ChristianMatch
 


Forum

pijnbestrijding
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 13:19
 
allereerst zeg ik dat ieder vrouw haar eigen keuzes maakt op pijnbestrijding
daarnaast vind ik dat men juist door de pijn bij het bevallingsproces en de opvolging daarvan kan weten hoever je bevalling is.
als je geen pijn zou voelen zou je kind er bv zo op straat ,in de winkel of noem maar op eruit komen zonder enige voorbereiding
dus ik geloof zeker dat pijn een functie heeft .
dat daarin de een een hogere of lagere pijngrens heeft is een ander verhaal(de een gilt moord en brand terwijl het op een ander bv weinig van invloed is)
het is ook maar hoe je ermee opgevoed bent denk ik
als je bv tegen een kind dat valt zegt o k het is gebeurt ,niks gebroken dus sta maar weer op en speel lekker verder of je overlaad het kind met overdreven troost van ow wat ben je toch zielig
dan zal het ene kids al bij het minste geringste om pijn jammeren terwijl de ander een bikkel wordt,dit dus even als voorbeeld.

als men dus geen pijn zou ervaren weet je dus nooit wat er loos is en zou men ook geen ziektes of bv gebroken botten tot genezing kunnen brengen.
in hoeverre men die pijn al dan niet dragelijk vind is bij iedere persoon anders
mijn 1e is onverwachts op t laatst door een keizersnede gehaald en toen was ik erg blij dat ik een ruggeprik kreeg
de 2e is via de gewone weg geboren en dat is een belevenis die gewoon bijzonder blijft.
de 1 bevalt binnen een paar uur en de ander doet er dagen overdus ik denk dat we hier nooit een afdoende antwoord op al dan niet pijnbestrijding kunnen geven en blijft dus de betreffende keuze voor iedere vrouw anders.
ik geloof verder ook dat God de middelen gegeven heeft in de medische ontwikkeling.God heeft ons ook ons verstand gegeven en dat moeten we dus ook zeker gebruiken.
dus tja wat is dan wijsheid.


Laatst aangepast door
GRACE585
op zaterdag 25 september 2010, 13:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 15:52
 
Heb wat gegoogeld.
http://www.bevallingspijn.nl/epiduraal.html
succes met de keuze.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 16:37
 
ANNETTE792 schreef:
Ik denk niet dat je standaard kan zeggen dat er zonder complicaties geen pijnbestrijding nodig is. Elke bevalling is anders en elke vrouw ervaart het ook anders. Maar dit is inderdaad wel het idee dat er in nederland hangt, en wat mij persoonlijk wel eens een beetje tegenstaat, je hebt eigenlijk zelf ook helemaal niks in te brengen, het word allemaal voor je beslist.

Ik ben er ook geen voorstander van om bij de eerste weeen meteen maar een ruggeprik te geven, maar het idee dat als het te zwaar wordt je er om kan vragen en je hem dan ook krijgt is vooraf al een heel rustgevend idee.

Maar waarschijnlijk is het hier helemaal niet aan de orde en wordt het een keizersnede, en die doen ze gelukkig niet zonder pijnbestrijding Knipoog smiley

Heel veel sterkte..het zal vast wel goed gaan. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 18:28
 
Je kan het ook anders bekijken die smart. Op het moment dat een vrouw haar kind baart, neemt ze afscheid van het intieme verbonden zijn met haar ongeboren baby. Ook dat is smart, het afscheid maar ook het verwelkomen.

gr majaro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 18:58
 
PIETER649 schreef:
Door omstandigheden word ik momenteel bepaald bij pijnbestrijding.
Een moeilijk punt omdat ik het toch bijbels wil houden.

In Genesis word de vrouw uitdrukkelijk gezegd dat ze met smart haar kinderen moet baren.
De zondige mensch heeft 6000 jaar na dato de pijnbestrijding tot in de finesse ontwikkeld.
Er is een mogelijkheid bij de bevalling, tijdens het baren dus, als het ware, een ruggeprik te krijgen.

Wat is jullie, liefst onderbouwde, mening over deze vorm van pijnbestrijding waardoor het Woord uit Genesis haar waarde verliest?
Is dit te combineren met een christelijke levenswijze?

Pieter,

Chatuliem heeft de angel al uit de discussie gehaald en heeft het mijns inziens terecht over een constatering bij je tekst.
Nagenoeg in hetzelfde bijbelgedeelte staat: In het zweets uws aanschijns zult gij etc.

Als we naar onze huidige levenswijze kijken, is de wijze waarop we nu de kost verdienen bijbels dan wel verantwoord? Als jij in je auto door Duitsland rijdt of ik met mijn digiboard zit te spelen? In het zweet ons aanschijns? Nou.....Een wat vreemde wijze om zo met bijbelteksten om te gaan.
Ik ben blij met toenemende medische kennis al is die allemaal door de zondige mensch ontwikkeld. De keizersnede was vroeger veelal dodelijk voor de vrouw. Als Annette op die wijze zou moeten bevallen, werd het zonder de kennis die we nu hebben haar dood, zo simpel is het. Wetenschap, ook kennis van pijnbestrijding, is een zegen. De natuurlijke functie van pijn, een waarschuwing dat er niets niet klopt of geforceerd wordt, hoeft niet geheel uitgeschakeld te worden, maar mag best draaglijker worden gemaakt.
En als wij als mannen niet zweten, moet een bevallende vrouw dan maar onnodig pijn lijden?

Thomas, denkt van niet.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 25 september 2010, 20:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 19:28
 
THOMAS968 schreef:
Pieter,

Chatuliem heeft de angel al uit de discussie gehaald en heeft het mijns inziens terecht over een constatering bij je tekst.
Nagenoeg in hetzelfde bijbelgedeelte staat: In het zweets uws aanschijns zult gij etc.

Als we naar onze huidige levenswijze kijken, is de wijze waarop we nu de kost verdienen bijbels dan wel verantwoord? Als jij in je auto door Duitsland rijdt of ik met mijn digiboard zit te spelen? In het zweet ons aanschijns? Nou.....Een wat vreemde wijze om zo met bijbelteksten om te gaan.
Ik ben blij met toenemende medische kennis. De keizersnede was vroeger veelal dodelijk voor de vrouw. Als Annette op die wijze zou moeten bevallen, werd het zonder de kennis die we nu hebben haar dood, zo simpel is het. Wetenschap, ook die over pijnbestrijding, is een zegen. De natuurlijke functie van pijn, een waarschuwing dat er niets niet klopt of geforceerd wordt, hoeft niet geheel uitgeschakeld te worden, maar mag best draaglijker worden gemaakt.
En als wij als mannen niet zweten, moet een bevallende vrouw dan maar onnodig pijn lijden?

Thomas, denkt van niet.




tis voor n schoolmeester uiteraard niet voor te stellen... maar ik zweet wel dagelijks tijdens mn werk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Pieter, het zweet breekt me uit Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 20:02
 
PIETER649 schreef:
tis voor n schoolmeester uiteraard niet voor te stellen... maar ik zweet wel dagelijks tijdens mn werk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Pieter, het zweet breekt me uit Geschokte, onthutste smiley


Ik heb met je te doen Pieter, als je bezig bent die door jou aangegeven 100000 km per jaar in een fraaie auto te rijden.

Thomas, gunt Pieter wel een mooi speeltje als hij zo zweet. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 21:32
 
PIETER649 schreef:
dr Vogel... Verraste, verbaasde smiley das hartstikke occult joh!!

Ik ken natuurlijk de geschiedenis niet, maar de constante is wel dat alles wat nieuw is vaak door orthodoxe gelovigen werd afgewezen. Plantengeneeskunde - en veel planten bevatten geneeskrachtige stoffen - werd als hekserij bestreden. Toen de farmacie zich ontwikkelde waren chemische stoffen weer occult. Totdat bleek dat al deze stoffen vaak wel degelijk een werking hadden, wat dacht je van paracetamol of penicilline, dan wel de prik tegen pokken. En nu de chemische middelen standaard zijn geworden, is de werking van natuurgenezers weer occult. De middelen van Dr. Vogel hebben meestal wel een onderbouwde werking, zij het dat ze vaak zwakker werken of langer moeten worden gebruikt. Ik heb het ook niet zo op de opvattingen van Jehova's getuigen maar als er eentje is die goede middelen ontwikkelt, dan is dat wat mij betreft prima. Ik ben ooit geopereerd door een vrijmetselaar en ik leef nog, heb ik dan daarmee mijn ziel soms aan de duivel verkocht? De man staat terecht bekend als een uitstekende chirurg.

Ik denk dat we een bruikbare definitie of omschrijving van occult moeten hebben als we er op een zinvolle wijze over kunnen praten. Is de wijze waarop mensen aan duiveluitdrijving doen ook niet occult, als we bedenken dat we ook tot God kunnen bidden, die daar de macht voor heeft?

Het is goed om alert te zijn op dingen die echt occult zijn, maar slaat het in deze discussie niet wat te ver door? De Romeinen werden al rustig van Valeriaan. Dat worden mensen nog steeds en het lichaam kan dit beter aan dan het verslavende valium. Occult moet je definiƫren, anders is de discussie niet zinvol.

Thomas, houdt wel van een historisch perspectief.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 25 september 2010, 21:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:15
 
THOMAS968 schreef:
Ik ken natuurlijk de geschiedenis niet, maar de constante is wel dat alles wat nieuw is vaak door orthodoxe gelovigen werd afgewezen. Plantengeneeskunde - en veel planten bevatten geneeskrachtige stoffen - werd als hekserij bestreden. Toen de farmacie zich ontwikkelde waren chemische stoffen weer occult. Totdat bleek dat al deze stoffen vaak wel degelijk een werking hadden, wat dacht je van paracetamol of penicilline, dan wel de prik tegen pokken. En nu de chemische middelen standaard zijn geworden, is de werking van natuurgenezers weer occult. De middelen van Dr. Vogel hebben meestal wel een onderbouwde werking, zij het dat ze vaak zwakker werken of langer moeten worden gebruikt. Ik heb het ook niet zo op de opvattingen van Jehova's getuigen maar als er eentje is die goede middelen ontwikkelt, dan is dat wat mij betreft prima. Ik ben ooit geopereerd door een vrijmetselaar en ik leef nog, heb ik dan daarmee mijn ziel soms aan de duivel verkocht? De man staat terecht bekend als een uitstekende chirurg.

Ik denk dat we een bruikbare definitie of omschrijving van occult moeten hebben als we er op een zinvolle wijze over kunnen praten. Is de wijze waarop mensen aan duiveluitdrijving doen ook niet occult, als we bedenken dat we ook tot God kunnen bidden, die daar de macht voor heeft?

Het is goed om alert te zijn op dingen die echt occult zijn, maar slaat het in deze discussie niet wat te ver door? De Romeinen werden al rustig van Valeriaan. Dat worden mensen nog steeds en het lichaam kan dit beter aan dan het verslavende valium. Occult moet je definiƫren, anders is de discussie niet zinvol.

Thomas, houdt wel van een historisch perspectief.




tja, het historisch perspectief betreffende occult, is voor mij het forum hier op cm.
buiten cm heb ik nooit mensen ontmoet die het woord occult zo vaak in de mond nemen.
dus om nog n bietje serieus genomen te worden hier op cm, roep ik te pas en te onpas het woordje occult.
in mijn opinie weten diverse andere schrijvers op dit forum er ook nie veul van en papagaaien gewoon anderen na.

Pieter, occult? het zal me mn .... roesten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:35
 
ALS................God dit bedoelt heeft, dat de vrouw flink pijn heeft met de bevalling, .........dan lijkt mij, voor diegeen die dat geloven ze er niets tegen moeten doen..Dan hoef je er dus ook niet voor te bidden als God....dat zo bedoelt had toch??


Ik geloof daar niet in..
Door Adam en Eva is de zonde in de wereld gekomen en ik denk niet dat daarvoor als er kinderen geboren zouden worden, dat met pijn en ellende gepaard zou gaan.. extreem dan..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 12:00
 
PIEKIE042 schreef:
ALS................God dit bedoelt heeft, dat de vrouw flink pijn heeft met de bevalling, .........dan lijkt mij, voor diegeen die dat geloven ze er niets tegen moeten doen..Dan hoef je er dus ook niet voor te bidden als God....dat zo bedoelt had toch??


Ik geloof daar niet in..
Door Adam en Eva is de zonde in de wereld gekomen en ik denk niet dat daarvoor als er kinderen geboren zouden worden, dat met pijn en ellende gepaard zou gaan.. extreem dan..


Ben ik het helemaal mee eens!
En God heeft inmmers ook doktoren gegeven Knipoog smiley
Dus maak er dankbaar gebruik van!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:58
 
PIETER649 schreef:
Door omstandigheden word ik momenteel bepaald bij pijnbestrijding.
Een moeilijk punt omdat ik het toch bijbels wil houden.

In Genesis word de vrouw uitdrukkelijk gezegd dat ze met smart haar kinderen moet baren.
De zondige mensch heeft 6000 jaar na dato de pijnbestrijding tot in de finesse ontwikkeld.
Er is een mogelijkheid bij de bevalling, tijdens het baren dus, als het ware, een ruggeprik te krijgen.

Wat is jullie, liefst onderbouwde, mening over deze vorm van pijnbestrijding waardoor het Woord uit Genesis haar waarde verliest?
Is dit te combineren met een christelijke levenswijze?


Het valt voor de aanstaande vader ook niet mee, hoor, laten we dat niet vergeten! Het lijkt me geen fijn idee te weten dat je geliefde een pijnlijke gang moet gaan om jullie nazaat ter wereld te brengen.
Ik ben ervan overtuigd dat ook hierin God het probleem heeft geschapen met de ene hand en de oplossing met de andere. Vrij vertaald, vergeef me, uit de bijbel. De wetenschap en ja, pijnbestrijding zullen het mogelijk maken jullie kind middels de keizersnede het levenslicht te laten aanschouwen. Wat een fantastische uitvinding. En zal het kind toch komen via de natuurlijke weg en wil Annette pijnbestrijding dan is er mijns inziens geen enkele reden in de bijbel te vinden (ik zou er niet naar zoeken, ook!) die daar tegen pleit.
Christus deed vele genezingen, zelfs op de Sabbat. Zou Hij willen dat we onnodig lijden? Daar geloof ik niks van.
Sterkte voor jou en je vrouw, Pieter en van harte een voorspoedige bevalling toegewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 09:43
 
een zwangerschap is ook niet altijd een pretje......
een bevalling ook niet; ook al zou het een keizersnede worden; dan nog is het niet iets om naar uit te kijken.
veel vrouwen huilen af en toe wel effies, als er weer eens iets niet loopt zo zij zouden willen.

dus in smart kinderen baren........
ik ben nooit zwanger geweest; maar ik kan me er best iets bij voorstellen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 10:34
 
MIEKE364 schreef:
Het valt voor de aanstaande vader ook niet mee, hoor, laten we dat niet vergeten! Het lijkt me geen fijn idee te weten dat je geliefde een pijnlijke gang moet gaan om jullie nazaat ter wereld te brengen.
Ik ben ervan overtuigd dat ook hierin God het probleem heeft geschapen met de ene hand en de oplossing met de andere. Vrij vertaald, vergeef me, uit de bijbel. De wetenschap en ja, pijnbestrijding zullen het mogelijk maken jullie kind middels de keizersnede het levenslicht te laten aanschouwen. Wat een fantastische uitvinding. En zal het kind toch komen via de natuurlijke weg en wil Annette pijnbestrijding dan is er mijns inziens geen enkele reden in de bijbel te vinden (ik zou er niet naar zoeken, ook!) die daar tegen pleit.
Christus deed vele genezingen, zelfs op de Sabbat. Zou Hij willen dat we onnodig lijden? Daar geloof ik niks van.
Sterkte voor jou en je vrouw, Pieter en van harte een voorspoedige bevalling toegewenst!


God de ene hand een probleem geeft en met de ander oplost??
als ik mijn vader daar bij bedenk...dan hoef ik em niet meer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKJES285





Berichten: 126

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 11:09
 
PIETER649 schreef:
dr Vogel... Verraste, verbaasde smiley das hartstikke occult joh!!

niet alles van dokter Vogel is geschud als dat zo is staat het met een tekentje vermeld op de verpakking.Er zijn gelukkig ook andere middelen op natuurbasis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 11:43
 
MIEKE364 schreef:
Het valt voor de aanstaande vader ook niet mee, hoor, laten we dat niet vergeten! Het lijkt me geen fijn idee te weten dat je geliefde een pijnlijke gang moet gaan om jullie nazaat ter wereld te brengen.
Ik ben ervan overtuigd dat ook hierin God het probleem heeft geschapen met de ene hand en de oplossing met de andere. Vrij vertaald, vergeef me, uit de bijbel. De wetenschap en ja, pijnbestrijding zullen het mogelijk maken jullie kind middels de keizersnede het levenslicht te laten aanschouwen. Wat een fantastische uitvinding. En zal het kind toch komen via de natuurlijke weg en wil Annette pijnbestrijding dan is er mijns inziens geen enkele reden in de bijbel te vinden (ik zou er niet naar zoeken, ook!) die daar tegen pleit.
Christus deed vele genezingen, zelfs op de Sabbat. Zou Hij willen dat we onnodig lijden? Daar geloof ik niks van.
Sterkte voor jou en je vrouw, Pieter en van harte een voorspoedige bevalling toegewenst!

When God closes the door, He opens een window!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2