij wel vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:06
 
WILLEMIJN232 schreef:
En dat bedoelde ik nu......soms gebeuren er dingen waar zorg gewoon voor gaat.....
En inderdaad, geen weekenden en geen onregelmatigheid.......heerlijk....... Kussende smiley

Ook geen ORT meer dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:06
 
IMKE917 schreef:
In deze discussie over shabbath of zondag moet je het werken in de zorg er buiten laten denk ik. Dat is nu eenmaal 24/7 werk/zorg.
Ik geloof ook niet dat mensen die de shabbath houden daar een punt van maken.

Vind het wel een heel interessant onderwerp overigens.

Je hoeft het er niet buiten te laten want ik bedacht me eigenlijk weer even of we er bij mij op de werkvloer wel voldoende rekening mee houden....... Verraste, verbaasde smiley
Dus het was zeker zinnig en je kan er ook wel kritisch mee om gaan toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:06
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat ik me nu afvraag? Hoe vul jij de zondag dan in? Dan heb je eigenlijk twee rustdagen?

Jij snapt het Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:07
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat ik me nu afvraag? Hoe vul jij de zondag dan in? Dan heb je eigenlijk twee rustdagen?

Ja dat vraag ik mij ook af en ook wanneer ga je dan naar de kerk?


Laatst aangepast door
IMKE917
op maandag 13 september 2010, 00:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:09
 
JOSINA022 schreef:
Ok, begin het geloof ik te vatten en ik moet je, geloof ik, ook nog gelijk geven Verlegen lachende smiley
Het is idd nergens in de Bijbel terug te vinden, tenminste..ik kan het zo snel niet vinden Smiley die vol vragen zit

Niettemin denk ik dat het ook iets is tussen God en mij. Ik heb nog wel eens de neiging om te "schoppen" tegen allerlei kerkelijke (menselijke) wetjes en regels, maar in deze kan ik mij wel vinden.

Dat denk ik dus ook; op grond van die teksten in het NT hierboven genoemd.

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:09
 
JOSINA022 schreef:
Ook geen ORT meer dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



Weegt niet op tegen de voordelen........ Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:09
 
JOSINA0 schreef:
En gelukkig hebben ze in Den Haag bepaald dat iedere werknemer, in welke sector dan ook, het recht heeft om 1x naar de kerk te kunnen gaan. Elke werkgever heeft zich daaraan te houden.

Groet, José







Hoe zit het dan met diegene die op zee varen?
Ik ben nog nooit een kerk op zee tegen gekomen. Verraste, verbaasde smiley

Volgens mij is dat niet in Den Haag bepaald. Wel de CAO's van diverse bedrijfstakken.
Dus niet iedere iedere CAO heeft dat erin staan.

Zelf werk ik ook in volcontinu bedrijf een werk in vijf ploegen diensten dus ook zaterdags. Toch heb ik zaterdag als een rustag (appart gesteld met andere dagen).

De meesten maken de fout om de Sabbat te zien onder dezelfde "christelijkewetten" zoals die zijn voor de zondagsrust.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 13 september 2010, 00:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:12
 
MAR907 schreef:
Hoe zit het dan met diegene die op zee varen?
Ik ben nog nooit een kerk op zee tegen gekomen. Verraste, verbaasde smiley

Volgens mij is dat niet in Den Haag bepaald. Wel de CAO's van diverse bedrijfstakken.
Dus niet iedere iedere CAO heeft dat erin staan.

Zelf werk ik ook in volcontinu bedrijf een werk in vijf ploegen diensten dus ook zaterdags. Toch heb ik zaterdag als een rustag (appart gesteld met andere dagen).

De meesten maken de fout om de Sabbat te zien onder de dezelfde "wetten" zoals die zijn voor de zondagsrust.

Op zee zijn zeker wel kerkdiensten aan boord.......
En er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de zorg is toch wel een verhaal apart......het is een dienend beroep he......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:14
 
IMKE917 schreef:
Ja dat vraag ik mij ook af en ook wanneer ga je dan naar de kerk?

Ik ga op zaterdag én zondag naar de kerk. Engeltje smiley
Zondag is voor mij zowel rustdag als 1e werkdag. Ik ben 6 dagen in de week van huis dus kan alleen op zondag wat aan mn huishouden doen. Maar ben dan toch wel moe. Dus doe het ook een beetje rustig aan. t Weekend is wat mij betreft nooit lang genoeg.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:16
 
ZINGA672 schreef:
Jij snapt het Lachende smiley met blinkend witte tanden


Was even een serieuze vraag hoor? Ik vroeg het me werkelijk af......
Is zondag dan ook voor jou een rustdag terwijl het zaterdag ook zo is........
Hoe gaat dat dan in de praktijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:16
 
MAR907 schreef:
Hoe zit het dan met diegene die op zee varen?
Ik ben nog nooit een kerk op zee tegen gekomen. Verraste, verbaasde smiley

Volgens mij is dat niet in Den Haag bepaald. Wel de CAO's van diverse bedrijfstakken.
Dus niet iedere iedere CAO heeft dat erin staan.

Zelf werk ik ook in volcontinu bedrijf een werk in vijf ploegen diensten dus ook zaterdags. Toch heb ik zaterdag als een rustag (appart gesteld met andere dagen).

De meesten maken de fout om de Sabbat te zien onder de dezelfde "christelijkewetten" zoals die zijn voor de zondagsrust.

Zover ik het begrepen heb, valt het onder het artikel van vrijheid van godsdienst en godsdienstbeleving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Was even een serieuze vraag hoor? Ik vroeg het me werkelijk af......
Is zondag dan ook voor jou een rustdag terwijl het zaterdag ook zo is........
Hoe gaat dat dan in de praktijk?

k Was je te snel af; antwoord staat boven je vraag Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:21
 
ZINGA672 schreef:
k Was je te snel af; antwoord staat boven je vraag Clown smiley


Ik las het........ Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:43
 
WILLEMIJN232 schreef:
Op zee zijn zeker wel kerkdiensten aan boord.......
En er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de zorg is toch wel een verhaal apart......het is een dienend beroep he......

Dat klopt, die gooien zondags de anker ervoor. Dat zijn alleen de christelijke kapiteins eigenaren die dan ook als een voorganger functioneren op hun schip.

De zorg ken ik ook. Mijn vrouw heeft er ook altijd gewerkt als verzorgende. Eerst in de revalidatie, verzorgings tehuizen en later in de thuiszorg.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 13 september 2010, 00:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 10:33
 
WILLIE400 schreef:
Is je werk je excuus om niet de sabbath te hoeven houden?
Wie of wat staat bij jou op de eerste plaats in je leven? Je werk of God?

Dat is wel erg kort door de bocht vind ik.
Jezus hield ook niet op met zijn werken op de sabbath en werd daarop aangesproken maar niets weerhield hem om mensen te helpen.
Ik persoonlijk denk dat het onze taak is om voor mensen te zorgen die het zelf niet kunnen.
En tja die eten en drinken en staan ook op op de sabbath
en de mensen waar ik mee werk kunnen dat helaas niet zelf, zelfs niet op de zaterdag of zondag

m v g Willie

Hoezo kort door de bocht?

Het is een mentaliteit van 'lik m'n vestje'!
Of de rustdag van God nu wel of niet op zondag is...
Met name de mensen uit de zorg, die lijken schijt te hebben aan Gods heilige rustdag.
Alsof de maatschappij niet zonder deze mensen kan op Gods heilige dag!
De maatschappij draait in deze verdorven wereld toch wel door...
Dus lijkt me dat er genoeg mensen zijn die zowiezo niks hebben met Gods heilige dagen en zowiezo toch wel werken.

Het is echt triest om te zien dat mn. de mensen uit de zorgsector gewoon doorgaan met werken op de rustdag.
Waar ligt je prioriteit? Heb je meer liefde voor je werk, of voor God?
Als puntje bij paaltje komt, willen mensen zich niet houden aan Gods wil.

Jezus maakte er niet z'n werk van om mensen op de sabbath te genezen.
Als de hele wereld nou Gods rustdag hield en er liggen mensen in het ziekenhuis oid... Ja dan kun je niet anders, dan hier en daar wisseldiensten te draaien in het ziekenhuis.
Maar het kán anders. Iedere christen is nu in de gelegenheid om Gods rustdag te houden en te heiligen. Maar de vraag is:"Willen we werkelijk God op de eerste plaats zetten in ons leven?"

Waar een wil is, is een weg!


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op maandag 13 september 2010, 10:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 10:39
 
LEPELTJE037 schreef:
Waar een wil is, is een weg!

bij ons in de familie zeggen we dat anders:

'waar Wil is geweest, is een weg'....
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 10:40
 
GRIFFIN748 schreef:
bij ons in de familie zeggen we dat anders:

'waar Wil is geweest, is een weg'....
Clown smiley

Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 10:48
 
LEPELTJE037 schreef:
Hoezo kort door de bocht?

Het is een mentaliteit van 'lik m'n vestje'!
Of de rustdag van God nu wel of niet op zondag is...
Met name de mensen uit de zorg, die lijken schijt te hebben aan Gods heilige rustdag.
Alsof de maatschappij niet zonder deze mensen kan op Gods heilige dag!
De maatschappij draait in deze verdorven wereld toch wel door...
Dus lijkt me dat er genoeg mensen zijn die zowiezo niks hebben met Gods heilige dagen en zowiezo toch wel werken.

Het is echt triest om te zien dat mn. de mensen uit de zorgsector gewoon doorgaan met werken op de rustdag.
Waar ligt je prioriteit? Heb je meer liefde voor je werk, of voor God?
Als puntje bij paaltje komt, willen mensen zich niet houden aan Gods wil.

Jezus maakte er niet z'n werk van om mensen op de sabbath te genezen.
Als de hele wereld nou Gods rustdag hield en er liggen mensen in het ziekenhuis oid... Ja dan kun je niet anders, dan hier en daar wisseldiensten te draaien in het ziekenhuis.
Maar het kán anders. Iedere christen is nu in de gelegenheid om Gods rustdag te houden en te heiligen. Maar de vraag is:"Willen we werkelijk God op de eerste plaats zetten in ons leven?"

Waar een wil is, is een weg!


Heb u naasten lief als u zelf, dus help de mensen op sabbat/zondag.
Zelf willen we toch ook op die dag eten en drinken, waarom die mensen in ziekenhuizen en bejaardenhuizen die ene dag niet verzorgen?
Zelfs Jezus genas op zondag, dus artsen en doktoren stellen ook de operaties niet uit.
De brandweer blust ook het vuur op sabbat/zondag.
De politie werkt ook op die dagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 10:51
 
Het is echt triest om te zien dat mn. de mensen uit de zorgsector gewoon doorgaan met werken op de rustdag.
Waar ligt je prioriteit? Heb je meer liefde voor je werk, of voor God?
Als puntje bij paaltje komt, willen mensen zich niet houden aan Gods wil.


Jij bent vast nog niet ernstig ziek geweest op jouw rustdag......... Smiley die vol vragen zit
Anders schreef je niet van die rare dingen denk ik.........
Als jij levensbedreigend ziek bent stopt dat niet op zaterdag of zondag(het stopt misschien in definitieve zin) en gaat dan weer op maandag verder....Of als je gaat bevallen, ik noem maar even wat?
Was het maar waar, zeker voor degene die ziek zijn..........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 13 september 2010, 10:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 10:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is echt triest om te zien dat mn. de mensen uit de zorgsector gewoon doorgaan met werken op de rustdag.
Waar ligt je prioriteit? Heb je meer liefde voor je werk, of voor God?
Als puntje bij paaltje komt, willen mensen zich niet houden aan Gods wil.


Jij bent vast nog niet ernstig ziek geweest op jouw rustdag......... Smiley die vol vragen zit
Anders schreef je niet van die rare dingen denk ik.........
Als jij levensbedreigend ziek bent stopt dat niet op zaterdag of zondag(het stopt misschien in definitieve zin) en gaat dan weer op maandag verder....
Was het maar waar, zeker voor degene die die ziek zijn..........

Als ik nu in het ziekenhuis kom te liggen, dan zal er toch nog steeds voor me gezorgd worden.
Want nogmaals... er zijn nu altijd mensen die uberhaupt geen rustdag houden en dus gewoon doorwerken.
Maar zoiets had ik al gezegd.

Beter lezen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 10:57
 
LEPELTJE037 schreef:
Als ik nu in het ziekenhuis kom te liggen, dan zal er toch nog steeds voor me gezorgd worden.
Want nogmaals... er zijn nu altijd mensen die uberhaupt geen rustdag houden en dus gewoon doorwerken.
Maar zoiets had ik al gezegd.

Beter lezen!

Ik heb het heel goed gelezen en jij laat je dus wel verzorgen ook al ben je het er niet mee eens.......ook lekker makkelijk........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 10:58
 
LEPELTJE037 schreef:
Hoezo kort door de bocht?

Het is een mentaliteit van 'lik m'n vestje'!
Of de rustdag van God nu wel of niet op zondag is...
Met name de mensen uit de zorg, die lijken schijt te hebben aan Gods heilige rustdag.
Alsof de maatschappij niet zonder deze mensen kan op Gods heilige dag!
De maatschappij draait in deze verdorven wereld toch wel door...
Dus lijkt me dat er genoeg mensen zijn die zowiezo niks hebben met Gods heilige dagen en zowiezo toch wel werken.

Het is echt triest om te zien dat mn. de mensen uit de zorgsector gewoon doorgaan met werken op de rustdag.
Waar ligt je prioriteit? Heb je meer liefde voor je werk, of voor God?
Als puntje bij paaltje komt, willen mensen zich niet houden aan Gods wil.

Jezus maakte er niet z'n werk van om mensen op de sabbath te genezen.
Als de hele wereld nou Gods rustdag hield en er liggen mensen in het ziekenhuis oid... Ja dan kun je niet anders, dan hier en daar wisseldiensten te draaien in het ziekenhuis.
Maar het kán anders. Iedere christen is nu in de gelegenheid om Gods rustdag te houden en te heiligen. Maar de vraag is:"Willen we werkelijk God op de eerste plaats zetten in ons leven?"

Waar een wil is, is een weg!


Wie is er hier nou kort door de bocht vraag ik me af als je bijdrage lees?

Ik moet binnen enkele weken bevallen. Mijn kind lig een positie waarom het niet via de normale weg geboren kan worden tenzij het zich nog draait. Als mijn bevalling gisteren begonnen zou zijn had ik toch erg blij geweest dat mn gyneacoloog gewoon wisseldiensten heeft op zondag ander zouden zowel ik zelf als het kind het niet overleven.


Hoe zie je dat trouwens in een bejaardenhuis voor je? Bejaarden kunnen best een dagje niet gewassen worden, hun urine en ontlasting ophouden, een dag niet eten...
In een gehandicapteninstelling laten we alle gehandicapten ook maar een dagje zonder toezicht hun eigen gang gaan?

Of moeten we dat dan maar aan niet-gelovigen overlaten op zondag, oftewel, een ander opzadelen met iets dat jij blijkbaar als zonde ziet?


Je kan verschillend denken over de invulling van zondagsrust maar deze manier kan ik echt niks mee. Alsof God liever hebt dat we mensen aan hun lot overlaten om de zondagsrust maar te handhaven.


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 13 september 2010, 11:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 11:00
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb het heel goed gelezen en jij laat je dus wel verzorgen ook al ben je het er niet mee eens.......ook lekker makkelijk........

Ik heb ook nog wat gezegd, over wanneer iedereen Gods rustdag hield en er dan ook nog mensen in het ziekenhuis liggen...

Dus toch beter lezen... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 11 Volgende
Pagina 2 van 11