ChristianMatch
 


Forum

man en vrouw; hoe zit het nou......?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 17:17
 
[quote=MARJAN029]

Heel mooi gezegd marijan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 19:45
 
[quote]

ik denk dat je me verkeerd begreep marijan...

Ik doelde op de roeping van die man, dat je als vrouw zijnde je man emotioneel moet steunen, door naar hem te luisteren, hem te adviseren waar nodig, en belangstelling te tonen in zijn ambt. Maar niet...
een deel van zijn roeping op je schouders te nemen, het is immers jou roeping niet, maar de zijne. Dus als het kinderwerk daar bij hoort, hoef je dat als vrouw niet op je te nemen vind ik. Enkel als je dat als jouw roeping ziet. Maar naar mijn idee zijn dat twee verschillende dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:06
 
@Tessybear
Het enige dat ik duidelijk probeer te maken, is dat het niet zo eenvoudig is om te zeggen dat KR-werk Gods roeping/plan is, wat dus wel (ook door jou) gebeurt. Mensen kunnen ook andere roepingen hebben/ervaren, waardoor ze KR-werk voorbij laten gaan. Daar is dus niets mis mee in mijn ogen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:15
 
Even om het helder te houden, maar er is hier een Marijan met een i en een Marjan zonder i. En we zijn beiden ook nog 40. Knipoog smiley

Ik ben al een poosje afgehaakt in de deze discussie en volg 'm lezend.

Groetjes,
Marijan Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:25
 
Quote:
Even om het helder te houden, maar er is hier een Marijan met een i en een Marjan zonder i. En we zijn beiden ook nog 40.

Ik ben al een poosje afgehaakt in de deze discussie en volg 'm lezend.

Groetjes,
Marijan

oeps...sorry marIJan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:34
 
PIETER649 schreef:
tja.. maar maj Boszhart had geen vent thuis die liep te zeuren dat ze dat niet mocht doen Knipoog smiley

Hm, Pieter, de Majoor heeft tijdens haar leven aangegeven dat ze gevoelens voor vrouwen had, dus die man zou er waarschijnlijk ook niet gekomen zijn.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:42
 
HENK710 schreef:
@Tessybear
Het enige dat ik duidelijk probeer te maken, is dat het niet zo eenvoudig is om te zeggen dat KR-werk Gods roeping/plan is, wat dus wel (ook door jou) gebeurt. Mensen kunnen ook andere roepingen hebben/ervaren, waardoor ze KR-werk voorbij laten gaan. Daar is dus niets mis mee in mijn ogen.

Omdat er al gesproken was over kr-werk heb ik dat als voorbeeld aangehaald, Henk...ik geloof dat ik toch juist benadrukt heb dat je roeping overal kan liggen! Dus ook op de voetbalclub, en in de kroeg en Ja, ook in je gezin...
Een ieder weet voor zichzelf tenslotte het beste waar die roeping wel of niet ligt, de discussie ging er dan ook over wat te doen als de ander hier niet achter wil staan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:45
 
TESSYBEAR731 schreef:
Een ieder weet voor zichzelf tenslotte het beste waar die roeping wel of niet ligt, de discussie ging er dan ook over wat te doen als de ander hier niet achter wil staan...

Dat vraagstuk is dus nog wat uitgebreid: wat als beiden een roeping zeggen te hebben... Knipoog smiley

Wat mij betreft blijft het dan een samen zoeken zonder doordrukpraktijken, wat je wel geregeld ziet gebeuren, zeker als het om zaken voor het instituut kerk gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 11:28
 
HENK710 schreef:
Dat vraagstuk is dus nog wat uitgebreid: wat als beiden een roeping zeggen te hebben... Knipoog smiley

Wat mij betreft blijft het dan een samen zoeken zonder doordrukpraktijken, wat je wel geregeld ziet gebeuren, zeker als het om zaken voor het instituut kerk gaat.

En hierin ben ik het ook volkomen met je eens Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:14
 
mieke, ik zocht je berichtje waar ik beloofd had nog op te reageren, maar ik kan t niet meer terugvinden; Huilende smiley, smiley in tranen
is t één van de berichten die je aangepast hebt?
misschien wil je even op je eigen bericht reageren, zodat ik weet waar we t ook weer over hadden???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 14:49
 
HENK710 schreef:
Dat vraagstuk is dus nog wat uitgebreid: wat als beiden een roeping zeggen te hebben...

Wat mij betreft blijft het dan een samen zoeken zonder doordrukpraktijken, wat je wel geregeld ziet gebeuren, zeker als het om zaken voor het instituut kerk gaat.


Als mensen denken dat ze daardoor de Liefde en Genade van God zullen ontvangen. Of dat ze dan heel belangrijk zijn voor God. Dan hebben ze het mis. God geeft een echtpaar nooit iets waardoor ze uit een gedreven zullen worden. Vaak in verwondingen van de ziel willen ze graag belangrijk worden voor een gemeente, maar is dat wel wat God werkelijk wil voor ons leven, of is het behalen van schouderklopjes? Ik denk dat God`s plan voor een ieders leven nooit disharmonie geeft in jezelf, maar een diepe rust van binnen geeft en een klik ja dat is het. Want voor de grondlegging van de wereld had God al een plan voor ieders leven. OOk satan weet dat en hij zal er alles aan doen om dat plan nooit te laten slagen. Dus vaak communicatie storing tussen mensen. Stotteren bijv kan zijn dat God je een bediening heeft gegeven waar je veel bij moet praten. Benny Hinn was zo`n stotteraar tot zijn 18 de dacht ik, toen ging hij preken en weg was het.
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 19:28
 
JILL658 schreef:
HENK710 schreef:
Dat vraagstuk is dus nog wat uitgebreid: wat als beiden een roeping zeggen te hebben...

Wat mij betreft blijft het dan een samen zoeken zonder doordrukpraktijken, wat je wel geregeld ziet gebeuren, zeker als het om zaken voor het instituut kerk gaat.


Als mensen denken dat ze daardoor de Liefde en Genade van God zullen ontvangen. Of dat ze dan heel belangrijk zijn voor God. Dan hebben ze het mis. God geeft een echtpaar nooit iets waardoor ze uit een gedreven zullen worden. Vaak in verwondingen van de ziel willen ze graag belangrijk worden voor een gemeente, maar is dat wel wat God werkelijk wil voor ons leven, of is het behalen van schouderklopjes? Ik denk dat God`s plan voor een ieders leven nooit disharmonie geeft in jezelf, maar een diepe rust van binnen geeft en een klik ja dat is het. Want voor de grondlegging van de wereld had God al een plan voor ieders leven. OOk satan weet dat en hij zal er alles aan doen om dat plan nooit te laten slagen. Dus vaak communicatie storing tussen mensen. Stotteren bijv kan zijn dat God je een bediening heeft gegeven waar je veel bij moet praten. Benny Hinn was zo`n stotteraar tot zijn 18 de dacht ik, toen ging hij preken en weg was het.
Jill


toch liever een stotterende dominee dan 1 die zn gemeenteleden in het gezicht schopt... das niet echt mijn favorite voorganger Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
PIETER649
op zondag 10 januari 2010, 19:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 20:42
 
toch liever een stotterende dominee dan 1 die zn gemeenteleden in het gezicht schopt... das niet echt mijn favorite voorganger

Laatst aangepast door PIETER649

op zondag 10 januari 2010, 19:35

Die zou ik ook niet willen als voorganger Smiley die vol vragen zit
Het was maar een voorbeeld Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 23:17
 
Galaten 3

28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus. 29 En omdat u Christus toebehoort, bent u nakomelingen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MATTHI636





Berichten: 29

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 07:56
 
HANNAH810 schreef:
MARIJAN072 schreef:
Je bent wel een beetje mondig voor een SGP-vrouw hoor, Hannah.

Maar ik begrijp je reactie goed!


ik stem sgp, maar ik denk niet in hokjes, marijan.... Clown smiley
overigens; ik lees nergens in de bijbel, dat een vrouw zich naar alle mannen zou moeten voegen, alleen naar haar eigen man, en aangezien ik die niet heb......... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Wat denk je hiervan 1timoteus5vers1 Word niet heftig tegen een oude man, maar vermaan hem als een vader; doe het jonge mannen als broeders, 2 oude vrouwen als moeders, jonge vrouwen als zusters, in alle reinheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MATTHI636





Berichten: 29

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 08:14
 
gewist

Laatst aangepast door
MATTHI636
op maandag 11 januari 2010, 11:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MATTHI636





Berichten: 29

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 08:23
 
gewist

Laatst aangepast door
MATTHI636
op maandag 11 januari 2010, 11:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 09:20
 
ha matthi,
leuk je weer op t forum terug te zien, maar k heb een vraagje;
aan wie zijn je drie reactie's gericht?
en waar anticipeer je op?
mijns inziens is de discussie nl niet of je leiding accepteerd...
dus kan ik je denkwijze niet helemaal volgen...
ik wacht je berichtje af.....

mieke, wil je het stukje waar ik nog op wilde reageren even naar voren schuiven, ik kan het namelijk niet meer terugvinden..... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MATTHI636





Berichten: 29

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 09:32
 
HANNAH810 schreef:
ha matthi,
leuk je weer op t forum terug te zien, maar k heb een vraagje;
aan wie zijn je drie reactie's gericht?
en waar anticipeer je op?
mijns inziens is de discussie nl niet of je leiding accepteerd...
dus kan ik je denkwijze niet helemaal volgen...
ik wacht je berichtje af.....

mieke, wil je het stukje waar ik nog op wilde reageren even naar voren schuiven, ik kan het namelijk niet meer terugvinden..... Huilende smiley, smiley in tranen

mijn reactie is aan thomas gericht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MATTHI636





Berichten: 29

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 10:10
 
MATTHI636 schreef:
mijn reactie is aan thomas gericht.
hierop doel ik
Quote:
Het is veelal angst die mensen er toe brengt de Bijbel maar letterlijk te nemen zoals je het leest. Ik denk dat je moet kijken wat er echt staat en vooral: het is in een tijd geschreven met een andere maatschappelijke structuur
Voor mij komt dan nogal scheinheilig over en is het de mens die God maakt naar het beeld zoals hij dat fijn vind. Als ik de reacties van Hannah zo lees onderbouwt ze de dingen goed en beschouw ik het als valse beschuldiging om het letterlijk nemen van Hannah angst te noemen. Ik neem de woorden die Jezus zegt heel serieus en ga ze niet afdoen als van die tijd ofzo, wat ik me afvraag is wat bedoeld God ermee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 07:43
 
...

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 17 februari 2011, 20:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 20:38
 
hoi Hannah

ik heb geprobeerd te achterhalen waarop deze topic is gebouwd maar kon het begin niet vinden. (hij is gebouwd op een eerdere topic?)

als ik de titel echter lees: man en vrouw, hoe zit het nou......


komt bij mij een boek naar boven met de titel: mannen komen van mars en vrouwen van venus.

ik heb dat boek iets van 12 jaar geleden gelezen en daarin staat het verschil tussen een man en een vrouw zo duidelijk in beschreven dat ik er de laatste 12 jaar veel aangehad heb.
ook de link naar het christelijke leven is daardoor voor mij een stuk makkelijker geworden.
mannen zijn gewoon andere "wezens" dan vrouwen. Lachende smiley
Ik denk dan ook dat de vrouw uit een rib van (welke?) man gemaakt is maar daarbij een "totaal ander karakter" heeft meegekregen.

Mijn overtuiging is daardoor dat de man goed is dingen vanuit dat karakter gezien en vrouwen weer heel goed zijn in andere dingen.
neem nu als voorbeeld het krijgen van kinderen.

met alle respect naar de man toe, maar "wij vrouwen" zijn toch sterker op het gebied van pijn. (de geboorte van een kind zie ik een man niet doen, al zou het fysiek mogelijk zijn). zorgen voor, zie ik ook als zo'n punt.
mannen doen dat ook. best wel, maar toch anders als vrouwen dat doen.

maar goed. misschien sla ik de plank hier nu helemaal mis en gaat het topic hier niet over en heb ik nu een ander onderwerp aangeboord.

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
REBECCA667
op donderdag 17 februari 2011, 20:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 20:56
 
rebecca;
dit is een topic van enige tijd geleden. waarin de discussie ging over de structuur binnen een relatie/gezin.
de hierarchie zeg maar;

het begin van de discussie kun je hier lezen,
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=138&start=0
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 21:04
 
HANNAH810 schreef:
rebecca;
dit is een topic van enige tijd geleden. waarin de discussie ging over de structuur binnen een relatie/gezin.
de hierarchie zeg maar;

het begin van de discussie kun je hier lezen,
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=138&start=0

hoi Hannah dank je wel. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 15:28
 
REBECCA667 schreef:
hoi Hannah

ik heb geprobeerd te achterhalen waarop deze topic is gebouwd maar kon het begin niet vinden. (hij is gebouwd op een eerdere topic?)

als ik de titel echter lees: man en vrouw, hoe zit het nou......


komt bij mij een boek naar boven met de titel: mannen komen van mars en vrouwen van venus.

ik heb dat boek iets van 12 jaar geleden gelezen en daarin staat het verschil tussen een man en een vrouw zo duidelijk in beschreven dat ik er de laatste 12 jaar veel aangehad heb.
ook de link naar het christelijke leven is daardoor voor mij een stuk makkelijker geworden.
mannen zijn gewoon andere "wezens" dan vrouwen. Lachende smiley
Ik denk dan ook dat de vrouw uit een rib van (welke?) man gemaakt is maar daarbij een "totaal ander karakter" heeft meegekregen.

Mijn overtuiging is daardoor dat de man goed is dingen vanuit dat karakter gezien en vrouwen weer heel goed zijn in andere dingen.
neem nu als voorbeeld het krijgen van kinderen.

met alle respect naar de man toe, maar "wij vrouwen" zijn toch sterker op het gebied van pijn. (de geboorte van een kind zie ik een man niet doen, al zou het fysiek mogelijk zijn). zorgen voor, zie ik ook als zo'n punt.
mannen doen dat ook. best wel, maar toch anders als vrouwen dat doen.

maar goed. misschien sla ik de plank hier nu helemaal mis en gaat het topic hier niet over en heb ik nu een ander onderwerp aangeboord.

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond


Tjonge Rebecca ik Geschokte, onthutste smiley een totaal ander wezen ...nou daar wil ik best nog weleens met je in discussie gaan. Ook de pijngrens ....er zijn genoeg vrouwen die ook pijn moeilijk kunnen verdragen....blijft altijd een persoonlijke zaak Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 15:55
 
LEONARD480 schreef:
Tjonge Rebecca ik Geschokte, onthutste smiley een totaal ander wezen ...nou daar wil ik best nog weleens met je in discussie gaan. Ook de pijngrens ....er zijn genoeg vrouwen die ook pijn moeilijk kunnen verdragen....blijft altijd een persoonlijke zaak Smiley die vol vragen zit

ah leonard.

Lachende smiley ik kan er ook niets aan doen. Voor het overdaad aan verschillen moet je bij God wezen niet bij mij. Lachende smiley
heb je het boek gelezen? mannen komen van mars en vrouwen van venus??????????

het maakte voor mij zoveel duidelijk. ik hoorde mannen altijd zeggen, als ik een vrouw ga snappen dan.........

wat betreft de scheidingslijnen tussen mannen en vrouwen wat pijn betreft etc... er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 16:04
 
REBECCA667 schreef:
ah leonard.

Lachende smiley ik kan er ook niets aan doen. Voor het overdaad aan verschillen moet je bij God wezen niet bij mij. Lachende smiley
heb je het boek gelezen? mannen komen van mars en vrouwen van venus??????????

het maakte voor mij zoveel duidelijk. ik hoorde mannen altijd zeggen, als ik een vrouw ga snappen dan.........

wat betreft de scheidingslijnen tussen mannen en vrouwen wat pijn betreft etc... er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.

Hoi Rebecca


Weet wel dat vrouwen iets anders bedoelen met bepaalde uitspraken….neem b.v. dat een man de hele week zijn best doet behalve die ene dag …waarop de vrouw reageert van ruim je sokken eens en de man kan niet gelijk reageren en denkt van waar maak je druk om …heb toch de hele week opgeruimd.
Vandaar het venus/mars verhaal Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 16:08
 
LEONARD480 schreef:
Hoi Rebecca


Weet wel dat vrouwen iets anders bedoelen met bepaalde uitspraken….neem b.v. dat een man de hele week zijn best doet behalve die ene dag …waarop de vrouw reageert van ruim je sokken eens en de man kan niet gelijk reageren en denkt van waar maak je druk om …heb toch de hele week opgeruimd.
Vandaar het venus/mars verhaal Gefrustreerde smiley

het boek is daar heel helder in. voor vrouwen is het ook een goed boek om te lezen. zo wist ik daarna dat als een man erg stil is ipv te praten, dat hij waar hij zo op zit te broeden eerst voor zichzelf op een rijtje aan het zetten is en pas als hij er niet uit komt gaat vragen om hulp. bij een vrouw werkt dat juist andersom. ten minste bij de meeste vrouwen en de meeste mannen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 18:03
 
REBECCA667 schreef:
het boek is daar heel helder in. voor vrouwen is het ook een goed boek om te lezen. zo wist ik daarna dat als een man erg stil is ipv te praten, dat hij waar hij zo op zit te broeden eerst voor zichzelf op een rijtje aan het zetten is en pas als hij er niet uit komt gaat vragen om hulp. bij een vrouw werkt dat juist andersom. ten minste bij de meeste vrouwen en de meeste mannen. Knipoog smiley

ja je zegt erbij "ten minste bij de meeste vrouwen........."
er zijn immers ook introverte vrouwen die net zoveel eerst stil voor zich zelf op iets broeden,

en ja hoor, ik heb al mannen gezien en aan hun bed gestaan waarbij ik verwonderd was hoe ze zoveel pijnen konden doorstaan,
mijn bevalling was er eentje om nooit meer over te doen qua pijn,
maar toch dacht ik er niet aan als vergelijking hoor!

gelijk geef ik je wel dat mannen en vrouwen doorgaans anders reageren,
maar wat dat zorgen betreft zijn er toch ook mannen die ècht waar enorm kunnen zorgen zoals een echte moeder zelfs!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 18:28
 
MARYLIEN613 schreef:
maar wat dat zorgen betreft zijn er toch ook mannen die ècht waar enorm kunnen zorgen zoals een echte moeder zelfs!

Nou en of,er zijn hier op CM heel wat van die geweldig zorgende vaders,die mogen best eens een pluim hebben!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 Volgende
Pagina 4 van 9